Törkypropagandaa ja 101-höttöä!

Suomen Keskusta -puolue on valjastanut propagandanikkarinsa
toimeen kirjoittamaan tragikoomisen 101-ehdotuskyhäelmän, jolla
Suomi muka saataisiin nousuun.

Yleisesti ottaen kyhäelmän jokaisesta kohdasta huokuu
läpi tukijussin ikiaikainen, muusta yhteiskunnasta piittamaton
asenne, jonka mukaan heille täytyisi poikkeavasti antaa
merkittävästi enemmän yhteiskunnan varoista kuin muille
kansanryhmille. Lisäksi heidän ei kuuluisi omasta mielestään
myöskään noudattaa yhteiskunnan sääntöjä.

Vaikka ehdotuksia onkin suurieleisesti ja propagandisesti
kyhäelty peräti 101 kappaletta, niin suurin osa niistä
on tehty kuorruttamaan B-osaa, jossa tukijussi suurin
piirtein vapautetaan kaikista hänen velvollisuuksistaan
yhteiskuntaa kohti. Yksinkertaisesti helpompaa olisi
lakkauttaa kokonaan megalomaaniset maataloustuet,
viljelijäin lomailurahat ja tapaturmavakuutus maksut. Tämän
y k s i n k e r t a i s e n leikkauksen jälkeen 101-kyhäelmän
B-osa eli kohdat 22 - 44 kävisivät tuiki tarpeettomiksi.

Surkuhupaisaa kyhäelmässä on, kun muulle kansanosalle
tarjotaan 101 ehdotuksesta peräti kaksi:

- hääparien juhlapaikkakylttien asettelusta on poistettava
luvan varaisuus

- tähtisadetikkun käyttö on sallittava myös alle 18 -vuotiaille.

Kyllä näillä ehdotuksilla saadaan Suomi nousuun!

Saattoipa Sipiläkin lopulta itsensä naurunalaiseksi, vaikka
nuo hääpäri- ja tähtisadetikku -itemit lieneekin tarkoituksella
otettu kansaa tietoisesti aliarvioiden mukaan kepulaisuutta
korostamaan.

Äänestäkkie kepulaissii, äänestäkkie. Maksakie tukiaissia, maksakie.
Antakkie rahhaa. Aaaah!

48

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No--

      Esim. tuo :" hääparien juhlapaikkakylttien asettelusta on poistettava
      luvan varaisuus"

      Aiheuttaisikin jo ainakin yhden byrokraatin vuosipalkan verran vähennystä valtion menoihin :)

      • JOPPEPARKAA,,:))

        :))))))) JOPAA SUURUTTAA KUN EI SAA TÄHRI-SADE TIKKUA POLTTAA,,:))))


    • Krulli

      Joillakin on ideoita, kun taas toisilla ei ole kompetenssia niihin eikä työpaikkaakaan. Katkeruus siitä seuraa ja alkaa pimeässä kämpässä synkät ajatukset kiertää kehää pääkopassa kuten pelkällä jopalla.

      • JOPPESEKOOSIEL,:))

        JUUR NOIN, MAHRAA OLLA ANKEA ELÄMÄ JOPELLA,,:)))


    • vastustan...

      Hääparien juhlapaikkakylttien asettelun luvan varaisuus on ehdottomasti pidettävä voimassa. Kun suomessa vihitään 30000 paria niin onhan sillä työllistävä vaikutus kun viranomainen käsittelee juhlapaikkakylttien asettelun lupa-anomuksia.

      "On otettava käyttöön investointilupamenettely,
      jossa kaikki yksityiskohtaista
      kaavoitusta, rakentamista, toiminnan
      käynnistämistä ja julkista rahoitusta
      koskevat luvat ja päätökset keskitetään
      yhdeksi luvaksi." 101 ehdotusta...

      Ei missään nimessä vaan lupia pitää hajauttaa entisestään niin että esimerkiksi
      rakentamisen suunnitteluun tarvitaan yksi lupa, tarvikkeiden ostoon toinen,
      rakentamiseen varsinaiseen aloittamiseen kolmas, itse rakentamiseen neljäs ja kun rakennus valmistuu tarvitsee anoa lupa.
      Kaikki muutkin rakentamisen osa-alueet voidaan eriyttää ja määrätä lupa jokaiseen vaiheeseen. Näin kunta voi työllistää lisää ihmisiä ja kansalaisten rakastamaa pyrokratiaa lisättyä.

      "Pääkaupunkiseudulla tyhjien toimistotilojen muuttamista
      asunnoiksi on joustavoitettava", 101 ehdotusta...

      Ei missään nimessä, jos rakennus on ollut toimistona eikä sille ole enää sellaista käyttöä, olkoot sitten tyhjillään.

      "Oppivelvollisuusiän nostosta (hallituksen hanke) on luovuttava", 101 ehdotusta...

      Oppivelvollisuus ikä on nostettava kymmeneen vuoteen, näin säästyy valtion rahaa eikä sivistys nyt niin tärkeää ole.

      • törsäkkeen tavat

        Lestadiolaisessa perseessä hääpari on yleensä isä ja tytär.


      • ARSKAHOMPPIO,:)
        törsäkkeen tavat kirjoitti:

        Lestadiolaisessa perseessä hääpari on yleensä isä ja tytär.

        ARSKALL SE ON YREENSÄ HÄRKÄPARI,,:)))


      • nilkuttaen
        ARSKAHOMPPIO,:) kirjoitti:

        ARSKALL SE ON YREENSÄ HÄRKÄPARI,,:)))

        Törsä on kohta niin rutsattu ettei pääse enää edes omin avuin istumaan.


      • PIPIOARSKA,,:(
        nilkuttaen kirjoitti:

        Törsä on kohta niin rutsattu ettei pääse enää edes omin avuin istumaan.

        ARSKA SELVÄST NYTREN KIIHOTTU,,:(


    • Viljelijä..

      ------

    • Viljelijä..

      ------

    • Kivasti jännästi

      Säästetään byrokratiasta, helpotetaan kaikin tavoin yritteliäitä ihmisiä ja pientuotantoa kaikilla aloilla ja saatetaan kaupan röyhkeys kuriin.

      Otas rotta sinäkin joppe sitä juustoa iso pala saat halvalla :D

      Meidän oma pikku trolli. Kenenkähän asialla aaah ;)

      • Viljelijä..

        -------


      • varaudu!

        Sulta otetaan vientituet kohta pois!


    • lesta-keput

      Maalaisten puuhastelua

    • Isäntä Alphons

      Herranjestas!!!

      Tämä jopa vaan jaksaa möyhätä asioista mitään tietämättä!

      Pänniikö sitä nyt Keskustan kannatus tulevissa vaaleissa?

      Keskustaa varmaan tarvittaisiin vastuun kantajaksi taas(kuten 90-luvun alussa) tämän nykyisen hallituksen saamattomuuden seurausten korjaajaksi. Nykyisen hallituksen töpeksintä on vaan ajanut tämän kansan sen verran syvälle suohon, että riittääköhän keskustankaan rahkeet näiden virheiden korjaamiseen.

      Hyvä silti, että Sipilällä on ehdotuksia!

      Mahtaisko jopakin saada töitä, jos Sipilän ehdotukset toteutuu?

      • Lesta-kepulit

        Tekeehän opposition perinteisesti maailmojasyleilevän
        Varjobudjetinkin...


      • Lesta-rumpu

        Sipilä on klassinen siltarumpu-kepuli,
        Ko. "ohjekmajulitus" maakuntatasoista horinaa


    • jahas.

      "Vaikka ehdotuksia onkin suurieleisesti ja propagandisesti
      kyhäelty peräti 101 kappaletta, niin suurin osa niistä
      on tehty kuorruttamaan B-osaa, jossa tukijussi suurin
      piirtein vapautetaan kaikista hänen velvollisuuksistaan
      yhteiskuntaa kohti." Jopa_vain

      En kyllä itse löytänyt niistä sellaista että esimerkiksi hyvän viljelytavan vaatimuksista oltaisiin luopumassa tai lannoite määräyksistä eikä myöskään
      ravinnetaseanalyysien ottamisesta määrävälein eikä eläinten lannan levitykseen
      ole vaadittu helpotuksia.
      viljelemättömiä pientareita ja suojakaistoja ei ole vaadittu pienemmiksi.
      Peltojen talviaikaiseen kasvipeitteisyyteen ei myöskään ehdotuksessa
      ole vaadittu muutosta.
      En nähnyt myöskään että tukien julkisuuteen olisi vaadittu muutoksia.


      Mutta esimerkiksi siihen ehdotuksessa on vaadittu muutosta jos viranomainen antaa väärän tiedon peltojen alasta ja jos viljelijä ne hyväksyy on hän vastuullinen vaikka viranomainen olisi tehnyt virheen.

      Jospa jopa perustelisit kantaasi että "tukijussi suurin
      piirtein vapautetaan kaikista hänen velvollisuuksistaan".

      Alla linkit tukiehtoihin.

      http://www.mavi.fi/fi/Sivut/default.aspx

    • Niin hyvin lasettelee nimimerkki 'jahas' liudan tukijussille vielä
      kepulikyhäelmän jälkeen jääviä velvollisuuksia, että varmasti
      niidenkin osalta on poistosuunnitelmat jo olemassa. Vaikka
      muista piittaamattomuus onkin kepulaisten perusominaisuus, niin
      silti joskus - ehkä vahingossa - kaikkea ei tohdita kerralla esittää.

      Muuten maataloustukiaisten kokonaisvaltaisen lakkauttamisen jälkeen
      ei myöskään yksikään 'jahas' -nimimerkin esittämistä porun aiheista
      olisi enää tukijussin eloa haittaamassa.

      Maataloustukiaisten lopettaminen, mukaan luettuna viljelijäin
      lomailurahat ja valtion varoista maksetut tapaturmavakuutukset,
      edesauttaisi merkittävästi ahdingossa olevaa maatamme. Koituuhan
      noista vastikkeettomista tukieristä veronmaksajillemme vuosittain
      yli kolmen miljardin euron rasite.

      TUET POIS MAATALOUDESTA!

      • JOPPESEKASIO,,:)

        JOPPE HALUAA 300 000 TYÖRÖNTÄ SEKÄ 4 MILJARDIN KASVAVAN LASKUN ULKOMAIDEN RUUAN TÄHTEIST,,,:(


      • Erop

        Unohdit sen lapsellisen vähä-älyisen tuki lallatuksesi viestistäsi.


      • noniin,
        Erop kirjoitti:

        Unohdit sen lapsellisen vähä-älyisen tuki lallatuksesi viestistäsi.

        Mistä teidät poistosuunnitelmista, ja jos niitä olisikin ne päätettäisiin EU,ssa.

        Tuo oli sinun mielipiteesi minkä esitit. Onko sinulle narsissiudessasi tullut
        koskaan edes mieleen että kirjoitat täällä omia mieliopiteitäsi.


        Kirjoitat "Yksinkertaisesti helpompaa olisi lakkauttaa kokonaan megalomaaniset maataloustuet" kun päättäjien kanta on:

        "HS: Orpo esittää tukitoimia maataloudelle Venäjän pakotteiden takia.
        Orpo esittää HS:n haastattelussa myös, että maataloustuotteiden viennin edistämiseen ensi vuodelle kaavailtua summaa nostetaan budjettiehdotuksessa olevasta 1,3 miljoonasta eurosta".


      • Kappasvaan.
        noniin, kirjoitti:

        Mistä teidät poistosuunnitelmista, ja jos niitä olisikin ne päätettäisiin EU,ssa.

        Tuo oli sinun mielipiteesi minkä esitit. Onko sinulle narsissiudessasi tullut
        koskaan edes mieleen että kirjoitat täällä omia mieliopiteitäsi.


        Kirjoitat "Yksinkertaisesti helpompaa olisi lakkauttaa kokonaan megalomaaniset maataloustuet" kun päättäjien kanta on:

        "HS: Orpo esittää tukitoimia maataloudelle Venäjän pakotteiden takia.
        Orpo esittää HS:n haastattelussa myös, että maataloustuotteiden viennin edistämiseen ensi vuodelle kaavailtua summaa nostetaan budjettiehdotuksessa olevasta 1,3 miljoonasta eurosta".

        Kirjoitit "vapautetaan suurin piirtein kaikista velvollisuuksistaan" ja sitten


        "Maatalousyrittäjien ympäristöluvat pitää uusia vain, jos
        tilan toiminnassa tulee muutoksia.

        Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
        jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden
        luukun periaatteella.

        Maatilavalvonnan lopputuloksesta on annettava tieto viljelijälle
        mahdollisimman pian, mielellään jo itse valvontatilanteessa.
        Valvontaprosessia on nopeutettava niin, etteivät tuet jää
        maksukieltoon pitkiksi ajoiksi.

        Maatalouden valvontaseuraamuksia on kohtuullistettava,
        jos rike on ollut vähämerkityksellinen ja tahaton eikä tavoitteena
        ole ollut taloudellisen hyödyn saavuttaminen.

        EU-tasolla maataloustukien valvontaa on riskiperusteisesti
        kohdistettava nykyistä enemmän niihin jäsenmaihin, missä
        hallinto- ja kontrollijärjestelmät eivät ole riittävällä tasolla ja
        kunnossa.

        Maanviljelijälle ei pidä langettaa sanktioita, jos pinta-alatiedot
        muuttuvat viljelijästä riippumattomasta syystä

        Maatalousyrittäjien osalta peltopinta-alaa koskevaa karttakäytäntöä
        pitää yksinkertaistaa ja tarpeettomien karttojen
        tekemistä vähentää.

        Eri viranomaisten (Maaseutuvirasto, Elintarvikevirasto, ELYkeskukset
        sekä ELY-keskusten sisäinen tiedonkulku) välistä yhteistyötä
        tiedon ja asiakirjojen välittämisessä on parannettava,
        jos viljelijä antaa siihen luvan esimerkiksi tukihakemuksessa.

        Eläinten merkinnässä ja rekisteröinnissä
        on poistettava eläinrekisterien kaksinkertainen
        kirjanpito.

        Kaikkien tuotantoeläinten laskenta on
        saatava rekisteripohjaiseksi.

        Tuotantoeläimen EU-tunnuksen on
        määräydyttävä loogisesti tilakohtaisesta
        numerosta ja juoksevasta korvanumerosta,
        kuten esimerkiksi Ruotsissa

        Eläinsuojien ympäristölupakäytäntöä
        on muutettava siten, että lupien käsittelyä
        nopeutetaan ja nykyisen kaltainen vaativa
        lupaprosessi kohdennetaan vain suuriin
        kotieläintiloihin.

        Ympäristölupakäytäntöjä on muutettava
        siten, että viljelijän tarvitsee lähettää
        hakemus liitteineen vain yhtenä kappaleena.
        Viranomaisen tehtävänä on taltioida
        asiakirja ja ottaa tarvittavat lisäkopiot.

        Päällekkäisen viranomaisvalvonnan
        poistamiseksi ELY-keskusten ympäristöosastolle
        ja aluehallintovirastojen maaseutuosastolle
        on perustettava yhteinen
        tietokanta.

        Eläimistä saatavien sivutuotteiden
        käsittelyyn on saatava lisää joustoa. Käsittelylaitoksia
        on liian vähän ja kuljetuskustannukset
        nousevat korkeiksi.

        Poron teurastus on mahdollistettava
        suoraan poronerotusaidalla ilman teurastamokuljetusta.

        Pienteurastamoiden suurimpia sallittuja.

        Hevosen lannan käyttö energiatuotannossa
        on sallittava

        Raakamaitoa on voitava myydä tilalta
        10 000 kiloa ilman elintarvikehuoneistoilmoitusta.

        Marjojen myynti litramitoilla
        pitää sallia marjatiloilla

        Sesonkiaikana marjojen ja juuresten
        myynti maanteiden levähdyspaikoilla on
        vapautettava lupamenettelystä. Riittää,
        että myyjä toimii viranomaisohjeiden
        mukaan."
        eläinmääriä on nostettava.

        Millaisista velvollisuuksien poistosta noissa ehdotuksissa on mielestäsi kyse
        edustavatko ne siis miltei kaikkia maataloustukiehtojen vaatimuksia mielestäsi?

        Toivoisin asiallista perustelua.


      • Eiköhän --
        Kappasvaan. kirjoitti:

        Kirjoitit "vapautetaan suurin piirtein kaikista velvollisuuksistaan" ja sitten


        "Maatalousyrittäjien ympäristöluvat pitää uusia vain, jos
        tilan toiminnassa tulee muutoksia.

        Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
        jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden
        luukun periaatteella.

        Maatilavalvonnan lopputuloksesta on annettava tieto viljelijälle
        mahdollisimman pian, mielellään jo itse valvontatilanteessa.
        Valvontaprosessia on nopeutettava niin, etteivät tuet jää
        maksukieltoon pitkiksi ajoiksi.

        Maatalouden valvontaseuraamuksia on kohtuullistettava,
        jos rike on ollut vähämerkityksellinen ja tahaton eikä tavoitteena
        ole ollut taloudellisen hyödyn saavuttaminen.

        EU-tasolla maataloustukien valvontaa on riskiperusteisesti
        kohdistettava nykyistä enemmän niihin jäsenmaihin, missä
        hallinto- ja kontrollijärjestelmät eivät ole riittävällä tasolla ja
        kunnossa.

        Maanviljelijälle ei pidä langettaa sanktioita, jos pinta-alatiedot
        muuttuvat viljelijästä riippumattomasta syystä

        Maatalousyrittäjien osalta peltopinta-alaa koskevaa karttakäytäntöä
        pitää yksinkertaistaa ja tarpeettomien karttojen
        tekemistä vähentää.

        Eri viranomaisten (Maaseutuvirasto, Elintarvikevirasto, ELYkeskukset
        sekä ELY-keskusten sisäinen tiedonkulku) välistä yhteistyötä
        tiedon ja asiakirjojen välittämisessä on parannettava,
        jos viljelijä antaa siihen luvan esimerkiksi tukihakemuksessa.

        Eläinten merkinnässä ja rekisteröinnissä
        on poistettava eläinrekisterien kaksinkertainen
        kirjanpito.

        Kaikkien tuotantoeläinten laskenta on
        saatava rekisteripohjaiseksi.

        Tuotantoeläimen EU-tunnuksen on
        määräydyttävä loogisesti tilakohtaisesta
        numerosta ja juoksevasta korvanumerosta,
        kuten esimerkiksi Ruotsissa

        Eläinsuojien ympäristölupakäytäntöä
        on muutettava siten, että lupien käsittelyä
        nopeutetaan ja nykyisen kaltainen vaativa
        lupaprosessi kohdennetaan vain suuriin
        kotieläintiloihin.

        Ympäristölupakäytäntöjä on muutettava
        siten, että viljelijän tarvitsee lähettää
        hakemus liitteineen vain yhtenä kappaleena.
        Viranomaisen tehtävänä on taltioida
        asiakirja ja ottaa tarvittavat lisäkopiot.

        Päällekkäisen viranomaisvalvonnan
        poistamiseksi ELY-keskusten ympäristöosastolle
        ja aluehallintovirastojen maaseutuosastolle
        on perustettava yhteinen
        tietokanta.

        Eläimistä saatavien sivutuotteiden
        käsittelyyn on saatava lisää joustoa. Käsittelylaitoksia
        on liian vähän ja kuljetuskustannukset
        nousevat korkeiksi.

        Poron teurastus on mahdollistettava
        suoraan poronerotusaidalla ilman teurastamokuljetusta.

        Pienteurastamoiden suurimpia sallittuja.

        Hevosen lannan käyttö energiatuotannossa
        on sallittava

        Raakamaitoa on voitava myydä tilalta
        10 000 kiloa ilman elintarvikehuoneistoilmoitusta.

        Marjojen myynti litramitoilla
        pitää sallia marjatiloilla

        Sesonkiaikana marjojen ja juuresten
        myynti maanteiden levähdyspaikoilla on
        vapautettava lupamenettelystä. Riittää,
        että myyjä toimii viranomaisohjeiden
        mukaan."
        eläinmääriä on nostettava.

        Millaisista velvollisuuksien poistosta noissa ehdotuksissa on mielestäsi kyse
        edustavatko ne siis miltei kaikkia maataloustukiehtojen vaatimuksia mielestäsi?

        Toivoisin asiallista perustelua.

        Nuo ole Jopalle jo korkeampaa matematiikkaa :)


      • siltarumpu kumisee
        Kappasvaan. kirjoitti:

        Kirjoitit "vapautetaan suurin piirtein kaikista velvollisuuksistaan" ja sitten


        "Maatalousyrittäjien ympäristöluvat pitää uusia vain, jos
        tilan toiminnassa tulee muutoksia.

        Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
        jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden
        luukun periaatteella.

        Maatilavalvonnan lopputuloksesta on annettava tieto viljelijälle
        mahdollisimman pian, mielellään jo itse valvontatilanteessa.
        Valvontaprosessia on nopeutettava niin, etteivät tuet jää
        maksukieltoon pitkiksi ajoiksi.

        Maatalouden valvontaseuraamuksia on kohtuullistettava,
        jos rike on ollut vähämerkityksellinen ja tahaton eikä tavoitteena
        ole ollut taloudellisen hyödyn saavuttaminen.

        EU-tasolla maataloustukien valvontaa on riskiperusteisesti
        kohdistettava nykyistä enemmän niihin jäsenmaihin, missä
        hallinto- ja kontrollijärjestelmät eivät ole riittävällä tasolla ja
        kunnossa.

        Maanviljelijälle ei pidä langettaa sanktioita, jos pinta-alatiedot
        muuttuvat viljelijästä riippumattomasta syystä

        Maatalousyrittäjien osalta peltopinta-alaa koskevaa karttakäytäntöä
        pitää yksinkertaistaa ja tarpeettomien karttojen
        tekemistä vähentää.

        Eri viranomaisten (Maaseutuvirasto, Elintarvikevirasto, ELYkeskukset
        sekä ELY-keskusten sisäinen tiedonkulku) välistä yhteistyötä
        tiedon ja asiakirjojen välittämisessä on parannettava,
        jos viljelijä antaa siihen luvan esimerkiksi tukihakemuksessa.

        Eläinten merkinnässä ja rekisteröinnissä
        on poistettava eläinrekisterien kaksinkertainen
        kirjanpito.

        Kaikkien tuotantoeläinten laskenta on
        saatava rekisteripohjaiseksi.

        Tuotantoeläimen EU-tunnuksen on
        määräydyttävä loogisesti tilakohtaisesta
        numerosta ja juoksevasta korvanumerosta,
        kuten esimerkiksi Ruotsissa

        Eläinsuojien ympäristölupakäytäntöä
        on muutettava siten, että lupien käsittelyä
        nopeutetaan ja nykyisen kaltainen vaativa
        lupaprosessi kohdennetaan vain suuriin
        kotieläintiloihin.

        Ympäristölupakäytäntöjä on muutettava
        siten, että viljelijän tarvitsee lähettää
        hakemus liitteineen vain yhtenä kappaleena.
        Viranomaisen tehtävänä on taltioida
        asiakirja ja ottaa tarvittavat lisäkopiot.

        Päällekkäisen viranomaisvalvonnan
        poistamiseksi ELY-keskusten ympäristöosastolle
        ja aluehallintovirastojen maaseutuosastolle
        on perustettava yhteinen
        tietokanta.

        Eläimistä saatavien sivutuotteiden
        käsittelyyn on saatava lisää joustoa. Käsittelylaitoksia
        on liian vähän ja kuljetuskustannukset
        nousevat korkeiksi.

        Poron teurastus on mahdollistettava
        suoraan poronerotusaidalla ilman teurastamokuljetusta.

        Pienteurastamoiden suurimpia sallittuja.

        Hevosen lannan käyttö energiatuotannossa
        on sallittava

        Raakamaitoa on voitava myydä tilalta
        10 000 kiloa ilman elintarvikehuoneistoilmoitusta.

        Marjojen myynti litramitoilla
        pitää sallia marjatiloilla

        Sesonkiaikana marjojen ja juuresten
        myynti maanteiden levähdyspaikoilla on
        vapautettava lupamenettelystä. Riittää,
        että myyjä toimii viranomaisohjeiden
        mukaan."
        eläinmääriä on nostettava.

        Millaisista velvollisuuksien poistosta noissa ehdotuksissa on mielestäsi kyse
        edustavatko ne siis miltei kaikkia maataloustukiehtojen vaatimuksia mielestäsi?

        Toivoisin asiallista perustelua.

        Ja näillä Suomi nousyun?


    • kerro...

      Nin, millaisista velvollisuuksien vapsuttamisessa ehdotuksissa on kyse.
      Minä kun nään eytä niissä monessa toivotaan turhan pyrokratian karsimista.
      Kerro jopa.

      • Kyllä megalomaanisten maataloustukien poisto karsisi myös
        byrokratiaa aikalailla. Jopa siinä määrin, että arviota tukien
        poistosta aiheutuvasta helpotuksesta onkin nostettava
        neljään miljardiin euroon.


    • "24. Maatalousyrittäjien ympäristöluvat pitää uusia vain, jos tilan
      toiminnassa tulee muutoksia."

      Tässä on kysymyksessä ilmoitusvelvollisuuden laistaminen.

      Pantakoon merkille, että tässä kyhäyksessä pyritään ainostaan ja vain
      saamaan - muista piittaamatta - eri oikeuksia maanviljelijöille.

      Muista kansalaisryhmistä piittaamattomuus toki onkin eräs kepulaisen
      asenteen pääprinsiipeista.

      25. Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
      jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden luukun periaatteella.

      Tuet jo sinällään ovat vastikkeettomina vuosittain yli
      kolmeen miljardiin euroon nouseva turha rasite veronmaksajille.
      Prosesseja ei tule virtaviivaistaa. Kun tuet lakkautetaan, ei
      hakuprosessejakaan tarvita.

      26. Maatilavalvonnan lopputuloksesta on annettava tieto viljelijälle
      mahdollisimman pian, mielellään jo itse valvontatilanteessa.
      Valvontaprosessia on nopeutettava niin, etteivät tuet jää
      maksukieltoon pitkiksi ajoiksi.

      Valvontaprosessia ei tule sitäkään nopeuttaa. Tukien kertakaikkinen
      lakkauttaminen tekee valvontaprosessit tarpeettomiksi.

      27. Maatalouden valvontaseuraamuksia on kohtuullistettava,
      jos rike on ollut vähämerkityksellinen ja tahaton eikä tavoitteena
      ole ollut taloudellisen hyödyn saavuttaminen.

      Ja taas eri oikeuksien kärttämistä räikeästi. Tarvittaisiin todella
      tarkempia rajauksia määrittämään niin vähämerkityksellisyys kuin
      tahattomuuskin. Kun katselee, minkälaisia eläinsuojelurikoksia
      maanviljelijät vuosittain tehtailevat, niin ainahan ne ovat heidän
      mielestään tahattomia. Joten kohtuulistamiseen ei näin muodoin
      ole mitään tarvetta.

      Maataloustukien lakkauttamisen jälkeenkään ei ole syytä lopettaa
      kaikkea maataloustuotantoon liittyvää valvontaa.

      28. EU-tasolla maataloustukien valvontaa on riskiperusteisesti
      kohdistettava nykyistä enemmän niihin jäsenmaihin, missä
      hallinto- ja kontrollijärjestelmät eivät ole riittävällä tasolla ja
      kunnossa.

      Tämähän onkin hassun hauska kyhäys Suomen olojen
      parantamiseksi. Kepulaisuutta syvimmillään.

      29. Maanviljelijälle ei pidä langettaa sanktioita, jos pinta-alatiedot
      muuttuvat viljelijästä riippumattomasta syystä.

      Tämäkin sinällään asiallinen vaatimus menettää merkityksensä, kunhan
      vain maataloustuet kertakaikkisesti lakkautetaan.


      Jo näiden muutaman kyhäelmän lähempi tarkastelu vahvistaa
      käsitystä tukien turmiollisuudesta maataloustuotannolle. Olen vahvasti sitä
      mieltä, että 101-hötöstä ovat itemit 24 - 44 täysin asiattomia ja tarpeettomia.
      Yksinkertaiset tukien poisto riittää.

      Yleisesti ottaen kyhäelmän jokaisesta kohdasta huokuu
      läpi tukijussin ikiaikainen, muusta yhteiskunnasta piittamaton
      asenne, jonka mukaan heille täytyisi poikkeavasti antaa
      merkittävästi enemmän yhteiskunnan varoista kuin muille
      kansanryhmille. Lisäksi heidän ei kuuluisi omasta mielestään
      myöskään noudattaa yhteiskunnan sääntöjä.

      • Gtire

        Aika vähän tuntuvat saavan vastakaikua ehdotuksesi, varsinkin kun asia on pitkälti Eu asia ja siten Suomen toimilla ole merkitystä puhumattakaan yhden mitättömän syrjäytyneen, häirikön mielipiteistä. Kysehän on hiukan isommista asioista, jota ei elämästään otteen menettänyt nettiaddikti syvällä perifeerisessä lähiössä yksinkertaisesti pysty käsittämään niillä palikoilla, jotka hälle on annettu. Työllisyyden ja Eu jäsenmaksun takaisinsaamisen takia edes punaisemmat vaikuttajat eivät esitä yhtä epärealistisia mielipiteitä. Helpompaa on poistaa kaikki vastikkeettomat tuet kuten sosiaali, työttömyys ym tuet. Säästötkin tulevat huomattavasti suuremmiksi, koska yhteiskunta ei saa noista tuista mitään vastetta ja hyötyä.


    • JUURINOINJOPPE,,

      Tuet jo sinällään ovat vastikkeettomina vuosittain yli
      kolmeen miljardiin euroon nouseva turha rasite veronmaksajille

      SIIS 4,2MRD PELKKIÄ TYÖTTÖMYYS KORVAUKSIA ARSKOILLE,,,

      • TYHMÄMIKÄTYHMÄ,,

        Maataloustukien lakkauttamisen jälkeenkään ei ole syytä lopettaa
        kaikkea maataloustuotantoon liittyvää valvontaa.

        :)))))))) LUULEEKO JOPPE RAUKKA ETTÄ SEN JÄLKEEN VILJELLÄÄN ????


      • Varmasti --
        TYHMÄMIKÄTYHMÄ,, kirjoitti:

        Maataloustukien lakkauttamisen jälkeenkään ei ole syytä lopettaa
        kaikkea maataloustuotantoon liittyvää valvontaa.

        :)))))))) LUULEEKO JOPPE RAUKKA ETTÄ SEN JÄLKEEN VILJELLÄÄN ????

        Viljellään mutta mitä ruoka maksaa onkin jo toinen tarina :)


    • no.

      "24. Maatalousyrittäjien ympäristöluvat pitää uusia vain, jos tilan
      toiminnassa tulee muutoksia."

      Jope "Tässä on kysymyksessä ilmoitusvelvollisuuden laistaminen".

      Siis on tärkeää että ilmoittaa että muutoksia ei ole tapahtunut. Kunnan
      virkamiehet sitten käsittelevät asian ja kirjaavat arkistoihinsa: "ei muutoksia".

      "Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
      jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden luukun periaatteella.

      Jope: "Tuet jo sinällään ovat vastikkeettomina vuosittain yli
      kolmeen miljardiin euroon nouseva turha rasite veronmaksajille.
      Prosesseja ei tule virtaviivaistaa. Kun tuet lakkautetaan, ei
      hakuprosessejakaan tarvita".

      "Maatalouden valvontaseuraamuksia on kohtuullistettava,
      jos rike on ollut vähämerkityksellinen ja tahaton eikä tavoitteena
      ole ollut taloudellisen hyödyn saavuttaminen".

      Jope: "Ja taas eri oikeuksien kärttämistä räikeästi...Kun katselee, minkälaisia eläinsuojelurikoksia..."

      Etkö osaa lukea: "jos rike on ollut vähämerkityksellinen ja tahaton eikä tavoitteena
      ole ollut taloudellisen hyödyn saavuttaminen".

      Siis esimerkiksi on ilmoittanut lohkon kauralle mutta kylvänyt ohraa.
      Tai: maatalousviranomainen on digitoinut lohkon 7ha ja viljelijä on sen hyväksytyn
      mutta uudemmassa mittauksessa lohko onkin 9,9ha, josta viljelijälle tulee
      sanktioita vaikka virhe on viranomaisen.





      Mutta kun kyseessä ei olekaan lopettaa maataloustukia. Etkö ymmärtänyt.
      Kyse on nykyisestä tilanteesta.

      • ...

        Ehdotus: "Maanviljelijälle ei pidä langettaa sanktioita, jos pinta-alatiedot
        muuttuvat viljelijästä riippumattomasta syystä".


        Jope: "Tämäkin sinällään asiallinen vaatimus menettää merkityksensä, kunhan
        vain maataloustuet kertakaikkisesti lakkautetaan".

        MUTTA KUN EI LAKKAUTETA!


      • piittaamattomuutta?
        ... kirjoitti:

        Ehdotus: "Maanviljelijälle ei pidä langettaa sanktioita, jos pinta-alatiedot
        muuttuvat viljelijästä riippumattomasta syystä".


        Jope: "Tämäkin sinällään asiallinen vaatimus menettää merkityksensä, kunhan
        vain maataloustuet kertakaikkisesti lakkautetaan".

        MUTTA KUN EI LAKKAUTETA!

        Jopa_vain: "Yleisesti ottaen kyhäelmän jokaisesta kohdasta huokuu
        läpi tukijussin ikiaikainen, muusta yhteiskunnasta piittamaton
        asenne, jonka mukaan heille täytyisi poikkeavasti antaa
        merkittävästi enemmän yhteiskunnan varoista kuin muille
        kansanryhmille. Lisäksi heidän ei kuuluisi omasta mielestään
        myöskään noudattaa yhteiskunnan sääntöjä".

        Esimerkiksi "Eri viranomaisten (Maaseutuvirasto, Elintarvikevirasto, ELYkeskukset
        sekä ELY-keskusten sisäinen tiedonkulku) välistä yhteistyötä
        tiedon ja asiakirjojen välittämisessä on parannettava,
        jos viljelijä antaa siihen luvan esimerkiksi tukihakemuksessa".

        Kerro millaista piittaamatonta asennetta tuosta huokuu.
        Entä mitä yhteiskunnan sääntöjen vastaisuutta on siinä
        kun eri viranomaisten tiedon kulkua ja yhteistyötä
        parannetaan niin että turhaa pyrokratiaa vähennetään,
        sekä säästetään yhteiskunnan rahaa kun asiat hoituvat
        nopeammin ja vähemmällä työllä.

        Voisitko selvittää meille jopa.


    • merkonomi

      Jopan juttuja olisi hauska lukea, jos osaisi olla ajattelematta, että kirjoittaja saattaa olla tosissaan, eikä silti saa kipeästi tarvitsemiaan yhteiskunnan tarjoamia palveluja mielenterveytensä parantamiseksi.

      • Konsta.

        Jopa kirjoittaa useasti että ehdotukset ovat turhia jos maataloustuet lopetettaisiin.

        Mutta kun niitä ei olla lopettamassa.

        Nyt mennään tämän hetkisen .

        Itsekin voisin väittää että jonkun puolueen ehdotukset uusiksi liikennesäännöiks
        Ovat turhia jos autot kielettäisiin.

        Itsekin mietin että aivan tosissaanko jopa noita kirjoittaa ja perustelee omia kirjoituksiaan mitä epäloogisimmilla väittämillä.


    • Psyko

      Ehkä kannattais pidättyä noteeraamasta jopan kommentteja, koska eivät perustu mihinkään nykyiseen vallitsevaan tilanteeseen tai yhtään mihinkään. Pelkkiä yhden ihmisen sairaita ajatuksia. Saa varmaan näistä vastauksistakin sairasta tyydytystä ja huomiota, jota ei muulla tavalla elämässään saa.

    • no.

      Totta. Lait ja asetukset säädetään vallitsevan tilanteen mukaan eikä niin että
      lait tehtäisiin jonkun maatalousvihaajan mielipidepalstoilla olevien utopioiden mukaan.

      • Kappasvaan.

        Esimerkki. "Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
        jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden luukun periaatteella".

        Jopen kommentti: "Prosesseja ei tule virtaviivaistaa ja valvontaprosessia ei tule sitäkään nopeuttaa ".

        Tämakin keskustapuolueen ehdotus oli siis jopen mielestä "muusta yhteiskunnasta piittamaton asenne ja lisäksi heidän ei kuuluisi omasta mielestään
        myöskään noudattaa yhteiskunnan sääntöjä".

        Sääntöjen noudattamisestahan noissa ehdotuksissa on kyse koska jos sääntöjä muutettaisiin pyrökratian ja päälekkäisyyksien vähentämiseksi ja tuki- ja lupahakuprosessien on virtaviivaistamiseksi niin toimittaisiin muutettujen sääntöjen mukaan. Jopen järki vaan taas ei riittänyt tajuamaan asiaa.


    • 25. Maatalouden tuki- ja lupahakuprosessia on virtaviivaistettava,
      jotta viljelijä saa neuvonnan ja muut palvelut yhden luukun periaatteella.

      Tuet jo sinällään ovat vastikkeettomina vuosittain yli
      kolmeen miljardiin euroon nouseva turha rasite veronmaksajille.
      Prosesseja ei tule virtaviivaistaa. Kun tuet lakkautetaan, ei
      hakuprosessejakaan tarvita.

      Maataloustukiaisten lopettaminen, mukaan luettuna viljelijäin
      lomailurahat ja valtion varoista maksetut tapaturmavakuutukset,
      edesauttaisi merkittävästi ahdingossa olevaa maatamme. Koituuhan
      noista vastikkeettomista tukieristä veronmaksajillemme vuosittain
      yli kolmen miljardin euron rasite.

      TUET POIS MAATALOUDESTA!

    • AIVAN JOPPE

      SIIS 4,2MRD PELKKIÄ VASTIKKEETTOMIA TYÖTTÖMYYS KORVAUKSIA ARSKOILLE,,,

    • Ttyttö

      Jopa on kyvytön perustelemaan, mutta copy pasten näemmä osaa aiemmista OMISTA jutuistaan. Ei mitään uutta hämärästä luukusta.

    • Hahhahhaaa.......

      "Valvontaprosessia ei tule sitäkään nopeuttaa. Tukien kertakaikkinen
      lakkauttaminen tekee valvontaprosessit tarpeettomiksi."

      "Maataloustukien lakkauttamisen jälkeenkään ei ole syytä lopettaa
      kaikkea maataloustuotantoon liittyvää valvontaa."

      Niin siis, kumminkos se asia mielestäsi oikein onkaan?? Ymmärrätkö kuinka sekavia sepustuksia kirjoittelet??

    • Jahas,

      http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/cap2020.html

      Maataloustuet jatkuvat ainakin vuoteen 2020, joten tyhmää perustella
      omia kirjoituksiaan jossa jopa piti keskustapuolueen ehdotuksia
      Pyrokratian vähentämiseksi turhina, tukien lopettamisen vuoksi.

      Millainen rasite sitten koituu jos tuet lopetetaan kun jo venäjän elintarvikeviennin
      loppumisesta on päättäjämme huolissaan.
      Suomessa ei ketään viljele 120€ tonnihinnalla viljaa jos ei tukia maksettaisi.
      Ei siinä riitä kenenkään ammattitaito.

      Jahas,

    • maatalousbyroo

      Tyypillistä maakuntapolitikointia,...onkohan kepuleiden "ohjelmassa kantaa tämän byrokratian myllyn pienentämiseksi:

      "Suomalaisen maatalouspolitiikan pyörittäminen maksaa veronmaksajille 60 miljoonaa euroa vuodessa. Maataloustukien ympärille luodussa järjestelmässä tärkeämpi näkökulma on itse byrokratia kuin tukien vaikuttavuus.

      Valtiontalouden tarkastusviraston tuore raportti näkee kuitenkin myös hyvää byrokratiassa. Raskaan hallinnon ansiosta suomalaiset hyödyntävät kuitenkin EU-tuet hyvin, eikä tukia juurikaan peritä maanviljelijöiltä takaisin.

      Tavallisesti EU-maissa maatalouden tukihallinto on jaettu kahteen tai kolmeen portaaseen. Suomessa portaita on neljä."

      US





      .

      • tukia laariin

        kai se neljäs valvontaporra tarvitaan maailman suurimmille kansallisille maataloustuille ja kepuleiden virkanimityspaikoiksi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe