Korkealaatuinen Ubuntu

Mistä tietää Ubuntun olevan korkealaatuinen?

Vaikka siitä, että kukaan sodat palstan hihhuleista ei ole vuosien epätoivoisen yrittämisen jälkeen osoittanut bugia siitä!

Tämähän ei ole vaikeata, jos siellä on bugi niin sille kirjoittaa muutamassa minuutissa testitapauksen millä bugin voi toistaa. Tässä esimerkkiä:

http://packaging.ubuntu.com/html/auto-pkg-test.html#the-actual-tests

Yksinkertaisempikin testi riittäisi kunhan se olisi toistettavissa. Vielä ei ole sellaisia näkynyt yhtään!

42

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei version vanki

      Ubuntu on vain yksi linuxdistro monien joukossa. Moni muukin linuxdistro olisi jopa Ubuntua suositeltavampi varsinkin jos käyttäjä olisi hankkinut hieman enemmän tietoja kuin ne aivan välttämättömät perustiedot.

      • Tubutin tuhoo....†

        Ja minä puhuisin mieluimmin KARKEALAATUISESTA kuin korkealaatuisesta. Se verran se tubutin on tökkinyt minulla!


      • ham burger linuks
        Tubutin tuhoo....† kirjoitti:

        Ja minä puhuisin mieluimmin KARKEALAATUISESTA kuin korkealaatuisesta. Se verran se tubutin on tökkinyt minulla!

        10 plus vuotta tuhrattu ubutubutinta ja ei vaan ole löytynyt palikoille oikeaa paikkaa!
        Vaan niin se kait on, että ei ilmaista lounasta ole, vaan on tyydyttävä Macdonalsin hamburgeriin, jos ei halua maksaa toimivasta käyttiksestä muutamaa liiraa! Tai eukkuja kait suomessa käytetään!?


      • Tubutin tuhoo....† kirjoitti:

        Ja minä puhuisin mieluimmin KARKEALAATUISESTA kuin korkealaatuisesta. Se verran se tubutin on tökkinyt minulla!

        Windows on KARKEALAATUINEN, ja tökkii. Totta.

        Käyttäisit vaan AITOA Ubuntua. Siinä ei ole tökkimisiä.


    • harrastus on ilomme

      "Mistä tietää Ubuntun olevan korkealaatuinen?"

      Ehkä siitä että pienellä viiveellä julkaistaan siihen perustuvia "harrastelijavirityksiä" (M-Kar).
      Harrastelijoiden onneksi näin tapahtuu.

    • Jos Ubuntu on kerran niin ylivoimainen, niin miksi tuhlaat aikaa ja energiaa tämän asian todistamiseen? Kyllä se tiensä löytää jos on sen tehdäkseen :)

      • windows imee

        M-kar vastannee puolestaan, mutta...Eiköhän ne tämän palstan win-hihhulit tuhlaa aikaa ja energiaa päivittäin todistaakseen juuri päinvastaista.


      • 2004-->

        Niin se vaan itselläni hyrrää ja on bugiton...


      • prof. Turhapuro

        Parempi ei aina ole kauppiaiden mieleen, jos siitä ei saa vedettyä pätäkkää välistä.

        Tulee mieleen tavanomainen videokasetti, oli huonompi kuin betamax.

        Audioformaattina pienillä bittinopeuksilla mp3 jää vorbisin jalkoihin laadussa, mutta mp3 on kaupitelluin. Tämän voi jokainen todeta käytännössä, sama kipale 64 kb/s ja ero on selvä, jos haluaa pakata.
        (Omat musiikkitallenteeni häviöttömässä vapaassa FLAC-muodossa).

        Kauppiaat myyvät siis usein "PA$KAA".


      • En minä käytä aikaani sellaiseen. Käytin juuri aikaa siihen miten voidaan todistaa Ubuntussa olevan vikoja.

        Nyt sitten odotellaan niitä todisteita. Niitä on kyllä odotettu monta vuotta!


      • Linuks - Valhe †

        Hyvä, hyvä strange. cyborg!

        Tuota sitä on kysytty tällä palstalla jo monta kertaa, mutta aina vaan tulee tuota iänikuista "windows imee" kun ei reppanat muuta keksi!


      • windows imee kirjoitti:

        M-kar vastannee puolestaan, mutta...Eiköhän ne tämän palstan win-hihhulit tuhlaa aikaa ja energiaa päivittäin todistaakseen juuri päinvastaista.

        Allekirjoitan tuon. Erilaiset hyödykkeet löytävät oman käyttäjakuntansa jos ovat niin tehdäkseen.

        Kritiikkiä toki löytyy, ja wiisas valmistaja voisi koettaa hyödyntää annettua kritiikkiä saadakseen paremman tuotteen. Näin siis teoriassa...

        Liki monopolisoituneella alueella Microsoftin ei liene liiemmin tarvitse murehtia kun käyttäjäkunta on ainakin toistaseksi vakaa. Muutosta ainakin minä tähän toivoisin :)


    • paskaapussissa

      Paskaahansaa ilmaiseksikin, kun lataa sen ubutubuttimen netistä ja taas on paskakasakoneessa ja ilmainen myös, joten.........?

      • lukihäiriö?

        Hiskillä ei ole koskaan mitään järkevää sanottavaa. Kirjottaakin härösti ja päin vittua.


      • lukihäiriö? kirjoitti:

        Hiskillä ei ole koskaan mitään järkevää sanottavaa. Kirjottaakin härösti ja päin vittua.

        Windows on rikkonut sen näppäimistön ja oikoluku ei toimi. Ubuntussa ei onneksi ole tuollaisia ongelmia.


      • lukihäiriölle.......

      • win tuhoo älyn

      • Houdini 2014

      • Winshit
        Houdini 2014 kirjoitti:

        On se onni, että "meitä" linuks aivokääpiöitä on sodat sivulla "monta", joten saamme kertoa satuja linuxsen maailman valloituksesta!

        http://netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=10&qpcustomd=0&qpct=6

        Linux tuhosi älymme.................

        Sinun älysi, mikäli sitä ikinä olikaan, on tuhonnut akkunat. Kun mikrosohvi itsekin myöntää että sen markkinaosuus on enää 14 % niin miksi se ei mene perille palstan akkunavajakeille. Onko prosenttilasku ja tosiasioiden myöntäminen jotenkin liian vaikeaa niille?

        Linuxin ylivoimaa voit käydä ihastelemassa sitten seuraavalla sivustolla.

        http://www.top500.org/


      • linkkiä listaan
        Winshit kirjoitti:

        Sinun älysi, mikäli sitä ikinä olikaan, on tuhonnut akkunat. Kun mikrosohvi itsekin myöntää että sen markkinaosuus on enää 14 % niin miksi se ei mene perille palstan akkunavajakeille. Onko prosenttilasku ja tosiasioiden myöntäminen jotenkin liian vaikeaa niille?

        Linuxin ylivoimaa voit käydä ihastelemassa sitten seuraavalla sivustolla.

        http://www.top500.org/

        Laitappa linkki tuohon 14% linuks unelmaan!


      • 0.01?
        linkkiä listaan kirjoitti:

        Laitappa linkki tuohon 14% linuks unelmaan!

        paljonko on windowsin osuus?
        http://www.top500.org/


      • revi tuosta poju

    • Ketju meni sitten jankkaukseksi jostain yhden tekevistä Microsoftin marginaaliprosenteista mutta Ubuntu pysyy edelleen korkealaatuisena.

      • "...mutta Ubuntu pysyy edelleen korkealaatuisena."

        Hyvä niin :)


    • fariseusX

      Koetetaan nyt muistaa tämäkin, Ubuntu ei ole ainoa linuxdistro. Muitakin käyttökelpoisia löytyy vaikka kuinka monta.
      Useimmat ongelmat käytettävyydessä syntyy käyttäjän itsensä taholta eli ei ole hankittu riittävästi perustietoja.
      Turhaa sitä syytellään linuxdistroa kun itse ei olla opittu edes sitä käyttämään. Täytynee muistuttaa siitä, että linuxdistrot ovat tyypiltään "unix like" eli perustietoja unixista tarvitaan jos aiotaan pärjätä kunnolla joka tilanteessa.
      Täysin ummikko ennen pitkää sortuu omiin virheisiin ja sitten alkaa kauhea mäkätys jostakin "tubuttimesta" vaikka itse ollaan se suurin tubuttaja.

      Mikä teitä estää hankkimasta lisää tietoja? Haluatteko olla itse koko ikänne tubuttajana jota tiedon hankinta ei kiinnosta?

      • Ubuntua on helppo käyttää eikä se eroa valtavirrasta. Melkein kaikki on unixeja joten Ubuntu toimii kuten muutkin käyttöjärjestelmät. Ei ole mitään vaikeuksia käyttää Ubuntua esim. Debian, Mac OS:n, Solariksen, Red Hatin jne. jälkeen.


      • mieoontatamielt
        M-Kar kirjoitti:

        Ubuntua on helppo käyttää eikä se eroa valtavirrasta. Melkein kaikki on unixeja joten Ubuntu toimii kuten muutkin käyttöjärjestelmät. Ei ole mitään vaikeuksia käyttää Ubuntua esim. Debian, Mac OS:n, Solariksen, Red Hatin jne. jälkeen.

        Helppo käyttää ja helppo käyttää, mutta kun ei tunnu kivalta käyttää niin that's it.


      • mieoontatamielt kirjoitti:

        Helppo käyttää ja helppo käyttää, mutta kun ei tunnu kivalta käyttää niin that's it.

        Ei ole pakko. Käytä jotain toista, kuten vaikka Debiania, tai Windowsia puhtaasti tiilinäkymässä.

        Pääasia että sitoudut täysillä siihen mitä käytät etkä säädä jotain typerää ja itke sitten kuinka on huono. Sehän on aina oma vika jos käyttää eri tavalla kuin on suunniteltu.


    • Woittaja Windows!

      Niin, kyllä se puro uomansa etsii, mutta tubutinta ei vain löydä - kaikki käyttää Windowsia!

      • Tubutinta käyttää 14%. Sehän on sama kuin Windows.


      • kotkan poitsulle

      • iSlantikka

      • hehheh...
        M-Kar kirjoitti:

        Tubutinta käyttää 14%. Sehän on sama kuin Windows.

        Uuh! Viiden tuuman näytöt...


    • ei valvonnalle

      Olkoon vaan korkealaatuinen, mutten silti enää itse palaa käyttämään sitä. Ubuntu meni liiaksi kaupalliseksi mainosalustaksi, lisäksi Amazonin tuominen Ubuntun hakutoimintoon mukaan tuo NSA-vakoilun. Ubuntu menee aivan väärään suuntaan kun siitä on tulossa yhteiskunnan valvoma, yleisesti hyväksytty ja liian laillinen käyttöjärjestelmä. Oma elämäntapani nyt kuitenkin on pääosin valtiovastainen, jopa anarkistinen ja tarkoituksellisen rikollinen.

      • "lisäksi Amazonin tuominen Ubuntun hakutoimintoon mukaan tuo NSA-vakoilun"

        Pois kytkettävissä.

        "Ubuntu menee aivan väärään suuntaan kun siitä on tulossa yhteiskunnan valvoma, yleisesti hyväksytty ja liian laillinen käyttöjärjestelmä."

        Se on aina ollut yleisesti hyväksytty ja laillinen.

        Jos oikeasti on noin tarkka siitä turvallisuudesta ja kytköksistä yrityksiin niin sitten minulla olisi kaksi vaihtoehtoa jota voisi suositella.

        1) Debian
        2) OpenBSD

        Ja molemmissa tapauksissa, luovu hakukoneiden käytöstä, älä käytä selaimen laajennoksia ja poista user agent tiedot.


      • "Oma elämäntapani nyt kuitenkin on pääosin valtiovastainen, jopa anarkistinen ja tarkoituksellisen rikollinen."

        Joten älä siis kanna koskaan (matka)puhelinta mukanasi, älä käytä minkäänlaisia bonus-kortteja ja maksa aina kun mahdollista käteisellä. Käytä myös kirjaston konetta jos mahdollista :)


      • "Ubuntu meni liiaksi kaupalliseksi mainosalustaksi."

        No jopas nyt... Kuinka siinä nyt noin pääsi käymään? Ei kai suosio vain houkutellut antamaan pirulle (eli kaupallisuudelle) pikkusormen...


    • Tubutin tuhoo....†

      Etsihän Matti töitä itsellesi. Alkaa nuo "korkealaatuiset tubuttimet" - jutut olemaan jo sen verran huolestuttavia!

      • En minä mistään Microsoftin tubuttimista ole sanonut mitään.


      • "Etsihän Matti töitä itsellesi."

        Eikös hänellä ole jokin yritys Kotkassa? Vai muistanko lukeneeni aivan väärin?


      • strange.cyborg kirjoitti:

        "Etsihän Matti töitä itsellesi."

        Eikös hänellä ole jokin yritys Kotkassa? Vai muistanko lukeneeni aivan väärin?

        Ei enää, mutta töitä riittää kyllä.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei enää, mutta töitä riittää kyllä.

        Tässä maassa yrittäjyys ei liene helpoin tie onneen - mutta hyvä että töitä on :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe