10 kiloa veks, kuka lähtee mukaan ?

Pulleapupu

Hei! Ajattelin perustaa tällaisen ketjun kaikille lauhduttajille, jouden tavoite on n -10kg tai enemmän, koska näyttää siltä, että kaikki muut vastaavat ketjut ovat jo niin täynnä :) kerronpa vähän itsestäni: Olen 28-vuotias nainen, pituutta löytyy 164cm ja painoa valitettavat 71,7kg ja tavoitteeni on siis päästä 61 kiloon. Nämä ovat pitkän tähtäimen tavoitteita, mutta toki yritän pudottaa painoa mahdollisimman nopeasti, kuten varmaan suurin osa meistä :) jouluun mennessä kyllä saisi olla paino korkeintaan siinä 63 kilon kohdalla. Kaloreita lasken puhelimessani olevalla sovelluksella nimeltä Fatsecret, on erittäin kätevä ja ilmainenkin! Kaikki innokkaat saavat lähteä mukaan! :)

84

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Earo

      Pitäisiköhän sitä lähteä mukaan! Ite oon 20v 163/67-66, lähtöpaino 76kg. Laihdutin aktiivisesti tuon 10kg pois n 4-5kk kuluessa, sen jälkeen tuli höllättyä otetta ja vaikka liikunta maistuukin ihan erillailla ja kunto kohonnut merkittävästi, ei paino putoa koska herkut on liian hyviä :D kaloreita lasken suunnilleen, eli tiedän kokoajan suunnilleen missä mennään, kiitos kalorilaskuri.fi:n satunnaisen käytön. Sokeri nyt kumminkin on se isoin ongelma, sitä tulee syötyä lähes joka päivä. Yksikin ilman tuntuu itsessään saavutukselta :D noh, jospa vertaistuki olisi tässä avuksi!

      • Pulleapupu

        Tervetuloa mukaan! :) Itselläni tuo sokeri on myöskin aika paha ongelma.. Yritän päästä kokonaan eroon herkuista, jos se edes on mahdollista :)


    • Earo

      Hyhhyh kun väsyttää!

      Eilen kävin maastossa kävelemässä sekä 8-9km hölkkälenkillä illalla. Huomenna alkaa koulu, jännittää :( pelkään, että liikunta jää vähemmälle, sillä koulun sijainnin takia lähden aamulla 7 jälkeen kotoa ja palaan takaisin bussilla siinä 17:40 maissa. Nämä tiedot siis ainoastaan nyt alustavat, eiköhän ekojen inffopäivien jälkeen saada tietää enemmän :)

      Mitäs liikuntaa harrastat, vai harrastatko ollenkaan pulleapupu? Mua vähän arrvelluttaa tuo talven tulo. Miten uskallan hölkkäillä? Kokeiltu on lenkkareita piikeillä mutta tuntuvat tosi jäykiltä! Toimisikohan luistonestosuojat? Semmoset mitä näkee esim vanhemnilla ihmisillä talvella? :o haluisin kehittää itseäni juoksun saralla, ja se vaatii harjoittelun talvellakin. Haluisin juosta HCR:än, eli Helsinki City Maratonin, sekä Naisten Kympin :) tuohon jälkimmäiseen riittäisi jo rahkeet, mutta HCR on 21km pitkä, ja olis mainiota selvitä siitä ilman kävelyosuuksia :D

      • Earo

        Siis Helsinki City Run :D! Mitä mä sekoitan maratooniin :)


      • Pulleapupu
        Earo kirjoitti:

        Siis Helsinki City Run :D! Mitä mä sekoitan maratooniin :)

        Minä itse käyn tässä kotini lähistöllä sijaitsevalla pururadalla juoksemassa ja pyöräilemässä. Siellä on 3 eri matkaa, 1km, 3km ja 5km. Tuolla pisimmällä reitillä on aika paljon jyrkkiä ylämäkiä, jotka juoksen aina täysiä ylös asti :) muuta en sitten hirveästi ehdi tehdä, mutta kotona kyllä kahvakuulailen aika kiitettävästi, lähestulkoon joka päivä :)


      • Pulleapupu
        Pulleapupu kirjoitti:

        Minä itse käyn tässä kotini lähistöllä sijaitsevalla pururadalla juoksemassa ja pyöräilemässä. Siellä on 3 eri matkaa, 1km, 3km ja 5km. Tuolla pisimmällä reitillä on aika paljon jyrkkiä ylämäkiä, jotka juoksen aina täysiä ylös asti :) muuta en sitten hirveästi ehdi tehdä, mutta kotona kyllä kahvakuulailen aika kiitettävästi, lähestulkoon joka päivä :)

        Ainiin, unohdin sanoa että puntari näytti tänään 70,6kg, joten vaikuttaisi siltä, että 1,1kg ollaan saatu jo pois :)


      • Pulleapupu
        Pulleapupu kirjoitti:

        Ainiin, unohdin sanoa että puntari näytti tänään 70,6kg, joten vaikuttaisi siltä, että 1,1kg ollaan saatu jo pois :)

        Onko muita mukaanlähtijöitä ? :)


      • Oinaskissa
        Pulleapupu kirjoitti:

        Onko muita mukaanlähtijöitä ? :)

        Hei mä haluun kans tukea....mitat nyt 161cm ja 69kg...ongelma kohtani keskivartalo. Näytän odottavalta äidiltä. Ikää kyllä jo 38v. Ongelmana on myös kilpirauhanen jota ei ole, lääkkeenä tyroxin. Rakastan makeaa ja sokerisia leivonnaisia iltapäivä kahvin kanssa. Ruokailuni on melko säännöllistä...tosin iltapala jää usein syömättä.Veden juonti minimaalista. Nyt on saatava kroppa sen näköiseksi ettei luulla iltatähteä tulevan. Tukea kaivataan.


    • Earo

      Hei hyvä Pulleapupu! Jatka samaan malliin!

      Tänään oli se eka päivä koulussa joten jännitykseltä tuli syötyä huonosti.
      Aamulla: pari ruisleipää, juustoa tomaattia
      Koulussa: pari pientä karjalanpiirakkaa, maitokahvijuoma
      Välipala: banaani
      Kotona: kanakeittoa, pari ruisnäkkäriä juustolla

      vaa'alla en oo nyt käynyt, sillä siitä tuli pakkomielle ja ravasin sillä päivittäin jopa useita kertoja. Mitat pitäisi taas kohta ottaa! Mahasta lähtenyt kaikenkaikkiaan -9cm, reisistä joku 5cm kummastakin, pohkeista sekä lantioltakin jonkin verran. Joskus laskin että -28cm kaikenkaikkiaan, en tiedä nykyistä summaa. Huominen varmaan mennään suunnilleen samoilla eväillä, tosin yritän syödä koulussa ihan kunnon lämpimän aterian.

      Vettä mulla taas Oinas menee varmaan lähemmäs 4l päivässä! Aamulla juon 0,5-1l ja siitä päivänmittaan lisää. Teetä yritän juoda vähintään kupin päivässä tilkalla hunajaa, ja rasvatonta maitoa juon lasin tai pari ruoan kanssa.

      • Pulleapupu

        Painoni tänään 71,7kg :( en tiedä mitä olen tehnyt väärin, en ole edes syönyt mitään herkkuja ja pysynyt olen terveellisellä ruokavaliolla ja paino vaan nousee.. Täytyy vaan jatkaa ja jatkaa niin niitä tuloksia alkaa kyllä näkyä.. Yritän nyt vain pysyä positiivisella mielellä niin kyllä tästä vielä hyvä tulee :) aion kyllä alentaa kalorimäärää: ennen söin 1400kcal päivässä ja nyt 1100kcal. Ensiviikolla olisi tarkoitus juosta 12min cooper ;) tsemppiä myös muille ! :)


    • Earo

      Kalorilaskuri.fi:n mukaan tähän mennessä syöty 1212 kaloria :o kuulostaa tosi vähältä, vaikka on syöty aamupalat välipalat kouluruoat sekä kotonakin lämmin ateria. Tottakai tulee illalla vielä syötyä, mutta ihan yrittämättäkin tulee noin alhainen kalorimäärä! :O

      Liikuntaa en ole jaksanut nyt harrastaa, jotenkin väsyttää vain. Tänään voisi vähän kuntopyörällä polkea, mutta mihinkään juoksusuoritukseen ei taida riittää energia. Hassua, miten koulu sekä pitkät koulumatkat (yli 2h yhteensä/pvä) vaikuttaa tuohon vireystasoon! Tosiaan syön hyvin, otan lisäravinteita joten puutosta ei pitäisi olla mistään, nukun yössäkin sen 7-8h. Vaatii vähän totuttelua!
      Mites muilla sujuu? :)

      • Pulleapupu

        Tänään paino 71,7kg ;( en tiedä mitä olen tehnyt väärin kun paino on noussut.. Pitäisi varmaan ruveta käymään aamulenkillä tyhjällä vatsalla, niinkun jostain luin, että parissa viikossa saa jo tuloksia, kun 2-3 kertaa viikossa lähtee aamulenkille tyhjällä vatsalla. No, eipä mitään, pitää vaan jatkaa ja olla huomioimatta näitä pieniä takapakkeja ! Tsemppiä myös muille ! :)


      • Pulleapupu
        Pulleapupu kirjoitti:

        Tänään paino 71,7kg ;( en tiedä mitä olen tehnyt väärin kun paino on noussut.. Pitäisi varmaan ruveta käymään aamulenkillä tyhjällä vatsalla, niinkun jostain luin, että parissa viikossa saa jo tuloksia, kun 2-3 kertaa viikossa lähtee aamulenkille tyhjällä vatsalla. No, eipä mitään, pitää vaan jatkaa ja olla huomioimatta näitä pieniä takapakkeja ! Tsemppiä myös muille ! :)

        Ainiin ja tuota kalorimäärää aion laskea 1400kcal-->1100kcal.


      • Earo
        Pulleapupu kirjoitti:

        Tänään paino 71,7kg ;( en tiedä mitä olen tehnyt väärin kun paino on noussut.. Pitäisi varmaan ruveta käymään aamulenkillä tyhjällä vatsalla, niinkun jostain luin, että parissa viikossa saa jo tuloksia, kun 2-3 kertaa viikossa lähtee aamulenkille tyhjällä vatsalla. No, eipä mitään, pitää vaan jatkaa ja olla huomioimatta näitä pieniä takapakkeja ! Tsemppiä myös muille ! :)

        Raportoin huomenna ennen kouluun lähtöä aamupainon, mikäli muistan käydä ennen aamupalaa! Tuosta tyhjällä vatsalla liikkumisesta aamulla oon kuullut, mutta en ole perehtynyt. Jostain jäänyt mieleen että joku "ammattilainen" jo tyrmännyt koko ajatuksen, en tiedä kyllä mistä syystä, kun perehtynyt en asiaan tosiaan ole. Itsellä tulee vaan heikko sekä huono olo jos en ole tankannut oikein ennen liikuntasuoritusta. Tuli kokeiltua mm nuudelipainoitteista ruokavaliota rahapulassa ja lenkit sujui tosi huonosti! Onneksi tätä kesti max viikko. Voithan kokeilla, kaikki me ollaan erilaisia!

        Eilen poljin kuntopyörällä sen tunnin verran sekä tein hiukan kahvakuulailua. Tänään ollut taas laiskapäivä, tullut istuttua ihan liikaa. Tuli käveltyä ripeästi nelisen kilsaa mutta ei se ole kyllä oikein mitään mun mittapuulla, kun vertaa siihen määrään liikuntaa mitä oon tottunut tekemään. Huomenna saa nähdä ehdinkö lenkille, aikataulu saattaa ottaa vastaan, kun on menoa koko päiväksi jo suunniteltuna. Ruoka ollut aika samantyyppistä mitä kuvailtu aikaisemmin, ruisleipää aamulla, kanakeittoa löytyy vieläkin kaapista ja näkkäri maistuu. Koulussa söin eilen salaattia, mutta tänään ja huomenna en syö koska niin lyhyt koulupäivä.

        Mites muilla?


    • fitit

      Ennemmin kannattaa lisätä liikunnan määrää 300 kcal kuin vähentää noin naurettavan pieneen energiamäärään. Rasva pysyy entistä tiukemmin kiinni kehossa, lihasten glykogeenivarastot vähenevät ja keho rupeaa pilkkomaan omaa lihasmassaa tarveaineiksi --> peruskulutus vähenee entistä pienemmäksi. Lisäksi iho rupeaa oireilemaan mm. ennenaikaisella vanhentumisella, vastustuskyky heikkenee ja hiukset harvenevat päästä. Järki käteen, tuskin laihdutuksella haettiin epäterveellisiä elintapoja, eikös tarkoituksena ollut päästä epäterveistä elintavoista eroon? Bulimia/BED korvataan toisella ääripäällä, mitä järkeä?

    • malvinae

      Hei kaikki,

      Samansuuntainen projekti käynnissä minullakin, Lähtökohta on 35v/164cm/67.1kg.
      Tavoitteena olisi 5 alkava luku viimeiseen kohtaan.

      Olen alkanut vaihtelevalla menestyksellä tarkkailemaan syömisiäni ja lisäämään liikuntaa. Tosin maanantain pumpin ja tiistaisen jäykkäkouristuksen yhteisvaikutuksena tuloksena on pieni lämpö, kivulias kokovartalo-lihasjumi. Toivottavasti kunto kohenee niin, että saisin pari kevyempää salikäyntiä tälle viikolle ja pääsisin sitten pumppiin uudestaan ensi viikolla.

      • Pulleapupu

        Tervetuloa, Malvinae! Itse juoksin tänään 12minuutin cooperin, huomenna uudestaan ja ensiviikon keskiviikkonakin olisi tarkoitus juosta :) painosta en tiedä, koska en ole punninnut itseäni 3 päivään, ja olisi tarkoitus ensiviikolla keskiviikkona punnita taas, raportoin sitten lisää.


    • Mäkin voisin liittyä tähän ketjuun! Mun laihdutusprojekti alkoi kesän alkupuolella ja nyt kiloja on jo tippunut kahdeksan. Mitat projektin alussa oli 162/72. Tavoitteena on saada paino vitosella alkavien lukujen puolelle, ehkä n. 55 kg voisi olla sopiva, mutta menen enemmänkin sen mukaan mikä näyttää hyvältä.

      Aluksi mun paino alkoi tippua helposti koska mä lisäsin paljon liikuntaa ja tein ruokaremontin. Nyt syksyllä opiskeluiden alkaessa huomasi heti että pitää nähdä enemmän vaivaa jotta tahti pysyy yllä. Osan aterioista mä olen korvannut nutrilettin pirtelöillä sellaisina kiirepäivinä kun tulisi muuten syötyä ties mitä.

      Eniten mua motivoi pienet välietapit. Ensimmäinen oli saada paino alle 70 kilon, toinen oli normaalipaino painoindeksin mukaan (65,4 kg). Nyt tämänhetkinen välitavoite 63,5 kg (mun paino lukion alussa) on enää alle puolen kilon päässä! Seuraavaksi on 62 kg (= 10 kg pudonnut) ja sitten vitosella alkavat luvut. Tulee hieno fiilis pienemmästäkin pudotuksesta eikä kokonaistavoite (vajaa 15 kg) tunnu niin ylivoimaiselta. :)

      Pulleapupu, jos sä kulutat enemmän kuin saat energiaa niin paino kyllä alkaa pudota! Välillä paino vain heittelee. Mulla toimii hyvin se että punnitsen itseni joka aamu ja lasken aina viikon keskiarvon. En siis tuijota yksittäisiä päiviä; muutos painossa kun näkyy paremmin pitkällä aikavälillä. :)

      • Earo

        Vielä kommenttoin sinulle coco, sillä tuo tapasi on tosi kivan kuulonen! Mullahan oli aloitusmitat 163/76, niin mun nuo välietapit oli alle 70, sitten 66, koska -10kg. Siitä en sitten muuta keksi, aikaisempia painoja muistan vain että 9lk lopulla olin tuon 66kg vaatteet päällä, ei ollut siis aamupaino. Pitää ehkä miettiä minunkin noita välietappeja. 61kg olis -15kg, tosin sekin tuntuu tosi kaukaiselta tavoitteelta.


      • Pulleapupu

        Kiitti vinkistä ! Minäki voisin kokeilla tuota viikon keskiarvo jutskaa :) kuulostaa tosi hyvältä !


    • Earo

      Heippa kaikki!

      En muistanut raportoida aamupainoa perjantaina, mutta taisipa näyttää 65,9kg! Viikonloppu meni syöden todella huonosti (mäkkäri, hese, pizza etc), ja tänään aamulla vaaka näytti 66,4kg. Ihan puolustuksena, en ole käynyt isolla hädällä sitten perjantain, sekin nimittäin vaikuttaa :D

      Tänään aikatauluun sisältyy n 5km juoksulenkki sekä opiskelua. Eilen lainasin neljä kirjaa kirjastosta, pitäisi ne torstaihin mennessä lukea, sekä tutkia internetin ihmeellistä maailmaa. Ruokapuoli tänään parempi, nuo aikaisemmat hötöt oli yhteydessä juhlintaan, kun oli sellainen "tutustutaan toisiimme" ilta :) Myönnetään, että keskiviikkonakin olisi tällainen samantyyppinen ilta, mutta olen jo oppinut, mitä juomia kannattaa välttää isoimpien kalorien karsimiseksi. Lisäksi koulun jälkeen voisi käydä lenkillä ennen iltaa.

      Mitäs muilla? Yritän päivitellä lisää, kun muistan!

    • Mmeem

      Liitynpä mukaan (39v/163cm/73kg). Tavoitteena vuoden loppuun mennessä -10kg eli 63-kiloiseksi. Syyskuun lajina juoksu (1/2maraton 28.9.). Loka-marraskuussa olisi tarkoitus pyöräillä 100-200km/kk. Ruokailussa iso remontti.

      • Pulleapupu

        Tervetuloa kaikki uudet laihduttajat!
        Minulla on alkanut mennä jo aika hyvin, koska en ole enää kokonaan yksin tämän asian kanssa, kun on tämä tukiryhmä ja äitinikin sain mukaan laihdutukseen :) Olen tosiaan hurahtanut juoksemiseen :) toissapäivänä, eilen ja tänäänkin olen juossut sen 12min cooperin ja meillä on sen verran iso takapiha, että siellä sen hyvin voi juosta, joten aion juosta melkein ainakin joka päivä, ehkä 4-5 kertaa viikossa, niin kuntonikin kohenee. Jos en ole maininnut, niin omistan 6kiloisen kahvakuulan ja 3- ja 0,5 kiloiset käsipainot, ja niistäkin on ollut huimasti hyötyä !:) kahvakuulalla teen joka päivä kaikenlaisia eri liikkeitä, sillä käsiin tahdon saada voimaa ja lihasta enemmän, koska minun täytyisi saada kuulantyönnössä kisoissa parempi tulos. Eiköhän näillä keinoilla se paino sieltä alas saada :)
        Tsemppiä taas ! :)


    • Malvinae

      Hei kaikille,

      Minä pääsin eilen spinningiin ja tälle päivää on pump-tunti varattuna. \o/
      Cooper on myös hyvää treeniä, itse pääsen liian harvoin lenkille.

      Mä käyn herkkujen kanssa ankaraa asemasotaa. Houkutukset ovat suuria ja hammaslääkärin löytämät 3 reikää myös kertovat siitä, että tappioita on tullut tasaiseen tahtiin läpi vuoden. Selkärankaa siis pitää kasvattaa. Mulla on taloudessa alipainoinen, jonka kanssa haaste on, se että kalorit tulee täyteen. Kotona on siksi koko ajan herkkuja ja tehty ruoka on korkea energistä. Joudun täten rajoittamaan annoskokoa huomattavasti. Salaatin lisääminen olisi fiksu ratkaisu, mutta tunnun olevan asian kanssa kovin laiska.

      Aamulla paino oli 66.2 kg, eli pientä laskua oli viime viikosta, mutta en ole vielä kuukauden alimpien lukujen tasolla (65,6 kg). Tuo luku on ihan hyvin tavoitettavissa jo ensi viikolla. Mutta päivä kerrallaan jatketaan.

      Mulla on kanssa paino keskittynyt keskivartaloon ja vatsa näyttää pullealta, ja raajat lihaksettomilta. Tilannetta ei sii voi kuin parantaa :D Tämä on syy miksi yritän painottaa liikunnassa lihastyötä.

      - Malvinae-

      • Pulleapupu

        Nyt kyllä kaduttaa .. Minulle on sattunut pari retkahdusta ja voi sitä oloa sen jälkeen ! Tekisi mieli vaan mennä vessaan ja työntää sormet kurkkuun, mitä en kuitenkaan toki tee :) päätin, että tästä alka VLCD = Very low calory diet. Eli pyrin syömään päivässä korkeintaan 800kcal. Tiedän että kuulostaa ihan järkyttävän pieneltä määrältä, mutta olen koittanut sitä ennenkin ja mä pärjään loistavasti tuolla määrällä, ei edes nälkä vaivaa ! Ja sillä on ennenkin tuloksia saatu, joten miksipä ei :)


      • Malvinae
        Pulleapupu kirjoitti:

        Nyt kyllä kaduttaa .. Minulle on sattunut pari retkahdusta ja voi sitä oloa sen jälkeen ! Tekisi mieli vaan mennä vessaan ja työntää sormet kurkkuun, mitä en kuitenkaan toki tee :) päätin, että tästä alka VLCD = Very low calory diet. Eli pyrin syömään päivässä korkeintaan 800kcal. Tiedän että kuulostaa ihan järkyttävän pieneltä määrältä, mutta olen koittanut sitä ennenkin ja mä pärjään loistavasti tuolla määrällä, ei edes nälkä vaivaa ! Ja sillä on ennenkin tuloksia saatu, joten miksipä ei :)

        Pulleapupu, kuulostaa siltä, että 5:2 voisi olla sulle sopiva malli. Tässä voisit syödä 2 päivää viikossa 600-800 kcal ja 5 päivänä vaikka tuon 1600 kcal. Tällöin nuo kaksi päivää kyllä kannattaa pitää samalla liikunnan lepopäivinä.

        Itse olen juuri ähkynä työpaikka lounaasta. Kävin syömässä salaatti-buffan, joka ei kuulostaisi pahalta ilman mainintaa täytteistä, kuten vuohenjuustokiekko, pestokana ja salaatinkastike.

        Loppuviikko menee konferenssi-reissulla (napostelua, alkoholia, hotelli-aamiaisia..) joten itsekuri on taas tiukilla, mutta kunhan menisi edes suht kunnialla kaloreiden suhteen.


      • Pullepupu
        Malvinae kirjoitti:

        Pulleapupu, kuulostaa siltä, että 5:2 voisi olla sulle sopiva malli. Tässä voisit syödä 2 päivää viikossa 600-800 kcal ja 5 päivänä vaikka tuon 1600 kcal. Tällöin nuo kaksi päivää kyllä kannattaa pitää samalla liikunnan lepopäivinä.

        Itse olen juuri ähkynä työpaikka lounaasta. Kävin syömässä salaatti-buffan, joka ei kuulostaisi pahalta ilman mainintaa täytteistä, kuten vuohenjuustokiekko, pestokana ja salaatinkastike.

        Loppuviikko menee konferenssi-reissulla (napostelua, alkoholia, hotelli-aamiaisia..) joten itsekuri on taas tiukilla, mutta kunhan menisi edes suht kunnialla kaloreiden suhteen.

        Olen kyllä ennenkin koettanut tuota 5:2 dieettiä ja todennut että se ei ole minua varten, sillä paino ei pudonnut sitten gramman grammaakaan, joten näillä mennään.


      • Pullepupu kirjoitti:

        Olen kyllä ennenkin koettanut tuota 5:2 dieettiä ja todennut että se ei ole minua varten, sillä paino ei pudonnut sitten gramman grammaakaan, joten näillä mennään.

        Pulleapupu, onko sulla joku tietty very low calory diet? Mä kokeilin aikoja sitten parin päivän ajan nutrilettin pirtelöitä (siis join pelkästään niitä), mutta yksitoikkoinen ruokavalio vei innon. Nyt mä olen huomannut että ainakin mun tapauksessa toimii hyvin, että sallii itselleen kaksi tavallista, terveellistä ateriaa päivässä ja juo pirtelöitä vain siinä sivussa (n. 3 per päivä).

        Tänään vaaka muuten näytti vihdoinkin 63,5 kg! Tosin kun kokeilin heti uudestaan(vaaka heittää välillä, parempi tarkistaa) niin se olikin sitten 63,7 kg... Tavallisesti mä en nipota näin pienestä ja oon iloinen pienestäkin pudotuksesta, mutta kun toi 63,5 kg on ollut sellainen iso välitavoite. Toivottavasti se alittuu huomenna.. Nyt ei vaan saa retkahtaa mihinkään herkkuihin, kun on näin kriittiset hetket! :D


      • Pulleapupu
        coco_93_ kirjoitti:

        Pulleapupu, onko sulla joku tietty very low calory diet? Mä kokeilin aikoja sitten parin päivän ajan nutrilettin pirtelöitä (siis join pelkästään niitä), mutta yksitoikkoinen ruokavalio vei innon. Nyt mä olen huomannut että ainakin mun tapauksessa toimii hyvin, että sallii itselleen kaksi tavallista, terveellistä ateriaa päivässä ja juo pirtelöitä vain siinä sivussa (n. 3 per päivä).

        Tänään vaaka muuten näytti vihdoinkin 63,5 kg! Tosin kun kokeilin heti uudestaan(vaaka heittää välillä, parempi tarkistaa) niin se olikin sitten 63,7 kg... Tavallisesti mä en nipota näin pienestä ja oon iloinen pienestäkin pudotuksesta, mutta kun toi 63,5 kg on ollut sellainen iso välitavoite. Toivottavasti se alittuu huomenna.. Nyt ei vaan saa retkahtaa mihinkään herkkuihin, kun on näin kriittiset hetket! :D

        Minä en nutraa enkä käytä mitään muitakaan sellaisia vaan ihan normiruoalla alle 800kcal päivässä, mutta otan kyllä vitamiinitabletteja sun muita ravintolisiä.


      • Pulleapupu kirjoitti:

        Minä en nutraa enkä käytä mitään muitakaan sellaisia vaan ihan normiruoalla alle 800kcal päivässä, mutta otan kyllä vitamiinitabletteja sun muita ravintolisiä.

        Hieno juttu että sä olet huolehtinut ravintolisistä! :) Voi olla että jossain vaiheessa saattaa iskeä nälkä, joten kannattaa laittaa valmiiksi kaappiin sellainen "turvaruoka" (esim. proteiinipatukka, ateriankorvikepatukka tai -pirtelö) ettei sitten nälän yllättäessä sorru syömään mitä tahansa vaan pysyy terveellisistä ruoissa. :) Tsemppiä!


    • Earo

      Heissan kaikille!

      Ei ole tullut päiviteltyä koska ei ole oikein ollut päiviteltävää. Liikuntaa tullut normaaliin verrattuna harrastettua olematon määrä ja näin opintojen alussa löytyy lisää näitä partyiltoja joihin ei tietenkään ole pakko osallistua mutta kyllä mä yhteen vielä koska ovat ns fuksiaiset (tosin jatkoille en lähde) sekä yks laivareissu joka tosin ei liity kouluun vaan kavereiden synttäreihin. Elämä on vslintoja täynnä!

      Tosiaan ma kävin 7,5km ripeätahtisella lenkillä ja eilen tuli myös juostua 10km. Tänään kun heräsin on vähän outo olo. Oonkohan tulossa kipeäksi vai johtuuko sukitta nukkumisesta :o koska niinkim on mulla tapana tapahtua, että kurkku kipeä sen takia etc. Noh, jos tulee kipeäksi niin sille ei voi mitään. Olisi aika ihme jos selviäisi tästä flunssakaudesta ilman mitään koska tuntuu että niin monella se on jo ollut/on parhaillaan. Toivotaan parasta mutta varaudutaan pahimpaan!

    • Malvinae

      Hei,

      Reissu meni ja viikko on alkanut niin ja näin. Ma paino oli 66.6kg, eli muutama sata grammaa tuli lisää. Mitenkäs teillä muilla?

      Sunnuntaina pääsin rankkaan spinningiin ja tänään vielä olisi tarkoitus pumppiin. Minusta ei ole liikkumaan ulkona, ei vaan motivaatio riitä lenkkeilyyn tms. Tästä syystä jumpat on mun juttu. Pidän siitä, että saan vähän enemmän vastusta kuin oma paino. Tosin mm. dipeissä ja punnerruksissa se tuntuu yhä olevan aivan liikkaa.

      Itsellänikään ei normaali 5:2 toimi, mutta 5 päivää 800 kcal ja 2 päivää 1600 kcal pitää painon laskussa ja säästöliekin poissa. :)

      • Earo

        Noh mutta eihän parisataa grammaa ole yhtään mitään ;) mulle se flunssa tuli nyt kumminkin! Kuumetta ei taida olla, tai koulussa käyn silti, mutta liikuntaa en todellakaan kykene harrastamaan. Pienestäkin hengästyy :/ muistatteko oliko näin että jos sairastaa viikon pitää seuraavan viikon ajan harrastaa ainoastaan kevyttä liikuntaa? En haluaisi mitään jälkitauteja! :(

        Mulla ei oo oikein muita vaihtoehtoja kuin ulkoliikunta, toisin sanoen ilmainen liikunta. Tommoset pumppipaikat tahtoo olla niin kalliita :/
        Mites muilla?


    • Malvinae

      Hei,

      Ei tosiaan muutama sata grammaa ole paljoa. Siksi viime viikko ei ollutkaan "repsahdus", mutta kilo per viikko -tiputustahdista jäätiin.

      Minä käytän Motivusta. 82€ kuukausi tai 10 krt kortti. Se ei ole niitä halvimpia, mutta mihinkää ei myöskään sitoudu.Itse otan tuon kuukauden ehkä neljästi vuodessa. Työpaikkani kompensoi 4e liikuntasetelistä puolet (10 kpl/kk) ja niilä olen tuota maksanut.

      Nyt olen harkinnut pieniä 2 kg punttien hankkimista kotiin. Niillä voisi telkkarin ääressä tehdä pitkiä sarjoja.

      Itse olen joskus hankkinut flunsan jälkeen jälkitauteja, kun en malttanut jäädä missään vaiheessa lepäämään. Siinä sitten korvatulehduksen kanssa kuuntelin lääkäriltä ripittelyä. Parempi ottaa viikko rauhassa, se on lyhyt aika kuitenkin.

      • yritän tosissani

        Hei! Lähden mukaan tähän, toivottavasti keskustelu vilkastuu ja ketjun aloittajakin tulee taas mukaan. Olen nainen jonka mitat 163cm paino 72,5. Tavoittelen 7,5 kiloa pois jouluun mennessä. Minulle kaikki ylim. rasva on kertynyt keskivartaloon. Olen tyytyväinen käsiin ja jalkoihin, mutta kyllästynyt peittelemään mahaani.

        Tavoite on kuluttaa enemmän kuin syö. Tällä viikolla olin kolmessa ohjatussa jumpassa ja tänään hölkkäsin/kävelin 5 km. Askelmittari näytti että kaloreja olisi lähtenyt lenkillä 275.

        Tiedän miten minun tulisi syödä. Ongelmani on että en osaa luopua viikottaisesta herkkupäivästä. Se pilaa aina viikon aikana saamani tulokset.

        Miten teillä muilla menee?


      • yritän tosissani kirjoitti:

        Hei! Lähden mukaan tähän, toivottavasti keskustelu vilkastuu ja ketjun aloittajakin tulee taas mukaan. Olen nainen jonka mitat 163cm paino 72,5. Tavoittelen 7,5 kiloa pois jouluun mennessä. Minulle kaikki ylim. rasva on kertynyt keskivartaloon. Olen tyytyväinen käsiin ja jalkoihin, mutta kyllästynyt peittelemään mahaani.

        Tavoite on kuluttaa enemmän kuin syö. Tällä viikolla olin kolmessa ohjatussa jumpassa ja tänään hölkkäsin/kävelin 5 km. Askelmittari näytti että kaloreja olisi lähtenyt lenkillä 275.

        Tiedän miten minun tulisi syödä. Ongelmani on että en osaa luopua viikottaisesta herkkupäivästä. Se pilaa aina viikon aikana saamani tulokset.

        Miten teillä muilla menee?

        Jee hienoa että tulee lisää porukkaa mukaan! Ja voin muuten sanoa että 7,5 kg jouluun mennessä on just sopivan realistinen. Hassu juttu, meillä on muuten ihan samat lähtömitat. Mulla projekti alkoi jo heti kesän alussa niin nyt mennään 63 kilossa.

        Tosin nämä 63-alkuiset vaa'annnumerot alkaa käydä jo ihan sietämättömiksi. Mä ajattelin että otan Nutrilett-pirtelöt käyttöön ja pudotan niillä ainakin 62 kiloon koska mä en jaksa nähdä enää yhtään 63 alkavaa numeroa. :D Mulla on siksi niin iso päähänpiinttymä 62 kilosta koska painavimmillani mä olen painanut 72 kiloa (viime huhtikuussa) joten ehkä ymmärrätte, 10 kilon pudotus on enää muutaman päivän päässä...:) Mä kyllä vielä jatkan siitäkin mut onhan se iso etappi!


    • Malvinae

      Hei,

      Itselläni maanantai-punnitus kertoi 65.6, joten hidasta on, mutta suunta oikea.
      Jokatapauksessa pahemmilta ruoka-ylilyönneiltä on vältytty ja liikuntaakin olen saanut harrastettua pari kertaa viikossa. Mulla ei ole ongelma nälkä, vaan mieliteot. En juurikaan syö nälkään, vaan siihen, että haluan maistaa jotain hyvää.

      Tällä viikolla ajattelin aloittaa core-treeneissä käymisen. Pumpissa kädet ja jalat tuntuvat saavansa osansa, mutta vatsan osalta määrä tuntuu sangen vähäiseltä.

      Mä en usko, että yhden päivän syömiset voivat pilata koko viikkoa. Jos siltä tuntuu, niin kannattaa varmasti herkkupäivän illalla käydä juoksemassa tuo 5 kg lenkki, kun on paljon ylimääräistä energiaa kropassa. Jos ei muuta, niin siitä tulee parempi mieli. :)

    • yritän tosissani

      Hei ! Kiitos kun vastasitte.
      Coco_93_: oletpa hyvin saanut painoa. Millä tavalla laihdutit? Itse en usko että pystyn laihduttamaan alle 70 kg. Yritän kyllä nähdä itseni painavan alle sen. Täytyy vain yrittää kerätä luottamusta omaan tahdonvoimaan.


      Malvinae: Niin, se voisi kohottaa mielialaa kun on päivän herkutellut ja tehnyt hallaa itselleen jos lähtisi illalla liikkumaan. Itse toteankin monesti liikunnan jälkeen että päivän mielialalääke on nautittu. Niin hyvälle liikunta tuntuu jälkeenpäin. Täytyy nyt yrittää liikkua säännöllisesti 3-5 kertaa viikossa.

    • Malvinae

      Hei taas kaikille.

      Minäkin olen samaa kokoluokkaa yritän tosissani ja Coco_93_:n kanssa 164 cm pituutta ja 73 kg painoin vielä uutena vuotena. :)

      Itselläni tämä viikko on mennyt hyvin. Ma spinning ja ti motivuksen vatsa-treeni
      -> aamupaino tänään 64.7 ja tämän vuoden alhaisin arvo. \o/

      Tämä siitä huolimatta, että eilen leivoin pullapohjaisen omenapiirakan ja söin siitä 10 cm x 10 cm palan.

      En tosiaan usko, että herkut ovat pahasta, vaan uskon kokonais kalorimääriin. eilen lisäksi söin kana-salaatin lounaaksi ja päivälliseksi kookosmaitoista myskikurpitsa keittoa. Kokonaiskalorit jäivät alle 1000 kcal oman arvioni mukaan. Itselläni on ruoka-reseptorit ihan sekaisin, ja elimistöni ei signaloi nälkää eikä kylläisyyttä. Tästä syystä en myöskään joudu syömään nälän takia, vaan ainoastaa houkutuksien.

      Kun en ole dietillä, niin vatsan fyysinen vetokapasiteetti on se, joka ilmoittaa minulle milloin lopettaa syöminen. Tästä johtuuen annoskokoni ovat perinteisesti olleet huimia. Nyt kesän kevennettyäni vetokapasiteetti on pienentynyt, vaikka jotkut sanovat ettei vatsan fyysinen tilavuus muutu. AIkaisemmin pystyin hyvin syömään pitsan kokonaan ja nyt ähkyinen olo tulee jo 3. osasta.

      Summasummarum:
      Tänään Spinning-tunti varattu ja usko elää yhä siihen, että vk 43 paino voisi alkaa 5:lla. Siinä pari viikkoa lomaa, ja sitten siirryn tavoitteeseen 55 kg ensi kesänä (rasvaprosentti 20%) Tuossa vaiheessa lihasmassan kasvattaminen on volyymin pienentämistä oleellisempi asia. Haluan kauniit reidet, käsivarert ja vatsan. :)

    • yritän tosissani

      Hieno suoritus on sunullakin Malvinae! Hienolta kuulostaa tuo sinun tavoitteesi 55 kg. Se on varmaan aika ihanteellinen paino meidän mittaisille, riippuen tietysti vartalon mallista.

      Olen saanut kiloja pois nyt -1,1. Hyvä alku :) Nutrasin kaksi päivää osittain. Nutri-pirtelöiden lisäksi otin hedelmiä tai leivän, yms. kalorit kuitenkin jäi alle 1000-800.

      Olen huomannut jo aikaisemmin että tuollainen kevennetty "paasto", saa ajattelemaan miten syö ja napostelee turhaan pitkin päivää.

    • Malvinae

      Yritän tosissani: hienosti sinullakin on suunta alaspäin! 70 kg raja ei ole enää sinulla kaukana. :) Erityyppisiä meloneja suosittelen hedelmiksi. Niiden kalorisisältö kun on todella vähäinen herkullisuuteensa verrattuna.

      Mites sulla liikuntapuoli? Mulla se on kovin ailahtelevaa. Viimeaikoina olen salillekin päässyt, mutta kevät/kesä meni niin, että pääsin vain pari kertaa lenkille. Nyt olen miettinyt lankkuhaastetta, että saisi vatsalihaksia vähän parempaan kuosiin.


      Itsekin olen joskus osa-nutrannut. Se olisi varmasti myöskin terveellisempi vaihtoehto, kuin oma kaloreiden tiukka leikkaaminen. Itsellä tänään aamupaino 64.4 kg. Kun vain saan viikonlopun pysyttyä ruodussa, niin 63 kg maanantaina on ihan saavutettavissa. Minä tarvitsen selkeitä välietappeja, jotta saan pidettyä itseni tällä polulla.

      Koen hyötyväni siitä, että käyn täällä välillä kommentoimassa. Sekin fokusoi tahtotilaa. :) Hyviä päivänjatkoja kaikille!

    • yritän tosissani

      Paino tänään tasan 71,0! Paino on lähtenyt putoamaan odotettua paremmin, tosin tiedän kyllä että alussa putoaa "löysät pois". Mieli on hyvin motivoitunut laihduttamiseen nyt, mutta entä sitten kun kilot eivät lähde enää niin hyvin. Mistä kaivatte motivaation kun paino junnaa paikoillaan?

      Tämän viikon jumpat olivat 2 ohjattua liikuntatuntia, todellista hikiliikuntaa kyllä. Minulla on kotona kahvakuula, mutta se on vielä saanut rauhassa pölyyntyä. Löydän varmaan vielä motivaation senkin käyttöön.

      Tänään ajattelin osanutrata, ruokana syön pinaattikeittoa ja kanamunan.
      Lisäksi hedelmiä, ehkä yksi leipä.

      Miten muilla menee ja millä tyylillä laihdutatte?

      Malvinae tuetaan toisiamme tässä projektissa, sinulla on jo iso urakka takana.

    • Moi taas pitkästä aikaa!

      yritän tosissani: Aluksi mulla lähti paino putoamaan melkein itsestään, koska mä aloitin kesätyöt enkä enää vain löhöillyt kotona napostelemassa herkkuja. Kun mä vielä muutin ruokatottumuksetkin paremmiksi ja lisäsin liikuntaa tunnin per päivä, niin alkoi sujua. :)

      Paitsi nyt iski paha jumitus. Se on kestänyt viikon ja paino noussut yli kilon. Mä syön epäsäännöllisesti ja huonoa ruokaa, enkä ole ehtinyt liikkuakaan melkein ollenkaan. Syyn mä olen jo havainnut. Painonpudotusinto johti siihen, että mä aloin lopulta korvata liikaa tavallista ruokaa ateriankorvikepirtelöillä (minkä takia taisi iskeä proteiinivaje, minkä takia taas alkoi tehdä herkkujakin taas mieli), tuijotin myös vaakaa aivan liikaa ja tavoitteille mä en taas antanut tarpeeksi aikaa, mikä taas johti pettymykseen kun kilot eivät pudonneet ajallaan. Ja lisäksi tosiaan koska liikkumaan mä en ole ehtinyt, mä oon yrittänyt saada kilot tippumaan minimoimalla ravintoa. Tyhmä minä.

      Nyt mä ajattelin palata samaan malliin kuin alussa. Eli syön kunnolla, mutta vain terveellisesti. Paljon proteiineja ja liikuntaa. Myös juominen on tärkeää koska muuten keho ei jaksa ja lisäksi usein janon sekoittaa nälkään, ja vesilasin sijaan laittaakin suuhunsa naposteltavaa...

      Harmittaa kyllä hirveästi että paino näytti tänään 63,8 kg, kun viikko sitten se oli jo käsittämättömät 62,7 kg. Toivottavasti tää kuitenkin nyt alkaa taas sujua.

    • Earo

      Vähän oon ollut hiljaisena viimeaikoina, johtuen flunssasta. Sain sen kumminkin selätettyä ja to-la kävin 7-8km juoksulenkeillä. Koko viikonloppu ollut niin kiireinen koulujuttujen takia, etten tänään vaan jaksanut tehdä mitään. Karkkia söin pe ja la yhteensä joku 350g ja tänään käsi kävi juustonaksupussilla. Vaikkei tulekkaan syötyä muuten hirveän kaloririkasta ruokaa niin nostaahan noi älyttömästi päivän kalorimäärää. Helposti sitä vaan tulee syötyä jotain kun istuu koneella kirjoittelemassa tehtäviä. Toivotaan että koulustressi vähän helpottaa ja pääsisi vihdoin viimein takaisin raiteille ja rajattua herkuttelut kertaan viikossa niin värähtäisi vaaka varmasti nopeasti siitä 66kg 65kg puolelle. Ruokailut eikä liikunta mätä vaan nuo herkut. Melkeen suututtaa kun on niin heikko.

      Kivoja saavutuksia teillä muilla! Mulla ei noihin ateriakorvikkeisiin ole varaa ja muutenkin tykkään syödä sen lämpimän aterian päivässä :) tosin en tiedä korvaatteko mitä päivän aterioista...?

    • Malvinae

      Hei kaikki!

      Mulla tuli viikonloppuna repsahduksia ja niiden ansiosta paino aamulla 64.9.
      En pystynyt pitämään itsehillinnästä kiinni ravintolassa, enkä laitettuani perheelle texmexiä lauantaina. Myös kotiin ostettuja kuorrutettuja kuivahedelmiä tuli naposteltua enemmänkin. Loppuviikon liikunnatkin rajoittuivat sunnuntai-illan venyttelyyn ja perjantain kuutamouintiin stadikalla. Kaiken kaikkiaan, ei ihan optimaalinen vkl painonhallinnan kannalta.

      Mutta tänään on taas pumppi varattu ja uusi viikko edessä. :)

      Minä uskon, että kotiruokka on vain hyvästä. Pitää vain annoskoot kohtuullisena, ja miettii vähän sitä, kuinka paljon rasvaa ruuanlaitossa käyttää.

      Minulla kanssa herkuttelu on ongelma. Naposteluun voisin suositella kirsikkatomaatteja. Ne vie ainakin minulla makean nälän ja niissä on yllättävän vähän kaloreita. Makeannälkä on kuin alkoholismi, jokainen kiusaus pitää käsitellä yksi kerrallaan. Välillä voittaa, välillä lankeaa, mutta rutiini auttaa asiaan.

      Mun oli helpointa korvata lounas nutriletilla, silloin kuin nutrasin. Ateriankorvikkeet maksavat kyllä, mutta kun miettii paljonko on annoshinta (n. 2e), niin eihän sillä saa juuri minkäänlaista ruokaa, ellei sitten saa opiskelijahintaisia annoksia.

    • Malvinae

      Tänään 64.6 ja vatsa-jumppa varattuna :)

      Mä olen tässä aloitellut syömään valion proteiinirahkloja (19g proteiinia). Ne pitää mulla hyvin nälkää.

      Jumi on ikävä asia kun se iskee. Mulla keväällä oli pitkä "jumi" painon pudotuksessa ja intohan siihen loppui kesäksi. Onneksi kovin montaa kiloa ei tullut takaisin, joten nyt ei hirmu korkealta tarvinnut aloittaa uudestaan.

      Tsemppiä kaikille!

    • kagami

      Moikka!
      Mun mielestä kuulostaa hienolta teidän projektit! Tavoitteisiin ei ole helppo päästä, onneksi ongelman kanssa ei ole yksin ^^'

      Vaikka mattimyöhäisenä olenkin liikkeellä, toivottavasti sovin mukaan! Itselläni tämän hetken mitat 168cm/76 kg, ikää 25 vuotta. Tavoitteena olisi 60kg jossain vaiheessa saavuttaa, se on paino missä olin vielä muutama vuosi takaperin. Ihan tämän vuoden puolella en odota tuohon vielä pääseväni, mutta tavoitteena olisi vuoden loppuun mennessä vähintään 6:lla alkavissa luvuissa olla :)
      Ongelmani ovat olleet motivaation puutteessa ja surkeassa itsetunnossa ja -kurissa, minkä vuoksi laihdutusyritykset alkavat, kestävät ehkä pari päivää, ja sitten tulee retkahdus, jonka jälkeen kestää taas, ennenkuin saan jatkettua. En osaa sallia itselleni retkahduksia, joten kun sellainen tulee, niin se tulee sitten pahasti.:(
      Nyt ajattelin, jos hieman motivaatiota saisi siitä, että lukee muiden saavutuksia ja kertoo omiaan. Näin 'anonyymisti' online se onnistuu, kun taas 'oikeassa elämässä' se ei ole onnistunut, koska häpeän painoani, enkä voisi keskustella edistymisestäni oikein kenenkään kanssa.

      Nyt olisi tarkoitus taas koittaa ottaa kunnon lähtöstartti ja olla vähän aikaa ateriankorvikedieetillä, jotta saisi pudoksen alkuun. Liikunnan kanssa on myös ollut motivaatio-ongelmia ja vaikeuksia saada itseä liikkeelle, mutta siinäkin olisi tarkoitus nyt tsempata. Ennen olen harrastanut ja nauttinut liikunnasta todella paljon, nyt toivottavasti onnistun löytämään sen kipinän uudelleen. Olen suunnitellut nyt ostavani tanssimaton, jos se auttaisi vähän :)

      Tsemppiä kaikille! 07

      • yritän tosissani

        Tervetuloa joukkoon kagami! Oletko saanut lähtöstartin aloitettua? Tuo on totta että liikunnasta todella nauttii kun löytää liikuntaan kipinän. Kaikkein vaikein osuus liikunnassa onkin omalla kohdallani se että pääsen kotoa sieltä mukavalta sohvalta pois. Sitten kun on vaikka lenkkeillyt niin että tulee hiki on mahtava tunne jälkeenpäin.
        Jotenkin se myös nostaa itsetuntoa, voitinpas laiskan minäni.

        Painoni on ny pysynyt samassa 71 kg. Jos se ei siitä liikahda alaspin pidän minäkin ensiviikolla muutaman tiukemman dieettipäivän.

        Viikonloppuna on aikaa ulkoiluun, mutta myös syömiseen joten itsekuria taas vaaditaan.

        Miten muilla menee?


    • Malvinae

      Hei taas kaikki vanhat kirjoittajat ja tervetuloa kagami!

      64.4 kg oli paino tänään.
      Eilen sorruin niin karkkeihin, mutta kokonaiskalorit jäivät taas alle 1000 kcal.
      Liikuntaa en eilen harrastanut ihan päätöksellä. AInoastaan kävelin kaupungilla etsimässä talvikenkiä. Tuntuu olevan hankala tehtävä löytää klassiset ja naiselliset kengät. Mutta onni on, että tänä talvena mulla on selkeästi mahdollista löytää pohkeista mahtuvat nahkasaappaat. Edelliset talvet sellaisesta ei ole voinut edes unelmoida. Silti kenkämuoti ja tyylitajuni eivät tällä kaudella juuri kohtaa.

      Edelleen on tiistaista vatsalihakset kipeät, mutta elättelen vielä toivoa siitä, että ehtisin tänään spinningiin. :)

    • kagami

      Moikka ja kiitos yritän tosissani ja malvinae!

      Lähtöstartin sain otettua eilen. Yhdistin ateriankorvikediettiin hieman 5:2 dieettiä, ja pidin eilen puolipaastopäivän. Kovin tiukasti en kuitenkaan seurannut, enkä laskenut kaloreita, mutta n. 500-600 kcal uskon olleen päivän tulos. Ajoittain itsekuri joutui koetukselle, mutta jo se ajatus, että tänne pitäisi tulla asiasta "raportoimaan", auttoi ;D Painosta sen verran, että eilen aamulla vaaka näytti 76,4kg, tänä aamuna 74,5kg. En odota yhden niukkaenergisen päivän jälkeen tuon olevan millään muotoa pysyvä muutos, mutta tuntui kuitenkin rohkaisevalta, ja antoi voimaa jatkaa viikonloppuun. Tänään olen hieman enemmän syönyt kuin eilen, mutta edelleen ateriankorvikkeilla mennään, ja tämä päivä on tuntunut jo selkeästi eilistä helpommalta :)

      5:2 jaksotuksella olen nyt ajatellut jatkaa, yhdistettynä siihen, että syön aterioilla ateriankorvikepatukoita ja -juomia. En ehkä ihan 500 kaloriin rajoita paastopäivieni ruokavaliotani, vaan pyrin alkuun n. 500-700 kaloriin. Tämä näin alkuun, jossain vaiheessa sitten lasken paastopäivien kalorirajoituksen tiukasti 500 kaloriin :) Viimeistään siinä vaiheessa, kun siirryn ateriankorvikkeista ns. normaaliin ruokavalioon.

      Toivottavasti sinulla on nyt viikonloppuna itsekuri myös pitänyt, yritän tosissani! Omalla kohdallani liikunnan suhteen on juuri tuo sama ongelma, perse on välillä niin vaikea saada ylös mukavalta kotisohvalta (tai tietokonetuolilta!). Mutta olen ihan tyytyväinen, nyt olen kotona saanut hieman tsempattua liikuntaa, kun hankin hyppynarun :D Sillä on mukava hyppiä, vaikka näin alkuun pohkeet ei salli kovin pitkiä sarjoja. Tanssimaton sain myös postissa toissapäivänä, nyt pitäisi saada se kunnolla asennettua. Painoa ajattelin seurata nyt kahdesti viikossa, ettei mene ihan jokapäiväiseksi vaakalukujen tuijotteluksi. Punnituksen ajoitan luultavasti paastopäivien aamuihin.

      Onko sinulla Malvinae joku tietynlaiset/-malliset kengät, mitä olet etsiskellyt? Kenkien etsiminen on usein kyllä vaikeaa. Jos löytyy kivan näköiset, luultavasti eivät joko sovi jalkaan tai maksavat 300 euroa.
      Onko sulla muuten jäsenyys jonnekin kuntosalille, missä käyt jumpissa ja spinningissä?

      • yritän tosissani

        Hei! Tuo vaikuttaa järkevälle tyylille laihduttaa kagami. Itselläni on juuri samankaltainen ruokavalio tai ainakin pyrin siihen. Nyt ikävä kyllä on tullut repsahdettua parina päivänä ja syötyä vähän mitä sattuu... no elämä jatkuu yritän itsekuria kasvattaa..
        Tänään sain itseni kuitenkin lenkille 7 km hölkkä/kävely. Kaloreita kului askelmittarin mukaan 360! Jälkeenpäin iloinen mieli ja sen lisäksi palasi usko että jaksan vielä yrittää laihtua! Yritän harrastaa liikuntaa useammin ja lähden lenkille vaikka laiskottaisi.

        Malvinae netistä minä olen löytänyt hyviä kenkiä!


    • Malvinae

      Hei,

      Minä käyn Motivuksella. Käyn sen verta satunnaisesti, ettei minun kannata sitoutua mihinkään saliin esim. vuodeksi.

      Itsellä viikonloppu meni todella mässäillessä. Sunnuntaina brunssi ja pussi karkkia, lauantaina vanukas, keksejä poppareita ja falafel pita.. oi oi, mutta tuosta ei voi juuri kuin parantaa :)

      Yritän tosissani: etistä minäkin olen nyt kenkiä katsellut, lähinnä zalandolta.

      Kagami; minunkin korvaani tuollainen 5:2-nutraus-hybridi kuulostaa toimivalta.

      Tsemppiä kaikille alkaneeseen viikkoon!

    • Earo

      Moikka! Onkos porukkaa vielä paikalla?

      Mulla mennyt vähän samaan tahtiin nuo syömiset ja liikunnat kuin aikaisemminkin, eli herkkuja välillä mutta myös liikuntaa. "Löysin" kaupasta pikkupatukka hyllykön, johon en ole pahemmin kajonnut piiitkiin aikoihin:D tarkoitan siis kohtaa kaupan karkkihyllyssä mistä löytyy pienet (n 18g) karkkipatukat. Tosi kätevää jos tekee mieli herkkuja niin ottaa sitten vaikka pienen pätkispatukan tai suffelipatukan pussin tai levyn sijaan! tänään tuli myös kokeiltua sports tracker sovellusta uudelleen. Olin vähän skeptinen sillä viime puhelimessa se ei toiminut alkuunkaan mutta nyt toimi, näytti kalorit ja keski- sekä maximinopeudet :) paloi 7.8km hölkkälenkillä 554kcal ;). Heti tulee semmonen stop!- herkuille kun saa ihan konkreettisesti nähdä paljonko rääkillä sai kaloreita pois. Periaatteessahan kaikki rääkki on turhaa jos ne kulutetut kalorit söisi heti takaisin, eikä siihenkään vaadittaisi paljoa :/

      Mites muilla viikko lähtenyt käyntiin? Mulla näytti vaaka 65,3 olisko ollu lauantaina! Lupasin itelleni että jos lukema pysyy 65kg:ssa (käyn tarkistamassa varmaan su) saan käyttää lahjakortin jonka sain kaverilta :) jee!

    • Malvinae

      Hei Earo,

      Minä olen välillä käynyt katselemassa, josko täällä olisi elämää.

      Oma laihikseni romahti flunssaan. Nyt jo viikon päivät ollu puolen asteen lämmön nousu päällä, mutta vain vähän aivasteluja ja muita oireita. Silti päätin olla menemättä salille ennen kuin lämpö on normaali. Tästä johtuen paino on pikkuisen hivunnut ylöspäin. Tai eihän siitä voi syytää flunssaa tai salittomuutta, vaan jäätelöä, munkkia, pullaa, poppareita, karkkipussia, pitsaa, leipäjuustoa ja suklaapatukoita joihin lankesin. Ei sentään kaikki saman päivän aikana, mutta paljonhan tuo on edes viikkoon.

      Nyt päätin olla kurissa puolitoista viikkoa ja sitten on viikon loma ansaittu. :) 5 kiloa jäänen tavoitteesta, mutta 8 kiloa ollaan tultu alas maksimista. Tällä viikolla en edes uskaltanut käydä vaa'alla, mutta jenkkakahvat pullistelevat jälleen kyljillä entiseen tapaan.

      Missä ajattelit lahjakortin käyttää?

      • yritän tosissani

        Hei!
        Nyt piristytään kaikki! Jatketaan laihdutusta/painonhallintaa! Ruotuun!

        Tasan kuukausi sitten kirjoitin tänne ekan kerran. Sen jälkeen olen saanut tasan 2 kiloa pois. Yllätys oli kova kun huomasin tämän. Paino on nyt siis 70,5! Vyötäröni on myös kaventunut kaksi senttiä.

        Ajattelin jo olevani taas luuseri tässä asiassa, kun on ollut useitä päiviä että olen kokenut epäonnistuneeni päivän syömisissä. Ei se näköjään kuitenkaan kaada koko projektia kun vaan sinnikkäästi aina aloittaa alusta.

        Tästä saan uutta virtaa ja ehkä painoni alkaa kuukauden päästä kuutosella!
        Malvinae:hyvä suoritus -8 kg!
        Earo: on totta ettei liikunnalla hankittuja miinuskaloreita halua tuhlata
        kagami: kuinka 5:2 on lähtenyt toimimaan


    • kagami

      Moi kaikki!
      Dieetti lähti alkuun ihan hyvin, mutta sitten tuli äärimmäisen huono viikko, sortuilin vain jatkuvasti. Paino pysynyt suht nätisti 74-75 kg:ssa repsahduksista huolimatta, tänä aamuna 74,4kg. Nyt taas olen saanut itseni jotenkin koottua, ja yritän taas jatkaa hieman 'kevennettyä'/muokattua 5:2 dieettiä.

      -8kg kuulostaa todella hienolta, onnea malvinae! Hienosti kuulostaa myös sinulla menevän, yritän tosissani! Konkreettiset tulokset, kuten tuo vyötärön kapeneminen, on aina mieltä nostattavia.
      Earo: mä olen miettinyt tuota sovellusta, mutta ollut erittäin skeptinen sen suhteen ^^' Mutta tosi kiva kuulla että se jollakin auttaa! :)

    • Malvinae

      Hei kaikki,

      Mulla flunssa on pidentynyt ja olen lähinnä yrittänyt lepäillä, että paranen tiistaiksi ja reissuun. Enään on muutama kymmenyt lämpöä ja satunnaista aivastelua. Jos olo pysyy edes tällä tasolla, niin lomalle lomps. Phdiskelen pitäisikö sitä ottaa urheiluvaatteita mukaan. :D Mm. bodybalancea olisi hotellilla tarjolla. Loman jälkeen olen päättänyt ottaa sitten lihaskunnollisemman lähestymistaktiikan.

      Aamulla päätin pitkästä aikaa käydä vaa'alla, vaikka en olekaan laihduttanut pariin viikkoon aktiivisesti. Tulokset yllättivät positiisella tavalla. Paino oli 64.2, mikä oli kilon alle oletukseni ja painoprosentti oli 28.2, mikä on alhaisin sitten vuoden 2008.

      Tästä hämmentyneenä otin mittanauhan käteen ja vyötäröni oli 77cm, mikä oli 3 cm vähemmän kuin 2 viikkoa sitten. ja 5 cm vähemmän kuin 9 kiloa painavempana, eli suhteettoman suuri kavennus viimeisimmän kilon aikana.

      Eli yllätyksiä tässäkin päässä. :)

      Kiitos onnitteluista. Kiva lukea teidän muiden edistymisistä ja haasteista myöskin. Ei kai laihdutus juuri kenellekään täysin suoraviivaista ja haasteetonta ole.

    • Earo

      Hellohello!

      Kivaa että täällä edes satunnaisesti käy päivittelemässä, motivoi paljon paremmin kuin yksin kärvistely! Ennenkuin unohdan, on lahjakortti gina tricooseen :) vielä pysynyt visusti lompakossa vaikka kauppoja hiukan kierrellyt! Vaalla en ole nyt käynyt sillä olen kahta eri vaakaa käyttänyt ja tulos heittää jopa kahdella kilolla! Ehkä huomenna voisi jos muistaa käydä (jos vaaka näyttää suotuisaa numeroa).

      Flunssa on kyllä todella rasittava tauti! Mulla kyllä usein kestää nuo nuhat, yskät sun muut oireet huomattavan paljon pidempään kuin itse lämpöily, ja liikunnalla sekä lisävitamiineilla on tosi iso vaikutus vastustuskykyyn! Vuosi takaperin saatoin olla useamman kerran sanotaanko puolen vuoden sisällä kipeä mutta nyt olen ollut koko vuoden 2014 aikana 4 kertaa kipeä! Se on mulle tosi vähän :) yksi noista tosin oli vatsatauti joka tarttui päiväkodista ja yksi oli jälkitauti.

      Hienoja tuloksia teillä! Kiloja sekä senttejä karissut kiitettävästi! Mulla tapahtu paha repsahdus viime viikolla: pari kertaa burger kingissä :( "pitihän sitä maistaa". Noh nyt osaan tyytyä subwayn salaattiin jos ulkona syö :) lisäksi satunnaisesti tulee edelleen nautittua vähän suklaata tai vastaavaa, kuitenkin yritän rajata ettei ihan joka päivä mässäile, ja ettei määrät olisi mitään huiseja. Liikuntaa tulee harrastettua jonkun verran, semmoset 3-6x viikossa. Harmittaa, kun juoksussa kipeytyy nuo pohkeet niin helposti ettei välttämättä tohdi juosta 3-4 päivään kipeytymisestä. Onneksi löytyy kuntopyörä sekä kahvakuula ;)

      Mukavaa (lähes) viikonloppua teille!

    • yritän tosissani

      Hei!
      Nyt en ole töiden takia päässyt lenkille, olo on typerä ja hapeton. Mutta tänään on jumppapäivä. Loppu viikon aion sitten aktiivisesti tehdä hölkkälenkkiä. Hidasta hölkkää ja pieniä kävelypätkiä väh. 5 km kerta.

      Mitenkä sinun juoksulenkit Earo. Varmaan kuitenkin venyttelet ennen tai jälkeen juoksun ettei pohjekipu siitä johdu. Kuinka pitkiä lenkkiä teet ja millä vauhdilla.

      Vähän tämä syksyn synkkyys meinaa viedä voimat. Olen sen tunnistanut itsestäni että pimeän aika väsyttää ja vetää mielialaa alaspäin. Mutta paras lääke sitä vastaan on liikunta ulkona. Synkkyys haihtuu kun harrastaa hikiliikuntaa.

      Tsemppiä kaikille syksyssä tarpojille!

      • Earo

        Venyttelen kyllä jälkeen. Lenkkien pituus vaihtelee 4-10km välillä, mutta viimeaikoina ollut 8km luokkaa. Vauhti sportstrackerin mukaan n 8km/h vauhtia, että ei mitään ihan hidasta hölkyttelyvauhtia mutta ei myöskään mitään pikajuoksua.

        Jep, munkin puolesta tsemppiä syksyssä liikkujille! Muistakaa näkyvyys: heijastimet ja otsalamput pimeisiin syysiltoihin!


    • Malvinae

      Hei taas kaikki!

      Lomalta on palattu ja reilun viikon päätin lasketella turvotusta ennen kuin käyn vaa'alla.
      Tänään aamulla olin tuntevinani vyötäröni taas, joten päätin tarttua härkää sarvista. Kiloja 64,4, rasvaprosentti 28,5 ja vyötärö 78cm. Olen taas äimän käkenä.

      Tämä siis sen jälkeen kun "kitu-dietin" jälkeen menen viikonsi all inclusive -resorttiin. En yhtään miettinyt mitä söin, joten ruokaa meni vähintään 9 lautasellista joka päivä. Enkä siis tosiaan puhu salaateista ja hedelmistä, vaan munista, pekonista, pihveistä, paahtovanukkaasta, mutta myös grillatusta kalasta, simpukoista, mustekaloista jne.

      Yhtenä aamuna kävin lenkillä rannalla, kerran pääsin body balance tunnille ja pari kertaa vesijumppaan. Uin toki joka päivä ja isoissa aalloissa se kävi kyllä ihan työstä.

      Tiesin, että alas on tultu esim 16.10 tehdyistä mittauksista (64.2 kg, 28.2% ja 77cm), mutta hämmentävän vähän. Eli ei edes viikon täydellinen ylensyönti romuta diettiä. :)

      Mitäs teille muille kuuluu?

    • Moikka taas!

      Syyskuussa mun paino oli alimmillaan vuosiin, eli 62,7 kg. Mä ajattelin, että 700 gramman pudottaminen ei voisi enää olla vaikeaa ja 10 kilon pudotus olisi nopeasti saavutettu. Sitten kuitenkin tulivat syksyn kiireet, liikunta jäi lähes kokonaan, ja epäterveellinen pikaruoka tuli mukaan kuvioihin.

      Muutama viikko sitten mä uskaltauduin vaa'alle ja se näytti yli 68 kiloa. Ihan turha oli selitellä että se oli vain iltapaino vaatteet päällä (tavallisesti mä punnitsen itseni aamulla ilman vaatteita). Ihan säälittäväähän se oli, koska mun 10 kilon pudotus oli ollut syyskuussa ainoastaan 700 gramman päässä!

      Siitä hetkestä lähtien mä olen elänyt todella niukalla ravinnolla. Tarkoitus oli saada ylimääräiset kilot pois ja saada selkeä stoppi roskaruoalle. Ja tänään aamulla kun mä itseni punnitsin, vaaka näytti vihdoinkin 62,5 kiloa! Nyt vielä puoli kiloa pitää nipistää ja sitten on tavoite täynnä!

      Sen jälkeen on tarkoitus monipuolistaa ruokavaliota ja jatkaa painonpudotusta maltillisempaan tahtiin. 62 kilon jälkeen uudeksi tavoitteeksi tulee 5-alkuisen vaa'annumerot, ja jos siihen pääsisi vaikka uudeksi vuodeksi niin olisihan se tosi siistiä! Lopullinen tavoite on 55 kg, mutta sillä ei ole ollenkaan kiire, koska rantakauteen on onneksi vielä reilusti aikaa... :-)

    • Malvinae

      Hei,

      Aikamoista heilahtelua sulla. Oletan, että kyseessä on ollut vaan nesteet, koska ei muuten parissa viikossa tipu 10% painosta, mutta jokatapauksessa hieno ryhtiliike! Olisi niin helppoa heittää kirves kaivoon kun tulee takapakkia.

      Millaisella ruokavaliolla olet "niukistellut"?

      Itselläni on loman jälkeen ollut vähän itsekuri kateissa, mutta houkutus kerrallaan tässä elelen, niin ja jumppa kerrallaan. Pitäisi keksiä jokin aerobinen liikuntamuoto, josta pitäisi, mutta nyt panostan lihaskuntoon.

    • Malvinae,

      juu, tuo 68 kilosta takaisin 62 kiloon oli kyllä näin nopeasti hurja pudotus. Mutta juuri niin kuin sanoit, paljon siitä oli varmasti nesteitä yms. Ja kun vähentää vaatteista n. puoli kiloa ja ottaa huomioon että se oli iltapaino niin ehkä sellainen 66-67 kiloa oli se "oikea" paino. Olin lisäksi syöpötellyt ihan hirveästi edellisenä viikonloppuna, niin sekin varmaan vaikutti. Joka tapauksessa vaa'an lukema kyllä pysäytti! Alkoi harmittaa ihan hirveästi, koska mielessä pyöri vain että jos ei olisi syksyllä pariksi kuukaudeksi repsahtanut, niin mun paino olisi jo alle 60 kiloa. :/

      Ekoina päivinä mä annoin mun kehon "puhdistua" kaikesta eli mun ruokavalio koostui vain nesteistä (tee, smoothiet yms.). Tässä vaiheessa lähtikin paljon painoa eli keho pääsi eroon paljosta turhasta. Sen jälkeen aloin syödä hiljalleen keittoja ja puuroa yms. kevyttä mutta kuitenkin vähän kunnollisempaa ruokaa. :-)

      Munkin pitäisi juuri tuota lihaskuntoa treenata! Energiankulutus on paljon tehokkaampaa kun on vähän lihasta. Ja sitten kun tästä vielä hoikistuu niin olishan se kiva jos alkaisi lihaksetkin vähän erottua enemmän. En todellakaan halua että vartalo olisi vain sellainen tyyppiä "luuta ja nahkaa"! Miten/missä sä treenaat, Malvinae?

    • Tänään aamulla vaaka näytti 61,5 kg, mikä tarkoittaa että mä olen pudottanut 10 kg viime keväästä (silloin 72 kg)! Ihan uskomatonta, miten nää kilot putoaa tätä tahtia. Tosin herkkuja en nyt ole syönyt enkä yhtään ylimääräistä pistä suuhuni, mikä on varmasti ollut isoin muutos.

      Viime keväänä mitat: 72 kg, 97 - 78 - 106 cm
      Mitat tämään: 61,5 kg, 92 - 69 - 99 cm

      Senttejäkin siis on mukavasti lähtenyt eli yhteensä 21! Vartalossani en itse näe valtavaa muutosta, koska muoto on kuitenkin sama ja valitettavasti perinteiset ongelmakohdat eivät ole paljon pienentyneet (reidet & lantio). Lisäksi olen hyvin siro, niin edelleen ylimääräistä löytyy... Tosin vatsasta on kadonnut turvotus ja se on mukavasti kiinteytynyt! Ja kyllähän se piristää kun kaverit huomaavat laihtuneen! :-)

      Seuraavaksi sitten alle 60 kilon! :-)

    • Malvinae

      Motivuksessä käyn. Nyt olen käynyt vain Adlonin vatsa-treenissä loman jälkeen, mutta spinningiin ja pumppiin pitäisi centeriin päästä.

      Nopea on tosiaan olliut sun tiputustahti. Sun mitat herättivät pienen kateuden puuskan. Itse olen 164 cm ja mität on luokkaa (arvio, en ole mitannut hetkeen 100/78/104 cm, sulla on paljon selkeämpi vyötärö kuin mulla! Tarkistin, etkä ole eden kovin paljoa lyhyempi kuin minä. :) äin ne ihmiset vaan on eri muotoisia.

      Yritän pikkuhiljaa saada taas motivaatiota kasaan ja kunnon pudotuksen liikkeelle. 60kg jouluksi olisi ihan mahdollinen tavoite minullekin, Will see.

      • yritän tosissani

        Hei! Oletpa coco_93_ hienosti saanut painoa pois. Sinulla on ollut tahdonvoimaa. Malvinae: hienosti lomaviikolla et kerryttänyt ylimääräisiä kiloja.

        Minun tilanteeni on nyt sellainen että kiloja on tullut lisää 1,5. Sokerista en pääse eroon. Olen miettinnyt olisiko kromista apua sokerinhimoon.

        Houkutus on suuri nyt aloittaa joku kitukuuri, paasto yms. Toisaalta saan iloa liikunnasta ja silloin en jaksa liikkua, mutta pakko kai se on että laihtuminen etenee.


    • Malvinae: sehän se juuri on että mitat on tosi yksilöllisiä. Mulla ne esim. ei paljasta mun pahinta ongelmakohtaa eli lantio-reisi-akselia. Vaikka ylävartalo onkin hyvässä kunnossa, niin hoikkaan alavartaloon on vielä toivottoman paljon matkaa, kun tällainen päärynän muotoinen olen... Vähän oikeastaan alkaa jo pelottaa, koska reisistä ei tunnu lähtevän mitään vaikka muuten olenkin 10 kiloa hoikistunut. Mutta hei, jospa siis päästään molemmat siihen 60 kiloon jouluksi! Se olisi kyllä mahtava joululahja! :)

      Yritän tosissani: tahdonvoimaa tämä kyllä onkin vaatinut, ja valitettavasti ihan liian monta epäonnistunutta laihdutusyritystä tätä ennen... Mutta nyt kun olen vihdoinkin tähän päässyt niin en aio enää päästää painoa kertymään vaan päinvastoin! :) Tuosta sun sokerinhimosta vielä, mulla itsellä se aina iskee kun ruoasta ei esim. saa tarpeeksi proteiinia tai kun syö vain "tyhjiä hiilihydraatteja" (esim. vaalea leipä, spagetti) sen sijaan että valitsisi täysjyvää. Voisiko sulla olla joku samantapainen syy? Ja hei, jos sokerinhimo iskee ja on pakko saada jotain, niin kokeile ihmeessä light-limsoja tms! Eipä nekään mitään superterveellisiä taida olla, mutta saattaa pelastaa makeanhimon iskiessä... :D

    • zarafit2015

      Vieläkö kerkiää mukaan? :D
      Pituutta 164cm ja paino 72-73kg, punnitsen aamulla tarkan painon. Huomenna siis tarkoitus aloittaa ja tavoitepaino 60kg, näin aluksi. Unelmapaino olisi 55kg tai vähän alle, jos kesään mennessä saisin sen itselleni, niin olisin enemmän kuin onnellinen. Mittarissa nyt 18 vuotta, jos tammikuun puoleen väliin kun täytän 19, alkaisi tuo 60kg häämöttää, niin oltaisiin jo hyvällä mallilla.

      Mulla on ollut ongelmana erittäin epäsäännölliset ruokailuajat. Joskus saatan olla jopa 30h syömättä ja joinakin päivänä taas vetää aivan järjettömät kalorimäärät.
      Mun on niin vaikea yrittää yksin laihduttaa, kun tuntuu ettei kukaan usko muhun.

      Jos vaan saisin täältä edes vähän tsemppausta, niin saattaisin jaksaa tavoitteeseen asti! :)

    • Malvinae

      Hei kaikille!

      Mulla on laihduttamisessa menossa tasainen kausi. Eli en usko, että hirmuna mennään suuntai tai toiseen, mutta vaakaa välttelen.

      Terve zarafit2015, sun mitat on just samat kuin mulla oli vuoden alussa. Tsemppiä tavoitteellesi! Kyllä sä pystyt siihen :) Täältä ainakin siihen saat tukea.

    • yritän tosissani

      Hei

      Tervetuloa zarafit2015! Meillä on melkein samat mitat mulla nyt paino 71 ja pituus 163cm.

      Olen itse saanut täällä hyvää tsemppausta. Painon suhteen tavoitteeni on 65 kg.

      Millä tyylillä aiot laihduttaa?

      Olin eilen 8 km hölkkälenkillä ja lähden tänäänkin ehkä 5 km hölkkäämään. Huomenna ja ylihuomenna on jumppa. Nautin liikunnasta. Vain syöminen on ongelma etten saa kiloja laskemaan :)

      Hyvää sunnuntaita kaikille!

    • Malvinae

      Yritän tosissani: hieno vauhti sulla tuntuu olevan päällä liikunnan suhteen. :) Hyvä, hyvä.

      Itse pääsin eilen pumppiin ja nyt lihakset muistuttavat siitä, että tauko oli liian pitkä. Vatsajumppa selkeästi ei ole pumpin korvike. :D Joulusuklaiden saapuminen kauppaan on ollut itsehillintäni turma viime viikon. Ehkä tällä viikolla saan vastustettua niitä pontevammin. Paino yhä 64.4 kg, joten ei suurempia muutoksia viime viikkoina,

      Miten teidän muiden syömiset muotoutuu? Itse syön suurimman osan päivistä n. 100-1500 kcal ja se ei riitä mulla painon putoamiseen. Useimpina päivinä juon työpäivän aikana vain kahvia runsaalla maidolla. Päivälliseksi syön tavallista kalorikasta kotiruokaa annoskokoon kiinnittäen huomiota. Lisäksi syön makeisia useampana päivänä viikossa ja sorrun lounaaseen ehkä kerta viikkoon.

      • Malvinae

        siis tarkoitin tietty 1000-1500 kcal :)


    • zarafit2015

      Kiitos tervetulotoivotuksista! Mulla tosin meni mönkään heti alussa, joten laihdutusurakka alkoikin vasta eilen. Lauantaina punnitsin itseni, 74kg.. :(
      MUTTA tänä aamuna oli tapahtunu joku jumalan ihme, puntari näytti 69,7kg???

      Voiko tosiaan olla, että pelkän veden lisäämisellä lähtee noin nopeasti painoa pois? Lauantaina ja sunnuntaina molempina päivinä varmaan 4 litraa vettä, samoin eilen ja tänään. Nesteitähän ne on jotka ensimmäisenä lähtee, mutta hyvältä se puntarin lukema tuntui!

      Mä aion laihduttaa siis ihan vaan vähentämällä kaloreita, herkut pois. Vaalea paskahöttöleipä ja juusto/rasvaiset leikkeleet pois leivän päältä. Leipänä ruispalaa tai näkkäriä. Säännölliset ruoka-ajat ja välipalat. Syön kaksi varsinaista ateriaa päivässä, joista toinen on aina salaatti. Varsinainen lämmin ateria koostuu kasviksista/salaatista, ja lihasta (yleensä kana) ja joko riisi tai pasta. Peruna turvottaa mun mahan ihan uusiin ulottuvuuksiin, niin sitä en muutenkaan ole pystynyt paljoa syömään. Ateriakoot tietysti pienempiä. Ja sitä vettä!! 3-4 litraa päivässä sitruunavesi ja vihreä tee.

      Välipaloina kasvikset/juurekset, yleensä porkkana ja/tai hedelmät. Uus lemppari on granaattiomena! Melko tyyris hetelmä on, joten se on sellanen superpalkinto jostain onnistumisesta :)

      Aamuisin syön annoksen puuroa mehukeitto ja marjat tai pari näkkäriä ja porkkanaa sitruunavesi. Iltapalana yleensä maitorahkaa mehukeitto ja hedelmiä/marjoja.

      Mulla ei siis todellakaan toimi itseni näännyttäminen jollain 500kcal/pv, joka on sekin tullut kokeiltua. Näillä eväillä ja ateriarytmillä pysyy energisenä eikä ala kiukuttaa. :)

      Aamiainen: Puuroa, mehukeittoa ja marjoja, sitruunavesi
      Välipala: Pieni ruisleipä päälliset (salaatti, tomaatti, kurkku) ja vihreä tee
      Lounas: Salaatti leipää
      Välipala: Vihreää teetä
      Päivällinen: Salaatti/kasvissosekeitto/liharuoka
      Välipala: Porkkanaa, hedelmää, sitruunavettä tai vihreää teetä
      Iltapala: Maitorahkaa mehukeittoa, marjoja/hedelmiä

      Tollanen on mun perus päivä. Yleensä jätän kolmannen välipalan kokonaan pois, tai iltapalan.

      Liikuntaa en ole lisännyt, koska olen töissä jossa olen jalkojeni päällä 7h putkeen. Se rasittaa paljon kroppaa ja olen usein tosi jumissa töiden jälkeen. Pakolliset koirien lenkitykset tulee 1krt päivässä heitettyä. Jossain vaiheessa aion suunnata taas kuntosalille, mutta nyt ei paikat kestä töiden lisäksi punttisalia.

      Onko teillä jotain motivaatiohenkilöä? Jotain jonka vartalon haluaisitte itsellenne.
      Mulla on Beyonce, vaikka sehän nyt ei mitenkään ole mahdollista kun itse olen vaaleaihoinen ja Beyonce tummaihoinen :D Mutta muodoista, hoikka vartalo, mutta omistaa silti leveän lantion ja tissin kokoiset tissit :D

    • Malvinae

      Hei,


      Pidän kovin Scarlett Johanssonin vartalosta, vaikka tiedänkin, että en itse koskaan tule olemaan niin kurvikas, tai ehkä juuri siksi. En tosin tiedä kuinka motivoivia tuollaiset ovat, lähinnä herättää epätoivoa.

      Mulla paino pysyy samoissa ja itsekuri on kovin hukassa.
      Saan ihan hyvin oltua syömättä alkuiltaan asti, mutta olen käynyt kahdesti leffassa tällä viikollaja molemmilla kerroilla on mukaan tullut 3€ irtokarkkipussi. Lisäksi kotona on joulusuklaita ja ruokaakin on tullut syötyä iltaisin isompia annoksia.

      Mulle ei sovi tuollainen usean ruokakerran systeemi, koska sillä vaan kasvaa kalorit liian korkealle. Paino tippuu vain, jos saan pidettyä kalorit 500-800 kcal. Se täyttyy jo desistä jauhelihaa ja 2 ruokalusikallisesta oliiviöljyä tai kolmesta banaanista.

      Liikuntapuolikin on selkeästi rappiolla ja ollut tovin, sillä edelleen reidet on kipeät sunnuntain pumpista.. _SUNNUNTAIN_! Täytyy katsoa milloin sitä uskaltaisi taas kohti motivusta. :D

      • ngh

        Lihaksesi ovat kipeät sen takia, ettet saa tarpeeksi hiilihydraatteja ruokavaliostasi. Nopeiden hiilihydraattien nauttiminen viimeistään 30-60 min päästä treenistä edistää lihasten palautumista.

        Tuo VLCD on kitudieetti, mistä sulle jää loppupeleissä pahasti harventuneet hiukset, huono iho, kärsineet hampaat ja keho on kuin tyhjä nahkasäkki, kun lihakset loppuvat kesken ennen kaiken rasvan palamista.

        Useamman aterian rytmi sopii kaikille, kun koostaa sen terveistä vaihtoehdoista, esim. 3x400 kcal ateriaa, ja 2x 150kcal välipalaa. Jos lihakset ovat surkastuneet jo sille tasolle, että perusaineenvaihdunta on alle 1000 kcal, sitten pitää syödä tarpeeksi ja kurota umpeen plussakaloreiden ylijäämä liikunnalla.

        Millaista painonpudotusta haet kehonkoostumuksen osalta? Lihasten surkastumista, rasvan palamista vai nesteiden poistoa?


    • Malvinae

      Tarkoitukseni on laskea painoni 55-60 kg ja sen jälkeen aloittaa muokkaaminen. En halua vartaloa, jossa on lihaksia pehmeän ja paksun rasvakerroksen alla.

      Edes raskaampi liikunta ei riitä siihen, että painoni putoaisi, jos syön 1500 kcal päivässä. (Pumppi tai spinning 4 kert. viikossa).. ärsyttävää, mutta testattu fakta.

      Tällä viikolla hiilihydraattien puute ei tosiaan voi olla palautumiseni viivästymisen syy, koska suklaata, karkkia ja pastaa on mennyt. Jumpan jälkeen söin haloumijuusto-siemen-qinoasalaattia kalapuikkojen kera ja ruisleivän juustolla ja kinkulla ennen sitä. Eli hiilihydraatteja tuli syötyä ja yhteensä n. 1000 kcal päivässä ja -400 kcal pumpista -> ei selkeää painonlaskua.

      Esimerkkini ei ollut koko ruokavalioni, vaan osoitus siitä, että kuinka vähiin minun tulisi syömiset vetää, jotta laihtuisin ja nyt en tosiaan ole laihtunut, koska itsekurini ei ole riittänyt. Laadukas ruokavalioni jokatapauksessa ei ole, kalorit on siinä 1000 kcal paikkeilla, joka yhden jumppatunnin viikossa kanssa riittää pitämään painoni tasaisena.

      Mutta nyt varasin vatsaa-jumpan perjantaille. Ehkä se menee kevyemmin, kuin pumppi, jota voisin kokeilla alkuviikosta uudestaan.

    • zarafit

      Mä oon vähän samalla linjalla. 55-60kg kun on puntarissa, niin sitten alkaa kunnon salitreenit. Siihen asti kevyempää liikuntaa tuon työn ohella.

      Oon jotenkin tosi innoissani tästä, mulla on ihan mahtava olo, vaikka tätä on mennyt vasta 4 päivää. Mun olo on jo nyt niin paljon kevyempi, aamulla jännätään mitä puntari näyttää.

      Jotenkin nyt on mennyt paljon helpommin kuin aikaisempien laihdutusyritysten kanssa. Mun ei oo yhtään tehnyt mieli karkkia/suklaata tai oikeastaan yhtään mitään epäterveellistä. Enkä ole edes nälkäkuoleman partaalla :D Säännöllinen ruokarytmi todellakin auttaa! Ainoa herkku mitä oon syönyt on proteiinipatukka, jonka söin työpäivän ja koirien kanssa tehdyn metsälenkin jälkeen ennen ruuanvalmistusta. :)

      Parin viikon päästä on ensimmäiset pikkujoulut, täytyy jo henkisesti valmistautua selväpäisyyteen! Vaikka ei se mulle ole koskaan mikään ongelma ollut, alkoholia tulee muutenkin juotua vain muutamia kertoja vuodessa. :)

    • Malvinae

      Hienolta kuulostaa zarafit! Mitäs vaaka kertoi?

      Itse olen firman pirskeissä juonut mineraalivettä sitruunalla/limellä/kurkulla, maistuu hyvälle ja on terveellistä.

      • yritän tosissani

        Täällä vaan jumittaa paino. :( Hikiliikuntaa teen väh. 3 tuntia viikossa.
        Ruokailut olleet kohtuudessa. SIISPÄ aloitin pika avuksi nutrauksen tänään.
        Pyrin nutraamaan muutaman päivän ainakin. En uskalla luvata enempää edes itselleni vaikka haluaisinkin.

        Miten muilla on mennyt?


    • Malvinae

      Hei kaikki,

      Minulla on joulunaika kovin haastavaa: nälkä, väsy ja houkutukset.
      Olen saanut painon pysymään samassa, mikä on jo torjuntavoitto minulle. Olen aikalailla tyytyväinen tilanteeseen, jos saan painon pidettyä alle 65:ssa.

      Uskon/suunnittelen ottavani rypistyksen sitten tammikuussa.

      • yritän tosissani

        Hyvä Malvinae että saat painon pysymään samassa. Minulla liikkuu 1-2 kiloa välillä plussaa ja välillä miinusta, Joulunaika on kovin haastavaa todellakin. Minua kyllä motivoi matka jonka teen tammikuun alussa. Mutta mielitekoja on liikaa!


    • Malvinae

      Hei kaikille!

      Niin on vuosi vaihtunut ja on aika karistaa joulukilot. Itselleni niitä kertyi yksi, mikä hämmästytti kaikn tuo ahmitun suklaan jälkeen.

      Mutta nyt on Motivuksen kausikortti (toukokuun loppuun) ja tein uuden vuoden lupauksen käyttää sitä vähintään kahdesti joka viikko. Lisäksi lupasin tehdä lankkuhaasteen ja 100 punnerrusta -haasteen alkuvuoteen.

      Nämä kaikki saavat tukea minua perimmäisessä tavoitteessa, joka on -1kg/vk.
      Homma alkoi 65.3kg:lla torstaina.

      Miten muiden joulut ja uudenvuoden alku on mennyt?

    • nojjuuu

      menny iha ok.

      näytä stringit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe