Milloin puhelinsoitto TE-toimistolta?

1234asetkg

Milloin teille on soitettu kun on ollut se sovittu soittopäivämäärä? Mulla mennyt jo
paljon pitkäksi eikä mitään kuulu.

Ei kyllä kuulu muutenkaan työllistymiseen ja tässä on varauduttava jo tyämarkkinatuella elämiseen. V1ttumainen tianne!

48

4874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön mies.

      Ei ole soitetu vaikka piti 3 vuotta sitten soittaa. Sanoivat että he hoitavat yhteydenpidon.

    • TE-toimisto ottaa yh

      Minulle piti tulla soitto tänään, mutta eipä ole kuulunut. Ei kyllä tullut silloin työttömyyden alkaessakaan soittoa sinä päivänä kuin piti. Menin silloin paikalliseen TE-toimistoon kysymään asiaa, jonotin tavallaan turhaan, koska heillä oli silloin jokin "sekaannus" puheluiden kanssa. Joopa joo.

      Nettisivuilla voisi olla selkeämpi informaatio siitä, ettei työttömyys/työnhaku/etuus katkea, vaikkei työkkäristä soiteta, täsmälleen silloin kun pitäisi. Ainoastaan työttömän oma laiminlyönti (ei soita työkkäriin, jos on sovittu, ei käy työkkärissä, jos on sovittu, ei vastaa työkkärin yhteydenottoihin tms.) aiheuttaa sen.

      Tarkistin tänään parikin kertaa, ettei niillä sähköisen asioinnin sivuilla ole yhteydenottopäivämäärää muutettu, mutta yhä se siellä on 22.8. Ehkä maanantaina sitten soittavat.

      Olisi mukava, jos olisi mahdollista saada vaikkapa tekstiviesti, ettei puhelua tulekaan enää tänään. Muissa palveluissa se näyttää onnistuvan. Koko päivä meni puhelinta kytätessä. Se pitää nöyränä, mutta ottaa myös päähän.

      • 1234asetkg

        Just noin! V1tuttaa entistä enemmän.

        Oli paljon parempi silloin kun itse soitettiin. Puhelut ja uusiminen hoituivat ajallaan.


      • Olkaa tarkkana!!
        1234asetkg kirjoitti:

        Just noin! V1tuttaa entistä enemmän.

        Oli paljon parempi silloin kun itse soitettiin. Puhelut ja uusiminen hoituivat ajallaan.

        Mullekaan ei TE-toimisto soittanut luvattuna päivänä. Laitoin sit sähköpostia sinne kun en puhelimitse päässyt läpi (jatkuvasti varattu). Seur päivänä sain sähköpostitse vastauksen ja seur soittopäivän päivämäärän joka lokakuussa. Tarkistin tämän vielä TE-toimiston "omilta sivuilta" ja siellä uusi pvm oli eikä myöskään työttömyyspäivärahan maksu katkennut. Kannattaa kyllä ite kysellä, jos sieltä ei kuulu mitään koska joku on senkin takia saanut karenssin!!


      • TE-toimisto ottaa yh
        Olkaa tarkkana!! kirjoitti:

        Mullekaan ei TE-toimisto soittanut luvattuna päivänä. Laitoin sit sähköpostia sinne kun en puhelimitse päässyt läpi (jatkuvasti varattu). Seur päivänä sain sähköpostitse vastauksen ja seur soittopäivän päivämäärän joka lokakuussa. Tarkistin tämän vielä TE-toimiston "omilta sivuilta" ja siellä uusi pvm oli eikä myöskään työttömyyspäivärahan maksu katkennut. Kannattaa kyllä ite kysellä, jos sieltä ei kuulu mitään koska joku on senkin takia saanut karenssin!!

        En aio ikuisesti odotella soittoa. Maanantain vielä venttailen ja sitten otan sinne yhteyttä. Viimeksi tosiaan piti puhelun tulla torstaina ja se tuli vasta maanantaina.

        Näköjään se yhteydenottoaika merkitsee todellisuudessa sitä, että merkitystä päivämäärästä pari arkipäivää eteenpäin voi soitto todella tulla.


    • Nälkäinen

      Minun asiaani ei virkailija osannut vastata, joten hän jätti soittopyynnon toiselle virkailijalle. Soittoa odotin 2kuukautta ja sinä aikana menetin oikeuden työttömyyspäivärahaan. Olen soittanut jo useamman kerran te-toim. ja jättänyt puhe postia virkailijalle, että koska soitto tulisi, jossa saisin selvyyden asialleni ja että miksi menetin päivärahaoikeuden. Minulla ei siis ole karenssia, vaan automaattisesti lähtenyt liitolle lausunto jossa kerrotaan ettei minulla ole päivärähaoikeutta.
      Varokaa siis sähköistä asiointia,,,, niistä virheistä ei ole vastuussa kukaan, eikä kukaan halua niitä selvittää.
      Vastuu virkailijan soittoa olen nyt odottanut melkein 3 kuukautta ja rahaa olen viimeeksi saanut heinäkuun puoli välissä

      • työtön työnhakija

        Laittakaa sähköpostiviesti, että soittoa odotellessa, kun soittoa ei kuulu, laittakaa se viesti kirjaamon kautta, jotta se sinne tallentuu.
        Itselle jää tietysti kopio, että yhteyttä olet ottanut. Viesti vielä virka-aikaan samalle päivälle, kun soittoa olet odotellut. Minäkin odottelin soittoa turhaan, ei ole kukaan soitellut.
        Karenssia ei tule, kun näin toimit.


      • voi tätä palvelua

        Tiedoksi nälkäinen ja muut. Tarkistakaa itse sieltä te-palvelun nettisivuilta mikä tilanne on. Jos siellä on muutettu vaan suoraan seuraava yhteydenottopäivä niin mitään soittoa ei tulekaan mutta työnhakukaan ei ole mennyt poikki. Nälkäiselle olisi pitänyt kyllä tulla tieto, jos työnhaku mennyt poikki. Ei kannata ootella jos vaikka tosiaan mennyt lausunto kassaan ja päivärahat on poikki. Ne nimittäin on poikki sitten sinne asti kun se työnhaku on taas laitettu voimaan. Te-toimiston pitäisi tuossa tapauksessa korjata virheensä itse. Tuo ei kuulu hakijan velvollisuuksiin eikä ole myöskään hakijan vika. Jos huomaat, että ilman omaa syytäsi työnhaku on mennyt poikki niin oma asiointi sivuston kautta TE-palvelujen sivuilta vaan palautetta sähköisesti että jää kirjallinen tieto että olet ilmoitttanut asiasta te-toimistoon.


    • TE-toimisto ottaa yh

      Jatkan taas omaa juttuani:

      Soittopäivän piti siis olla pe 22.8.2014 ( ja niin sähköisen asioinnin omilla sivuilla luki vielä perjantai-iltanakin). Kyttäsin puhelinta koko perjantain. Soittoa ei tullut perjantaina.

      Maanantaina 25.8.2014 odottelin soittoa keskipäivään saakka ja menin varmuuden vuoksi vielä tarkastamaan omat tiedot sähköisessä asioinnissa. Yllättäen siellä oli uutta tietoa: TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 18.2.2015.!

      Olen huojentunut, koska en kaipaa tenttausta siitä, olenko muuttunut työttömästä yrittäjäksi, metsänomistajaksi tai pimeän työn tekijäksi. Ottaa muutenkin aivoon olla työttömänä, vaikka on opiskellut neljä tutkintoa ja tehnyt töitä kun elukka, kun työtä on ollut. Siitä huolimatta minusta olisi TE-toimistolta edes alkeellisen kohteliasta laittaa siihen työttömän vahtimaan puhelimeen se sama viesti, että yhteydenotto siirtyy ensi vuoteen, heippa vaan.

      Käykää siis katsomassa omia tietojanne siellä sähköisen asioinnin sivuilla, koska se on ainoa tapa saada tieto siitä, ettei puhelua olekaan tulossa "ihan lähiaikoina."

      Tsemppiä teille kohtalotovereille!

      • Actionman

        TE:n paskaa palvelua!

        Kyllä nyt suivaannuttaa!!! paremmin selviääkin asiat täällä!


    • Tuntematon numero

      Tässä aamulla huomasin että kännykkään on joku soittanut eilen klo 13.00-14.00 välillä siis silloin kun kävin kaupassa .

      Ilmeisesti TE -toimisto ollut asialla.
      Yhteydenottoaika oli omilla sivuilla 1.9.2014 .

      Luonnollisesti kävin katsomassa mitä siellä nyt lukee ja aika muuttunut 8.9.2014

      Kirjoitin tämän vaan siksi että voivat ne soittaa näköjään etuajassakin .
      Puhelinta en tosiaan pidä koko ajan mukana eli soittakoot ajallaan.

    • ei2

      Ei minullekkaan soitettu vaikka piti. Soitin itse sitten sinne ja sattumalta pääsin läpi kymmenessä minuutissa. Siellä ne sanoi, että ei tässä mitään erikoista ole, siellä virkailijat vaan kokoaa niiden henkilöiden tiedot, lähempää tarkastelua varten ja saattavat lähettää työpaikka ilmoituksia tai muita tietoja.

    • 8yt4

      Soittelin tässä kans' työkkäriin, mutta kukaan ei vastannut. Joten soitin työlinja palveluun, niin sieltä sanottiinkin, että kyseinen TE-keskus on viikon suljettu.

      Mutta, sitten iltapäivällä tulikin puhelu kyseisestä TE-keskuksesta.
      Kun sanoin että: tuohan on suljettuna viikon, alettiin Selitellä kaiken maailman, niin niin juttuja.
      Siis annettiin ymmärtää, että älä soittele sinne ja olet väärässä plä plääää.....

      Jotenkin tuli vain sellainen, että onkohan tämä nyt olleskaan työkkäristä tuleva puhelu lainkaan.

    • Tuntematon numero1

      Jatkuu
      Posti tuli ja kirje TE- palvelusta

      Yhteydenottopyyntö
      XXX työ ja elinkeinotoimistosta on yritetty tavoittaa teitä puhelimitse mutta emme ole saaneet teihin yhteyttä.
      Pyydämme teitä ottamaan yhteyttä 8.9.2014 mennessä puhelimitse numeroon 02950xxxxx tai käymällä TE -toimistossa tilanteenne tarkistamiseksi.
      Mikäli ette ota yhteyttä em päivään mennessä työnhakunne katkeaa.
      TTL2 luvun 1{3 momentti.
      xxxx työ ja elinkeinotoimisto
      Allekirjoitus
      Xxxxx
      Asiantuntija

      Onpas kova hätä eli soitellaan etuajassa ja lähetellään postia.
      Ilmeisesti TE- toimistoon voi marssia tällä kirjeellä ilman ajanvarausta kun ei siitä erikseen mainita. Pakko todeta että vähän ulkona nykyisestä käytännöstä mutta
      Periaatehan taisi olla että sieltä soitellaan eikä toisinpäin.

      • Näin meillä

        "Onpas kova hätä eli soitellaan etuajassa ja lähetellään postia.
        Ilmeisesti TE- toimistoon voi marssia tällä kirjeellä ilman ajanvarausta kun ei siitä erikseen mainita."

        Saattaa kuitenkin olla niin, että et pääse respaa pidemmälle ja joudut kirjoittamaan ajanvarauslomakkeen, minkä sitten jätät työkkärin respaan tai laitat sen punaiseen postilaatikkoon, mikä ainakin Vantaalla tyhjennetään perjantaisin. Että perjantain tyhjennyspäivä saattaa olla monellekin liian myöhäinen ajankohta ja sitten karenssiviulut alkavatkin soittaa omaa sävelmäänsä.


    • Tuntematon numero2

      Tarkoitus on käydä paikan päällä vaikka pääsisi vain infoon asti koska on mahdollisuus noissa puhelinjutuissa kusettaa eli TE- toimisto voi väittää ettei ikinä soittanut ja milläs todistat.

    • Tuntematon numero3

      Samalla kysyn että soittopäivä on ilmeisesti vain ohjeellinen.
      Alkuperäinen yhteydenottopäiväni on talletettu padille kuvankaappauksella.

      TE- toimisto ilmeisesti voi soitella milloin huvittaa.
      Harkitsen numeron poistoa sivulta jos pyörii näin
      Sinähän voit olla vaikka moottoritiellä kun puhelu tulee.

    • se aito sorbus

      Minulla homma toimii niin,että minun pitää soittaa tiettyyn päivään mennessä. Minulla on suoranumero virkailijalle. Soitan paripäivää ennen määräaikaa.

    • Tuntematon numero4

      Parempi minun tilanne on kun homma on etuajassa.
      Rautainen 18v vuoden kokemus työttömänä olosta eli turha noiden haaveilla kusettamisesta.

      Kävikin mielessä jo mitä tehdä jos toiminta on noin leväperäistä kuin aloitusviesteissä eli mitään ei kuuluisi TE-toimistosta.

    • Tuntematon numero5

      Omilla asiointisivuilla ei ole edes mitään tehtäviä ,toivottavasti ei tulekaan .
      Siellä lukee viimeisin päivitys eli TE- toimisto ottaa sinuun yhteyttä 8.9.2014
      Tai otti jo kirjeen muodossa.
      Normaalikirjeet tulee monta päivää ,mutta tämä tuli päivässä. Eli nopeaa toimintaa.

      Mikään laki ei kyllä velvoita pitämään puhelinta joka sekunti ulottuvilla tietääkseni.
      Jos menet paskalle ja soitto tulee niin hehe.
      Moottoritiellä vauhdissa120 km/h vastaaminen tietääkseni on laitonta.
      Pari esimerkkiä tuossa vaan .
      Ainakin virkahenkilöiden jäljellä olevat työpaikat säilyvät kun kirjoittelevat kirjeitä.
      Niin ja palaa kivasti verorahaa koska ei näitä ilmaiseksi kukaan kirjoita.

    • Tuntematon numero6

      Ehkä järkevin ratkaisu on laittaa sähköpostia kirjaamoon ja kysyä että mitä asiaa?

      Veikkaisin että tämmöiset loppuisivat kuin seinään kun laittaisi varmuuden vuoksi samansisältöisen viestin myös TE-keskuksen johtajalle.


      Tällä varmistaa että menee varmasti perille.

      • on niitä ja näitä

        Älä unta näe! Et ilmeisesti ole ollut kovinkaan paljon tekemisissä TE-toimiston kanssa, kun kuvittelet asian hoituvan noin vähällä.


    • Tuntematon numero7

      Homma hallussa eli infoon jätin lomakkeen ja ilmeisesti minulle ei soiteta vaan tulee
      kirjallinen kutsu tarinatuokioon lähipäivinä.

    • soittaa kun haluaa..

      Myös minulle annettiin päivämäärä milloin Te.keskuksesta soitetaan. Kyttäsin koko sen päivän virka-ajan puhelinta sisällä, koska minulla oli kysyttävää heiltä, ja olin kirjoittanut muistiin mitä minun pitää kysyä kun soittavat.. siksi en lähtenyt edes ulos ennenkuin virka-ajan päätyttyä. Puhelua ei siis koskaan kuulunut...
      Hätäännyin tietysti kun luulin että päivärahani katkeaa, en tiennyt mikä on systeemi. Soitin sitten työlinjalle, josta sanottiin, ettei minulle tänään kukaan soita koska ovat koulutuksessa koko päivän. Kysyin, että miksi minulle sitten ei ole ilmoitettu uutta soittoaikaa, onhan tuo koulutuspäivä täytynyt olla tiedossa jo kauan! Turhaan saa sitten odotella soittoa!
      Työlinjalta vakuutti ettei päiväraha katkea ja että 'kyllä ne sieltä jonain päivänä soittaa' En enää kyttäillyt puhelinta. Viikon kuluttua tuli te.keskuksen puhelu.

      Eli ei niitä puheluita kannata kyttäillä, ei kukaan voi vaatia että ollaan aina tavattavissa. Voihan sitä olla vaikka hammaslääkärissä kun puhelu tulee..
      Parilta ystävältä olen kuullut tuota samaa että puhelu tuli viikon päästä sovitusta päivämäärästä, koska 'on niin ruuhkaa'.

      Eli te.keskus voi kyllä soittaa milloin tahansa, mutta jos työtön ei ilmoittaudu määräaikaan mennessä, niin karenssi tulee kyselemättä.

    • jäitä hattuun...

      Mikäli TE-toimisto ei ole ilmoittanut työnhakijalle kirjeitse, tekstiviestitse tai sähköpostitse (riippuen mitkä yhteystiedot on antanut) mitään yhteydenpitopäivämäärää, -aikaa tai -tapaa, niin työnhakijalta ei voida edellyttää mitään toimia. Siis päivystää puhelimessa ei tarvitse, vaikka Asioi verkossa -palvelun sivulla lukisi mitä.

      Pitää muistaa, että (toistaiseksi) on Asioi verkossa -palvelulla vain informatiivinen tehtävä, sen kautta ei voida velvoittaa työnhakijaa mihinkään! (Sen kautta voi työnhakija toki tehdä muutoksia omaan työnhakuunsa, mutta TE-toimisto ei voi mitää viestittää työnhakijan suuntaan velvoittavasti.)

    • Tuntematon numero8

      Eilen tuli kirjaamoon jättämääni soittopyyntöön vastaus .

      Minulla on nyt uunituore virkailija käytössä ja tarinatuokio tiedossa parin kuukauden päästä.
      Se joka soitti alunperin on kuulemma minun entinen virkailija ja ilmeisesti ei enää millään tasolla ole tekemisissä tietojeni kanssa.

      Tämä uusi informoi että soitto päivämäärästä oma sivulla luovutaan ja tilalle tulee toistaiseksi voimassa oleva ja minulla ainakin lukee näin , en ole varma meneekö kaikilla näin.

    • selvitä tilanne

      Itselleni kävi niin, että työkkäri jätti soittamatta sovittuna päivänä, ja minulle lähti heti joku automaattinen selvityspyyntö, joka katkaisi ansiosidonnaiseni. Kirjoitin kokemuksistani tähän ketjuun nimimerkillä "Karenssiko?". http://m.suomi24.fi/node/12265476

      • selvitä tilanne

        Ei kun nimimerkillä Karenssi? Muistin väärin.


      • ilu.

        Unohditko käydä kuittaamassa omilla sivuillasi, että olet hakenut töitä? Sinne pitää panna se rasti ruutuun.


    • Tietäjä

      Höpö höpö omilla sivuilla ei tuollaista ruutua ole.
      Puhut paskaa.

      • TE-toimisto ottaa yh

        Totta turisee nimimerkki ilu. On siellä. Ensimmäisen käyntikerran jälkeen se kohta, että olet toiminut, kuten virkailijan kanssa sovittiin (hakenut työtä aktiivisesti tms.) pitää rastittaa, ettei tule noottia.


    • pitkäaikaissellainen

      Eipä ole soitelleet, vaan väliäkös tuolla. Ei ne asiat siitä soittelemalla ja laulamalla miksikään muutu. Eipä nuo ole ainakaan viiteen vuoteen lähettäneet mitään työhönosoituksiakaan. Tietävät ettei minua kukaan huoli edes palkattomaan työharjoitteluun.

    • Neiti aika???

      Palataas aiheeseen... piti tuossa viime viikolla tulla soitto työttömyystoimistolta pvm se ja se. Ei kuulunut soittoa. Vilkaisin sitten te:n sivuilta niin siellä olikin muuttunut "sinulla on tapaaminen ajanvarauksella pvm xx.xx."

      Jaa on vai? Kertooko ne jollain keinolla koskahan tälläinen tapaaminen sitten on, vai pitääkö varata aika? Jos pitää varata aika niin, soitanko vai menenkö sinne varailemaan aikaa? Päivämäärä nyt on sentään tiedossa, kellonaikaa tai henkilöä en tiedä kun ei sitä kerrottu.

      Ihan pihalla näistä nykyhommista, vaikka työttömyyttä takana vuosia ja vuosia edessä.

    • Soitellaan

      Ekalla kertaa soitto tuli päivän myöhässä, tietty panikoin ja soitin sinne ite jo samana päivänä iltapäivällä, voihan olla ettei soittoa oisikaan tullut jos en ois ite sit soittanut ja ihmetellyt :D no nyt en enää panikoi.. toisella kerralla soittoa ei tullut ollenkaan, kävin sit kurkkaamassa verkosta omia sivuja ja soittoaikaa oli siirretty n 6kk eteenpäin :P.
      Ajattelin pistää sähköpostia, että haluaisin nyt jonnekin kurssille.. ihan sama mikä, kunhan vaan saan korotettua ansiosidonnaista, kun noita töitä ei näy saavan sitten millään.

    • 30+3

      Minä olen antanut yhteystiedoikseni ainoastaan kotiosoitteeni kun tuolla tavalla saan kirjeen jokaisesta asiasta mistä työkkäri haluaa minun kanssa toimia. Mutta jokaisena keskiviikkona ja sunnuntaina tulee tsekata, onko mahdollisesti kirjettä lähtenyt työkkäristä minulle päin. Lisäksi jokaisella kerralla tulee tallettaa kuvankaappaukset tiedoistani kovalevylle ja muistitikulle. Noin jälkeen päin voidaan osoittaa, että jos kirje on vaikkapa hävinnyt matkalla työkkäristä kotiini.

    • toistaitoinen

      Ei kannata luottaa siihen, että jos ovat muuttaneet tietoihin uuden soittopäivän et se tuleekin sitten 6kk kuluttua. Minulle tehtiin niin, mutta soittivat sittenkin 2 päivän päästä. Ja mikä parasta puhelin oli vieressä niin en ehtinyt nostaa korvalle kun jo katkesi. Sai virkailija kuulla kunniansa tuosta hyvästä.

    • toistaiseksi sitten

      Minulle työkkärin respassa sanotttiin, että kaikki työnhaut ovat nykyisin voimassa "toistaiseksi". No kun sitten katson sähkösiistä työkkärin tiedoistani, että siellä lukeekin, että minuun otetaan siihen ja siihen päivämäärään mennessä yhteyttä.

      Että mitähän se toistaiseksi sitten tarkoittaa? Voiko luottaa siihen, että kun yhteydenottopäivämäärä on ohitettu, tuosta ei saa karenssia, kun kukaan ei ole ottanut yhteyttä keneenkään ja mihinkään tahoon.

      No ei auta kuin ottaa kaikki tiedot sivuilta talteen ja nauhoittaa resoan tätien lupailut, että työnhaku on voimassa toistaiseksi.

      • Tyytyväinen

        Ei tullut soittoa ollenkaan vaan seuraavana päivänä oli omilla sivuilla siirretty seuraavaa soittoaikaa 6kk eteenpäin. Ihan hyvä kun ei tarvi turhaa jaaritella miksi ei ole hakenut työpaikkoja itsenäisesti kuten suunnitelmassa on sovittu. Työnhaku taas voimassa 6kk ja saa olla rauhassa.
        Toki ollaan jo putkessa mikä voi selittää sen miksi eivät enää vaivaudu edes soittamaan. Eihän 60 ikäistä kukaan töihin ota ja hyvä niin.


      • Aaaaaasa
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Ei tullut soittoa ollenkaan vaan seuraavana päivänä oli omilla sivuilla siirretty seuraavaa soittoaikaa 6kk eteenpäin. Ihan hyvä kun ei tarvi turhaa jaaritella miksi ei ole hakenut työpaikkoja itsenäisesti kuten suunnitelmassa on sovittu. Työnhaku taas voimassa 6kk ja saa olla rauhassa.
        Toki ollaan jo putkessa mikä voi selittää sen miksi eivät enää vaivaudu edes soittamaan. Eihän 60 ikäistä kukaan töihin ota ja hyvä niin.

        Hienoa toimintaa TE toimistolta.


      • samma här
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Ei tullut soittoa ollenkaan vaan seuraavana päivänä oli omilla sivuilla siirretty seuraavaa soittoaikaa 6kk eteenpäin. Ihan hyvä kun ei tarvi turhaa jaaritella miksi ei ole hakenut työpaikkoja itsenäisesti kuten suunnitelmassa on sovittu. Työnhaku taas voimassa 6kk ja saa olla rauhassa.
        Toki ollaan jo putkessa mikä voi selittää sen miksi eivät enää vaivaudu edes soittamaan. Eihän 60 ikäistä kukaan töihin ota ja hyvä niin.

        Mulle kävi just samoin kuin 'tyytyväiselle'
        Soitto piti tulla 10.11. mutta ei ole tähän päivään mennessä kukaan soittanut.
        Vilkasin omia sivuja, niin siellä oli soittoaika siirretty ens toukokuulle. Kiva.


    • I had a story...

      "Ei tullut soittoa ollenkaan vaan seuraavana päivänä oli omilla sivuilla siirretty seuraavaa soittoaikaa 6kk eteenpäin. Ihan hyvä kun ei tarvi turhaa jaaritella miksi ei ole hakenut työpaikkoja itsenäisesti kuten suunnitelmassa on sovittu."

      Mutta jos työkkärin yhteydenotto myöhästyy heidän ilmoittamastaan ajankohdasta, luuletko että olet vahvoilla, kun vakuutusoikeudessa todistelet tyhjilllä papereille työkkärin virkailijoita vastaan. Mutta tuon yleensä huomaa vasta sitten, kun on tyhjän päällä työkkäriä vastaan työttömän sanalla.

      • Tyytyväinen

        Miksi sotket vakuutusoikeutta päivänselvään asiaan. Kun suunnitelmassa on itsenäinen työnhaku on 6kk aikaa "etsiä" sopivaa paikkaa kunnes soittoaikaa taas siirretään 6kk.
        Jos tulisi työtarjouksia pitää ne tietysti noteerata jos työ on sellaista kuin suunnitelmassa on sovittu. Miksi teette TE toimiston väestä jotain hirviöitä? Ihan tavallisia ihmisiä nekin on ja itsellä on pelkästään hyvää sanottavaa palvelusta niin toimistolla kuin puhelimessa. Omat toiveet tuli sellaisenaan mm. Suunnitelmaan.
        Kannattaa ottaa kuvakaappauksia omilta sivuilta jos epäilee tai pelkää tulevansa sorretuksi.


      • hyvintoimii

        Samaa mieltä, hyvin toimii Te-tston palvelut.


    • 38+

      "Kannattaa ottaa kuvakaappauksia omilta sivuilta jos epäilee tai pelkää tulevansa sorretuksi. "

      Ei pelkästään kuvan kaappaukset tiedoistaan ole riittävät vaan lisäksi tulee lähettää todisteellisesti sähköposteja omalle työvoimatoimistolleen. Ja tuo käykin varsin näppärästi te-toimiston kirjaamon kautta. Tuon kirjaamon kun hävittäsivät, olisi karenssien tehtailuille tie avoin. Mutta vielä hallintolaki kaiketi on sellainen, mikä määrää valtion hallinnon ylläpitämään kirjaamoja.

    • gygug

      Ala-arvoista nöyryyttämistä työttömiä kohtaan. Ja byrokraatti itsekään ei tuota mitään yhteiskunnalle. Kehdataan ihmetellä miksi ihmiset syrjäytyvät. Eihän tässä ole mitään muuta mahdollisuutta.

    • Purkakaa byrokratiaa

      Virkailijoita on vähennetty myös TE-toimistoissa, vaikka massatyöttömyys jyrää.
      Ei käy kateeksi heidän työtaakkaansa. Lisäksi toimipisteitä on suljettu ja asiakkaat yritetään työntään nettiin niin paljon, kun mahdollista.
      Mahdotonta soittaa kaikille, joten virkailijoiden aika menee ruutiinien tallentamiseen ja jatkuvasti muuttuvien lomakelappujen täyttämiseen.

      Eduskunnan pitäisi myös purkaa järjetöntä byrokratioaviidakkoaan.
      Harva tietää, että esim. ansiosidonnaisen päätökseen tarvitaan noin 14 eri lakipykälän ja asetuksen selvittelyä. Siis ns. selvässä tapauksessa!
      Puhumattakaan, jos asiassa on jotain tavanomaisuudesta poikkeavaa.
      Älkää siis ihmetelkö, jos virkailija ei voi vastata suoralta kädeltä juuri mihinkään kysymykseen.
      Jos vastaat väärin ja jätit huomioimatta pykälä 5 ja asetus 169 momentti 4:n, olet tehnyt virkavirheen ja seuraavissa yt-neuvotteluissa olet saneerattuna ulos.

      Suomessa on oikeasti enemmän byrokratiaa, kun vaikka Kreikassa ja virkamiehiä eniten EU.ssa.

    • enymmärrätätä

      Minulle kävi myös niin, ettei yhteydenottoa tullut. TE-palvelut sivuilla on asiasta ohjeistus.

      http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/usein_kysyttya/index.html

      Usein kysyttyä sivulla löyty tällanen vastaus:

      "2. TE-toimiston piti ottaa yhteyttä eiliseen mennessä, mutta puhelua ei ole tullut

      Työnhakusi on voimassa toistaiseksi, jos Oma asiointi-verkkopalvelun asiakastiedoissasi näkyy ”Työnhakusi on voimassa. TE- toimisto ottaa sinuun yhteyttä pp.kk.vvvv mennessä”. Se tarkoittaa, että työnhakusi ei katkea, vaikka TE- toimistosta ei vielä ole sinuun yhteydessä oltukaan. TE-toimisto ottaa Sinuun yhteyttä mahdollisimman pian

      On tärkeää, että pidät yhteystietosi ajan tasalla TE- toimiston mahdollisia yhteydenottoja varten (esim. aikavaraukset, työtarjoukset)."

      Jos nyt sitten ymmärsin oikein, niin työnhaun ei pitäisi katketa vaikka soittoa ei tule, mutta soitto voi tulla siis myöhempänä ajankohtana, vaikka viikon päästä. Kiva tietää tuokin, mutta montako päivää pitää viedä vessaankin puhelin mukaan, että jos vaikka sattuis juuri silloin soittamaan.

      • Captcha1233

        "Kiva tietää tuokin, mutta montako päivää pitää viedä vessaankin puhelin mukaan, että jos vaikka sattuis juuri silloin soittamaan."

        Tuokin työkkärin selitys on vaillinainen sillä kaikilla ei ole puhelinta eikä nettiä. Näin jättävät hiukan arvauksesksi kuinka työttömään otetaan yhteyttä kun määräaika menee umpeen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe