Äiti ei usko, etten halua juhlia

maisteri 8 v jälkeen

Valmistun kohta yliopistosta, voisin sanoa, että vihdoin ja viimein. Olen ollut välillä pätkiä työelämässä ja en tämän takia ole opiskellut kovinkaan aktiivisesti.

Äitini haluaisi järjestää jotkin juhlat, mutta minä en halua niitä järjestettäväksi. Nykyään maisteritutkintoja saadaan sellaisella liukuhihnalla, että niissä ei ole mitään juhlimisen aihetta. Vielä 30 vuotta sitten olisi ollut.

Miten saada hänet tajuamaan, että tuo ei ole mikään saavutus, jota tarvitsee juhlia?

7

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freecou

      Nyt kyllä ajattelet itsestäs aivan liian vähän ja olet väärässä! Kyllä on hieno saavutus ja ei maisteriksi nyt ihan kaikki tule! Aitisi on ylpeä sinusta ja haluaa sen näyttää ja minusta se on hienoa. On tietenkin oma asiasi jos et sitä halua mutta soisit sen nyt äidillesi vaikka nololta ne kaikki juhlat saattaa tuntua. Jos siitä ei ole hirveetä ongelmaa sulle niin antaisit äitisi niin tehä. Meillä on monia joitten äidit ei tekis mitään eikä edes kehuis.

    • maisteri 8 v jälkee

      Juhlien ongelma on se, että minusta vain mitään juhlittavaa ei ole. On toki totta, etät kaikki eivät tule maistereiksi, mutta se johtuu vain siitä, että he eivät itse halua. Suomessa tutkintojen taso on niin alhaalla, että käytännössä jokainen sujuvan suomen kielen luku- ja kirjoitustaidon omaava pääsee maisteriksi, jos näin haluaa.

      Yhteiskunnan kannalta on paljon tärkeämpää esim. lisääntyä ja saada lapsia kuin jotain pilipalitutkintoja, joista suurimmalla osalla ei tee työelämässä yhtään mitään.

    • ONNEA !!!!

      Ole nyt hyvä ihminen ylpeä saavutuksestasi jonka eteen piti ponnistella -- ei kait se ihan tosta vaan tule!

      Just kuulin kuinka mahtavat valmistumisjuhlat piti eräs onnellinen lähihoitajaksi valmistunut, ylpeä tavoitteensa toteutumisesta.

      Anna nyt äitisi järkätä juhlat ja -- ole kiitollinen että pystyit opiskelemaan itsellesi hienon tutkinnon!

    • 8796

      Kaikki eivät edes pääse yliopistoon, vaikka haluaisivat.

      Eihän tutkinto ole tae mistään, mutta kai se, että yksi asia on saatettu loppuun sentään kakkukahvit ansaitsee. En kyllä itsekään järjestänyt.... :)

    • ………...

      Kyllä mä olen antanut äitini järjestää parit juhlat "saavutusteni" takia. Itse en olisi juhlinut, mutta äiti nauttii siitä, että saa järjestää ja kutsua suvun ja olla oikeasti myös siinä juhlien keskipisteenä, ylioppilaan, morsiamen ja maisterin äitinä. Ei se ole minulta pois. Omat perhejuhlani järjestän mieleni mukaan, eli tosi pienesti.

    • oppeliini1

      Salli äidillesi tuo vaatimaton ilo järjestää juhlat saavutuksestaan: Hänhän on ollut tukenasi koko ajan!

    • Ylli2

      Sano äidillesi painokkaasti ettet halua juhlia. Hänen pitäisi kunnioittaa päätöstäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe