Note 4 vs Mega 2

Kiinnostaa......,

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin mutta koska tilanne on hiukan muuttunut niin kysäisen nyt uudestaan: Käytössäni on tällä hetkellä Note 2 merkkinen puhelin johon olen ollut todella kiinnostunut. Varsinkin kameran taso on minulle aivan riittävä ja hyvä. Tosin en tiedä minkä tasoinen kamera tuossa minun Note 2 on mutta oli mikä oli niin se riittää ihan hyvin minulle. Myös näytön koko miellyttää minua. Tästä syystä olen kiinnostunut Note 4 puhelimesta jonka oletan saapuvan suomeen joulu-tammikuun aikana. Kävin kuitenkin tänään ihan muusta syystä kännykkäkaupassa ja siellä oli hyllyssä esillä Mega merkkinen samsungin puhelin. Megan todella suuri näyttö miellytti minulle äärimmäisen paljon : ) Myyjä sanoi että Note 4 sekä Mega 2 julkaistaan mitä ilmeisemmin samoihin aikoihin. Tästä syystä olen nyt hiukan epävarma että kumpiko puhelimista olisi minulle parempi ? Note 4 vai Mega 2 ??

Kuten sanoin niin uuden puhelimen kameran täytyy olla Note 2 tasoa eli ei huonompi. Sen sijaan näytön pitäisi olla mahdollisimman suuri.

13

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä kannattaa miettiä vasta kun nuo julkaistaan ja tulee ensimmäisiä testejä. Näin ennakkoon ei voi kunnolla sanoa että kumpi on parempi.

      Lisäksi Nexus 6 malli voi tulla julki ja se päihittää molemmat puhtaalla Androidilla ja nopeilla päivityksillä.

    • Puhelinta vaihtamas

      Minä olen niin ummikko ja täysin tietämätön että en ymmärrä yhtään mitään siitä että mitä tuo Anroid tarkoittaa. En ymmärrä hölkäsen pöläystä päivityksistä tai muista kännykkään liittyvistä jutuista. En tiedä muuta kuin sen minkä merkkinen puhelin minulla on. Kaikki muu on minulle ihan hepreaa : ) Onhan se toki aika koomista kun 30 v mies on näin totaalisen ulkona kännyköistä mutta minkäs teet : ) Minulle riittää Note 2 tasonen kamera sekä mahdollisimman valtava näyttö.

    • Sitä kannattaa alkaa tutkimaan ja opiskelemaan. Googlen kautta löytyy paljon tietoa näistä ja myös näiltä palstoilta.

      Android versioilla on eroja ja myös puhelimen valmistajan omassa Androidin päällä olevassa käyttöliittymässä ja sovelluksissa.

    • huahauwei

      itse mietin vastaavia puhelimia jokin aika sitten. ostin tämän ja ei ole tarvinnut katua päätöstä.

      http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13607/dkcvr/Huawei-Ascend-Mate-Android-puhelin-musta

      voit ostaa heti ja juuri mitään huonoa en ole vielä puhelimestani keksinyt.
      vapunen keksii vaikka mitä mutta hänellä ei ole kokemusta tästä puhelimesta ja tietämättömyyttään kuvittelee itsensä asintuntijaksi joka asiasssa. Valitettavasti tuntuu olevan aika monessa asiassa väärässä.

    • Huono. Päivitystuki olematon eli elinkaari lyhyt. Ei kannata.

    • osta note 4 niin et kadu

      Note 4 tietysti. Mega 2 on vain olematon hd näyttö (ei edes full hd ja mieti 6" näytössä. Ei hyvä) kun tulevassa note 4 on 2k näyttö. Mega 2 tulee keskinkeraista rautaa eli kamera on huonompi kuin note 4 ja suorituskyky myöskin on huonompi. Mega 2 kamera voi olla jo parempikin kuin note 2. Onhan note 2 jo vanha malli. Mutta suosittelen note 4.

    • ehdotus yks

      Veikkaan että jos Samsung tajuaisi suuren ruudun suosion paremmin, se tekisi Mega 2:n Galaxy Note 4:n spekseillä. Ihmiset ostaisivat varmaan suurin joukoin vielä suurempaa Note 4:n tasoista huippupuhelinta. Edes pikselitiheyttä ei tarvitsisi lisätä tuosta Note 4:n QHD-sAMOLED tasosta. Maailmalla suuret phapletpuhelimet ovat kovassa huudossa.

      Jos Samsung olisi järkevä, se tekisi seuraavat samoilla spekseillä olevat kokoluokat huippumalliluokan mobiililaitteisiin:

      Samsung Galaxy S kokoluokan puhelin
      Samsung Galaxy Note kokoluokan puhelin
      Samsung Galaxy Mega kokoluokan puhelin
      Samsung Galaxy 8,4":n kokoluokan tabletti
      Samsung Galaxy 10,5":n kokoluokan tabletti
      Samsung Galaxy 12,2 kokoluokan tabletti

      ..nämä kaikki siis sisältäisivät saman tason viimeisimmän huippusuorittimen, 3GB RAMia, vähintään 32GB sisäistä muistia, QHD-sAMOLED näytöt (tabletit hieman tarkemmat), tuen ainakin 128GB:n MicroSD muistikortille, 4G/WiFi,ac, vedenkestävyys/pölytiiviys IP67 (tai IP57&58)-sertifikaatio, videokuvaus 4K tarkkuudella, 16MP pääkamera kuvanvakajalla jne. Note 4:n ominaisuudet. Ei tarvitisi enää muita merkkejä edes katsoa.

      • thisispissis

        Joo, varmaan ihan hyvä ajatus.

        Olen tosi jo nykyisilläkin Samsungin tuotteilla ihmetellyt, että miten Apple pystyy niinkin paljon myymään omia puhelimiaan kun on niin selkeästi jäljessä Samsungista. Pissiksillä on kaikilla iPhone kun se on olevinaan cool, vaikkei ne ymmärrä laitteista mitään.

        Itselläni on käytössä S4 ja S5, S5 selvästi hienompi laite kuin S4, vaikka sekin on erinomainen.

        Kohta tietysti tulee se qhd-versio S5:stä...

        Vähitellen voisi hävitä puhelimien ja tablettien välinen ero, niitä voisi olla suurin piirtein samoilla spekseillä 4 tuumasta vaikka 15 tuumaan n. 1-2 tuuman välein, jos laitteet saadaan vielä ohuemmiksi ja kevyemmiksi.


      • aivan niin..
        thisispissis kirjoitti:

        Joo, varmaan ihan hyvä ajatus.

        Olen tosi jo nykyisilläkin Samsungin tuotteilla ihmetellyt, että miten Apple pystyy niinkin paljon myymään omia puhelimiaan kun on niin selkeästi jäljessä Samsungista. Pissiksillä on kaikilla iPhone kun se on olevinaan cool, vaikkei ne ymmärrä laitteista mitään.

        Itselläni on käytössä S4 ja S5, S5 selvästi hienompi laite kuin S4, vaikka sekin on erinomainen.

        Kohta tietysti tulee se qhd-versio S5:stä...

        Vähitellen voisi hävitä puhelimien ja tablettien välinen ero, niitä voisi olla suurin piirtein samoilla spekseillä 4 tuumasta vaikka 15 tuumaan n. 1-2 tuuman välein, jos laitteet saadaan vielä ohuemmiksi ja kevyemmiksi.

        "Samsung Galaxy Note 4 julkaistiin, miksei Samsung tee huippuluokkaa monessa koossa?"

        Applehypellä ei ole mitään tekemistä järjen kanssa. Olihan se yksi video jossa tavalliseen Casion halpadigikelloon oli laitettu Applen logo ja sitä näytettiin jenkeissä ihmisille. Kaikki oli superhaltioissaan ja oli valmiita ostamaan uuden kehittyneen Appletuotteen. Osa vielä ihmetteli, että Vau! siinä näkyy kellonaikakin.

        Samsung tekee sen verheen, että se valmistaa aivan liian monia eri luokan puhelimia ja tabletteja. Suuremmat myyntierät vain muutamia eri laiteluokkia useammassa eri koossa mahdollistaivat hieman edullisemmat hinnat. Kyllä se kymmenien mallien suunnittelukin ja eri kokoamislinjat maksaa. Itse Samsungin johdossa yhdistäisin Samsung Galaxy S, Note ja S Tab (sekä uutena Megan) huippuluokkaan, jonne tulisi siis samoilla spekseillä varustettuja eri koon huippulaitteita. Sitten karvahattupuoli, jossa olisi myös melko yhtenevillä spekseillä eri koon puhelimia ja tabletteja. Nyt Samsung tablettejakin on Samsung Galaxy Tab, Note Pro ja S malleissa.


      • thisispissis kirjoitti:

        Joo, varmaan ihan hyvä ajatus.

        Olen tosi jo nykyisilläkin Samsungin tuotteilla ihmetellyt, että miten Apple pystyy niinkin paljon myymään omia puhelimiaan kun on niin selkeästi jäljessä Samsungista. Pissiksillä on kaikilla iPhone kun se on olevinaan cool, vaikkei ne ymmärrä laitteista mitään.

        Itselläni on käytössä S4 ja S5, S5 selvästi hienompi laite kuin S4, vaikka sekin on erinomainen.

        Kohta tietysti tulee se qhd-versio S5:stä...

        Vähitellen voisi hävitä puhelimien ja tablettien välinen ero, niitä voisi olla suurin piirtein samoilla spekseillä 4 tuumasta vaikka 15 tuumaan n. 1-2 tuuman välein, jos laitteet saadaan vielä ohuemmiksi ja kevyemmiksi.

        Yli full hd tarkkuudesta ei saa paljon hyötyä kännykän näytöllä.


    • Mutta näytön kokoa ei saisi enää kasvattaa paljoakaan tai myynti voi pudota.

      • kuningasidea

        Galaxy Megaa suurempi huippumalli olisi jo 8,4":n tabletti samoin huippuominaisuuksin. Veikkaan tosin että tablettipuolella jopa 12,2":aa suuremmillekin tableteille olisi kysyntää, kunhan laitteen ominaisuudet ja kuvan tarkkuus ja laatu ovat tarpeeksi hyvät siis ainakin S mallin tablettien tasoa, mieluummin 4K.

        Kun tarjottaisiin samat huippuominaisuudet eri kokoluokissa, nähtäisiin mitä ihmiset oikeasti haluavat ja jokaiselle löytyisi sopiva kokoluokka. S5:n kokoluokkaa pienempiä huippumalleja tuskin enää tarvittaisiin, pienemään haluavat voisivat ostaa Sampan karvalakkimalleja.

        Itse todennäköisesti ostaisin joko Noten tai Megan kokoluokan puhelimen ja 12 koon tabletin, jos speksit olisivat molemmissa Note 4:n tasoa ja näyttö tabletissa ainakin S 10,5":n mallin tasoa, ehkä jopa 4K.

        Mielestäni huippumalleja ei pitäisi edes myydä nykyään 16GB muistilla vaan ilman muuta minimimuistimäärä 32GB.

        Lisäksi sekä puhelin- että tabletkoossa pitäisi olla vedenkestävyys/pölytiiviys IP67 (tai IP57&58)-sertifikaatio. Sony Z2 puhelimet ja tabletit ovat tästä hyvä esimerkki. Niillä voi surffata vaikka suihkussa, eikä uimarantakäyttöä tarvitsisi pelätä tai vesisadetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe