Viemäri, vastuu?

kysyn neuvoa..

Terve

Lyhkäisyydessään tilanne menee näin.
Ostin asunnon vuodenvaihteessa, asuntoon oli tehty kylppäri remontti ja asennettu suihkukaappi

Kesänmittaan alkoi lattiakaivon viemäri haisemaan ja itse en hajua saanut pois joten kutsuin talonmiehen paikalle. Talonmies tuumasi jotta sieltä viemäristä puuttuu osia, ilmeisesti hajulukko.

Itse en tiedä minkälainen "hajulukko" sieltä puuttuu enkä tiedä mistä etsiä.

Kenen tehtävä tämä on hommata siihen puuttuva osa?
Voinko pyytää talonmiestä etsimään puuttuvan osan?
Kuuluuko se hänen vastuualueeseensa...

Kiitos

6

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TeriYaki

      Hajulukko on taloyhtiön vastuulle kuuluva osa. Eli isännöitsijään yhteyttä ja yhtiö korjaa. Yhtiö voi sitten yrittää tältä remontin tehneeltä periä kuluja.
      Sinänsä kuulostaa oudolta, että hajulukko puuttuisi - sen viemärin pitäisi haista koko ajan. Jos hajulukko on kuivunut kesähelteillä, niin se voi haista.

      • aloittaja..

        Kiitos vastauksesta.

        Se ei tosiaan haise kokoaikaa, ainoastaan silloin kun ilmastointi on täysillä. Talossa siis on koneistettu ilmastointi.

        Itse oletin talonmiehen tarkoittavan hajulukkoa, kun hän sanoi jotta sieltä puuttuu osia.


      • Viemäristi
        aloittaja.. kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Se ei tosiaan haise kokoaikaa, ainoastaan silloin kun ilmastointi on täysillä. Talossa siis on koneistettu ilmastointi.

        Itse oletin talonmiehen tarkoittavan hajulukkoa, kun hän sanoi jotta sieltä puuttuu osia.

        Ei sieltä hajulukon puutu, vaan se viemärin rassausreiän tulppa. Reiästä pääsee nyt tulemaan viemäriputkistossa olevaa ilmaa ja varsinkin silloin, kun asunnossa alipaine kasvaa tkoneellisen ilmastoinnin ollessa suuremalla.
        Tulpan hankinta kuuluu sille, joka sen on ottanut pois - en lähtisi sitä taloyhtiöltä tilaamaan. Ota kaivosta valokuva ja mene putkiliikkeesees ostoksille - varmaan muutaman euron ostos.


      • BulaBula
        Viemäristi kirjoitti:

        Ei sieltä hajulukon puutu, vaan se viemärin rassausreiän tulppa. Reiästä pääsee nyt tulemaan viemäriputkistossa olevaa ilmaa ja varsinkin silloin, kun asunnossa alipaine kasvaa tkoneellisen ilmastoinnin ollessa suuremalla.
        Tulpan hankinta kuuluu sille, joka sen on ottanut pois - en lähtisi sitä taloyhtiöltä tilaamaan. Ota kaivosta valokuva ja mene putkiliikkeesees ostoksille - varmaan muutaman euron ostos.

        Jos se maksaa vain muutaman euron, niin kannattaa ehkä itse hoitaa - voi päästä pienemmällä vaivalla. Mutta periaatteessa viemäri on yhtiön kunnossapitovastuulla (jollei yhtiöjärjestyksestä muuta johdu) ja yhtiö hoitaa kuntoon. Yhtiö perii sitten kulut tulpan pois ottaneelta - jos sen tietää.


    • kiitän..

      Kiitos vastauksesta.

      Se ei tosiaan haise kokoaikaa, ainoastaan silloin kun ilmastointi on täysillä. Talossa siis on koneistettu ilmastointi.

      Itse oletin talonmiehen tarkoittavan hajulukkoa, kun hän sanoi jotta sieltä puuttuu osia.

    • kiuytrf

      Kuulu talonmiehen / huoltomiehen hommiin, ei sinne kauppaan itte tartte lähteä juoksemaan. Jos ei hoidu, niin isännöitsijälle ilmoitat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe