tieriita

hiekkaas

Moi!

Kyseessä yksityistie omalla puolellani haja-asutusalueella jolla useita käyttäjiä mm.maanviljelijöitä. Tie perustettu rasitteeksi minun tontilleni naapurin metsäpalstan rajaan kiinni.

Jos tieltä leviää hiekkaa hieman naapurin metsäpalstan puolelle miten toimin kun metsäpalstan omistaja aikoo viedä oikeuteen, olen lapioinut hiekkaa takaisin omalle puolelleni, mutta mikään ei riitä, sillä kuulemma "luiskaa" on hänen puolellaan, en voi oikein enempääkään raapia kun alkaa jo lähtemään perusmaatakin metsäpalstan omistajalta.

Vaikee tehdä mitään kun ei tiedä mitä pitää tehdä, mutta oikeuteen kuitenkin mennään. Eikö ole epäreilua yrittää rahastaa tällä tavalla ettei osata suoraan sanoa mikä on vikana, mutta hiekkaa on kuitenkin kuulemma väärällä puolen? Lisäksi palstan omistaja sanoi ettei mihinkään saa koskea vaan lakimies hoitaa asian.

Asiassa ei varmaan Suomessa ole sallittua käyttää maalaisjärkeä vaan laki on laki ja hiekanmuruset on noukittava omalle puolelle, toki sen tekisinkin jos saisin tehdä ja tietäisin mistä kohdasta.

2

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiekkaheikki

      Miten se hiekka sieltä tieltä sinne naapurin puolelle leviää? Kuka sitä sinne levittää voi olla korvausvelvollinen, et välttämättä sinä, jos et ole vahinkoon syypää.
      Jos se hieman leviää pöllyämällä kun tiellä ajetaan, niin oikeudessa tullaan valittajalle nauramaan...
      Ja mikä haitta siitä hiekasta on siellä metsämaalla, mikä on aiheutettu vahinko, joka pitäisi korvata?

      • hiekkaas

        Sitä on levinnyt kun tie on painunut (uusi tie). Sellanen kärrytie. Olen korjannut tietä kahteen otteeseen ja raapinut levinnyttä hiekkaa/soraa metsäpalstalta, mutta ei kelpaa. Asia sovittu moneen kertaan suullisesti kahden kesken, mutta aina jonkun viikin kuluttua tulee sanomaan, että en oo siirtänyt ja mitään ei olekkaan muka sovittu.

        Sen jo tiedän ja olen huomannut, että kyseessä on ihan tahallista kiusantekoa jonka mielellään kyllä haluaisin jo loppuvan. Tosin oma vikani kun tein tien rajaan kiinni, oisi voinut jättää metrin väliä jos olisi tiennyt, että tollainen maanomistaja sattuu olemaan rajan toisella puolen. Eka kertaa ennen tien tekoa käytiin yhdessä kattoon paikka ja silloin oltiin niin höyliä ja sanoi "siitä vaan ei ole niin justiin", olikohan tässä tarkoituskin rahastaa vain viemällä asia myöhemmin oikeuteen?

        Ja mitä hiekka haittaa? Ei varmasti mitään, sillä onhan jo perusmaassakin samaa hiekkaa/soraa, ongelmahan on vain, että kun laki on laki ja tie ei saa levetä toisen puolelle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe