Miä tehdä yhdessä?

mitä tehä yhdessä<3

Ollaan tunnettu ja oltu yhdessä noin kuusi vuotta. Välillä tuntuu ettei meillä ole yhteisiä jutun aiheita / tekemistä.
Toinren tykkää suunitella vauvvoja ja toinen elektroniikkaa.

Mitä voitas tehdä yhdessä ja keskustella?

ei kuitenkaan haluta erota koska se ei ole ratkaisu mihinkään.

Asiallisia kommentteja kiitos :-)

9

267

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 96vbbnm0

      Kaikkihan tykkää hyvästä ruuasta, lähdette yhessä tsekkaamaan uusia ravintoloita ja arvioitte niitä yhdessä. Tai teette ruokaa yhdessä uusilla resepteillä.
      Keksikää vaikka joku kummallekin ihan uusi harrastus, mitä kokoilette yhdessä, siitä kyllä sitten keskusteltavaakin riittää. Keksikää vuorotellen uusia juttuja ja tutustukaa toistenne vanhoihin harrastuksiin. Kaikkea voi edes kokeilla!
      Miehesi yllättyisi/ilahtuisi varmaan kovasti, jos tarjoituisit joskus hänelle "oppilaaksi" ja hän pääsisi esittelemään elektroniikkaharrastustaan sinulle paremmin ja vaikka ihan opettamaan sinulle jonkin pienen jutun.

    • P+N

      Matkailu, sukuloiminen, festarit/muut tapahtumat, shoppailu, ajankohtaisista aiheista keskusteleminen, koti-ilta (hyvää syömistä ja esim. leffa tai joku sarja mitä katsoa)... Onhan noita. :)

    • sitä että oot kiinnostunut miehen elektroniikka harrastuksesta kysele ja yritä oppia, voit jopa huomata että asia on kiinnostava sinunkin mielestä. Ehdota sitten vuorostasi jotain mitä tykkää tehdä/ haluat kokeilla. Käykää elokuvassa, pitäkää ystävien kanssa vaikkapa peli ilta. Käykää metsässä sienessä tai marjassa, lätkämatseissa vaikka. Tehkää yhdessä asioita vaikket kaikista samoista asioista pidäkään. Niin minäkin teen ja se lähentää ihmisiä. Vaikka mieheni haluaisi lähteä supertylsiin peli messuihin nautin siitä koska saan olla hänen kanssa :)

      • Niin. Lemmikin hankkiminen tuo myös yhteistä tekemistä ja rauhoittaa ehkä vauvakuumetta ;) meilläkin koira tuo kivasti yhteistä piristystä


    • 1+8

      Tehkää sellaista, mitä teitte suhteen alkuaikoina! Sellaista, mikä sai ihastumaan toiseen.

    • voivoivovivoi

      Meillä sama homma :( kaks kissaa löytyy, asunto ostettu jne. Mies ei tykkää käydä rafloissa tai shoppailla tai muutakaan. Tykkää vaan tehdä omaa juttuaan, eli kalastaa ja pelata. On siis 27v. Ja yhdessä ollaan oltu 5v. Suunnitellaan lasta (minä suunnittelen) koska ei sisältöä löydy muuten elämään. Ei ero mitään helpota, seksi on kuitenki hyvää ja rakkautta riittää. Se tekeminen puuttuu. En edes haluaisi tehdä asioita mitä "alussa" koska se oli syöminen, makaaminen, leffojen tuijottaminen jne, joka toi minulle yli 20kg painoa lisää!!! Haluaisin lenkkeillä yhdessä, pelata sulkkista tai ihan mitä vaan, mutta mieheni ei halua!!! Tuntuu että ainoa juttu joka oikeasti sitten yhdistää on sitten se LAPSI! Ollaan molemmat tosi lapsirakkaita.

    • Kaksistaan86

      Me ollaan oltu kimpassa kohta 9 v., naimisissa näistä 3 v., ei lapsia (eikä tulekaan), oma koti ja koira. Yhteistä tekemistä ei nyt hirveemmin koskaan ole suunnittelemalla suunniteltu. Käydään ulkona syömässä, leffassa, kavereiden luona, katellaan kotona sarjoja/leffoja, pelataan yhdessä (niin lauta- kuin konsolipelejä), tehdään yhdessä ruokaa, siivotaan jne. Aika menee hyvin pitkälti arkisiin asioihin. Välillä sitten teemme reissuja Suomen rajojen sisä- ja ulkopuolella, niin kavereiden kanssa kuin kahdestaankin. Molemmilla on aikaa vievä harrastus ja tehdään kolmivuorotyötä, joten eipähän liiaksi toisen naamaa ainakaan näe :D Koira on kanssa sellainen yhteinen juttu ja sen kanssa harrastaminen, mutta se on enemmän minun vastuullani. Ja tuohoa minua edeltäneeseen kommenttiin sanoisin sen verran, ettei ehkä ole ihan fiksua hankkia lasta sen takia, että olisi jotain tekemistä, kun miehesi kanssa ei ole juurikaan mitään yhteistä. Tuo homma kosahtaa enemmin tai myöhemmin!

    • Wokky

      " Suunnitellaan lasta (minä suunnittelen) koska ei sisältöä löydy muuten elämään. Ei ero mitään helpota, seksi on kuitenki hyvää ja rakkautta riittää. Se tekeminen puuttuu. En edes haluaisi tehdä asioita mitä "alussa" koska se oli syöminen, makaaminen, leffojen tuijottaminen jne, joka toi minulle yli 20kg painoa lisää!!! Haluaisin lenkkeillä yhdessä, pelata sulkkista tai ihan mitä vaan, mutta mieheni ei halua!!!"

      Just tätä toivois, ettei ihmiset hankkis lapsia parantamaan omaa tyhjyydentunnettaan tai parisuhdetta. Ei tuu toimiin. Ja ei se makaaminen sitä painoa tuo, vaan syöminen, turha syyttää miestä omasta lihomisesta, hän tuskin on pakkosyöttänyt sua. Ota vastuu omasta elämästä!

    • Tee asioista yhteisi

      Yksi sellainen hyvä keino on keskustella ja ihan kaikenlaisesta, ammun lehdet kirjoittavat paljon yhteiskunnallisia asioita, niistäkin voi keskustella.

      Meillä mies puuhastelee myös milloin minkäkinlaisen projektin kimpussa, menen katsomaan tai kyselen "tyhmiä". Samoin minä opiskelen Englantia, neulon sukkia ja yritän luoda aina erilaisia, kerron niistä hänelle.
      Käymme marjoja keräämässä metsästä ja lahjoitamme niitä vanhoille sukulaisillemme.

      Käymme yhdessä esim. kesäisin joukkotapahtumissa joskus teatterissa.
      Teemme jotain puutarhatöitä yhdessä.

      Vaikka vain pieniä asioita, kyllä ne ovat kantaneet, alussa tosin mieheni yritti myös erakoitua omiin tekemisiinsä, mutta urhollisesti kävelin hänen luokseen ja kerroin asioita, jotka koskevat perhettämme.
      Olen hoitanut perheemme raha-asiat, myös näistä delegoin häntä usein, jotta tietää missä mennään.

      Tuota TV:n ääressä istumista meillä ei kovin paljoa harrasteta, eikä myöskään olla koukussa johonkin Facebookiin tai vastaavaan.

      Kaverit ja tuttavat tavataan kasvokkain, ehtii silloin kuulemaan ne tärkeät asia vähän pitemmällä kaavalla. Silloin laitetaan hyvä ateria ja kahvileivät ja vietetään aikaa jutustelleen maailmanmenosta. Joskus menemme porukalla johonkin taphtumaan tai jopa ulkomaan matkoille olemme menneet kavereiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe