Synnytys ja mitä mukaan?

Tuleva äiti

Olen 24 vuotias nainen ja odotan esikoistani 35rv menossa ja synnytys lähestyy.
Mietin, että mitä synnärille pitäisi ottaa mukaan? Mitä itse olen lukenut kirjoista niin jotkut asiat joita kehotetaan mukaan ottamaan tuntuvat aika omituisilta.
Mitä itse otitte mukaan?
Tiedän, että kaikki synnytykset ovat erilaisia mutta millaiset tunnelmat teille siitä jäi?
Itseä jännittää todella paljon koska kipukynnys on aika alhainen.

7

171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuuen äiti

      Hlö.kohtaiset hygieniatarvikkeet ja kotiutumiskamppeet. Ilman niitäki voi mennä, mies kerkee neki tuomaan jälestä, samaten kun vauvan kamppeet. Neuvolakortti on kaikista tärkein!
      Mulla kaikista kuuesta hyvät kokemukset, vaikkei aina oo selvinny ilma komplikaatioita. Ammattitaitonen hlökunta osaa asiansa, luota niihin ja elä hetki ja supistus kerrallaan.kaikista pahin jos suunnittelee synnytyksen etukäteen ja sitten märisee kun meni muka pieleen, (niitäki kun yllättävän paljon)

      Tsemppiä.

    • hhggjh

      Eipä siellä mitään ihmeitä tarvi. Neuvolakortti ja hygieniatavarat, kännykkä ja laturi. Kaikki muu oli omalla kohdalla turhia. Mies toi vauvan ja mun kotiutustavarat.

    • baby

      Alkaa itkettää aivan ku ihmiset puhuu synnyttämisestä :') Haluan itse lasta yli kaiken :') ONNEA, vaikka ei tästä mun kommentista hyötyä olekkaan..

    • klö

      Heippa! Itsellän mukana äitiyskortti, minun ja vauvan kotiinlähtö vaatteet, hammasharja, dödö ja kännylaturi. Kaikki kirjat sun muut voi jättää kotiin, en itse ainakaan kerennyt muuta tekemään kun ihastelemaan vauvaa mieheni kanssa :)

    • ...,,,...

      Olin osastolla jo muutaman päivän ennen lapsen syntymää. Oli läppäri, levyjä, kirjoja, lehtiä. Omat vaatteet oli hyvä olla, kävin kerran päivässä ulkona kävelyllä & välillä kahviossa. Sairaalassa oli langaton netti, sai ajan kulumaan synnytyksen käynnistymistä odotellessa. Kun olin salissa toista päivää, tunnelma oli jo epätoivoinen :D Lapsi lopulta syntyi alateitse, vaikka sektiotakin jo suunniteltiin. Lapsen isä ei ollut synnytyksessä mukana, mulla oli doula. Isovanhemmat hakivat ja toivat lapsen vaatteet & turvakaukalon mukana.

    • gh3exhg

      omat sandaalit tai vastaavat sisäkengät
      laturit, kamera ja kännykkä
      neuvolakortti
      hygieniajutut

      ainakin nämä, sitten jos ajatellaan, että joutuu siellä tovin viipymäänkin niin itse sen viikon aikana koin hyödylliseksi

      omat liivit
      liivinsuojat
      omat pikkarit (ne sairaalan oli ihan hirveitä)
      päiväkirja/ kirjoja ja lehtiä
      jos olis ollut, niin läppäri olis ollu kiva tai jotain musiikkia muutoin
      pankkikortti tmv. että saa kanttiinissa käydä

      Perästä mies toi sitten muksun kamppeet ja mulle vaihtovaatteet kotimatkaa varten, kun niiden aika oli.

      Toisen lapsen kanssa olin vain sen 2pv sairaalassa, joten aika vähällä pärjäsi.

    • hyvin menee...

      Pakkasin etukäteen pesutarvikkeet, kännylaturin, neuvolakortin ja kaija koon cd:n. Kaija koota synnytyssaliin ;) Supistuksien aikana annoin laulunlahjani viedä ;)

      Kotiin paluuta varten pakkasin kotiin miehelle valmiiksi kassin jonka ottaa mukaan kun meidät hakee ja siellä oli sit vaatteet pienelle sekä mulle.

      Moni sivusto listaa mitä olisi hyvä olla. Turhia sanon minä :)

      Fiilikset sairaalan henkilökunnasta ja ammattitaidosta erittäin positiiviset, Itse synnytyksestä ei niinkään positiiviset, mutta enpä rupee pelottelemaan sua nyt viime metreillä.
      Niinkuin tuossa aikaisempi neuvoi. Supistus ja hetki kerrallaan eteenpäin.

      Yhden vinkin annan. Tyhmiä kysymyksiä ei ole joten jos jokin asia askarruttaa - avaa suusi. Ja muista että sinulla on oikeus vaatia mitä haluat!!!! Synnärillä voit joutua samaa asiaa vaatimaan monta kertaa ja joskus voi tulla tilanteita ettet saa esim. puudutteita heti sillä kiireisimpänä aikana sairaalassa voi olla vain jopa vain yksi anestesia lääkäri joka voi olla jossain hätäleikkauksessa kun sinä haluaisit puudutteita- Näin mulla kävi...
      Mutta silloin vaadit hoitajia auttamaan sua kivun kanssa muilla keinoin siihen asti kunnes se anestesia lääkäri vapautuu.

      Onnea tulevaan. Muista että päällä oleva kipeä supistus ei tule enää takaisin, tulee kyllä toinen perään, mutta sekään sama supistus ei tule enää takaisin, Jokainen supistus kertoo sinulle että olet aina lähempänä loppua. Mitä kipeämpiä supistukset on sitä lähempänä h-hetkeä olet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe