Sanokaa rehellisesti

joopasti

Kannataako edes yrittää oikeustieteelliseen, kun kärsin sairaudesta niemltä sosiaalisten tilanteiden pelko. En ole tälllä hetkellä työelämässä, mutta ala kiinnostaisi kovasti.

10

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lyhyesti..

      Ei.

    • Gghjk7778

      Kärsin itse samasta sairaudesta, mutta se on kylläkin hallinnassa kiitos terapian. Oikis on tietyllä tavalla kova paikka, sääli on sairautta siellä. Jos olet toimintakykyinen pienen paineenkin alla esim. kriittisen yleisön edessä esiintyminen, ilkeiden työkavereiden kanssa työskentely ym. ei esteitä pitäisi olla. Toki sairautesi saattaa rajata esim. asianajotehtävät pois, ellet saa sitä todella hyvin hallintaan.

    • suapnähä

      Asianajotehtävät ovat varmaa turhan vaativia tästä sairaudesta kärsivälle. Mietin että löytyykö oikeustieteen alalta ns. yksin puurtajalle töitä? Tai vähemmän sosiaalisiin tilanteisiin keskittyvää työtä. Asiakaspalveluhenkistähän lakiala yleensä kummiski on.

      • Fkgnyhugdf

        Introverteille sopivia lakimiestehtäviä on olemassa. Kuitenkin monissa niistä vaaditaan esiintymistä (käräjätuomari, tutkija, henkikirjoittaja) tai muuten ainakin satunnaisesti kaikenlaista säätämistä ihmisten kanssa. Työ voi olla itsenäistä, mutta tuskin juuri koskaan täysin yksinäistä puurtamista. Tulevaa työllistymistä voi auttaa myös verkostoituminen, joka taas vaatii halua ja kykyä toimia sosiaalisissa tilanteissa. Tietysti sama juttu on melkein millä tahansa akateemisella alalla.


    • oikikseen2014

      Hei,

      Sosiaalisten tilanteiden pelko on täysin parannettavissa oleva häiriö. Eli nyt hakeudut kunnon terapiaan niin ei ole valmistuessa enää tietoakaan sellaisesta häiriöstä.

      • thänks

        Kiitoksia neuvoista. Alanpa tekemään asialle jotain nii ei tarvitse unelmia uhrata! :)


    • tuttua mullekin

      Oikeustieteen opiskelu on sosiaalisesta pelosta kärsivälle luultavasti helpompaa kuin monien muiden alojen alojen opiskelu, sillä läsnäolopakollista opiskelua on suhteellisen vähän. Työelämässä voi sitten pyrkiä sijoittumaan tehtävään, jossa ei tarvitse olla liikaa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa.

    • Petturi1

      Stailamos!!! Kiertäkää kaukaa moiset värianalyysikurssit! Täyttä kusetusta ja nytkin haetaan mukamas oikeen värianalyysiopettajia ja oikein yrittäjiäkin vielä, HAH, HAH ...!!!

    • juujuujoo

      Ihan sama oikeustiellu, mutta 2015 lopetataan Oulun yliopistossa Puurakenteiden kurssit. Ihan sama juttu, kun lopetettiin lobbaamisen ja lahjonnan avulla aikoinaan rakennustekniikan osasto oulusta. suomi on lahjonnan luvattu maa, jossa eteenkin yliopistot ovat kunnostautuneet. Jos jollekin opintoalueelle ei saada diplomi-insinööritutkintoja niin homma lopetetaan. Suomi elää puusta. kaikki sen ymmärtää, mutta batoni ja teräs lobbaajat lahjovat yliopistoiden professorit niin että puu tulee aina pysymään pientalojen materiaalina ja suuremmissa kohteissa hometaloja riittää. miks helvetissä se aikataulu on jumala rakentamisessa ihmisten terveyden kustannuksella. kastellin monitoimikoulukin on raknettuna valimis homekoulu. I)han vittu sama..stana. Annanpa tässä tulla kaikki, kun hiukan päishän olen.

    • 11 9

      Tuskin olisit ainoa moisesta sairaudesta kärsivä. Tutkipa opiskelijaterveydenhuollon kyselyjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe