Miksi en laihdu?

mitä"#¤%&/()!

Syön 1200kcal päivässä, joskus allekin ja lasken tarkkaan kalorit. Olen ollut dieetillä 2 vkoa eikä paino ole pudonnut ollenkaan? Mitä teen? Missä ihmeessä vika?

17

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+8

      Jos syöt liian vähän pitää keho kiinni energiavarastostaan, eli läskistä. Näin ainakin kuullut, en itse ole kokenut. Kokeile nostaa kalorimäärää 1300-1400 ? Jos liikut voi olla isompikin. Mulla 163/66 on peruskulutus ilman mitään liikuntaa reilu 1700kcal päivässä.

    • faktajuttu123

      Koska syöt huonolaatuista ruokaa ja et liiku tarpeeksi

    • ap! :D

      No mitä se ruoan laatu/liikunta vaikuttais jos jokatapauksessa 1200kcal pitäs olla alle kulutuksen?
      Eikö se meekään niin syö vähemmän kun kulutat>laihdut??

      Toi kyllä voi olla totta et syön ehkä liian vähän sitten :o Koitan syyä 1300 nyt. Ja syön kyllä ihan hyvälaatuista ruokaa mun mielestä...

    • cuba libre

      Kyllä se painosi putoaa, mikäli syöt sen 1200kcal/vrk. Mutta tuossa valehtelee helposti...

      2 viikkoa ei ole aika eikä mikään painonseurantaan. Kokeile nyt 2kk alkuun. Mikäli ei onnistu, jämäkästi valitsemassasi ruokavaliossasi pysyminen, on ruokavaliosi huono. Eli sitten kannattaa miettiä jotain terveellisempää vaihtoehtoa.

      Kokeile vaikkapa kiloklubia tms, saat sieltä hyödyllistä lisätietoa,

    • 11111111111111111

      Painon painat? Jos olet jo nyt normaali/alipainoinen, niin painosi ei helposti putoa.

      Mitä tämä 1200 kcal päivässä on. Sanot kirjaavasti kaiken ylös, niin kirjoita tänne kaikki mitä viime viikolla olet syönyt, niin on helpompi kertoa missä vika.

    • ap.

      Olen kiloklubissa jo ja merkkaan kaikki kalorit ylös, siksi tiiän aika tarkasti paljon kaloreita saan. Ja olen 6 kiloa ylipainonen.

      No esimerkkipäivä: rasvatonta maitoa, tonnikalaa, katkarapusalaattia, lihapullia ja perunamuusia, kananmuna, leikkeleitä, kurkkua, kirsikkatomaatteja. Ja annoskoot aika pieniä, syön usein mutta vähän ettei verensokeri laske liikaa.

      Vyötärönympärys on kyllä kaventunut muutaman sentin 2n vkon aikana, paino vaan ei liikahdakaan millään :/

      • 18+3

        Jätä nämä ainakin pois: maito, perunamuusi ja leikkeleet. Jos syöt viljaa (leipä, pasta jne.) niin jätä ne myös pois ja vaihda kaikki juomat vedeksi. Suosi raakoja vihanneksia ja valkoista lihaa (kana, kalkkuna) ilman kastikkeita. Näiden lisäksi muista tehdä hikiliikuntaa jokaisena päivänä vähintään 30min. Uiminen, ryhmäliikunta ja lenkkeily ovat tehokkaita tapoja saada aineenvaihdunta toimimaan.


    • 111111111111

      Oletko varma, että merkkaat kaiken oikein? On tullut vastaan todella monia tapauksia, jotka merkkaavat ruokiensa määrät ja painot alakanttiin. Eli onko sinulla käytössä ruokavaaka, jonka avulla kykenet näkemään kuinka paljon ruoka painaa ja näin laittamaan myös sen määrän sinne kiloklubin sivuille?

      Mutta, esimerkkipäivä ei oikein kerro mitään, kun sen pitäisi olla mitä syöt ja milloin ja kuinka paljon.

      Esim:

      Aamulla:
      2 palaa leipää, 2 siivua X leikkelettä, 3 desiä maitoa

      Lounas:
      Katkarapusalaatti (minkäkokoinen, onko valmisateria, oliko kastiketta, mitä salaatissa on)

      ym.

      Ja tuo lista pitäisi olla joka päivä, koska yksi päivä viikossa voi pilata koko viikon ruokailun ja laihduttamisen.

      Mutta minusta tuo esimerkkipäivä jo pelkästään itsestään vaikuttaa enemmältä, kuin 1200 kcal päivältä.

      Sanon tämän siksi, koska tuon listan avulla saat paljon helpommin apua ja laihtumisen epäonnistumisen syyt näkee helpommin, kuin että yhä summassa heitetään syytä.

      • ap=)

        Oli itse tehty, ei kastiketta ollu. Oli tomaattia ja kurkkua ja katkarapuja, söin 100-200g mut merkkasin sen 200g.

        Nyt olikin sitten paino yhtäkkiä tippunut vähän :D

        Mutta aattelin joo kun ei oo ruokavaakaa niin vois desimitalla ruveta mittailemaan. Mielestäni oon laittanu ennemminkin just yläkanttiin ruokien määrää sinne kyllä.

        Miksi maito pitäisi jättää pois? :o Luulin terveelliseksi.

        Ja oudosti alkoi nyt paino tippumaan kun rupesin syömään melkein 1300kcal ja jätin alle 1000kcal päivät pois :D Aikasemmin saatto olla päiviä et söin 800-1000 vaan ja paino junnas O.o Ei mee mun logiikkaan mut kiitos paljon avusta kaikille! :) Enää 5kg normaalipainoon!


      • 3+13
        ap=) kirjoitti:

        Oli itse tehty, ei kastiketta ollu. Oli tomaattia ja kurkkua ja katkarapuja, söin 100-200g mut merkkasin sen 200g.

        Nyt olikin sitten paino yhtäkkiä tippunut vähän :D

        Mutta aattelin joo kun ei oo ruokavaakaa niin vois desimitalla ruveta mittailemaan. Mielestäni oon laittanu ennemminkin just yläkanttiin ruokien määrää sinne kyllä.

        Miksi maito pitäisi jättää pois? :o Luulin terveelliseksi.

        Ja oudosti alkoi nyt paino tippumaan kun rupesin syömään melkein 1300kcal ja jätin alle 1000kcal päivät pois :D Aikasemmin saatto olla päiviä et söin 800-1000 vaan ja paino junnas O.o Ei mee mun logiikkaan mut kiitos paljon avusta kaikille! :) Enää 5kg normaalipainoon!

        Maidon terveellisyys on hieman vanhentunutta tietoa. Maitotuotteiden vaikutusta ihmisen kehoon on tutkittu nykyään enemmän ja sillä on monenlaisia haittavaikutuksia. Pastörointi ja homogenointi maidoissa tuhoaa käytännössä kaikki terveyttä edistävät ainesosat maidosta. 65% ihmisistä maapallolla saavat jonkinlaisia oireita maidosta: ilmavaivoja, turvotuksia, ruuansulatusongelmia. Näiden lisäksi maito on nostaa insuliinitasojasi.

        Jos juot maitoa niin älä käytä vähärasvaisia tuotteita ja jos pystyt niin kannattaa mielummin siirtyä kookosmaitoon (tosin tässäkin on omat huonot puolensa). Rasvaton maito itse asiassa lihottaa enemmän kuin tavallinen maito.


    • hiul

      > Syön 1200kcal päivässä

      Kääk.

    • apviel:D

      Kuin rasvaton maito lihottaa enemmän? :o Onko kookosmaidossa sitten paljon enemmän kaloreita kun tavallisessa? Se kai saattas auttaa kilppariongelmiinkin? Oon epäilly sitäkin itellä kun on väsymystä yms. Ainaki kookosöljy auttaa siihe muistaakseni. Mitä haittapuolii siin sit ois?

    • Paul Chekiä lukenut

      Lue ton miehen kirja, et löydä parempaa. Lyhyesti: minimoi luonnoton stressi, syö puhdasta & sulle sopivaa ruokaa. ei mitä ruokapyramidi sanoo eikä sitä mitä tekee mieli karkki limu, vaan sitä mikä saa sut voimaan paremmin ja mitä tunnet tarvivasi. Ja liiku, niinku tykkäät, mutta kunnolla.

      • Lisätään vielä

        Ihmiset on tosi yksilöllisiä, ei ole kahta samanlaista aineenvaihduntaa, liikalihavuudesta laihtuminen ei ole pelkästään syömisestä kiinni. Moni ei oikeasti tiedä miten hyvin voisi voida jos söisi oikein... heitä roskiin kaloreiden laskeminen ja jotkut tietyt dieetit ja kuuntele itseäsi ja kokeile itse.


    • läskiii

      kalorit pitäis saada terveellisest ruast, ehkä et kuluta tarpeeks?

    • gaalorii

      Paljonko kaloreita oli ennen nyk. 1200?
      Rankka ja nopea kalorimäärän tiputus saa elimistön säästöliekille.
      laihdutuksessakin on pidettävä vapaapäivä kerran viikkoon,jolla huijataan kehoa, jolloin keho luovuttaa varastoaan.
      vapaapäivänä saa syödä epäterveellisesti.

      Muista juoda vettä tasaisin väliajoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe