AUTOILU JA LIKKENTESSÄ OLEMINEN LAITTAUTUNEENA

Sunniva cd tv

Minä harrastan autolla ajoa laittauneena,kun ajaa asiallisesti ja auto on kunnossa niin ei siinä ole ongelmaa.Tuntuu ihan kivalle olla naisautoilijana tienpäällä ja kaupungissa ,kun ei riko liikennesääntöjä ja ajoneuvo on asianmukaiseesa kunnossa niin antaa huristaa.Minusta ihan kiva juttu olla liikenteessä laittautuneena ,välillä ajelen moposkootterilla kaupungilla,mukavassa hameessa ja puserossa korkkarit jalassa tai kivassa mekossa.Mitä olette mieltä kanssa sisaret harrastaako joku muukin autoilua laittautuneena tai on muuten liikenteessä
nättinä.

39

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TStypynen

      Siinä vaiheessa, kun elin vielä kaksoiselämää, tuli ajoittain ajeltua.
      Kahdesti pääsin liikennevalvontaan, jossa piti näyttää ajokortti, ja kuudesti puhaltamaan. Poliisit suhtautuivat asiallisesti ja toivottivat hyvää matkaa.

      • Minulla on yksi

        aivan toisenlainen kokemus poliisista joka nöyryytti minua oikein kunnolla. Ensin olin hänen mukaansa bensavaras koska minulla oli peruukki päässä. Poliisi unohti vain sen tosiasian, että kyseisellä bensa-asemalla oli vain seteliautomaatteja.

        Jos minulla olisi siinä tilanteessa ollut ase, niin se poliisi olisi jäänyt siihen. Raivoni oli niin suurta.


      • Minulla on yksi kirjoitti:

        aivan toisenlainen kokemus poliisista joka nöyryytti minua oikein kunnolla. Ensin olin hänen mukaansa bensavaras koska minulla oli peruukki päässä. Poliisi unohti vain sen tosiasian, että kyseisellä bensa-asemalla oli vain seteliautomaatteja.

        Jos minulla olisi siinä tilanteessa ollut ase, niin se poliisi olisi jäänyt siihen. Raivoni oli niin suurta.

        Kerran on puhallutettu ja naiskonstaapelin puolelta kohtelu oli asiallista ja luontevaa. Mahdollisia tunnistusongelmia varten olen hankkinut virallisen kuvallisen henkilökortin naismoodissa, jota tuolloin ei kuitenkaan tarvinnut vilauttaa. Kortista on hyötyä muutenkin, jos vaikkapa matkustelee Euroopassa naisena.

        Kortin saaminenkin oli aika mutkatonta, kun naisena sitä kävin anomassa: Viisi minuuttia keskustelua virkailijan ja poliisiaseman kanslian päällikön välillä riitti.


      • tosion
        Minulla on yksi kirjoitti:

        aivan toisenlainen kokemus poliisista joka nöyryytti minua oikein kunnolla. Ensin olin hänen mukaansa bensavaras koska minulla oli peruukki päässä. Poliisi unohti vain sen tosiasian, että kyseisellä bensa-asemalla oli vain seteliautomaatteja.

        Jos minulla olisi siinä tilanteessa ollut ase, niin se poliisi olisi jäänyt siihen. Raivoni oli niin suurta.

        Pitää sinun tajuta se että ei se ole normaalia että mies on naisen perukki päässä tankkaamassa! Yritetään hämätä kameroita ja siksi ihan normaalia epäilyä poliiseilta!


      • Fiiraako päässäsi
        tosion kirjoitti:

        Pitää sinun tajuta se että ei se ole normaalia että mies on naisen perukki päässä tankkaamassa! Yritetään hämätä kameroita ja siksi ihan normaalia epäilyä poliiseilta!

        Mitä väliä sillä on onko tankkaajalla peruukki vai ei, kun kyse on automaatista josta voi saada bensaa vain setelillä tai luottokortilla? Miksi sellaisella asemalla yritetään hämätä kameroita?

        Tuohon naurettavaan asian, että yleensä on peruukki en viitsi ottaa mitään kantaa.


      • 444
        Fiiraako päässäsi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on onko tankkaajalla peruukki vai ei, kun kyse on automaatista josta voi saada bensaa vain setelillä tai luottokortilla? Miksi sellaisella asemalla yritetään hämätä kameroita?

        Tuohon naurettavaan asian, että yleensä on peruukki en viitsi ottaa mitään kantaa.

        No, setelit voi olla väärennettyjä ja luottokortit varastettuja... Siis voi olla, välttämättä ei ollenkaan.


      • Yleinen tapa on
        444 kirjoitti:

        No, setelit voi olla väärennettyjä ja luottokortit varastettuja... Siis voi olla, välttämättä ei ollenkaan.

        käyttää Monopolipelin seteleitä. Niillä olen usein maksanut, kun minulla on peruukki päässä.


    • Sunniva cd tv

      Itse olin liikenteessä autolla eilen .kävin kaupungin ulkopuolella maaseudulla sieniä etsimässä .Oli oikein hauskaa ja tuntui ihanalle farkkupusakka farkkuhame ja punaiset kumpparit jalassa,löysin sieniä ja nautin olosta oikein kunnolla .Sadekuurokaan ei liiemmin haitannut.Tuntui ihanalle palailla kotiin takaisin sain olla rauhassa eikä poliiseista ollut pahaa sanottavaa.

      • Vain me

        Hei, uskaltaako kysyä, missä päin autoilet? Siis kyytiin haluaisin.


    • Eija K

      Autoillut olen minäkin, oli ihana kokemus sain tietää millaista on olla naisautolijana oleminen liikenteessä.Korolliset kumisaappaat jalassa ja lyhyehkö hame yllä,oli hiukka opettelemista ensi alkuun mutta ,,sitten se alkoi onnistua korollisillakin jalkineilla.Nautin suunnattomasti eikä poliiseja mailla eikä halmeilla,huristin yhteen taajamaan ja laittelin kirjeitä postilaatikkoon.Ihastelin omaa peilkuvaani yhden kaupan näyteikkunasta ja palailin takaisin .Oli muuten aika varhainen aamu ja satoikin hiukkasen ,kun autolin mutta se oli vaivan arvoista.

      • 111*

        Korollisilla jalkineilla autoilu on melko vaarallista, tiedätkö miksi?


      • Mitä vaaraa?
        111* kirjoitti:

        Korollisilla jalkineilla autoilu on melko vaarallista, tiedätkö miksi?

        Ajan jatkuvasti korkokengät jalassa autoa eikä mitään ongelmaa.


    • kiinnostunut cis

      "Tuntuu ihan kivalle olla naisautoilijana tienpäällä ja kaupungissa ,kun ei riko liikennesääntöjä ja ajoneuvo on asianmukaiseesa kunnossa niin antaa huristaa."

      Miksi sanot erikseen, että kun ei riko liikennesääntöjä ja ajoneuvo on asiallisessa kunnossa? Kuuluuko se jotenkin tuohon juttuun, kokemuksena?

      Kysyn siksi, että minusta liikennesääntöjen noudattaminen on itsestään selvää. Vai kuuluuko sääntöjen noudattaminen erityisesti naiseuteen ja "naismoodissa" autoilemiseen?

      Naiseuteen autonratissa kuuluu se, että auto on siisti, hyväntuoksuinen, siellä on roskis kuiteille ja jäätelöpapereille, naisautoilija on hyväntuulinen ja kohtelias sekä maltillinen, naisautoilija antaa tietä eikä lähde mukaan pikkumaisuuksiin, naisautoilija joutuu joskus pysäköimään tien varteen ja lukemaan karttaa, naisautoilijalla on rannekoru, josta roikkuu helmiä tai amuletteja, jotka helisevät ja kilisevät rattia kääntäessä, naisautoilija kääntelee päätään vinhasti, hiukset heilahtaen, kun hän peruuttaa tai kääntyy jyrkästi, esim. risteyksessä.

      Tässä on ymmärrykseni erityisesti naisautoilijuudesta. Olen itse cis-nainen, mutta minulla ei ole ajokorttia, vaan mielikuvani naisautoilijasta perustuu äitiini, tätiini, sisareeni sekä muutamaan ystävättäreeni auton ratissa.

      Hyviä kelejä :-)

      • Lukuisia kokemuksia

        Luuletko että nuo luettelemasi "naiseuteen auton ratissa" kuuluu transtaustaisenkin autoon. Ovat tosi Sotkuisia ja välinpitämättömiä kaikesta muusta kuin jostain "korollisista kumisaappaista"!!


      • 16+10

        Haettiin ehkä sitä, että pitää ajaa varovasti, ettei poliisit pysäytä ja kysy henkkareita.


      • 111*
        16+10 kirjoitti:

        Haettiin ehkä sitä, että pitää ajaa varovasti, ettei poliisit pysäytä ja kysy henkkareita.

        Ei, vaan korko voi tarttua kiinni tai jumittua vaikkapa esim. kaasuun tai kytkimelle. Mitä tapahtuu jos moottoritiellä korkokenkäsi korko jämähtää kiinni kaasuun/kytkimeen tai vaikkapa jarruun? Tiedätkö?


      • jkjkjkjkjkjjjkk
        111* kirjoitti:

        Ei, vaan korko voi tarttua kiinni tai jumittua vaikkapa esim. kaasuun tai kytkimelle. Mitä tapahtuu jos moottoritiellä korkokenkäsi korko jämähtää kiinni kaasuun/kytkimeen tai vaikkapa jarruun? Tiedätkö?

        Kyllä sitä nyt leikitään vaarallista peliä kun ajellaan korkeakorkoisilla saappailla! Kyllä pitäisi sen verran tajuta että ajaessa käyttäisi vaikka miesten tasapohjaisia pikkukenkiä!!


      • Voisitko selvittää
        111* kirjoitti:

        Ei, vaan korko voi tarttua kiinni tai jumittua vaikkapa esim. kaasuun tai kytkimelle. Mitä tapahtuu jos moottoritiellä korkokenkäsi korko jämähtää kiinni kaasuun/kytkimeen tai vaikkapa jarruun? Tiedätkö?

        miten korko voi jäädä kiinni kaasuun tai kytkimeen?


      • Kauan autoillut
        Voisitko selvittää kirjoitti:

        miten korko voi jäädä kiinni kaasuun tai kytkimeen?

        Samaa minäkin ihmettelen. Vaikka jäisikin jumiin, niin jalkaa nostamalla poljinkin tulee mukana. Eikä poljinta paineta korolla vaan päkiällä.

        Olen ajanut monia autoja eikä missään ole ollut polkimet asennettu siten että korkokengän korko voisi kiilautua johonkin väliin ja jumittaa polkimen (siis pitäisi kiilautua lattian ja polkimen väliin).

        Ehkäpä tämä oletus juontaa jostain 40-50 luvulta kun eräissä autoissa polkimen varret menivät suoraan lattian läpi ja silloin oli mahdollista että piikkikorko kiilautui polkimen läpimenoreikään. Nykykyisin polkimet ovat aina riippumalliset eikä niissä ole tuota mahdollisuutta.


      • jkjkjkjkkkjkj
        Kauan autoillut kirjoitti:

        Samaa minäkin ihmettelen. Vaikka jäisikin jumiin, niin jalkaa nostamalla poljinkin tulee mukana. Eikä poljinta paineta korolla vaan päkiällä.

        Olen ajanut monia autoja eikä missään ole ollut polkimet asennettu siten että korkokengän korko voisi kiilautua johonkin väliin ja jumittaa polkimen (siis pitäisi kiilautua lattian ja polkimen väliin).

        Ehkäpä tämä oletus juontaa jostain 40-50 luvulta kun eräissä autoissa polkimen varret menivät suoraan lattian läpi ja silloin oli mahdollista että piikkikorko kiilautui polkimen läpimenoreikään. Nykykyisin polkimet ovat aina riippumalliset eikä niissä ole tuota mahdollisuutta.

        Onhan ne piikkikorkoiset kengät seksikkään näköiset mutta...!
        http://www.youtube.com/watch?v=GiJIqST4unI


      • Koroton naisautoilij
        Lukuisia kokemuksia kirjoitti:

        Luuletko että nuo luettelemasi "naiseuteen auton ratissa" kuuluu transtaustaisenkin autoon. Ovat tosi Sotkuisia ja välinpitämättömiä kaikesta muusta kuin jostain "korollisista kumisaappaista"!!

        Miten kommenttisi transtaustaisten autoista liittyy transvestiittien autoiluun?


    • jori11

      minäkin haluaisin ajella mekossa, mutta ei rohkeus vielä riittänyt

      • jkjkjkjkjkjjjkjk

        Ei se haittaa ajoa jos ei ole liian pientä kokoa! Turha pelätä ajoa, jalat pääsee vain helpommin liikkumaan polkimilla! :o


    • Sunniva cd tv

      Lauantaina kyyditsin tätiäni läheiseen kirkonkylään ostoksille,kävin myös itsekin ostoksilla paikallisessa valintamyymälässä.Olin hänen sukulaistyttärensä joka tuli kyläilemään,tuntui ihan kivalle asioida kun kukaan ei tunnistanut minua.Autoilimme muutenkin lauantaina, olo tuntui ihanan naiselliselle kun olimme liikenteessä.Mutta mikäs oli ajellessa tummanruskea hame valkoinen paitis sekä pitkä tummanruskea takki yllä,jalassani oli ruskeat tädiltäni lainassa olleet dianat kertakaikkiaan ihanat kumpparit.Pysähdyimme linja auto pysäkille ja tätini otti muutamia valokuvia minusta.Nautin suunnattomasti kun hän sanoi ettei minua juuri oikeasta naisesta erottaisi.Tänään ajelen takaisin kaupunkiin tyylikkäänä ja naisellisena ,tummansinisessä bleiserissä ja hameessa ja punaisissa kumisaappaissani ,,,,,ihanat saga kumisaappaat,,,

      • kiinnostunut cis

        Iltalehden Syksyn ihanimmat saappaat -kisassa joku oli lähettänyt kuvan aivan tosi upeista violeteista kumisaappaista (kuvasarjassa yläoikealla):

        http://www.iltalehti.fi/catwalk/201210190182204_ca.shtml

        Haluaisin itselleni sellaiset, mutta viininpunaisena tai purppuranpunaisena. Ja niiden lisäksi haluaisin samaa sävyä olevan puolipitkän sadetakin, joka on hieman muotoon leikattu, muttei niin paljon, että asu on epäkäytännöllinen. Ja tietty vielä samaa sävyä oleva tyylikäs sateenvarjo.


    • Sunniva cd tv

      Ihana viikonloppu tulossa,lähden tätini kanssa hänen ystävättärensä luokse .Heräsin varhain laittautumaan tyylikkääksi,tummansininen vekkihame valkoinen paita ja sininen bleiseri ylle valkoiset sukkikset ja mustat korkkarit jalkaan ,,,Saan olla hänen sukulais tyttönsä ja saamme nauttia tyttöjen viikonloppua kolmestaan.On kivaa lähteä liikenteeseen varhain saa nauttia autoilusta ja ei ole ruuhkaa .Maaseutu kutsuu joten pian lähdetään,,,,,korkokenkä kaasua painaa ja ,,,matka taittuu,,,

    • Sunniva cd tv

      Kyllä ,tuntuu kivalle olemme juuri tauolla huoltsikalla juomme kahvit ja pian taas lähdemme .Harmaan pilvipoutainen aamupäivä mutta ei haittaa,,,,tunti ja olemme perillä .Tulee kiva viikonloppu saan taas kulkea metsässä ja nauttia,,,,

    • Sunniva cd tv

      Syys iltapäivä lauantai aurinkoinen ja lämmin,läksimme autoilemaan tätini ja minä ja hänen ystävättärensä.Ajelimme paikalliseen kirkonkylän tääjamaan ostoksille,
      oli kivaa ajella ja olla tyttöjen kesken.Kävimme valintamyymälässä ostamassa ruokaa ,jotkut katseli hiukan enemmän mutta ei se haitannut minua yhtään .Nautin saamastani huomiosta ja olin vain iloinen siitä kun minut huomattiin naisena tai naiseksi laittautuneena.Minulla oli farkkutakki ohut t paita ja se ihana punaruudullinen koulutyttö hameeni yllä sekä punaiset ihanan naiselliset kumisaappaat,ne vanhat mutta sirot päivi kumpparit jostain kuusikymmenluvulta.Minun oli mukava olla ja nautin naisena olemisestani,astelin ostosten kanssa onnellisena autolle .Menimme myös toiseen liikkeeseen ja minä tunsin suurta nautintoa ollessani naisellinen,läksimme ajelemaan takaisin ja olo tuntui ihanalle, jäin vielä ulos omenia poimimaan ja muutenkin puuhailemaan.Tuntui ihanalle kun sain autoilla naisena,ajattelimme lähteä joskus yhdessä vähän pitemmälle ajelulle kun vain mahdollista.

      • DWClle

        Näitä "runoiluja" voisi lähettää tiittien lehtiin ja tietenkin asianmukaisten kuvien kera. Siellä voisi olla paljonkin kiinnostuneita lukijoita.


      • neverheard
        DWClle kirjoitti:

        Näitä "runoiluja" voisi lähettää tiittien lehtiin ja tietenkin asianmukaisten kuvien kera. Siellä voisi olla paljonkin kiinnostuneita lukijoita.

        Tiittien lehtiin? Onko sellaisiakin? Netissä vai?


      • Onhan noita
        neverheard kirjoitti:

        Tiittien lehtiin? Onko sellaisiakin? Netissä vai?

        Suomessa ei julkisisessa jaossa, vain jäsenille. Naputtele Googlen hakuun tuo kirjainsarja DWC niin alkaa löytyä tietoa.

        Ulkomailla onkin sitten suurempi valikoima.


    • Autoileva Anna

      Jotkut 'runoilevat', toisilla taas jutut ovat tosia ja itse koettuja. Kuljin paljon työni puolesta autolla eri puolella maata ja pyrin aina mahdollisuuksien mukaan valitsemaan motellin, missä auton sai suoraan oman sisäänkäynnin eteen. Huoneessa sitten laittauduin mahdollisimman hyvin peruukia myöten ja sopiva meikki. Kun on hyvät alusvoiteet, niin ei parransänkikään kuulla pahasti läpi. Minua helpotti siinä asiassa, että partani on vaalea. Usein lähdin ajelemaan työksi laittautuneena, mutta mihinkään ravintolaan en tohtinut mennä, mutta kylläkin hampurilaisbaarin autokaistalle ja siinä kaikki onnistui hyvin, eikä kukaan ainakaan minua millään muotoa kommentoinut.
      Kaksi kertaa olen joutunut poliisin pysäyttämäksi ja kummalakaan kerralla ei poliisit sanoneet mitään, paitsi toisella kertaa jouduin nostamaan peruukkia, kun vertasi ajokortin kuvaa (naispoliisi). Iltaisin kyllä olen lähtenyt huoneestani kävelyllekin ja talvisin minulla on myös turkki ja turkislakki, sekä tietenkin pitkät nahkasaappaat.
      Niin, että kyllä se ulkoilukin toimii, kun ei tee räikeitä ylityksiä. :)

      • Sinne vaan

        Sama ohje kuin tuossa yllä. Todellisia juttuja kirjoittaa muutkin ja artikkeleja kaipaavat koko ajan.


    • Sunniva cd tv

      Ihan kiva aamu,lähden autolla liikenteeseen ihan kohta.Menen tätini luokse maaseudulle ja auttelen häntä askareissaan,tulee mukava viikonloppu saa nauutia maaseudun rauhasta ja ulkoilla .Käväisemme sieniä etsimässä ja ehkä etsimme myös puolukoita,tuntuu kivalle kun pääsee raittiiseen ulkoilmaan ja saa ulkoilla muuallakin kuin kaupungissa.

      • Töitä tekevä nainen

        Oletko työtön vai eläkeläinen kun pystyt joka päivä lähtemään maalle päivää viettämään? Itse vetäisen jalkaani farkut ja T-paidan päälle kun tuolla työpaikalla on kuuma. Kengiksi vanhat lenkkarit että jalka ei lipeä liukkailla lattioilla. Työkaverit (naisia) pukeutuvat samoin ihan käytännön syistä. En voi ajatellakaan lähteä töihin korkokengissä ja jossain hepenissä, mutta näinhän iso osa muistakin naisista pukeutuu töihin.


    • kiinnostunut cis

      Jos voisin, tekisin päivittäin samoja asioita kuin Sunniva. Paitsi että heräisin vähän myöhemmin. Mutta siis pukeutuisin tyylikkäästi ja tepastelisin ympäriinsä, kävisin baareissa aamukahvilla ja ruokaostoksilla valintamyymälässä, kirppareitakin kiertelisin ja katsoisin, löytyisikö jotain kivaa. Silloin tällöin ajaa hurauttaisin tyylikkäissä vaatteissani ja hajuvedeltä tuoksuen maalle sukulaisten luo ja liikkuisin raikkaassa syysilmassa.

      Todellisuudessa elämäni on vähän tylsempää :-)

    • kasvu kipuja naiseks

      Tulin omalla autolla tyttönä Tallinnasta ja nappasivat tulliin.Mies tullit käveli ohi ! Nais virkailija esitti kysymykset ! Myönnetään olen sen niin kauan läpimenevä ennen kuin aukaisen suuni se outtaa :(
      Tosin liikun paljonkin tyttö ja väli muoto moodissa ! Eli usein jätän katsojan miettimään sukupuoltani. Olin kesällä niin mies moodissa kuin suinkin ja tehtiin lehtijuttuu ihan muihin aiheisiin liityen. Sain muutaman kommentin et nähtin ihan tytöltä :) Olin tosin ollut tuossa vaiheessa Diy horkuilla noin 4 kuukautta ja muutaman kuukauden tauko tuli horkkuihin kun ensimmäisten reseptien kirjoittaja ei saanut enää kirjoittaa niitä lisää. Nin piti etsii uusi doctor ! Nyt on taas hommat hanskassa ;)

    • Sunniva cd tv

      Sateinen ja ankeanharmaa lokakuinen päivä,läksin autoajelulle jo aamuhämärissä
      Säätila voisi olla parempikin mutta ei haittaa ,pian pidän tauon läheisellä huoltsikalla ja juon kahvit.Musta polviin ulottuva hame ja musta takki yllä,jalassani ovat kumisaappaat pitkävartiset ja ihanan naiselliset, korko sellaiset Evita kumpparit metallinsinset ja tyylikkäät.En anna sään vaivata tai haitata mitenkään,satakoon kun lystää tämä nainen ajelee ja tykkää olla naisellinen.Takaisin kaupunkiin palailen kun ehdin,kurvaan kohta huoltikselle ja juon kahvit .Kiva olla liikentessä laittauneena ja nättinä ,ei ole ollut ongelmia aiemminkaan joten antaa huristaa,,,,,

      • Hupinsa kullakin

        Tässähän alkaa tulla niin tarkkoja koordinaatteja paikkakunnasta että kohta pystytään määrittelemään missä liikut. Tänään ankeanharmaa sateinen ilma on aika rajoitetulla alueella Suomessa.

        Itse en ole ajellut huvikseni enää vuosikymmeniin. Ajan pisteestä A pisteeseen B kun siihen on tarvetta ja pukeudun sen mukaan mihin olen menossa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe