Ilmavoimat

lentopoika

Hei, olen lukion 2 luokalla oleva poika, jonka haaveena olisi päästä lentorukkiin. Haluaisin kysyä, että jos on oikein halukas ja motivoitunut niin vaikuttaako se testien ohella läpäisyyn? Olen pitkällä matikalla, mutta ongelmana on se, että en ole kovin hyvä sellasissa palikkatesteissä.... sain tulokseksi jotain 120 joskus jostakin testistä... niin ajattelin vain, että onko mitään mahdollisuuksia päästä lentämään jos tyrii noi palikkajutut? harmittaa vaan niin pirusti jos unelma ammatti menee sivu suun.... ku iha pikkusesta asti ollu kiinnostunu lentsikoista

24

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+6

      ei noi lentäjät mitään tiedemiehiä ole, joten sinällään lukiomenestys on aivan sama. ne pari puolituttua, jotka tiedän lentorukkiin menneen olivat keskivertoa heikompia lukio-oppilaita. yleensä vaan tahtoo olla, oli ammatti mikä tahansa, jotka höpöttää motivaatio ja lapsuusunelma -skeidaa, leijuvat epärealistisissa pilvilinnoissa ja sanoisin, että näitä tapauksia ei tulla valitsemaan.

      • 6565555444

        Okeei eli motivaatiosta ei hyötyä verrattuna testeihi?


      • silmälääkäri
        6565555444 kirjoitti:

        Okeei eli motivaatiosta ei hyötyä verrattuna testeihi?

        mikä ihmeen motivaatio? mitä se tarkoittaa?


    • Älä usko trolleja. Aseta itsellesi tavoite. Mene sitä kohti. Saavuta se. Keskity lukiossa matematiikkaan, englantiin, fysiikkaan ja liikuntaan. Unohtamatta äidinkieltä. Se on oleellisin esivalmistelu tässä vaiheessa.

      Tahto ja motivaatio ovat juuri ne tärkeimmät driverit tavoitteellisessa toiminnassa.

    • 234242424242424

      Okei kiitos... pelkäsinkin jo, että jos unelmoi jostakin pitkään ni siitä ei olisikaan hyötyä... tottakai testit ratkaisee suurimman osan, mutta saa nähdä mitä käy :) kiitos!

      • silmälääkäri

        niin miten tämä sun motivaatio ilmenee? höpötätkö sä päivästä toiseen tätä sun lapsuusunelmaa, että meinaa muut ihan hulluks tulla vai mitä se tarkottaa? monella meinaan on nykyään pelisilmää, mutta taito ja kyky toteuttaa sitä silmää puuttuu kokonaan. ne kuitenkin ettii kavereita, joilla on sekä pelisilmää, että oikeesti taitoo toteuttaa sitä. luulen, että ei kannata jauhaa haastattelussa ollenkaan tätä höpöhöpöskeidaa, tee sitä ihan omalla ajalla, jos siitä ittelle tulee hyvä olo, mutta en usko että se oikein kehenkään uppoo.


    • asasasasasasasasaas

      haluaisin vielä kysyä tosta näöstä liittyen lentorukiin, eli kun noi lasit saa olla niin saako olla siis hajataittoa? vai mitenkä se on? itsellä näöntarkkuus oli jotain 1.25 tai enemmän... riittääköhän se?

      • silmälääkäri

        Näkö:

        Silmälasit sallitaan hakijoille vuodesta 2013 lukien. Näkökyvyn tulee olla ilman silmälaseja 0.5 ja silmälaseilla korjattuna 1.0 molemmissa silmissä. Silmän taittovirhe saa olla enintään 2.5 - -1.5 diopteria. Leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu. Lisäksi edellytämme virheetöntä värinäköä.


      • iytffcjkkoiuj
        silmälääkäri kirjoitti:

        Näkö:

        Silmälasit sallitaan hakijoille vuodesta 2013 lukien. Näkökyvyn tulee olla ilman silmälaseja 0.5 ja silmälaseilla korjattuna 1.0 molemmissa silmissä. Silmän taittovirhe saa olla enintään 2.5 - -1.5 diopteria. Leikkauksilla korjattu näkö ei ole sallittu. Lisäksi edellytämme virheetöntä värinäköä.

        Kiitos ja tosta unelmasta, että en höpötä kenellekkään mitään... Mutta jos joku haluaa puhua lentsikoista ni tottakai. Kun hävittäjiä lentää yli niin seurailen niitä jos mahdollista... Emmää kenellekkää kehuskele mitää yms... Iha omana tietonani piän.


    • Vanhan palaute

      Parin vuoden päästä olet kutsunnoissa. Sano siellä, mihin haluat. Se ei mene niin, että saat päättää, mihin joudut. Kutsunta-ajat eri aselajeihin ovat olleet erilaiset. Jos olet matematiikassa hyvä tai kohtalainen, se osoittaa johdonmukaisuutta. Sitä tarvitaan ilmassa. Unohda palikat, ne hoituvat. Onnea ja menestymistä.

      • jgxfghjvvv

        Okei kiitos! No mulla on pitkä matikka joka on 6-7 arvosanojen välillä ja yläasteella se oli 8-9 mutta eipä tuo yläaste vaikuta


      • minä.vielä
        jgxfghjvvv kirjoitti:

        Okei kiitos! No mulla on pitkä matikka joka on 6-7 arvosanojen välillä ja yläasteella se oli 8-9 mutta eipä tuo yläaste vaikuta

        Että taidan tipahtaa matikkaosiossa


      • 4+4
        minä.vielä kirjoitti:

        Että taidan tipahtaa matikkaosiossa

        Palikkatestin "matikka"osiossa kysellään sitä, mitkä luvuista ovat seitsemällä tai yhdellätoista jaollisia. Siellä ei lukion oppimäärällä tee yhtään mitään.


      • gghjvccf
        4+4 kirjoitti:

        Palikkatestin "matikka"osiossa kysellään sitä, mitkä luvuista ovat seitsemällä tai yhdellätoista jaollisia. Siellä ei lukion oppimäärällä tee yhtään mitään.

        Okei


      • Helppo temppu
        minä.vielä kirjoitti:

        Että taidan tipahtaa matikkaosiossa

        Et varmasti tipahda! Välillä vähän veto loppuu, mutta sakkaamiseen se ei automaattisesti johda. Kun nokka on alas, vauhti kiihtyy ylösvetoon.


      • minä vielä
        Helppo temppu kirjoitti:

        Et varmasti tipahda! Välillä vähän veto loppuu, mutta sakkaamiseen se ei automaattisesti johda. Kun nokka on alas, vauhti kiihtyy ylösvetoon.

        Okei toivotaan ja kiitos! Mites ton luonteen osalta ni miten sitä tutkitaan? Millainen pitää luonteeltaan olla? Olen hyvin rauhallinen yms... Täytyykö olla vilkas tai jotain.. Tyhmiä kysymyksiä mutt kiinnostaa niin paljon niin ja olen 184cm pitkä niin luulen että reiteni ovat liian pitkät


      • Vanha taas
        minä vielä kirjoitti:

        Okei toivotaan ja kiitos! Mites ton luonteen osalta ni miten sitä tutkitaan? Millainen pitää luonteeltaan olla? Olen hyvin rauhallinen yms... Täytyykö olla vilkas tai jotain.. Tyhmiä kysymyksiä mutt kiinnostaa niin paljon niin ja olen 184cm pitkä niin luulen että reiteni ovat liian pitkät

        Jokainen on oma luonteensa. Porukassa on kaikenlaisia tyyppejä, jotka tulevat juuri tunnetuiksi luonteestaan. En itse ymmärtänyt vanhaa opettajaani, kun hän sanoi "että oli lentänyt koko sodan ajan selkä edellä". Homman miehistöjaossa arvaat. Hän oli oma tyyppinsä. Niitä riittää onneksi. Se on homman suola. En perusta tätä mihinkään tutkimukseen, mutta käytännössä olen nähnyt hitaina pidettyjen miesten toimivan tilanteen tullen nopeiten. Reaktiokyky on eri asia kuin luonteenpiirre.


      • minävielä
        Vanha taas kirjoitti:

        Jokainen on oma luonteensa. Porukassa on kaikenlaisia tyyppejä, jotka tulevat juuri tunnetuiksi luonteestaan. En itse ymmärtänyt vanhaa opettajaani, kun hän sanoi "että oli lentänyt koko sodan ajan selkä edellä". Homman miehistöjaossa arvaat. Hän oli oma tyyppinsä. Niitä riittää onneksi. Se on homman suola. En perusta tätä mihinkään tutkimukseen, mutta käytännössä olen nähnyt hitaina pidettyjen miesten toimivan tilanteen tullen nopeiten. Reaktiokyky on eri asia kuin luonteenpiirre.

        Olisi hienoa kuulla tarinoita :) muuten millaisia ne psykologiset testit on? Jotkut niistä on vaitiolovelvollisia mutta eikai kaikki? Minkä tyylisiä?


      • ljyyre
        minävielä kirjoitti:

        Olisi hienoa kuulla tarinoita :) muuten millaisia ne psykologiset testit on? Jotkut niistä on vaitiolovelvollisia mutta eikai kaikki? Minkä tyylisiä?

        Esimerkiksi 400 kysymystä ja samaa asiaa kysytään useita kertoja eri muodossa.


      • minä
        ljyyre kirjoitti:

        Esimerkiksi 400 kysymystä ja samaa asiaa kysytään useita kertoja eri muodossa.

        Okei kiitos ! Eli jos menee ekassa valehtelemaa ni se tulee ilmi myöhemmässä vaiheessa


      • Erityyppi
        minä kirjoitti:

        Okei kiitos ! Eli jos menee ekassa valehtelemaa ni se tulee ilmi myöhemmässä vaiheessa

        Lisään nyt tähän uuden kysymyksen kun en muualtakaan löytänyt aktiivista keskustelua. Eli onko mahdollista päästä esikarsintavaihe ykkösestä läpi jos pitkä matikka on 5-7 arvosanojen välillä?


      • Peter__T

        Siitä tuskin kenelläkään palstakirjoittelijalla on varmaa tietoa. Lähetä sähköpostilla kysymyksesi suoraan Ilmasotakouluun, osoitteeseen [email protected] niin saat totuudenmukaisen vastauksen.


    • llkkkh

      ei oo

    • EverstiLuutnantiSPOL

      Kantsii sitten muistaa että vaikka poikarakkaus onkin yleistä ja hyväksyttävää ilmavoimissa ja erityisesti lentäjien keskuudessa, ei kantsi mennä puhumaan niissä valintakokeissa poikaystävistä jne. Homoilun aika koittaa sitten myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe