Rako kasvaa, rako kasvaa…

Mukava oli taas palata kotiin, lomani aikana paljon viilentyneeseen Suomeen Kreetan lähes 40 asteen helteistä. Mielihyvääni lisäsi, kun sain lomani aikana tulleista lehdistä ja netistäkin lukea kokoomuksen kasvattaneen etumatkaa kepuun, joka ilmeisesti on jo alkanut vajota alaspäin samoin kuin tapahtui edellistenkin eduskuntavaalien edellä.

On melkoinen tunnustus kansalta johtavalle hallituspuolueelle, kun se näin vaikeassa tilanteessa on pystynyt nostamaan kannatustaan. Ja melkoinen epäluottamuksen osoitus pääoppositiopuolueeksi katsottavalle kepulle, kun sen kannatus putoaa. Kansa ymmärtää Tiilikaisen, Pekkarisen ja eräiden muiden kepupoliitikkojen räksytyksen vain tyhjien tynnyreiden kolinaksi.

Ben Zyskowicz näkyy todenneen kokoomuksen uuden puheenjohtaja Alexander Stubbin olevan Suomen suosituin poliitikko. Niin varmaan on, mutta ei kokoomuksen kannatuksen kasvu ole yksin Stubbin ansiota, vaan ansio kuuluu jo Kataisen johdolla alkaneelle ja jatkuneelle puolueen määrätietoiselle politiikalle, joka herättää luottamusta kansassa ja saa siltä tunnustusta.

Sipilä puheenjohtajaksi tullessaan sai kepun aluksi kovaan nousuun. Mutta puolueen nousu on hiipunut ja lasku alkanut, kun kansa on huomannut, että sympaattisesta puheenjohtajastaan huolimatta kepu on kuitenkin vain kepu, johon ei ole luottamista. Demareissa puheenjohtajan vaihdos ei näy auttaneen edes aluksi. No, varmaan demarit pääsevät seuraavissa vaaleissa oppositioon ja ehkäpä puolue siinä asemassa on kannatuksensa kannalta taitavampi kuin kepu.

Presidenttimme Sauli Niinistö on hyvässä tarkoituksessa sukkuloinut Venäjällä ja Ukrainassa. Oli ainoa Suomea sivunnut uutinen CNN:llä ja Kreikan televisiossa. Niinistön myötätunto on tietenkin Ukrainan puolella, mutta keskellä suuta hänen täytyi kielensä pitää. Niinistön matkan kuitenkin uutisoidaan edistäneen Venäjän ja Ukrainan presidenttien Minskissä pian tapahtuvaa tapaamista, jolta toivotaan paljon. Varmaan tuo Niinistön menestys kyrsii kepupoliitikkoja. Mitenhän Väyrynen olisi presidenttinä toiminut samassa tilanteessa? Helppo arvata. Kauhistuttaa ajatuskin!

Yleisurheilun EM-kisat olivat lomani aikana Sveitsin Zürichissä. Lomalle lähtiessäni laitoin digiboxini tallettamaan kisojen viimeisen kilpailupäivän, ja naisystäväni kanssa tallenteen eilen katsoimme. Saihan Suomi yhden EM:n. Komeita olivat Antti Ruuskasen heitot! Hän oli tosin surevinaan, että ”ee tullu vieläkään Pielaveen ennätystä”, viitaten toisen pielavetisen, Juha Laukkasen v. 1992 heittämään 88,22 metrin kaareen. Palstan feikkijohtaja näkyy pitävän Ruuskasen mestaruutta kepulaisuuden ansiona. Pelleilyähän se häneltä on; onneksi asia ei tietenkään ole niin. Meillä on kepulaisesta urheilukulttuurista kovin huonot kokemukset, joista hiihtomme ei vieläkään liene täysin toipunut.

Noita nyt esille ottamiani asioita näkyy palstalla jo käsitellyn, mutta täytyi niihin ottaa kantaa minunkin, kun minua on tänne niin kovasti kaipailtu. Lieneekö kaipaajissa joku vakavamminkin otettava, vai olisiko niiden kaikkien takana vain tuo loputtomassa joutilaisuudessaan palstaa täyspäiväisesti päivystävä johtajaa leikkivä pelle, joka vaikeroi kaipauksensa tuskaa monella avauksellaankin. Pelleilyään kai sekin on.

Naisystäväni kanssa siis lomailimme kaksi viikkoa Kreetan etelärannikon vain n. 2000 asukkaan idyllisessä pikkukaupungissa Palaiochorassa . Vuokraamallamme autolla teimme matkan saaren pohjoisrannikon Haniaan (massaturismin pilaama paikka) ja ajelimme saaren keskivuoristossa sen pikkukyliä katsastaen. Teimme merimatkan saaren länsipään kuuluisalle hiekkarannalle Elafonisiin. Saimme nauttia Kreetan upeista maisemista, kreikkalaisesta elämänmenosta ja lämmöstä, jossa ”paahduimme” sellaisiksi kuin profiililleni laittamasta kuvasta (toinen kuva) nähdään. Välillä viilennyimme hotellimme (neljä tähteä ja plus) altaassa ja Välimeressä. Pienen lomaporukkamme yhteisellä illallisella nautimme kreikkalaisen mesén (pöytä), parikymmentä ruokalajia, joita valikoiden napostelimme sopivien juomien kera.

(Otsikollani rako kasvaa, rako kasvaa… en viittaa tänä aamuna jo kotiinsa matkustaneeseen naisystävääni, vaan niin toisteli Pekka Tiilikainen radioselostuksessaan eräästä hiihdon naisten viestistä, jossa joukkueemme ankkuri Siiri ”äitee” Rantanen joka potkulla jätätti toisena olevan Norjan joukkueen ankkuria samoin, kuin nyt kokoomus jätättää kepua;))

133

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkakuvia

      Kun vaativaan tehtäväänsä täyspäiväisesti sitoutuneilla palstapäivystäjillä ei ole mahdollisuutta matkustella (rahaahan heillä kertomansa mukaan olisi), täytyy minun nyt näyttää heille muutama kuva matkallani ottamistani lähes sadasta valokuvasta. Kuvia olisin ottanut enemmänkin, mutta kamerani akku tyhjeni kesken loman, enkä ollut muistanut ottaa matkalle latauslaitetta. Vanhuuden oireita varmaan tuollainen.

      Onneksi myös naisystävälläni oli kamera mukanaan, ja sillä hän napsi loppulomamme kuvat, ja ovat nekin koneellani, mutta enhän minä voi niitä täällä näyttää.

      Toivottavasti nämä kuvat tuovat edes pienen tuulahduksen osoitukseksi siitä, että elämää on kepupalstan ulkopuolellakin (valitettavasti en voi näyttää parhaita kuviani, kun niissä on ihmisiä, joita ei ole korrektia tuoda ”näytille” tälle palstalle):

      https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/1907414_10152665152449182_8163607764338387107_n.jpg?oh=174b2595d30ba6dc299c2bcbd4b19f6b&oe=546056E1

      https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10628405_10152665152374182_2632330318315066344_n.jpg

      https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10628112_10152669540589182_6173536983911349229_n.jpg?oh=9688d362023bdeacf65841032df396d7&oe=5468730D

      https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t1.0-9/10624767_10152665152904182_4427938915723182879_n.jpg

      https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10403284_10152665152859182_6920424012079877812_n.jpg?oh=8603283c33214293a8f7ee4b5d89e430&oe=545B6FBC

      https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/10626611_10152665153029182_9217822436215060195_n.jpg

      https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10557261_10152665153279182_5577046421109863806_n.jpg

      https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10520552_10152665153289182_8076604297986952898_n.jpg?oh=792d0f520cf3e72e3e5db6e477e3484d&oe=5479993D&__gda__=1417100136_6cc48c3e5c92db852175b36f19629f14

      https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10527787_10152665153529182_2519862752765987980_n.jpg?oh=ad6326b2e9aba54e27afac362e4d25eb&oe=546C3EDB&__gda__=1417043510_c6965fa864ce0e3e927757a7897e77b6

      https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10458553_10152665153814182_6960424849139524693_n.jpg

      https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10378312_10152665153879182_8398584950495650321_n.jpg?oh=d36a4275a389a1b936c61e5160328181&oe=546CA407

      https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10626498_10152665153834182_3679793165627272102_n.jpg

      https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/10625042_10152665153969182_8142324062673479719_n.jpg

      https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1966745_10152665154694182_4252840638323248972_n.jpg?oh=cd401e68983675bd353426efa28ab186&oe=546A086B&__gda__=1417749588_82e006ba51318c15241b4338f30f8936

      https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10628354_10152665154714182_691020983819552471_n.jpg

      https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10615462_10152665154774182_5636428710409782102_n.jpg

      • Upeita kuvia!!

        Hienoja kuvia! Rohkenen epäillä, että ruoka oli maagisen herkullista ja punaviinit hersyvän hyviä ja naisetkin kauniita, ei näitä matalaotsaisia kepulaisnaisia.


      • JOHTAJA J:LLÄ

        Ho hoo, ho hoo! Kyllä Sinä HV:ni poikkeat mediaanista niin paljon, että ehdottaisin haketumista riippuvuushoitoon.
        Ota tämä ihan vakavasti.


      • kepu kaipaus
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Ho hoo, ho hoo! Kyllä Sinä HV:ni poikkeat mediaanista niin paljon, että ehdottaisin haketumista riippuvuushoitoon.
        Ota tämä ihan vakavasti.

        Sinulle tuli joulu keskellä kesää, kun Kapi armahti sinut ja jopa huomio! Voi tätä keskustalaiset juhlaa! Maaseudulle tuli valo!


      • Upeita kuvia!! kirjoitti:

        Hienoja kuvia! Rohkenen epäillä, että ruoka oli maagisen herkullista ja punaviinit hersyvän hyviä ja naisetkin kauniita, ei näitä matalaotsaisia kepulaisnaisia.

        Kiitos, kiitos! Parhaimpia kuviani en kuitenkaan voi näyttää syystä, jonka mainitsen, eli niissä saattaa olla ihmisiä, jotka eivät halua tulla nähdyiksi tällä palstalla.

        Noita kuvia tänne tuodessani minulla oli kyllä hyvä tarkoitus, jonka mainitsenkin:

        >>Kun vaativaan tehtäväänsä täyspäiväisesti sitoutuneilla palstapäivystäjillä ei ole mahdollisuutta matkustella (rahaahan heillä kertomansa mukaan olisi), täytyy minun nyt näyttää heille muutama kuva matkallani ottamistani lähes sadasta valokuvasta.


      • JOHTAJA J:LLÄ
        kepu kaipaus kirjoitti:

        Sinulle tuli joulu keskellä kesää, kun Kapi armahti sinut ja jopa huomio! Voi tätä keskustalaiset juhlaa! Maaseudulle tuli valo!

        Minä tunnen ihmiset erityisen hyvin. HV:ni tapaisten ihmisten vuoksi tässä maassa haudotaan aina itsemurhia koska heillä ei ole kykyä edes alkeelliseen vuoropuheluun.


      • JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Ho hoo, ho hoo! Kyllä Sinä HV:ni poikkeat mediaanista niin paljon, että ehdottaisin haketumista riippuvuushoitoon.
        Ota tämä ihan vakavasti.

        Oikeassa olet, että poikkean tämän palstan mediaanista varsin paljon. Kiitos tunnustuksesta!

        Onhan täällä toki myös normaaleja ja jopa fiksujakin ihmisiä, muitakin kuin minä, mutta kun täällä on tuollainen hullun lailla hohotteleva pelle kuin sinä ja eräitä muita kaltaisiasi, laskette palstan mediaanin kovin alas.

        Suomalaisten mediaaniin kyllä kuulunen. En tosiaankaan voi uskoa, että suomalaisissa, edes kepulaisissa, olisi kaltaisianne niin paljon, että kovin alas pystyisivät mediaanin laskemaan.

        Onhan sinulla sentään itseironiaa, kun päivät pääksytysten palstalla roikkuvana tarjoat riippuvuushoitoa MINULLE!


      • nyt sattu kepu leuka
        kapi-vaari kirjoitti:

        Oikeassa olet, että poikkean tämän palstan mediaanista varsin paljon. Kiitos tunnustuksesta!

        Onhan täällä toki myös normaaleja ja jopa fiksujakin ihmisiä, muitakin kuin minä, mutta kun täällä on tuollainen hullun lailla hohotteleva pelle kuin sinä ja eräitä muita kaltaisiasi, laskette palstan mediaanin kovin alas.

        Suomalaisten mediaaniin kyllä kuulunen. En tosiaankaan voi uskoa, että suomalaisissa, edes kepulaisissa, olisi kaltaisianne niin paljon, että kovin alas pystyisivät mediaanin laskemaan.

        Onhan sinulla sentään itseironiaa, kun päivät pääksytysten palstalla roikkuvana tarjoat riippuvuushoitoa MINULLE!

        Herra Kapi - johtaja pienellä 10-0!! Peli jatkuu ja johtaja on siirtynyt räksyttämään Tiilikaisen tapaan. Kapi vetänyt jo pari kertaan suvereenisti vastapalloon ja johtajan lätty on lätissyt ja alahuuli väpättää;-))


      • Perhon keskusteluker
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Minä tunnen ihmiset erityisen hyvin. HV:ni tapaisten ihmisten vuoksi tässä maassa haudotaan aina itsemurhia koska heillä ei ole kykyä edes alkeelliseen vuoropuheluun.

        Siis niin kuin Perhossa? Eikö kukaan puhunut sille sushuntterille ja poliisikin vaan pamputti, ihan kauheeta!


      • kepuliitto
        kapi-vaari kirjoitti:

        Kiitos, kiitos! Parhaimpia kuviani en kuitenkaan voi näyttää syystä, jonka mainitsen, eli niissä saattaa olla ihmisiä, jotka eivät halua tulla nähdyiksi tällä palstalla.

        Noita kuvia tänne tuodessani minulla oli kyllä hyvä tarkoitus, jonka mainitsenkin:

        >>Kun vaativaan tehtäväänsä täyspäiväisesti sitoutuneilla palstapäivystäjillä ei ole mahdollisuutta matkustella (rahaahan heillä kertomansa mukaan olisi), täytyy minun nyt näyttää heille muutama kuva matkallani ottamistani lähes sadasta valokuvasta.

        Retsina sopii oikein hyvin kalaruokien kanssa ja jos vielä jäähdyttää kunnolla, niin
        on kerrassaan herkullista. Lomasi aikana Väyrynen vaati, että Suomen pitäisi irtisanoutua kaikista EU pakotteista ja tehdä "erillisrauha" venäläisten kanssa, siinä on pähkinän kuoressa se, että mitä kepuloisille liittoutuminen merkitsee, rusinat poimitaan pullasta (maataloustuet), mutta muita ei tueta... Todella säälittävä esitys Väyryseltä ja jopa Sipilä tuomitsi Väyrysen kommentit täysin.
        Väyrynen jopa esitti vaatimuksen, että hänet on nostettava kepun puoluehallitukseen, että kepu tekisi hänen näköistä, eli oikeaa politiikkaa, mutta Sipilä voisi jatkaa puolueen puheenjohtajana.. On siinä piru ihmiseksi!


      • JOHTAJA J:LLÄ

        Ho hoo, ho hoo, kun on syvältä persereijästä koko HV:ni. Luuleeko hän tosiaan olevansa ainoa ulkomaille matkustanut? Ho hoo, ho hoo!


      • Lisää kuvia

        Syvällisenä historian tutkijana varmasti vierailit Kreetan taistelun (1941) tapahtumapaikoilla, ja tottakait myös Malemen sotilaiden hautausmaalla. Olihan tuo taistelu yksi suurimpia maahanlaskujoukoilla toteutettuja taisteluita koko maailmansodassa.

        Laitappa kommenttisi noistakin paikoista, itse kiertelin niitä muutama vuosi sitten kun olen tuota historiaa hieman pinytaa syvemmältä tutkinut, ja sinuakin täällä muutaman kerran joutunut siinä aiheessa opettamaan :-))


      • se reikä takana

        parhaissa kuvissa näkyy ilmeiseti mielireikäsi


      • Onnittelut

        Hienoa Kapi ! Olet ottanut opiksesi palstalla annetusta pukeutumisopetuksesta, kuvissasi ei näy enää se shortsien kanssa nilkkasukkia käyttävä suomalaisjuntti joka aiemmin on seikkaillut maailmalla huonosti pukeutuvien miesten Suomi-kuvaa vahvistamassa.

        Eihän tuo pukeutuminen vieläkään aivan 100% tyylipuhdas ole, mutta huomattavaa parannusta aiempaan, siitä vilpittömät onnittelut. Aloitetaan noiden loppumokien poistoon tähtäävä opetus syksymmällä. Sitä odotellessa hyvää loppukesää.


      • Pulo meseetä?
        kapi-vaari kirjoitti:

        Kiitos, kiitos! Parhaimpia kuviani en kuitenkaan voi näyttää syystä, jonka mainitsen, eli niissä saattaa olla ihmisiä, jotka eivät halua tulla nähdyiksi tällä palstalla.

        Noita kuvia tänne tuodessani minulla oli kyllä hyvä tarkoitus, jonka mainitsenkin:

        >>Kun vaativaan tehtäväänsä täyspäiväisesti sitoutuneilla palstapäivystäjillä ei ole mahdollisuutta matkustella (rahaahan heillä kertomansa mukaan olisi), täytyy minun nyt näyttää heille muutama kuva matkallani ottamistani lähes sadasta valokuvasta.

        Vai toit pulon kotiin. Minä toin pulon Filippiineiltä siellä käydessäni. Se oli maustepaketti.

        Kreikassa taas söin Meze-pöydän, kait se savoksi taipuu meseeksi.


      • JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Ho hoo, ho hoo, kun on syvältä persereijästä koko HV:ni. Luuleeko hän tosiaan olevansa ainoa ulkomaille matkustanut? Ho hoo, ho hoo!

        Siinäpä niin älykästä ja sivistynyttä kieltä, jollaista JOHTAJALTA voidaan edellyttääkin;))

        Mutta jos sinä joskus ulkomaille matkustaisit, en minä sinua kaipaisi täällä niin kuin sinä näyt tehneen. Tässäpä sitä vuoropuhelua, jota tuolla toisaalla näyt minulta kaipaavan. Lienet nyt tyytyväinen, sillä enempään vuoropuheluun kanssasi en ryhdy.


      • Hieno kuva

      • JOHTAJA J:LLÄ
        kapi-vaari kirjoitti:

        Siinäpä niin älykästä ja sivistynyttä kieltä, jollaista JOHTAJALTA voidaan edellyttääkin;))

        Mutta jos sinä joskus ulkomaille matkustaisit, en minä sinua kaipaisi täällä niin kuin sinä näyt tehneen. Tässäpä sitä vuoropuhelua, jota tuolla toisaalla näyt minulta kaipaavan. Lienet nyt tyytyväinen, sillä enempään vuoropuheluun kanssasi en ryhdy.

        Ei ulkomailla useinkaan saa edes kunnon ruokaa. Siitä on riittävästi kokemusta.
        Tilasin Nerjassa kania ja sain kuivettunutta moskaa. Erään elämäni huonoimmista pitsoista sain Kölnissä.

        Voi HV:ni, kovin vähäisiä, kädestä talutettavien matkoja nuo kuvaamasi reissut ovat olleet.

        P.S. Aika sujuvasti keskustelet itsesi kanssa ;-)))


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Pulo meseetä? kirjoitti:

        Vai toit pulon kotiin. Minä toin pulon Filippiineiltä siellä käydessäni. Se oli maustepaketti.

        Kreikassa taas söin Meze-pöydän, kait se savoksi taipuu meseeksi.

        Ho hoo, Ho hoo!


      • nerjalainen pomo
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Ei ulkomailla useinkaan saa edes kunnon ruokaa. Siitä on riittävästi kokemusta.
        Tilasin Nerjassa kania ja sain kuivettunutta moskaa. Erään elämäni huonoimmista pitsoista sain Kölnissä.

        Voi HV:ni, kovin vähäisiä, kädestä talutettavien matkoja nuo kuvaamasi reissut ovat olleet.

        P.S. Aika sujuvasti keskustelet itsesi kanssa ;-)))

        Missä päin on Nerja? Ho hoo, ho hoo!


      • nerjalainen pomo kirjoitti:

        Missä päin on Nerja? Ho hoo, ho hoo!

        Tuo avaaja tarkoittanee Norjaa, sillä tuskinpa hän on käynyt Nerjassa, joka on etelä-Espanjassa, aurinkorannikolla. Minä olen käynyt sielläkin, Andalusian kiertomatkalla, jolla oli monia paljon kuuluisampiakin paikkoja, kuten Granada, Cordoba ja Sevilla. Tuosta matkastani on jo kauan, kun sillä oli vielä mukanani jo silloin syöpäsairas vaimoni, joka juuri Nerjassa joutui turvautumaan lääkärin apuun; siksi muistan paikan hyvinkin.


      • Lisää kuvia kirjoitti:

        Syvällisenä historian tutkijana varmasti vierailit Kreetan taistelun (1941) tapahtumapaikoilla, ja tottakait myös Malemen sotilaiden hautausmaalla. Olihan tuo taistelu yksi suurimpia maahanlaskujoukoilla toteutettuja taisteluita koko maailmansodassa.

        Laitappa kommenttisi noistakin paikoista, itse kiertelin niitä muutama vuosi sitten kun olen tuota historiaa hieman pinytaa syvemmältä tutkinut, ja sinuakin täällä muutaman kerran joutunut siinä aiheessa opettamaan :-))

        En vieraillut nyt noilla taistelupaikoilla, kun olen käynyt niillä jo kauan sitten, opastetulla kierrolla. Tämä matkani oli jo kolmas Kreetan matkani, mutta edellisestä on jo hyvän matkaa toistakymmentä vuotta.

        Agios Nicolaoksessa lomaillessani joskus 1980-luvulla kävin myös noita paikkoja kuuluisammallakin historiallisella paikalla, Knossoksessa. Sehän on argeologien esille kaivama muinaisen minolaisen kulttuurin keskuspaikka, jostain 7000-8000 vuoden takaa, siis paljon ennen Ateenan, Spartan ja muiden manner-Kreikan paikkojen nousemista hellenistisen kulttuurin keskuksiksi.

        Muuten, luulenpa kyllä, että sinusta ei ole opettajakseni historiassa(kaan).


      • kepuloiset maat
        kapi-vaari kirjoitti:

        Tuo avaaja tarkoittanee Norjaa, sillä tuskinpa hän on käynyt Nerjassa, joka on etelä-Espanjassa, aurinkorannikolla. Minä olen käynyt sielläkin, Andalusian kiertomatkalla, jolla oli monia paljon kuuluisampiakin paikkoja, kuten Granada, Cordoba ja Sevilla. Tuosta matkastani on jo kauan, kun sillä oli vielä mukanani jo silloin syöpäsairas vaimoni, joka juuri Nerjassa joutui turvautumaan lääkärin apuun; siksi muistan paikan hyvinkin.

        Voihan se Nerja olla johtajan J:llä mielikuvitus maa, niin kuin hänen sotilasura;-))
        Väyrysen voisi lähettää tuonne Nerjaan lähettilääksi, loppuisi pahin änkyröinti Suomesta;-))
        Hienoja reissuja olet tehnyt ja tuo Kreeta kuulosti sen verran hyvältä, että pitääpä katsella reissua sinne.


      • sen kyllä uskon
        Pulo meseetä? kirjoitti:

        Vai toit pulon kotiin. Minä toin pulon Filippiineiltä siellä käydessäni. Se oli maustepaketti.

        Kreikassa taas söin Meze-pöydän, kait se savoksi taipuu meseeksi.

        Te lestadiolaiset todella tupaatte reissaamaan tuolla Filipiineillä ja Thaimaassa.


      • lestapoliisi
        kepuloiset maat kirjoitti:

        Voihan se Nerja olla johtajan J:llä mielikuvitus maa, niin kuin hänen sotilasura;-))
        Väyrysen voisi lähettää tuonne Nerjaan lähettilääksi, loppuisi pahin änkyröinti Suomesta;-))
        Hienoja reissuja olet tehnyt ja tuo Kreeta kuulosti sen verran hyvältä, että pitääpä katsella reissua sinne.

        Nerja on ilmeisesti eräs bordelli Thaimaassa jonka asiakkaat ovat lähinnä Alajärveltä ja Keski-Pohjanmaalta.


    • Känää

      Perskarvalinkki unohtu.

    • Oswmium 76

      Tervetuloa tänne kuomaseni!. Niin täällä oikea Osmium 76. Sinua tuo mitätön Tolliskojoukko on jo kaipaillut. Heitä on yksi lisää, ja varmasti tyhmimmästä, tietämättömästä, ja erittäin epärehellisestä päästä, siis kepulaisten parhaimmistoa.

      Hän käyttää nimimerkkiä Ope Oulusta, tosin epäilen hänen olevan Tollisko Törnävältä, sieltä Tolliskojen Kadettikoulusta, sieltä viidenneltä osastolta, siis hullujen huoneen suljetulta osastolta. Hän ei ole pelkästään hullu, hän on myös typerä ja täysin tietämätön.
      No kohta huomaat. Sisun menestys on myös huomioitu tällä saitilla, sekä umpihullujen kepuänkyröiden ja Tolliskojen taholta myös järkevien ihmisten, he ovat mielissään Sisun menestyksetä ja isänmaallisina ihmisinä toivottavt onnea ja menestystä, he ymmärtävät Sisun merkityksen työllistäjänä ja uuden luojana.
      Siis Tervetuloa. Tuo järjen, viisauden, oikeudenmukaisuuden ja totuuden valoa tyhmyyden, typeryyden, vihan ja kaunan sekä rikollisuuden ihailojoiden ja suosijoiden joukkoon, tyhmyyden ja isänmaanpetturoiden, sii kkeskustan ja keskustalaisten joukkoon.

      • Terve, terve! Olen jo sen verran palstaa lueskellut, että huomaan asian olevan siten kuin sanot. Kohta laitan siitä omatkin kommenttini.

        Muuten, tuo nyt nikillä Ope Oulusta kirjoitteleva ei ole se oikea Ope Oulusta, joka on kyllä ihan järkimies, ja heitti tänne muutaman viestin, mutta lienee kyllästynyt enemmästä, kun joku tollisko on alkanut esiintyä hänenä. Olethan Sinäkin saanut lukuisia "kaimoja", varmaan samat itseään häpeävät ja itseään paremmiksi tietäminään esiintyvät ovat kyseessä.


      • Ope onanisti

        Missä kirjoitustaidon alkeet ovat?


      • R. Auli
        kapi-vaari kirjoitti:

        Terve, terve! Olen jo sen verran palstaa lueskellut, että huomaan asian olevan siten kuin sanot. Kohta laitan siitä omatkin kommenttini.

        Muuten, tuo nyt nikillä Ope Oulusta kirjoitteleva ei ole se oikea Ope Oulusta, joka on kyllä ihan järkimies, ja heitti tänne muutaman viestin, mutta lienee kyllästynyt enemmästä, kun joku tollisko on alkanut esiintyä hänenä. Olethan Sinäkin saanut lukuisia "kaimoja", varmaan samat itseään häpeävät ja itseään paremmiksi tietäminään esiintyvät ovat kyseessä.

        Teo oli hyvin ärtynyt siitä, että mainitsit hänet nimellä täältä ja sen , että olen hänen poikansa ja toimi vararehtorina Jäälin koulussa.


    • >>> ansio kuuluu jo Kataisen johdolla alkaneelle ja jatkuneelle puolueen määrätietoiselle politiikalle, joka herättää luottamusta kansassa ja saa siltä tunnustusta.

      • Kiva, että olemme samaa mieltä;))


      • JOHTAJA J:LLÄ
        kapi-vaari kirjoitti:

        Kiva, että olemme samaa mieltä;))

        Et tainnut oikein snaijata, mitä PK tarkoitti? Ho hoo, ho hoo!


      • sitä se

        Maataloustukie rahoittaminen "lisävelalla" tuppaa tekemään.


    • Huomioita palstalta

      Kun nyt katselin palstaa enemmän ja kauemmaksikin, niin näin, että pitkän poissaoloni aikana palstan taso on mennyt entistäkin huonommaksi, mikäli mahdollista. Palstaa täyttää lähinnä vain tuon ”JOHTAJAN” jokapäiväinen aamusta iltaan jatkunut tunnollinen uurastus, ja lukuisissa avauksissaan hän on ollut kovin ristiriitainen itsensä kanssa, kepua ylistäen ja sitä mollaten. Harmitonta pelleilyä kai tuo on kuten kaikki muukin häneltä, mutta ihmetellä täytyy, millainen on ihmisen elämä, jossa ei ole yhtään mitään muuta kuin tuollainen. Luulisi syrjäytyneimmälläkin ihmispololla olevan loputtoman joutilaisuutensa täytteeksi edes vähän mahdollisuuksia myös johonkin muuhun, yksinäisyytensä lohduksi edes jotain vähän parempia huveja kuin vain tuollainen.

      Tietenkin vain pelleilyä on tuokin, että hän on ollut ”näkevinään” minutkin lukuisissa aivan viattomissa. Tuo kuitenkin sai minut pohtimaan, että olisiko hän tuossa sittenkin ihan tosissaan? Siinä tapauksessa hänen täytyy olla päästään paljon pahemmin sairas kuin olen luullutkaan. Minäkö pistelehtisin kepupalstalla sellaisella matkalla, jolla olin ihanan naisystäväni kanssa! Mutta ei kai sitä ymmärrä pipipäinen, jonka elämän ainoaksi sisällöksi on tullut tällainen palsta. Mutta miksi ihmeessä MINÄ olen tullut hänelle kaikista maailman ihmisistä kiinnostavimmaksi, jopa Väyrystäkin kiinnostavammaksi? Sitä en voi ymmärtää. Kyllä hänen puolipäisenäkin pitäisi ymmärtää, ettei hän voi saada tuolla tavalla arvostustani, jota kerjännee. Jos hän kerjää sääliäni, sen hän saa pyytämättäänkin.

      Matkallamme oli paljon ohjelmaa, mutta ehdin kuitenkin lukea matkalukemisenani olleen avaruustähtitieteen professori Esko Valtaojan kirjan ”Avoin tie”. Sen eräässä luvussa Valtaoja pohtii ihmisen perimmäistä olemusta ja päätyy jo muinaisten roomalaisten toteamaan ”homo homini lupus”, eli ihminen on ihmiselle susi. Sen jälkeen Valtaoja toteaa, että ihmisillä on myös taipumus pyrkiä jäljittelemään itseään etevämpiä ihmisiä, eli ”homo homini simia”, ihminen on ihmiselle myös apina. Tuon ominaisuuden Valtaoja näkee edistäneen ihmiskunnan kehitystä.

      Kun täällä erään tiedetään olevan oikeasti kapteeni, eräs pelle täällä on ylentänyt itsensä kapteeniksi ja peräti majuriksi eräs toinen vielä avuttomampi turhimus, jossa huvittavuus on mennyt jo säälittävyyden puolelle vielä enemmän kuin tuossa ”JOHTAJASSA”. Eivät tuollaiset pysty olemaan kenellekään susia, apinoita vain he ovat, joskaan he eivät edistä ihmiskunnan kehitystä. Kun tuo kapteeniksi itsensä ylentänyt on sittemmin tehnyt itsestään myös JOHTAJAN, koskahan hän mahtaa alkaa esiintyä nimenomaan Valion johtajana, kun tällä kapteenilla oli myös pitkä valiolainen työura, ainakin palkallisesti merkittävämpikin kuin sotilasura;))

      • MPP

        Se että ihminen on ihmiselle susi, johtuu lajimme kehittymättömyydestä. Ihminen ei ole mikään luomakunnan kruunu, kaukana siitä. Mutta kehitys kehittyy ja ehkä ihminen sen mukana. Tähän voi vaan mennä tovi aikaa ja se lasketaan silloin tähtitieteelliissä määreissä.

        Susijengiläisyyden taustalla on aina ollut elinehtojen rajallisuus. Kaikki eläimet kilpailevat ravinnosta, elintilasta ja toisen sukupuolen suosiosta. Ihminen on edelleen voittopuolisesti viettiensä orja eikä rationaalisesti toimiva otus. Ehkä viime mainittujakin voi jossain päin maailmankautta elämää, mutta eivät he viitsi ottaa kontaktia sellaisiin, kun ihmiset ovat, koska nämä eivät heidän silmissään juurikaan eroa esi-isistämme apinoista juuri missään suhteessa.

        Ihmisen vitsaus on lisäksi se, että ihminen kykenee ajattelemaan hyvin löysästi. Ihmisille on silloin taipumus paikata rikkinäistä peittoa mielikuvituksensa voimalla. Tämä on johtanut kaikenlaisiin uskomuksiin, joista joulupukkiusko on vaarattomin ja sen vuoksi kannatettavin. Sen sijaan kaikki sellaiset uskomukset, joita pidetään tosina, ovat vaarallisia ja ihmiskunnalle tuhoisia. Viimeinen esimerkki tällaisesta hurahtaneisuudesta on Lähi-idässä toimiva ISIS-järjestö. Nämä mustakaaput lienevät myös rodultaan lähempänä sutta kuin ihmistä ja olen tämän lausunnon antaessani pahoillani susien puolesta, koske nekin ovat näitä hihhuleita viisaampia.

        Jotta ihmsellä olisi jotain toivoa, sen pitäisi muuttua radikaalisti rationaalisemmaksi kuin mitä on. Tällöin ihmisille olisi mahdollisuus säännellä ravinnon ja oman lajinsä määrän välinen suhde sopivaksi ja toimia muutenkin yhteisten etujen suunatisesti eikä kilpailla rajallisista voimavaroista.

        Minulla itselläni on kokemuksia kotieläimistä. Koirani on luonteeltaan rauhanturvaaja. Se menee heti väliin ja vheltää pelin poikki, jos aistii kahden eläimen tai ihmisen mahdollisen keskinäisen agression. Tällainen ilmiö koirassani on aina hämmästyttänyt minua ja ihmisille häpeäksi näyttää siis, että koirakin kykenee ihmistä järkevämpään strategiaan.


      • Kepu blues soi

        Heh-heh, olet harvinaisen oikeassa, mutta toisaalta annat raukalle sisältöä elämään ja JOHTAJA voi purkaa yksinäisyyttään täällä.
        Huomasitko muuten päivän uutisissa, että kepulandia tyhjenee kovaa kyytiä
        kasvukeskuksiin, mutta vielä ollaan pahasti jäljessä ruotsista. Toisaalta ei mikään ihme, että maaseutu tyhjenee, sinne on pääosin jääneet JOHTAJAN ja Sonnimiehen kaltaiset ihmiset, eli peräkammarin pankkopojat.


      • JOHTAJA J:LLÄ

        Etkö tosiaankaan tiedä, että väessä on myös majureita, minun, Sinua viisaamman kapteenin lisäksi?


      • JOHTAJA J:LLÄ

        Työnnä läskinen perseesi kuviin kun et muuhun pysty. Ei Sinusta HV:ni enää tervettä saa, edes psykoanalyysin kautta.


      • voi johtaja raukkaa
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Työnnä läskinen perseesi kuviin kun et muuhun pysty. Ei Sinusta HV:ni enää tervettä saa, edes psykoanalyysin kautta.

        JOHTAJALLA alkaa mielenterveys jo järkkyvä, oliko odotus aika niin raskas?
        Kovin sonnimiesmäisiä termejä käytät ja hohotuksen on myös samoja....


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Kepu blues soi kirjoitti:

        Heh-heh, olet harvinaisen oikeassa, mutta toisaalta annat raukalle sisältöä elämään ja JOHTAJA voi purkaa yksinäisyyttään täällä.
        Huomasitko muuten päivän uutisissa, että kepulandia tyhjenee kovaa kyytiä
        kasvukeskuksiin, mutta vielä ollaan pahasti jäljessä ruotsista. Toisaalta ei mikään ihme, että maaseutu tyhjenee, sinne on pääosin jääneet JOHTAJAN ja Sonnimiehen kaltaiset ihmiset, eli peräkammarin pankkopojat.

        Eiköhän tässä kuitenkin ole ymmärrystä yli neljätoistakertaa HV:ni vaatimattomaan älliin verrattuna?


      • Havainto Johtajasta

        En tiedä etkö todellakaan huomaa mitä kaikkea tuon nimimerkin Johtaja J:llä alla on kirjoiteltu.

        Suurin osa poissaolosi aikaisista kirjoituksista on tehnyt joku joka haluaa provosoida nimenomaan keskustelua sinusta, ja se henkilö ei suinkaan ole se Johtaja J:llä nimimerkin alkujaan käyttöön ottanut.

        Mitä noiden trollaajien päässä liikkuu, vaikea sanoa, ovathan he "tukijoukkoasi", kuitenkin ilmeisen yksinkertaista väkeä kun tuolla tavalal käyttäytyvät. Enpä sinuna olisi kovinkaan "ylpeä" tuommoisesta tuesta. Erottaahan heidät jo kirjoitustaidoistaan joka poikkeaa selkeästi alkuperäisestä Johtaja J:llä nimimerkistä. Ymmärryksesi riittänee tuon havaitsemaan, eikö vaan?


      • Susista ja koirista
        MPP kirjoitti:

        Se että ihminen on ihmiselle susi, johtuu lajimme kehittymättömyydestä. Ihminen ei ole mikään luomakunnan kruunu, kaukana siitä. Mutta kehitys kehittyy ja ehkä ihminen sen mukana. Tähän voi vaan mennä tovi aikaa ja se lasketaan silloin tähtitieteelliissä määreissä.

        Susijengiläisyyden taustalla on aina ollut elinehtojen rajallisuus. Kaikki eläimet kilpailevat ravinnosta, elintilasta ja toisen sukupuolen suosiosta. Ihminen on edelleen voittopuolisesti viettiensä orja eikä rationaalisesti toimiva otus. Ehkä viime mainittujakin voi jossain päin maailmankautta elämää, mutta eivät he viitsi ottaa kontaktia sellaisiin, kun ihmiset ovat, koska nämä eivät heidän silmissään juurikaan eroa esi-isistämme apinoista juuri missään suhteessa.

        Ihmisen vitsaus on lisäksi se, että ihminen kykenee ajattelemaan hyvin löysästi. Ihmisille on silloin taipumus paikata rikkinäistä peittoa mielikuvituksensa voimalla. Tämä on johtanut kaikenlaisiin uskomuksiin, joista joulupukkiusko on vaarattomin ja sen vuoksi kannatettavin. Sen sijaan kaikki sellaiset uskomukset, joita pidetään tosina, ovat vaarallisia ja ihmiskunnalle tuhoisia. Viimeinen esimerkki tällaisesta hurahtaneisuudesta on Lähi-idässä toimiva ISIS-järjestö. Nämä mustakaaput lienevät myös rodultaan lähempänä sutta kuin ihmistä ja olen tämän lausunnon antaessani pahoillani susien puolesta, koske nekin ovat näitä hihhuleita viisaampia.

        Jotta ihmsellä olisi jotain toivoa, sen pitäisi muuttua radikaalisti rationaalisemmaksi kuin mitä on. Tällöin ihmisille olisi mahdollisuus säännellä ravinnon ja oman lajinsä määrän välinen suhde sopivaksi ja toimia muutenkin yhteisten etujen suunatisesti eikä kilpailla rajallisista voimavaroista.

        Minulla itselläni on kokemuksia kotieläimistä. Koirani on luonteeltaan rauhanturvaaja. Se menee heti väliin ja vheltää pelin poikki, jos aistii kahden eläimen tai ihmisen mahdollisen keskinäisen agression. Tällainen ilmiö koirassani on aina hämmästyttänyt minua ja ihmisille häpeäksi näyttää siis, että koirakin kykenee ihmistä järkevämpään strategiaan.

        Kuinka osuvasti tuo ihminen on ihmiselle susi kuvaakaan sinua ja kirjoituksiasi täällä. Vihakirjoitteluksi aika monasti lipsahtava sivistymättömyydestäsi kertova tyyli on juuri tuota mainitsemaasi uskomuksiin perustuvaa, mutta sinun totena pitämääsi.

        Koirien "rauhanturvaaminen" on laumakäytöstä sekin. Mutta ei sokeaa laumakäytöstä, kute esimerkiksi vasemmistolaisesti ajattelevilla ihmisillä.

        Koirilla on hyvinkin tarkka hierarkia omassa laumassaan ja ympäristössään, johon lemmikkikoiran kyseessä ollen kuuluu myös ihmiset. Koirasi menee agressiivisesti käyttäyvien väliin puolustaakseen hierarkiassa ylempänä olevaa - ei viheltääkseen pelin poikki. Se alempana hierarkiassa oleva joutuu tuolloin väistymään kahden vahvemman edessä, joten homma näyttää "rauhanteolta". Ihmisten keskuudessa tuommoinen on pahimmillaan puhdasta persnuolehtaa - ja sillähän saattaa pärjätä hierarkisissa organisaatioissa, kuten vaikkapa armeijassa. Olemalla ylempiarvoisen kanssa hyvää pataa saa arvotonta arvonnousua.


      • Havaintoa Johtajasta
        Havainto Johtajasta kirjoitti:

        En tiedä etkö todellakaan huomaa mitä kaikkea tuon nimimerkin Johtaja J:llä alla on kirjoiteltu.

        Suurin osa poissaolosi aikaisista kirjoituksista on tehnyt joku joka haluaa provosoida nimenomaan keskustelua sinusta, ja se henkilö ei suinkaan ole se Johtaja J:llä nimimerkin alkujaan käyttöön ottanut.

        Mitä noiden trollaajien päässä liikkuu, vaikea sanoa, ovathan he "tukijoukkoasi", kuitenkin ilmeisen yksinkertaista väkeä kun tuolla tavalal käyttäytyvät. Enpä sinuna olisi kovinkaan "ylpeä" tuommoisesta tuesta. Erottaahan heidät jo kirjoitustaidoistaan joka poikkeaa selkeästi alkuperäisestä Johtaja J:llä nimimerkistä. Ymmärryksesi riittänee tuon havaitsemaan, eikö vaan?

        Nimimerkki "Havainto Johtajasta" tuntuu perehtyneen Johtajan kirjoituksiin ja niitä nyt sitten selittää parhain päin :D

        Ymmärryksemme riittänee tuon havaitsemaan, eikö vaan?


      • JOHTAJA J:LLÄ

        Sinä, HV:ni et koskaan ole ollut eikä koskaan tulekaan hyvää johtajaa. Ihmissuhdetaidot ovat nollassa. Se on perussyy, myös ihmisten vaivautuneisuuteen lähettyvilläsi.

        Miten Sinä siellä esikunnassa olisit voinut edes kehittyä?


      • Havainto Johtajasta kirjoitti:

        En tiedä etkö todellakaan huomaa mitä kaikkea tuon nimimerkin Johtaja J:llä alla on kirjoiteltu.

        Suurin osa poissaolosi aikaisista kirjoituksista on tehnyt joku joka haluaa provosoida nimenomaan keskustelua sinusta, ja se henkilö ei suinkaan ole se Johtaja J:llä nimimerkin alkujaan käyttöön ottanut.

        Mitä noiden trollaajien päässä liikkuu, vaikea sanoa, ovathan he "tukijoukkoasi", kuitenkin ilmeisen yksinkertaista väkeä kun tuolla tavalal käyttäytyvät. Enpä sinuna olisi kovinkaan "ylpeä" tuommoisesta tuesta. Erottaahan heidät jo kirjoitustaidoistaan joka poikkeaa selkeästi alkuperäisestä Johtaja J:llä nimimerkistä. Ymmärryksesi riittänee tuon havaitsemaan, eikö vaan?

        Noin minäkin kauan luulin, mutta kyllä kai tuo palstaa päivystävä pelle itse noita toisilleen ristiriitaisia huu-haa-kirjoitelmiaan tänne suoltaa. Ellei niin olisi, luulisi hänen jo turhautuneen niin, että rekisteröityisi ja pääsisi sellaisista eroon. Vai eikö hän uskalla niin tehdä peläten henkilöllisyytensä paljastumista? Kuka hänestä olisi niin kiinnostunut, että viitsisi nähdä vaivaa kaivaakseen hänet esille puskastaan?

        Kyllä nuo trollaajat ovat juuri tuon feikkijohtajan ja eräiden kaltaistensa tukijoukkoa, eivät suinkaan minun.


      • JOHTAJA J:LLÄ
        kapi-vaari kirjoitti:

        Noin minäkin kauan luulin, mutta kyllä kai tuo palstaa päivystävä pelle itse noita toisilleen ristiriitaisia huu-haa-kirjoitelmiaan tänne suoltaa. Ellei niin olisi, luulisi hänen jo turhautuneen niin, että rekisteröityisi ja pääsisi sellaisista eroon. Vai eikö hän uskalla niin tehdä peläten henkilöllisyytensä paljastumista? Kuka hänestä olisi niin kiinnostunut, että viitsisi nähdä vaivaa kaivaakseen hänet esille puskastaan?

        Kyllä nuo trollaajat ovat juuri tuon feikkijohtajan ja eräiden kaltaistensa tukijoukkoa, eivät suinkaan minun.

        Kyllä Sinä HV:ni olet minun henkilöllisyydestäni kiinnostunut. Se on näkynyt moneen otteeseen. Minä nimittäin tunnen ihmiset, lähes jalkaterän asennosta.

        Yrität kierosti kerätä sympatiaa ja ymmärrystä ikääsi vedoten, mutta se ei ainakaan minulle mene läpi.


      • Mikäs siinä
        kapi-vaari kirjoitti:

        Noin minäkin kauan luulin, mutta kyllä kai tuo palstaa päivystävä pelle itse noita toisilleen ristiriitaisia huu-haa-kirjoitelmiaan tänne suoltaa. Ellei niin olisi, luulisi hänen jo turhautuneen niin, että rekisteröityisi ja pääsisi sellaisista eroon. Vai eikö hän uskalla niin tehdä peläten henkilöllisyytensä paljastumista? Kuka hänestä olisi niin kiinnostunut, että viitsisi nähdä vaivaa kaivaakseen hänet esille puskastaan?

        Kyllä nuo trollaajat ovat juuri tuon feikkijohtajan ja eräiden kaltaistensa tukijoukkoa, eivät suinkaan minun.

        No minkäs sille voit jos et kykene erottamaan noita sinun tukijoukkojen trollaajia alkuperäisestä Johtaja J:stä. Yksinkertaisuutesi on toki tullut aiemminkin todetuksi, ja nyt sen taas vahvistat.


    • MPP

      En tiedä, kannattiko Kreetan lämpöön lähteä ainakaan kelien vuoksi. Meillä täällä Suomessa oli pitkään lämmintä ja välillä jopa liiankin lämmintä. Itse uiskentelin päivittäin jonkin viikon Kalajoen särkkien rannoilla, missä merivesi oli puhtoisen kirkasta pariin metrin syvyyteen asti ja hyvin lämmintä. Myös Hämeen suunnan vesistöissä tuli polskittua. En viitsinyt edes lähteä tällä kertaa eli näillä keleillä Lappiin sääskien pureskeltavaksi. Ehkä syksymmällä pitää tehdä sinne eri reissu.

      Niinistö lienee lukenut Ukrainan kriisin merkit oikein. osapuolilla separitisteja ehkä lukuunottamatta alkaa olla halua ratkaista kriisi, koska kriisin pitkittyminen lisää sekä Venäjän että Ukrainan taloudellista ahdinkoa. Myös Venäjän lähinaapurien intresseissä on saada pysyvämpi ja vakaa olotila aikaiseksi. Mediassa Niinistön ponnistelut ovat jääneet ulkomailla vähäisiksi ja ehkä onkin parempi niin, että hommaa edistetään rauhassa kulissien takana medialta piilossa. Kerrotaan sitten vasta tuloksista, jos niitä tulee. Ei Niinistön menestys kyrsi kepupoliitikkoja. Enemmän heitä kyrsii se, että maajussitkin ovat joutuneet pakotteiden maksumiehiksi.

      • Sammakko Väyrynen

        Oikeassa olet. Mutta säälittävyyden huippu oli, jälleen kerran, Paavo Väyrynen ja hänen vaatimus irtaantua mistään pakotteista, koska maitotilat voi kärsiä. Gallupin mukaan 76% maanviljelijöistä kannatti boikottia. Väyrynen elää Neuvosto ajassa ja kuvittelee, että siltä voi kepulaiset tilat sopivasti nootteja oman valtansa pönkittämiseen. Pahasti on Väyrynen pudonnut nykymaailman kyydistä, voi melkein sanoa, että lantavankkurin perälauta oli auki ja siinä vilahti Väyrynen rattailta.


      • Sammakko Väyrynen kirjoitti:

        Oikeassa olet. Mutta säälittävyyden huippu oli, jälleen kerran, Paavo Väyrynen ja hänen vaatimus irtaantua mistään pakotteista, koska maitotilat voi kärsiä. Gallupin mukaan 76% maanviljelijöistä kannatti boikottia. Väyrynen elää Neuvosto ajassa ja kuvittelee, että siltä voi kepulaiset tilat sopivasti nootteja oman valtansa pönkittämiseen. Pahasti on Väyrynen pudonnut nykymaailman kyydistä, voi melkein sanoa, että lantavankkurin perälauta oli auki ja siinä vilahti Väyrynen rattailta.

        Vai tuollaisia on Väykky nyt esittänyt. Vaikka kepu pettäisikin, Väykky ei petä koskaan;))

        Hyvin näyt tuntevan Väyrysen, ja hänen tavoitteensa. Tunnen hänet tarpeeksi hyvin minäkin. Siksipä vilpittömästi toivon, että hän pääsisi kepussa määräävämpään asemaan. Ymmärtänet syyn toivomukselleni;))


      • Ei pidä paikkaansa.
        Sammakko Väyrynen kirjoitti:

        Oikeassa olet. Mutta säälittävyyden huippu oli, jälleen kerran, Paavo Väyrynen ja hänen vaatimus irtaantua mistään pakotteista, koska maitotilat voi kärsiä. Gallupin mukaan 76% maanviljelijöistä kannatti boikottia. Väyrynen elää Neuvosto ajassa ja kuvittelee, että siltä voi kepulaiset tilat sopivasti nootteja oman valtansa pönkittämiseen. Pahasti on Väyrynen pudonnut nykymaailman kyydistä, voi melkein sanoa, että lantavankkurin perälauta oli auki ja siinä vilahti Väyrynen rattailta.

        "Gallupin mukaan 76% maanviljelijöistä kannatti boikottia"

        Se oli vain se pieni otos,sen otoksen mukaan noin.
        Ei siinä kaikki maanviljelijät ole kantaansa sanoneet.

        Joku kokoomus herra vain lienee keksinyt tuon gallupin.
        Vasurit ja vihrät katkeria Putinille, kun Putin ei anna homojen istua uturivissä.
        Siitä sitten galluppia joku vääntää


      • Siltarummuista

        Kelien puolesta Kreetalle ei varmastikkaan kannattanut tänä kesänä mennä, ja ylipäätään matkailussa tulisi nyt suosia kotimaata jotta saisimme pidettyä hengissä itäturismin romahduksen heikentämät matkailupalvelumme.

        Itse lomailin Keski-Suomen maisemissa, ja tälle palstalle sopivasti täytyy kommentoida muutamaa poliittista huomiota.

        Paikallinen pieni suuruus, Mauri P, ahkeroi paikallislehtien yleisönosastokirjoittelijana. Kun Rinne empi ja sitoi nelostien kunnostusrahojen myöntämisen Äänekosken tehdashankkeen päätöksiin, riensi Mauri kirjoituskoneelleen, ja niin jokaisessa maakunnan pitäjänlehdessä oli kirjoitus kuinka SDP ei tue maakunnan tuikitarpeellisia hankkeita. Osoitus siitä, miksi Kepu on edelleen maakunnissa niin vahva. Rinteen tyhmyyttähän tuommoinen tietty osoittaa myös, ja selittää niitä galluplukuja joissa kepu edelleen on vahvoilla ja demarit heikoilla. Työväenpuolueen edustaja vastustaa työllistäviä hankkeita ja kepu kannattaa - sellainen mielikuva maakuntaan syntyy noista kirjoituksista.

        Kokoomuksessa oltiin hieman demareita paremmin hereillä, ja niin Risikko sanoi laittavansa tuon tieremontin suunnittelun heti käyntiin. Saattaa olla täysin pohjaa vailla oleva lupaus, mutta kevään vaaleja silmälläpitäen Keski-Suomessa käytiin jo selvää siltarumpupolitikointia. Sillä saralla porvaripuolueet johtaa siis 2-0.


    • Osmium 76

      Tarkoitatko kapi, että persvako kasvaa? Lopeta hyvä mies se homostelu!

      • sonnimies, ei hetero

        Sonnimieskin kantoi painavan kortensa kekoon ja kuinka ollakaan, mukana taas kepuloisen homppelifantasia.....


    • Hyvä Kapi!!!

      Tiesitkö muuten, luultavasti tiesit kuitenkin, että jos tänne tekee avauksen Kapista, tai Kapi tekee avauksen, tai SISU-autosta, niin aina syttyy nuotio! Mutta jos teet avauksen kepusta tai johtaja tekee muusta kuin Kapista, niin ei syty nuotio!
      Olet tämän palstan kruunaamaton kuningas ja sisältö!

      • Niin näkyy tapahtuneen kuin kerrot. Kuninkuudestani en tosin tiedä, kun mieluummin tasavaltalainen olen, mutta palstan sisältöä kyllä näyn mukavasti edistävän. Varmaan annan myös elämänsisältöä noille eräille, joilla sitä ilman minun täällä esiintymistäni ei kai ole. Eivät he kai muuten olisi minua poissa ollessani kaivanneet niin kovasti kuin näkyvät tehneen.

        Eihän tosin nuotion sytyttämisessä avauksen eteen tarvita välttämättä minun avaustani, näkyy riittävän, kun avaa minusta tai edes minua jotenkin sivuavista aiheista, vaikkapa Sisu-autosta. Eli tuossakin asia on juuri niin kuin sanot.


    • kepuja kyrsii

      Jo 30 viestiä ja keput hermoraunioina!

    • Kommettia

      Kommentointia noista puoluekannatuksista.

      Ensinnäkin, sinähän alat olla jo melkoinen kepun ymmärtäjä kun nimeät sen pääoppositiopuolueeksi, vaikka Perusuomalaisella puolueella on edelleen eduskunnassa suurempi edustajamäärä. Olet siis sinäkin ymmärtänyt, että keskusta on asiallisin puolue näistä oppositiopuolueista. Hyvä, kauan sinulla tuollaisen faktan ymmärtäminen on kestänytkin.

      Sinällään viimeisimmässä gallupissa ei näiden kahden suuren, Kokoomuksen ja Keskustan, osalta ole mitään kauhean dramaattista. Kokoomus on ollut enemmän esillä puheenjohtaja- ja pääministerivaihdoksen ansiosta. Väsyneen oloisen Kataisen jälkeen energinen Stubb on saanut hiukan uutta virtaa koko puolueeseen. Keskusta taas on ollut kesälomilla, oppositiossa kun ei etenkään kesäkuukausina paistatella uutisotsikoissa. Syksy ja sen haasteet näyttää sitten, mistä asetelmista lähdetään kevään vaalitaistoa rakentamaan.

      Niinikään väsyneenoloisen Soinin luotsaama Perussuomalaiset ovat ymmärrettävästi laskussa, politiikan isot asiat ovat nyt sellaisia, ettei niitä pelkällä reheväläl retoriikalla voi enää kommentoida, Soininkin on puhuttava Ukrainan kriisistä kieli keskellä suuta, eikä hänen Israel sympatiatkaan tässä vihervasureiden johtamassa median palestiinalaishymistelyssä näytä kovin hyvältä.

      Ihmeellisintä on tuo demarien onneton taaperrus, joka näkyy myös gallupissa. Rinne uhosi muutosta, pääsi valtaan, eikä mikään muutu. Paitsi, että aletaan rikkoa hallituksen sisäistä yhtenäisyyttä. Hallituksen sisäisenä oppositiona oleminen ei koskaan ole toiminut isojen puolueiden kohdalla, se antaa vain kuvan, ettei puolue kykene yhteistyöhön. Vasurit saattoivat änkyröidä enemmän, heille se on tapa tehdä politiikkaa kaikissa oloissa, demarit taas tunnetaan rakentavana vastuun kantajana. Tai siis tunnettiin aina Lipposen aikoihin saakka, ja siihen oltiin jo Urpilaisen loppuaikana taas pääsemässä. Rinteen tyyli muistuttaa Heinäluomaa, joka aloitti tämän demarien alamäen.

      EM kisat olivat siitä poikkeukselliset, että moni suomalaisurheilija venyi kauden parhaimpaansa näissä kisoissa. Vankalta keskustalaiselta alueelta tuleva Ruuskanen teki oman ennätyksensä, Osku Mörö jopa Suomen ennätyksen omassa lajissaan, ja moni muukin yllätti positiivisesti. Tällä kertaa pahiten petti naisurheilijat, niin Nooralotta Nezir kuin Sandra Erikson jäivät kauan tasostaan, eikä Minna Nikkanenkaan saanut seipäässä ihan sitä mihin rahkeet normaalisti riittävät. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvät kisat. Nyt sitten jännittämään pallopelien MM kisoja, onhan Suomi mukana niin lento- kuin koripallon MM kisoissa. Itsekin olen menossa Puolaan Suomen lentopallomiehiä kannustamaa, ja samalla toki verestämään hyviä muistoja Puolasta jossa on tullut vierailtua useampiakin kertoja.

      • Joo, kyllä minä kepua pääoppositiopuolueena pidän tässä tilanteessa, kun sen nykyinen kannatus mielipidemittausten mukaan on suurempi kuin persujen. Mutta kepun "asiallisuuden" kanssa mielipiteelläni ei ole mitään tekemistä.

        Muilta osin en ole kanssasi paljonkaan erimielinen, joten eipä viestiäsi tarvitse enempää kommentoida.


      • JOHTAJA J:llä
        kapi-vaari kirjoitti:

        Joo, kyllä minä kepua pääoppositiopuolueena pidän tässä tilanteessa, kun sen nykyinen kannatus mielipidemittausten mukaan on suurempi kuin persujen. Mutta kepun "asiallisuuden" kanssa mielipiteelläni ei ole mitään tekemistä.

        Muilta osin en ole kanssasi paljonkaan erimielinen, joten eipä viestiäsi tarvitse enempää kommentoida.

        Etkait sentään niin äärettömän yksinkertainen tollikka ole, että galluplukujen perusteella määrität mikä puolue on pääoppositiopuolue, etenkin jos olet puolueen asiasisällöstä eri mieltä. Tai saatathan tuommoinen tollikka ollakin. Onhan sinulla näyttöä yksinkertaisuudestasi.

        Muut ihmiset kyllä ymmärtävät asiasisällön merkityksen ja määrittävät kantansa sen mukaan.

        Hohhohohooooooo ... Onnea valitsemallasi tollouden tiellä.


      • Oikea johtaja
        JOHTAJA J:llä kirjoitti:

        Etkait sentään niin äärettömän yksinkertainen tollikka ole, että galluplukujen perusteella määrität mikä puolue on pääoppositiopuolue, etenkin jos olet puolueen asiasisällöstä eri mieltä. Tai saatathan tuommoinen tollikka ollakin. Onhan sinulla näyttöä yksinkertaisuudestasi.

        Muut ihmiset kyllä ymmärtävät asiasisällön merkityksen ja määrittävät kantansa sen mukaan.

        Hohhohohooooooo ... Onnea valitsemallasi tollouden tiellä.

        "Johtajakin" on toipunut, on sinua taas täällä vedätetty


      • Oikea johtaja
        JOHTAJA J:llä kirjoitti:

        Etkait sentään niin äärettömän yksinkertainen tollikka ole, että galluplukujen perusteella määrität mikä puolue on pääoppositiopuolue, etenkin jos olet puolueen asiasisällöstä eri mieltä. Tai saatathan tuommoinen tollikka ollakin. Onhan sinulla näyttöä yksinkertaisuudestasi.

        Muut ihmiset kyllä ymmärtävät asiasisällön merkityksen ja määrittävät kantansa sen mukaan.

        Hohhohohooooooo ... Onnea valitsemallasi tollouden tiellä.

        "Johtajakin" on toipunut, on sinua taas täällä vedätetty


      • Hohhohooooooo
        Oikea johtaja kirjoitti:

        "Johtajakin" on toipunut, on sinua taas täällä vedätetty

        "Oikea johtaja" ei ole toipunut, kun laittaa saman viestin 20 min välein. Dementia vaivaa, vai lukutaidottomuus, vai tökkiikö palstan yhteydet kun poliisi ratsaa linjoja (MPP on taas linjoilla, siitä se polliisin mielenkiinto)


    • Avaukseni näkyy piristäneen palstaa oikein mukavasti. Palstanpitäjä lienee siitä tyytyväinen. Oikein kivojakin viestejä avaukseni on kirvoittanut, ja tietenkin olen niistä tyytyväinen. Tyytyväinen olen myös siksi, että olen näköjään taas antanut elämänsisältöä niille, joilla sitä ei kai poissa ollessani ollut, kun minua niin kovasti tuskaisesti kaipailivat.

      Kyllä minä taas varsin mukavasti sain ihmiset esittelemään todellista olemustaan. Kuva ei kaikkien osalta ole välttämättä kaunis, mutta tosi se on. Noiden minun matkakuvistani pahastuneiden ei todellakaan tarvitse esitellä valukuviaan, muutamalla sanallisella rivillä he pystyvät näyttämään itsensä hyvääkin kuvaa paremmin.

      Olen kuittaillut monia viestejä, mutta en varmaan kaikkia, enkä nyt kuittaile yhtään enempää enkä enää tänä iltana tuo tänne mitään muutakaan. Mutta ehkäpä huomenna, jos siihen aihetta näen olevan.

      • Kiitos vaan Kapi

        Mukavaa kun palasit taas palstalle. Palstan taso pääsikin jo nousemaan, joten nyt pääset palauttamaan sen siihen alennustilaan johon sen aina täällä päivystäessäsi saat. Ja nythän siis päivystys taas jatkuu päivästä päivään, aamusta iltaan, niitä normaaleja 12 tunnin vuorojasi täällä tehden.


    • Ope Oulusta

      Muistatko Kapi kuinka sinun persvako kasvoi työntöjeni tahdissa ja paska lensi silloinkin.

    • Tässäkö selitys
    • Paloheinän pallero

      on palannut päivystyspaikalleen.

      "Onhan täällä toki myös normaaleja ja jopa fiksujakin ihmisiä, muitakin kuin minä"

      Jonkinkin verran vaatii ponnisteluja pitää tuota löyhäpäätä normaalina, saati sitten fiksuna ihmisenä. Aiemmat näytöt ovat kiistattomia.

      Tuota samaa kaikkea muuta kuin fiksun ihmisen vuodatusta on tämäkin avaus täynnään.

      Viikolla kerrottiin Tanskassa kehitettävän eläkejärjestelmää, jossa eläkettä maksetaan enintään 14,5 vuotta. Tuollaista uudistusta kaivattaisiin kipeästi tähänkin maahan, jotta nuorilla olisi edes joku mahdollisuus saada aikanaan eläkettä.

      Kapin kaltaiset törkymöykyt, jotka ovat elätyttäneet itseään kolmekymmentä vuotta yhteiskunnan piikkiin, ovat eläkejärjestelmämme syöpä. Syöpä, joka olisi leikattava pikimmin.

      • Tuohon totean vain, että kyllä minä siltä 25-vuotiselta sotilasuraltani olen ollut eläkkeellä jo 34 vuotta, eli paljon kauemmin, kuin se urani kesti. Mutta lakien mukaan sen eläkkeeni sain ja sitä edelleen nautin.

        Valiolainen urani kesti 18 vuotta ja siltä olen ollut eläkkeellä vasta 16 vuotta;))


      • Toiset ne osaa!!
        kapi-vaari kirjoitti:

        Tuohon totean vain, että kyllä minä siltä 25-vuotiselta sotilasuraltani olen ollut eläkkeellä jo 34 vuotta, eli paljon kauemmin, kuin se urani kesti. Mutta lakien mukaan sen eläkkeeni sain ja sitä edelleen nautin.

        Valiolainen urani kesti 18 vuotta ja siltä olen ollut eläkkeellä vasta 16 vuotta;))

        Nyt kepuloiset repeää kateudesta ja katkeruudesta! Joka euron olet ansainut hyvästä työstä. Kepuloiset on kyllä kovia katselemaan muiden työntekoa, mutta lumensulamisen tarkkailussa ovat ylivetoja! Onkohan yksikään kepuloinen tehnyt muuta kuin tukityötä?


      • Olisko jo aika
        kapi-vaari kirjoitti:

        Tuohon totean vain, että kyllä minä siltä 25-vuotiselta sotilasuraltani olen ollut eläkkeellä jo 34 vuotta, eli paljon kauemmin, kuin se urani kesti. Mutta lakien mukaan sen eläkkeeni sain ja sitä edelleen nautin.

        Valiolainen urani kesti 18 vuotta ja siltä olen ollut eläkkeellä vasta 16 vuotta;))

        tehdä asialle jotain?

        Vaikkapa henkilökohtainen ratkaisu. Loppuisi sinunkin täysin turha elatus.


      • kepun neropatit
        Olisko jo aika kirjoitti:

        tehdä asialle jotain?

        Vaikkapa henkilökohtainen ratkaisu. Loppuisi sinunkin täysin turha elatus.

        Ai sellainen Perholainen sushuntter navetan takana lantakasalla;-)))))


    • Kapi-palstalaiset

      Onnittelut Herra Kapille, jo yli 60 ja koko Kapi, anteeksi Kepu-palsta nousi
      6 luetuimman joukkoon, ja ainoastaan siksi, että palasit Kapi, anteeksi Kepu-palstalle;-)) Oikein mukavaa kesäistä päivää Kapille!

      • Iloitsemme kaikki

        puolestasi. Vähästä onnelliset ovat maan suola.


      • Kapi rules kepupalst
        Iloitsemme kaikki kirjoitti:

        puolestasi. Vähästä onnelliset ovat maan suola.

        On hyvä iloita, toinen vaihtoehto olisi olla kepulainen, eli katkera ja kaunainen;-))
        Kapi on yliveto ja pyörittää tätä Kapi, anteeksi kepu-palstaan mennen tullen ja kepuilla otsasuonet pullottaa ja alahuulet pajatson kuppeina;-))))


      • Kapi rules kepupalst kirjoitti:

        On hyvä iloita, toinen vaihtoehto olisi olla kepulainen, eli katkera ja kaunainen;-))
        Kapi on yliveto ja pyörittää tätä Kapi, anteeksi kepu-palstaan mennen tullen ja kepuilla otsasuonet pullottaa ja alahuulet pajatson kuppeina;-))))

        Heh heh. Mikäpä minä olen tuota kiistämään, sillä "niin on, jos siltä näyttää", sanoi Kekkonenkin;))


      • Ikävä tuottaa
        Kapi rules kepupalst kirjoitti:

        On hyvä iloita, toinen vaihtoehto olisi olla kepulainen, eli katkera ja kaunainen;-))
        Kapi on yliveto ja pyörittää tätä Kapi, anteeksi kepu-palstaan mennen tullen ja kepuilla otsasuonet pullottaa ja alahuulet pajatson kuppeina;-))))

        pettymys fantasioillesi.

        Mistä nyt pitäisi olla katkera? Sinulle vai Kapille?

        Kapi on kasikymppinen yhteiskunnan elätti ja sinä olet ruskokieli. Onko siinä syytä katkeruuteen. Ei minusta.


      • Havainto palstalta
        kapi-vaari kirjoitti:

        Heh heh. Mikäpä minä olen tuota kiistämään, sillä "niin on, jos siltä näyttää", sanoi Kekkonenkin;))

        Niin, kun vertaa sinua "resmaj" nimimerkkiin tai JOHTAJA J:llä nimimerkillä kirjoittaviin kepulaisiin, niin helppo on havaita kuka on ketkera ja kaunainen. Se on eräs kapi-vaari nimimerkillä kirjoittava.


    • Rauli-ope Oulusta

      Luuseri kapi ei osannut edes tinkiä kauhtanaa ostaessaan basaarista. (ei ollut kielitaitoa)

    • Hienoa Kapi!!

      Taas onnittelut Kapille! Jo 75 ja tästä näyttää tulevan, jälleen kerran, peräti Kapi-luokan avaus, no, mestarille se ei ole temppu eikä mikään. Nöyrästi näyttävät kepuloisetkin kantavan pienet kortensa kekoon ja ihan yllätyksenä ja pyytämättä;-))

    • Ope Olusta

      Kapi-vaari persus rako kasvaa työntöjeni tahdissa.

      • Jotain kasvua

        Palstakepulipankkopoikien oikeinkirjoitustaito on yhtä heikkoa kuin ennenkin, mutta kiinnostus persvakoja kohtaan vain kasvaa.


      • pankkopojat kepusta

        Peräkammarin pankkopojan homppelifantasiat jatkuu ja jatkuu....


    • Jäälin oppilaat

      Me fanitetaan kapia ja vararehtoria, mukavia homppeleita molemmat.

    • Loistavaa Kapi!!

      Onnitelut Kapille, jo 80!! Pankkopojat on suorastaan innostuneet sinun paluusta ja veisaavat samaa lapsellista kepuvirttä. Maaseudulla suorastaan kiehuu!

      • Teur. Suolahti

        Loistavaa nähdä miten virkaveli taluttaa Kapia kuin pässiä teuraaksi.


      • Suolahden upotus
        Teur. Suolahti kirjoitti:

        Loistavaa nähdä miten virkaveli taluttaa Kapia kuin pässiä teuraaksi.

        Kiitoksia pankkopoika Suolahdesta (on muuten påskopaikka..) jo 83!
        Lisä se on pienikin lisä!


    • Eiköhän minulta jo riittäne tälle avaukselleni, kun avaukseni ydinsanoma näkyy olevan useimmille niin kipeästi tosi, että vain muutama on siihen puuttunut. Enemmän on puututtu avaukseni sivujuonteena esittämääni mainintaani tuolta toistaiseksi viimeiseltä matkaltani. Siihen puuttujat ovat niitä, jotka eivät matkoja tee. Rahaahan heillä kertomansa mukaan olisi, mutta velvollisuus palstapäivystäminen sitoo heidät täyspäiväisesti tärkeään tehtäväänsä, joten ymmärrettävää on, että he kiehuvat kiukusta, kun minä en ole yhtä velvollisuudentuntoinen kuin he. Ei siis ihme, että he matkani aikana minua niin kiihkeästi tänne kaipailivat ja suorastaan vaativat palaamaan. Ja kun tulin, täytyihän heidän purkaa tunteitaan siten kuin nähdään.

      Tarkkaan ovat kuitenkin matkakuvani tsiiganneet. Vaikka heidän lomapukunsa - samalla parempi pukunsa - lienee tuulipuku, ovat tehneet huomioita pukeutumisestanikin ja yrittäneet siinä opastaa minuakin. Ilmeisesti siinä tukeutuvat jostain lehdestä lukemaansa, mutta se lehti on kyllä ollut vuosikymmenten takainen numero, jonka ohjeiden ohi aika on ajanut jo ajat sitten.

      Pahasti on ajasta jäljessä tuo ”JOHTAJAKIN”, joka edelleen elää minun ammoista sotilasuraani, joka päättyi jo 34 vuotta sitten. Kun hän mitätöi minun sotilasjohtamiskykyni, hänen on täytynyt olla jossakin hyvin korkeassa johtajatehtävässä siellä sotaväessä, kun pystyy samalla mitätöimään mm. RUK:n johtajan (eversti) ja komppanian päällikön (majuri) arviointikyvyn, kun nuo - monien muiden kurssieni opettajien ja palveluspaikkojeni esimiesten tavoin - ovat arvioineet johtamistaitoni kiitettäväksi. Vaatimattomuuttaan tuo JOHTAJA kuitenkin jättää kertomatta, missä, keitä ja miten hän on johtanut, ja millaisia arviointeja taidostaan on saanut esimiehiltään ja palvelustovereiltaan. Ei varmaan halua pahoittaa mieltäni näyttämällä noista todisteita, kuten minä olen tehnyt. No, älkää ottako tätä pohdintaani vakavasti, sillä tiedänhän minä kuten varmaan myös muut täyspäiset tiedätte, että tuon epelin vihjailut johtamisestaan ovat vain sitä samaa pelleilyä kuin kaikki muukin häneltä.

      Tulipa siis taas tehtyä yksi matka, järjestyksessään jo kolmaskymmenestoinen lähimaita kauemmas suuntautunut matka kohta 10 vuotta kestäneen leskeyteni aikana. Tänä vuonna en luultavasti enää kaukomatkoja tee, mutta ensi kuussa lähden kyllä Päällystöliiton evp-yhdistyksen pääkaupunkiseudun osastomme matkalle Tallinnaan. Samanaikaisesti olisi ollut myös Valioeläkeläisten matka Ahvenanmaalle, mutta valitsin tuon ensiksi mainitun, kun naisystäväni oli sille halukkaampi lähtemään matkaseurakseni. Mutta alkutalvesta on taas pitemmän matkan vuoro, jos vain kunnossa olen. Se todennäköisesti suuntautuu joko Vietnamiin, Panamaan tai Afrikan länsirannikon saarivaltioon Kap Verdelle, kaikki nuo ovat maita, joissa en ole vielä käynyt.

      Mutta nyt elelen vain hiljaiseloa enimmäkseen täällä kotimaisemissa. Viime päivien sateet lienevät jo nostattaneet sieniäkin, joten ensi viikolla täytyy tehdä sienestysretki sienimailleni Nuuksion perukoille. Tietysti käyn myös tapailemassa jälkikasvuani ja eräitä ystäviäni, ehkäpä teen visiitin Tampereellekin, ja yhtä ja toista muuta mukavaa on lähiaikojenkin ohjelmassani niin, että tällä palstalla en paljon visitoi, vaikka tiedän noiden vain minusta ja minulle elävien minua kovin kaipailevan - saattepa nähdä. Mutta kyllä minä taas teen uuden avauksen, jos kepupolitiikka siihen aihetta antaa, jolloin nuo erättä pääsevät taas sydämensä kyllyydestä - puhumaan minusta!

      Nyt vain näkemiin!

      • JOHTAJA J:LLÄ

        Ho hoo, ho hoo! Kyllä Sinä HV:ni aika erikoinen ( pimeä ) narsisti olet.
        Ho hoo, ho hoo!


      • Sieniä

        Mene vaan metsään - metsäänhän sinulla menee kaikki muutenkin.


      • Päiväkirja ?

        Paloheinän heikkolahjainen evp aliupseeri se taas pitää palstaa päiväkirjanaan tänne kaikki menonsa reportoiden. Ei ole tolliskalla muuta elämää kuin kepupalsta jota vahtaa päivät pitkät.


      • Voi kauheaa!

        Kuis sää ny noin? Aatteles vähän, mimmoseen ikävään jätät johtajan j:llä ja jonkun muunkin kepulin! Vastuullisempaa asennetta odottaisin Herra Kapteenilta.


    • Kapi ei vaihda

      ruutupaitaa.

      Ruutupaita päällä maailmalla, jolla osoittaa maalaisuutensa.

      Dressamanista hän tekee vaatehankintansa; ota 3 kahden hinnalla.
      Melko kauhtuneen oloista lumppua on taas päällä.
      Rintatasku on must ainakin kahdelle kynälle; maailmanmies.

      Näin on näreet.

      • lestadiolainen

        Sulla ei ole mitään päällä kun Thaimaassa reissaat.


    • :))))))))))))))))))

      Kapilla on kynä aina rintataskussa siltä varalta, että jos pääsee kuuloetäisyyden päähän upseereista, niin voi tehdä muistiinpanoja....;)

    • Kun nyt vielä avaukselleni tulleita vastineita ja palstaa laajemminkin silmäilin, niin täytyi tulla vielä käymään. Niin kovaa kaipuuta pikkuisissa näkyy poistumiseni herättäneen, että kyllä siihen vanhan miehen sydän heltyi.

      Näkyvät eräät kantavan huolta siitä, onko minulla nainen vai ei. Sitä ihmettelen, kun he itse eivät liene naisista kiinnostuneitakaan, kun vain homostelu heillä aina mielessä on. Mutta voin vakuuttaa, että minulla on kyllä nainen, hyvä nainen onkin. Kun minulla aina on ollut nainen, niin en minä vanhanakaan ilman naista osaa elää. Oli hän tuolla matkallanikin, ja näkyyhän hänestä vähän eräässä profiilikuvassanikin. Mutta nyt tyydyn vain yhteen naiseen, kun joskus nuorempana niitä oli useampiakin samanaikaisesti, ja siitä koin ikäviä seurauksia.

      Pukeutumisestanikin on huolta kannettu ja eräästä matkakuvastani nähtyä ruutupaitaani on pidetty sopimattomana. Tiedänhän minä, että täytyisi olla niin kuin Juha Watt Vainio lauleskeli: ”Härmän jätkät ovat lomaristeilyllä, joka miehellä on tumma puku yllä”. Mutta sukkia ei pitäisi olla jaloissa, jos noudattaisi täällä esiintyneen kepulaisen tyyligurun neuvoa. Mutta olen kiertänyt tarpeeksi paljon maailmaa osatakseni pukeutua siten kuin itsestä tuntuu mukavammalta, aina tilanteen mukaan. Ei minullakaan ole sukkia silloin, kun käytän sandaaleita, mutta niitä käytän vain rantalomilla, joilla voi pieniä kaupunkikävelyitä tehdä sandaaleissakin, mutta kiertomatkoilla, joilla liikutaan paikoista toisiin, käytän kyllä shortsienkin kanssa mukavampia kenkiä ja silloin myös sukat ovat tarpeen.

      Paidoissani tosiaan suosin matkoillanikin sellaisia lyhythihaisia, joissa on rintatasku, jossa voin pitää kynää ja kampaa ja joskus vaikka pikkulompakkoa, jos housuissa ei ole varasturvallisia taskuja. Eivätkä ne paitani ole aina ruudullisia, on noissa profiilikuvissanikin myös erivärisiä yksivärisiä.

      Enkä ole puhunut pankkopojista - kuten näytään väitettävän - mutta peräkammarien pojista olen kyllä puhunut. Ei kai nykyisissä maalaistupien leivinuuneissakaan liene enää sellaisia pankkoja, joilla nuo turhimukset voisivat joutilaisuuttaan viettää homostelusta uneksien.

      Kun tuolta johtajaa leikkivältä pelleltä on ihmetellen kysytty, miksi minä olen aina hänen mielessään, hän on vastannut, että ”kaikki liittyy kaikkeen”. Niinhän se on. Ja hänen kaikkensa olen vain minä, mitä nyt välillä vähän Väyrystä yrittää peitteeksi heittää.

      Nyt ei todellakaan enää liene minulla aihetta enempään, tuskin ihan lähipäivinäkään, vaikka millaista kaipausta täällä näkisin, jos tätä palstaa ihan pian avaankaan.

      • Onko kapi homo ?

      • JOHTAJA J:LLÄ

        Minun ei tarvitse leikkiä johtajaa. Olen sen verran johtamisen perusperiaatteista täällä kirjoitellut, että jopa Sinun pitäisi asia vihdoin oivaltaa.


      • lestadiolainen
        Onko kapi homo ? kirjoitti:

        Rako kasvaa...rako kasvaa...
        Sitähän se pakkaa vanhemmuutta tekemään.

        Näytä nyt mummon kuvakin, jos sellainen on !
        Tuskin nyt Ilves naikkosen ikäinen on. Jolle nekru käy paremmin.
        http://kirjastus.ee/image.php?reggy=806&size=NM

        Sinulla siannussijalla tuo homous tuntuu olevan aika tärkeäkin asia.


      • Otappa onkeesi
        lestadiolainen kirjoitti:

        Sinulla siannussijalla tuo homous tuntuu olevan aika tärkeäkin asia.

        Jos vapautuu eläimiin sekaantuminenkin avioliitto asteelle.
        Niin kannattaa sian kanssa mennä naimisiin.
        Saa hyvät lapsilisät.
        Sika tekee kymmenkunta porsasta.


      • Markan lantti
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Minun ei tarvitse leikkiä johtajaa. Olen sen verran johtamisen perusperiaatteista täällä kirjoitellut, että jopa Sinun pitäisi asia vihdoin oivaltaa.

        Miksi sitten leikit johtajaa? Kyllä sen kaikki täällä ovat huomanneet, että et sinä oikea johtaja ole. Mikään kirjoittamasi ei nimittäin tue väitettäsi.

        Se liikkuu kuin ankka
        Se ääntelee kuin ankka
        Se on siis ankka vaikka väittää olevansa kotka


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Markan lantti kirjoitti:

        Miksi sitten leikit johtajaa? Kyllä sen kaikki täällä ovat huomanneet, että et sinä oikea johtaja ole. Mikään kirjoittamasi ei nimittäin tue väitettäsi.

        Se liikkuu kuin ankka
        Se ääntelee kuin ankka
        Se on siis ankka vaikka väittää olevansa kotka

        Kukahan muu on lisäksesi sen huomannut? HV:ni ei ole esittänyt yhtään asiaa, joka viestisi ihan alkeellisestakaan kyvystä johtaa.
        On vain typeriä käppyröitä ja paskanjauhantaa.


      • Johdonmukaista
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Kukahan muu on lisäksesi sen huomannut? HV:ni ei ole esittänyt yhtään asiaa, joka viestisi ihan alkeellisestakaan kyvystä johtaa.
        On vain typeriä käppyröitä ja paskanjauhantaa.

        "HV:ni ei ole esittänyt yhtään asiaa, joka viestisi ihan alkeellisestakaan kyvystä johtaa".

        Johtaa se ainakin tätä palstaa, jolla sinä hänen perskärpäsenään koitat pyrkiä hänen hyväksi veljekseen.

        On se myös elämässään menestynyt sinua paljon paremmin. Jos on ollut sinua paljon parempi kaikessa muussa, kyllä hän sinua parempi on johtamisessakin. Siitähän et ole tuonut tänne mitään näyttöä, vain samaa tyhjää höpötystä aina.

        Kaikki nimittäin liittyy kaikkeen, kuten joku täällä totesi;D


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Johdonmukaista kirjoitti:

        "HV:ni ei ole esittänyt yhtään asiaa, joka viestisi ihan alkeellisestakaan kyvystä johtaa".

        Johtaa se ainakin tätä palstaa, jolla sinä hänen perskärpäsenään koitat pyrkiä hänen hyväksi veljekseen.

        On se myös elämässään menestynyt sinua paljon paremmin. Jos on ollut sinua paljon parempi kaikessa muussa, kyllä hän sinua parempi on johtamisessakin. Siitähän et ole tuonut tänne mitään näyttöä, vain samaa tyhjää höpötystä aina.

        Kaikki nimittäin liittyy kaikkeen, kuten joku täällä totesi;D

        Joku osaa johtaa ja ymmärtää sen perusprinsiipit. Sinä et HV:ni tajua niistä yhtään mitään.


      • Toistoa "johtajalle"
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Joku osaa johtaa ja ymmärtää sen perusprinsiipit. Sinä et HV:ni tajua niistä yhtään mitään.

        "Johtaa se ainakin tätä palstaa, jolla sinä hänen perskärpäsenään koitat pyrkiä hänen hyväksi veljekseen.

        On se myös elämässään menestynyt sinua paljon paremmin. Jos on ollut sinua paljon parempi kaikessa muussa, kyllä hän sinua parempi on johtamisessakin. Siitähän et ole tuonut tänne mitään näyttöä, vain samaa tyhjää höpötystä aina."


      • Ihmetellä pitää
        JOHTAJA J:LLÄ kirjoitti:

        Joku osaa johtaa ja ymmärtää sen perusprinsiipit. Sinä et HV:ni tajua niistä yhtään mitään.

        että sotaväessä ei arvosteta johtamistaitoa. Kapi joka ei osaa johtaa yhtä hyvin kuin sinä, on pärjännyt sielläkin paljon paremmin kuin sinä. Kouluissaankin, ja urallaan ylenemisessä. Niiden näyttöjen perusteella kapi varmaan pääsi myös hyviin siviilitöihin, ja varmaan niissäkin tarvittiin johtajuutta. Niissäkin kapi menestyi kuten tiedetään.

        Kun sinun johtamistaitoasi ei arvostettu sotaväessä, miksi et yrittänyt näyttää niitä taitojasi siviilitöissä? Niissä olisit voinut saada enemmän arvostusta. Vai eikö sinua niihin töihin huolittu? Miksi ei? Kunhan vain kysyn, tiedän kyllä vastauksen.


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Johdonmukaista kirjoitti:

        "HV:ni ei ole esittänyt yhtään asiaa, joka viestisi ihan alkeellisestakaan kyvystä johtaa".

        Johtaa se ainakin tätä palstaa, jolla sinä hänen perskärpäsenään koitat pyrkiä hänen hyväksi veljekseen.

        On se myös elämässään menestynyt sinua paljon paremmin. Jos on ollut sinua paljon parempi kaikessa muussa, kyllä hän sinua parempi on johtamisessakin. Siitähän et ole tuonut tänne mitään näyttöä, vain samaa tyhjää höpötystä aina.

        Kaikki nimittäin liittyy kaikkeen, kuten joku täällä totesi;D

        Jos ihmisellä on vain yksi, hyvin kapea näkökulma elämään, on hän totaalisen kelvoton hyväksi johtajaksikin!


      • Ope Oulusta
        Ihmetellä pitää kirjoitti:

        että sotaväessä ei arvosteta johtamistaitoa. Kapi joka ei osaa johtaa yhtä hyvin kuin sinä, on pärjännyt sielläkin paljon paremmin kuin sinä. Kouluissaankin, ja urallaan ylenemisessä. Niiden näyttöjen perusteella kapi varmaan pääsi myös hyviin siviilitöihin, ja varmaan niissäkin tarvittiin johtajuutta. Niissäkin kapi menestyi kuten tiedetään.

        Kun sinun johtamistaitoasi ei arvostettu sotaväessä, miksi et yrittänyt näyttää niitä taitojasi siviilitöissä? Niissä olisit voinut saada enemmän arvostusta. Vai eikö sinua niihin töihin huolittu? Miksi ei? Kunhan vain kysyn, tiedän kyllä vastauksen.

        Kapi lopeta puskaruikkiminen!!!


    • Kempeleen Ukki

      Kapilla on rako leventynyt liikaakin. Ei anna enää nautintoa.

      • Kepu-Lesta-

        llä on näköjään päivän panemiset hoidettu.
        On se muuten sääli, että teidän naiset on nuorempana piukassa lihassa, mutta
        ei aikaakaan kun perseet on kuin leivinuunit.
        Pahin elätti on kepulesta, rehellisen veronmaksajan selkänahasta niiden lystinpidot revitään.
        Kaiken huippu on jos kapia esikuvanaan pitää.

        Näin on näreet.


    • Kovin höpäjät

      Ookko sinä ns Ope Oulusta saanut naista koskaan.
      Siinä tuskin sitten lienet asiantuntija, kuin työnteostakaan, kun sanoit ettet pahemmin työtä itselläsi vaivannut.

      Mutta maanviljelijän työt näytät silti osaavan "vanhasta muistista".
      Miten päivät kuluu pankoilla makoillen, kui kapikin kertoilee.

    • Ope Oulusta

      Rako venyy, sano kapi kun anustappia paikoillen sovitti. (Uusi Paloheinäläinen tokaisu)

    • han3

      sepe senor homo poika heinolasta kaipaa hannun reikää ja hoitoa auttakaa.

    • Håkon

      Nahkahousut on ihgud!
      Onko Kapilla nahkahousuja?

    • Oot nää pölijä

      kapi-ukko.

      Ookkonä kuttunu nörtin, koska tänne on vaikia pääsä väijyjes välisä?
      Läskosoosilla käytävä, niin on taas pollee poika.

      Rako kasvaa, rako kasvaa… Tämä otsikko, tarkoitakko nää, että kako rasvaa?
      Läpinäkyvällä ei oo sallaisuuven suojaa.
      Olet nää vaan niin ölövinä, et pärijää edes kepun palstapojille.
      Aataminaikuista porinaa.

      Näin on näreet.

    • Hienoa Kapi;-))))

      Herra Kapteeni evp, jo 117!! Tuohon ei muut pysty!! Onnittelut!!

      • Nils-Erik Noux

        Todella ylivoimainen esitys sinulta ihanaiseni.


      • Upeaa Kapi;-)))))))
        Nils-Erik Noux kirjoitti:

        Todella ylivoimainen esitys sinulta ihanaiseni.

        Upeaa Kapi, jo 119!! Kepuloiset nöyrästi korttaan kekoon!!


      • Kapi on kone;-)))))
        Upeaa Kapi;-))))))) kirjoitti:

        Upeaa Kapi, jo 119!! Kepuloiset nöyrästi korttaan kekoon!!

        Meneeköhän tänään 120 yli, että heilahtaa!! Kapilta tulee aina pätevä avaus ja palstan luetuimmat;-)))))))


      • Kapi se osaa;-)))))
        Kapi on kone;-))))) kirjoitti:

        Meneeköhän tänään 120 yli, että heilahtaa!! Kapilta tulee aina pätevä avaus ja palstan luetuimmat;-)))))))

        Taivas varjele, mitkä lukemat siltä on tulossa!! Erinomainen avaus Herra Kapteeni evp, aivan loistavaa;-))))


      • Kapi fani
        Kapi se osaa;-))))) kirjoitti:

        Taivas varjele, mitkä lukemat siltä on tulossa!! Erinomainen avaus Herra Kapteeni evp, aivan loistavaa;-))))

        Jo 121 !!!! Kyllä Kapi osaa ;-)))))

        (Kumma juttu, aina kun laitan tulostiedotuksen tänne, niin tulos on kerennyt nousta yhdellä ja minun on riennettävä laittamaan uusi tulos tänne)


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Kapi fani kirjoitti:

        Jo 121 !!!! Kyllä Kapi osaa ;-)))))

        (Kumma juttu, aina kun laitan tulostiedotuksen tänne, niin tulos on kerennyt nousta yhdellä ja minun on riennettävä laittamaan uusi tulos tänne)

        Minä olen ihmetellyt sitä samaa ja en ymmärrä, että miten se on mahdollista.


      • Kapi on kingi!!!!
        Kapi fani kirjoitti:

        Jo 121 !!!! Kyllä Kapi osaa ;-)))))

        (Kumma juttu, aina kun laitan tulostiedotuksen tänne, niin tulos on kerennyt nousta yhdellä ja minun on riennettävä laittamaan uusi tulos tänne)

        Mitä luulet, täryttääkö Kapin avaus 125 rikki tänään? Kyllä Kapi osaa;-)))))


      • Loistavaa Kapi!!!!!!
        Kapi on kingi!!!! kirjoitti:

        Mitä luulet, täryttääkö Kapin avaus 125 rikki tänään? Kyllä Kapi osaa;-)))))

        Ei voi olla totta, tuohon ei pysty muut kuin Herra Kapteeni evp!!! 125;-))))))))))


      • Kapin kaveri
        Loistavaa Kapi!!!!!! kirjoitti:

        Ei voi olla totta, tuohon ei pysty muut kuin Herra Kapteeni evp!!! 125;-))))))))))

        Hienoa Kapi.-)))))

        Voisiko joku kuitenkin selittää, että miksi aina kun laitan tulostiedotuksen tänne, niin tulos on kerennyt nousta yhdellä ja minun on riennettävä laittamaan uusi tulos tänne? Kapi, selitä sinä jos nuo kepulireppanat ei osaa!!


      • JOHTAJA J:LLÄ
        Kapin kaveri kirjoitti:

        Hienoa Kapi.-)))))

        Voisiko joku kuitenkin selittää, että miksi aina kun laitan tulostiedotuksen tänne, niin tulos on kerennyt nousta yhdellä ja minun on riennettävä laittamaan uusi tulos tänne? Kapi, selitä sinä jos nuo kepulireppanat ei osaa!!

        HV:ni lisää varmaan itse noita kävijämääriä ja sitten lesottaa Kapi-Luokan avauksilla. Ylläpito voisi tehdä sellaisen muutoksen, aina kun lähellä Keskustaa oleva käy Kapin avauksessa, niin sieltä vähennettäisiin kävijöiden määrää.


      • Kepu auttaa!!
        Kapin kaveri kirjoitti:

        Hienoa Kapi.-)))))

        Voisiko joku kuitenkin selittää, että miksi aina kun laitan tulostiedotuksen tänne, niin tulos on kerennyt nousta yhdellä ja minun on riennettävä laittamaan uusi tulos tänne? Kapi, selitä sinä jos nuo kepulireppanat ei osaa!!

        Olet ilmiselvästi Kapi tasoa ymmärryksesi kanssa. Kannattaakin tehdä valitus Keskustan Helsingin piirin toimistoon, sinnehän Kapikin itki silloin kun ei ymmärtänyt pasltalla saamaansa palautetta. He auttavat sinua selvittämään tuon mysteerisi.


    • Kapi -vaari

      154 lukijaa, mutta vain 128 vastausta. Miksi kaikki lukijat ei ole vastanneet. JOHTAJA J:LLÄ on vastannut monta kertaa. Esimerkillistä. Niin pitää tehdä kun on hyvä avaus.

      • hyviä huomioita

        Tuo on totta, osa kepulaisista lusmuilee ja eivät tee parastaa kepu-palstan puolesta.
        Nyt keput korsia kantamaan kekoon!


      • Selitystä

        Tällä ei ole montaa jotka JOHTAJA J:n lailla palstaa päivystää. Ei ainakaan kapin vuoksi kuten JOHTAJA J.


      • kepulaiset päivystää
        Selitystä kirjoitti:

        Tällä ei ole montaa jotka JOHTAJA J:n lailla palstaa päivystää. Ei ainakaan kapin vuoksi kuten JOHTAJA J.

        JOHTAJA J on nähnyt selkeästi yleistilanteen ja sen mukaan päivystää Kapi 24/7,
        siinä on kepulaiselle hyvä homma ja antaa mukavasti sisältöä kepulaisen torppaan.


    • Jotain sinnepäin

      Jos todellisuudessa onkin vain kolme vastausta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1771
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1112
    Aihe