Laiskat eivåt poimi metsämarjoja!!!!

paikat kuntoon

Helpoiten löytää torilta. Niinhän moni luulee. Kun marjat, mustikat ja puolukat poimii itse metsästä, niin tietää että saa tuoreet marjat talvenvaralle. Hyvät vitaaminit, suoraan omaan pakkaseen. Laiskat ihmiset ostavat marjansa torilta

Marjojen poiminta on hyvää liikuntaa. Sitä pitäisi enemmän harrastaa.

92

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+12

      Väärin! Laiskat kerää marjoja. Ahkerat tekevät kahta työtä ja eivät siksi ehdi metsään marjojen perään. Jos on sen verran fyysisesti kunnossa, että marjoja voi poimia, niin pitäisi töitä tehdä. Ikään katsomatta.

      • savotan sanni

        Väärin väärin. Laiskat eivät kerää marjoja metsästä. Net eivät viitti. Olipa niitten tekosyy sitten työ ja työ.
        Se jos mikä on laiskuutta, että tekkee kahta työtä. Eivät peijakkaat viitti olla kotona hoitamasa kakaroita. Sehän se onkin niin työlästä. Paljon helpompi olla töisä.
        Sitten sitä mietitään, että mistähän niitä kauhukakaroita oikein siunaantuu.
        Vanhempien pitäis sekin aika kun ovat siinä toisessa työssä olla pentujensa kanssa siellä metsässä poimimassa niitä marjoja. Ja opettaa muutenkin, että miten luonnossa toimitaan. Että sen minkä sinne vie, tuo myös takaisin marjat ja sienet.


      • 12+5
        savotan sanni kirjoitti:

        Väärin väärin. Laiskat eivät kerää marjoja metsästä. Net eivät viitti. Olipa niitten tekosyy sitten työ ja työ.
        Se jos mikä on laiskuutta, että tekkee kahta työtä. Eivät peijakkaat viitti olla kotona hoitamasa kakaroita. Sehän se onkin niin työlästä. Paljon helpompi olla töisä.
        Sitten sitä mietitään, että mistähän niitä kauhukakaroita oikein siunaantuu.
        Vanhempien pitäis sekin aika kun ovat siinä toisessa työssä olla pentujensa kanssa siellä metsässä poimimassa niitä marjoja. Ja opettaa muutenkin, että miten luonnossa toimitaan. Että sen minkä sinne vie, tuo myös takaisin marjat ja sienet.

        Kakendaalia pukkaat näppikseltäsi! Selkeästi yrität selitellä laiskuuttasi. Ensin jäädään liioiteltujen vaivojen kanssa ennen aikaiselle eläkkeelle. Tehdään mitä huvittaa ja siinä välissä käydään marjassa. Syylistetään toisia, koska tiedostetaan oma laiskuus. Ei edes omia lastenlapsia viitsitä hoitaa! Vanhemmat ei saa tehdä rauhassa töitä, kun isovanhemmat vain laiskottelevat, valittavat ja syylistävät kanssa eläjiä! Olette varsinaisia loisia! Kitketään päivät pitkät kukka- ja kasvimaita ja selän väsyessä käydään valittamassa, miksi muut tekevät kaiken väärin. Isolla porukalla maksoitte pienelle porukalle pientä eläkettä. Teille pitäisi kaikki tuoda kultalautasella, koska "olette ansainneet sen". Ette ole. Olette omahyväisiä paskiaisia.

        Ugh! Olen puhunut.


      • uupunut
        savotan sanni kirjoitti:

        Väärin väärin. Laiskat eivät kerää marjoja metsästä. Net eivät viitti. Olipa niitten tekosyy sitten työ ja työ.
        Se jos mikä on laiskuutta, että tekkee kahta työtä. Eivät peijakkaat viitti olla kotona hoitamasa kakaroita. Sehän se onkin niin työlästä. Paljon helpompi olla töisä.
        Sitten sitä mietitään, että mistähän niitä kauhukakaroita oikein siunaantuu.
        Vanhempien pitäis sekin aika kun ovat siinä toisessa työssä olla pentujensa kanssa siellä metsässä poimimassa niitä marjoja. Ja opettaa muutenkin, että miten luonnossa toimitaan. Että sen minkä sinne vie, tuo myös takaisin marjat ja sienet.

        Olet Sanni niiin oikeassa. Itse oottelen koska pääsen levähtää töihin, on sen verran liikaa duunia ilman palkkaa.


    • Mitä muuten teet

      sinä aikana kun normaali-ihmiset ovat töissä ?
      Vai ekkö ole töissä ollenkaan....

      • savotan sanni

        Tarkoitatko, että työtön tai eläkkeellä oleva ei ole normaali?
        Millainen on normaali ihminen?


      • Kysymys oli;
        savotan sanni kirjoitti:

        Tarkoitatko, että työtön tai eläkkeellä oleva ei ole normaali?
        Millainen on normaali ihminen?

        Mitä muuten teet sinä aikana kun normaali-ihmiset ovat töissä ?
        Vai ekkö ole töissä ollenkaan....

        Helppo vastata, eikö totta ?


      • 9+5
        savotan sanni kirjoitti:

        Tarkoitatko, että työtön tai eläkkeellä oleva ei ole normaali?
        Millainen on normaali ihminen?

        Jos eläkeläinen kykenee käymään metsässä poimimassa marjoja tai sieniä, tai käymään metsästämässä, ei eläkettä kuulu! Laiska ja itsekäs ikäluokka töihin vielä kymmeneksi vuodeksi!


      • paikat kuntoon
        9+5 kirjoitti:

        Jos eläkeläinen kykenee käymään metsässä poimimassa marjoja tai sieniä, tai käymään metsästämässä, ei eläkettä kuulu! Laiska ja itsekäs ikäluokka töihin vielä kymmeneksi vuodeksi!

        Onpas hienoja kommenttja. Laiskat vaan metsään marjojia keräämään, niin omiin tarpeisiin, kuin myyntiin. Marjoja poimimalla voi päästä hyviin tuloihin. Jos ei marjioja myyntiin, niin aianakin omiin tarpeisiin. Mustikka on arvokas marja. Ei sityä metsiin kannata jättää.


      • Aloitus puhuipaskaa.
        savotan sanni kirjoitti:

        Tarkoitatko, että työtön tai eläkkeellä oleva ei ole normaali?
        Millainen on normaali ihminen?

        ja kirjoitti;
        "Laiskat ihmiset ostavat marjansa torilta"..

        Siis ihmiset jotka tekevät pitkää päivää tai kahta duunia eivätkä käy metsässä, ovat aloittajan mielestä "laiskoja ihmisiä". Kyllä kai se on niin että ne kotona makaavat loiset ovat laiskoja, eivät työssä käyvät ihmiset.
        Alkavat loisten puheet olla sellaisia että pääsevät kohta ******tiin. Toivotaan niin.


      • paikat kuntoon
        Aloitus puhuipaskaa. kirjoitti:

        ja kirjoitti;
        "Laiskat ihmiset ostavat marjansa torilta"..

        Siis ihmiset jotka tekevät pitkää päivää tai kahta duunia eivätkä käy metsässä, ovat aloittajan mielestä "laiskoja ihmisiä". Kyllä kai se on niin että ne kotona makaavat loiset ovat laiskoja, eivät työssä käyvät ihmiset.
        Alkavat loisten puheet olla sellaisia että pääsevät kohta ******tiin. Toivotaan niin.

        Aloitukseni meni vähän pieleen. Olisi pitännyt jättää sana "laiskat" pois ja korvata se sanalla "kaikki eivät poimi metsämarjoja!!!"

        Toiset tekevät pitkää työpäivää, eivätkä ehdi poimia metsämarjoja. Toisilla taas on rahaa, millä ostaa metsämarjat torilta. Eikä vanhemmat ihmiset jaksa metsään mennä.

        Totta, että on niitä, jotka makaavat kotona, vaikka pääsisivätkin metsään. Mutta ovatko he sitten laiskoja? Ja mitä laiskuudella halutaan ymmärtää?


    • savotan sanni

      Nyt kun nämä tosi ahkerat itsensä ylentäjät ovat saaneet puhua, niin hyvä juttu. Kyllä teille kuuluu maksaa eläkkeitä vanhemmillenne, jotka ovat teidät elättäneet ja kouluttaneet ja hoivanneet ja halanneet.
      Ei isovanhemmat ole sitä varten, että ne hoitais teidän lapsianne. Ne ovat jo omat lapsensa hoitaneet. Hoitakaa tekin omanne.
      Ja poimikaa siinä välissä omat marjanne.
      Mie en käsitä sitä, että jos ihmisellä on työtä niin se parkuu kun on työtä ja jos toinen on työttömänä niin se parkuu kun se on työttömänä. Eikö teille riitä mikään. Koittakaa nyt päättää, mitä te haluatte.

      • 6+9

        Tämä itseään täynnä oleva suuri-ikäluokka voisi maksaa omat velkansa pois. Mutta ei! Ahneuksissaan vaativat tulevia vaippojen vaihtoja, suuria eläkkeitä ja velat jätetään tulevien sukupolvien maksttavaksi. Ahneudella ei mitään rajaa. Tekisitte edes töitä kuten omat vanhempanne. Teille annettiin kaikki valmiina; sodittiin itsenäisyys, maksettiin sotakorvaukset ja luotiin hyvä pohja mille rakentaa. Elitte veloiksi, ryöstitte ympäristön ja henkisen pääoman, piditte omat vanhempanne ja isovanhempanne sikalaa muistuttavissa olosuhteissa. Nyt vaaditte saada inhimillisen kohtelun vanhentuessanna isoilla eläkkeillä ja karmean velkataakan maksettavaksi. Itse jäätte eläkkeelle heti kun mahdollista ja odotatte, että teidän jättämästänne paskasta nousisi kultatarjoitin jolla teille tarjotaan hyvä vanhuus. Jos teillä olisi häpyä, niin tekisitte töitä niin kauan kuin vain suinkin pystytte ja jättäisitte nämä lätinät sikseen. Valittaa aina voi, teki kuka vain mitä tahansa.

        Jättäisit sinäkin valittamiset vähemmälle ja tekisit sillä tarmolla jotain, millä maksaisit elämäsi aikana tekemääsi velkaa tuleville sukupolville. Yrittäisit edes!


      • savotan sanni
        6+9 kirjoitti:

        Tämä itseään täynnä oleva suuri-ikäluokka voisi maksaa omat velkansa pois. Mutta ei! Ahneuksissaan vaativat tulevia vaippojen vaihtoja, suuria eläkkeitä ja velat jätetään tulevien sukupolvien maksttavaksi. Ahneudella ei mitään rajaa. Tekisitte edes töitä kuten omat vanhempanne. Teille annettiin kaikki valmiina; sodittiin itsenäisyys, maksettiin sotakorvaukset ja luotiin hyvä pohja mille rakentaa. Elitte veloiksi, ryöstitte ympäristön ja henkisen pääoman, piditte omat vanhempanne ja isovanhempanne sikalaa muistuttavissa olosuhteissa. Nyt vaaditte saada inhimillisen kohtelun vanhentuessanna isoilla eläkkeillä ja karmean velkataakan maksettavaksi. Itse jäätte eläkkeelle heti kun mahdollista ja odotatte, että teidän jättämästänne paskasta nousisi kultatarjoitin jolla teille tarjotaan hyvä vanhuus. Jos teillä olisi häpyä, niin tekisitte töitä niin kauan kuin vain suinkin pystytte ja jättäisitte nämä lätinät sikseen. Valittaa aina voi, teki kuka vain mitä tahansa.

        Jättäisit sinäkin valittamiset vähemmälle ja tekisit sillä tarmolla jotain, millä maksaisit elämäsi aikana tekemääsi velkaa tuleville sukupolville. Yrittäisit edes!

        Vai syyllistämisen linjalle lähdit. Olen itse hoitanut omat vanhempani, niin, että heidän ei tarvinnut lähteä kotoaan minnekkään. Olen myös hoitanut appiukkoni, joka oli vammautunut. Omat lapseni olen myös hoitanut kotona. Eivät ole kuormittaneet päiväkoteja. En kadu, että otin sellaisen urakan. Mutta sillä tavalla menetin mahdollisuuden vakinaiseen työhön. Suhteet kun jäivät luomatta.
        Mutta jos mulle joku pikkunen ritsa tulee vit'tuileen ja neuvomaan miten tätä elämää tulee elää,niin haluaisimpa nähdä ihan kasvotusten, onko pokkaa tulla päin näköä sanomaan samat asiat.
        Olisi todella mukavaa nähdä, miten teitä hoidetaan sitten kun olette vanhoja.
        On totta, että edellinen sukupolvi on jättänyt lapsilleen tuhotun maapallon. Sekin on totta, että mitään ei ole opittu aikojen saatossa. Edelleen soditaan, maailmassa on pakolaisia enemmän kuin koskaan. Suomi on rikkaampi kuin koskaan ja kuitenkin täällä ero köyhien ja rikkaiden välillä kasvaa. Työtätekevää ja aikaansaapaa keskiluokkaa ei kohta ole, koska rikkaiden ahneus syö heiltä työpaikat ja vaurauden.
        Älkää syyttäkö omia vanhempianne. He ovat varmaan tehneet parhaansa mihin ovat kyenneet, sen aikaisten tietojen pohjalta. Olkaa itse parempia. Huomaatte, että se ei ole helppoa.
        Mitään hyvinvointivaltiota ei todellakaan ole, sillä niin hyvinvoipa valtio on kuin sen heikoin lenkki ja sen ongelmat on hoidettu.


      • 6+9
        savotan sanni kirjoitti:

        Vai syyllistämisen linjalle lähdit. Olen itse hoitanut omat vanhempani, niin, että heidän ei tarvinnut lähteä kotoaan minnekkään. Olen myös hoitanut appiukkoni, joka oli vammautunut. Omat lapseni olen myös hoitanut kotona. Eivät ole kuormittaneet päiväkoteja. En kadu, että otin sellaisen urakan. Mutta sillä tavalla menetin mahdollisuuden vakinaiseen työhön. Suhteet kun jäivät luomatta.
        Mutta jos mulle joku pikkunen ritsa tulee vit'tuileen ja neuvomaan miten tätä elämää tulee elää,niin haluaisimpa nähdä ihan kasvotusten, onko pokkaa tulla päin näköä sanomaan samat asiat.
        Olisi todella mukavaa nähdä, miten teitä hoidetaan sitten kun olette vanhoja.
        On totta, että edellinen sukupolvi on jättänyt lapsilleen tuhotun maapallon. Sekin on totta, että mitään ei ole opittu aikojen saatossa. Edelleen soditaan, maailmassa on pakolaisia enemmän kuin koskaan. Suomi on rikkaampi kuin koskaan ja kuitenkin täällä ero köyhien ja rikkaiden välillä kasvaa. Työtätekevää ja aikaansaapaa keskiluokkaa ei kohta ole, koska rikkaiden ahneus syö heiltä työpaikat ja vaurauden.
        Älkää syyttäkö omia vanhempianne. He ovat varmaan tehneet parhaansa mihin ovat kyenneet, sen aikaisten tietojen pohjalta. Olkaa itse parempia. Huomaatte, että se ei ole helppoa.
        Mitään hyvinvointivaltiota ei todellakaan ole, sillä niin hyvinvoipa valtio on kuin sen heikoin lenkki ja sen ongelmat on hoidettu.

        "Olen itse hoitanut omat vanhempani, niin, että heidän ei tarvinnut lähteä kotoaan minnekkään. Olen myös hoitanut appiukkoni, joka oli vammautunut. Omat lapseni olen myös hoitanut kotona. "

        Suomeksi: et ole koskaan tehnyt tuottavaa työtä.


        "Älkää syyttäkö omia vanhempianne"

        Syytetään! Tämä johtuu hyvin monesta asiasta. Ensimmäisenä on teidän ahneus, jonka jäljissä jätätte kaiken paskan muiden korjattavaksi. Toinen syy on teidän röyhkeys, millä osoitatte kiitosta siitä, että tulevat sukupolvet saavat siivota nämä paskat. Teemme me nuoremmat sukupolvet mitä tahansa, löytyy suurestaikäluokasta patalioonan verran valittajia. Kaikki tehdään väärin. Unohdetaan johdonmukaisesti tosi asia, että TE olette luoneet tämän sairaan järjestelmän. Tätä järjestelmää yritetään nyt korjata. En ota kantaa onko nykyinen suunta oikea, mutta silti: järjestelmä on monin paikoin mätä ja se on pääasiallisesti suurten ikäluokkien luoma.

        Jottei menisi ihan valittamiseksi, niin:
        - Tämän päivän vanhuushuolto on parempi kuin koskaan ennen.
        - Tämän päivän terveydenhuolto on parempi kuin koskaan ennen.
        - Tänä päivänä eletään terveemmin kuin koskaan ennen.
        - Tänä päivänä kurjuutta on vähemmän kuin koskaan ennen.
        - Tämän päivän maailma on turvallisempi kuin koskaan ennen.
        jne jne.

        Vaikka tämän päivän maailmassa eletään pääsäntöisesti paremmissa olosuhteissa kuin koskaan, niin se miten tämä on rakennettu voi kostautua karmealla hinnalla tulevaisuudessa. Minusta on hullua, että suuret ikäluokat vaativat vielä parempaa itselleen, vaikka omat vanhempansa ja isovanhempansa tekivät töitä tasan niin kauan kuin suinkin oli mahdollista. Sen jälkeen he kuolivat pirtin nurkassa olevaan sänkyyn keuhokotautiin tukehtuneena, untuva suunpilelestä roikkuen.

        Jos suurella ikäluokalla olisi edes yhtään häpyä, ei meillä käytäisi keskusteluja eläkeiän nostamisesta. He tekisi töitä juuri niin kauan kuin kykenisivät.


        "Vai syyllistämisen linjalle lähdit"
        Lue ketju uudestaan alkaen otsikosta. Kuka se syylistämisen linjalle lähti?


      • TehkääSaatana oma
        6+9 kirjoitti:

        "Olen itse hoitanut omat vanhempani, niin, että heidän ei tarvinnut lähteä kotoaan minnekkään. Olen myös hoitanut appiukkoni, joka oli vammautunut. Omat lapseni olen myös hoitanut kotona. "

        Suomeksi: et ole koskaan tehnyt tuottavaa työtä.


        "Älkää syyttäkö omia vanhempianne"

        Syytetään! Tämä johtuu hyvin monesta asiasta. Ensimmäisenä on teidän ahneus, jonka jäljissä jätätte kaiken paskan muiden korjattavaksi. Toinen syy on teidän röyhkeys, millä osoitatte kiitosta siitä, että tulevat sukupolvet saavat siivota nämä paskat. Teemme me nuoremmat sukupolvet mitä tahansa, löytyy suurestaikäluokasta patalioonan verran valittajia. Kaikki tehdään väärin. Unohdetaan johdonmukaisesti tosi asia, että TE olette luoneet tämän sairaan järjestelmän. Tätä järjestelmää yritetään nyt korjata. En ota kantaa onko nykyinen suunta oikea, mutta silti: järjestelmä on monin paikoin mätä ja se on pääasiallisesti suurten ikäluokkien luoma.

        Jottei menisi ihan valittamiseksi, niin:
        - Tämän päivän vanhuushuolto on parempi kuin koskaan ennen.
        - Tämän päivän terveydenhuolto on parempi kuin koskaan ennen.
        - Tänä päivänä eletään terveemmin kuin koskaan ennen.
        - Tänä päivänä kurjuutta on vähemmän kuin koskaan ennen.
        - Tämän päivän maailma on turvallisempi kuin koskaan ennen.
        jne jne.

        Vaikka tämän päivän maailmassa eletään pääsäntöisesti paremmissa olosuhteissa kuin koskaan, niin se miten tämä on rakennettu voi kostautua karmealla hinnalla tulevaisuudessa. Minusta on hullua, että suuret ikäluokat vaativat vielä parempaa itselleen, vaikka omat vanhempansa ja isovanhempansa tekivät töitä tasan niin kauan kuin suinkin oli mahdollista. Sen jälkeen he kuolivat pirtin nurkassa olevaan sänkyyn keuhokotautiin tukehtuneena, untuva suunpilelestä roikkuen.

        Jos suurella ikäluokalla olisi edes yhtään häpyä, ei meillä käytäisi keskusteluja eläkeiän nostamisesta. He tekisi töitä juuri niin kauan kuin kykenisivät.


        "Vai syyllistämisen linjalle lähdit"
        Lue ketju uudestaan alkaen otsikosta. Kuka se syylistämisen linjalle lähti?

        elämänne ja oma maailmanne, nollasta.

        Vittuakovalitat, lähde nollasta, jätä kaikki se pois mitä me, vanhempi ikäluokka, teimme. Kaikki tiet, rakennukset, koulut, kirkot, kaupat, asunnot, infran etc etc... älkää käyttäkö mitään siitä, aloittakaa alusta, kaikella tapaa alusta.

        Ns. suuri ikäluokka, lähti melkein nollasta sodan jälkeen. Ainoa maa oli Suomi joka maksoi sotavelkansa, sen maksoi suuri ikäluokka ja heidän vanhempansa.

        Niin se vaan menee.

        Ps. tuli muuten lähdettyä 12-vuotiaana ansiotyöhön kodin ulkopuolelle. Ja siitä lähtien on tehty töitä, ilman päivänkään työttömyyttä, vaan ei ole kesänyt kieltäytyä mistään työstä... (no, joo nomaali koulut ja opiskelut tietysti välissä). Niin ja ennen 12 ikävuotta töitä oli tehtävä kotona. Joo.)


      • 6+9
        TehkääSaatana oma kirjoitti:

        elämänne ja oma maailmanne, nollasta.

        Vittuakovalitat, lähde nollasta, jätä kaikki se pois mitä me, vanhempi ikäluokka, teimme. Kaikki tiet, rakennukset, koulut, kirkot, kaupat, asunnot, infran etc etc... älkää käyttäkö mitään siitä, aloittakaa alusta, kaikella tapaa alusta.

        Ns. suuri ikäluokka, lähti melkein nollasta sodan jälkeen. Ainoa maa oli Suomi joka maksoi sotavelkansa, sen maksoi suuri ikäluokka ja heidän vanhempansa.

        Niin se vaan menee.

        Ps. tuli muuten lähdettyä 12-vuotiaana ansiotyöhön kodin ulkopuolelle. Ja siitä lähtien on tehty töitä, ilman päivänkään työttömyyttä, vaan ei ole kesänyt kieltäytyä mistään työstä... (no, joo nomaali koulut ja opiskelut tietysti välissä). Niin ja ennen 12 ikävuotta töitä oli tehtävä kotona. Joo.)

        Voiko enää yhtään paremmin asiaa ilmaista! Tässä kiteytyy suuren ikäluokan omahyväisyys. Te ette aloittaneet nollasta. Teille annettiin puhdas pöytä mihin saitta paskanne kasata. Teidän vanhempanne sotivat itsenäisyyden, teidän vanhempanne maksoivat sotakorvaukset. Teidän vanhempanne rakensi tie-, rautatie ja sähköverkon. Ette te! Te istuitte valmiiseen pöytään ja ahneuttanne paskoitte sen. Teidän ahneutta maksaa seuraavat kaksi tai kolme sukupolvea. Älkää odottako, että me nuoremmat sukupolvet maksamme teidän suuret eläkeet ja ylisuuret vanhuuspalveluksenne. Olisitte jättäneet jälkeenne muutakin kuin siivottavaa, niin teitä arvostettaisiin enemmän.


      • Hei Kirsti !
        6+9 kirjoitti:

        Voiko enää yhtään paremmin asiaa ilmaista! Tässä kiteytyy suuren ikäluokan omahyväisyys. Te ette aloittaneet nollasta. Teille annettiin puhdas pöytä mihin saitta paskanne kasata. Teidän vanhempanne sotivat itsenäisyyden, teidän vanhempanne maksoivat sotakorvaukset. Teidän vanhempanne rakensi tie-, rautatie ja sähköverkon. Ette te! Te istuitte valmiiseen pöytään ja ahneuttanne paskoitte sen. Teidän ahneutta maksaa seuraavat kaksi tai kolme sukupolvea. Älkää odottako, että me nuoremmat sukupolvet maksamme teidän suuret eläkeet ja ylisuuret vanhuuspalveluksenne. Olisitte jättäneet jälkeenne muutakin kuin siivottavaa, niin teitä arvostettaisiin enemmän.

        Me todella saimme sen mitä vanhemmat tekivät. Sodanaikainen sukupolvi ei päästänyt jälkeläisiään helpolla, kun ei päässyt itsekään helpolla. Kuten esim. minä menin töihin 12-vuotiaana kodin ulkopuolelle. Älä kysy milloin minä olisi koulussa. Minä olin koulussa ja suunnilleen kaikki vapaa-ajat töissä. Ei yhtään vapaahetkeä. Se olis sodanjälkeistä aikaa kun maksettiin sotakorvauksia.

        Oletko sinä Kirsti mennyt kodin ulkopuoliseen työhön 12-vuotiaana tai nuorempana ? Jos olet, jatkamme keskustelua, muussa tapauksessa emme.

        Puhukaamme faktaa, eipaskaa. Kerro omat tekosi ennenkuin muiden tekemiset. Kiitos kamalasti Kirsti !


      • 6+9
        Hei Kirsti ! kirjoitti:

        Me todella saimme sen mitä vanhemmat tekivät. Sodanaikainen sukupolvi ei päästänyt jälkeläisiään helpolla, kun ei päässyt itsekään helpolla. Kuten esim. minä menin töihin 12-vuotiaana kodin ulkopuolelle. Älä kysy milloin minä olisi koulussa. Minä olin koulussa ja suunnilleen kaikki vapaa-ajat töissä. Ei yhtään vapaahetkeä. Se olis sodanjälkeistä aikaa kun maksettiin sotakorvauksia.

        Oletko sinä Kirsti mennyt kodin ulkopuoliseen työhön 12-vuotiaana tai nuorempana ? Jos olet, jatkamme keskustelua, muussa tapauksessa emme.

        Puhukaamme faktaa, eipaskaa. Kerro omat tekosi ennenkuin muiden tekemiset. Kiitos kamalasti Kirsti !

        Kirsti? En tunne yhtään sen nimistä joka olisi enää elävienkirjoissa.

        Lähdit 12-vuotiaana töihin, vais niin. Minä aloitin "oikean" työnteon 15-vuotiaana. Opiskelujen ohessa tein, jotta olisin voinut opiskella.

        Minäpä annan referenssiä omieni tekojeni suhteen, suosittelen laskemaan vertailuluvun itsesi kohdalla seuraavalla kaavalla:

        Vakituisen työpaikkasi maksamat verot jaettuna henkilöstömäärällä tähän lisäät palkastasi maksamat verot.

        Viimeisin tieto, mitä omasta työnantajastini tiedän on vuodelta 2012. Tulokseksi sain 18113 euroa. Uskallatko laskea saman omalta kohdaltasi?

        Jos et saa tietää, kuinka paljon veroa työnantajasi maksaa, niin laske kuinka paljon olet ollut tekemssä liikevaihtoa työnantajalle. Eli jaat liikevaihdon henkilöstömäärällä. Itselläni vuoden 2013 kohdalla tämä oli vain 92000euroa. Taas vertailun vuoksi, vuonna 2012 tämä oli kohdaltani 366.000euroa ja 2007 lähes 700.000euroa. Samana vuona (2007) liikevoitto/hklömäärä teki 122.000euroa. Kaikissa näissä tapauksissani liikevaihdosta 60-80%:a oli ulkomaankauppaa. Tähän verrattuna uskallan sanoa, että olen tuonnut yhteiskuntaan vähintään kohtuullisesti rahaa.

        Ja tuosta 12-vuotiaana töihin lähdöstä: Olin -98 tai -99 silloisen työnanajani järjestämässä tilaisuudessa, missä tarjoiltiin päivällistä ja hieman ohjelmaa eläkkeelle siirtyneille työntekijöille. Tällöin kuuntelin 90-vuoden tietämillä olevia miehiä ja tulin vakuutuneeksi, että nämä alle 15-16-vuotiaat otettiin säälistä töihin: "enemmän niistä haittaa oli kuin hyötyä" muistan toisen sanovan.

        Suuressa ikäluokassa on järkeviä yksilöitä, mutta massana se on itsekeskeisin ja ahnein sukupolvi mitä historia kantaa. Koskee koko läntistä maailmaa.


      • lastenpuolesta
        Hei Kirsti ! kirjoitti:

        Me todella saimme sen mitä vanhemmat tekivät. Sodanaikainen sukupolvi ei päästänyt jälkeläisiään helpolla, kun ei päässyt itsekään helpolla. Kuten esim. minä menin töihin 12-vuotiaana kodin ulkopuolelle. Älä kysy milloin minä olisi koulussa. Minä olin koulussa ja suunnilleen kaikki vapaa-ajat töissä. Ei yhtään vapaahetkeä. Se olis sodanjälkeistä aikaa kun maksettiin sotakorvauksia.

        Oletko sinä Kirsti mennyt kodin ulkopuoliseen työhön 12-vuotiaana tai nuorempana ? Jos olet, jatkamme keskustelua, muussa tapauksessa emme.

        Puhukaamme faktaa, eipaskaa. Kerro omat tekosi ennenkuin muiden tekemiset. Kiitos kamalasti Kirsti !

        "Oletko sinä Kirsti mennyt kodin ulkopuoliseen työhön 12-vuotiaana tai nuorempana ? Jos olet, jatkamme keskustelua, muussa tapauksessa emme."

        Nykyisin töitä ei saa teettää alle 15-vuotialla. Lapsityövoiman käyttäminen on rikos josta on säädetty rangaistus.


      • savotan sanni
        6+9 kirjoitti:

        Kirsti? En tunne yhtään sen nimistä joka olisi enää elävienkirjoissa.

        Lähdit 12-vuotiaana töihin, vais niin. Minä aloitin "oikean" työnteon 15-vuotiaana. Opiskelujen ohessa tein, jotta olisin voinut opiskella.

        Minäpä annan referenssiä omieni tekojeni suhteen, suosittelen laskemaan vertailuluvun itsesi kohdalla seuraavalla kaavalla:

        Vakituisen työpaikkasi maksamat verot jaettuna henkilöstömäärällä tähän lisäät palkastasi maksamat verot.

        Viimeisin tieto, mitä omasta työnantajastini tiedän on vuodelta 2012. Tulokseksi sain 18113 euroa. Uskallatko laskea saman omalta kohdaltasi?

        Jos et saa tietää, kuinka paljon veroa työnantajasi maksaa, niin laske kuinka paljon olet ollut tekemssä liikevaihtoa työnantajalle. Eli jaat liikevaihdon henkilöstömäärällä. Itselläni vuoden 2013 kohdalla tämä oli vain 92000euroa. Taas vertailun vuoksi, vuonna 2012 tämä oli kohdaltani 366.000euroa ja 2007 lähes 700.000euroa. Samana vuona (2007) liikevoitto/hklömäärä teki 122.000euroa. Kaikissa näissä tapauksissani liikevaihdosta 60-80%:a oli ulkomaankauppaa. Tähän verrattuna uskallan sanoa, että olen tuonnut yhteiskuntaan vähintään kohtuullisesti rahaa.

        Ja tuosta 12-vuotiaana töihin lähdöstä: Olin -98 tai -99 silloisen työnanajani järjestämässä tilaisuudessa, missä tarjoiltiin päivällistä ja hieman ohjelmaa eläkkeelle siirtyneille työntekijöille. Tällöin kuuntelin 90-vuoden tietämillä olevia miehiä ja tulin vakuutuneeksi, että nämä alle 15-16-vuotiaat otettiin säälistä töihin: "enemmän niistä haittaa oli kuin hyötyä" muistan toisen sanovan.

        Suuressa ikäluokassa on järkeviä yksilöitä, mutta massana se on itsekeskeisin ja ahnein sukupolvi mitä historia kantaa. Koskee koko läntistä maailmaa.

        Ketä kiinnostaa sinun työnantajan tulot ja menot? Ei ketään. Pakko sanoa myös, että ne työnantajat, jotka ovat rikastuneet kunnolla ovat rikastuneet juuri sinun työpanoksellasi ja kun se hetki tulee, että työntekijöitä "joudutaan" laittamaan tienpäälle tai vaihtamaan nuorempiin ja nopeampiin, niin sinunkaan työpanoksellasi ei ole pask'ankaan väliä.
        Oletko nyt onnellinen?
        Onko sinulla muuta kuin työ?
        Huudatko kotona lapsillesi ja Kirstivaimollesi naamapunaisena kun hermot ovat menneet jatkuvan työstressin takia?
        Ei sinua kukaan kiitä ylettömästä työnteosta. Terveys vain menee kun et ehdi itteäs hoitaan puhumattakaan perheestäs?
        Vai oletko yksinäinen poikamies? Missä ovat ne lapset, jotka maksavat sinun eläkkeesi?


      • 6+9
        savotan sanni kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sinun työnantajan tulot ja menot? Ei ketään. Pakko sanoa myös, että ne työnantajat, jotka ovat rikastuneet kunnolla ovat rikastuneet juuri sinun työpanoksellasi ja kun se hetki tulee, että työntekijöitä "joudutaan" laittamaan tienpäälle tai vaihtamaan nuorempiin ja nopeampiin, niin sinunkaan työpanoksellasi ei ole pask'ankaan väliä.
        Oletko nyt onnellinen?
        Onko sinulla muuta kuin työ?
        Huudatko kotona lapsillesi ja Kirstivaimollesi naamapunaisena kun hermot ovat menneet jatkuvan työstressin takia?
        Ei sinua kukaan kiitä ylettömästä työnteosta. Terveys vain menee kun et ehdi itteäs hoitaan puhumattakaan perheestäs?
        Vai oletko yksinäinen poikamies? Missä ovat ne lapset, jotka maksavat sinun eläkkeesi?

        Osui ja upposi. Kiitos. Annoit taas minulle varmuuden ikäluokkasi itsekyydestä.


      • savotan sanni
        6+9 kirjoitti:

        Osui ja upposi. Kiitos. Annoit taas minulle varmuuden ikäluokkasi itsekyydestä.

        Olisi mukava tietää, miten se sinunkin suu pannaan kun ensimmäisen sydänkohtauksen saatuasi sinut pelastaa hoitaja tai lääkäri joka ei työssään ole tuottanut yhtään mitään vaan kuluttanut sinunkin verorahojasi?
        Itse olen säästänyt sinunkin verorahojasi hoitamalla vanhempani.
        Kotona hoidettuna vanhukset ovat tosi paljon halvempia yhteiskunnalle kuin laitoksissa hoidettavat vaikka kodinhoidontukea maksettaisiinkin niin paljon, että hoitajan ei tarvitse omiaan laittaa.
        Varmaan kannatat Hitlerin aikoinaan lanseeraamaa käytäntöä, että sellaisilta ihmisiltä jotka eivät hyödytä yhteiskuntaa, henki pois.


      • Hei Kirsti !
        6+9 kirjoitti:

        Kirsti? En tunne yhtään sen nimistä joka olisi enää elävienkirjoissa.

        Lähdit 12-vuotiaana töihin, vais niin. Minä aloitin "oikean" työnteon 15-vuotiaana. Opiskelujen ohessa tein, jotta olisin voinut opiskella.

        Minäpä annan referenssiä omieni tekojeni suhteen, suosittelen laskemaan vertailuluvun itsesi kohdalla seuraavalla kaavalla:

        Vakituisen työpaikkasi maksamat verot jaettuna henkilöstömäärällä tähän lisäät palkastasi maksamat verot.

        Viimeisin tieto, mitä omasta työnantajastini tiedän on vuodelta 2012. Tulokseksi sain 18113 euroa. Uskallatko laskea saman omalta kohdaltasi?

        Jos et saa tietää, kuinka paljon veroa työnantajasi maksaa, niin laske kuinka paljon olet ollut tekemssä liikevaihtoa työnantajalle. Eli jaat liikevaihdon henkilöstömäärällä. Itselläni vuoden 2013 kohdalla tämä oli vain 92000euroa. Taas vertailun vuoksi, vuonna 2012 tämä oli kohdaltani 366.000euroa ja 2007 lähes 700.000euroa. Samana vuona (2007) liikevoitto/hklömäärä teki 122.000euroa. Kaikissa näissä tapauksissani liikevaihdosta 60-80%:a oli ulkomaankauppaa. Tähän verrattuna uskallan sanoa, että olen tuonnut yhteiskuntaan vähintään kohtuullisesti rahaa.

        Ja tuosta 12-vuotiaana töihin lähdöstä: Olin -98 tai -99 silloisen työnanajani järjestämässä tilaisuudessa, missä tarjoiltiin päivällistä ja hieman ohjelmaa eläkkeelle siirtyneille työntekijöille. Tällöin kuuntelin 90-vuoden tietämillä olevia miehiä ja tulin vakuutuneeksi, että nämä alle 15-16-vuotiaat otettiin säälistä töihin: "enemmän niistä haittaa oli kuin hyötyä" muistan toisen sanovan.

        Suuressa ikäluokassa on järkeviä yksilöitä, mutta massana se on itsekeskeisin ja ahnein sukupolvi mitä historia kantaa. Koskee koko läntistä maailmaa.

        On hyvä ettet kunnioita ketään aikaisemmin elänyttä.
        Sovimme niin että poistat elämästäsi kaiken sen mitä ihmiset ennen sinua ovat tehneet !

        Sanojasi mukaillen;
        "tulin vakuutuneeksi siitä että sinun kaltaisesi ihminen on surkea ja elinkelvotion yksilö, joita on kaikissa ikäryhmissä"...

        Ei silti kiinnosta, koska kirjoitustyylisi todistaa edellisen lauseen täydellisen paikkansapitämisen. Vain sosiaalitaidoton luuseri kirjoittaa sinun laillasi.
        Sinua vihaa kaikki, myös ***ra-äitisi.

        Mutta ennenkaikkea;
        "poistat elämästäsi kaiken sen mitä ihmiset ennen sinua ovat tehneet !"
        Vain mielisairaat ihmiset kirjoittavat laillasi.
        Ja mielisairaissakin on sinun kaltaisia toivottomia tapauksia.


      • 6+9
        Hei Kirsti ! kirjoitti:

        On hyvä ettet kunnioita ketään aikaisemmin elänyttä.
        Sovimme niin että poistat elämästäsi kaiken sen mitä ihmiset ennen sinua ovat tehneet !

        Sanojasi mukaillen;
        "tulin vakuutuneeksi siitä että sinun kaltaisesi ihminen on surkea ja elinkelvotion yksilö, joita on kaikissa ikäryhmissä"...

        Ei silti kiinnosta, koska kirjoitustyylisi todistaa edellisen lauseen täydellisen paikkansapitämisen. Vain sosiaalitaidoton luuseri kirjoittaa sinun laillasi.
        Sinua vihaa kaikki, myös ***ra-äitisi.

        Mutta ennenkaikkea;
        "poistat elämästäsi kaiken sen mitä ihmiset ennen sinua ovat tehneet !"
        Vain mielisairaat ihmiset kirjoittavat laillasi.
        Ja mielisairaissakin on sinun kaltaisia toivottomia tapauksia.

        Kun alkuperiseen asiaan ei löytynyt perusteluita, niin yritetään sitten jotain muuta. Onko niin että rovaniemeläisten suuren ikäluokalta loppui perustelut tähän. Ilmeisesti.


      • 6+9
        savotan sanni kirjoitti:

        Olisi mukava tietää, miten se sinunkin suu pannaan kun ensimmäisen sydänkohtauksen saatuasi sinut pelastaa hoitaja tai lääkäri joka ei työssään ole tuottanut yhtään mitään vaan kuluttanut sinunkin verorahojasi?
        Itse olen säästänyt sinunkin verorahojasi hoitamalla vanhempani.
        Kotona hoidettuna vanhukset ovat tosi paljon halvempia yhteiskunnalle kuin laitoksissa hoidettavat vaikka kodinhoidontukea maksettaisiinkin niin paljon, että hoitajan ei tarvitse omiaan laittaa.
        Varmaan kannatat Hitlerin aikoinaan lanseeraamaa käytäntöä, että sellaisilta ihmisiltä jotka eivät hyödytä yhteiskuntaa, henki pois.

        Missä kohtaan olen sanonut ettei lääkäri tai hoitaja saisi kuluttaa verorahojani? En yhtään missään. Missä olen sanonut, että keneltäkään pitäisi ottaa henki pois? En missään. Heittelet Natsi-korttia ja olkinukkeja nyt ympäriinsä. Mutta itse asiaan sinulla ei ole antaa mitään.

        Selvietään hieman: nostin tuottavantyön esille, koska kohdallani epäiltiin etten ole hyödyksi yhteiskunnalla. Nostin asian esille siksi, että kuulun siihen suomalaiseen vähemistöön joiden ansiosta sinä olet voinut hoitaa lapsesi ja vanhempasi kotona. Me sama vähemmistö annamme mahdollisuuden kotimaisen kaupan pyöriä, palveluiden rahoittamisen ja oikeastaan kaiken, mitä ihminen tekee tässä valtakunnassa. Jos olet yhtään seurannut talousuutisia, niin olet varmasti pistäny merkille; kun vientitakkuaa Suomella alkaa menemään taloudellisesti huonosti.


    • Kynnysmattona ollut

      Arvoisa 6 9: Lisäisin vielä, että itse tukityöpaikoissa kiertäneenä olen kokenut uskomatonta suhtautumista tältä ns. suurelta ikäluokalta. Eräällä koululla toimiessani kiinteistönhoidon tehtävissä sain jatkuvasti kuulla eräältä kajahtaneelta siivoojalta huomauttelua siitä miten olen voinut olla työttömänä! Samoin vakituinen talonmies myhäili ja puhui pakkotyöllistetyistä. Eikä tämä siivooja ollut ainoa hattuilija, siihen osallistui myös koulun muu henkilökunta. Ja tämä ei jäänyt ainoaksi paikaksi, olen havainnut myös muualla vastaavaa käytöstä.

      Kuuntelin aikani huomautteluaj ja katselin pilkallisia naamoja, sitten annoin palaa. Kysäisin opettajanhuoneessa tältä porukalta kahvitauolla, että miten te olette jääneet vakituiseksi kunnalle töihin? Oliko teillä hakuprosessissa silloin 60-lvulla paljonkin kilpailijoita?

      Seurasi hymistelyä ja vilkuilua, ja minut yritettiin vaientaa. Suomensin tuolle porukalle, että silloin kun he saivat työpaikkansa niihin käytännössä vain käveltiin sisään niinkuin tuohonkin koululle. Sukulaiset suosittelivat kunnan herroille että otetaan nyt tämä nainen/mies töihin ja täällä on tarvetta tällekin jne. Sitten he vain jäivät "taloon", koululaisia ei ole enää kun muutama mutta henkilökunta pitää olla massiivinen. Heitä ei voi irtisanoa ja he nostavat kovaa palkkaa täydestä työpäivästä (8 h) vaikka hommat tekisi parissa tunnissa, no jääpähän juoruilulle aikaa.

      Tällaisia kokemuksia minulla on suurista ikäluokista. Toivottavasti muilla on parempia.

    • paikat kuntoon nyt

      Ei se laiskuutta ole se ettei poimi marjoja, hilloja, sieniä jne.... Emme vain ole ahneita kaikki.
      Te poimijat olette vain niin äärettömän ahneita rahalle jne..
      Teille ei mikään riitä.
      Ei tietenkään kaikki. Suurinosa on ahneita. Kaikki pitää saada irti ison palkan tai eläkkeen lisäksi.

      • paikat kuntoon

        Eikö se ole parempi, että marjat poimitaan kaupunkilaisille, jotka itse eivåt poimi? Miksi pitäisi arvokkaat Suomen luonnonmarjat jättää metsään mätänemään? Ihmettelen!


    • Huijarieläkeläinen

      Aikoinaan 70-luvulla naapurin isäntä jäi selkävaivojen takia eläkkeelle jo nelikymppisenä metsurin töistä. Ensimmäiseksi tämä mies ryntäsi eläkkeelle pääsyn kunniaksi marjametsään. Iso saavi oli köytettynä selkään kiinni ja matka taittui mopolla. Päivän kerättyään saavi oli täynnä marjoja. Tämä toistui koko marjastuskauden ajan, selkäkivuista ei ollut puhettakaan.

      Isäni oli ahkera työmies ja sotaveteraani. Itse hän ei päässyt eläkkeelle vaikka sydän oli ihan loppu, samoin selkä Mieleeni jäi isäni tokaisu: "Ei ole prkle selästä mies kipiä jos kerää marjoja saavilisen päivässä" Kyllähän se näin onkin että marjastus vaatii hyvän kunnon ja erittäin hyvän selän.

      • Olisko hyvä näin?

        Marjastus on tervettä hyötyliikuntaa. Liikkumattomuus tappaa ihmisiä ja altistaa sairauksille. Tutkittua tietoa!

        Olisko tuon em. selkäsairaan pitänyt kotona maata??? Kateelliset taas soimaa.

        Hyötyliikunta kaikissa muodoissaan kannatettavaa ja jos kylkiäisinä saa marjatuloja, hyvä juttu. Kaikki kuntosalit ja keinotekoiset liikuntamuodot laiskojen hupia. Marjastus, sienestys, metsästäminen, pihan- ja puutarhanhoito, lumityöt ja roskien ja pullojen sekä tölkkien keräys kunniaan.

        Nuoret työttömät vain auttamaan vanhuksia. yksin asuvia: ulkoiluttamaan, halkojen tekoon ja talvella lumenpukkaamiseen sekä kesällä nurmikoiden ja pihan hoitoon. Tuleehan siinä tyhjiin päiviin sisältöä kun käväisee vaikka haravoimassa jollekin vanhukselle pihalta syksyn lehdet!


      • 6+9
        Olisko hyvä näin? kirjoitti:

        Marjastus on tervettä hyötyliikuntaa. Liikkumattomuus tappaa ihmisiä ja altistaa sairauksille. Tutkittua tietoa!

        Olisko tuon em. selkäsairaan pitänyt kotona maata??? Kateelliset taas soimaa.

        Hyötyliikunta kaikissa muodoissaan kannatettavaa ja jos kylkiäisinä saa marjatuloja, hyvä juttu. Kaikki kuntosalit ja keinotekoiset liikuntamuodot laiskojen hupia. Marjastus, sienestys, metsästäminen, pihan- ja puutarhanhoito, lumityöt ja roskien ja pullojen sekä tölkkien keräys kunniaan.

        Nuoret työttömät vain auttamaan vanhuksia. yksin asuvia: ulkoiluttamaan, halkojen tekoon ja talvella lumenpukkaamiseen sekä kesällä nurmikoiden ja pihan hoitoon. Tuleehan siinä tyhjiin päiviin sisältöä kun käväisee vaikka haravoimassa jollekin vanhukselle pihalta syksyn lehdet!

        Oikealainen liikunta on hyödyllistä. Oli se sitten hyötyliikuntaa tai ei. Jos selkävaivojen takia on joutunut eläkkeelle, mutta kuitenkin kykenee marjastamaan ja sienestämään, niin ei selkä voi olla sellaisessa kunnossa ettei töitä pystyisi tekemään.

        On mahdollista selän olleen sellaisessa kunnossa, ettei sillä OIKEASTI ole kyvennyt töitä tekemään. Mutta jos selkä on kuntounut marjastuskuntoon, niin ei eläkeeseen ole enää perusteita -> eläke pois ja töihin.


      • savotan sanni
        6+9 kirjoitti:

        Oikealainen liikunta on hyödyllistä. Oli se sitten hyötyliikuntaa tai ei. Jos selkävaivojen takia on joutunut eläkkeelle, mutta kuitenkin kykenee marjastamaan ja sienestämään, niin ei selkä voi olla sellaisessa kunnossa ettei töitä pystyisi tekemään.

        On mahdollista selän olleen sellaisessa kunnossa, ettei sillä OIKEASTI ole kyvennyt töitä tekemään. Mutta jos selkä on kuntounut marjastuskuntoon, niin ei eläkeeseen ole enää perusteita -> eläke pois ja töihin.

        Oletko myöskin lääkäri?
        Selkävaivoja on monenlaisia. Ei voi sanoa, että jos on selän takia eläkkeellä, että ei voi poimia marjoja.
        Nykyään vain ei pääse eläkkeelle vaikka konttaisit töissä.
        Tai vaikka olisit niin hullu, että olisit jo vaaraksi itselle ja toisille.
        Kiputabletteja ja mielenterveyslääkkeitä, niin että vatsa on kipeänä ja pönttö pimeänä.
        Nämä ihmisethän ne niitä tuottavia yksilöitä sitten ovatkin.
        Ne ihmiset ovat niitä, joita voidaan kiusata töissä, Se kun on niin kivaa.


      • savotan sanni
        Olisko hyvä näin? kirjoitti:

        Marjastus on tervettä hyötyliikuntaa. Liikkumattomuus tappaa ihmisiä ja altistaa sairauksille. Tutkittua tietoa!

        Olisko tuon em. selkäsairaan pitänyt kotona maata??? Kateelliset taas soimaa.

        Hyötyliikunta kaikissa muodoissaan kannatettavaa ja jos kylkiäisinä saa marjatuloja, hyvä juttu. Kaikki kuntosalit ja keinotekoiset liikuntamuodot laiskojen hupia. Marjastus, sienestys, metsästäminen, pihan- ja puutarhanhoito, lumityöt ja roskien ja pullojen sekä tölkkien keräys kunniaan.

        Nuoret työttömät vain auttamaan vanhuksia. yksin asuvia: ulkoiluttamaan, halkojen tekoon ja talvella lumenpukkaamiseen sekä kesällä nurmikoiden ja pihan hoitoon. Tuleehan siinä tyhjiin päiviin sisältöä kun käväisee vaikka haravoimassa jollekin vanhukselle pihalta syksyn lehdet!

        Kukas näille nuorille maksaa palkkaa?


      • 6+9
        savotan sanni kirjoitti:

        Oletko myöskin lääkäri?
        Selkävaivoja on monenlaisia. Ei voi sanoa, että jos on selän takia eläkkeellä, että ei voi poimia marjoja.
        Nykyään vain ei pääse eläkkeelle vaikka konttaisit töissä.
        Tai vaikka olisit niin hullu, että olisit jo vaaraksi itselle ja toisille.
        Kiputabletteja ja mielenterveyslääkkeitä, niin että vatsa on kipeänä ja pönttö pimeänä.
        Nämä ihmisethän ne niitä tuottavia yksilöitä sitten ovatkin.
        Ne ihmiset ovat niitä, joita voidaan kiusata töissä, Se kun on niin kivaa.

        "Oletko myöskin lääkäri?"
        En ole. En ole koskaan tällaista väittänyt. Vai oliko kysymys aseteltu itsellesi? Ainakin kirjoitusten perusteella saatat kuvitella olevasi.

        "Selkävaivoja on monenlaisia. "
        Älä? Kun pikkaisen viitsit ajatella asiaa, niin pysyt keksimään useita ammatteja joista pärjää selällä, millä kykenee marjoja poimimaan. Itse keksin useita ammatteja, joista suoriutuu selällä, millä ei voi marjoja poimia.


      • 6+9
        savotan sanni kirjoitti:

        Kukas näille nuorille maksaa palkkaa?

        Mitä tämä taas on? Meillä yksityisellä sektorilla työtätekeville työnantaja maksaa palkan. Työnantaja saa rahansa myynnistä. Myynti voi olla kuluttajille myyntiä, kotimaisille tai ulkomaisille yrityksille, julkiselle sektorille tai näiden yhdistelmille. Julkisellasektorilla työtätekevät saavat palkansa myös työnantajalta. Julisenpuolen työnantajat saavat rahansa veroista tai veloista.

        Mikä tässä on niin vaikeaa?


      • paikat kuntoon
        Olisko hyvä näin? kirjoitti:

        Marjastus on tervettä hyötyliikuntaa. Liikkumattomuus tappaa ihmisiä ja altistaa sairauksille. Tutkittua tietoa!

        Olisko tuon em. selkäsairaan pitänyt kotona maata??? Kateelliset taas soimaa.

        Hyötyliikunta kaikissa muodoissaan kannatettavaa ja jos kylkiäisinä saa marjatuloja, hyvä juttu. Kaikki kuntosalit ja keinotekoiset liikuntamuodot laiskojen hupia. Marjastus, sienestys, metsästäminen, pihan- ja puutarhanhoito, lumityöt ja roskien ja pullojen sekä tölkkien keräys kunniaan.

        Nuoret työttömät vain auttamaan vanhuksia. yksin asuvia: ulkoiluttamaan, halkojen tekoon ja talvella lumenpukkaamiseen sekä kesällä nurmikoiden ja pihan hoitoon. Tuleehan siinä tyhjiin päiviin sisältöä kun käväisee vaikka haravoimassa jollekin vanhukselle pihalta syksyn lehdet!

        No, on hyvä näin tai niin. On sulla tosi hyvä kommentti, ratkaisu ongelmiin. Täyttä asiaa puhut jokaiselta lauseelta. Siksi olen sanaton. En edes vastakommenttia saa aikaiseksi. Mielipiteissäsi olen samoilla linjoilla.

        Olipa hyvä kommentti sinulta.


    • vitaaminit,

      Joku on aika sekaisin

    • Eläkehuijarit

      Kyllähän asia on kaikessa yksinkertaisuudessaan niin, että jos pystyy marjoja keräämään saavillisen päivässä niin selkä on silloin siinä kunnossa että se kestää myös kaikenlaisen työnteon. Tästä on turha edes väitellä.

      Kateudesta ei ole kysymys vaan siitä tosiasiasta, että 70-luvulla oli sairauseläkkeelle pääseminen huomattavasti helpompaa kuin nykyisin. Muutamat käyttivät häikäilemättä hyväkseen silloista systeemiä ja huijasivat itsensä eläkkeelle alle viisikymppisenä. Eräässäkin pienessä kylässä puolet metsuriporukasta (neljä kahdeksasta) jäi yhtäkkiä eläkkeelle selän takia. Ensimmäinen kun pääsi niin siitä seurasi ketjureaktio, ja terveet nelikymppiset äijät olivat yhtäkkiä eläkkeellä.

      • paikat kuntoon

        Selkä menee huonoon kuntoon, jos ihminen lopettaa liikkumisen, siis kävelemisen ja lyhyetkin matkat ajaa autolla..


    • Kaikki loppuu

      Viranhaltijathan ovat koko ikänsä isolla eläkkeellä tekemättä mitään. Kaikki on ilmaista palkan lisäksi työpaikan etuineen. Siis ihan kaikki. Ensin käydään pitkä koulutus ilmaiseksi kaikkine etuineen.
      Se onkin sitten rankkaa kun joutuu pakosta jäämään oikealle eläkkeelle unhon yöhön. Edessä on vain vanhuus ja kuolema.
      Eli maanpäällinen paratiisi on loppu. Muusta paratiisista ei ole mitään takuita.

    • Loisvirkamiehet jooo

      Kapiaisethan saivat jokunen aika sitten jäädä eläkkeelle jo nelikymppisenä helposta virasta. Runsas eläke onkin.
      Eikö ne nykyäänkin saa jäädä eläkkeelle viisikymppisinä.
      maailman turhimmasta ja helpoimmasta hommasta.

      Miksipä se ei metsurikin sitten. Se vie terveyden nopeasti se raskas työ. Varsinkin selkä menee äkkiä täysin sököksi. Siis ennen. Ei nykyään enää.
      Eläke jää aivan minimiksi huonoilla tuloilla.
      Toisin kuin laiskoilla hyväpalkkaisilla työttömillä virkamiehillä.

    • savotan sanni

      Me ollaan Kirstin 69miehen kanssa niin eri linjoilla, että en viitsi alkaa rautalangasta vääntään.
      Ja paikat kuntoon on oikea takin kääntäjä. Voisit harkita poliitikon uraa.
      Jos kokee olevansa maailman paras, niin okei.
      Seinille on turha puhua.
      Eikä älykästä keskustelua pysty keskustelemaan.
      Katkeruus on paha tauti. Mie en voi sinua 69mies, auttaa sen taudin parantamisessa.
      Niinpä savotan sanni vaikenee.

      • 6+9

        Ai? Auttamistakoituksessa päästitte näppäimistöstä suuria viisauksia. Hyvä että kerroitte, muutoin minulta olisi mennyt ohi mm. nämä kohteliaisuudet:

        "Mutta jos mulle joku pikkunen ritsa tulee vit'tuileen ja neuvomaan miten tätä elämää tulee elää,..."

        "Vittuakovalitat, lähde nollasta, jätä kaikki se pois..."

        "Oletko sinä Kirsti mennyt kodin ulkopuoliseen työhön 12-vuotiaana tai nuorempana ? Jos olet, jatkamme keskustelua, muussa tapauksessa emme. "

        " että ne työnantajat, jotka ovat rikastuneet kunnolla ovat rikastuneet juuri sinun työpanoksellasi ja kun se hetki tulee, että työntekijöitä "joudutaan" laittamaan tienpäälle tai vaihtamaan nuorempiin ja nopeampiin, niin sinunkaan työpanoksellasi ei ole pask'ankaan väliä."

        "Huudatko kotona lapsillesi ja Kirstivaimollesi naamapunaisena kun hermot ovat menneet jatkuvan työstressin takia?"

        "Ei sinua kukaan kiitä ylettömästä työnteosta"

        "Olisi mukava tietää, miten se sinunkin suu pannaan kun ensimmäisen sydänkohtauksen saatuasi"

        "Varmaan kannatat Hitlerin aikoinaan lanseeraamaa käytäntöä.."

        "Vain sosiaalitaidoton luuseri kirjoittaa sinun laillasi.
        Sinua vihaa kaikki, myös ***ra-äitisi. "

        Minun on helppo kuvitella, kuinka avoimina ja auttavaisina ihmisinä, teidän lähipiiri on tavallista onnellisempia. Esimerkiksi lainaamistani lauseista oikein huokuu ystävällismielinen sielu, joka haluaa auttaa lähipiiriään. Tässä vielä ehdoton suosikkini: "Vain sosiaalitaidoton luuseri kirjoittaa sinun laillasi." 24.8.2014 17:57

        Nyt kun olen kokenut tämän pyyteettömän ja vilpittömän auttamisen riemun, niin voin vastata pariin kysymykseesi, jotka esitit jo aijemmin ja minulta jäi vastaamatta:
        "Oletko nyt onnellinen?"
        Kiitos kysymästä. Koen olavani onnellinen. Minulla on vakituinen ja mielyttävä työ. Työ on sopivan haastavaa, ei kyllästy mutta ei tarvitse liikaa stressata. Joka työpäivä, kun työpaikan ovi sulkeutuu ja auton renkaat lipuvat kadulle voin hyvällä mielen unohtaa työasiat ja keskittyä muihin ajatuksiin. Oma talo. Tai talosta omistaa pankki vielä 4/10, mutta joka kuukausi pankin osuus pienenee. Kykenen maksamaan laskuni, ostamaan ruokani ja lisäksi tarpeen mukaan muutakin ylimääräistä. Puolisini kanssa meillä on terve- ja rakastava suhde, kaksi ihanaa tervettä lasta. Harrastamme perheen kanssa yhdessä viikottain. Kerran päivässä kokoonumme perheen kesken syömään puhuen päivän tapahtumista sekä tulevasta. Tämä kaikki ei ole tullut ilmaiseksi. Varsinkin opiskeluaikana ja työuran alussa, piti pihistellä ja tehdä suuria uhrauksia, mutta ne ovat tuottaneet hedelmää. Elämässä ei kaduta muu kuin se, etten jatkanut opiskeluja lukion ja ammattikoulun jälkeen. Ymmärrän, että opiskelu olisi vieläkin mahdollista, mutta olenko valmis tekemään perheeni suhteen sellaista uhrausta.

        "Onko sinulla muuta kuin työ?"

        Tähän tuli jo osittain vastattua edellä. Sen verran voin lisätä, että työ vie ajasta ison osan. Jos en ole kovin väärin maailmaa ymmärtänyt, niin työ vie kaikilta työssäkäyvillä se melkoisen osan arjesta. Omalta kohdaltani työ vie arkipäivistä työmatkoineen yhdeksän tuntia. Harrastusomaisesti teen satunaisesti viikonloppuisin kevyesti työtä, jolloin työlle "menetetty" aika lisääntyy 2-6 tuntia. Työn lisäksi minulla ja puolisollani jää hyvin aikaa myös muihin askareisiin. Harrastamme koko perheen kesken 1-3 kertaa viikossa. Tämän kaiken lisäksi luen kirjoja 50-100 kirjaa vuodessa. Kaiken tämän lisäksi, ajastani lohkeaa blogin kirjoittamiseen ja keskustelu foorumeilla pyörimiseen. Täällä tosin en kovin kauheasti aikaani vietä.

        Loppuun vielä pieni ihmettely: Onko tämä Kirsti -juttu jokin suomalainen versio Jene Doe:sta?


      • Jo on sotkua
        6+9 kirjoitti:

        Ai? Auttamistakoituksessa päästitte näppäimistöstä suuria viisauksia. Hyvä että kerroitte, muutoin minulta olisi mennyt ohi mm. nämä kohteliaisuudet:

        "Mutta jos mulle joku pikkunen ritsa tulee vit'tuileen ja neuvomaan miten tätä elämää tulee elää,..."

        "Vittuakovalitat, lähde nollasta, jätä kaikki se pois..."

        "Oletko sinä Kirsti mennyt kodin ulkopuoliseen työhön 12-vuotiaana tai nuorempana ? Jos olet, jatkamme keskustelua, muussa tapauksessa emme. "

        " että ne työnantajat, jotka ovat rikastuneet kunnolla ovat rikastuneet juuri sinun työpanoksellasi ja kun se hetki tulee, että työntekijöitä "joudutaan" laittamaan tienpäälle tai vaihtamaan nuorempiin ja nopeampiin, niin sinunkaan työpanoksellasi ei ole pask'ankaan väliä."

        "Huudatko kotona lapsillesi ja Kirstivaimollesi naamapunaisena kun hermot ovat menneet jatkuvan työstressin takia?"

        "Ei sinua kukaan kiitä ylettömästä työnteosta"

        "Olisi mukava tietää, miten se sinunkin suu pannaan kun ensimmäisen sydänkohtauksen saatuasi"

        "Varmaan kannatat Hitlerin aikoinaan lanseeraamaa käytäntöä.."

        "Vain sosiaalitaidoton luuseri kirjoittaa sinun laillasi.
        Sinua vihaa kaikki, myös ***ra-äitisi. "

        Minun on helppo kuvitella, kuinka avoimina ja auttavaisina ihmisinä, teidän lähipiiri on tavallista onnellisempia. Esimerkiksi lainaamistani lauseista oikein huokuu ystävällismielinen sielu, joka haluaa auttaa lähipiiriään. Tässä vielä ehdoton suosikkini: "Vain sosiaalitaidoton luuseri kirjoittaa sinun laillasi." 24.8.2014 17:57

        Nyt kun olen kokenut tämän pyyteettömän ja vilpittömän auttamisen riemun, niin voin vastata pariin kysymykseesi, jotka esitit jo aijemmin ja minulta jäi vastaamatta:
        "Oletko nyt onnellinen?"
        Kiitos kysymästä. Koen olavani onnellinen. Minulla on vakituinen ja mielyttävä työ. Työ on sopivan haastavaa, ei kyllästy mutta ei tarvitse liikaa stressata. Joka työpäivä, kun työpaikan ovi sulkeutuu ja auton renkaat lipuvat kadulle voin hyvällä mielen unohtaa työasiat ja keskittyä muihin ajatuksiin. Oma talo. Tai talosta omistaa pankki vielä 4/10, mutta joka kuukausi pankin osuus pienenee. Kykenen maksamaan laskuni, ostamaan ruokani ja lisäksi tarpeen mukaan muutakin ylimääräistä. Puolisini kanssa meillä on terve- ja rakastava suhde, kaksi ihanaa tervettä lasta. Harrastamme perheen kanssa yhdessä viikottain. Kerran päivässä kokoonumme perheen kesken syömään puhuen päivän tapahtumista sekä tulevasta. Tämä kaikki ei ole tullut ilmaiseksi. Varsinkin opiskeluaikana ja työuran alussa, piti pihistellä ja tehdä suuria uhrauksia, mutta ne ovat tuottaneet hedelmää. Elämässä ei kaduta muu kuin se, etten jatkanut opiskeluja lukion ja ammattikoulun jälkeen. Ymmärrän, että opiskelu olisi vieläkin mahdollista, mutta olenko valmis tekemään perheeni suhteen sellaista uhrausta.

        "Onko sinulla muuta kuin työ?"

        Tähän tuli jo osittain vastattua edellä. Sen verran voin lisätä, että työ vie ajasta ison osan. Jos en ole kovin väärin maailmaa ymmärtänyt, niin työ vie kaikilta työssäkäyvillä se melkoisen osan arjesta. Omalta kohdaltani työ vie arkipäivistä työmatkoineen yhdeksän tuntia. Harrastusomaisesti teen satunaisesti viikonloppuisin kevyesti työtä, jolloin työlle "menetetty" aika lisääntyy 2-6 tuntia. Työn lisäksi minulla ja puolisollani jää hyvin aikaa myös muihin askareisiin. Harrastamme koko perheen kesken 1-3 kertaa viikossa. Tämän kaiken lisäksi luen kirjoja 50-100 kirjaa vuodessa. Kaiken tämän lisäksi, ajastani lohkeaa blogin kirjoittamiseen ja keskustelu foorumeilla pyörimiseen. Täällä tosin en kovin kauheasti aikaani vietä.

        Loppuun vielä pieni ihmettely: Onko tämä Kirsti -juttu jokin suomalainen versio Jene Doe:sta?

        Jestas mitä sotkua. Kamalaa siansaksaa ja pitkästi. Älkää olko katkera.
        Yrittäkää rentoutua. Olette vihainen ja agressiivinen. Verenpaineenne nousee.
        Turhaa tuollainen katkera suoltaminen tänne kakkaanne. Moni ei viitsi edes lukea tuollaista jonninjoutavaa sekavaa itsensä kehumista ja lapsellista seka
        sotkua.


    • Poijjaat, poijjaaat.

      Mulla tuli heti sama mieleen tuosta nimimerkistä " 6 9" että hän on hirvittävän katkera ja kadeellinen tyyppi. Onko maailma juuri noin pahoin kohtellut vai mistä tuo silmitön viha ja katkeruus juuri köyhimpiä kohtaan. Tyhmäkin olet. Hyvin tyhmä.

      Samoin "paikat kuntoon" on oikea perseenuolija pelkuri. Mielipiteet vaihtelevat ilmojen mukaan. Erittäin ailahteleva tyyppi. Mielistelijä ja perseensuolijatyyppi.
      Eikä mikään järjenjättiläinen.

      Anteeksi suorapuheisuuteni. Se kirpaisee varmaaan mutta ottakaa oppia paremmiltanne.

      • """"""

        Paikat kuntoon
        Tämä sinun aloituksesi oli todella ajattelematon.


      • 9-3

        Se on tuo pätemisen tarve toisilla kovempi, pitää näyttää olevansa viisas ja samalla paljastaakin tyhmyytensä.


      • 6+9

        Katkeruuskortti heitetty! Minulla on kohta koko pakka. Sinulla tuli mieleen heti mielipide. Pystytkö koskaan muuttamaan heti saamaasi mielipidettä toiseksi, jos logikka ja järki tähän kehottaisi? Vai kuulutko massaan, joka pitää omasta mielipiteestään jääräpäisesti kiinni vaika kuinka järki muuta sanoisi?

        "mistä tuo silmitön viha ja katkeruus juuri köyhimpiä kohtaan"
        Missä kohtaa olen sanonut vihaavani köyhiä. (Edellisessä lauseessa EI OLE kysymysmerkkiä, jolla vihjataan kysymyksenomaisen lauseen olevan retorinen.) Tilastokeskuksen mukaan suuri ikäluokka omaa suurimmat varat Suomessa. Jolloin logiikan mukaan, arvostelemalla suurta ikäluokka ei arvostella köyhimpiä, sillon arvostellaan varakkainta ikäluokkaa.

        "Anteeksi suorapuheisuuteni."
        Saat anteeksi, vaikka kirjoituksesi kattaakin hyvin kattavasti argumentointivirheet.

        "Se kirpaisee varmaaan..."
        Ei muuten kirpaise.

        "...mutta ottakaa oppia paremmiltanne."
        Näin juuri. Suosittelen samaa sinulle. Iltalukemiseksi suosittelen Pirttimaan ja Valtaojan kirjaa: Tiedän uskovani, uskon tietäväni: Keskustelukirjeitä.


      • Ikämies
        6+9 kirjoitti:

        Katkeruuskortti heitetty! Minulla on kohta koko pakka. Sinulla tuli mieleen heti mielipide. Pystytkö koskaan muuttamaan heti saamaasi mielipidettä toiseksi, jos logikka ja järki tähän kehottaisi? Vai kuulutko massaan, joka pitää omasta mielipiteestään jääräpäisesti kiinni vaika kuinka järki muuta sanoisi?

        "mistä tuo silmitön viha ja katkeruus juuri köyhimpiä kohtaan"
        Missä kohtaa olen sanonut vihaavani köyhiä. (Edellisessä lauseessa EI OLE kysymysmerkkiä, jolla vihjataan kysymyksenomaisen lauseen olevan retorinen.) Tilastokeskuksen mukaan suuri ikäluokka omaa suurimmat varat Suomessa. Jolloin logiikan mukaan, arvostelemalla suurta ikäluokka ei arvostella köyhimpiä, sillon arvostellaan varakkainta ikäluokkaa.

        "Anteeksi suorapuheisuuteni."
        Saat anteeksi, vaikka kirjoituksesi kattaakin hyvin kattavasti argumentointivirheet.

        "Se kirpaisee varmaaan..."
        Ei muuten kirpaise.

        "...mutta ottakaa oppia paremmiltanne."
        Näin juuri. Suosittelen samaa sinulle. Iltalukemiseksi suosittelen Pirttimaan ja Valtaojan kirjaa: Tiedän uskovani, uskon tietäväni: Keskustelukirjeitä.

        Olet oppinut uuden hienon sanan "retorinen." Käytä sitä säästellen, muuten se menettää tehonsa.

        Pyyhi huurut pois silmälaseistasi niin näet nenääsi pidemmälle. Näsäviisastelu ei ole hyvä piirre nuoressa ihmisessä.


      • 6+9
        Ikämies kirjoitti:

        Olet oppinut uuden hienon sanan "retorinen." Käytä sitä säästellen, muuten se menettää tehonsa.

        Pyyhi huurut pois silmälaseistasi niin näet nenääsi pidemmälle. Näsäviisastelu ei ole hyvä piirre nuoressa ihmisessä.

        Itse en kehoita pyyhkimään huuruja omilta laseiltasi. Ikämiehenä olisit tehnyt sen jo aikaa sitten. Itse asiaan sinulla ei ollut mitään annettavaa.


      • paikat kuntoon
        """""" kirjoitti:

        Paikat kuntoon
        Tämä sinun aloituksesi oli todella ajattelematon.

        Miten niin aloitukseni on ajattelematon. Missä perustelusi?


      • Ikämies
        6+9 kirjoitti:

        Itse en kehoita pyyhkimään huuruja omilta laseiltasi. Ikämiehenä olisit tehnyt sen jo aikaa sitten. Itse asiaan sinulla ei ollut mitään annettavaa.

        Vähän hankalaa se olisikin kun en ainakaan vielä tarvitse laseja. Kiva jos sinä olet pystynyt antamaan jotain tälle keskustelulle, en vain ole vielä huomannut mitä.


      • 6+9
        Ikämies kirjoitti:

        Vähän hankalaa se olisikin kun en ainakaan vielä tarvitse laseja. Kiva jos sinä olet pystynyt antamaan jotain tälle keskustelulle, en vain ole vielä huomannut mitä.

        " en vain ole vielä huomannut mitä. "
        En ole yllättynyt. Kokoan sanani ranskalaisillaviivoilla, jotta sisälukutaidottomienkin helpompi ymmärtää. (Toivottavasti ranskalainenviiva ei ollut liian hieno sana.) Sisäistetyillä argumentit (IIK! taas hieno sana!)

        - Suuri ikäluokka on historian itsekeskeisin ja ahnein sukupolvi
        -- Pääsi maailman sodan jälkeen aloittamaan puhtaalta pöydältä (infra, sotakorvaukset, perusteollisuus valmiina)
        -- Eli kulta ajan veloiksi ja loi sairaan järjestlemän -> velat ja sairasjärjestelmä jälkipolvien hoidettavaksi.
        -- Maksoi suurella väkimäärällä pinen väen pienet eläkkeet; haluavat pinen väen maksavan suuren väen suuret eläkkeet.
        -- Haluavat nuorina ja työkuntoisina eläkkeelle viettämään laatuaikaa. -> eläkepommipäätöksiä pitkitetään niin kauan, että ehditään ensin itse eläkkeelle ajoissa.
        -- Vaativat itselleen huippu hyvää vanhuudenhuoltoa, omat vanhemmat ja varsinkin isovanhemmat hoitivat sikolättiä muistuttavissa olosuhteissa.
        -- Vaativat tulevilta sukupolvilta maksamaan heidän velat, eläkkeet ja terveydenhuollon ja ties mitä muuta.

        Ketjussa on kymmeniä argumentointivirheitä (IIK! Hienosana!) kattaen laajasti virheiden kirjon. Oliko jollakulla jotakin oikeaa argumenttia omieni vastaan vai mennäänkö vielä ad hominem linjalla?


    • Lntstm

      Vaikka en yleensä ole samoilla linjoilla tämän loisista kirjoittavan tyypin kanssa, niin tuossa kapiaisten eläkeasiassa olen samaa mieltä.

      Mihin hemmetin pykälään ja miten se on perusteltu liittyy tämä armeijan sätkynukkejen eläkeikä? Tottakai ymmärrän lentäjien kohdalla asian, mutta entäpä nämä muut pokkuroijat siellä? Eikö sitä työtä pysty tekemään enää yli viisikymppisenä, onko se niin raskasta? Vai pettääkö niillä kapiaislla pää siinä iässä runsaan alkoholinkäytön seurauksena, kai sen on joku laskenut niin?

      Suoraan kun sanotaan, niin niitä hommia pystyy ihan varmasti tekemään 65 vuotiaaksi saakka. Jos poliisitkin hoitavat paljon vaativampia työtehtäviä ja samoin palomiehet niin mikseivät kapiaiset tähän pystyisi?

      Ilmeisesti kyseessä on joku historiallinen jäännelaki, jota ei saada muutettua. Eihän tuossa systeemissä ole mitään järkeä.

      • Läheltä nähnyt

        Voi kuinka oikeassa oletkaan, aikaisin puolustusvoimista eläkkeelle, kun pää pehmenee sen takia, että työssä ei ole mitään haastetta. Tehhään vain juuri ja juuri se mikä ylemmältä taholta määrätään. Ja vapaalla juopotellaan.Hyväkuntoiset miehet ja naiset parhaassa työiässä eläkkeelle. Sieltä se pitää eläkeikien ja työurien pidentäminen aloittaa. Oikei vihaksi pistää, kun joutuu kattomaan noita laiskureita, työ ei rasita, pitkät vapaat ja viinat maistuu.


    • Tyhmä mikä tyhmä

      6 9 nimimerkillä kirjoittava on tosiaankin hyvin tyhmä, hyvin tyhmä.
      Kaikki sen huomaa heti. Siis normaaliälyiset ainakin.
      Tyhmiin se ehkä uppoaa. Tyhmäjän ei tajua olevansa tyhmä...no milläpä se...ymmärrän
      Mutta kyllä se siitä. Älä masennu "Maire".

    • Rentoutu ja lepää

      Sekavaa pilipalisotkua kirjoittaa 6 9 nimimerkki. Menisit jollekin hyvälle opettajalle että oppisit vähänkään kirjoittamaan selkokieltä.
      Et osaa silimänirannalle sitten vähääkään kirjoittaa mitään kunnollista. Jonninjoutavaa pazkaa. kKrjoita lyhyesti ja ytimekkäästi asiaa. Älä jauha tyhjänpäiväistä kakkaa. Se ei meikään tee vaikutusta. Olet aika mitätön turhan valittaja. Mikä oikein närästää. Onko loukattu vai mikä ihme teikäläistä marmatuttaa noin kauheesti. Yrittäkää rentoutua. Kyllä se siitä aurinko paistaa joskus teillekin.

    • Lukee se kjäh,kjäh..

      meiillä ei kiinnosta valtaojat ja pirttimaat. En ota oppia keneltäkään. En tarvitse. osaan ajatella itse. Olen huippu siinäkin kuten monessa muussakin.

      Senku luette. Älkää niitä lukujanne minulle tyrkyttäkö debiilit.

    • Älykästä tekstiä nyt

      Kyllähän se näin on että juuri suuressa ikäluokassa on aina ollut eniten hyvin, hyvin köyhiä ja on niinkaun kun nämä ovat elossa. Onhan se tyhmää väittää muuta.
      Suuri ikäluokka teki ja tekee eniten tuottava työtä. On pitänyt Suomen rattaat ainakin jotenkuten pyörimässä.
      Ahkeraa työteliästä porukkaa suurin osa. Suuri osa ehtii kuolla ennen pienelle eläkkeelle pääsyä. Näin se on ollut monen kohdalla ja tulee lopuillekin olemaan. Siis niille jotka ovat töitä tehneet.
      Virkamiehet eivät kuulu tähän porukkkaan. Ovat helpolla päässeitä loisia koko ikänsä. Elävät pitkään hyvällä eläkkeellä. Helpolla päässeet laiskotellen ja hoitaen terveyttään yhteiskunnan varoilla. "Työ" ei ole kuluttanut ja rasittanut.

    • Kirstiile kiitosta

      6 9 on yhtäkuin KIRSTI. Kirsti on kyllä katkera ja hyvin lapsellinen.
      Voi hyvä Kisti. Voi sinua Kirsti.

      No mitäs Kirstille muuta? Montako kirjaa nyt on tullut luettua Kisrti-kulta?

      Kirsti on työpaikka. Kirsti on hyödyllinen yhteiskunnalle. Kirstillä on puoliso ja velkainen talo. Kirstillä on autokin. Kyllä Kirsti tietää.
      Kirsti pätee. Kirsti kehuu itseään. Kirsti on kuitenkin katkera jostain syystä.
      Miten se niin on Kirsti? Miksi Kirsti on vihainen työttömille ja köyhille.
      Kirstillä on...vaikka mitä. Kirsti osaa argumentoita. Siis omasta mielestään. Kirsti on kova moittimaan toisia ja syyllistämään. Kirsti antaa anteeksi. En kyllä tiedä minkä. no väliäkö sillä. Meidän pitää ymmärtää Kirstiä. Kirstihän on loppujen lopuksi massaan kuuluva kelpo tyyppi.

    • Voi sinua Kirsti

      Kirsti olet kyllä pöljä. Ainakin vähäisen. Siis 6 9 eli KIRSTI.

    • 6+9

      Ihailen Stubbia. Se on niin trendikäs ja kansainvälinen. Osaa pukeutua ja on niin hurmaava hymyineen.
      Tekee töitä meidän hyväksemme lujasti. Edustaa Suomea fantastisesti.
      Se pylly......voi pojat...ihana stubin sulopylly tuoksuineen....aaaahhhh..
      Äänestäkää stStubbia...ihana viisas komea...ja aaaahhhhh...se pylly...seksiä tihkuu...aaaaaaahhhhh....

      • Ohoh poijjaat

        No nyt tuli ensikertaa hyvä kommentti teiltäkin 6 9. Hienoa. Alatte edistyä. Niin sitä pitää.


    • Pajamäki = Pullamöss

      Kirsti yrittää päteä täällä, sivistyssanakirja on kovassa käytössä. Huvitti suuresti nuo ranskalaiset viivat ja hänen OMAT MIELIPITEENSÄ asioista. Jokainen kohta oli pelkkä OMA MIELIPIDE, ei muuta. Joillakin ihmisillä on taipumusta luulla että se oma mielipide on absoluuttinen totuus. Jotenkin tulee mieleen tuosta tyypistä herraperheen kaiken saanut tenava joka on kaiken lisäksi narsisti pahimmasta päästä.

      PS. Kirsti, älä kopioi tänne Sosiaalidemokraatti Osku Pajamäen tarinoita vaikka tarkkaan olet ne lukenutkin.

    • Terve Kirsti hei

      Minulla tuli myös heti mieleen tuosta Kirstistä eli 6 9 pahimmanoloinen narsisti.
      Pätemisen tarpeessa oleva lapsellinen sönkkö.

    • paikat kuntoon

      Kovin on keskustelu karannut käsistä. Kommentit eivät miteenkään liity avaukseen.

      Ei marjojenpoiminta aina laiskuuteen liity, vaan useimmiten tietämättömyyteen. Kaupoista ostetaan ulkolaisia hedelmiä ja vihanneksia, vaikka kotimaisia marjoja olisi tarjolla tuoreena suoraan metsästä tai torien pöydiltä. Kotimaisissa marjoissa ja vihanneksissa on parhaat vitamiinit.

      Yksi syy marjojen poimimattomuuteen on kiinostuksen puute. Vanhemmat eivät opeta lapsiaan liikkumaan luonnossa ja kerämään marjoja ja sieniä. On jopa ennevanhaan koulujen oppilaidenkin pitänyt kerätä soppamarjat koululle.

    • Yksinpuheluaä

      Olet satusetä! Vielä uskoo meijänkin uskovan!

      • paikat kuntoon

        Minäkö satusetä? No, en ole. Enkä yksinpuhelua harrasta.


      • 0mituinen
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Minäkö satusetä? No, en ole. Enkä yksinpuhelua harrasta.

        höpöttäjä!? ...


    • Yksinpuhuja minä

      Mitäpä se ketään haittaa vaikka puhuisikin yksin. Sehän on päinvastoin älykkyyden merkki. Se on taitolaji puhua yksin. Kaikki huippukirjailijat ovat esimerkiksi yksinpuhujia. Kirjoittavat siis paksuja kirjoja yksin jne...
      Minä puhun paljon yksin ja kirjoitan. Olen henkisesti niitä terveimpiä persoonia ja älykäskin. Näin se vai on poijjaat.
      Eli siinä ei ole mitään hävettävää ja salailtavaa. Päinvastoin...pänvastoin poijjaat

    • paikat kuntoon

      Niin ja onhan täällä keskustelemassa minun lisäkseni ainakin Kirsti.

      Vaikka ei sekään varmaa ole. Saatan yks kaks olla se Kirsti minäkin. Mikäpäs se on olla Kirstinä silloin tällöin

    • Kirstin isä

      Kirsti on oikeasti täti jolla on munat vaaleanpunaisen tyllihameen alla. Kirstillä on partainen miesystävä ja paha kuppa joka on levinnyt aivoihin. Siksi Kirsti fanittaa Cheekiä ja vihaa kaupunginorkesteria. Oireisiin kuuluu mm. youtube-videoiden lähettäminen Suomi24 palstalle.

      Kirsti on hyvin, hyvin vihainen.

    • 6+9

      Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee

      • paikat kuntoon

        Onko Kirstillä montaki hauvaa?


      • hohhoijakkaa 1
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Onko Kirstillä montaki hauvaa?

        Onko keskustelu lähteny vähän hakoteille. Muistaako kukkaa, mistä tässä keskustellaan. Tuo muuan näkyy sekottavan joka keskustelun pätemisen tarpeessaan.


    • Älykäs ja pätevä

      Se joka vaihtaa joka kerta "nimimerkin" hänellä ei ole pätemisen tarvetta. Ymmärrättekö edes tämän. Onhan se järjetön ajatuskin jo.
      Muutenkin sen huomaa kuka osaa ja kuka ei. Joka osaa sen ei tarvitse hakea tukijoukkoja pätevyydelleen. Kyllä pätevä älyää olevansa pätevä ilman teiä tollojakin.
      Teille on aivan sama hyvät tollot mitä teette tai sanotte.
      Menkää vaikka paskalle tyhjentämään päänne. Se helpottaa ehkä....

      Kiitos ablooteista.

    • Psykologi Neutroni

      Sitäpaitsi tämä paskaketju olisi loppunut jo kolmeen ensimmäiseen viestiin jos meitä älykkäitä ei olisi tätä ollut ruokkimassa. Samoin kuin monet muutkin ketjut.
      Älyättekö tämän yksinkertaisen asian? Tä!

      Miten esim. marjojen noukkimisesta voi kahta viestiä enempää kommentoida.
      Tyhmä aihe. Tosi tyhmä.
      Kysymys on tässä nyt taas siitä teidän perisynnistä. ELI OLETTE NIIN HIRMU KADEELLISIA KUN TOISET OSAA KAIKEN.
      Te tumpelot olette tyhmiä tolloja yksinkertaisuuksia. Ette osaa muuta kuin kadehtia ja nälviä parempianne.

    • HOITOON PIAN!

      OLET SIE SEKAISIN! MENE HOITOON!

      • Idiootti parkuu

        Älä huuda tänne idiootti.


    • Kadeellisen ablootit

      No niin näyttäisi olevan. Ja sen lisäksi tyyppi on oikeinkirjoituksen mestari, helminä "ablootit, kadeellinen." Voi Luoja, mistä noita urpoja sikiää?

      • paikat kuntoon

        Jokainen tekee kirjoitusvirheitä. Kirjoitusvirheisiin ei pitäisi puuttua. Tärkeintä on ymmärtää kirjoituksen sisältö. Siis luetun ymmärtäminen.


      • Psykologi Neutroni
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Jokainen tekee kirjoitusvirheitä. Kirjoitusvirheisiin ei pitäisi puuttua. Tärkeintä on ymmärtää kirjoituksen sisältö. Siis luetun ymmärtäminen.

        Ne ei kato muuta osaa tollot. Se on varma merkki. Tyhmäthän eivät tajua olevansa tyhmiä. No milläpä ne...ymmärrämme. Olkaa "onnellisia". No sitähän tolettakin.
        Kyllä mie ne muuten näin ne ablootit ja kathelliset jne....
        Mitäpä se kelhen kuuluu kenenkään kirjoitustyyli. Son minun murretta jne....
        Ette muuta osaa kuin katella "virheitä" että pääsettä laukeamaan siten nälvimällä kikkeli pystössä orgasmin saaden. Kovan pätemisen tarpeessanne.
        Olette tyhmiä...hyvin...hyvin tyhmiä.... Hirmuinen kadeus vielä siihen päälle.
        Yritetään mollata toista kadeuksissaan kun ite ei osaa mitään muuta kuin olla katkera ja kathellinen mitätön kakkahousu haisevine kamaline lötköpyllineen. Pikkukikkeli tyytymättömänä puutteessanne.
        Minulla ei tule kirjoitusvirheitä jos niin haluan.
        Urpojen urpo.... Siis te kaksi. Hölmöjöjä ootte...varmaan kommareita. Nehän ovat fanaattisen superkathellisia ja ilkeitä aivopestyjä pöljiä.

        Hakekaa sanakirja esille onnettomat vähä-älyiset ja hakekaa pätemise tarpeessanne mielestänne kaikki virhhet myös nyt tästäki kommentista. Ehkä se tekee kikkeliinne hyvää ja itsetuntonnekin nousee vähän.
        Kikkelinne laukeaa ehkäpä. Äiti kehhuu sitte.

        OLETTE TEBIILEJÄ TE ARVOSTELIJAT.
        Älkää kuitenkaan masentuko. Tyhmähän on kuulemma onnellinen.

        Terv.
        Valovuosia teitä parempi kaikessa. Ennenkaikkea älykkyytessä.


      • paikat kuntoon
        Psykologi Neutroni kirjoitti:

        Ne ei kato muuta osaa tollot. Se on varma merkki. Tyhmäthän eivät tajua olevansa tyhmiä. No milläpä ne...ymmärrämme. Olkaa "onnellisia". No sitähän tolettakin.
        Kyllä mie ne muuten näin ne ablootit ja kathelliset jne....
        Mitäpä se kelhen kuuluu kenenkään kirjoitustyyli. Son minun murretta jne....
        Ette muuta osaa kuin katella "virheitä" että pääsettä laukeamaan siten nälvimällä kikkeli pystössä orgasmin saaden. Kovan pätemisen tarpeessanne.
        Olette tyhmiä...hyvin...hyvin tyhmiä.... Hirmuinen kadeus vielä siihen päälle.
        Yritetään mollata toista kadeuksissaan kun ite ei osaa mitään muuta kuin olla katkera ja kathellinen mitätön kakkahousu haisevine kamaline lötköpyllineen. Pikkukikkeli tyytymättömänä puutteessanne.
        Minulla ei tule kirjoitusvirheitä jos niin haluan.
        Urpojen urpo.... Siis te kaksi. Hölmöjöjä ootte...varmaan kommareita. Nehän ovat fanaattisen superkathellisia ja ilkeitä aivopestyjä pöljiä.

        Hakekaa sanakirja esille onnettomat vähä-älyiset ja hakekaa pätemise tarpeessanne mielestänne kaikki virhhet myös nyt tästäki kommentista. Ehkä se tekee kikkeliinne hyvää ja itsetuntonnekin nousee vähän.
        Kikkelinne laukeaa ehkäpä. Äiti kehhuu sitte.

        OLETTE TEBIILEJÄ TE ARVOSTELIJAT.
        Älkää kuitenkaan masentuko. Tyhmähän on kuulemma onnellinen.

        Terv.
        Valovuosia teitä parempi kaikessa. Ennenkaikkea älykkyytessä.

        Son sinun murretta, ole murteestasi ylpeä. Kyllä sinun kommentistasi saa selvää, se vaan vaatii luetunymmärtämistä.


    • Yks Urpo

      Kadeellisen ablootit
      30.8.2014 10:43
      0
      Sulje
      No niin näyttäisi olevan. Ja sen lisäksi tyyppi on oikeinkirjoituksen mestari, helminä "ablootit, kadeellinen." Voi Luoja, mistä noita urpoja sikiää?

      Löysin ainakin kuusi kirjoitusvirhettä tuosta ylläolevasta tekstistä. No ei se mitään.
      Virheitähän tulee. Emme arvostele niitä.
      Tärkeintä on että kirjoittaja ymmärtää mitä kirjoittaa.

      • Ymmärrätkö?

        Tottakai on pari virhettä jos on kopsattu tuon alkuperäisen virheentekijän tekstiä vinoilumielessä. Katseleppa muuten tuota omaa tekstiäsi, olisiko lauserakenteissasi korjaamisen varaa? Tiedätkö muuten mikä on pilkku?

        PS. Yksilöi ne kuusi virhettä. Odotan.


      • Riippumaton
        Ymmärrätkö? kirjoitti:

        Tottakai on pari virhettä jos on kopsattu tuon alkuperäisen virheentekijän tekstiä vinoilumielessä. Katseleppa muuten tuota omaa tekstiäsi, olisiko lauserakenteissasi korjaamisen varaa? Tiedätkö muuten mikä on pilkku?

        PS. Yksilöi ne kuusi virhettä. Odotan.

        Olette pätemisen tarpeessa oleva kade.


    • Puolueettomasti taas

      Hyvillä kirjailijoilla on omat puhtaaksi kirjoittajat. Tärkeintä on että mielenkiintoa riittää. Eli että on lukijoita.
      Paikat kuntoon nimimerkki kerää ylivoimaisesti eniten lukijoita ja vastaajia aloituksiinsa. Tämähän merkitsee siis jotain.....siis osaamista.
      Tämä herättää tietenkin hirmuista kadeutta monissa. Jopa raivoa ja vihaa.
      Tämä on kyllä huomattu jo ajat sitten. Siis ajat sitten.
      Älkää tosikoiko. Ottakaa huumorilla.

      • paikat kuntoon

        Ei tässä mistään osaamisesta ole kyse. Tietysti tärkeetä on, että on mielenkiintoinen keskustelunaihe ja vähän erikoinen. Huumorilla kuitenkin, vaikka joskus tulee risuja ja lunta tupaan. Kaikkeen tottuu, kun ei liian vakavasti ota kommentteja.


    • YKSIN PUHELEE!

      AINA VAIN PAHENEE!

      • Aaronin Vilja

        No? Antaa puhua. Älä kadehti lähimmäisesi kommunikointitaitoa.
        Miksi muuten huudat? Oletko kiihtyneessä tilassa?


    • Dri Lukas Riter

      HOITOON PIAN!
      30.8.2014 08:54
      0
      Sulje
      OLET SIE SEKAISIN! MENE HOITOON!


      Mitä te onneton oikein parutte. Älkää ihmeessä huutako. Yrittäkää toki rauhoittua. Muistakaa verenpaineenne.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe