Huomisen Jumala

Millaiseksi Jumalan pitäisi muuttua, jotta Jumala tarjoaisi jotain myös tulevaisuuden ihmisille?

Nykyteologian mukaan me ihmiset olemme avuttomia rääpäleitä ja me olemme täysin riippuvaisia Jumalasta jolla on myöskin tarpeita, eli että me palvomme Häntä ja rakastamme Häntä enemmän kuin mitään muuta. Muuten Jumala sanoo suhteen irti ja passittaa meidät kadotukseen. Meillä on siis teologian mukaan keskinäinen riippuvuussuhde ja jokainenhan ymmärtää, että se on tuhoon tuomittu suhde, eikä sellainen suhde ole terveellä pohjalla.

Ihminen ei ole mitään ilman Jumalaa ja Jumala taas ei ole jumala, jos Hänellä ei ole palvojia, jotka rakastavat yksin Häntä, ei ketään muuta.

Jumalan kunniaan on tuonut kolhuja se, että me olemme huomanneet sen, että riippuvuussuhteemme ihmisen avuttomuuden suhteen on huuhaata, vaan me olemmekin hyvin kykeneviä tekemään kaikkea mahdollista, eikä Jumala ole siinä meitä auttanut yhtään.

Joten on kaksi vaihtoehtoa.

A) Me hylkäämme tosiasiat ja alamme taas pitää itseämme teologian mukaisena mitään osaamattomana rääpäleenä, joka on täysin avuton ja riippuvainen Jumalasta, jota meidän pitäisi taas alkaa palvoa, jotta olisimme jotain Jumalamme silmissä ja kykenisimme johonkin.

B) Jumala muuttuu näkemään meidät sellaisena, jollaisia me nykyään olemme.

Elämä Maapallolla evoluution mukaisesti noudattaa kolmea sääntöä:

1) se toimii,

2) se sopeutuu ja sitä kautta

3) säilyy.

Näin on tapahtunut jo 4 miljardia vuotta.

Nyt Jumala on tullut kohdan kaksi eteen, tosin se on joutunut siihen jo useita kertoja, mutta nyt vasta hyvin kriittisesti, eli Jumala on askeleen päässä siitä, että Hän muuttu täysin merkityksettömäksi suurimmalle osalle ihmiskuntaa.

Tosin Jumala on sitä lähes jo nyt, sillä jos suhteuttaa ihmiskunnan lukumäärän kristittyjen Jumalaa palvovien määrään, niin Jumala on muuttunut suurimmalle osalle ihmiskuntaa jo täysin merkityksettömäksi.

Mutta peli ei ole vielä pelattu, vaan jos Jumala osaa pelata korttinsa oikein, jonka se tekee niiden ihmisten välityksellä, jotka vielä tänään Jumalaan jostain syystä uskovat, Jumala saattaa palata väkevästi A-sarjaan, eikä jää maakuntalohkoon huiskimaan tyhjille saleille.

Säilyäkseen Jumalan pitää vain sopeutua vallitsevaan tilanteeseen.

Miten tämä onnistuisi?

44

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-


      Ei asiassa mitään ongelmaa ole kunhan ensin huomioi 1 Joh 4:8

      Room 8:28


      Siinä on se taiga, arvo, vaikutin ja metodi että Jumala on itse tuo rakkaus- ettei ihminen millään konstilla voi olla korkeampaa rakkautta esittävä ja luova omilla ehdoillaan.

      Ihminen kai haluaa nostaa omaa päätään yhä korkeammalle että on sitten menossa mielellään Jumalankin ohi Jumalaa korkeammalle.

      Ei tuon kummempaa asiassa ole,.


      yst,. t. Jari Laurila

    • turhaa jutustelua

      Eihän se sokea aloittaja ymmärrä valoa.

      Miksi jotain selittää, kun loppuvastaus on "en ymmärrä"..

    • JUMALA ON SOPEUTUVAINEN - TULEVAISUUDEN JUMALA SIIS

      Tiedemies Bushmanni haastaa teologisen tiedekunnan varsin hartaasti, kysymällä:
      Millaiseksi Jumalan pitäisi muuttua, jotta Jumala tarjoaisi jotain myös tulevaisuuden ihmisille?

      Aivan. Toki Jumalan täytyy tarjota myös tulevaisuus ja toivo, jota maailma ei pysty tarjoomaan - sillä muutoin Jumala ei olisikaan mikään ukko ylijumala (Dan.7:13).
      VASTAUS löytyy Raamattu-nimisestä tulevaisuuskirjasta. Sen mukaan Jumala muuttuu ihmisen muuttumisen myötä ja niin sitten muuttuvan ihmisen tulevaisuus muuttuu.

      Teologiahan nimittäin on sellainen, että ensin Jumala arvostaa ihmistä rakkaana vihamiehenään ja ihmisen muututtua uudestisyntymisen kautta Hänen lapsekseen, alkaa Hän arvostaa ihmistä rakkaana poikanaan tai tyttärenään.

      Joissain uskonnoissa on niin, ettei lasta enää tunnusteta omaksi ja voidaan jopa tappaa, jos kääntyy eri aatteeseen tai vaikkapa vain luopuu isiensä uskonnosta ja jumalista. Israelin Jumala, tämä Raamatun Jumala, tahtoo vetää kaikki sisään, eikä ketään heittää ulos.

      Isyytensä Jumala tunnustaa, lapsi on aina lapsi:

      Room.11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
      29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

      Room. 5:10
      Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

      Huomisen Jumalan palvelija antti

      • ""VASTAUS löytyy Raamattu-nimisestä tulevaisuuskirjasta. Sen mukaan Jumala muuttuu ihmisen muuttumisen myötä ja niin sitten muuttuvan ihmisen tulevaisuus muuttuu.

        Teologiahan nimittäin on sellainen, että ensin Jumala arvostaa ihmistä rakkaana vihamiehenään ja ihmisen muututtua uudestisyntymisen kautta Hänen lapsekseen, alkaa Hän arvostaa ihmistä rakkaana poikanaan tai tyttärenään. ""

        Tämä oli hyvin sanottu. Halusin erikseen mainita.


    • Aha - Bushmanni kysyy että minkälaiseksi Jumalan pitäis muuttua ? mutta voi hyvä mies - ei Jumala voi muuttua - se olis suunnilleen kuin joku sanoisi että 5 5 ei olekaan 10. Että muutetaanpa sitä siten että sanotaankin että 5 5 onkin 11 ...

      Sinä sitä vastoin voit muuttua koska sinussa on sellaista jota voi muuttaa parempaan päinkin jos haluat :)

      alex

      • ALEX KASI (8)SAA NELOSEN(4) ...

        "mutta voi hyvä mies - ei Jumala voi muuttua - se olis suunnilleen kuin joku sanoisi että 5 5 ei olekaan 10" -a8-

        Jumalan silmissä kuitenkin 5 5 muuttuu nollaksi. Niin pahain tekojen laskennassa kuin hyvienkin.

        Mutta ... heti alkuunsa Jumala muuttui - katui tehneensä ihmisen (miehen elikkä papin?) -
        1. Moos. 6:6 : niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

        PIAN Jumala joutui - ihmisen takia - taas muuttumaan:
        2. Moos. 32:14 : Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.

        Ja Jumala on yhä sellainen kuin on isä lapsilleen ja äiti tietysti vielä enemmän, synnyttäjä.

        Muutoinkin Jumala on varsin sopeutumiskykyinen. Uhrata käskettiin ennen kovastikin eläimiä ja tavaroita. Sitten yht'äkkiä kelpaakin VAIN henkilökohtaisesti "särkynyt sydän ja murtunut mieli", joka johtaa itselle kuolemiseen ja lähimmäisen hyväksi elämiseen - Ps.51:17, 2.Kor.12:14, Luuk.11:41, Jes.58:6, Matt.10:39 .

        Jeesus tulee kohta KOLMANNEN kerran. Pitäkäämme mielessä Paavalin sanat, jotka sopivat presis sen tilanteen odotteluun, adventtiin

        2. Kor. 12:14
        Katso, kolmannen kerran minä nyt olen valmis tulemaan teidän tykönne, enkä ole oleva teille rasitukseksi; sillä minä en etsi teidän omaanne, vaan teitä itseänne. Eiväthän lapset ole velvolliset kokoamaan tavaraa vanhemmilleen, vaan vanhemmat lapsilleen.

        Jumala muuttuu; vanha liitto muuttuu kokonaan uudeksi, ennen Jumala vaati omaamme, nyt Jumala tahtoo meidän antavan itsemme Hänelle.
        Ulkonainen palvelus ei enää merkitse Jumalalle mitään, vaan hän tahtoo sydämen kiintymyksen!

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ALEX KASI (8)SAA NELOSEN(4) ...

        "mutta voi hyvä mies - ei Jumala voi muuttua - se olis suunnilleen kuin joku sanoisi että 5 5 ei olekaan 10" -a8-

        Jumalan silmissä kuitenkin 5 5 muuttuu nollaksi. Niin pahain tekojen laskennassa kuin hyvienkin.

        Mutta ... heti alkuunsa Jumala muuttui - katui tehneensä ihmisen (miehen elikkä papin?) -
        1. Moos. 6:6 : niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

        PIAN Jumala joutui - ihmisen takia - taas muuttumaan:
        2. Moos. 32:14 : Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.

        Ja Jumala on yhä sellainen kuin on isä lapsilleen ja äiti tietysti vielä enemmän, synnyttäjä.

        Muutoinkin Jumala on varsin sopeutumiskykyinen. Uhrata käskettiin ennen kovastikin eläimiä ja tavaroita. Sitten yht'äkkiä kelpaakin VAIN henkilökohtaisesti "särkynyt sydän ja murtunut mieli", joka johtaa itselle kuolemiseen ja lähimmäisen hyväksi elämiseen - Ps.51:17, 2.Kor.12:14, Luuk.11:41, Jes.58:6, Matt.10:39 .

        Jeesus tulee kohta KOLMANNEN kerran. Pitäkäämme mielessä Paavalin sanat, jotka sopivat presis sen tilanteen odotteluun, adventtiin

        2. Kor. 12:14
        Katso, kolmannen kerran minä nyt olen valmis tulemaan teidän tykönne, enkä ole oleva teille rasitukseksi; sillä minä en etsi teidän omaanne, vaan teitä itseänne. Eiväthän lapset ole velvolliset kokoamaan tavaraa vanhemmilleen, vaan vanhemmat lapsilleen.

        Jumala muuttuu; vanha liitto muuttuu kokonaan uudeksi, ennen Jumala vaati omaamme, nyt Jumala tahtoo meidän antavan itsemme Hänelle.
        Ulkonainen palvelus ei enää merkitse Jumalalle mitään, vaan hän tahtoo sydämen kiintymyksen!

        antti

        Antti ei nyt oikein tainnut ymmärtää tarkoitustani..
        5 5= 10 - aina .. se on aina ollut 10 .. jo ennenkuin ihminen edes sitä tajusi..
        Samalla tavalla on Jumala aina ollut totuus ja rakkaus vaikka ihmiset ei sitäkään ole aina tajunneet - sitä että Jumala On se mikä JumALa On - ei voi muuttaa (yhtä vähän kuin että 5 5 =10 - eikä mitään muuta) mutta ihmiset jotka eivät osaa laskea voisivat ajatella että 5 5 onkin 55 .. mikä ei kuitenkaan muuta sitä totuutta että 5 5=10. Siis ihmiset voivat antaa Jumalan olemukselle erilaisia ominaisuuksia ja uskoa niihin - mikä ei kuitenkaan koskaan muuta Jumalaa miksikään ..

        Mutta voit olla ihan mitä mieltä vain - minunkin puolestani - ei sekään muuta Jumalaa piirun vertaa.. :)) Jumala ei koskaan muutu, mutta me ihmkiset jopa tarvitsemme muutosta >> Jumalan osoittamaan suutaan ...

        alex

        alex


      • >>> Aha - Bushmanni kysyy että minkälaiseksi Jumalan pitäis muuttua ? >>

        Juuri näin Alex. Huomaatko, että sinä ymmärsit heti sen, mistä minä koetan saada keskustelua aikaiseksi. Ei ole kauhean vaikea muotoilla sanojaan niin, että toiset ymmärtävät sen, mitä koetat sanoa.

        Mutta sitten:

        >>> mutta voi hyvä mies - ei Jumala voi muuttua >>>

        Onhan Jumala muuttunut vaikka kuinka paljon. Toisessa ketjussa tulikin jo esimerkkejä, joita en ollut huomannutkaan, eli vaikkapa tämä, eli oletko sitä mieltä, että Jumala ei ole muuttunut, tai muuttanut asiassa näkemystään, 5. Mooseksen kirja 13:6-9:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.13.html#o34

        Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia ja sitten blå blå blå blå ja seuraavaksi ... Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet.

        Sinun muuttumaton Jumalasi, rakas Alex, käski vielä joitain tuhansia vuosia sitten surmaamaan vääräuskoiset kivittämällä heidät kuoliaaksi, vaikka hän olisi oma äitisi, veljesi tai oma lapsesi.

        Onko Jumala sinun mielestäsi nyt muuttunut?

        Jumalan oli pakko muuttua, eli Jumala perui puheensa vääräuskoisten kivittämisestä, sillä jos Jumala ei olisi perunut brutaaleja käskyjään, Hänen olisi käynyt huonosti jo aikoja sitten.

        Nyt Jumala on taas siinä tilanteessa, ehkä kovemmassa paikassa kuin koskaan, että Hänen on pakko muuttua, tai Hänellä ei ole taivaassaan kovin montaa palvojaa Häntä ikuisuuden ajan palvomassa, jos ei suosio taas kasva.

        Jumala on vaarassa joutua jumalien hautausmaalle Zeuksen, Odinin, Gaian, Haadeksen kanssa ja keitä muita siellä jo pötkötteleekin.

        Nämä jumalat eivät kyenneet sopeutumaan muuttuviin aikoihin, niin ne kuolla kupsahtivat sukupuuttoon, sillä jumala ilman palvojia kuolee, eikä sitä jumalaa enää kukaan kaipaa.

        Meillä on paljon jumalia, jotka ovat olleet vallassa paljon kristinuskon Jumalaa kauemmin, mutta kuolleet silti ja joutuneet kannattajiensa hylkäämiksi.

        Varhaisten ihmisten uskonnoissa on palvottu määrättyjä jumalolentoja, esimerkiksi python-käärmettä kymmeniä tuhansia vuosia, kunnes kyseiset jumalat kuolivat palvojien puutteeseen, koska eivät kyenneet sopeutumaan uusiin olosuhteisiin.

        Vai pitäisikö meidän palvoa edelleen muuttumatonta Jumalaasi kivittämällä jopa omat lapsemme kuoliaiksi, jos lapset eivät halua uskoa tai palvoa sinun Jumalaasi?

        Ei ole kovin kauaa, kun olimme ehdottoman varmoja siitä, että avioero on Jumalan silmissä hirvittävä rikos ja sitä ei saa tehdä. Pitää kituuttaa mieluummin vuosikymmeniä huonossa parisuhteessa, kuin erota, sillä ero on Jumalalle kauhistus.

        Jostain kumman syystä Jumala muutti mielensä ja nyt saa erota.

        Jumala oli hyvin vahvasti sitä mieltä, että naisilla ei ole mitään asiaa puhumaan Jumalasta, mutta Jumala muutti mielensä ja nyt naisetkin ovat kelvollisia puhumaan Jumalansa suvaitsevaisuudesta ja rakkaudesta kaikkia kohtaan.

        Ja niin edelleen, eli nyt kysymys kuuluu, miten Jumalan pitäisi tällä kertaa muuttua, muuttaa sanomaansa, jotta Jumala ei joutuisi jumalten kovin täydelle hautausmaalle, jossa on kuitenkin vielä tilaa yhdelle, joka ei käytä Rexonaa, tai kykene muuttumaan maailman mukana.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Antti ei nyt oikein tainnut ymmärtää tarkoitustani..
        5 5= 10 - aina .. se on aina ollut 10 .. jo ennenkuin ihminen edes sitä tajusi..
        Samalla tavalla on Jumala aina ollut totuus ja rakkaus vaikka ihmiset ei sitäkään ole aina tajunneet - sitä että Jumala On se mikä JumALa On - ei voi muuttaa (yhtä vähän kuin että 5 5 =10 - eikä mitään muuta) mutta ihmiset jotka eivät osaa laskea voisivat ajatella että 5 5 onkin 55 .. mikä ei kuitenkaan muuta sitä totuutta että 5 5=10. Siis ihmiset voivat antaa Jumalan olemukselle erilaisia ominaisuuksia ja uskoa niihin - mikä ei kuitenkaan koskaan muuta Jumalaa miksikään ..

        Mutta voit olla ihan mitä mieltä vain - minunkin puolestani - ei sekään muuta Jumalaa piirun vertaa.. :)) Jumala ei koskaan muutu, mutta me ihmkiset jopa tarvitsemme muutosta >> Jumalan osoittamaan suutaan ...

        alex

        alex

        ALEX - EIKÖ SINUN JUMALASI TODELLAKAAN VOI MUUTTUA ???

        Se on huono asia sinulle, sillä ihminen pysyy synnissä siinneenä syntisäkkinä, vaikka kuinka koettaisi muuttua !!!
        Tarvitaan se, että Jumala muuttuu uudestisynnyttäjäksesi ja saastaisen olemuksesi Pyhittäjäksi - muutoin kuolet synneissäsi ja vailla toivoa ilmaannut viimeiselle tuomiolle!

        JOS sekä Jumala että ihminen ovat niin jääräpäisen periksiantamattomia, etteivät katso voivansa muuttua, voi ihmistä. Mutta nytpä on 1 asia, joka saa Jumalan muuttumaan. Se on ihmisyksilön sydämen vilpittömyys. "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole", huomioi Jeesus Natanaelin, vaikka tämä mies itse oli silloin vielä sangen epäluuloinen Jeesuksen suhteen. (Joh.1:46-48).

        Kuinka, muuten, voit alex olettaa jonkun luulevan 5 5 olevan 55? Mutta minulla sensijaan on kokemusta siitä, että 1 1 voi olla vaikka neljä.

        Jumala muuttui siinä varsinkin, että suostui lähettämään Poikansa sovittajaksi. Nyt 1 on vaikka kuinka paljon, vain Jumala tietää lopullisen saldon.

        Jes. 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

        Toki kun tulkitaan Jumalan muuttumattomuutta Jumalan uskollisuutena itseään kohtaan - siinä tapauksessa Hän on muuttumaton ...

        Room. 11:29
        Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
        2. Tim. 2:13 :
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
        Jeremia 33:
        20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
        21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.

        Nythän tiedämme Raamatusta, että - meille ehkä teologisesti käsittämättömästä syystä - leeviläinen pappeus toimii syystä tai toisesta tavalla tai toisella sitten taas tuhatvuotisessa rauhanajassa ellei jopa ikuisesti - sikäli kuin Jumalan lupauksiin ja uskollisuuden muuttumattomuuteen on uskominen. Ja uskonhan ainakin minä. Pappissuku ei koskaan saanut maata ja Herra perusteli Mooseksenkirjoissa asian sillä, että Herra Jumala on leeviläisten perintöosa. Mutta tulevassa rauhanajassa leeviläinen pappissuku saa jopa parhaat maat hoitoonsa! (Lukekaamme Sak.14. ja Jes.66.)
        hes.48:13 Leeviläiset saakoot samanlaisen alueen kuin papit, kahtakymmentäviittä tuhatta pitkän ja kymmentätuhatta leveän. Koko pituus olkoon kaksikymmentäviisi tuhatta ja leveys kaksikymmentä tuhatta.

        Voimme nähdä, että tänään Jumala sallii ahdingon Israelille niin, että vain 2 liittolaista on ja nekin sangen vastahakoisia. Sillä Jumala on muuttunut pakanain ystäväksi. Kuitenkin Herra muuttuu vielä niin, että Israel on ykkönen . . .
        Jes. 43:4 :
        Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
        Jes. 61:7 :
        Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.

        Ihminen ei muutu pyhäksi, mutta Jumala muuttuu Isäksi ja uudestisynnyttää ihmisen elävään uskoon! Uskonterveisin, pyhitetty antti.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ALEX - EIKÖ SINUN JUMALASI TODELLAKAAN VOI MUUTTUA ???

        Se on huono asia sinulle, sillä ihminen pysyy synnissä siinneenä syntisäkkinä, vaikka kuinka koettaisi muuttua !!!
        Tarvitaan se, että Jumala muuttuu uudestisynnyttäjäksesi ja saastaisen olemuksesi Pyhittäjäksi - muutoin kuolet synneissäsi ja vailla toivoa ilmaannut viimeiselle tuomiolle!

        JOS sekä Jumala että ihminen ovat niin jääräpäisen periksiantamattomia, etteivät katso voivansa muuttua, voi ihmistä. Mutta nytpä on 1 asia, joka saa Jumalan muuttumaan. Se on ihmisyksilön sydämen vilpittömyys. "Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole", huomioi Jeesus Natanaelin, vaikka tämä mies itse oli silloin vielä sangen epäluuloinen Jeesuksen suhteen. (Joh.1:46-48).

        Kuinka, muuten, voit alex olettaa jonkun luulevan 5 5 olevan 55? Mutta minulla sensijaan on kokemusta siitä, että 1 1 voi olla vaikka neljä.

        Jumala muuttui siinä varsinkin, että suostui lähettämään Poikansa sovittajaksi. Nyt 1 on vaikka kuinka paljon, vain Jumala tietää lopullisen saldon.

        Jes. 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

        Toki kun tulkitaan Jumalan muuttumattomuutta Jumalan uskollisuutena itseään kohtaan - siinä tapauksessa Hän on muuttumaton ...

        Room. 11:29
        Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
        2. Tim. 2:13 :
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
        Jeremia 33:
        20 "Näin sanoo Herra: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
        21 niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.

        Nythän tiedämme Raamatusta, että - meille ehkä teologisesti käsittämättömästä syystä - leeviläinen pappeus toimii syystä tai toisesta tavalla tai toisella sitten taas tuhatvuotisessa rauhanajassa ellei jopa ikuisesti - sikäli kuin Jumalan lupauksiin ja uskollisuuden muuttumattomuuteen on uskominen. Ja uskonhan ainakin minä. Pappissuku ei koskaan saanut maata ja Herra perusteli Mooseksenkirjoissa asian sillä, että Herra Jumala on leeviläisten perintöosa. Mutta tulevassa rauhanajassa leeviläinen pappissuku saa jopa parhaat maat hoitoonsa! (Lukekaamme Sak.14. ja Jes.66.)
        hes.48:13 Leeviläiset saakoot samanlaisen alueen kuin papit, kahtakymmentäviittä tuhatta pitkän ja kymmentätuhatta leveän. Koko pituus olkoon kaksikymmentäviisi tuhatta ja leveys kaksikymmentä tuhatta.

        Voimme nähdä, että tänään Jumala sallii ahdingon Israelille niin, että vain 2 liittolaista on ja nekin sangen vastahakoisia. Sillä Jumala on muuttunut pakanain ystäväksi. Kuitenkin Herra muuttuu vielä niin, että Israel on ykkönen . . .
        Jes. 43:4 :
        Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.
        Jes. 61:7 :
        Häpeänne hyvitetään teille kaksin kerroin, ja pilkatut saavat riemuita osastansa. Niin he saavat kaksinkertaisen perinnön maassansa; heillä on oleva iankaikkinen ilo.

        Ihminen ei muutu pyhäksi, mutta Jumala muuttuu Isäksi ja uudestisynnyttää ihmisen elävään uskoon! Uskonterveisin, pyhitetty antti.

        Antti se taas "tietää" .. :) ja kysyy että eikö minuin Jumalani voi muuttua?

        No. jos et vieläkään käsittänyt niin kyllä se niin on että minun Jumalani ei tosiaankaan voi koskaan muuttua toisenlaiseksi. Se mitä Jumala On nyt sellainen Jumala On aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on juuri siksi Jumalaan voi luottaa - oikea Jumala ei ole koskaan esimerkiksi luonut elämää ikuiseen piinaan .. vaikka monet ovat sellaiseen uskoneetkin - muutamat ovat sittemmin tajunneet asian oikean laidan ja vapautuneet ikuisen piinan pelostaan .. mutta ei se tarkoita että Jumala olisi jotenkin muuttunut .. se vain tarkoittaa että ihmiset ovat oppineet tuntemaan Jumalaa enemmän.. Kun Jumala pelastaa ei se tarkoita että Jumala muuttuisi jotenkin - Jumala on aina ollut pelastava Jumala .. siis minun Jumalani .. mutta meillä onkin aika erilainen usko siitä minkälainen Jumala On..

        alex


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Aha - Bushmanni kysyy että minkälaiseksi Jumalan pitäis muuttua ? >>

        Juuri näin Alex. Huomaatko, että sinä ymmärsit heti sen, mistä minä koetan saada keskustelua aikaiseksi. Ei ole kauhean vaikea muotoilla sanojaan niin, että toiset ymmärtävät sen, mitä koetat sanoa.

        Mutta sitten:

        >>> mutta voi hyvä mies - ei Jumala voi muuttua >>>

        Onhan Jumala muuttunut vaikka kuinka paljon. Toisessa ketjussa tulikin jo esimerkkejä, joita en ollut huomannutkaan, eli vaikkapa tämä, eli oletko sitä mieltä, että Jumala ei ole muuttunut, tai muuttanut asiassa näkemystään, 5. Mooseksen kirja 13:6-9:

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.13.html#o34

        Vaikka veljesi, oman äitisi poika, sinun oma poikasi tai tyttäresi, vaimosi, jota rakastat, tai paras ystäväsi salaa houkuttelisi sinua palvelemaan vieraita jumalia ja sitten blå blå blå blå ja seuraavaksi ... Älä sääli häntä, älä osoita hänelle armoa äläkä salaa hänen rikostaan, vaan surmaa hänet.

        Sinun muuttumaton Jumalasi, rakas Alex, käski vielä joitain tuhansia vuosia sitten surmaamaan vääräuskoiset kivittämällä heidät kuoliaaksi, vaikka hän olisi oma äitisi, veljesi tai oma lapsesi.

        Onko Jumala sinun mielestäsi nyt muuttunut?

        Jumalan oli pakko muuttua, eli Jumala perui puheensa vääräuskoisten kivittämisestä, sillä jos Jumala ei olisi perunut brutaaleja käskyjään, Hänen olisi käynyt huonosti jo aikoja sitten.

        Nyt Jumala on taas siinä tilanteessa, ehkä kovemmassa paikassa kuin koskaan, että Hänen on pakko muuttua, tai Hänellä ei ole taivaassaan kovin montaa palvojaa Häntä ikuisuuden ajan palvomassa, jos ei suosio taas kasva.

        Jumala on vaarassa joutua jumalien hautausmaalle Zeuksen, Odinin, Gaian, Haadeksen kanssa ja keitä muita siellä jo pötkötteleekin.

        Nämä jumalat eivät kyenneet sopeutumaan muuttuviin aikoihin, niin ne kuolla kupsahtivat sukupuuttoon, sillä jumala ilman palvojia kuolee, eikä sitä jumalaa enää kukaan kaipaa.

        Meillä on paljon jumalia, jotka ovat olleet vallassa paljon kristinuskon Jumalaa kauemmin, mutta kuolleet silti ja joutuneet kannattajiensa hylkäämiksi.

        Varhaisten ihmisten uskonnoissa on palvottu määrättyjä jumalolentoja, esimerkiksi python-käärmettä kymmeniä tuhansia vuosia, kunnes kyseiset jumalat kuolivat palvojien puutteeseen, koska eivät kyenneet sopeutumaan uusiin olosuhteisiin.

        Vai pitäisikö meidän palvoa edelleen muuttumatonta Jumalaasi kivittämällä jopa omat lapsemme kuoliaiksi, jos lapset eivät halua uskoa tai palvoa sinun Jumalaasi?

        Ei ole kovin kauaa, kun olimme ehdottoman varmoja siitä, että avioero on Jumalan silmissä hirvittävä rikos ja sitä ei saa tehdä. Pitää kituuttaa mieluummin vuosikymmeniä huonossa parisuhteessa, kuin erota, sillä ero on Jumalalle kauhistus.

        Jostain kumman syystä Jumala muutti mielensä ja nyt saa erota.

        Jumala oli hyvin vahvasti sitä mieltä, että naisilla ei ole mitään asiaa puhumaan Jumalasta, mutta Jumala muutti mielensä ja nyt naisetkin ovat kelvollisia puhumaan Jumalansa suvaitsevaisuudesta ja rakkaudesta kaikkia kohtaan.

        Ja niin edelleen, eli nyt kysymys kuuluu, miten Jumalan pitäisi tällä kertaa muuttua, muuttaa sanomaansa, jotta Jumala ei joutuisi jumalten kovin täydelle hautausmaalle, jossa on kuitenkin vielä tilaa yhdelle, joka ei käytä Rexonaa, tai kykene muuttumaan maailman mukana.

        Voi hyvä mies .. ai että ihan jo toisessa ketjussa päätettiin että Jumala voi muuttua .. ;))

        No jospa se sinun jumalasi voikin ?? mutta minun Jumalani ei koskaan muutu olemukseltaan - Jumala On .. oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja ikuinen .. on aina ollut ja tulee aina olemaan,, vaikka maa ja taivas katoaisivat :) .. ja siihen ei vaikuta tippaakaan mitkään ketjut Suomi 24 palstoilla .. tai kenenkään puskajussin jaarittelut ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Voi hyvä mies .. ai että ihan jo toisessa ketjussa päätettiin että Jumala voi muuttua .. ;))

        No jospa se sinun jumalasi voikin ?? mutta minun Jumalani ei koskaan muutu olemukseltaan - Jumala On .. oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja ikuinen .. on aina ollut ja tulee aina olemaan,, vaikka maa ja taivas katoaisivat :) .. ja siihen ei vaikuta tippaakaan mitkään ketjut Suomi 24 palstoilla .. tai kenenkään puskajussin jaarittelut ..

        alex

        >>> mutta minun Jumalani ei koskaan muutu olemukseltaan - Jumala On .. oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja ikuinen .. on aina ollut ja tulee aina olemaan >>

        Eli Rakkaan Alexin rakas Jumala oli oikeudenmukainen ja rakkaudellinen, kun Hän päätti, että sinun pitää kivittää kuoliaaksi jopa oma vaimosi, jos hän ei suostu uskomaan Alexin rakkaaseen Jumalaan?

        Vai miten tämä nyt pitäisi tulkita?

        Pitäisikö tämä käsky olla voimassa edelleen, jos Alexin Jumala ei kerran muutu, eikä voi muuttua, vaan on aina yhtä rakastava kuin on aina ollut?

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.13.html#o34

        Kyllä tuolla sinun rakastava Jumalasi kertoo, että KAIKKIA hänen käskyjään on noudatettava ja ne ovat oikein.

        Jokin on kuitenkin muuttunut Jumalallasi, kun Hän ei enää suutu siitä, että emme kivitä vääräuskoisia kuoliaaksi, kuten ennen oli Hänen mielestään oikeudenmukaista ja rakkaudellista.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> mutta minun Jumalani ei koskaan muutu olemukseltaan - Jumala On .. oikeudenmukainen, rakkaudellinen ja ikuinen .. on aina ollut ja tulee aina olemaan >>

        Eli Rakkaan Alexin rakas Jumala oli oikeudenmukainen ja rakkaudellinen, kun Hän päätti, että sinun pitää kivittää kuoliaaksi jopa oma vaimosi, jos hän ei suostu uskomaan Alexin rakkaaseen Jumalaan?

        Vai miten tämä nyt pitäisi tulkita?

        Pitäisikö tämä käsky olla voimassa edelleen, jos Alexin Jumala ei kerran muutu, eikä voi muuttua, vaan on aina yhtä rakastava kuin on aina ollut?

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/5Moos.13.html#o34

        Kyllä tuolla sinun rakastava Jumalasi kertoo, että KAIKKIA hänen käskyjään on noudatettava ja ne ovat oikein.

        Jokin on kuitenkin muuttunut Jumalallasi, kun Hän ei enää suutu siitä, että emme kivitä vääräuskoisia kuoliaaksi, kuten ennen oli Hänen mielestään oikeudenmukaista ja rakkaudellista.

        Tuli vain mieleeni - että kuinkahan sinä Bushmanni ajattelet tämän päivän tapahtumista ? Esimerkiksi IS (Islamic State) joka murhaa ja harjoittaa väkivaltaa .. olisko oikein panna piste näille tapahtumille? jos siinä rytäkässä vaikka kuolee viattomiakin.. tai pitäiskö vain katsella kun IS jatkaa tappamistaan ja pahan tekemistään..
        Minä luotan enemmän Jumalaan kuin ihmisiin ja siihen että Jumala tekee oikeuden - ja ei pidä unohtaa että se on Jumala joka herättää kuolleet kerran niin lapset kuin aikuisetkin. Joten ole rauhallinen.. ja älä sekoita ihmisten ja Jumalan tekemisiä toisiinsa.

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Tuli vain mieleeni - että kuinkahan sinä Bushmanni ajattelet tämän päivän tapahtumista ? Esimerkiksi IS (Islamic State) joka murhaa ja harjoittaa väkivaltaa .. olisko oikein panna piste näille tapahtumille? jos siinä rytäkässä vaikka kuolee viattomiakin.. tai pitäiskö vain katsella kun IS jatkaa tappamistaan ja pahan tekemistään..
        Minä luotan enemmän Jumalaan kuin ihmisiin ja siihen että Jumala tekee oikeuden - ja ei pidä unohtaa että se on Jumala joka herättää kuolleet kerran niin lapset kuin aikuisetkin. Joten ole rauhallinen.. ja älä sekoita ihmisten ja Jumalan tekemisiä toisiinsa.

        alex

        >>> Tuli vain mieleeni - että kuinkahan sinä Bushmanni ajattelet tämän päivän tapahtumista ? Esimerkiksi IS (Islamic State) joka murhaa ja harjoittaa väkivaltaa .. olisko oikein panna piste näille tapahtumille? >>

        No jos raamatun Jumala osoittaisi enää elonmerkkejä, niin Hän luultavasti määräisi heti kansanmurhan tehtäväksi, eli että väkivallalla vaan väkivaltaa vastaan. Eipä Jumala raamatun mukaan muita keinoja ratkaista ongelmia edes keksinyt.

        Minun mielestäni ainoa tapa päästä tuosta syövästä eroon, on parantaa alueen ihmisten elintasoa.

        Uskonnollinen hulluus saa aina voimansa ihmisten sivistymättömyydestä, työttömyydestä sekä kurjista oloista.

        Jumalat tuntuvat tykkäävän erityisesti sivistymättömistä, työttömistä sekä kurjissa oloissa elävistä, kun Jumalat houkuttavat ihmisiä murhailemaan toisiansa.

        Ihmisille koulutusta, työtä sekä sitä kautta järkevää tekemistä, niin ei siinä enää tappamishommat ketään kiinnosta, eikä paljoa enää jumalatkaan.

        >>>> Minä luotan enemmän Jumalaan kuin ihmisiin >>>

        No jo ISIS jätettäisiin Jumalasi huoleksi, niin tappaminen jatkuu seuraavat tuhat vuotta, sillä Jumalasi ei luultavasti välitä asiasta kuten se ei välitä mistään muustakaan.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Antti se taas "tietää" .. :) ja kysyy että eikö minuin Jumalani voi muuttua?

        No. jos et vieläkään käsittänyt niin kyllä se niin on että minun Jumalani ei tosiaankaan voi koskaan muuttua toisenlaiseksi. Se mitä Jumala On nyt sellainen Jumala On aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on juuri siksi Jumalaan voi luottaa - oikea Jumala ei ole koskaan esimerkiksi luonut elämää ikuiseen piinaan .. vaikka monet ovat sellaiseen uskoneetkin - muutamat ovat sittemmin tajunneet asian oikean laidan ja vapautuneet ikuisen piinan pelostaan .. mutta ei se tarkoita että Jumala olisi jotenkin muuttunut .. se vain tarkoittaa että ihmiset ovat oppineet tuntemaan Jumalaa enemmän.. Kun Jumala pelastaa ei se tarkoita että Jumala muuttuisi jotenkin - Jumala on aina ollut pelastava Jumala .. siis minun Jumalani .. mutta meillä onkin aika erilainen usko siitä minkälainen Jumala On..

        alex

        alex: // Se mitä Jumala On nyt sellainen Jumala On aina ollut ja tulee aina olemaan. Se on juuri siksi Jumalaan voi luottaa //

        Mutta minä Antti luotan Jumalaani ja Isääni juuri siksi, että Hän on muutoskykyinen. Kun minä lankean, Hän on alhaalla nostamassa palvelijana ja kun minä luulen jotain olevani tai pärjääväni omillani, Hän muuttuu näkymättömäksi, piiloutuu kuin Jobilta, jotta oppisin luottamaan vain häneen, en muuhun mihinkään.
        Kun minusta tulee hurskas ja terve, Hän muuttuu syntisten ja sairaiden ystäväksi.

        MILLOINKAAN täällä emme opi Jumalaa tuntemaan ja kahlitsemaan jonkinlaiseksi - Hän on salattu Jumala, toimii niin erilaisen oikeudenmukaisuuden pohjalta kuin me. Kaikki me tiedämme, että ihminen ei muutu, vaan pysyy petona. Tämän vuoksi Jumala päätti muuttua . . .

        Fil. 2:7
        vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa

        Eilisen Jumala läksytti ja luki meille lakia, tämän päivän Jumala kosiskelee meitä armollaan ja huomisen Jumala juhlii yhdessä kanssamme saamaamme ikuista perintöä.

        antti


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Tuli vain mieleeni - että kuinkahan sinä Bushmanni ajattelet tämän päivän tapahtumista ? Esimerkiksi IS (Islamic State) joka murhaa ja harjoittaa väkivaltaa .. olisko oikein panna piste näille tapahtumille? >>

        No jos raamatun Jumala osoittaisi enää elonmerkkejä, niin Hän luultavasti määräisi heti kansanmurhan tehtäväksi, eli että väkivallalla vaan väkivaltaa vastaan. Eipä Jumala raamatun mukaan muita keinoja ratkaista ongelmia edes keksinyt.

        Minun mielestäni ainoa tapa päästä tuosta syövästä eroon, on parantaa alueen ihmisten elintasoa.

        Uskonnollinen hulluus saa aina voimansa ihmisten sivistymättömyydestä, työttömyydestä sekä kurjista oloista.

        Jumalat tuntuvat tykkäävän erityisesti sivistymättömistä, työttömistä sekä kurjissa oloissa elävistä, kun Jumalat houkuttavat ihmisiä murhailemaan toisiansa.

        Ihmisille koulutusta, työtä sekä sitä kautta järkevää tekemistä, niin ei siinä enää tappamishommat ketään kiinnosta, eikä paljoa enää jumalatkaan.

        >>>> Minä luotan enemmän Jumalaan kuin ihmisiin >>>

        No jo ISIS jätettäisiin Jumalasi huoleksi, niin tappaminen jatkuu seuraavat tuhat vuotta, sillä Jumalasi ei luultavasti välitä asiasta kuten se ei välitä mistään muustakaan.

        ##Minun mielestäni ainoa tapa päästä tuosta syövästä eroon, on parantaa alueen ihmisten elintasoa.##

        Aika hämmästyttävä ratkaisu joukkomurhiin .. sinulla.. Voisit mennä kertomaan ratkaisusi vaikka niille joiden oli pakko valita joko kuolema ta sitten paeta vuorille perheineen ilman ruokaa ja esimerkiksi vettä.. Ja kun esimerkiksi tämä "Islamic State" käyttää suuria summia aseisiin joilla se murhaa ihmisiä - onko se silloin resursseista kiinni? Ja syytätkö taas kerran Jumalaa?

        Luehan minkälaisen maailman ihminen sai kerran Luojalta -- oliko elintasossa silloin vikaa? Eikö maailman resurssit muka tänäänkin riittäisi jokaiselle .. ? jos ihminen ei olisi niin itsekäs.

        Katsohan ympärillesi ja yritä olla realistinen ja rehellinen - mitä näet ?
        Lähes kaikkia Ihmisiä ohjaa oman voiton pyynti ja sen seurauksena on koko maapallo menossa kohti suurta katastrofia. Syytätkö Jumalaa ?

        Mikset tunnusta että syy on ihmisten - vain ja ainoastaan ihmisten valintojen seurausta .. ei se muuta asiaa että sinä kiellät sen ja syytät Jumalaa ... etkä edes huomaa että me KAIKKI olemme syyllisiä .. olemme osa tästä systeemistä jonka seurauksena tämäkin ihmisten murhaaminen voi tapahtua.. vai luuletko itse olevasi viaton ? esimerkiksi maapallon turmeltumiseen - mitä mielestäsi Jumalan tulisi tehdä esimerkiksi SINULLE? jotta asia sinun kohdallasi muuttuisi ? jotta alkaisit ajattelemaan .. niillä aivoilla jotka olet saanut ..

        No nyt on niinkin että Raamattu kertoo, että Jumala kerran puuttuu asioihin ja silloin ihmisen pahuudesta todella tulee loppu - koko maapallolla - kuinka on jos elät silloin - kestätkö silloin ? vakuutatko olevasi syytön ja osallisuutesi maailman pahuuteen ? ja syytätkö silloinkin Jumalaa omista valinnoistasi.. ja jos me opetamme lapsemmeikin valitsemaan samalla tavalla .. esimerkiksi käyttämään maailman resursseja vääriin tarkoituksiin - syytätkö siitäkin Jumalaa.

        Ei tämä ole mikään resurssi kysymys - kyllä maailman resurssit riittäisivät jokaiselle .. jos maailmaa hallitsisi oikeudenmukaisuus ja me rakastaisimme lähimmäistämme niinkuin itseämme.. mitä enemmän ihminen saa sitä enemmän hän haluaa .. mammonaa ja valtaa .. se on tämän maailman tyyli ja sen seurauksena tämä maailma on sitä mitä se on. On aika kummallista että sinä syytät kaikesta Jumalaa (johon et edes usko) .. katso peiliin ..

        alex


    • Kristinuskossa on se yksi suuri probleema ja se on se, että kristinuskovaiset lahkoissaan palvelevat jumalaansa 2000-6000 vanhoilla ehdoilla ja säännöillä. Tämä siksi, että he uskovat, että heidän jumalansa on kaikessa muuttumaton ja siis vähät välittää yhteiskunnallisista muutoksista. Hoetaan siis mantraa: "Jumalamme on sama eilen tänään ja iankaikkisesti." Jumalaa pidetään muuttumattomana ja ennemminkin sellaisena, joka järkyttyy ja yllättyy vain siitä, että tapahtuu jotain jumalan mielestä ennen arvaamatonta, vaikka hänen tulisikin olla kaikkitietävä ja ennalta kaiken näkevä.

      Esim. Raamattu antaa erään paimentolaisheimon palvomasta Jahve-jumalasta toisenlaisen viestin ja hän näytti olevan hyvinkin muutoskykyinen ja jopa poikkeuksellisen ailahtelevainenkin. Jahve saattoi "oikealla kädellään" tappaa / tapattaa hetkessä kymmeniätuhansia kun taas samaan aikaan "vasen käsi" katui ja pyyteli anteeksi oikean käden tekosia.

      Aivan raamatun alussa Jahve kertoi olevansa sangen tyytyväinen omiin tekoihinsa ja luomuksiinsa, mutta sitten vähän ajan perästä oli niin tyytymätön, että uhkasi tappaa kaikki omat luomuksensa. Eipä kovin stabiilia ja jumalalliseksi miellettyä käytöstä?

      Raamatun Jahve-jumala osoitti myös suunnatonta pelkoa. Eräässä Raamatun tarinassa nimittäin ihminen oli rakentamassa valtavaa kivistä tornia ja jumala meni aivan suunniltaan ja pelkäsi, että ihmiset kykenisivät rakentamaan torninsa jumalan valtakuntaan saakka. "Katso ihmiselle ei ole mahdotonta enää mikään." Jumalan oli tultava pilvenreunastaan alas ja murskattava ihmisten yritteliäisyys ja heidän torninsa suuren uhkan vuoksi?

      Nykyaikana kuitenkin lähes jokainen ihminen tietää, että Raamatun kertomus Baabelin tornista on vain satua ja huono satu siksi, että se ei ole looginen.
      Olisiko ihminen kyennyt esim. ohittamaan sen ajan tietämyksellä ja teknologialla ilmakehän ja saavuttamaan esim. vaikkapa nyt vain kuun pinnan kalliosta hakatuilla kivistä rakentamallaan tornillaan? Ei tietenkään. Mutta jumala pelkäsi, että hänen valtkuntansa ja valtansa on uhattu? Melko pieni ja rajallinen jumala?

      Tarina Baabelin tornista perustuu pelkästään aikansa tietämättömyydelle ja uskomuksille. Raamatun VT:n aikaan nimittäin otaksuttiin, että maailmankaikkeus rajoittui vain paljain silmin nähtävään alueeseen ja siksi Raamatun tarinoiden kirjoitukset peilaavat hyvin sen ajan uskomuksia ja taikauskoisia käsityksiä.

      Merkillisintä tässä kaikessa on se, että vaikka jumala ilmoitteli esim. kansalleen yhtä ja toista, niin hän ei vaivautunut valistamaan ihmistä esim. vaikkapa maailmankaikkeudesta ja sen monimuotoisuudesta. Näyttää lähinnä siltä, että jumala oikein vältti VT:n aikana antamasta ihmiselle tietoa esim. vaikkapa nyt luonnontieteen tai tähtitieteen saralta. Eipä se Jahve-jumala ole ilmoitellut nykyaikanakaan paljoa olemisestaan? Aika tuppisuuna on ollut?

      Lahkot kertovat mielellään siitä kuinka heille ja vain heidän lahkolleen jumala on antanut ymmärrystä ja viisautta erilaisten ilmoitusten ja näkyjen kautta mm. lahkon omien profeettojen ja perustajien välityksellä. Kaikille lahkoille jumala kuitenkin on antanut toisistaan poikkeavia viestejä, vaikka he lukevatkin samaa lähdekirjaa ja ovat kaikki hyvin vastaanottavaisia jumalansa äänille?
      Miten tämäkin on mahdollista?

      • Että ihmiset tänään palvoisivat Jumalaa samalla tavalla kuin muutama tuhat vuotta sitten ?? tai edes muutama sata vuotta sitten .. Ei, muuten pidä paikkaansa ... ei ainakaan aina .. vaikka voihan sellaisiakin ihmisiä jostain löytyä.. uskotaan esimerkiksi helvetin ikuiseen piinaan .. mutta ei normaali Jumalaan uskova sellaiseen enää kristinuskossa usko - mutta se ei johdu siitä että Jumala olis jollain tavoin muuttunut .. se on ihmisten ymmärrys joka on muuttunut. Kirkkojen poliittinen valta on mennyttä ja samalla myös niiden opit ja dogmit on kyseenalaistettu.

        Vaikka tässä ketjussa nyt ei oikeastaan ollut tarkoitus (kai?) puhua ihmisistä niin oikeastaan siitä juuri on kysymys.

        Periaate on että Jumala on muuttumaton, totuus, rakkaus ja siinä myös armollinen ihmistä kohtaan joka tekee typeryyksiä kaiken aikaa elämässään ja olisi siksi täysin vailla tulevaisuutta ilman Jumalaa .. että niin monet ovat menettäneet uskonsa Jumalaan (ja moraaliin oikeudenmukaisuudessa, rakkaudessa ja siksi myös tulevaisuuteen) on valitettavaa.

        Ei Jumalaa voi kukaan koskaan muuttaa - ihminen voi pysyä erossa Jumalasta mutta se on sitten ihan toinen asia ..

        alex


      • alex.kasi kirjoitti:

        Että ihmiset tänään palvoisivat Jumalaa samalla tavalla kuin muutama tuhat vuotta sitten ?? tai edes muutama sata vuotta sitten .. Ei, muuten pidä paikkaansa ... ei ainakaan aina .. vaikka voihan sellaisiakin ihmisiä jostain löytyä.. uskotaan esimerkiksi helvetin ikuiseen piinaan .. mutta ei normaali Jumalaan uskova sellaiseen enää kristinuskossa usko - mutta se ei johdu siitä että Jumala olis jollain tavoin muuttunut .. se on ihmisten ymmärrys joka on muuttunut. Kirkkojen poliittinen valta on mennyttä ja samalla myös niiden opit ja dogmit on kyseenalaistettu.

        Vaikka tässä ketjussa nyt ei oikeastaan ollut tarkoitus (kai?) puhua ihmisistä niin oikeastaan siitä juuri on kysymys.

        Periaate on että Jumala on muuttumaton, totuus, rakkaus ja siinä myös armollinen ihmistä kohtaan joka tekee typeryyksiä kaiken aikaa elämässään ja olisi siksi täysin vailla tulevaisuutta ilman Jumalaa .. että niin monet ovat menettäneet uskonsa Jumalaan (ja moraaliin oikeudenmukaisuudessa, rakkaudessa ja siksi myös tulevaisuuteen) on valitettavaa.

        Ei Jumalaa voi kukaan koskaan muuttaa - ihminen voi pysyä erossa Jumalasta mutta se on sitten ihan toinen asia ..

        alex

        // Ei Jumalaa voi kukaan koskaan muuttaa //

        Kyllä sinä alex nyt lyöt jääräpäätäsi näyttöön pahemman kerran. Sillä Jumala suorastaan janoaa sitä, että muuttaisimme häntä. Käykäämme oikeutta keskenämme, hän yllyttää. Aabraham sai Jumalan muuttumaan, kävi kauppaa sieluista. Jaakob ei antanut periksi, vaan "voitti". Senjälkeisestä ontumisesta muistona juutalaiset eivät vieläkään syö mitään reisiluuta.
        Kanaanilainen pakananainen nöyrällä uskollaan pakotti Jeesuksen parantamaan ja Jeesus kehui tämän uskoa, vaikka aluksi sanoi ei.
        Jeesus ihmetteli pakanallisen alistajaupseerin uskoa ja muuttui parantajaksi.

        Jer. 15:1
        Herra sanoi minulle: "Vaikka minun eteeni astuisivat Mooses ja Samuel, en sittenkään tuntisi sääliä tätä kansaa kohtaan. Aja se pois edestäni, menköön menojaan!

        Useasti Mooses muutti Jumalaa, mutta lopulta vain Jeesus Kristus saattoi muuttaa Jumalan armahtavaiseksi. Ihmiseksi hänenkin piti ensin tulla - ihmisenä muuttaa Jumalaa.
        Jos me kristityt ja kuka vaan ihminen emme muuta Jumalaa niinkuin se köyhä leski väärämielisen tuomarin ovella periksiantamattomasti kolkuttaen keskellä yötä - ei Jumala muutu ja alex tulee olemaan valitettavan oikeassa, mutta onneton.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 18:1&rnd=1408634126002

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        // Ei Jumalaa voi kukaan koskaan muuttaa //

        Kyllä sinä alex nyt lyöt jääräpäätäsi näyttöön pahemman kerran. Sillä Jumala suorastaan janoaa sitä, että muuttaisimme häntä. Käykäämme oikeutta keskenämme, hän yllyttää. Aabraham sai Jumalan muuttumaan, kävi kauppaa sieluista. Jaakob ei antanut periksi, vaan "voitti". Senjälkeisestä ontumisesta muistona juutalaiset eivät vieläkään syö mitään reisiluuta.
        Kanaanilainen pakananainen nöyrällä uskollaan pakotti Jeesuksen parantamaan ja Jeesus kehui tämän uskoa, vaikka aluksi sanoi ei.
        Jeesus ihmetteli pakanallisen alistajaupseerin uskoa ja muuttui parantajaksi.

        Jer. 15:1
        Herra sanoi minulle: "Vaikka minun eteeni astuisivat Mooses ja Samuel, en sittenkään tuntisi sääliä tätä kansaa kohtaan. Aja se pois edestäni, menköön menojaan!

        Useasti Mooses muutti Jumalaa, mutta lopulta vain Jeesus Kristus saattoi muuttaa Jumalan armahtavaiseksi. Ihmiseksi hänenkin piti ensin tulla - ihmisenä muuttaa Jumalaa.
        Jos me kristityt ja kuka vaan ihminen emme muuta Jumalaa niinkuin se köyhä leski väärämielisen tuomarin ovella periksiantamattomasti kolkuttaen keskellä yötä - ei Jumala muutu ja alex tulee olemaan valitettavan oikeassa, mutta onneton.

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk. 18:1&rnd=1408634126002

        antti

        On sinulla Antti kumma käsitys Kaikkivaltiaasta .. kun luulet, että sinä voit Jumalaa muuttaa ..

        Minun Jumalani On aina ollut sama ja tulee aina olemaan sama .. oikeudenmukainen ja rakkaudellinen.. ei Jumala voisi pelastaa ketään jos ei syntivelka olisi maksettu täydellisellä lunnaalla - ei mikään "puolittainen lunastus" riitä.

        Lunastus = Synnitön kuoli, jotta "kuoleman omalle" avautuisi mahdollisuus iankaikkiseen elämään ja sen sinäkin tosiasiassa kiellät .. etkö vain .. koska sanot että ei Jeesus kuollutkaan ... ja kiellät että Jumala herätti kuolleen ... ai ai Antti .. minkälainen usko sinulla oikein on ... ja mitä ajattelet Jumalasta ?

        Minä sanoisin että sellainen ihminen joka uskoo että Jumala loi elämää ikuisesti kitumaan (tai jopa ikuisesti kidutettavaksi, niinkuin monet sanovat ) se ihminen ei vielä ainakaan tunne Jumalan olemusta.. Ei Jumala sellaista tee, sellainen ei ole "Jumalan mieleen tullut" sanoo Raamattukin.

        Jumala On ikuinen, koska Jumala On SELLAINEN joka ei kuole .. Ne ovat Jumalan täydelliset muuttumattomat ominaisuudet jotka tekevät Jumalasta ikuisen ..

        Että ihmiset ovat ilman iankaikkista elämää johtuu SEKIN SIITÄ MILLAISIA ME OLEMME - me olemme siis SELLAISIA - olemme ilman niitä ominaisuuksia jotka ovat tarpeellisia jotta iankaikkinen elämä voisi tulla mahdolliseksi ... ilman esimerkiksi sitä oikeudenmukaisuutta ja rakkautta jioka on tarpeellinen jotta elämä voisi säilyä.. ja siksi iankaikkinen muuttumaton Jumala lähetti meille PELASTAJAN joka maksoi meidän kuolemaan vievät tekomme sillä ainoalla mahdollisella tavalla millä ne voi maksaa - kuolemalla sen kuoleman joka olisi ollut meidän tekojemme täysin oikeudenmukainen seuraus .. jos ei Jeesus olisi kuollut meidän edestämme.. ja on nyt valmis johdattamaan meitä kohti sitä iankaikkista elämää joka on mahdollista - mutta ainoastaan oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa elettäessä - ei muuten. Siksi on niin että joka rakastaa valhetta enemmän kuin oikeudenmukaisuutta ei koskaan voi saada iankaikkista elämää..

        Että muutamat uskovat ja uskottelevat että ihminen olisi (tai ihmisellä olisi) iankaikkinen elämä myös pahuudessaan -- se on vain sellaista ihmisten harhailua .. Totuus on että ei kukaan meistä voi koskaan saavuttaa kuolemattomuutta erossa Jumalasta - se ei kertakaikkiaan ole mahdollista. Ilman Jumalaa olemme yhtä kuoleman omia kuin naapurin kissa .. sano sinä Antti ihan mitä vain - se ei muuta mitään toiseksi ..

        Siis totean kerran vielä että Jumala ei muutu olemukseltaan koskaan .. Hän toimii aina siinä samassa oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa jossa ainoastaan iankaikkinen elämä on mahdollista..

        Joten älä sinä Antti parka ala selittämään omiasi ..

        alex


      • ILMI-ANTAJA ja yleensäkin kristinuskon vastustajat peittoavat meidät tosiuskovat kaikissa keskusteluissa ja ovat aina valmiita meitä ilmiantamaan, se on selvää. Me olemme häviäjiä ja sanoohan sen jo Raamattukin. "Maailma on pahan vallassa".
        Bible speaks: Psalmi 73.

        3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
        4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.

        Mutta me täällä häviöön tuomitut - välillä ehkä menestyvinäkin ja suosiossa - uskovaiset olemme myyneet itsemme Kristukselle tai jopa kuljemme hänen vankisaattuessaan orjina ja siksi meidän lopulta käy hyvin. Olemme turvallisessa asemassa. Kristus pitää orjistaan parempaa huolta loppupeleissä kuin maailma edes omista lapsistaan.

        Maailma loukkaantuu, jos sitä pilkataan, jumalat ärjyvät ja vaativat päitä vadille jo pelkästään pilapiirroksistakin. Mutta Raamatun Jumala kestää mitä vaan koetusta!
        Herja ei satuta Jumalaa - ja ateismille Jumala nauraa - mutta se ettei ARMO kelpaa, se loukkaa pahasti, koskapa Jumala on kalliisti ostanut jo ihmiset itselleen takaisin . . .

        Matteus 12:
        31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta.
        32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa

        antti


    • pyh!

      Puhut aivan puhdasta potaskaa.

      • Tiedetään hyvin.

        Ja sinä pyh! kirjoittelet likaista ja arvotonta sontaasi ja lahkosi sairaaseen pääkoppaasi iskostamia valheita.


    • ""me ihmiset olemme avuttomia rääpäleitä ja me olemme täysin riippuvaisia Jumalasta jolla on myöskin tarpeita, eli että me palvomme Häntä ja rakastamme Häntä enemmän kuin mitään muuta. Muuten Jumala sanoo suhteen irti ja passittaa meidät kadotukseen.""

      En näe tätä riippuvuussuhdetta tällä tavalla molemminpuolisena. Enemmän se on kuin ihmisen suhde puhtaaseen ilmaan: me tarvitsemme sitä, ja jos emme rakasta ja kunnioita sitä, se sanoo suhteen irti. Puhdas ilma ei kuitenkaan tarvitse meitä mihinkään.

      Ap.t. 17:24-25 "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin -- itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.

      ""Ihminen ei ole mitään ilman Jumalaa ja Jumala taas ei ole jumala, jos Hänellä ei ole palvojia, jotka rakastavat yksin Häntä, ei ketään muuta.""

      Jumala on puhdasta Potentiaalia, emmekä me pysty ymmärtämään Hänen olemustaan. Hän ei ole luodun kaltainen entiteetti, joka voisi edes teoriassa tarvita palvojia ollakseen se mikä on. Jumala olisi aivan yhtä jumalallinen, kaikkivoipa Luoja, vaikka Hän olisi luonut maailmankaikkeuteen ainoastaan atomeita vailla itsetietoisuutta.

      ""Jumalan kunniaan on tuonut kolhuja se, että me olemme huomanneet sen, että riippuvuussuhteemme ihmisen avuttomuuden suhteen on huuhaata, vaan me olemmekin hyvin kykeneviä tekemään kaikkea mahdollista, eikä Jumala ole siinä meitä auttanut yhtään.""

      Se, että me pystymme tekemään yleensäkään yhtikäs mitään, on sen ansiota, että Jumalan voima pitää meitä hengissä joka hetki. Sinun elämänvoimasi on Jumalan voimaa. Ilman sitä et olisi edes avuton - et olisi edes olemassa.

      Joh. 1:3-4 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo.

      ""Elämä Maapallolla evoluution mukaisesti noudattaa kolmea sääntöä:

      1) se toimii,

      2) se sopeutuu ja sitä kautta

      3) säilyy.

      Näin on tapahtunut jo 4 miljardia vuotta."

      Juuri näin. Tämä kaikki tapahtuu siksi, että Jumala ylläpitää elämää. Vaikka kuinka vääntäisi, ei ole mahdollista perustella Jumalaa ulos yhtälöstä. Olipa totuus maailman iästä, evoluutiosta yms. mitä tahansa, yksi asia on ja pysyy: kaiken takana on aina ja iankaikkisesti sama Voima. Maailma on tästä Voimasta syntynyt, mutta Voima itse on syntymätön, kuolematon, ajaton, ikuinen.

      ""Jumala on muuttunut suurimmalle osalle ihmiskuntaa jo täysin merkityksettömäksi.""

      Nääh. He ovat vain unohtaneet kuinka merkittävästä asiasta on kyse, eikä sitä voi heille sanoilla opettaa. Se on koettava itse. Kun sen lopulta oivaltaa, tajuaa kuinka järkyttävän itsestään selvästä jutusta oli koko ajan kyse.

      • >>> En näe tätä riippuvuussuhdetta tällä tavalla molemminpuolisena. >>

        Mistähän tämä näkemyksesi mahtaa johtaa juurensa? Ei ainakaan raamatusta? Raamatun mukaan Jumala on kovin inhimillinen tunteineen, kiukunpuuskineen, mustasukkaisuuksineen, rakkauden ja vihan osoituksineen yms.

        Miten selität Jumalan selkeät mustasukkaisuuskohtaukset kuin sillä tavoin, että Jumala oli vahvassa riippuvuussuhteessa valitsemaan kansaan ja sen kohtalon hetkiin maailmanhistorian myllerryksessä?

        Jumalan paini Jaakobin kanssa, tosin hävisi, sekä kaikenlainen ihmisten kautta voimien osoittaminen, oman hurjuuden esittäminen vieraille kansoille ja jumalille jne jne jne jne.

        Raamatunkin mukaan Jumala oli koko ajan hieman ajastaan jäljessä. Mooseksen aikaan pyhä kansa oli erikoistunut lähinnä karjaan, mutta kun siirryttiin Luvattuun maahan, niin tuotanto keskittyi maanviljelykseen, josta Jumala ei ilmeisesti tiennyt mitään, kun Hänen kansansa kääntyi Ba'alin puoleen hedelmällisyysasioissa ja tästäkös Jumala vetäisi herneen nenään että tuntui. Jumala vakuutteli vakuuttelemasta päästyään omalle kansalleen, että Hän ei tarvitse muita jumalia avukseen, mutta kansa oli niin jukuripäistä, että eipä Jumalan vakuuttelut oikein ottaneet tulta olle, joten piti taas esittää muutama verinen näytös asian varmistamiseksi.

        Raamatun mukaan Jumala oli oikein riippuvainen ihmisistä, eikä kyennyt olemaan kunnolla jumala ilman molemminpuolista suhdetta kansansa kanssa.

        Raamatun mukaan riippuvuussuhde on kovin ilmeinen, eikä Jumala tulisi toimeen ilman ihmistä, kun ei olisi ketään, kenelle rehellennällä voimillaan ja osaamisellaan. Nyt tosin jostain syystä viimeiset tuhannet vuodet on ollut hieman hiljaisempaa, mutta ei kai vanhuus tule yksin edes jumalille?

        Yksi jae valittuna sieltä täältä ei todista yhtään mitään, vaan kyllä meidän pitää lukea koko raamattu muodostaaksemme kantamme asiasta.

        >> Jumala on puhdasta Potentiaalia, emmekä me pysty ymmärtämään Hänen olemustaan. >>

        Höpsis. Mistä tuon keksit? VT:ssä Jumala oli kiivas, kiukkuinen, käveli puutarhassaan siinä missä ihmisetkin ja jopa paini Jaakobin kanssa, kuten jo yllä mainitsin. UT:ssa Jumala syö ja juo, väsyy, itkee, nukkuu, pahoinpidellään ja kuolee.

        Joten et sinä nyt alkuunkaan tukeudu Raamattuun muodostaessasi kuvaa jumalastasi, voisin todeta.

        > Se, että me pystymme tekemään yleensäkään yhtikäs mitään, on sen ansiota, että Jumalan voima pitää meitä hengissä joka hetki. >>

        No tämä selitys saattaa mennä läpi sellaisella, joka ei ole ollut biologian tunneilla hereillä, mutta minuun sitä ei ehkä kannata kokeilla.

        Eikö sinulla ole mitään konkreettista, vaan pelkkää sanahelinää, joka ei ole edes raamatusta?

        >>> Nääh. He ovat vain unohtaneet kuinka merkittävästä asiasta on kyse, eikä sitä voi heille sanoilla opettaa. Se on koettava itse. Kun sen lopulta oivaltaa, tajuaa kuinka järkyttävän itsestään selvästä jutusta oli koko ajan kyse. >>>

        Niin tämä on kyllä mielenkiintoista, että Jumala ei kykene esimerkiksi minua vakuuttamaan omasta erinomaisuudestaa. Eikä suurinta osaa maailman ihmisistä.

        Mistä se johtuu? Ei se oman oivalluksen puutteesta pitäisi olla kiinni, jos vastassa on koko universumin Luoja, puhdasta Potentiaalia oleva maailmojen Ruhtinas yms yms yms.

        Hän ei kykene yhtä halvatun agnostikkoa vakuuttamaan omasta olemassaolostaan.

        Jos minä olisin Jumala, niin kyllä minulle aika paljon tulisi jo nyt asioita mieleen, että ihmisille ei jäisi jumaluuteni olemassaolosta pienintäkään epäilystä jäljelle.

        Mutta sinun Jumalasi ei siihen kykene? Hän ilmoitti itsensä luku- ja kirjoitustaidottomille beduiineille tuhansia vuosia sitten, siellä paini ja kirmaili heidän kanssaan, tiputteli mannaa taivaasta, halkaisi meriä, surmasi kokonaisia kansoja, mutta kun nyt pitäisi kertoa itsestään, niin se ei onnistu, vaan meidän pitäisi tukeutua niihin samoihin tarinoihin, jotka esitettiin luku- ja kirjoitustaidottomille beduiineille aavikolla tuhansia vuosia sitten.

        Miksi Jumalaltasi on loppuneet ideat kesken siinä vaiheessa, kun pitäisi hieman koettaa vakuutella meitä epäuskoisia itsestään?


      • alex.kasi

        Oikein hyvä vastaus sinulta tinkerballs. Näin juuri on Raamatun Jumala ymmärrettävä.


      • kerettiläinen

        >>>Se, että me pystymme tekemään yleensäkään yhtikäs mitään, on sen ansiota, että Jumalan voima pitää meitä hengissä joka hetki. Sinun elämänvoimasi on Jumalan voimaa. Ilman sitä et olisi edes avuton - et olisi edes olemassa.


    • ""Miten selität Jumalan selkeät mustasukkaisuuskohtaukset kuin sillä tavoin, että Jumala oli vahvassa riippuvuussuhteessa valitsemaan kansaan ja sen kohtalon hetkiin maailmanhistorian myllerryksessä?""

      Sanoit edellisessä viestissäsi, että riippuvuussuhteen vuoksi Jumala lakkaa olemasta Jumala ilman häntä palvovia ihmisiä. Oletettu mustasukkaisuus ei kuitenkaan poista tätä.

      Jumalahan hävittää omia, Hänet hylänneitä luomuksiaan useaan kertaan VT:n aikana - myös pakanat ovat ihan saman Luojan työtä. Hän ei siis ilmiselvästi tarvitse ihmisiä mihinkään, vaan voi suutuksissaan tuhota kenet tahansa.

      Jumalan inhimmillisyys kyllä tulee hyvin ilmi tässä:
      1. Moos. 9:6
      Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä omaksi kuvakseen Jumala teki ihmisen.

      ""Raamatun mukaan Jumala oli oikein riippuvainen ihmisistä, eikä kyennyt olemaan kunnolla jumala ilman molemminpuolista suhdetta kansansa kanssa.""

      Mun mielestä et antanut tälle relevanttia perustelua. Mikä sun mielestä on kunnollista Jumalana olemista? Sekö, että Hänen kerrotaan olevan VT:n aikoina yhtä ailahteleva kuin ihminen? Miten ihmeessä tuo perustelee väitteesi?

      ""Yksi jae valittuna sieltä täältä ei todista yhtään mitään, vaan kyllä meidän pitää lukea koko raamattu muodostaaksemme kantamme asiasta.""

      Minä en ole muodostanut käsitystäni Jumalasta Raamatun perusteella, vaikka ko. kirjasta löytyykin juuri se sama Voima, jonka minä löysin ihan eri kautta. Kuten sen itsekin sanot:

      ""Joten et sinä nyt alkuunkaan tukeudu Raamattuun muodostaessasi kuvaa jumalastasi, voisin todeta.""

      ""No tämä selitys saattaa mennä läpi sellaisella, joka ei ole ollut biologian tunneilla hereillä, mutta minuun sitä ei ehkä kannata kokeilla.""

      Biologian tunneilla selitetään teknisiä yksityiskohtia siitä miten Jumala toimii, eikä kerrota Alkuperäisestä Liikuttajasta yhtikäs mitään.

      ""Niin tämä on kyllä mielenkiintoista, että Jumala ei kykene esimerkiksi minua vakuuttamaan omasta erinomaisuudestaa.""

      Jos *todella* haluat tuntea totuuden tästä asiasta, se kyllä ilmaistaan sinulle ennemmin tai myöhemmin. Niin kauan kun roikut missä tahansa ehdottomassa käsityksessä, et tule näkemään Totuutta.

      Mikään kirkkokunta, saarnaaja, pastori, uskovainen tai edes Raamattu ei itsessään paljasta Totuutta sinulle. Kannattaa huomioida, että saman Raamatun perusteella on saatu "totuudesta" aikaan lukemattomia eri tulkintoja. Mielestäni tämä osoittaa, ettei pelkästään jakeita vääntelemällä ole mahdollist päästä perille.

      ""Mistä se johtuu? Ei se oman oivalluksen puutteesta pitäisi olla kiinni, jos vastassa on koko universumin Luoja, puhdasta Potentiaalia oleva maailmojen Ruhtinas yms yms yms.""

      Siinä vaikuttaa vapaa tahto. Kenenkään ei ole pakko herätä, ellei oikeasti halua. Ateisti tai agnostikko haluaa pitää kiinni maailmankuvasta, josta Jumala puuttuu / Jumala on irrelevantti käsite

      ""Hän ilmoitti itsensä luku- ja kirjoitustaidottomille beduiineille tuhansia vuosia sitten""

      Hän myös mm. ilmoitti itsensä minulle alkuvuodesta 2008, kun istuin puolison kanssa keittiössä nauramassa itseäni kipeäksi. Edellisenä päivänä en uskonut pätkääkään minkään korkeamman tietoisuuden olemassaoloon, mutta halusin kiihkeästi ymmärtää Totuuden maailmasta. Seuraavana päivänä luin Raamattua ymmärtäen täysin, kuinka itsestään selviä asioita siellä kerrotaan.

      Jumalalla ei ole mahdollisuutta murtaa sinun vapaata tahtoasi, jos päätät olla ottamatta vastaan sitä, mikä on koko ajan nenäsi edessä. Vaikka sinulle näytettäisiin ja kerrottaisiin Totuus miten monesti tahansa, et ymmärtäisi sitä ennen kuin olet valmis. Eikä sinun tarvitse minua uskoa. :D Jos uskoisit tämän kaiken ilman omaa, sisäistä kokemusta/ymmärrystä, niin uskoisit jotakin itse tulkitsemaasi hölynpölyä. Tavallaan siis Jumalan kiistämisen linjasi on ihan bueno.

      Siunausta sinnekin. 8)

      • >>> Jumalahan hävittää omia, Hänet hylänneitä luomuksiaan useaan kertaan VT:n aikana - myös pakanat ovat ihan saman Luojan työtä. Hän ei siis ilmiselvästi tarvitse ihmisiä mihinkään, vaan voi suutuksissaan tuhota kenet tahansa. >>

        Juu. Tällainen äkkipikainen kiukkupesä se Jumalasi on, joten en liiemmälti pistäisi markkoja sille hevoselle iankaikkisen elämän toivossa, kun mieli voi muuttua jo seuraavan sekunnin aikana.

        >>> Mikä sun mielestä on kunnollista Jumalana olemista? >>>

        Tätä olen oikeasti pohtinut, mutta en ole keksinyt yhtään järkevää tekemistä jumalille. Joten siksikin minusta tuntuu siltä, että niitä ei ole, eikä niitä mihinkään tarvita. Jumala ei vain puhuttelu minua mitenkään, joten en tarvi häntä, eikä hän ilmeisesti minua ja hyvä niin.

        Raamattu kertoo kuoleman jälkeisestä elämästä vain parissa jakeessa ja niiden perusteella Jumalan luokse ikuisuudeksi pääsevien osa ei ole kovin ruusuinen. Kyseisen äkkipikaisen kiukkupesän palvomista koko loppu ikuisuus, ikuisuuden jokainen sekunti, ikuisuus.

        >>> Biologian tunneilla selitetään teknisiä yksityiskohtia siitä miten Jumala toimii, eikä kerrota Alkuperäisestä Liikuttajasta yhtikäs mitään. >>>

        No siellä ei kyllä puhuta jumalista yhtään mitään, vaan tämä on niihin uskovien toiveajattelua ja tulkintaa. Jos Jumala kykenisi ilmoittamaan itsensä kaikille ja kertoisi asiat suoraan, niin sitten siellä biologian tunnilla se varmaan selkeästi kerrottaisiin.

        >>> Jos *todella* haluat tuntea totuuden tästä asiasta, se kyllä ilmaistaan sinulle ennemmin tai myöhemmin. Niin kauan kun roikut missä tahansa ehdottomassa käsityksessä, et tule näkemään Totuutta. >>>

        Minä kyllä vaihdan näkemystäni hyvin nopeasti tilanteen niin vaatiessa. Kuten jo armeijassa opetettiin, niin hyvä suunnitelma on sellainen, joka on nopeasti korvattavissa uudella suunnitelmalla. Huono suunnitelma on sellainen, jota ei voi korvata. Olen kulkenut mieli ja sielu avoinna, mutta eipä se Jumalasi ole minua tohtinut puhutella. Ei ole siis minua varten, eikä hän kaipaa minua itseään palvomaan ikuisuudeksi. Hyvä niin, edellä mainituista syistä.

        >>> blå blå blå blå Vaikka sinulle näytettäisiin ja kerrottaisiin Totuus miten monesti tahansa, et ymmärtäisi sitä ennen kuin olet valmis. blå blå blå blå >>>

        Tämä on muuten homman ydin. Näin toimivat kaikki huijarit.

        Esimerkiksi nämä nykyajan käärmeöljykauppiaat toimivat juuri näin. Kun saat sairauteesi jotain lumehuuhaalääkettä, eikä se sinusta toimi, niin et ole vielä valmis, tai et usko riittävän kovaa lääkkeen tehoon. Vika on aina sinussa, ei koskaan tuotteessa.

        Tuote on täydellinen, mutta sinussa on vika, kun et usko tuotteen tehoon ja siksipä elimistösi ei ota tuotteen tehoa käyttöön, kun mielesi taistelee tätä TotuusLääkettä vastaan. Heti kun hylkäät järkesi tuottaman vastustuksen ja alat uskoa, lääkekin alkaa vaikuttaa, eli osta nyt vielä pari pakettia lisää ja kokeile uudelleen avoimin mielin.

        Miksi ihmeessä Jumala ei kykene yhtään parempaan kuin huijarirohtojen kauppiaat?

        Meillä taitaa olla asiaan hyvin erilainen vastaus, luulen?

        > Siunausta sinnekin. >>

        Miltä jumalalta haluat? Voin pyytää Odinia, kun se tuli ensin mieleen, joten kelpaako?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Jumalahan hävittää omia, Hänet hylänneitä luomuksiaan useaan kertaan VT:n aikana - myös pakanat ovat ihan saman Luojan työtä. Hän ei siis ilmiselvästi tarvitse ihmisiä mihinkään, vaan voi suutuksissaan tuhota kenet tahansa. >>

        Juu. Tällainen äkkipikainen kiukkupesä se Jumalasi on, joten en liiemmälti pistäisi markkoja sille hevoselle iankaikkisen elämän toivossa, kun mieli voi muuttua jo seuraavan sekunnin aikana.

        >>> Mikä sun mielestä on kunnollista Jumalana olemista? >>>

        Tätä olen oikeasti pohtinut, mutta en ole keksinyt yhtään järkevää tekemistä jumalille. Joten siksikin minusta tuntuu siltä, että niitä ei ole, eikä niitä mihinkään tarvita. Jumala ei vain puhuttelu minua mitenkään, joten en tarvi häntä, eikä hän ilmeisesti minua ja hyvä niin.

        Raamattu kertoo kuoleman jälkeisestä elämästä vain parissa jakeessa ja niiden perusteella Jumalan luokse ikuisuudeksi pääsevien osa ei ole kovin ruusuinen. Kyseisen äkkipikaisen kiukkupesän palvomista koko loppu ikuisuus, ikuisuuden jokainen sekunti, ikuisuus.

        >>> Biologian tunneilla selitetään teknisiä yksityiskohtia siitä miten Jumala toimii, eikä kerrota Alkuperäisestä Liikuttajasta yhtikäs mitään. >>>

        No siellä ei kyllä puhuta jumalista yhtään mitään, vaan tämä on niihin uskovien toiveajattelua ja tulkintaa. Jos Jumala kykenisi ilmoittamaan itsensä kaikille ja kertoisi asiat suoraan, niin sitten siellä biologian tunnilla se varmaan selkeästi kerrottaisiin.

        >>> Jos *todella* haluat tuntea totuuden tästä asiasta, se kyllä ilmaistaan sinulle ennemmin tai myöhemmin. Niin kauan kun roikut missä tahansa ehdottomassa käsityksessä, et tule näkemään Totuutta. >>>

        Minä kyllä vaihdan näkemystäni hyvin nopeasti tilanteen niin vaatiessa. Kuten jo armeijassa opetettiin, niin hyvä suunnitelma on sellainen, joka on nopeasti korvattavissa uudella suunnitelmalla. Huono suunnitelma on sellainen, jota ei voi korvata. Olen kulkenut mieli ja sielu avoinna, mutta eipä se Jumalasi ole minua tohtinut puhutella. Ei ole siis minua varten, eikä hän kaipaa minua itseään palvomaan ikuisuudeksi. Hyvä niin, edellä mainituista syistä.

        >>> blå blå blå blå Vaikka sinulle näytettäisiin ja kerrottaisiin Totuus miten monesti tahansa, et ymmärtäisi sitä ennen kuin olet valmis. blå blå blå blå >>>

        Tämä on muuten homman ydin. Näin toimivat kaikki huijarit.

        Esimerkiksi nämä nykyajan käärmeöljykauppiaat toimivat juuri näin. Kun saat sairauteesi jotain lumehuuhaalääkettä, eikä se sinusta toimi, niin et ole vielä valmis, tai et usko riittävän kovaa lääkkeen tehoon. Vika on aina sinussa, ei koskaan tuotteessa.

        Tuote on täydellinen, mutta sinussa on vika, kun et usko tuotteen tehoon ja siksipä elimistösi ei ota tuotteen tehoa käyttöön, kun mielesi taistelee tätä TotuusLääkettä vastaan. Heti kun hylkäät järkesi tuottaman vastustuksen ja alat uskoa, lääkekin alkaa vaikuttaa, eli osta nyt vielä pari pakettia lisää ja kokeile uudelleen avoimin mielin.

        Miksi ihmeessä Jumala ei kykene yhtään parempaan kuin huijarirohtojen kauppiaat?

        Meillä taitaa olla asiaan hyvin erilainen vastaus, luulen?

        > Siunausta sinnekin. >>

        Miltä jumalalta haluat? Voin pyytää Odinia, kun se tuli ensin mieleen, joten kelpaako?

        ""No siellä ei kyllä puhuta jumalista yhtään mitään, vaan tämä on niihin uskovien toiveajattelua ja tulkintaa. ""

        Arvaas miksi siellä ei puhuta jumalista mitään? Tietenkin siksi, että siellä käydään läpi luonnon toiminnan mekaanista puolta, eikä sitä mikä koko tämän mekaniikan saa pyörimään.

        ""Olen kulkenut mieli ja sielu avoinna, mutta eipä se Jumalasi ole minua tohtinut puhutella.""

        Puhuttelee kyllä heti, kun oikeasti olet valmis. Jos ei puhuttele, et ole valmis. Yksinkertaista.


      • tinkerballs kirjoitti:

        ""No siellä ei kyllä puhuta jumalista yhtään mitään, vaan tämä on niihin uskovien toiveajattelua ja tulkintaa. ""

        Arvaas miksi siellä ei puhuta jumalista mitään? Tietenkin siksi, että siellä käydään läpi luonnon toiminnan mekaanista puolta, eikä sitä mikä koko tämän mekaniikan saa pyörimään.

        ""Olen kulkenut mieli ja sielu avoinna, mutta eipä se Jumalasi ole minua tohtinut puhutella.""

        Puhuttelee kyllä heti, kun oikeasti olet valmis. Jos ei puhuttele, et ole valmis. Yksinkertaista.

        >>> Arvaas miksi siellä ei puhuta jumalista mitään? Tietenkin siksi, että siellä käydään läpi luonnon toiminnan mekaanista puolta, eikä sitä mikä koko tämän mekaniikan saa pyörimään. >>

        Jos sen saisi pyörimään jonkun jumalan oikut, niin kyllä se olisi huomattu ja se kerrottaisiin. Siksi jumalat saavat nykyisin leikkiä omalla hiekkalaatikolla, kun niistä ja niiden toimista ei näy vilaustakaan missään, paitsi joidenkin vilkkaassa mielikuvituksessa.

        >>> Puhuttelee kyllä heti, kun oikeasti olet valmis. Jos ei puhuttele, et ole valmis. Yksinkertaista. >>

        Juu juu. Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis. Sitä ennen vika on aina sinussa, ei koskaan käärmeöljyssä.

        >>> Huijarit tapaavat liikutella rahaa. >>>

        Eiköhän tuo uskonto ole huumekaupan, asekaupan ja prostituution jälkeen eniten rahaa pyörittävä bisnes maailmassa. Adventtikirkkokin pyörittää useiden miljardien dollarien liikevaihtoa vajaalla 20 miljoonalla kirjatulla jäsenelle, luultavasti reilulla 10 miljoonalla aktiivisella jäsenellä, niin siitä saa hieman perspektiiviä uskonnon bisneksistä. Jumalalla ei sen pohjalta ole pätäkästä puutetta, eikä pikkurahan tarpeessa, joten siksipä paluukin lienee viivästynyt.

        >> Rukoile sen sijaan Suurta Tuntematonta, joka ylläpitää olemassaoloa joka hetki. >>>

        No ne ovat kylläkin ihan kylmät fysiikan lait. Ei siinä ole jumalille tai suurille tuntemattomille sijaa majatalossa.


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Arvaas miksi siellä ei puhuta jumalista mitään? Tietenkin siksi, että siellä käydään läpi luonnon toiminnan mekaanista puolta, eikä sitä mikä koko tämän mekaniikan saa pyörimään. >>

        Jos sen saisi pyörimään jonkun jumalan oikut, niin kyllä se olisi huomattu ja se kerrottaisiin. Siksi jumalat saavat nykyisin leikkiä omalla hiekkalaatikolla, kun niistä ja niiden toimista ei näy vilaustakaan missään, paitsi joidenkin vilkkaassa mielikuvituksessa.

        >>> Puhuttelee kyllä heti, kun oikeasti olet valmis. Jos ei puhuttele, et ole valmis. Yksinkertaista. >>

        Juu juu. Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis. Sitä ennen vika on aina sinussa, ei koskaan käärmeöljyssä.

        >>> Huijarit tapaavat liikutella rahaa. >>>

        Eiköhän tuo uskonto ole huumekaupan, asekaupan ja prostituution jälkeen eniten rahaa pyörittävä bisnes maailmassa. Adventtikirkkokin pyörittää useiden miljardien dollarien liikevaihtoa vajaalla 20 miljoonalla kirjatulla jäsenelle, luultavasti reilulla 10 miljoonalla aktiivisella jäsenellä, niin siitä saa hieman perspektiiviä uskonnon bisneksistä. Jumalalla ei sen pohjalta ole pätäkästä puutetta, eikä pikkurahan tarpeessa, joten siksipä paluukin lienee viivästynyt.

        >> Rukoile sen sijaan Suurta Tuntematonta, joka ylläpitää olemassaoloa joka hetki. >>>

        No ne ovat kylläkin ihan kylmät fysiikan lait. Ei siinä ole jumalille tai suurille tuntemattomille sijaa majatalossa.

        ""Jos sen saisi pyörimään jonkun jumalan oikut, niin kyllä se olisi huomattu ja se kerrottaisiin.""

        Ei huomattaisi. "Miksi tämä yleensäkään pyörii" on aivan eri tason kysymys kuin "miten tämä toimii". Ymmärtänet eron kun vähän mietit.

        ""Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis.""

        En tiedä käärmeöljystä, mutta tässä on kyse Oivalluksesta. Ei mistään mekaanis-fyysisestä lääkkeen toimimisesta.

        ""Eiköhän tuo uskonto ole huumekaupan, asekaupan ja prostituution jälkeen eniten rahaa pyörittävä bisnes maailmassa.""

        On on, mutta minä en ole sinulle tarjonnut liittymistä mihinkään ryhmään - päinvastoin. Olen useamman kerran sanonut, että kysymys on henkilökohtaisesta Oivalluksesta. Vaikka miten haluaisit, minä en muutu minkään uskonnollisen ryhmän edustajaksi, eikä tämä mitä sanon, minkään rahaa kahmivan ryhmän mainospuheeksi. Kyse on edelleen täysin kahdenkeskisestä jutusta luodun ja Luojan välillä.

        Kuten olen sanonut tälläkin palstalla: jos en olisi eronnut Adventtikirkosta, en olisi koskaan oikeasti löytänyt Jumalaa. Nyt kun olen Luojani tavannut, en mitenkään voisi enää esittää pitäväni ihmisten dogmeja totena, enkä siis varmasti tule enää koskaan liittymään yhteenkään uskonnolliseen ryhmään. Jos jonnekin annan rahaa, se olkoon todellinen Jumalan työ - kaikenlainen köyhien ja kärsivien auttaminen.

        Matt. 25:40
        Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Siinä on kaikenkattava ohje Jumalan palvomiseen: auta lähimmäistäsi.

        ""No ne ovat kylläkin ihan kylmät fysiikan lait.""

        Voit sinä sitä noinkin nimittää. Jumalalla ei ole mitään nimeä, mikään sana ei Häntä kuvaile, joten on täysin samantekevää miten sinä haluat maailmaa ja luonnonlakeja ylläpitävää Voimaa kutsua. :D


      • tinkerballs kirjoitti:

        ""Jos sen saisi pyörimään jonkun jumalan oikut, niin kyllä se olisi huomattu ja se kerrottaisiin.""

        Ei huomattaisi. "Miksi tämä yleensäkään pyörii" on aivan eri tason kysymys kuin "miten tämä toimii". Ymmärtänet eron kun vähän mietit.

        ""Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis.""

        En tiedä käärmeöljystä, mutta tässä on kyse Oivalluksesta. Ei mistään mekaanis-fyysisestä lääkkeen toimimisesta.

        ""Eiköhän tuo uskonto ole huumekaupan, asekaupan ja prostituution jälkeen eniten rahaa pyörittävä bisnes maailmassa.""

        On on, mutta minä en ole sinulle tarjonnut liittymistä mihinkään ryhmään - päinvastoin. Olen useamman kerran sanonut, että kysymys on henkilökohtaisesta Oivalluksesta. Vaikka miten haluaisit, minä en muutu minkään uskonnollisen ryhmän edustajaksi, eikä tämä mitä sanon, minkään rahaa kahmivan ryhmän mainospuheeksi. Kyse on edelleen täysin kahdenkeskisestä jutusta luodun ja Luojan välillä.

        Kuten olen sanonut tälläkin palstalla: jos en olisi eronnut Adventtikirkosta, en olisi koskaan oikeasti löytänyt Jumalaa. Nyt kun olen Luojani tavannut, en mitenkään voisi enää esittää pitäväni ihmisten dogmeja totena, enkä siis varmasti tule enää koskaan liittymään yhteenkään uskonnolliseen ryhmään. Jos jonnekin annan rahaa, se olkoon todellinen Jumalan työ - kaikenlainen köyhien ja kärsivien auttaminen.

        Matt. 25:40
        Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Siinä on kaikenkattava ohje Jumalan palvomiseen: auta lähimmäistäsi.

        ""No ne ovat kylläkin ihan kylmät fysiikan lait.""

        Voit sinä sitä noinkin nimittää. Jumalalla ei ole mitään nimeä, mikään sana ei Häntä kuvaile, joten on täysin samantekevää miten sinä haluat maailmaa ja luonnonlakeja ylläpitävää Voimaa kutsua. :D

        >>> Ei huomattaisi. "Miksi tämä yleensäkään pyörii" on aivan eri tason kysymys kuin "miten tämä toimii". Ymmärtänet eron kun vähän mietit. >>

        No jos tällainen sana- ja käsitekikkailu on ainoa tapa pitää jumala hengissä, niin mitäpä sillä jumalalla tekee?

        Ja mitäpä sellaisella Suurella Tuntemattomalla/Luojalla/Kaikkivaltiaalla yms tekee, jos sitä ei huomata millään metodilla, eikä sitä saada eläväksi kuin jonkin filosofian avulla, jonka onttous on huomattu jo 500 vuotta sitten?

        >>> Kyse on edelleen täysin kahdenkeskisestä jutusta luodun ja Luojan välillä. >>>

        Tässä Luojassa yms minua tökkii eniten se, että tämä Luoja antaa nimissään huijata huijaamasta päästyä viattomia ihmisiä, jotta lipevät liikemiehet rikastuisivat rikastumistaan, eikä tämä Luoja yms tee mitään asian suhteen.

        Jos minun kaveripiiriini kuuluisi henkilö, joka olisi paperilla maailman paras, oikea Äiti Teresan, Mahatma Gandhin ja Martin Luther Kingin parhaimmat piirteet yhdistävä tapaus, mutta hän antaisi käyttää itseään huijauksissa huijaus toisensa perään tai ei edes antaisi, mutta häntä käytettäisiin huijauksiin ja hänen avullaan tienattaisiin ihmisten hyväuskoisuudella rahaa, eikä hän tekisi mitään sen estämiseksi, en minä sellaista kunnioittaisi, eikä hän minun kaveripiiriini kuuluisi tuon paljastuttua montaa minuuttia.

        Joten tässä on suurin ongelma tämän sinun palvomasi Suuren Tuntemattoman kanssa.

        Tuollaisilla turhilla sanahelinöillä (Matt. 25:40) ei ole mitään merkitystä, kun tämä Kuningas on täydellisen välinpitämätön kaikesta siitä saastasta, jota tämän Kuninkaan nimissä tehdään, eikä Kuningas tee elettäkään siihen suuntaan, että Hänellä olisi jotain sitä saastaa vastaan.

        Ymmärrätkö pointtini?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Ei huomattaisi. "Miksi tämä yleensäkään pyörii" on aivan eri tason kysymys kuin "miten tämä toimii". Ymmärtänet eron kun vähän mietit. >>

        No jos tällainen sana- ja käsitekikkailu on ainoa tapa pitää jumala hengissä, niin mitäpä sillä jumalalla tekee?

        Ja mitäpä sellaisella Suurella Tuntemattomalla/Luojalla/Kaikkivaltiaalla yms tekee, jos sitä ei huomata millään metodilla, eikä sitä saada eläväksi kuin jonkin filosofian avulla, jonka onttous on huomattu jo 500 vuotta sitten?

        >>> Kyse on edelleen täysin kahdenkeskisestä jutusta luodun ja Luojan välillä. >>>

        Tässä Luojassa yms minua tökkii eniten se, että tämä Luoja antaa nimissään huijata huijaamasta päästyä viattomia ihmisiä, jotta lipevät liikemiehet rikastuisivat rikastumistaan, eikä tämä Luoja yms tee mitään asian suhteen.

        Jos minun kaveripiiriini kuuluisi henkilö, joka olisi paperilla maailman paras, oikea Äiti Teresan, Mahatma Gandhin ja Martin Luther Kingin parhaimmat piirteet yhdistävä tapaus, mutta hän antaisi käyttää itseään huijauksissa huijaus toisensa perään tai ei edes antaisi, mutta häntä käytettäisiin huijauksiin ja hänen avullaan tienattaisiin ihmisten hyväuskoisuudella rahaa, eikä hän tekisi mitään sen estämiseksi, en minä sellaista kunnioittaisi, eikä hän minun kaveripiiriini kuuluisi tuon paljastuttua montaa minuuttia.

        Joten tässä on suurin ongelma tämän sinun palvomasi Suuren Tuntemattoman kanssa.

        Tuollaisilla turhilla sanahelinöillä (Matt. 25:40) ei ole mitään merkitystä, kun tämä Kuningas on täydellisen välinpitämätön kaikesta siitä saastasta, jota tämän Kuninkaan nimissä tehdään, eikä Kuningas tee elettäkään siihen suuntaan, että Hänellä olisi jotain sitä saastaa vastaan.

        Ymmärrätkö pointtini?

        ""No jos tällainen sana- ja käsitekikkailu on ainoa tapa pitää jumala hengissä""

        Se mikä on yhdelle sanoilla kikkailua, on toiselle maailmaa mullistava Oivallus. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutten voi siirtää näkemystäni kenellekään toiselle. Varsinkaan sellaiselle, joka väkisin haluaa kieltäytyä ymmärtämästä.

        ""Ja mitäpä sellaisella Suurella Tuntemattomalla/Luojalla/Kaikkivaltiaalla yms tekee, jos sitä ei huomata millään metodilla""

        Minä huomaan sen joka hetki.

        ""Tässä Luojassa yms minua tökkii eniten se, että tämä Luoja antaa nimissään huijata huijaamasta päästyä viattomia ihmisiä, jotta lipevät liikemiehet rikastuisivat rikastumistaan, eikä tämä Luoja yms tee mitään asian suhteen.""

        Jos joku haluaa seurata roskan puhujia, siinä on aika vähän tehtävissä. Vapaa tahto. Yhtälailla joku voi huijata ihmisiä seuraamaan Tinkerballs-kulttia, enkä minä voi tehdä mitään muuttaakseni näiden hyväuskoisten omaa valintaa.

        ""Jos minun kaveripiiriini kuuluisi henkilö, [...] häntä käytettäisiin huijauksiin ja hänen avullaan tienattaisiin ihmisten hyväuskoisuudella rahaa, eikä hän tekisi mitään sen estämiseksi""

        Mitä hän voisi tehdä, edes teoriassa, jos ihmiset päättäisivät olla vakuuttuneita huijarikultin totuudellisuudesta? Voitko muuttaa jonkun toisen päähänpinttymän?

        Raamatussa on ihan huomattavan paljon juttuja, joissa kehotetaan lähimmäisenrakkauteen, avuliaisuuteen, nöyryyteen yms. mutta silti on paljon uskovaisia, jotka mielummin takertuvat Paavalin misogyniaan ja Mooseksen lain murhakehotuksiin. Miten heidän näkemyksiään voi edes teoriassa muuttaa?

        ""Tuollaisilla turhilla sanahelinöillä (Matt. 25:40) ei ole mitään merkitystä, kun tämä Kuningas on täydellisen välinpitämätön kaikesta siitä saastasta, jota tämän Kuninkaan nimissä tehdään""

        Höpön löpön. Tuo "turha sanahelinä" kehottaa joka ikistä tekemään hyvää kanssaihmisilleen ja olemaan muuta kuin välinpitämätön. Kun Jumalan nimissä tehdään pahaa, sitä voi pitää epäjumalanpalvontana.

        ""eikä Kuningas tee elettäkään siihen suuntaan, että Hänellä olisi jotain sitä saastaa vastaan.""

        Lukaisepa evankeliumit läpi, niin löydät monta kehotusta esim. toisen posken kääntämiseen, omastaan antamiseen jne.


      • tinkerballs kirjoitti:

        ""No jos tällainen sana- ja käsitekikkailu on ainoa tapa pitää jumala hengissä""

        Se mikä on yhdelle sanoilla kikkailua, on toiselle maailmaa mullistava Oivallus. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutten voi siirtää näkemystäni kenellekään toiselle. Varsinkaan sellaiselle, joka väkisin haluaa kieltäytyä ymmärtämästä.

        ""Ja mitäpä sellaisella Suurella Tuntemattomalla/Luojalla/Kaikkivaltiaalla yms tekee, jos sitä ei huomata millään metodilla""

        Minä huomaan sen joka hetki.

        ""Tässä Luojassa yms minua tökkii eniten se, että tämä Luoja antaa nimissään huijata huijaamasta päästyä viattomia ihmisiä, jotta lipevät liikemiehet rikastuisivat rikastumistaan, eikä tämä Luoja yms tee mitään asian suhteen.""

        Jos joku haluaa seurata roskan puhujia, siinä on aika vähän tehtävissä. Vapaa tahto. Yhtälailla joku voi huijata ihmisiä seuraamaan Tinkerballs-kulttia, enkä minä voi tehdä mitään muuttaakseni näiden hyväuskoisten omaa valintaa.

        ""Jos minun kaveripiiriini kuuluisi henkilö, [...] häntä käytettäisiin huijauksiin ja hänen avullaan tienattaisiin ihmisten hyväuskoisuudella rahaa, eikä hän tekisi mitään sen estämiseksi""

        Mitä hän voisi tehdä, edes teoriassa, jos ihmiset päättäisivät olla vakuuttuneita huijarikultin totuudellisuudesta? Voitko muuttaa jonkun toisen päähänpinttymän?

        Raamatussa on ihan huomattavan paljon juttuja, joissa kehotetaan lähimmäisenrakkauteen, avuliaisuuteen, nöyryyteen yms. mutta silti on paljon uskovaisia, jotka mielummin takertuvat Paavalin misogyniaan ja Mooseksen lain murhakehotuksiin. Miten heidän näkemyksiään voi edes teoriassa muuttaa?

        ""Tuollaisilla turhilla sanahelinöillä (Matt. 25:40) ei ole mitään merkitystä, kun tämä Kuningas on täydellisen välinpitämätön kaikesta siitä saastasta, jota tämän Kuninkaan nimissä tehdään""

        Höpön löpön. Tuo "turha sanahelinä" kehottaa joka ikistä tekemään hyvää kanssaihmisilleen ja olemaan muuta kuin välinpitämätön. Kun Jumalan nimissä tehdään pahaa, sitä voi pitää epäjumalanpalvontana.

        ""eikä Kuningas tee elettäkään siihen suuntaan, että Hänellä olisi jotain sitä saastaa vastaan.""

        Lukaisepa evankeliumit läpi, niin löydät monta kehotusta esim. toisen posken kääntämiseen, omastaan antamiseen jne.

        >>> Se mikä on yhdelle sanoilla kikkailua, on toiselle maailmaa mullistava Oivallus. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutten voi siirtää näkemystäni kenellekään toiselle. Varsinkaan sellaiselle, joka väkisin haluaa kieltäytyä ymmärtämästä. >>>

        Tämä sinun jumalasi on kyllä vekkuli tapaus, kun hän ei kykene vakuuttamaan kaikkia itsestään. No ehkäpä hän on saanut juuri sellaiset kannattajat, kuin mitkä hän ansaitsee.

        Kykenee luomaan kaiken. Panemaan alulle kaiken. Pyörittää koko tätä sirkusta, mutta ei vain kykene ilmoittamaan itseään siten, että ei tarvitsisi kieltäytyä ymmärtämästä ja ei tarvitsisi kieltäytyä huomaamasta häntä. Mikä se sellainen kaiken mahdollisen operaattori on?

        Eli vähän samaan tapaan, kuin jos minä väitän, että minulla on vaaleanpunainen yksisarvinen kädessäni piilossa ja sinun pitää nyt uskoa, että siellä sellainen on. Jos pyydät näyttämään, kerron vain, että pitää uskoa. Jos et usko, sinä tahallasi kieltäydyt uskomasta/ymmärtämästä, mutta kyllä se vaaleanpunainen yksisarvinen on siellä oikeasti.

        Miksiköhän tämä ei mene läpi ja miksiköhän jumalasi on saanut sellaiset kannattajat, jotka hän ansaitseekin?

        >> Minä huomaan sen joka hetki. >>

        Kerro terveisiä ja toista viestini siitä, että en halua sinne, minne sinä toivot pääseväsi, vaan minä haluan sille toiselle osastolle.

        > Jos joku haluaa seurata roskan puhujia, siinä on aika vähän tehtävissä. >>

        Tämä sinun Suuri Tuntematon, Suuri Käynnistäjä, maailmankaikkeuden Ruhtinas, Ajatusten Tonava yms yms, ei keksi yhtään keinoa ilmaista sitä, mikä on Hänen mielestään roskaa ja mitä kannattaisi ottaa todesta?

        Hän vain tumput suorina seuraa ja pyörittää päätään, että en kykene mitään tekemään? Olkoon sitten typerykset huijattavina, olkoon. Minä olen neuvoton, enkä keksi mitään? Onneksi olen Suuri Tuntematon, joka käynnisti Tämän Kaiken ja Loi koko paletin, mutta sen jälkeen sitten keinot ovat vähissä?

        >>> Mitä hän voisi tehdä, edes teoriassa, jos ihmiset päättäisivät olla vakuuttuneita huijarikultin totuudellisuudesta? Voitko muuttaa jonkun toisen päähänpinttymän? >>>

        Olen kyllä samaa mieltä, että ei tämä Suuri Tuntematon, Maailmankaikkeuden Ylläpitävä Voima, Suuren Sirkuksen Päätirehtööri välttämättä ole valikoitunut sellaisesta porukasta, jolla olisi ratkaisupankissaan vastaus visaisiin pulmiin, eli esimerkiksi osoittaa kaapin paikka huijareille, jotka Suuren Päätirehtöörin nimissä ottavat hyväukoisilta hölmöiltä rahat pois. Siksihän me tällaisia tumpeloita olemme, kun tämä Suuren Sirkuksen Päätirehtööri loi meidät omaksi kuvakseen. Vai oliko se toisin päin?

        >> Miten heidän näkemyksiään voi edes teoriassa muuttaa? >>

        Lienet oikeassa, että ei tämä Suuren Pääkonttorin Suuri Johtaja ehkä ensimmäisenä tule mieleen, kun miettii, että kuka sen voisi tehdä.

        Saamaton nyhjäke on, minunkin mielestäni.

        > Lukaisepa evankeliumit läpi, niin löydät monta kehotusta esim. toisen posken kääntämiseen, omastaan antamiseen jne. >>>

        Mao Tsetung, Lenin, Che Guevara ja ties ketkä ovat myös kirjoittaneet hyvin yleviä ajatuksia ylös, mutta heillä on vähän sama ongelma kuin tuolla Taivaallisella Suurella Vallankumouksellisella, että sanahelinäksi jäivät tyynni ajatukset, kun todellisuudessa heidän ajatuksiaan käytettiin aivan johonkin muuhun.

        Siksi minä en sitä Taivaallista Tirehtööriä voi vakavasti ottaa, kun Hän ei eroa kenestäkään muusta vastaavasta tirehtööristä edes eurosentin vertaa.

        Yleviä sanoja, mutta niitä käytetään lähinnä hyväuskoisten hölmöjen huijaamiseen ja sellaista Tirehtööriä minä en kunnioita pätkän vertaa.

        Eikä kyse ole siitä, että tarvitsisi mitenkään erityisesti väkisin kieltäytyä kunnioittamasta.


      • ...
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Se mikä on yhdelle sanoilla kikkailua, on toiselle maailmaa mullistava Oivallus. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään, mutten voi siirtää näkemystäni kenellekään toiselle. Varsinkaan sellaiselle, joka väkisin haluaa kieltäytyä ymmärtämästä. >>>

        Tämä sinun jumalasi on kyllä vekkuli tapaus, kun hän ei kykene vakuuttamaan kaikkia itsestään. No ehkäpä hän on saanut juuri sellaiset kannattajat, kuin mitkä hän ansaitsee.

        Kykenee luomaan kaiken. Panemaan alulle kaiken. Pyörittää koko tätä sirkusta, mutta ei vain kykene ilmoittamaan itseään siten, että ei tarvitsisi kieltäytyä ymmärtämästä ja ei tarvitsisi kieltäytyä huomaamasta häntä. Mikä se sellainen kaiken mahdollisen operaattori on?

        Eli vähän samaan tapaan, kuin jos minä väitän, että minulla on vaaleanpunainen yksisarvinen kädessäni piilossa ja sinun pitää nyt uskoa, että siellä sellainen on. Jos pyydät näyttämään, kerron vain, että pitää uskoa. Jos et usko, sinä tahallasi kieltäydyt uskomasta/ymmärtämästä, mutta kyllä se vaaleanpunainen yksisarvinen on siellä oikeasti.

        Miksiköhän tämä ei mene läpi ja miksiköhän jumalasi on saanut sellaiset kannattajat, jotka hän ansaitseekin?

        >> Minä huomaan sen joka hetki. >>

        Kerro terveisiä ja toista viestini siitä, että en halua sinne, minne sinä toivot pääseväsi, vaan minä haluan sille toiselle osastolle.

        > Jos joku haluaa seurata roskan puhujia, siinä on aika vähän tehtävissä. >>

        Tämä sinun Suuri Tuntematon, Suuri Käynnistäjä, maailmankaikkeuden Ruhtinas, Ajatusten Tonava yms yms, ei keksi yhtään keinoa ilmaista sitä, mikä on Hänen mielestään roskaa ja mitä kannattaisi ottaa todesta?

        Hän vain tumput suorina seuraa ja pyörittää päätään, että en kykene mitään tekemään? Olkoon sitten typerykset huijattavina, olkoon. Minä olen neuvoton, enkä keksi mitään? Onneksi olen Suuri Tuntematon, joka käynnisti Tämän Kaiken ja Loi koko paletin, mutta sen jälkeen sitten keinot ovat vähissä?

        >>> Mitä hän voisi tehdä, edes teoriassa, jos ihmiset päättäisivät olla vakuuttuneita huijarikultin totuudellisuudesta? Voitko muuttaa jonkun toisen päähänpinttymän? >>>

        Olen kyllä samaa mieltä, että ei tämä Suuri Tuntematon, Maailmankaikkeuden Ylläpitävä Voima, Suuren Sirkuksen Päätirehtööri välttämättä ole valikoitunut sellaisesta porukasta, jolla olisi ratkaisupankissaan vastaus visaisiin pulmiin, eli esimerkiksi osoittaa kaapin paikka huijareille, jotka Suuren Päätirehtöörin nimissä ottavat hyväukoisilta hölmöiltä rahat pois. Siksihän me tällaisia tumpeloita olemme, kun tämä Suuren Sirkuksen Päätirehtööri loi meidät omaksi kuvakseen. Vai oliko se toisin päin?

        >> Miten heidän näkemyksiään voi edes teoriassa muuttaa? >>

        Lienet oikeassa, että ei tämä Suuren Pääkonttorin Suuri Johtaja ehkä ensimmäisenä tule mieleen, kun miettii, että kuka sen voisi tehdä.

        Saamaton nyhjäke on, minunkin mielestäni.

        > Lukaisepa evankeliumit läpi, niin löydät monta kehotusta esim. toisen posken kääntämiseen, omastaan antamiseen jne. >>>

        Mao Tsetung, Lenin, Che Guevara ja ties ketkä ovat myös kirjoittaneet hyvin yleviä ajatuksia ylös, mutta heillä on vähän sama ongelma kuin tuolla Taivaallisella Suurella Vallankumouksellisella, että sanahelinäksi jäivät tyynni ajatukset, kun todellisuudessa heidän ajatuksiaan käytettiin aivan johonkin muuhun.

        Siksi minä en sitä Taivaallista Tirehtööriä voi vakavasti ottaa, kun Hän ei eroa kenestäkään muusta vastaavasta tirehtööristä edes eurosentin vertaa.

        Yleviä sanoja, mutta niitä käytetään lähinnä hyväuskoisten hölmöjen huijaamiseen ja sellaista Tirehtööriä minä en kunnioita pätkän vertaa.

        Eikä kyse ole siitä, että tarvitsisi mitenkään erityisesti väkisin kieltäytyä kunnioittamasta.

        Lusiferillä on kyky tuoda mieleen epäilyksiä ja keksiä vastaväitteitä Jumalan lähettämiä selviä todistuksia vastaan, ja monet pitävät ansiona, erikoisen älyn merkkinä sitä, etteivät usko, vaan epäilevät. Niillä jotka haluavat epäillä, on kyllin tilaa epäilyksille. Jumalan tarkoitus ei ole poistaa kaikkia epäilyksen mahdollisuuksia.


      • ... kirjoitti:

        Lusiferillä on kyky tuoda mieleen epäilyksiä ja keksiä vastaväitteitä Jumalan lähettämiä selviä todistuksia vastaan, ja monet pitävät ansiona, erikoisen älyn merkkinä sitä, etteivät usko, vaan epäilevät. Niillä jotka haluavat epäillä, on kyllin tilaa epäilyksille. Jumalan tarkoitus ei ole poistaa kaikkia epäilyksen mahdollisuuksia.

        >>> Lusiferillä on kyky tuoda mieleen epäilyksiä ja keksiä vastaväitteitä Jumalan lähettämiä selviä todistuksia vastaan, ja monet pitävät ansiona, erikoisen älyn merkkinä sitä, etteivät usko, vaan epäilevät. >>

        Tämä on ehkä suurin ongelma henkiolentojen logiikassa, jonka juuri toit esille.

        Jumalan pitäisi olla Kukkulan Kuningas, Päätirehtööri, Voimien Voima, Älykköjen Älykkö, Viisaiden Viisain ja Voimakkaiden Voimakkain, mutta sanahelinäksi jää.

        Jumala on niin heikko kuin olla voi, eli Jumala ei kykene vakuuttamaan itseään kunnolla meille kuolevaisille, koska Lusifer onkin niin fiksu, että kykenee estämään tämän.

        Osaatko sitten kertoa, että mitkä mahtaisivat olla Jumalan vahvuusalueet? Missä Hän olisi hyvä? Minkä osaisi kunnolla?

        Miten ihmeessä Suuri Äly, Luojien Luoja ei kykene päihittämään tätä pahaista luomaansa Luciferia missään asiassa?

        > Jumalan tarkoitus ei ole poistaa kaikkia epäilyksen mahdollisuuksia. >>

        Miksi ihmeessä?

        Ei ole kuin ehkä yksi järkevä syy ja se voisi olla sellainen, että Jumala ei edes halua, että Häneen uskottaisiin. Häntä ei kiinnosta. Hän ei välitä jne.


      • miten tapahtui?

        ""Hän myös mm. ilmoitti itsensä minulle alkuvuodesta 2008, kun istuin puolison kanssa keittiössä nauramassa itseäni kipeäksi.""

        Oliko tällä jotain tekemistä karismaattisen nauruherätyksen kanssa? Esiintyikö jotain muita karismaattisia "armolahjoja" (haukkumista, kiekumista, sihisemistä ym. tai aloitko kontata lattialla)?

        Tekisi mieli laittaa perään :)), mutta joillekin tämä on vakava paikka, joten en tee sitä...


      • tutkimattomat tiet..
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Arvaas miksi siellä ei puhuta jumalista mitään? Tietenkin siksi, että siellä käydään läpi luonnon toiminnan mekaanista puolta, eikä sitä mikä koko tämän mekaniikan saa pyörimään. >>

        Jos sen saisi pyörimään jonkun jumalan oikut, niin kyllä se olisi huomattu ja se kerrottaisiin. Siksi jumalat saavat nykyisin leikkiä omalla hiekkalaatikolla, kun niistä ja niiden toimista ei näy vilaustakaan missään, paitsi joidenkin vilkkaassa mielikuvituksessa.

        >>> Puhuttelee kyllä heti, kun oikeasti olet valmis. Jos ei puhuttele, et ole valmis. Yksinkertaista. >>

        Juu juu. Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis. Sitä ennen vika on aina sinussa, ei koskaan käärmeöljyssä.

        >>> Huijarit tapaavat liikutella rahaa. >>>

        Eiköhän tuo uskonto ole huumekaupan, asekaupan ja prostituution jälkeen eniten rahaa pyörittävä bisnes maailmassa. Adventtikirkkokin pyörittää useiden miljardien dollarien liikevaihtoa vajaalla 20 miljoonalla kirjatulla jäsenelle, luultavasti reilulla 10 miljoonalla aktiivisella jäsenellä, niin siitä saa hieman perspektiiviä uskonnon bisneksistä. Jumalalla ei sen pohjalta ole pätäkästä puutetta, eikä pikkurahan tarpeessa, joten siksipä paluukin lienee viivästynyt.

        >> Rukoile sen sijaan Suurta Tuntematonta, joka ylläpitää olemassaoloa joka hetki. >>>

        No ne ovat kylläkin ihan kylmät fysiikan lait. Ei siinä ole jumalille tai suurille tuntemattomille sijaa majatalossa.

        >>Juu juu. Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis. Sitä ennen vika on aina sinussa, ei koskaan käärmeöljyssä.>>

        Tässä tapauksessa sinussa ei ole välttämättä vikaa sen enempää kuin muissakaan, vaan palvelet Jumalan tarkoitusperiä tällaisenasi niin kauan kuin on tarpeellista. "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat".

        Ei Paavalikaan ollut sen viallisempi kuin muut ennen Jeesuksen kohtaamistaan, vaan hänen aikansa tuli sitten kun sen oli tarkoitus tulla. Tosin Paavali kyllä koki itsensä sen jälkeen syntisistä suurimmaksi.


      • kerettiläinen
        tinkerballs kirjoitti:

        ""Jos sen saisi pyörimään jonkun jumalan oikut, niin kyllä se olisi huomattu ja se kerrottaisiin.""

        Ei huomattaisi. "Miksi tämä yleensäkään pyörii" on aivan eri tason kysymys kuin "miten tämä toimii". Ymmärtänet eron kun vähän mietit.

        ""Vika on aina minussa, ei koskaan jumalassa tai jumalissa. Käärmeöljykään ei tepsi ennen kuin vasta sitten kun olet valmis.""

        En tiedä käärmeöljystä, mutta tässä on kyse Oivalluksesta. Ei mistään mekaanis-fyysisestä lääkkeen toimimisesta.

        ""Eiköhän tuo uskonto ole huumekaupan, asekaupan ja prostituution jälkeen eniten rahaa pyörittävä bisnes maailmassa.""

        On on, mutta minä en ole sinulle tarjonnut liittymistä mihinkään ryhmään - päinvastoin. Olen useamman kerran sanonut, että kysymys on henkilökohtaisesta Oivalluksesta. Vaikka miten haluaisit, minä en muutu minkään uskonnollisen ryhmän edustajaksi, eikä tämä mitä sanon, minkään rahaa kahmivan ryhmän mainospuheeksi. Kyse on edelleen täysin kahdenkeskisestä jutusta luodun ja Luojan välillä.

        Kuten olen sanonut tälläkin palstalla: jos en olisi eronnut Adventtikirkosta, en olisi koskaan oikeasti löytänyt Jumalaa. Nyt kun olen Luojani tavannut, en mitenkään voisi enää esittää pitäväni ihmisten dogmeja totena, enkä siis varmasti tule enää koskaan liittymään yhteenkään uskonnolliseen ryhmään. Jos jonnekin annan rahaa, se olkoon todellinen Jumalan työ - kaikenlainen köyhien ja kärsivien auttaminen.

        Matt. 25:40
        Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'

        Siinä on kaikenkattava ohje Jumalan palvomiseen: auta lähimmäistäsi.

        ""No ne ovat kylläkin ihan kylmät fysiikan lait.""

        Voit sinä sitä noinkin nimittää. Jumalalla ei ole mitään nimeä, mikään sana ei Häntä kuvaile, joten on täysin samantekevää miten sinä haluat maailmaa ja luonnonlakeja ylläpitävää Voimaa kutsua. :D

        >>>On on, mutta minä en ole sinulle tarjonnut liittymistä mihinkään ryhmään - päinvastoin. Olen useamman kerran sanonut, että kysymys on henkilökohtaisesta Oivalluksesta. Vaikka miten haluaisit, minä en muutu minkään uskonnollisen ryhmän edustajaksi, eikä tämä mitä sanon, minkään rahaa kahmivan ryhmän mainospuheeksi. Kyse on edelleen täysin kahdenkeskisestä jutusta luodun ja Luojan välillä.

        Kuten olen sanonut tälläkin palstalla: jos en olisi eronnut Adventtikirkosta, en olisi koskaan oikeasti löytänyt Jumalaa. Nyt kun olen Luojani tavannut, en mitenkään voisi enää esittää pitäväni ihmisten dogmeja totena, enkä siis varmasti tule enää koskaan liittymään yhteenkään uskonnolliseen ryhmään. Jos jonnekin annan rahaa, se olkoon todellinen Jumalan työ - kaikenlainen köyhien ja kärsivien auttaminen.>Voit sinä sitä noinkin nimittää. Jumalalla ei ole mitään nimeä, mikään sana ei Häntä kuvaile, joten on täysin samantekevää miten sinä haluat maailmaa ja luonnonlakeja ylläpitävää Voimaa kutsua. :D


      • kerettiläinen
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Lusiferillä on kyky tuoda mieleen epäilyksiä ja keksiä vastaväitteitä Jumalan lähettämiä selviä todistuksia vastaan, ja monet pitävät ansiona, erikoisen älyn merkkinä sitä, etteivät usko, vaan epäilevät. >>

        Tämä on ehkä suurin ongelma henkiolentojen logiikassa, jonka juuri toit esille.

        Jumalan pitäisi olla Kukkulan Kuningas, Päätirehtööri, Voimien Voima, Älykköjen Älykkö, Viisaiden Viisain ja Voimakkaiden Voimakkain, mutta sanahelinäksi jää.

        Jumala on niin heikko kuin olla voi, eli Jumala ei kykene vakuuttamaan itseään kunnolla meille kuolevaisille, koska Lusifer onkin niin fiksu, että kykenee estämään tämän.

        Osaatko sitten kertoa, että mitkä mahtaisivat olla Jumalan vahvuusalueet? Missä Hän olisi hyvä? Minkä osaisi kunnolla?

        Miten ihmeessä Suuri Äly, Luojien Luoja ei kykene päihittämään tätä pahaista luomaansa Luciferia missään asiassa?

        > Jumalan tarkoitus ei ole poistaa kaikkia epäilyksen mahdollisuuksia. >>

        Miksi ihmeessä?

        Ei ole kuin ehkä yksi järkevä syy ja se voisi olla sellainen, että Jumala ei edes halua, että Häneen uskottaisiin. Häntä ei kiinnosta. Hän ei välitä jne.

        >>>> Jumalan tarkoitus ei ole poistaa kaikkia epäilyksen mahdollisuuksia. >>

        Miksi ihmeessä?


    • ---)Lusiferillä on kyky tuoda mieleen epäilyksiä ja keksiä vastaväitteitä Jumalan lähettämiä selviä todistuksia vastaan...(---

      Minkähänlaisia selviä todistuksia se itse taivaan ukkeli on oikein antanut?
      Kun katselee ympärilleen, niin melko epäselviä viestejä on sieltä oletetusta yläkerrasta tullut ja mm. viimeisen 2000 vuoden aikana ei yhtikäs mitään sellaista, joka olisi edes hivenen selkiinnynttänyt asioita? Päinvastoin.

      Jos nyt kuvioihin vedetään vielä jonkun paimentolaiskansan "kansalliseeppoksen" kirjoituksista löytyvä Lusifer-niminen mielikuvitusolento ja ko. beduiiniheimon 4000 vuotta vanha maailmankuva, niin melko hataralla pohjalla on eräinen taika- / herkkäuskoisten ihmisten tietoisuus.

      Uskoahan saa vapaasti vaikka Lumikkiin ja seitsemään kääpiöön, mutta se ei poista realiteettejä ja ympärillämme näkyvää ja koettua todellista maailmaa. Mitkään taivaalliset satu-ukkelit eivät voi vaikuttaa maailmankaikkeuden tapahtumiin millään muotoa, vaikka jotkut ihmiset niin halauaisivat uskoakkin.

      • ilmi-antaja kirjoitti: «Uskoahan saa vapaasti vaikka Lumikkiin ja seitsemään kääpiöön, mutta se ei poista realiteettejä ja ympärillämme näkyvää ja koettua todellista maailmaa.»

        Itse asiassa tuolle tarinalle on löydetty mahdollista historiallista todellisuuspohjaa jonkin verran.

        http://mentalfloss.com/article/29186/snow-white-not-just-fairy-tale


    • Monessa sadussa ja tarinassa voi hyvinkin olla jonkinlainen esikuvansa todellisesta elämästä, mutta kunkin tarinan kertoja tai kirjoittaja lisää luonnollisesti kertomukseensa omia mausteitaan ja mielikuvituksensa tuotoksia.
      Ajan saatossa yhdestä määrätystä tarinasta saattaa tulla monta eri versiota, jotka sitten voivat poiketa toisistaan merkittävästikkin.

      Useat tarinat ovat myös kuulopuheisiin perustuvia ja ovat siirtyneet ns. isältä pojalle. Luonnollisesti tarinan kertoja on halunnut lisätä hivenen omaansakin kuhunkin kertomukseen.

      Raamatun tarinat ovat myös suurimmalta osaltaan kuulopuheisiin perustuvia, joita tarinoita on sitten raapustettu itse tarinan tapahtumien jälkeen pitkänkin ajan perästä mm. papyrukselle.

      Tarinoiden kertojia on luonnollisesti riittänyt aina ja jokainen on hivenen muokannut kertomaansa omanlaisekseen, omien mieltymystensä ja fantasioidensa pohjalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe