Skodan rengasmelu

oma kokemus

Asennutin viime viikolla Skodaani (Octavia 1.8 vm.-10) uudet Continental ContiPremiumContact5 -renkaat (195/65R15). Rengasmelu väheni selvästi verrattuna vanhoihin Nokian Hakka Green -renkaisiin (kulutuspinta n. 2mm). Kaikki on suhteellista, mutta ei Skodassa ole mielestäni liikaa melua.

32

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSI 2012

      Näin. Rengasmelu korostuu myös, koska muuten on hiljaista. Moottori ei huuda, tuuli ei suhise eikä verhoilu nitise.

      Ensiasennusrenkaat on ContiEcoContact3-setti, lienevät PremiumContia äänekkäämmät. Laitetaan vinkki mieleen, kun tällä tiedolla auton vaihtoon ennen renkaiden uusimista ei ole paineita...

    • wqrwqr

      miten isoruususet uudet on hiljasempia kuin sileehköt? eiös samlla lokiikalla talvirenkaat nastattomat huuda vähemmän kuin kesärenkaat,
      nokumenpaksuus tietysti on pienempi kuluneis mut ei mun järkeh mene. kun vastustakin on vähempi.

      • oma kokemus

        Rengasmelu riippuu niin paljon asfaltin karkeudesta, mutta kyllä uusi laaturengas on todella makea ajettava.


    • Taikinakoura

      Olisit kerralla ostanut hiljaiset renkaat GY Effi:t.
      Ovat todella hiljaiset ja takomattomat renkaat varsinkin V-nopeusluokassa.

      • kylmä totuus

        Autolehtien testeissä Continental on paras, kuten Skodakin.


      • God Tier Skoda
        kylmä totuus kirjoitti:

        Autolehtien testeissä Continental on paras, kuten Skodakin.

        Siis Skoda on maailman paras auto? Onko Octavia ns. Jumala malli??


      • oma kokemus
        God Tier Skoda kirjoitti:

        Siis Skoda on maailman paras auto? Onko Octavia ns. Jumala malli??

        On se ainakin parempi kuin vanha priimium.


      • Skoda lasitko?
        oma kokemus kirjoitti:

        On se ainakin parempi kuin vanha priimium.

        Onhan se hyvä itselleen uskotella että uusi Octavia on parempi kuin 10 vuotta vanha 5-Bemari.


      • oma kokemus
        Skoda lasitko? kirjoitti:

        Onhan se hyvä itselleen uskotella että uusi Octavia on parempi kuin 10 vuotta vanha 5-Bemari.

        Ei se ole uskottelua, vaan oma kokemus. Vanhan priimiumin, varsinkin 5-Bemarin, käyttökustannukset ovat jo sitä luokkaa, että se on huono käyttöautoksi.


    • Ajakaa vain

      niissä urissa kyllä regasmelua riittää auto- ja rengasmerkistä riipumatta.

      • oma kokemus

        Ja liian leveät renkaat vetelevät urissa epämiellyttävästi auto- ja rengasmerkistä riippumatta.


    • pirulista..

      Mutta se melu on semmoista viheliäistä kumisemista ujelusta jossa ei kukaan normaali kauan viihdy. Sietämätöntä.

      • oma kokemus

        Ei pidä paikkaansa.


      • niise vaan on

        Jaa jaa, mistähän se ontto kumina onkaan peräisin? Minun Skodassa sitä ei ole.


      • kumisee
        niise vaan on kirjoitti:

        Jaa jaa, mistähän se ontto kumina onkaan peräisin? Minun Skodassa sitä ei ole.

        "Jaa jaa, mistähän se ontto kumina onkaan peräisin? Minun Skodassa sitä ei ole."
        Kaksi vaihtoehtoa:
        a) Olet huonokuuloinen
        b) Valehtelet
        Veikkaan molenpia


      • oma kokemus
        kumisee kirjoitti:

        "Jaa jaa, mistähän se ontto kumina onkaan peräisin? Minun Skodassa sitä ei ole."
        Kaksi vaihtoehtoa:
        a) Olet huonokuuloinen
        b) Valehtelet
        Veikkaan molenpia

        Mikä Skoda sulla on ja mitkä renkaat?


      • Kumiseeko päässäsi?
        kumisee kirjoitti:

        "Jaa jaa, mistähän se ontto kumina onkaan peräisin? Minun Skodassa sitä ei ole."
        Kaksi vaihtoehtoa:
        a) Olet huonokuuloinen
        b) Valehtelet
        Veikkaan molenpia

        Kaksi vaihtoehtoa:
        a) olet heikkolahjainen trolli
        b) et ymmärrä puhetta etkä kirjoitettua tekstiä

        Kirjoitetaan muuten molempia, ei molenpia.


    • siitä kun

      sahajauhot kastuu ja ääni kulkee nesteessä paremmin.

      • niise vaan on

        Juu, eli on siis kaksi vaihtoehtoa. Joko minun sahanjauhot on kuivia, tai sitten minulla ei ole sahanjauhoja.
        Kas siinä pulma, kumpiko lienee?


    • itäautoskeida

      Varmaan hienoa röykyttää vanhanaikaisilla, kapeilla ja korkeilla 80-luvun kokoisilla renkaila (195/65R15). Kunnon perinteinen itäblokin meininki.

    • koettu on tuska

      juuri niin.kannattais oikesti käydä ajaa muullakin kuin meluavalla itäritsalla

      http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/03/kovaaaninen-kansanauto-idasta-skoda-octavia/20131732/304

      näin oikeat omistajat suunnittelevat jopa puslien vaihtoa skeidaan

      http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/skoda-octavian-rengasmelu

      Skodissa rengasmelua on yleensä melko paljon.

      näin myös superpaskassa
      http://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajo-Skoda-Superb-2,0-Tdi-140-Elegance-Dsg-2013

      näin lukee
      Ohjaus ei edusta aivan markkinoiden parhaimmistoa. Nykypäivänä monesti moititaan ohjauksen liiallista keveyttä, mutta Superbin kohdalla ohjaus on päinvastoin raskaan puoleinen. Jousituksen viritys on yllättävän kova ja saa auton pompottamaan ajossa lievästi. Myös töyssyt ja muut tien epätasaisuudet tärähtävät melko voimakkaasti ohjaamoon. Rengasmelu on melko voimakasta keskiluokan yleiseenkin tasoon verrattuna.

      näitä löytyy pilvin pimein,uusi yeti on myös kaamea melukoppi.tm,n testissä todettu

      • niin se vaan on

        Eipä oo tainneet pojat ajelaa Superb:llä huonoilla teillä. Minä tuota oon ajellu ja tiedän kokemuksesta, että Superb käyttäytyy huomattavasti jouhevammin kuin kilpailijansa. On turha väittää, että Suoerb:n alusta ja jousitus olisi huono. Tiessä olevat heitot menee joustavasti vaikka nopeus on se sallittu 80 km/h. Heiton jälkeen ei esiinny mitään "pompottelua", Superb vakautuu nopeasti isonkin töyssyn jälkeen.
        Ja mitä tulee ohjauksen jäykkyyteen, se on maku asia. Toiset tykkää veltosta ja toiset hieman jäykemmästä ohjauksesta. Son kakka puhetta, että Skodan ohjaus olisi jäykkä. Minun hentorakenteinen vaimonikin tykkää Superb:n ohjauksesta, eikä moiti sitä jäykäksi.
        Ja tuo rengasmelu. Minulla on työterveystarkastuksessa todettu kuulon olevan normaali, joten minua melun pitäisi häiritä, mutta en ole huomannut Superb:n olevan meluisampi kuin muutkaan automerkit.

        Tietysti joku "urpo" väittää, että minä olen Skoda myyjä. Vaan en ole. Olen tavallinen suomalainen, työssä käyvä perheenisä. Ja lisäksi olen erittäin tyytyväinen, uudehkon Superb:n omistaja. Minulla ei ole aikomustakaan vaihtaa sitä mihinkään muuhun merkiin, koska Superb on juuri sellainen auto jota tarvitsen.


      • Hun Berri

      • röykytystä.ja.pomputusta
        niin se vaan on kirjoitti:

        Eipä oo tainneet pojat ajelaa Superb:llä huonoilla teillä. Minä tuota oon ajellu ja tiedän kokemuksesta, että Superb käyttäytyy huomattavasti jouhevammin kuin kilpailijansa. On turha väittää, että Suoerb:n alusta ja jousitus olisi huono. Tiessä olevat heitot menee joustavasti vaikka nopeus on se sallittu 80 km/h. Heiton jälkeen ei esiinny mitään "pompottelua", Superb vakautuu nopeasti isonkin töyssyn jälkeen.
        Ja mitä tulee ohjauksen jäykkyyteen, se on maku asia. Toiset tykkää veltosta ja toiset hieman jäykemmästä ohjauksesta. Son kakka puhetta, että Skodan ohjaus olisi jäykkä. Minun hentorakenteinen vaimonikin tykkää Superb:n ohjauksesta, eikä moiti sitä jäykäksi.
        Ja tuo rengasmelu. Minulla on työterveystarkastuksessa todettu kuulon olevan normaali, joten minua melun pitäisi häiritä, mutta en ole huomannut Superb:n olevan meluisampi kuin muutkaan automerkit.

        Tietysti joku "urpo" väittää, että minä olen Skoda myyjä. Vaan en ole. Olen tavallinen suomalainen, työssä käyvä perheenisä. Ja lisäksi olen erittäin tyytyväinen, uudehkon Superb:n omistaja. Minulla ei ole aikomustakaan vaihtaa sitä mihinkään muuhun merkiin, koska Superb on juuri sellainen auto jota tarvitsen.

        kyllähän skodalla moni sellainen ajaa joka ei paremmasta tiedä, niistä jotka on ajaneet oikeilla länsiautoilla skodanen on karmea suorastaan painajaismainen ajettava.


    • oikeita omistajia
      • luotto minimissä

        Sieltähän niitä "luotettavia lähteitä" löytyy


    • meluava itäauto

      Taksimatka joka tehtiin Octavialla osoitti kyllä ihan muuta! Liika on liikaa, ja ocussa melua on liikaa!

      • pönttö sekasin?

        Ai, ottiko sossun täti pultit ja haukkui sinun taksilla ajelut sossun piikkiin. Eli se melu tulikin sossun tädistä, et vain erottanut nuppi turvoksissa melun lähdettä.


    • Octavia-Mies

      Peltorit maksaa vähemmän

      • skodaeipiittaa.mukavuude

        Kuulo on suojattava ikävissä ankeissa työkoneissa kuten sokotassa. Sehän on jo terveydenkin kannalta perusteltua.


    • kakkaaa

      Hakka blue kuluu pykälille ja alkaa pitää ääntä

    • Vepsu

      Skoda on alunperin suunniteltu venäläisille umpikumirenkaille. Jos tilaa itänaapurista sellaiset, renkaista tuleva melu Itartass -uutistoimiston mukaan vähenee oleellisesti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe