Gallup.

Kyselen.

Koska viimmeksi olette kuulleet saarnassa puhuttavan kadotuksesta, eli helvetistä?

12

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kutittaa

      En muista. Meidän seurakunnassa saarnataan korvasyyhyyn!

    • EiLuterilainen

      Viime sunnuntaina. Luther säätiön tilaisuudessa.

    • ylistysJaMenestys

      Ei ole monikaan kuullut mikä on huolestuttavaa.

    • .-.

      ..aivan liian usein :( UUT rules!

    • -mietiskelijä-

      Joku on laskenut, että Jeesus puhui noin 7 kertaa useammin tuomiosta ja kadotuksesta kuin taivaasta. Itse en ole matemaatikko, mutta tiedän Raamattua lukeneena, että useimmin Jeesus joka tapauksessa varoitti tuomiosta kuin puhui taivaasta.

    • ,,klk

      Nostellaas taas hieman Gallubbia,,,

    • hellari....

      Kyllä meillä kuullaan. On vielä napakoita julistajia. Seurakunnassa on paljon lapsia ja tietenkin sanamuodon pitää olla sen mukainen.

    • katseltavaa ..

      Gallupoiden, niin helvetistä ei kannata paljonkaan puhua, koska se helvettikäsitys, mitä viljellään luo Jumalasta hirvittävän kuvan.

      Miksi? Koska helvettikuva ei ole oikea.. Siinä luodaan ikuinen kidutus- käsite, jossa Jumala ei saakaan p.erkeleestä voittoa, vaan niinkuin Edenissä p.,kele sanoo, "ette suinkaa kuole" - oppi, niin sehän elää väärässä sanantulinnassa edelleen.

      Mutta, helvetin tuli, se on Jumalan työkalu, ts. toinen kuolema, tavalla tahi toisella.

      ja sitten luodaan Uusi taivas ja maa, kaikki ENTINEN on mennyt.

      Jumalan voitto, on synnin hävitys ja siksi kadotus on kadotus, toinen kuolema.

      Ilm 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

      Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
      Mal 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
      Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.


      Raamattu puhuu oksista, jotka hakataan pois ja poltetaan.
      ts. synnin palkka on kuolema ja siksi

      lukekaa tarkasti...

      iankaikkinen elämä ... on armolahja ...... Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme..

      Elämä saadaan ja Jumalalla ainoalla raamatun mukaan on kuolemattomuus.

      Ihminen ei sitä ota ja Jumalalla on VALTA tappaa sielu, joka syntiä tekee.

      .....
      Tuomio, mikä on taas oma lukunsa, sen seuraukset, kun ihminen käy läpi elämänsä teot, siellä on itku ja hammastenkiristys varmasti.
      Jokainen hetki, jota tästä elämästä teoista käydään läpi, sen tekojen seurausten määrä ja mitä se toi, kullekin ihmiselle, on se tuomioistuimen läpikäyvä tehtävä.

      ja senjälkeen helvetin tuli, saattaa luomakunnan siihen alkutilaan, jossa puhdistetaan tanner pahasta.

      Joh 15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      Joh 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
      Joh 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
      Joh 15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
      Joh 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
      Joh 15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.


      Kuuleminen Jeesuksen sanoille tuo elämän.

      Joh 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      Joh 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.
      Joh 5:26 Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
      Joh 5:27 Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.
      Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
      Joh 5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.

      Joh 11:26 sanoo, ettei yksikään, joka elää ja uskoo minuu, ikinä kuole.
      Tämä pitää nähdä raamatullisessa valossa ja se tarkoittaa toista kuolemaa.
      joka on synnin palkka.

      Ajallisesta elämästä kuolemme, ja kuoleman jälkeen, kun Jeesus on valmistamansa paikat saanut valmiiksi hakee omansa paluussa, niin heräämme unesta viimeisen pasunan soidessa. Ja kenen osa on ensimmäisessä ylösotossa, se on autuaiden osa.

      Joh 6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.

      ja milloin se pahtuu, se h- hetki.

      Joh 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      ts. viimeisenä päivänä.


      nm. wanha aadam.

      • viesti Paavalilta

        lisään Paavalin sanoja.

        1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
        1Te 4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
        1Te 4:15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
        1Te 4:16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        1Te 4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
        1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.


      • katsellaan vielä

        Jeesus puhuu myös sanalla herätetään. Herätetään mistä ja mitä on kun herätetään.

        Kun nyt käsitetään sana, herätetään, puoliso sanoo, että käypä se isäntä herättämässä aamukahville. Siis isäntä nukkuu.
        Kun nukutaan, se on unta ja unessa aikakäsitteet ja hetket ovat poissa.
        Myös leikkausunessa, en tiennyt mitään muutakuin heräämisen, unen jälkeen.

        Joh. 6:39 Jeesus viestittää meille tietoomme asiaa.
        Ja minun lähettäjäni taho on se, että minä kaikista niistä, jotka ohän on minulle antanut, en kadota yhtäkää, vaan -- herätän heidät ------ [ ja ajankohta ] viimeisenä päivänä.

        sama luku seuraava jae 40. ajattele ja mieti.

        Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja ---- uskoo häneen, ---- on iankaikkinen elämä ..... [ stop. siis usko ja uskon kohde, ja mitä siitä seuraa,, on se elämä ja miten pitkään? Iankaikkisesti ] ... jae jatkuu ja kertoo sitten myös sen, koska se tapahtuu.. luepa siitä raamatustasi.

        ja -- minä [ Jeesus ] ------ herätän ---- hänet viimeisenä päivänä"!

        Aivankuin eräs sisar nyt jo edesmennyt helluntaiseurakunnan kuorolavalta kävi todistamassa. Kun kuolen, niin Jeesus tulee ja silloin saan herätä kuoleman unesta ja haudasta.. Sitähän sen Lutherkin toi esiin.

        Voimme olla Sanaan uskovia tässäkin asiassa.

        Nyt on Jeesus valmistustehtävässä, Ylimmäsienä pappina, rakentamassa seurakuntasijaa, ja kun se aika on valmishetkessä, niin silloin hän saapuu.

        Silloin hän herättää viimeisen pasunan soidessa seurakuntansa haudasta, kuoleman unesta, jotka ovat kuolleet ja he, jotka vielä on elossa, niin

        YHDESSÄ, temmataan yläilmoihin... ja niin saamme olla yhdessä Herramme kanssa...

        Eikös näin Paavalailaisittainkin lohduteta toisiamme, koska kirjoitukset ja Herramme näin sanoo.


    • rahnasta puhe

      Pistäkääpä galluppi, kuinka usein puhutaan rahasta. Veikkaan 90 %. Rahat pois köyhiltä, leskiltä ja orvoilta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3496
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3287
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      3004
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1911
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1888
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1506
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1282
    Aihe