LUOTTOTIEDOTTOMAT !

matkalaukku2

Muuttaakaa jnk maahan missä on oikeus ja kohtuus sekä hylätkää nykyiset
puolueenne aina kirkkoa myöten.

Pohjoismaista velallisen asema on suomessa kurjin.

17

689

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikivelallinen

      EI tarvitse muuttaa Tallinnaa kauemmaksi. Täällä ei katota luottotietoja suomesta, ne ovat siis yhdentekevät Virossa. Itsekin vuokrasin asunnon ja asun täällä työmarkkinatuella mukavasti (osoite Suomessa on poste restante jotta tuet tulevat tilille) vaikka luottotiedot menivät, varattomuusmerkinnät tulivat ja häätökin Stadin kämpästä.

      Paskamaa mikä paskamaa toi suomi.

      • 12+16

        "Täällä ei katota luottotietoja suomesta, ne ovat siis yhdentekevät Virossa."

        Eivät ehkä vain osaa katsoa. Jos kaikki kaltaisesi muuttaisivat Viroon, heille alkaisi tulla runsaasti luottotappioita ja ääni kellossa muuttuisi. Stadi säästi nyt rahaa, kun sen ei tarvitse maksaa sinulle enää ulosoton ja vuokran johdosta rahaa toimeentulotukena..

        Toivottavasti Suomeen saadaan edes joskus positiivinen luottorekisteri, niin aika monelta luottotietojen menetykseltä vältyttäisiin. Veikkaanpa, että ihmiset alkaisivat kiroilla sitäkin, kun eivät saisi enää kulutusluottoja ja osamaksusopimuksia entiseen malliiin. Ikävä kyllä positiivista luottorekisteriä ei ole Suomeen tulossa lähiaikoina, koska EU:ssa on valmisteilla uudistuksia, joita ennen sitä ei kannata Suomeen säätää.


      • 12+16

        Kuvastaa hyvin vuokralaisen laatua, jos on luottotiedoton ja saa häädön stadin kämpästä. Et ole voinut saada häätöä luottotiedottomuuden etkä vuokrarästien vuoksi, vaan ihan muista syistä johtuen. On ehkä ihan hyväkin, että olet muuttanut pois Suomesta. Ainoa menetys yhteiskunnalle on valtion työmarkkinatuki 700 €/kk, mutta säästöpuolella ovat naapureiden rauha ja kaupungin saamat säästöt sekä valtion maksama asumistuki. Velkojat jäävät luonnolisesti (edelleen) nuolemaan näppejään.


      • 12+16

        "Paskamaa mikä paskamaa toi suomi."

        Voi olla, että on paska juttu, että ylipäätään on keksitty sellainen asia kuin ulosotto, mutta harvassa maassa ulosmittaukset katsotaan hyväksyttäväksi menoksi toimeentulotukipäätöstä tehtäessä.


    • toinen ikivelallinen

      Todellakin, Virossa ei suomen luottotiedot kiinnosta ketään. Ainoastaan sillä on merkitystä että vuokra tulee tilille joka kuukausi ja muut laskut maksetaan. Eikä sillä ole mitään merkitystä mistä rahat ovat peräisin (palkka, työttömyystuet, pimeät työt, kannabiksen kasvatus.. samantekevää se täällä on). Suomalaisia pidetään täällä muutenkin hyvinä vuokralaisina ja hyvinä jätkinä.

      Tunnen täällä aika monia suomalaisia jolla on suomessa mennyt luottotiedot, on tullut häätöjä, liiketoimintakieltoja ja vankeustuomioita.. Ketään ei syrjitä täällä.

      Ei minultakaan kysytty mitään Suomesta kun avasin pankkitilin, ostin auton ja vuokrasin kämpän.

      t. Kohta vuosikymmen onnellista elämää Tallinnassa vironvenäläisen vaimon kanssa.

      • 10+3

        "Suomalaisia pidetään täällä muutenkin hyvinä vuokralaisina ja hyvinä jätkinä."

        LOL!


      • 3+11

        "Kohta vuosikymmen onnellista elämää Tallinnassa vironvenäläisen vaimon kanssa. "

        Kyllä rikollinenkin voi olla hellä ja rakastava aviopuoliso, mutta itse en menisi sellaisen kanssa naimisiin, ainakaan niin kauan kun on valinnan varaa. En myöskään ehdoin tahdoin valitsisi puolisoksekseni/vuokralaisekseni juuri luottotiedotonta. Riippuu vähän minkälaisesta asiasta luottoietojen menetys on tullut. Usein he kyllä pyrkivät salaamaan tilanteensa. Oman taloutensa hoitaminen on tärkeää. Kyllä luottotiedottomat ainakin keskimäärin ovat huonompia vuokranmaksajia, mutta poikkeuksia varmasti on.


      • rdhdfh346

        Millaset kulut siellä sitten on, onko sulla millanen vuokrakämppä ja missä? Itse saatan pian jäädä työttömäksi kun firma saneeraa, tulen saamaan ansiosidonnaista joku reilu 1400€. Mitäs jos muutaisikin heti viroon, viekö uo samalla tavalla mitä suomessakin veisi (450e) ? Voiko liiton maksaman päivärahan saada virolaiselle tilille jos kirjat on suomessa jne.. ?


    • ex-suomalainen

      Joo, paska maa tää finlandia. Mä aion muuttaa pois, kauas pois filippiineille aah, ihanuutta siellä elän vailla murheita ei tuu ikävä kylmyyttä ja verotusta harmi vain, että tää maa menettää taas yhden veronmaksajan, mutta tää maa ei osaa muuta kuin verottaa ja köyhdyttää kansan. Joten, goodbye, finland!!!!!!

      • 12+17

        Maksaisitko ensin kuitenkin velkasi ennen kuin jätät meidät?


      • Tulostaiulos

        Muistathan että sosiaalietuudet on sijasta tuntematon käsite uudessa kotimaassasi.

        Suomestakin tuet -75% niin rupeaa työtä tekemällä pärjäämään. Tyhmätkin ymmärtää miksi verot hipoo taivaita.


      • ylpeä pummi
        12+17 kirjoitti:

        Maksaisitko ensin kuitenkin velkasi ennen kuin jätät meidät?

        Vtut maksan, antaa muiden maksaa byhahaha-


      • 4+9
        Tulostaiulos kirjoitti:

        Muistathan että sosiaalietuudet on sijasta tuntematon käsite uudessa kotimaassasi.

        Suomestakin tuet -75% niin rupeaa työtä tekemällä pärjäämään. Tyhmätkin ymmärtää miksi verot hipoo taivaita.

        Kirjat virallisesti Suomessa ja osoite tutun luona tai poste restante eikä hiisku kenellekään tässä kateellisten junttien maassa niin ainakin työmarkkinatuki tulee tilille vaikka asuisi Thaimaassa tai Tallinnassa kuten minä-


      • 18+1
        4+9 kirjoitti:

        Kirjat virallisesti Suomessa ja osoite tutun luona tai poste restante eikä hiisku kenellekään tässä kateellisten junttien maassa niin ainakin työmarkkinatuki tulee tilille vaikka asuisi Thaimaassa tai Tallinnassa kuten minä-

        Työmarkkinatuestakin pitäisi voida ulosmitata. Suomen valtio on liian lepsu säätäessään lakeja.


      • 20+17
        18+1 kirjoitti:

        Työmarkkinatuestakin pitäisi voida ulosmitata. Suomen valtio on liian lepsu säätäessään lakeja.

        Oletko joku valtiovaltaa nöyristelevä sopulilammas vai miksi ahistaa noin pirusti?

        Syrjäytyminen, luottotiedottomuus ja työttömyys on oikeastaan ok, varsinkin kun asuu halvassa maassa poissa suomesta. Ei työt ahista ja rahaa on.


      • 18+1
        20+17 kirjoitti:

        Oletko joku valtiovaltaa nöyristelevä sopulilammas vai miksi ahistaa noin pirusti?

        Syrjäytyminen, luottotiedottomuus ja työttömyys on oikeastaan ok, varsinkin kun asuu halvassa maassa poissa suomesta. Ei työt ahista ja rahaa on.

        Velan toisena sopimuskumppanina on velkoja, ei ilkeä ulosottomies. Jos velallinen maksaa sovitusti velkansa, kyse ei ole valtiovallan nöyristelystä, vaan sopimuksen noudattamisesta.


    • soip

      Kaikilla on luottotiedot, luottotiedottomia ei ole.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe