Helpot vaihdevuodet

vuosi-57

Onko joku muukin päässyt vaihtareisra kuin koira veräjästä?
Muutaman kerran tuli kuumia aaltoja ja homma oli sillä valmis.

Aivan kuin uusi nuoruus olisi alkanut.
Lapset muuttaneet pois kotoa, velat maksettu.
Nyt sitten nautitaan miehen kanssa toisesta nuoruudesta.
Ihanaa aikaa kerta kaikkiaan!

16

1697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkkana luonnossa

      Kuulostaa mukavalta, onneksi olkoon. Toivon, että itselleni käy samoin. Vasta alussa nämä oireet, mutta ei kivoja lainkaan. Oliko jotain konsteja käytössä, pillereitä, tai syömisiä ?

      • vuosi-57

        ihan luomuna ilman mitään apuja on kaikesta selvitty.
        Äitini selvisi helolla ja minä ja todennäköisesti myös tyttäreni aikoinaan pääsevät hlpolla


    • 47v

      Minulla todennäköisesti yhtä hyvin käy, tosin ei ole miestä eikä lapsiakaan,mutta saanpahan viettää vapaata tasapainoista elämää jatkossa ilman juurikaan minkäänlaisia vaihtarioireitasas pelkästään koirieni kanssa ilman hormonien aiheuttamaa epätasapainoa, joka vaikuttaa mielialaan. Itse asiamssa vointini on psyykkisesti alkanut parantua esivaihtareiden mnyötä, siihen nähden nivel- eivätkä lihaskivut ole mitään, varsinkaan kun niitä on esiintynyt viimeiset 20 vuotta ilman, että mitään erityistä fyysistä sairautta olisi diagnosoitu.

    • skeptikkoakka

      Voiko aloittaja (tai joku muu) ihan rehellisesti väittää ettei jotain pysyvää negatiivista muutosta olisi aiheutunut? Enpä usko...
      Yksi sellainen kun on alapään limakalvojen kuivuminen, joten nuoruus sinällään ei palaa takaisin.

      • iloinen nainen

        Positiivinen mieli auttaa kaikkeen..

        Limakalvojen kuivuuteen omega-7 tyrni-oliiviöljyä ja johan luistaa elämä.


      • muuumaa
        iloinen nainen kirjoitti:

        Positiivinen mieli auttaa kaikkeen..

        Limakalvojen kuivuuteen omega-7 tyrni-oliiviöljyä ja johan luistaa elämä.

        Entäs naamavärkki? Ihan kuin esa pakarisella! Eiku ole positiivinen!


      • iloinen asia
        muuumaa kirjoitti:

        Entäs naamavärkki? Ihan kuin esa pakarisella! Eiku ole positiivinen!

        Itsensä hyväksyminen on upea asia. :)


      • toinen iloinen 54v
        iloinen nainen kirjoitti:

        Positiivinen mieli auttaa kaikkeen..

        Limakalvojen kuivuuteen omega-7 tyrni-oliiviöljyä ja johan luistaa elämä.

        Hei. Se omega-7 auttaa myös ihoon, eli kosteuttaa ja näin ollen myös kasvoihinkin. Toinen asia, joka auttaa vaihdevuosivaivoihin, on ruokavalio ja etenkin sokerin poistaminen ruokavaliosta. Sokeri aiheuttaa myös ryppyjä. On yhtä haitallinen iholle, kuin tupakka, alkoholi ja aurinko. Kokeilkaa!


    • Onnea on

      Mikä ihme teitä vaivaa? Jos joku on elämäänsä tyytyväinen vaihdevuosista huolimatta, niin onko pakko alkaa etsimällä etsiä asioita, jotka hänellä takuulla täytyy olla huonosti, oli kyseessä sitten limakalvot tai naamavärkki?

      Olitteko katkeria jo ennen vaihdevuosia vai tuliko teistä sellaisia vasta menopaussin myötä?

      • Hurly Curly

        Menopaussi on ainakin minun elämäni tehnyt tylsäksi, skeptisesti suhtaudun moneen asiaan ja pahin kaikista on seksihalujen katoaminen. Jos siihen asiaan ei pian korjausta löydy, se saattaa johtaa jopa avioeroon sillä mieheni on jo alkanut masentua kun en syty millään. Hän tuntee itsensä hyväksikäyttäjäksi ja on jo käynyt kesken aktin niin että hänen erektionsa katosi kun ei voinut olla huomioimatta että akti on minulle vain suorite, liukuvoide apuna ja vailla entistä kiihkoa. Olen alkanut ymmärtämään miksi 50v miehet alkavat katsoa hieman nuorempia sillä silmällä :(


    • Ohi on!

      Minulla vaihdevuodet alkoivat asteittain, vähitellen. Gynekologi sanoi, että silloin pääsee todennäköisesti vähemmillä oireilla, kuin jos estrogeeni loppuu kuin seinään. Välillä on kuumia aaltoja, sitten voi mennä parikin kuukautta ilman mitään. Välillä oli vetämätön olo, mutta niin on ollut joskus ennenkin eli siinä ei mitään uutta. Tietysti myös ihon oheneminen harmittaa. Muita vaikeuksia ei ole ollut. Ihanaa on, ettei enää aina ole menkat ja migreenit tulossa tai menossa. Nyt ihmettelen, kuinka vaikeaa elämäni on ollut kaikkien päänsärkyjen ja niiden lääkitysten sekä turvotusten kanssa. Vagifemiä käytän pari kertaa viikossa. Syömisiä pitää tarkkailla entistä tiukemmin. Muutoin paino karkaa huimaan nousuun. Etukäteen tämä elämänvaihe pelotti, mutta helpotushan tämä on! Ja ole siis 50v. Ei koiria, ei miestä ja suunnittelen vähän velan ottoa taas.

    • juyt

      Tonhan kaikki tällä palstalla olevat juuri haluavat kuulla....

    • Luonnonoikkuko

      Täytän parin kuukauden kuluttua 60 vuotta. Kuukautiset jatkuvat pienin heitoin. Ei vaivan vaivaa, uskokaa huviksenne! Kiitän Jumalaa siitä joka päivä!

      • Anonyymi

        Olen 53-vuotias ja edelleen kuukautiset tulevat, mutta eivät säännöllisesti joka kuukausi.
        Yhtään kuumaa aaltoa en ole vielä kokenut. En voi valittaa mistään. Vaikka toki ihon, limakalvojen kuivuminen on minullakin tullut. Mutta koska elän yksin, en voi sanoa kärsiväni. Jos tämä prosessi jatkuu tällaisena ilman vuosia jatkuvaa kuumat aallot - kokemusta, voin myöskin olla todella kiitollinen. Hyvä, jos pääsen helpolla tästä vaivasta. Mitään masennusta, raivokohtauksia tms. en koe. Toivon, ettei niitäkään minulle tule.


    • Anonyymi

      Minä olen 65 enkä missään vaiheessa saanut minkäänlaisia vaihdevuosioireita. ainoa harmi oli kuukautisten runsastuminen ennen kuin loppuivat kokonaan.
      Tämä on meillä ilmeisesti suvussa koska äidilläni sama juttu, ei koskaan mitään vaivoja ja siskolla joka on neljä vuotta vanhempi, sama.

    • Anonyymi

      Pitäisi olla vaikka Kansalaisopiston vaihdevuosikurssi, jossa kerrotaan, jo ennen vaihdevuosia ottaa päähän pienemmän asiat kuin yleensä. Saattaa v*****taa kokonainen päivä yhteen menoon. Aviokriisihän siitä pukkaa.
      Sitten vuotojen satunnaisuus, häiritsee paljon jos on usein eri paikoissa yötä, pitää varautua, vuotaako ollenkaan vai paljon.
      Jonkun sortin ahdistus valtaa säännöttömin väliajoin mielen, vaikka ei pitäisi todellisuudessa olla mikään vialla.
      Yöllä paiskoo peittoa pois päältä ja kohta vetää kylmissään takaisin. Saat elämäsi ensimmäisen virtsarakontulehduksen kun limakalvot kuivuvat. Ja kun syöt siihen antibioottia, saat hiivasienen. Se saattaa tulla myös siitä, jos mies joutuu paljonkin kähmiä kaivellessaan orgasmeja, kun kalvot ärsyyntyvät.
      Paino nousee hieman tasaisesti, vaikka tekisi mitä, eikä nälkää jaksa pitää.
      Kaikkihan nuo kestää, ei ole kipuja, mutta on suuri muutos entiseen.
      Lämpövaihteluihin osasin suhtautua toisen ne kokeneen naisen opastuksesta myönteisesti: ovatko niin pahoja ollenkaan, että kuuma aalto putkahtaa ja menee sitten ohi. Mitä siitä sitten. Ei se satu.
      Hienoa kuitenkin että on joitakin joilla ei ole mitään. Itse olen ohittanut ja vietän rauhallista mummuelämää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe