Kysymyksiä miehille naisista

Watsap

Hei.

Kun olen lukenut näitä keskusteluja, silmiini on osunut pari melkoisen hämmentävää asiaa. Toivoisin, että jokainen mies joka tähän vastaa, vastaisi rehellisesti omien mielipiteidensä mukaan ilman turhanaikaista esittämistä.

Monet toivovat itselleen elämänkumppaniksi naista, mutta vaikka halukkaita olisi, heissä on jotain vikaa. Miksi teille ei kelpaa nainen joka on ruma tai ylipainoinen? Nämä olivat yleisimmät ns. "kelpaamattomuuskuvaukset" joita löysin, mutta toivon että halukkaat perustelisivat myös muita kelpaamattomuusperiaatteitaan.

Toinen kysymykseni on se, millaisen naisen te todella haluaisitte? En hae takaa niin yksinkertaista vastausta kuin "elävä" tai "olemassaoleva", vaan sitä ihannenaisen hahmoa, joka teiltä löytyy.

Kolmas kysymykseni on, mkä naisessa on tärkeintä?

54

1469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yleistasolla

      Vastaan aiheeseen yleistasolla.

      Ulkonäön merkitys on joskus hieman ylikorostuneessakin roolissa, mutta se on samalla ensisijainen asia mihin kiinnitetään huomiota. Ensivaikutelman merkitys on iso molemmin puolin ja jos ulkonäkö ei todellakaan vastaa edes puolittaisia kuvitelmia, niin silloin voi olla vaikeaa tutustua paremmin.

      Naisen ulkonäkö on miehen näkökulmasta usein sama asia kuin naiselle miehen yleinen status. Nainen arvotetaan ulkopuolisten kautta ulkonäkönsä kautta, vaikka olisi muuten miten mukava henkilö tahansa.

      Ensivaikutelma ei kerro kuitenkaan kokonaiskuvaa, vaan yleensä ykköskriteeriksi nouseekin nopeasti luonne, jonka merkitys kestää pidemmälle.

      Luonteessakin vaikuttavat yksilölliset erot, mutta esim. mitä mukavempi nainen on yleisesti ottaen, niin sitä paremmin hänen kanssaan tulee toimeen.

      Oikeanlaisella luonteella täysin rumakin nainen voi parantaa osakkeitaan todella paljon miesten kanssa esim. iloisuudella, mukavuudella ja muilla vastaavilla piirteillä, mutta ei kannata tietenkään pelkäksi palvelijaksikaan ruveta.
      Kauniskin nainen on tietoisesti hankala tai koppava käytökseltään, niin saa yleensä vähemmän suosiota.

      Vaikeasti tavoiteltava ei kannata olla, mutta ei liian helppokaan, että olisi kaikkien vietävissä.


      Pidemmällä aikavälillä tärkeimmäksi ominaisuudeksi tuleekin mainittu "luonne", mutta tuokin on todella yksilöllinen, vaikka tiettyjä yhtenäisyyksiä voi löytyäkin esim. on eri asiaa olla mukava kuin vihamielinen.

    • 20+8

      Kelpaamattomuus seikkoja on:
      1. Liian paha rumuus (miehekkäät piirteet kuten tukevat hartiat ja jykevä leuka yms.)
      2. Muiden lapset.
      3. Liian korkea, tai matala ikä.
      4. Liian paljon suhteita pohjalla.

      Haluaisin naisen joka ei ole ristiriidassa noiden 4 piirteen kanssa ja oikeasti välittäisi ja haluaisi minut myös.

      Tärkeintä ois seura.

    • Moi "Watsap" hyviä peruskysymyksiä! Vastaan rehellisesti nyt sitten kun niin ohjeistit.

      "Monet toivovat itselleen elämänkumppaniksi naista, mutta vaikka halukkaita olisi, heissä on jotain vikaa. Miksi teille ei kelpaa nainen joka on ruma tai ylipainoinen?"

      Kyllähän mullakin olis elämänkumppani tälläkin hetkellä mun kanssa aamukahveja juomassa jos huolisin kenet vaan. Mutta en huoli. Seksi ei ole minulle kaikki kaikessa, mutta kuitenkin olennainen osa parisuhdetta, eikä se seksi juuri innosta jos nainen on ruma ja / tai ylipainoinen. (Sellainen pieni sopiva ylipaino ei haittaa tietenkään. Se on aika hottiakin... En ole anorektisten kauneusihanteiden perään ollut kuin ehkä murrosiässä vähän aikaa).

      "mutta toivon että halukkaat perustelisivat myös muita kelpaamattomuusperiaatteitaan."

      Väkivaltaisuus. Se on nou-nou. Sekä henkinen että fyysinen. Sellainen ei kuulu parisuhteeseen eikä mihinkään muuhunkaan ihmisten väliseen kanssakäymiseen ja sitä on tällä planeetalla liikaa enkä siedä sitä.

      Epärehellisyys. Eli kaikenmaailman vilpit ja kusetukset sekä pettäminen. Mielestäni suhteen kolme tärkeintä kulmakiveä on luottamus, rakkaus ja kunnioitus, joten epärehellisyydelle ei ole sijaa tässä.

      "Toinen kysymykseni on se, millaisen naisen te todella haluaisitte? En hae takaa niin yksinkertaista vastausta kuin "elävä" tai "olemassaoleva", vaan sitä ihannenaisen hahmoa, joka teiltä löytyy. "

      Kivan näköinen, luotettava, ei ehkä ihan mainstream. Sellainen joka on parisuhdestatuksesta huolimatta itsenäinen ja myös ajattelee itse, eikä ne hänen mielipiteensä ole tulleet valmiiksipureskeltuna televisiosta tai jostain naistenlehdistä. Myös tahtoisin että se nainen olisi suunnilleen minun ikäiseni, ei älytöntä heittoa suuntaan tai toiseen (olen 32).

      "Kolmas kysymykseni on, mkä naisessa on tärkeintä? "

      Luotettavuus. Huumorintaju. Ai saiko valita vain yhden? Sitten se on luotettavuus.

      • höh ja pöh

        En sitten lainkaan ymmärrä miesten logiikkaa, kun erittäin usein ylipainoinen (jopa erittäin lihava) nainen saa lähes mistä ja milloin tahansa seksiseuraa ja vakipanosuhteen, mutta parisuhteeseen häntä ei kelpuuteta.

        On siis ISO joukko miehiä, jotka kyllä kiihottuvat ylipainoisesta naisesta mutta eivät halua seurustella sellaisen kanssa. Ja ovat sitten yksin jos eivät löydä hoikkaa naista. Sitten on toinen joukko miehiä, jotka eivät kiihotu ylipainoisesta naisesta ja ovat mieluummin yksin.


      • vrtx
        höh ja pöh kirjoitti:

        En sitten lainkaan ymmärrä miesten logiikkaa, kun erittäin usein ylipainoinen (jopa erittäin lihava) nainen saa lähes mistä ja milloin tahansa seksiseuraa ja vakipanosuhteen, mutta parisuhteeseen häntä ei kelpuuteta.

        On siis ISO joukko miehiä, jotka kyllä kiihottuvat ylipainoisesta naisesta mutta eivät halua seurustella sellaisen kanssa. Ja ovat sitten yksin jos eivät löydä hoikkaa naista. Sitten on toinen joukko miehiä, jotka eivät kiihotu ylipainoisesta naisesta ja ovat mieluummin yksin.

        Tottakai lihavat naiset sänkyyn kelpaa, mutta parisuhteeseen naisen täytyy olla tasokkaampi ellei sitten myös mies ole lihava. Lihavat naiset ei usein ole kovin fiksuja koska syövät liikaa tai syövät mielialalääkkeitä jotka lihottavat.


      • höh ja pöh
        vrtx kirjoitti:

        Tottakai lihavat naiset sänkyyn kelpaa, mutta parisuhteeseen naisen täytyy olla tasokkaampi ellei sitten myös mies ole lihava. Lihavat naiset ei usein ole kovin fiksuja koska syövät liikaa tai syövät mielialalääkkeitä jotka lihottavat.

        Kyllä se on ymmärretty, että mielestänne hoikka on tasokkaampi kuin lihava. En vieläkään ymmärrä logiikkaa, miksi miehet kiihottuvat lihavista naisista ja ovat silti mieluummin yksin kuin lihavan kanssa.

        Liikasyöminen ei korreloi millään atvalla fiksuuden kanssa. Uusien lääketieteellisten tutkimusten mukaan se ei korreloi aina edes itsekurin kanssa, vaikka lihavia jatkuvasti haukutaan itsekurin puutteesta.

        Jos tarjolla on hoikka, seksiä pihtaava ja nalkuttava akka ja lihava, seksin suhteen aktiivinen ja mukava nainen, mies ottaa aina sen nalkuttavan akan ja etsii sitten salaseuraa netistä. Ja jos tarjolla on vain lihava ja mukava, eikä muita vauihtoehtoja, mies harrastaa hänen kanssaan seksiä ja valittaa sitten muualla kuinka naiset syrjivät häntä, kun häbn ei saa hoikkaa naista.

        Ja ennen kuin kukaan ehtii valittamaan, niin tarkoiotukseni ei ole väittää, että kaikki hoikat naiset olisivat ilkeitä, pihtaavia ja nalkuttavia naisia.


      • rinkeli reikä
        höh ja pöh kirjoitti:

        Kyllä se on ymmärretty, että mielestänne hoikka on tasokkaampi kuin lihava. En vieläkään ymmärrä logiikkaa, miksi miehet kiihottuvat lihavista naisista ja ovat silti mieluummin yksin kuin lihavan kanssa.

        Liikasyöminen ei korreloi millään atvalla fiksuuden kanssa. Uusien lääketieteellisten tutkimusten mukaan se ei korreloi aina edes itsekurin kanssa, vaikka lihavia jatkuvasti haukutaan itsekurin puutteesta.

        Jos tarjolla on hoikka, seksiä pihtaava ja nalkuttava akka ja lihava, seksin suhteen aktiivinen ja mukava nainen, mies ottaa aina sen nalkuttavan akan ja etsii sitten salaseuraa netistä. Ja jos tarjolla on vain lihava ja mukava, eikä muita vauihtoehtoja, mies harrastaa hänen kanssaan seksiä ja valittaa sitten muualla kuinka naiset syrjivät häntä, kun häbn ei saa hoikkaa naista.

        Ja ennen kuin kukaan ehtii valittamaan, niin tarkoiotukseni ei ole väittää, että kaikki hoikat naiset olisivat ilkeitä, pihtaavia ja nalkuttavia naisia.

        eihän tässä kukaan ole väittänyt että se lihavuus kiihoittaa vaan se alapää siinä lihavassa naisessa, eikös se sanontakin mene että reikä se on rinkelilläkin


    • kiltti mies.

      Minä en kelpaa edes rumalle naiselle joten kysymys on ihan turha. En ole mitään missiä koskaan tavoitellut.

      • kiltti mies.

        Selvää tietenkin on että en halua mitään satakiloista koska sellanen ei jaksa mitään tehdä, pitää siis olla hyvä kunto jos minun perässä aikoo pysyä. Suotavaa olisi siis että liikkuu ja kuntoilee koska niin eläminen on helpompaa.


      • liian kiltti nainen
        kiltti mies. kirjoitti:

        Selvää tietenkin on että en halua mitään satakiloista koska sellanen ei jaksa mitään tehdä, pitää siis olla hyvä kunto jos minun perässä aikoo pysyä. Suotavaa olisi siis että liikkuu ja kuntoilee koska niin eläminen on helpompaa.

        Millanen sun mielestä on "kiltti mies"? Jotenkin alkanu kiinnostaa, kun niin paljon täällä kirjoitat.. Munkin mies on omasta mielestään "kiltti"= ei käy vieraissa, eikä lyö.. Mun mielestä miehen "kiltteys" ois vähän muutakin; kotitöiden jakamista, että seksissä kiinnostais muukin kuin omaan orkkuun rynkytys, yleinen huomioiminen, esim synttäri- ja joululahjat, että puhuttais myös mun mielenkiinnon kohteista enemmän jne.. ootteko te kaikki "kiltit miehet" samanalaisia? Eli koko kiltteys on vaan itsekeskeisen ja itsekkään miehen omaa itsetuntoa nostava oma määritys.. Kun tuntuu, että just "kilttien" vässyköiden kanssa on koko ajan se olo, että tekee ite toisen eteen hitosti enemmän, mitä ite saa..


      • El Zorro
        liian kiltti nainen kirjoitti:

        Millanen sun mielestä on "kiltti mies"? Jotenkin alkanu kiinnostaa, kun niin paljon täällä kirjoitat.. Munkin mies on omasta mielestään "kiltti"= ei käy vieraissa, eikä lyö.. Mun mielestä miehen "kiltteys" ois vähän muutakin; kotitöiden jakamista, että seksissä kiinnostais muukin kuin omaan orkkuun rynkytys, yleinen huomioiminen, esim synttäri- ja joululahjat, että puhuttais myös mun mielenkiinnon kohteista enemmän jne.. ootteko te kaikki "kiltit miehet" samanalaisia? Eli koko kiltteys on vaan itsekeskeisen ja itsekkään miehen omaa itsetuntoa nostava oma määritys.. Kun tuntuu, että just "kilttien" vässyköiden kanssa on koko ajan se olo, että tekee ite toisen eteen hitosti enemmän, mitä ite saa..

        Hyvin '' Liian kiltti nainen'' - nimimerkki asian kiteyttää. Tosin kiltit miehet yleensä hoitavat ne kotityöt. En ymmärrä, kuinka'' kiltti'' mies voi olla sellainen, joka ei niitä tee. Kotitöitä telkemätöntä miestähän kutsutaan machoksi.

        En pidä itseäni kovin kilttinä, mutta joudun kuitenkin tekemään valtaosan perheemme kotitöistä. Johtuu varmaankin siitä, että anoppini oli todella toimelias vanhan kansan nainen. Ja kuten tiedetään, ahkeralla äidillä on laiskat tyttäret. Olen sen saanut elävässä elämässä kokea. Jos en hoitaisi kotia, se jäisi hoitamatta.

        Viitatakseni tämän keskustelun otsikkoon, voin sanoa millaisia ominaisuuksia mies hyvältä kumppanilta odottaa. Mies odottaa, että nainen on sävyisä ja hoitaa kodin. Vaimo pitää ottaa mielummin korvalla kuin silmällä


      • liian kiltti nainen
        El Zorro kirjoitti:

        Hyvin '' Liian kiltti nainen'' - nimimerkki asian kiteyttää. Tosin kiltit miehet yleensä hoitavat ne kotityöt. En ymmärrä, kuinka'' kiltti'' mies voi olla sellainen, joka ei niitä tee. Kotitöitä telkemätöntä miestähän kutsutaan machoksi.

        En pidä itseäni kovin kilttinä, mutta joudun kuitenkin tekemään valtaosan perheemme kotitöistä. Johtuu varmaankin siitä, että anoppini oli todella toimelias vanhan kansan nainen. Ja kuten tiedetään, ahkeralla äidillä on laiskat tyttäret. Olen sen saanut elävässä elämässä kokea. Jos en hoitaisi kotia, se jäisi hoitamatta.

        Viitatakseni tämän keskustelun otsikkoon, voin sanoa millaisia ominaisuuksia mies hyvältä kumppanilta odottaa. Mies odottaa, että nainen on sävyisä ja hoitaa kodin. Vaimo pitää ottaa mielummin korvalla kuin silmällä

        Niin. On muuten tutkimuksia, että yleensä naisen kotitöihin käyttämä aika lisääntyy viikossa useilla tunneilla, kun muuttaa asumaan miehen kanssa.. Ei tietysti aina, jos säkin teet paljon.
        Uskoisin, että onnellisimpia ihmiset ovat tasaveroisessa suhteessa; kumpikin tekee asioita toisen ja yhteisen kodin eteen, ei niitä tarvii minuutin tarkkuudella mitata. Mulle on omassa suhteessani tämmösen omasta mielestään "kiltin" kanssa tullut 10v aikana tunne, että hän haluaa vetää koko ajan vapaamatkustajana. Sotkee kyllä ja kaikki huolehtiminen jää mulle. Mun pitää muistaa mitä puuttuu ja hommata pesuaineet, kahvit ym. Jos tämän lähettää kauppaa keräkaalin sijaa tulee kotiin jäävuorisalaatti. ;)
        Paljon mieluummin soisin että olis omat kämpät ja kumpikin huolehtis itsestään ja sitkun tavattais se ois aina semmosta mukavaa, eikä tarviis vetää perässään tuommosta vässykkää... Yhtä kaikki mulle on tullut tunne, ettei hänen puoleltään ole niinkään kyse rakkaudesta kuin tarvitsemisesta. Jos mut rakkaus laittaa tekemään asioita ja pitämään huolta, niin oonko tajunnut tän homman vaan väärin? Ehkä mun on vaan lähdettävä ja toivottava, että tää 5-kymppinen peräkammarin poika jotenkin pärjää?


      • El Zorro
        liian kiltti nainen kirjoitti:

        Niin. On muuten tutkimuksia, että yleensä naisen kotitöihin käyttämä aika lisääntyy viikossa useilla tunneilla, kun muuttaa asumaan miehen kanssa.. Ei tietysti aina, jos säkin teet paljon.
        Uskoisin, että onnellisimpia ihmiset ovat tasaveroisessa suhteessa; kumpikin tekee asioita toisen ja yhteisen kodin eteen, ei niitä tarvii minuutin tarkkuudella mitata. Mulle on omassa suhteessani tämmösen omasta mielestään "kiltin" kanssa tullut 10v aikana tunne, että hän haluaa vetää koko ajan vapaamatkustajana. Sotkee kyllä ja kaikki huolehtiminen jää mulle. Mun pitää muistaa mitä puuttuu ja hommata pesuaineet, kahvit ym. Jos tämän lähettää kauppaa keräkaalin sijaa tulee kotiin jäävuorisalaatti. ;)
        Paljon mieluummin soisin että olis omat kämpät ja kumpikin huolehtis itsestään ja sitkun tavattais se ois aina semmosta mukavaa, eikä tarviis vetää perässään tuommosta vässykkää... Yhtä kaikki mulle on tullut tunne, ettei hänen puoleltään ole niinkään kyse rakkaudesta kuin tarvitsemisesta. Jos mut rakkaus laittaa tekemään asioita ja pitämään huolta, niin oonko tajunnut tän homman vaan väärin? Ehkä mun on vaan lähdettävä ja toivottava, että tää 5-kymppinen peräkammarin poika jotenkin pärjää?

        Näinhän se on. Usein on enemmänkin kysymys tarvitsimisesta ja käytännön hyödyistä kuin rakkaudesta ja kunnioituksesta. Olet varmaankin tietoinen näiden peräkammarin poikien sielunmaisemasta. Äidin tilalle on tullut vaimo, joka hoitaa kaikki aiemmin äidin tekemät työt. Elämä voi jatkua ennallaan. Voi rauhassa keskittyä omiin harrastuksiinsa ja tekemisiinsä, kun aina joku muu hoitaa kodin ja käytännön asiat. Ikinä näistä mainitsemistasi ''vässyköistä'' ei tule mitään kunnollista. Jos tulisi, niin olisi jo viiteenkymppiin mennessä ehtinyt tulemaan. Ja kukapa meistä ei haluaisi, että koko ajan on joku passaamassa.

        Eivät tuollaiset eri osoitteessa elämiset taida toimia. Kai se on vain kerran uskallettava ottaa elämä omiin käsiinsä ja tehdä tarvittaessa kipeitäkin ratkaisuja. Useinhan sitä elämänsä raskaita käänteitä pohtiessaan muistelee yhdessä vietettya aikaa ja ajattelee, että se olisi ikään kuin hukkaan heitettyä. Eihän se ei kuitenkaan näin ole. Muistot ovat ja säilyvät. Ne ovat oikeastaan ainoa asia mitä meillä jää ja millä on loppujen lopuksi merkitystä.

        Itsekin käyn samaa jaakobinpainia kuin sinä, arvoisa ''Liian kiltti nainen''. Ehkä joskus miehistyn niin paljon, että uskallan ottaa lopullisen vastuun omasta elämästäni ja tehdä tarvittavat -ja ehkä raskaatkin - ratkaisut.


    • kiltti mies.

      Kai se kiltteys liittyy siihen luonteesee enemmän että tekee kotitöitä, ei ryyppää, huomioi naista eikä tosiaan ole väkivaltainen. Jokaisella on varmaan siitäkin oma mielipide mutta minusta se liittyy siihen miten toista kohtelee. Ja tietenkin pitää toista kuunnella. Itse en ole mikään puhelias et nainen sais varmaan puhua ihan kuinka paljon haluaa. En nyt sanoisi että minun eteen pitäis tehdä jotain, olen itsenäinen, siivoon, teen ruokaa kun on nälkä, pesen omat pyykkini. En oikeestaan edes halua että minun pyykkejä pestään tai mun jälkiä siivotaan. Sitä on sen verran kauan asunut yksin että on tottunut siivoamaan.

      • kiltti mies.

        Mutjoo, toisaalta kyllä ymmärrän etteivät naiset minusta juurikaan innostu sillä näytän ulospäin erehdyttävästi Eli Dingleltä.


    • Rakkaus=?

      Se Jos toiseen oikeasti rakastuu, ei siinä vertaile.mittaile.kontrolloi tai säädä :)

      Tarkoitan, että väsymys, kiire uupumus, masennus yms, syitä löytyy miksei ihmiset jaksa, ottaa askelta eteenpäin, tai paremmin sanottu : kykenemätön rakastamaan

    • Vähään tyytyvä

      Ruma nainen ei kiinnosta. Ylipainoinen on aina ruma.
      Tärkeintä on, että nainen on kaunis, fiksu ja mukava.

    • ....................

      En ole ajatellut, minkälainen ihannenainen olisi, koska olen vain funtsinut, miten mahdottomalta tuntuu, jos pitäisi jakaa elämä jonkun kanssa. Olen tajunnut, että olisi vaikeaa olla ns. normaalin ihmisen kanssa, koska en itse ole tottunut sellaisten elämäntapaan. Ehdottoman tärkeää olisikin siis se, että se toinen olisi samassa jamassa kuin minä, jotta ymmärrys olisi samalla tasolla. En oikeastaan ole muita kriteerejä ajatellutkaan, koska jo tuo on lähestulkoon mahdoton. Ei ole tämän ikäluokan naisia, jotka ovat samanlaisia kuin minä. Mutta jos ajatellaan että viihtyisin hänen seurassaan, olisi intressimme oltava tietenkin samalla suunnalla. Meinasin laittaa, että näin yleisesti ottaen mukava, mutta mistäs minä tiedän mitä se mukavuus lopulta pitäisi olla itseäni ajatellen, koska minulla ei ole kokemusta naisten kanssa hengailusta. En siis osaa mitään muuta sanoa, kun ei ole sitä sellaista tuntumaa. Vähän sama kuin autoa valitessa pitäisi vain ulkonäön perusteella tietää ajomukavuus ja jos ei ole koskaan autolla ajanut, ei ole sitä vertailukohtaa.

      Minua ei haittaa, jos nainen ei ole vallitsevan kauneusihanteen mukainen, eli toisin sanoen enemmistön mielestä ruma. Mutta koen kyllä itsekin jotkut jollain lailla vastenmielisen näköisiksi ja tähän porukkaan on kuulunut myös niitä kauneusihanteen mukaisia naisia, eli mitään "ei ole trendikäs, hyi ei kelpaa" -tyylin pelleilyä, vaan joku luontainen juttu.

      Mikäli ihan luonnolta kysyttäisiin, niin kolmanteen kysymykseenhän voisi vastata, että pimppihän se on tärkein ja se, että nainen on halukas. Mutta kuten jo sanoin, ei ole kokemusta naisista joten en pysty sanomaan, mikä se oikeasti tärkein juttu on. Voisin tietysti heittää jotain sellaista kliseistä, mitä kuulee, kun pennuilta kysyy jotain vastaavaa, mutta nehän ovatkin jo kaikkien tiedossa.

    • Rhvssr

      On olemassa joukko kriteereitä, jotka pitää täyttää, jotta voisi rakastua tai kiinnostua toisesta vakavasti.

      Miehille ulkonäkö on tärkeämpi kuin naisille, mutta naista kiinnostaa enemmän menestys ja sosio-ekonominen status.
      Itseasiassa mies ei mielellään halua kovasti itseään paremmin pärjäävää naista, ja naiselle kelpaa vain vähintää yhtä hyvin kuin itse präjäävä mies.

      Luonteeseen liittyen, jokainen pitää positiivisista, hymyilevistä, huumorintajuisista sukupuoleenkatsomatta. Mutta tällä saralla on paljon makuasioita.

      Sitten molemmissa sukupuolissa on puolison oltava riittävän älykäs, omattava oikeanlainen maku estetiikassa ja niin edelleen. Tähänkin alueeseen liittyy paljon makuasioita.

      Nää ulottuvuuden tulee mieleen. Yleisesti ihmisillä on joku käsitys "omasta arvosta" markkinoilla, ja puolisoksi kelpaa vain vastaavan tasoinen. Jokainen yrittää saada mahdollisimman hyvän, molemmissa sukupuolissa.

      En tiedä, onko niin, että miehet ovat asettaneet ulkonäköstandardinsa ja naiset statusstandardinsa nykyään liian korkealle. Ehkä näin on. Seuraa ehkä sosiaalipornosta (naisten lehdet) ja pornosta (miesten lehdet). Normaalin näklöinen mimmi on pornovidolla ruma. Siellä taso on selvästi normaalia korkeampi. Ja naistenlehdissä taas normaali mies vaikuttaisi tylsältä luuserilta.

      Ratkaistaan ongelma siis kieltämällä porno ja naistenlehdet!

      • huomiohuomiohuomio

        Niin aivan sä unohdat vain sen että jos on esim. vekki luonteessa vaikka komea kauniskin olis niin muutamanpuolen kymmentä kertaa kun saa kuulla tosta piirteestä itselleen niin varmaan laskee tasoaan oli se markkina-arvo muuten miten korkealla tahansa, sitä alkaa arvostaa edes mielikuvissaan että saisi edes jonkun, olkoonnkin se vähän lyllerömäinen koiranulkoiluttaja, sillä ihminen tarvitsee rakkautta ja saada rakastaa.Siinä voi tulla sellaiseen johtopäätökseenkin kun ei niille ns. oman arvon tasoisille yllä, että pitää status/ura/viihde elämän erillään ja parisuhde elämän erillään jos ei toista kelpaa esitellä. Ja silti voi mukana nauraa muiden kanssa läskivitseille, eihän se oma kuuntelemassa ole.


    • ---------------

      "Monet toivovat itselleen elämänkumppaniksi naista, mutta vaikka halukkaita olisi, heissä on jotain vikaa. Miksi teille ei kelpaa nainen joka on ruma tai ylipainoinen? Nämä olivat yleisimmät ns. "kelpaamattomuuskuvaukset" joita löysin, mutta toivon että halukkaat perustelisivat myös muita kelpaamattomuusperiaatteitaan.

      Toinen kysymykseni on se, millaisen naisen te todella haluaisitte? En hae takaa niin yksinkertaista vastausta kuin "elävä" tai "olemassaoleva", vaan sitä ihannenaisen hahmoa, joka teiltä löytyy.

      Kolmas kysymykseni on, mkä naisessa on tärkeintä?"

      Miten voisin olla parisuhteessa naisen kanssa, joka ei ole mielestäni viehättävä?
      Eihän mies edes pysty harrastamaan seksiä sellaisen naisen kanssa, jota ei pidä haluttavana.

      Entä haluaisitko olla parisuhteessa miehen kanssa, jonka mielestä sinä olet ruma?
      Minusta se on petos toista kohtaan, jos pitää toista rumana tai vastenmielisenä.

      Ylipainoiset naiset eivät mielestäni ole kauniita. Miehistä en välitä joten minulle sillä ei ole merkitystä, miltä miehet näyttävät. Ylipainoon liittyy myös niin paljon muutakin kuin ulkonäkö; miksi joku ei välitä pitää itsestään huolta? Jos ja kun ylipaino aiheuttaa enemmän tai vähemmän pahaa oloa joko henkisesti tai fyysisesti, miten parisuhde sitä tilannetta muuttaisi?

      Haluaisin naisen, josta minä pidän, niin luonteesta kuin ulkonäöstäkin. Haluaisin myös itse molempien osalta kelvata naiselle. Silloin ei kummankaan tarvitsisi esittää mitään tai yrittää olla jotain muuta kuin on, olisi helppoa rakastaa ja arvostaa toinen toisiaan sellaisena kuin on.

      En ole itsekään mikään ykkösluokan alfauros joten ei naisenkaan tarvitse olla mikään alusvaatemalli. Lihava en ole joten en osaa kuvitella kumppaniksi lihavaa naista.

      Huonot elämäntapani johtuvat lähinnä pohjattomasta yksinäisyydestä, joten uskon että niiden muuttaminen parempaan suuntaan olisi melko helppoa, jos kumppanin löytäisin. Monestakin syystä, myös mitättömän ulkonäön lisäksi, en kuitenkaan usko niin koskaan tapahtuvan.

    • jookos kookos??

      Parisuhde voisi esimerkiksi piristää toista osapuolta, joka ollut pitempään yksin niin paljon, että tämä alkaa pitämään itsestään parempaa huolta ja saa nyt tukea puolisoltaan, joka kannustaa kaikessa ja he voivat yhdessä tehdä asioita joihin tämä yksinäinen ihminen ei ole ennen viitsinyt tai kyennyt lähteä tekemään itsesäälissä ja siksi päässyt huonoon kuntoon. Onhan tämä nyt itsestään selvää. Parisuhde voi saada ihmeitä aikaan, koska on toinen ihminen vierellä, joka välittää ja kuuntelee ja neuvoo. Hänen kanssaa voi yhdessä neuvotella ja tehdä suunnitelmia tämän entisen yksinäisen huonon elämäntavan parantamasiseksi, joka muuten auttamatta paranee, kun tulee se elämänkumppani siihen vierelle. Nyt sitten kaikki muuttuu kertaheitolla ja aurinko paistaa risukasaan jotenka sitä jaksaa tehdä vaikka mitä siis tämä entinen yksinäinen eli ei kysellä tyhmiä !!??

    • ---

      Naisessa pitää olla moniulotteisuutta ja käytännöllisyyttä. Vieraanvaraisuutta vastuullisuutta, kärsivällisyyttä, tahtoa. Liika on liikaa yksinkertaisesti.

    • qkamuumuca

      Miksi pitää havitella jotain ulkokultaista ihannepuolisoa? Jos rakastaa toista ihmistä son aivan sama millainen toinen on ulkonäöltään tai habitukseltaan. Jos ei rakasta toista niin täydellinen ulkonäkökään ei siinä riitä.

      Ihmiset on liian keskittyneitä omaan hyvinvointiinsa, ei ne uskalla toisiaan rakastaa, siksi "liian ruma", "liian tylsä", liian sitä sun tätä..

      Täydellinen nainen on se jota rakastaa.

      • hmm.

        "Jos rakastaa toista ihmistä son aivan sama millainen toinen on ulkonäöltään"

        mutta ulkonäön perusteellahan sitä ihastutaan ja rakastutaan joten tuossa sun lauseessa ei oikein ole järkeä.


      • qkamuumuca
        hmm. kirjoitti:

        "Jos rakastaa toista ihmistä son aivan sama millainen toinen on ulkonäöltään"

        mutta ulkonäön perusteellahan sitä ihastutaan ja rakastutaan joten tuossa sun lauseessa ei oikein ole järkeä.

        Ulkonäköön rakastutaan? Yleistyksesi ei koske koko miessukupuolta. Ulkonäköön ehkä ihastutaan, mutta ruma luonne voi tehokkaasti estää rakastumisen.


      • Sex worker
        qkamuumuca kirjoitti:

        Ulkonäköön rakastutaan? Yleistyksesi ei koske koko miessukupuolta. Ulkonäköön ehkä ihastutaan, mutta ruma luonne voi tehokkaasti estää rakastumisen.

        Eikä aina edes estä.


      • hmm. kirjoitti:

        "Jos rakastaa toista ihmistä son aivan sama millainen toinen on ulkonäöltään"

        mutta ulkonäön perusteellahan sitä ihastutaan ja rakastutaan joten tuossa sun lauseessa ei oikein ole järkeä.

        Ulkonäköön ihastutaan mutta se rakkaus on aitoa kemiaa ja välittämistä.Se vie ja siinä ei paljoa oo vastaan panemista. Mutta ehkä ihmiset eivät rakastu vaan ihastuvat jos on tarpeeksi hot. Eivätkä monet suhteet kestä nykyaikana..juurikin siksi.


    • Voisi tässä vastata että ei mikään hurja "jenkkityylinen" ylipainohirmu, mutta ei sellasella pienellä ylipainolla mitään haittaa ole...
      Rumuudesta en tiedä...

      Mikään luikkukaan ei ole silleen mielessä, ehkäpä vähän enemmän lihaa omaava on ihan ok.

      Jaa että mikä naisessa on tärkeintä? Hmmm... Heti en osaa tuohon vastata...
      Miettinyt asiaa vuosiin...

    • vitkikaste

      Ei kukaan oikeasti mitään ihannetta hae. Ja ulkonäössä on rajansa.

    • 6+20

      Itse harrastan kuntoilua joka päivä, omaan erittäin terveelliset elintavat (ehkä liiankin) ja olen fyysisesti hyvässä kunnossa. Rumuus on subjektiivista koska olen ihastunut monesti naisiin jotka ovat muiden mielestä "harmaita hiiriä" tai "nörttejä", mutta lihavuus valitettavasti aina rumentaa naista. Pidän sitä myös epäkunnioittavana toista kohtaan, jos ei viitsi pitää terveydestään huolta ja yritä ylläpitää fyysistä viehättävyyttään parisuhteessa. Yleensä vaadin naiselta samoja asioita joita pystyn hänelle itselleen tarjoamaan.

      • kymysysssss22

        Jaa - entäs kun nainen on sellainen, että laihtuu parisuhteessa normaaliksi, liikkuu ja pitää itsestään/ ulkonäöstään huolta pukeutuen kauniisti ja laittamalla hiukset ja meikkaamalla, mutta lihoo yksin ollessaan?


      • 6+20
        kymysysssss22 kirjoitti:

        Jaa - entäs kun nainen on sellainen, että laihtuu parisuhteessa normaaliksi, liikkuu ja pitää itsestään/ ulkonäöstään huolta pukeutuen kauniisti ja laittamalla hiukset ja meikkaamalla, mutta lihoo yksin ollessaan?

        Yleensä tuo menee toisten päin eli aluksi ollaan hoikka sinkkuna, mutta sitten kun saa miehen niin ei tarvitsekaan enää pitää huolta itsestänsä ja voi lihota rauhassa. Mutta mielestäni tuon kuntoilun pitää olla elämäntapa, olipa sinkku tai parisuhteessa. En usko, että nainen on minun tyyppiäni jos hän ei viitsi pitää huolta itsensä takia.


      • kysymysss..
        6+20 kirjoitti:

        Yleensä tuo menee toisten päin eli aluksi ollaan hoikka sinkkuna, mutta sitten kun saa miehen niin ei tarvitsekaan enää pitää huolta itsestänsä ja voi lihota rauhassa. Mutta mielestäni tuon kuntoilun pitää olla elämäntapa, olipa sinkku tai parisuhteessa. En usko, että nainen on minun tyyppiäni jos hän ei viitsi pitää huolta itsensä takia.

        Liikunta ei laihduta. Vain syömisiään tarkkailemalla laihtuu tai pysyy hoikkana. Tunnen erittäin apljon naisia, joilla on tutkitusti hyvä kunto, vaikka BMI 25-30. Itselläni ollut sama tiloanne, eli BMI oli 28 ja kunto hyvä. Moni ylipainoinen harrastaa säännöllisesti liikuntaa, jotkut paljonkin. Etenkin vanhemmissa naisissa paljon niitä, jotka liikkuvat tosi paljon, mutta paino ei putoa. Ei sitten viitsi loppuikäänsä hernemaissipaprikaa ja rahkaa vetää, että pysyisi hoikkana.

        Itse kuulun siihen (vähemmistöön?) joka laihtuu parisuhteessa ja lihoo yksin. Osasyy lienee se, että kun on seuraa iltaisin, on muutakin tekemistä kuin syödä puputtaa kaikenlaista turhaa. Koko päivän osaan syödä terveellisesti ja sopivia annoksia, mutta illalla mieli kaipaa ylimääräistä. Ihan psyykkinen ongelma, myönnetään : )


      • yksinäinen.
        kysymysss.. kirjoitti:

        Liikunta ei laihduta. Vain syömisiään tarkkailemalla laihtuu tai pysyy hoikkana. Tunnen erittäin apljon naisia, joilla on tutkitusti hyvä kunto, vaikka BMI 25-30. Itselläni ollut sama tiloanne, eli BMI oli 28 ja kunto hyvä. Moni ylipainoinen harrastaa säännöllisesti liikuntaa, jotkut paljonkin. Etenkin vanhemmissa naisissa paljon niitä, jotka liikkuvat tosi paljon, mutta paino ei putoa. Ei sitten viitsi loppuikäänsä hernemaissipaprikaa ja rahkaa vetää, että pysyisi hoikkana.

        Itse kuulun siihen (vähemmistöön?) joka laihtuu parisuhteessa ja lihoo yksin. Osasyy lienee se, että kun on seuraa iltaisin, on muutakin tekemistä kuin syödä puputtaa kaikenlaista turhaa. Koko päivän osaan syödä terveellisesti ja sopivia annoksia, mutta illalla mieli kaipaa ylimääräistä. Ihan psyykkinen ongelma, myönnetään : )

        Ei ole kyse siitä kelpaako miehelle. Mies ei valitse naista vaan nainen valitsee miehen. Eihän rumat naiset lähde treffeille kanssani eikä muutkaan naiset. Mitään sairasta ylipainoo en hyväksy koska sitten naisella on enemmäkin ongelmia terveyden kanssa.

        Pitäis olla normi nainen joka haluaa tosissaan tutustua ulkonäöstä väittämättä. Eikä niitä rumia edes näy missään, ovat kai kotona pilossa. Minusta suurin osa naisista on kuitenkin normaaleja. Luonne on kaikein tärkein juttu mutta naiset ei vois sanoa samaa miehestä vaan naisilla on se ulkonäkö miehessä tärkeintä ja siksi en varmaan treffeille pääse. Nainen sais olla innostunut uusista jutuista ja sellanen etä lähtis vaikka vaeltamaan tai reissuun ilman että koti ikävä tulee päivän päästä jo.


      • yksinäinen.
        kysymysss.. kirjoitti:

        Liikunta ei laihduta. Vain syömisiään tarkkailemalla laihtuu tai pysyy hoikkana. Tunnen erittäin apljon naisia, joilla on tutkitusti hyvä kunto, vaikka BMI 25-30. Itselläni ollut sama tiloanne, eli BMI oli 28 ja kunto hyvä. Moni ylipainoinen harrastaa säännöllisesti liikuntaa, jotkut paljonkin. Etenkin vanhemmissa naisissa paljon niitä, jotka liikkuvat tosi paljon, mutta paino ei putoa. Ei sitten viitsi loppuikäänsä hernemaissipaprikaa ja rahkaa vetää, että pysyisi hoikkana.

        Itse kuulun siihen (vähemmistöön?) joka laihtuu parisuhteessa ja lihoo yksin. Osasyy lienee se, että kun on seuraa iltaisin, on muutakin tekemistä kuin syödä puputtaa kaikenlaista turhaa. Koko päivän osaan syödä terveellisesti ja sopivia annoksia, mutta illalla mieli kaipaa ylimääräistä. Ihan psyykkinen ongelma, myönnetään : )

        Jos painaa 120 kg niin kyllä sitä joutuu liikuntaa harrastamaan että laihtuu. Ei se läski enää lähde pelkällä syömisellä. Tai voi lähteä jos jaksaa odottaa 3 vuotta ja syödä salaattia pelkästään ja jos on niin laiska että ei jaksa salille mennä. Jos taas haluaa ylipainosta eroon niin sitten pitää mennä salille treenaamaan. Ahkera voi saada 30 kg laihdutettua puoles vuodessa. Kyse on vaan siitä että dottaako 3 vuotta ja vai laittaako itsensä terveempään kuntoon puolessa vuodessa.


      • diipa daapaa vaan
        yksinäinen. kirjoitti:

        Ei ole kyse siitä kelpaako miehelle. Mies ei valitse naista vaan nainen valitsee miehen. Eihän rumat naiset lähde treffeille kanssani eikä muutkaan naiset. Mitään sairasta ylipainoo en hyväksy koska sitten naisella on enemmäkin ongelmia terveyden kanssa.

        Pitäis olla normi nainen joka haluaa tosissaan tutustua ulkonäöstä väittämättä. Eikä niitä rumia edes näy missään, ovat kai kotona pilossa. Minusta suurin osa naisista on kuitenkin normaaleja. Luonne on kaikein tärkein juttu mutta naiset ei vois sanoa samaa miehestä vaan naisilla on se ulkonäkö miehessä tärkeintä ja siksi en varmaan treffeille pääse. Nainen sais olla innostunut uusista jutuista ja sellanen etä lähtis vaikka vaeltamaan tai reissuun ilman että koti ikävä tulee päivän päästä jo.

        Toiset laihtuu huonossa suhteessa, toiset lihoo, kannattaa tsekata ne valokuva-albumit aiemmilta vuosilta ensin.


    • "Toivoisin, että jokainen mies joka tähän vastaa, vastaisi rehellisesti omien mielipiteidensä mukaan ilman turhanaikaista esittämistä."

      Okei.

      "Monet toivovat itselleen elämänkumppaniksi naista--"

      Kyllä, minäkin.

      "--mutta vaikka halukkaita olisi, heissä on jotain vikaa. Miksi teille ei kelpaa nainen joka on ruma tai ylipainoinen?"

      Kuulostaa ilkeältä, kun sen noin tiivistää, mutta pitää muistaa kauneuden olevan katsojan silmässä samoin, kuin painon ja ylipainon välisen rajan. Minulle selvästi pyöreäkin on vielä normaalipainoinen (ja viehättävä). Esimerkiksi runsasta meikinkäyttöä - ja varmaan normaaliakin - pidän rumana. Samoin joitain hiustyylejä, vaikka varmasti ihan muodikkaita ovat tai ainakin vapaaehtoisesti hankittu.

      "--toivon että halukkaat perustelisivat myös muita kelpaamattomuusperiaatteitaan."

      Väkivaltaisuus on ei. Tarviiko tätä edes perustella? Myös henkinen väkivalta, manipulointi, painostus jne. ovat dealbrejkkereitä. Huumeissa ml. kannabis nollatoleranssi ja alkoholissa "runsas" käyttö on ongelma. Jos käyttäytyy päihtyneenä aggressiivisesti, niin nollatoleranssi siinäkin. Jos on rikollista uraa menossa tai takana, niin raja on myös melko vähästä vastassa.

      Tässä oikeastaan kelpaamattomuus menee toisinpäin, ettei saisi olla lapsia entisistä suhteista: En vaan osaa ykskaks-yllättäin alkaa uusioiskäksi.

      "Toinen kysymykseni on se, millaisen naisen te todella haluaisitte? --sitä ihannenaisen hahmoa, joka teiltä löytyy. "

      Ihannenainen olisi myös alkuperäiseltä-/fyysiseltä sukupuoleltaan nainen. Samoja mielenkiinnonkohteita ja eri harrastuksia. Arvomaailmat samat tai hyvin lähellä toisiaan, mutta näkökannat asioihin erilaisia. Olemukseltaan ja puhetavalta hieman höpsö tai hassu, mutta pohjimmiltaan käytännöllinen. Tykkäisi hellyydenosoituksista ja olla lähellä enemmän kuin lahjoista. Ulkoisesta olemuksesta en kyllä oikeasti tiedä sanoa. Ehkä minua lyhempi ja pyöreähkö. Ilmeikkäät silmät.

      "Kolmas kysymykseni on, mkä naisessa on tärkeintä?"

      Parisuhdemielessä, jos yhden vain saa sanoa, luotettavuus. Yhtäältä sellainen, ettei tarvi arpoa onko hän ehkä vieraissa käymässä, ja toisaalta, että voi luottaa suhteen jatkuvan vakaana, tai että sen ongelmista keskustellaan ja niitä koetetaan korjata sitä mukaa, kun tulee vastaan.

      • Lisäksi ihannenainen ei vaatisi tekstareihin TL;DR-kappaletta :(


    • YouJustWishPal!

      Vai että on lihavat naiset laiskoja?!?

      Olen itse ollut koko ikäni ylipainoinen, mutta en ole kyllä syömisellä tai liikunnan puutteessa lihonut, vaan se kulkee kyllä perimässä. Vaikka kuinka yrittää, ei aina laihdu.

      Joku sanoi, että sänkypuuhiin tarvitaan joku sellainen, joka saa syttymään. Minulla on teille uutisia ukot: monasti parhaan seksikokemuksen saatte nimenomaan lihavan naisen kanssa. Me olemme myös yleensä hyvin luotettavia ja rakastavia partnereita, mutta myös osaamme sellaisiakin asioita, joita laihat naiset eivät. Jos et ole koskaan kokeillut, älä ole niin varma.

      • taas tekosyitä...

        "...vaan se kulkee kyllä perimässä. Vaikka kuinka yrittää, ei aina laihdu."

        Perimällä on vain minimaalinen vaikutus lihavuuteen! Perimä kyllä vaikuttaa minne paikkoihin se läski kerääntyy ja miten hyvin ruoka maistuu, mutta KUKAAN ei muutu lihavaksi, jos syö oikein, lepää ja kuntoilee säännöllisesti. Monilla lihavilla ihmisillä on vain sellaiset elämäntavat, etteivät edes ymmärrä niiden olevan epäterveellisiä.


      • faktajakuitti
        taas tekosyitä... kirjoitti:

        "...vaan se kulkee kyllä perimässä. Vaikka kuinka yrittää, ei aina laihdu."

        Perimällä on vain minimaalinen vaikutus lihavuuteen! Perimä kyllä vaikuttaa minne paikkoihin se läski kerääntyy ja miten hyvin ruoka maistuu, mutta KUKAAN ei muutu lihavaksi, jos syö oikein, lepää ja kuntoilee säännöllisesti. Monilla lihavilla ihmisillä on vain sellaiset elämäntavat, etteivät edes ymmärrä niiden olevan epäterveellisiä.

        Uusimpien tutkimusten mukaan kaksi aivan samalla ruokavaliolla ja liikuntamäärällä elävää ihmistä - toinen on ylipianoinen ja toinen normaalipainoinen. Eli nyt alkaa löytyä tieteellistä näyttöä sille, minkä painon kanssa taistelevat ihmiset ovat aina tienneet. Omassakin tuttavapiirissä on niitä, jotka joutuvat koko ikänsä, nuoresta asti, elämään rahkalla ja kasviksilla ja harrastamaan todella paljon liikuntaa, että pysyvät normaalipainoisena. kaikki ei tätä jaksa ja antavat periksi, mistä seuraa lihominen muutamassa vuodessa.


      • taas tekosyitä...
        faktajakuitti kirjoitti:

        Uusimpien tutkimusten mukaan kaksi aivan samalla ruokavaliolla ja liikuntamäärällä elävää ihmistä - toinen on ylipianoinen ja toinen normaalipainoinen. Eli nyt alkaa löytyä tieteellistä näyttöä sille, minkä painon kanssa taistelevat ihmiset ovat aina tienneet. Omassakin tuttavapiirissä on niitä, jotka joutuvat koko ikänsä, nuoresta asti, elämään rahkalla ja kasviksilla ja harrastamaan todella paljon liikuntaa, että pysyvät normaalipainoisena. kaikki ei tätä jaksa ja antavat periksi, mistä seuraa lihominen muutamassa vuodessa.

        Tuossa se tulikin viestissäsi ilmi "...kaikki ei tätä jaksa ja antavat periksi". Lihavilta ihmisiltä puuttuu sinnikkyys. Jotkut luulevat, että jollakin parin kuukauden dietillä pysytään hoikkana loppuelämä ja sen jälkeen voidaan palata munkkikahvin ääreen. Eihän se näin mene.

        Tähän voisi joku sanoa "Et ymmärrä ollenkaan miten kovaa työtä lihavat joutuvat tekemään laihtumisen eteen". Itse kärsin lihavuudesta lapsena ja suvussani onkin paljon lihavuutta. Tämän päälle minulle todettiin vanhempana kilpisrauhasen vajaatoiminta, Tästä huolimatta olen pysynyt koko aikuisikäni hyvässä kunnossa, koska syön säännöllisesti, pyrin aina syömään mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa, lepään säännöllisesti ja kuntoilen lähes päivittäin. Moni valittaa, ettei ole "aikaa" tuollaiseen, mutta silti sitä aikaa riittää vaikka BB:n tuijottamiseen.


      • faktaja kuitti
        taas tekosyitä... kirjoitti:

        Tuossa se tulikin viestissäsi ilmi "...kaikki ei tätä jaksa ja antavat periksi". Lihavilta ihmisiltä puuttuu sinnikkyys. Jotkut luulevat, että jollakin parin kuukauden dietillä pysytään hoikkana loppuelämä ja sen jälkeen voidaan palata munkkikahvin ääreen. Eihän se näin mene.

        Tähän voisi joku sanoa "Et ymmärrä ollenkaan miten kovaa työtä lihavat joutuvat tekemään laihtumisen eteen". Itse kärsin lihavuudesta lapsena ja suvussani onkin paljon lihavuutta. Tämän päälle minulle todettiin vanhempana kilpisrauhasen vajaatoiminta, Tästä huolimatta olen pysynyt koko aikuisikäni hyvässä kunnossa, koska syön säännöllisesti, pyrin aina syömään mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa, lepään säännöllisesti ja kuntoilen lähes päivittäin. Moni valittaa, ettei ole "aikaa" tuollaiseen, mutta silti sitä aikaa riittää vaikka BB:n tuijottamiseen.

        Joo, niin kirjoitin ja asia on näin. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että geneettisesti ylipainoinen olisi itsekuriton, vaan monen tekijän summasta.

        Lihomaan taipuvaisen täytyy olla 2 kertaa sinnikkäämpi normaalipainossa pysyäkseen kuin sellaisen joka ei liho niin helposti. Jos ajatellaan, että molemmilla on samanlainen luonteelujuus, niin toinen lihoo ja toinen ei. Eli jospa lopetettaisiin itsekurin puutteesta haukkuminen? Muita syitä siihen, että joku antaa itsensä lihoa, eikä halua elää vihannes/ rahka/broilerinfilee/ sokeriton mehukeitto jne dieetillä loppuikänsä, on se että eri ihmisillä on erilainen arvoperusta: Vaikka ihminen halutessaan pystyisi muuttamaan ruokailutottumuksensa lopullisesti, kaikki eivät pidä ulkonäköä niin tärkeänä että haluavat siihen loputtomaan itsensä piiskaamiseen lähetä. Ihmisellä voi myös olla erilaisia vaikeuksia henk.koht. elämässään, esim omaa tai läheisten sairautta, mieleterveysongelmia jne, jotka syövät henkisiä voimavaroja niin paljon ettei laihtumiseen jää henkisiä resursseja.

        Nuo munkkikahvi- BB- jutut on totaalisen naiveja. Vain teinit katsovat BB:tä ja munkkikahveja juo tietääkseni vain vanhemmat autoilevat miehet. En tiedä minkälaisia ihmisiä tunnet, mutta itse olen jo keski-ikäinen ja monet tuttavapiirini naiset elävät ihan normaalia, tervettä elämää ja harrastavat liikuntaa (jotkut erittäin paljon) ja ovat silti hieman ylipainoisia. Ei ne syö munkkeja ym. herkkuja ja katso TV:tä. Ihan tavallisella ruoalla pysyttelevät kiloissaan kiinni. Sairaalloinen lihavuus on toki eri asia.

        Hienoa että olet ymmärtänyt prosessoidun ruoan riskit ja pystyt noudattamaan terveellistä ruokavaliota ja elää säännöllistä elämää! Armahda kuitenkin niitä, jotka syystä tai toisesta eivät saavuta Sinun tasoasi : ) Minkäkin vältän prosessoitua ruokaa ja etenkin nopeita hiilareita. Arkiruoanlaitto vaan käy työlääksi ja kalliiksi, jos haluaa vaihtelua ruokavalioon. Maha reagoi ympäristölle ikävään tapaan moniin hedelmiin, kaaliin, herneisiin ja papuihin, joten terveellisen ruoan keksiminen päivittäin suorastaan ketuttaa, eikä ainakaan minulla ole talvella varaa syödä kasviksia niin paljon kuin haluaisin. Myös kiire kiusaa. Juurikin söin lounaaksi pakstevihannespussin ja broilerin fileen. Jos tästä elämästä lipsuu, paino nousee heti.


      • taas tekosyitä...
        faktaja kuitti kirjoitti:

        Joo, niin kirjoitin ja asia on näin. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, että geneettisesti ylipainoinen olisi itsekuriton, vaan monen tekijän summasta.

        Lihomaan taipuvaisen täytyy olla 2 kertaa sinnikkäämpi normaalipainossa pysyäkseen kuin sellaisen joka ei liho niin helposti. Jos ajatellaan, että molemmilla on samanlainen luonteelujuus, niin toinen lihoo ja toinen ei. Eli jospa lopetettaisiin itsekurin puutteesta haukkuminen? Muita syitä siihen, että joku antaa itsensä lihoa, eikä halua elää vihannes/ rahka/broilerinfilee/ sokeriton mehukeitto jne dieetillä loppuikänsä, on se että eri ihmisillä on erilainen arvoperusta: Vaikka ihminen halutessaan pystyisi muuttamaan ruokailutottumuksensa lopullisesti, kaikki eivät pidä ulkonäköä niin tärkeänä että haluavat siihen loputtomaan itsensä piiskaamiseen lähetä. Ihmisellä voi myös olla erilaisia vaikeuksia henk.koht. elämässään, esim omaa tai läheisten sairautta, mieleterveysongelmia jne, jotka syövät henkisiä voimavaroja niin paljon ettei laihtumiseen jää henkisiä resursseja.

        Nuo munkkikahvi- BB- jutut on totaalisen naiveja. Vain teinit katsovat BB:tä ja munkkikahveja juo tietääkseni vain vanhemmat autoilevat miehet. En tiedä minkälaisia ihmisiä tunnet, mutta itse olen jo keski-ikäinen ja monet tuttavapiirini naiset elävät ihan normaalia, tervettä elämää ja harrastavat liikuntaa (jotkut erittäin paljon) ja ovat silti hieman ylipainoisia. Ei ne syö munkkeja ym. herkkuja ja katso TV:tä. Ihan tavallisella ruoalla pysyttelevät kiloissaan kiinni. Sairaalloinen lihavuus on toki eri asia.

        Hienoa että olet ymmärtänyt prosessoidun ruoan riskit ja pystyt noudattamaan terveellistä ruokavaliota ja elää säännöllistä elämää! Armahda kuitenkin niitä, jotka syystä tai toisesta eivät saavuta Sinun tasoasi : ) Minkäkin vältän prosessoitua ruokaa ja etenkin nopeita hiilareita. Arkiruoanlaitto vaan käy työlääksi ja kalliiksi, jos haluaa vaihtelua ruokavalioon. Maha reagoi ympäristölle ikävään tapaan moniin hedelmiin, kaaliin, herneisiin ja papuihin, joten terveellisen ruoan keksiminen päivittäin suorastaan ketuttaa, eikä ainakaan minulla ole talvella varaa syödä kasviksia niin paljon kuin haluaisin. Myös kiire kiusaa. Juurikin söin lounaaksi pakstevihannespussin ja broilerin fileen. Jos tästä elämästä lipsuu, paino nousee heti.

        Ehkä kommentoin hieman kärjistetysti ja pahoittelen, jos tuotin mielipahaa liikalihavuuden kanssa kamppaileville ihmisille. Itselläni on vain lukuisi kokemuksia ihmistä jotka sanovat, etteivät he laihdu sitten millään vaikka mitä diettejä kokeilevat. Sitten kun alkaa kyselemään hieman elintavoista niin ei liikuta muuta kuin työmatkat, syödään leipää, jälkiruokia ja kaikkea muuta epäterveellistä lähes päivittäin. Salaatinkin päälle laitetaan kauhea määrä majoneesikastikkeita.

        Ymmärrän kyllä, että osa ihmisistä on luonnostaan hoikempia kuin muut ja geenit vaikuttavan jonkin verran siihen, mutta jokainen silti pystyy halutessaan olemaan normaalipainoinen jos tahdonvoimaa löytyy. Itse en saa syödä mitään herkkuja (ellei marjoja ja hedelmiä lasketa sellaisiksi) ja tämä oli tuskaa ensimmäisen vuoden aikana, mutta nykyään osaan nauttia ruuasta mitä syön ja keho myös tuntuu paremmalta. Syön paljon ruokaa etten joudu edes nääntymään, mutta ruoka on sellaista mikä ei lihota.

        Jos haluaa olla lihava ja elää epäterveellisesti niin se on henkilön oma valinta. Mielestäni henkilöllä ei ole oikeutta valittaa lihavuudesta jos ei ole valmis kunnolla tekemään muutoksia elämäntapoihinsa. Mutta tosiaan liiallinen kiire, ravinneköyhä ruoka, syömisen epäsäännöllisyys ja liikkumattomuus edistävät lihavuutta huomattavasti.


    • 2+14

      Rumuus on yleensä tahallista: liikaa meikkiä, trendivaatteet ym. Normaalipainoisena pysyy jos haluaa. Eli jos vika on ajattelussa -> iso turn-off.

      Hyvän naisen ominaisuuksia: ei polta/juo, ei lemmikkejä, ei lapsia, haluaa lapsia, älykäs, eettinen, viihtyy kotona, luova/taiteellinen, yhteisiä mielenkiinnon kohteita/harrastuksia.

      Ei ole yhtä tärkeintä kriteeriä. En ymmärrä, mitä pointtia olisi valita joku yksi juttu.

    • mies.

      Rumaa naista ei voi panna. Joku hirveen lihava nainen ei tosiaan ole miellyttävä eikä naiset halua itse omantasoista.

    • simppeliä matikkaa

      toi rumuus ja lihavuus omalla kohdalla on että olen pitänyt itseni fyysisesti hyvässä kunnossa miksen en voi vaatia vasta puolelta samaa, se ei nyt ole niinkään kriteeri tuntuu vaan hoikkana tyhmältä seisoa lihavan rinnalla, ja tuo rumuus naaman osilta nyt ei häiritse sillehän ei mitä mahda jos ei omasta naamastaan pidä.

      naisen kuuluu olla itseään "pienenpi" taas mennään tähän että tulee tosi typerä olo itteään isomman naisen rinnalla.

      tärkeintä tälleen erakkona ihmisen turhan päiväsen lörpöttölelyn läpi näkevänä on aitous, eli ei jauha ihme paskaa mistä näkee selvästi mitä yrittää eli manipuloida toista.

    • m43

      "Monet toivovat itselleen elämänkumppaniksi naista, mutta vaikka halukkaita olisi, heissä on jotain vikaa. Miksi teille ei kelpaa nainen joka on ruma tai ylipainoinen?"
      Miksi rumat ja ylipainoiset naiset haluavat meitä hoikkia ja itsestään huolta pitäviä miehiä? En minäkään mitään missejä katsele, vaan samantasoisia, liikunnallisia ja tavallisen näköisiä ihmisiä. Miksi tyytyisin sohvaperunaan, kun heille riittää niitä sohvaperunoita muutenkin ja miksi joku missi tyytyisi minuun, kun hänelle riittää niitä komeita miehiä muutenkin? Henkilökohtaisesti en pidä lihavuutta kauniina asiana ja hoikan naisen ihokin tuntuu sileämmältä ja paremmalta, ei tarvi olla paljonka painon jojotellut, kun iho tuntuu enemmän appelsiinin pinnalta kuin silkkiseltä (40-50v naisen iho voi tuntua yhä silkin pehmeältä).

      "Toinen kysymykseni on se, millaisen naisen te todella haluaisitte? En hae takaa niin yksinkertaista vastausta kuin "elävä" tai "olemassaoleva", vaan sitä ihannenaisen hahmoa, joka teiltä löytyy."
      Riittää kun on päihteetön (alkoholi, tupakka, jne..), liikunnallinen (kanoottiretket, vaellukset, pyöräily, seinäkiipeilyt yms. ei tuota tuskaa), riittävän itsenäinen, hyvät käytöstavat omaava ja perusfiksu ihminen.

      "Kolmas kysymykseni on, mkä naisessa on tärkeintä?"
      Naisellisuus (näyttää, tuntuu ja kuulostaa naiselta) tietenkin, miksi muuten olisi miehiä ja naisia.

      Kaikkia vastauksia en jaksanut lukea, mutta joku ihmetteli miksi lihavat kelpaa seksiseuraksi, mutta ei muuhun.. itse ihmettelen enemmänkin, miksi kukaan haluaa lihavaa seksiseuraksi, kun sitä saa minkä näköisiltä naisilta tahansa. Nyt kun olen pidempään omasta tahdostani sinkkuna ollut, niin kyllä suurin osa seksiseurasta on ollut juuri sitä missityyppiä, jollaista en vakavasti edes parisuhteeseen miettisi. Heille kevyet suhteet tuntuvat olevan luonteva osa elämää, rumemmat naiset jäisivät luultavasti helpommin roikkumaan.

    • mies 49

      Rehelliseen kysymykseen rehellisesti. Rumuudesta en osaa oikein sanoa, koska rumakin saattaa näyttää silmissäni kauniilta jos vartalo on muuten lähelle normaalipainoa. Aikaisemmin saatoin etsiä sopusuhtaista ja kaunista naista, mutta huomasin että heillä on hakusessa ritke vorresteri- tyyppiset, joissa heille riittää vain ulkonäkö..luonteesta viis. Aikani hakkasin päätäni seinään ja sitten laskin "rimaa" alaspäin ja ajattelin että jospas nyt rupeis tapahtuu..eikun tansseihin ja pokkaamaan vain ensimmäistä naista välittämättä ulkonäöstä, ja heti tärppäs, alkuun ulkonäkö tökkäs mut sittenkun tarkemmin katsoin niin löysin hänestä kauniita piirteitä..ihastuin...rakastuin, hänestä löytyi kaikkea mitä olin naisesta ollut halunnutkin, oikea unelmien täyttymys. Alettiin seurustelemaan ja sitten rupes tulemaan kaikenlaista...1.v ja 3 kuukautta meni ennenkuin mulle aukes "narsistinen persoonallisuushäiriö" ilmankos kymmeniä lyhyitä suhteita takana. Etsin siis naista, joka kykenee tuntemaan, ja ulkonäkö OK eli pitää myös itsestään huolta, rehellinen ja luotettava.

    • trainspotter

      Kukaan omasta mielestäni ruma tai ylipainoinen ei ole vielä tähän päivään mennessä osoittanut kiinnostustaan minua kohtaan. Ei siis ole tullut "kelpaako vai ei" -tyyppistä valintatilannetta eteen, joten en voi sanoa mitään.


      Haluan naisen, joka näkee minut enemmän ihmisenä, kuin haavekuvana. Toivon myös jonkinlaista tunnetason yhteyttä, tai tarkemmin kykyä ilmaista ja vastaanottaa tunteita.


      Tärkeintä naisessa on persoonallisuus ja itsekunnioitus.

    • 33v mies

      Hyvin tehty aloitus. Vastailenpa. Teen tämän hyvin rehellisesti, joten jotkut voivat loukkaantua. Anteeksi siitä.

      1. Minulle ei kelpaa ruma tai ylipainoinen, koska en ole itsekään sellainen. Hyvännäköiset ja normaalipainoiset naiset katselevat minua kaupungilla ja sellaisia tapailin opiskeluaikoinani. En kuitenkaan seurustellut koskaan ja seksiä on ollut vain yhden naisen kanssa.

      Toisaalta tiedän kyllä, että hyvännäköinen nainen ei ole yhtä kuin hyvännäköinen mies. Hyvännäköinen nainen on automaattisesti aivan selvästi halutumpi. Miehen pitäisi olla töissä ja hänellä pitäisi olla poikkeuksellisen kiinnostava persoona. En ole ulkonäöstäni huolimatta hyvännäköisen naisen silmissä mielenkiintoinen kumppani, koska minulta puuttuu nuo asiat.

      Olen siis tottunut ns. laatuun, mutta se on kuitenkin saavuttamattomissani... Tämä tekee minusta aika katkeran vittupään. Toki vain näin netissä, oikeassa elämässä esitän mukavaa.

      Naisesta tekee minulle kelpaamattoman rumuuden lisäksi myös junttius, tyhmyys, tupakointi, liika alkoholin käyttö ja värikäs seksuaalihistoria (tätä ei voi tietysti tietää kenestäkään, kun sitä on epäsoveliasta treffeillä kysyä).

      2. Ihannenainen olisi fiksu, utelias, ujo, kotona viihtyvä, liikuntaa harrastava empaattinen ja rehellinen nainen, joka ei halua lapsia. Kasvoiltaan luonnonkaunis ja vartaloltaan normaalipainoinen. Pyöreä ja kiinteä pylly. Alle 25-vuotias.

      3. Se, että haluaa myös yhteen muuttamisen jälkeen miellyttää miestä. Eli ei ota miestä itsestäänselvyytenä. Elämästä tulee varmasti todella tympeää, jos jompi kumpi tai molemmat suhteen osapuolet repsahtavat.

    • Budvar

      "Miksi teille ei kelpaa nainen joka on ruma tai ylipainoinen? "

      Koska en ole itse ja tiedän, että minulla on saumaa "nätteihin" ja "söpöihin" tyttöihin. Tosin ei *pieni* ylipaino meikäläistä haittaa. Itse asiassa on ihan kivakin, jos ei ole ihan luuviulu. Mutta vähääkään enemmän ylipainoinen on kyllä poissa laskuista jo siksi, että itse olen suhteellisen liikunnallinen. Mutta koska en ole myöskään himourheilija ja bodari, tämä kuntosalilla maanisesti ravaajien joukko on niin ikään poissa laskuista. Tämä tosin liittyy arvoihin, ei ulkonäköön.

      Ulkonäköön ja noihin muihin pinnallisiin juttuihin pätee, että jokainen haluaa "niin hyvää kuin uskoo voivansa saada". Jos jää pahasti alle tämän arvioidun riman, ei ihastumisesta tule mitään, vaikka muuten synkkaisi. Ja sitten jos löytyisi joskus parempi, se saattaisi vaihtua aika helposti. Elämän kovat tosiasiat. Molemmissa sukupuolissa kuitenkin taidetaan helposti olla vähän liian vaativia.

      "millaisen naisen te todella haluaisitte?"

      Sellaisen, jonka kanssa tulisi juttuun, jonka kanssa olisi yhteisiä intressejä ja sama arvomaailma ja sänkytoiminta olisi tyydyttävää. Ei mitään mahdotonta. Oletan. Aika normaalit vaatimukset.

      En tosin ole ihan varma, haluanko ehkä sittenkin oikeasti asua itsekseni. Eli lisävaatimus: naisen pitäisi olla itsekseenkin toimeentuleva, ei mikään takertuja, jonka kanssa pitää koko ajan tekstata. Tarvitsen oman tilani, ja sallin sen muillekin.

      Ja sitten pitäisi olla luotettava. Ei mikään "flirttailen kaikkien kanssa" tyyppi. En itsekään ole pettäjätyyppiä, enkä kyllä tiettäkseni mustasukkainenkaan. Kyse on siitä, että toisiin voi luottaa, toisiin, ei, ja epäluotettavien ihmisten kanssa en halua olla tekemisissä, vaikka tietysti realistisesti ajatellen tuskin kenellekään kanssani seurustelevalle voisi pettäminen tulla edes mieleen. ;) Kun toiseen luottaa, ei tarvitse olla mustasukkainen. Minulla on perinteinen suomalainen etiikka: luotan toiseen ja olen itse luotettava, mutta kun luottamustani käytetään hyväksi, se on talvisodan henki sitten. :)

      Uskon myös, että rehelliselle suomalaiselle miehelle on edelleen kysyntää, vaikka joillekin neuvoisin pientä petraamista esimerksi pukeutumisasioissa. Ei ole aina suominaisillakaan ihan hallussa. Viimeinen vaatimus on jonkinlainen kauneudentaju. Lannefarkku-stringit-alaselkätatuointi-tyypin kanssa en vaihda kuin vaivautuneen hymyn. :) Huono maku on huonoa makua.

    • voi olla näinkin

      Naisen ylipainosta valittava yksinäinen mies on yhtä ärsyttävä kuin nainen, joka valittaa siitä, ettei saa minkäänlaista seuraa.

      Moni selvästi ylipainoinen nainen voi tosin olla varsin haluton ottamaan "pienempää miestä".

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe