Olis profetiaa

Tuttujuttuko?

73

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OFFI10001

      Olen jo kertonut tuo Tukholman profetia ja sen levittäminen on hätävalhe , helluntaityyppisten uskovien levittämänä.
      Koska heidän profetiansa menivät parastaennen päivättynä umpeen 1981 ja Dan.9.27. jakeen väärintulkinnan aikamääritten umpeuduttua 1988.

      Koska 1948 israelin synnystä 40 vuotta = 1988 ja sitä ennen nennen 7 vuotista vaivanaikaa Jeesuksen piti tulla.

      Muistona vielä tuolta jajalta kertoo pylväissä vieläkin teksti,
      " MISSÄ VIETÄT IÄISYYTESI" ja " JEESUS TULEE OLETKO VALMIS"

      • -jarmo-

        Oletko sä Tuhis koskaan ajatellut mihin aikasi pistät? Olet kuin stereotyyppiesikuva raamatullisesta kuvauksesta jossa kuvataan henkilöä sanoin, "voi sitä joka..."

        Esimerkit:
        He kysyvät, missä on sinun todistuksesi täyttymys?
        He ksyyvät, missä on sinun Herrasi tulemus ja ilmestys?

        Vastaus kuuluu, että he tulevat sen näkemään ja sinä päivänä he rukoilevat että kalliot heittäytyisivät heidän päällensä, koska kuka voi Jumalan kirkkautta kestää!


      • OFFI10001

        Anteeksi taas horinani. Minun kirjoituksiini ei kannata paljon paneutua, sillä ne ovat horinatautini ansiosta kokonaan uuden uskonnon peruste. Teillä kun on se Raamattu, uskovilla opinkirjana, niin siihen en puutu enää.


    • Ja vielä pian

      Jeesus todellakin tulee. Oletko valmis?

    • offi10001

      Paljon on kirjoitettu, paljon toistettu , käännetty ja väänetty.

      Mutta jo jotkut tiesivät tämän 2000 vuotta sitten , siitä on jäänyt viitteitä Uuteen tepahoista teoistastamenttiinkin,- koska Jeesuksen takaisintulon ajankohta oli laatittu tapahtuvaksi jo apostolien elinaikana, mm , " kaikki eivät kuolemaan nuku".

      Mutta jos kerroin tuon 1948 sukupolvi 40 vuotta on 1988 ja sitä ennen 7 v vaivanaikaa Jeesuksen piti tulla helluntaityyppisten uskonoppien mukaan ,
      tietää tämän Leo Meller ja Markku Vuorinenkin että metsään meni, mutta eivät he kerro koska olivat sisällä tuossa valheherätyksessä ja ovat yhä.
      Jos usko on niin ei näe sitä kuinka karmeaa on tuollaisten valheitten levittäminen.

      Tuohon aikaan ihmisille oli maanjäristykset ja luonnonkatarsoofit Jumalan rangaistus pahoista teoista.
      Nyky maailmassa tiedämme ettei niin ole ja tiedämme senkin ettei nuo luonnonkatasroofit valitse uhrejaan heidän tekojensa tähden valiten hyvät ja pahat
      Joten ei kannata mahtailla sillä että hakeutuisin kallionkoloihin kirkkautta pakoon , vaan päinvastoin kerron teille noista uskovien tekemistä virheistä sokean uskon ja katumattomuuudessa ei he tunnista pieleen menneitä profetioita valheiksi .

      Joten en ole menninkäinen vaan PÄIVÄNSÄDE !

      • -lapsi-

      • -lapsi-
        -lapsi- kirjoitti:

        Tukeudun Raamattuun ja historiaan. Herran fyysisen paluun takarajan laskukaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) = 2028. Uskon tempaukseen ennen vaivanaikaa. Koska vaivanaika kestää 7 vuotta, uskon tempauksen takarajavuoden olevan 2021.

        On tärkeää siunata.
        http://www.weblessisrael.org/

        Muistiin
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
        http://libanoninlumi.vuodatus.net/lue/2013/11/israelin-valtion-synty

        "God is in charge."

        Sattumaa ei ole. Jumala säätää kaiken uskomattomalla tarkkuudella (kts. 09:30-10:40).
        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30s
        https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30s


      • Netpunk
        -lapsi- kirjoitti:

        Tukeudun Raamattuun ja historiaan. Herran fyysisen paluun takarajan laskukaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) = 2028. Uskon tempaukseen ennen vaivanaikaa. Koska vaivanaika kestää 7 vuotta, uskon tempauksen takarajavuoden olevan 2021.

        On tärkeää siunata.
        http://www.weblessisrael.org/

        Muistiin
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
        http://libanoninlumi.vuodatus.net/lue/2013/11/israelin-valtion-synty

        Aina vaan tempaus on ja pysyy John Darby Nelsonin vuonna1830 keksimänä harhaoppina.


      • offi10001
        -lapsi- kirjoitti:

        Tukeudun Raamattuun ja historiaan. Herran fyysisen paluun takarajan laskukaava: 1948 (Israel-valtio) 80 (ihmisen ikä max) = 2028. Uskon tempaukseen ennen vaivanaikaa. Koska vaivanaika kestää 7 vuotta, uskon tempauksen takarajavuoden olevan 2021.

        On tärkeää siunata.
        http://www.weblessisrael.org/

        Muistiin
        https://www.youtube.com/watch?v=09pmTh64vD8
        http://libanoninlumi.vuodatus.net/lue/2013/11/israelin-valtion-synty

        Samapa tuolle 1948 vuosilukukaan ei ole mikään luku Raamatussa niinpä laskutoimitus on myös väärä.
        1948 80 = 2028 ja tempaus sitä ennen 2021 , ja joko lopetat Jeesuksen oottamisen ?
        (Muuten on jo keksitty uusia vuosilukuja nuoremmille sukupolville valmiiksi.)

        Israelin valtion synty ei liity minkäänlaiseen Raamatun V.t. ennustukseen , vaan se on Sionismi opin tuote ja siellä vedotaan juutalaisten historiasta tietämättömien kristittyjen hyvään tahtoon ja auttamishaluun muutossa Israeliin.


      • offi10001
        offi10001 kirjoitti:

        Samapa tuolle 1948 vuosilukukaan ei ole mikään luku Raamatussa niinpä laskutoimitus on myös väärä.
        1948 80 = 2028 ja tempaus sitä ennen 2021 , ja joko lopetat Jeesuksen oottamisen ?
        (Muuten on jo keksitty uusia vuosilukuja nuoremmille sukupolville valmiiksi.)

        Israelin valtion synty ei liity minkäänlaiseen Raamatun V.t. ennustukseen , vaan se on Sionismi opin tuote ja siellä vedotaan juutalaisten historiasta tietämättömien kristittyjen hyvään tahtoon ja auttamishaluun muutossa Israeliin.

        Horinat loppu nyt.


    • Netpunk

      lapsi, jos voitat kenossa pikkusumman, niin onko jahve peukaloinut kenokonetta?

      • INHOTTAVA REALISTI

        Netpunk
        Aiot siis jatkaa narsistista linjaasi. Täällä on moni yrittänyt sinulle selittää kristillisyyden ja Raamatun asioita, mutta inttäminen ja jankutus jatkuu.
        Pystytkö koskaan ajattelemaan, miltä muista lukijoista tuntuu katsella inttämistäsi ja psykopaattista, ateistista asennettasi profetaallisella palstalla.
        Psykopatiaanhan kuuluu, että mitään rajoja ei ole olemassakaan, olen vain minä, minä, minä...
        Arvosta ja kunnioita muita ihmisiä sen verran edes, että lopetat ateistina inttämisen raamattullisella, profetallisella palstalla.
        Todella olet esimerkki luonnehäiriöstä. Meistä moni on huomannut asian.


      • Netpunk
        INHOTTAVA REALISTI kirjoitti:

        Netpunk
        Aiot siis jatkaa narsistista linjaasi. Täällä on moni yrittänyt sinulle selittää kristillisyyden ja Raamatun asioita, mutta inttäminen ja jankutus jatkuu.
        Pystytkö koskaan ajattelemaan, miltä muista lukijoista tuntuu katsella inttämistäsi ja psykopaattista, ateistista asennettasi profetaallisella palstalla.
        Psykopatiaanhan kuuluu, että mitään rajoja ei ole olemassakaan, olen vain minä, minä, minä...
        Arvosta ja kunnioita muita ihmisiä sen verran edes, että lopetat ateistina inttämisen raamattullisella, profetallisella palstalla.
        Todella olet esimerkki luonnehäiriöstä. Meistä moni on huomannut asian.

        Niinkö?


      • -lapsi-
        INHOTTAVA REALISTI kirjoitti:

        Netpunk
        Aiot siis jatkaa narsistista linjaasi. Täällä on moni yrittänyt sinulle selittää kristillisyyden ja Raamatun asioita, mutta inttäminen ja jankutus jatkuu.
        Pystytkö koskaan ajattelemaan, miltä muista lukijoista tuntuu katsella inttämistäsi ja psykopaattista, ateistista asennettasi profetaallisella palstalla.
        Psykopatiaanhan kuuluu, että mitään rajoja ei ole olemassakaan, olen vain minä, minä, minä...
        Arvosta ja kunnioita muita ihmisiä sen verran edes, että lopetat ateistina inttämisen raamattullisella, profetallisella palstalla.
        Todella olet esimerkki luonnehäiriöstä. Meistä moni on huomannut asian.

        IR (en tiedä oletko sinä se vanha tuttu IR). Luojamme päättää ja säätää. Ateistit ovat täällä, jotta me muut voimme siteerata heille ja muille lukijoille Raamattua. Raamattu on tärkeä, koska se elävöittää.


    • Vahvistakaa veljiä

      Nyt tolkkua. Sivistyneesti kirjoittavat on sama kuka kirjoittaa, mutta jatkuva, vuosikausia jatkunut trollaaminen on sääntöjen vastaista inttämista ja jankutusta samoista asioista, Jumalaa ei ole raamattu on satukirja.
      On aika ajatella uskovia kirjoittajia. Niitä, jotka eivät luule olevansa Jumalaa suurempia, eli ymmärtävät Jeesuksen sanat. "Ei kukaan tule minun tykö, ellei Isä häntä vedä."
      Vuosien trollaaminen ja inttäminen uskovien lukijoiden kustannuksella ei totisesti ole Jumalan vetämistä puoleensa.
      S24 palstoilla tämä niitä harvinaisuuksia oleva palsta, johon yleensä uskovat saa kirjoittaa. Paljon on palstoja muille aiheille, joista uskosta kirjoittaminen on kiellettyä ja viestit poistetaan.
      Emme luovuta palstaa trolleille. Ikävää lukeakin palstaa kun joka ketjussa on joku ateisti väittämässä samaa, iänikuista satuaan, eikä muutosta tule, ellei uskovat nosta päätään ja luovu turhista luuloistaan.
      Kristuksen ruumis on yhtenäinen ja Kristus on sen ruumiin pää.


      Turhaa on tuuleen huutaa ja kävellä muiden uskovien yli.


      16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
      16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"

      2.Korinttolaiskirje:
      6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?


      1Piet. 5:14
      Tervehtikää toisianne rakkauden suunannolla. Rauha teille kaikille, jotka Kristuksessa olette!


      Room. 16:16 Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki Kristuksen seurakunnat tervehtivät teitä.
      1Kor. 16:20 Kaikki veljet lähettävät teille tervehdyksen. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla.

      • Netpunk

        jumala siis peukaloi kenokonetta uskomattomalla tarkkuudella niin, että voitot osuvat uskoville.
        jumala siis säätää ja päättää siitä uskomattomalla tarkkuudella, että tietty uskova liukastuu kadulla juuri tiettyyn banaaninkuoreen halkaisten kallonsa.
        Raamatun siteeraaminen ei ole uksovien monopoli. Raamattua voi siteerata ateistikin. Tässä elävöittävää raamatunsanaa siitä, kuinka jahve on kovin kiinnostunut esinahkoista.
        1Sam18: "25 ja Saul neuvoi heitä sanomaan Daavidille: "Kuningas haluaa morsiamenhintana ainoastaan sata filistealaisten esinahkaa kostoksi vihollisilleen." Itse asiassa Saul pyrki vain siihen, että Daavid sortuisi filistealaisten käsiin.
        26 Saulin miehet kertoivat Daavidille nämä sanat. Daavidista oli mieluisaa päästä tällä tavalla kuninkaan vävyksi, ja määräaikaa odottelematta 27 hän lähti miehineen liikkeelle ja tappoi kaksisataa filistealaista. Daavid toi mukanaan heidän esinahkansa ja laski ne kaikki kuninkaan eteen päästäkseen kuninkaan vävyksi. Ja Saul antoi hänelle tyttärensä Mikalin vaimoksi. "


      • -jarmo-
        Netpunk kirjoitti:

        jumala siis peukaloi kenokonetta uskomattomalla tarkkuudella niin, että voitot osuvat uskoville.
        jumala siis säätää ja päättää siitä uskomattomalla tarkkuudella, että tietty uskova liukastuu kadulla juuri tiettyyn banaaninkuoreen halkaisten kallonsa.
        Raamatun siteeraaminen ei ole uksovien monopoli. Raamattua voi siteerata ateistikin. Tässä elävöittävää raamatunsanaa siitä, kuinka jahve on kovin kiinnostunut esinahkoista.
        1Sam18: "25 ja Saul neuvoi heitä sanomaan Daavidille: "Kuningas haluaa morsiamenhintana ainoastaan sata filistealaisten esinahkaa kostoksi vihollisilleen." Itse asiassa Saul pyrki vain siihen, että Daavid sortuisi filistealaisten käsiin.
        26 Saulin miehet kertoivat Daavidille nämä sanat. Daavidista oli mieluisaa päästä tällä tavalla kuninkaan vävyksi, ja määräaikaa odottelematta 27 hän lähti miehineen liikkeelle ja tappoi kaksisataa filistealaista. Daavid toi mukanaan heidän esinahkansa ja laski ne kaikki kuninkaan eteen päästäkseen kuninkaan vävyksi. Ja Saul antoi hänelle tyttärensä Mikalin vaimoksi. "

        Eipä ole uskoaan vailla oleva Netpunk Raamattuunsa perehtynyt, vaikka siteeraaakin sujuvasti, koska lukee sitä kuin Arto Paasilinnaa luetaan.

        Lähes kaikkiin Raamatussa olleisiin vanhan testamentin julmuuksiin liittyy vertaus Jeesuksesta, kuten tässäkin. Saul esittää tuossa Jumalan veratuskuvaa ja kuinka ollakaan Daavid Jeesusta. Filstealaiset taas esittävät maailmaa ja nuo 200 ympärileikattua kuollutta, ovat oksastettu Jeesukseen, he kuolivat. Saulin perimmäinen tahto oli jättää Daavid filistealasiten käsiin, kävi niin kuin pitikin ja lopputulos oli juuri se mitä pitikin, Jeesus voitti kuoleman ja toi mukanaan saaliita. Nämä olivat nuo ympärileikatut irti "Aatamista".
        Lopussa Saul profetoi antamalla tyttärensä, Israelin Jeesukselle.

        Että siinä sulle oppitunti, Kiitos paljon kun toit sen tänne.

        By the way, koskas sinä päästät irti tuosta talutusnuorasta, jolla annat itseäsi täällä riepoteltavan? Se on kamalan näköistä kun joku pyörii päivät pitkät toisten vihan ja katkeruuden käsikassarana.


    • Netpunk

      Apostolit kirjauttivat muistiin jeesuksen sanoiksi väitettyjä lausahduksia. Varhaisimpiin lähteisiin tukeutuva raamatuntutkimus on osoittanut monet apostolien jutut lisäysksiksi ja jopa väärennöksiksi.
      Uskotteko vääristeltyyn ilmoitukseen jeesuksesta? Miten korjaatte apostolisen huijauksen? Miten käsittelette Paavalin ja Pietarin väliset eriävät käsitykset ja teologiset jännitteet oikeasta ilmoituksesta?

      • vastausta vailla

        Miksei uskovat vastaa selviin järjellisiin kysymyksiin? Eivät kai pysty.


      • -jarmo-

        Hyvä Netpunk, koskas sinä lakkaat jälleen kerran hakkaamasta vaimoasi?

        ...ja vaihteen vuoksi, koskas sinä lakkaat olemasta ex. katkera uskovainen?

        Esität muka fiksuja ja akateemisia kysymyksiä, joista teet kuin ennalta julkisesti hyväksyttyjä ristiriitoja. Kuitenkin puhut itseäsi korkeammista asioista, tai ainakin tehty pelastustyö on itseäsi korkeampaa, joskin universaalilla tavalla.
        Vaikka teologian laitos onkin jonkin sortin akateeminen instituutio meillä Suomessa, niin ongelma on siinä että se asettuu Jumalan yläpuolelle. Siellä tehdään useimmat vääristymät joista puhut... olen itse nähnyt kuinka vain yksi vahva auktoriteetti kykenee muuttamaan neuvottelukunnassa totuutta.


    • Netpunk

      Kas, jarmo kiitänyt lapsen avuksi kuten Sanco Panza Don Quijoten avuksi.
      Minun ei ole tarvinnut lopettaa vaimoni hakkaamista, koska en ole ollut koskaan naimisissa.
      Minun ei ole tarvinnut lopettaa olemasta ex.uskova, koska en ole koskaan uskonut mihinkään yliluonnolliseen. Olen ollut ateisti koko ikäni.
      Meitä ateisteja pyöri teologian laitoksella muutama. Ei liene yllätttävää?
      Minun on helppo asettua jumalan yläpuolelle, koska jahve on aika rääpäle ja hyvin hyvin pieni, maailmankaikkeuden mittakaavassa lähes olematon.
      jarmo, mitä kiemurtelet jä väistelet? Eikö jumalasi annakaan vastauksia rukouksistanne huolimatta. Apologiasi oli niin ontuva, että hymyilyttää.
      Joko sinä olet lopettanut syntisen runk.kaa.mi.sen?

    • Ja heti

      Lopeta uskovien solvaaninen.
      Jeesuksen Kristuksen nimessä, paholainen ulos täältä.

      • Netpunk

        Niinkö?


    • Niin*

      1. Tim. 4:7

      Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.
      2. Tim. 3:5
      heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
      Tit. 3:10
      Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

    • Netpunk

      Kirkkoisä Augustinus sanoi, että evankeliumi tulee hylätä, jos yksikin evankeliumien väite osoittautuu epätodeksi.
      Aloitetaan raamatun ruuminavaus tästä:
      Historiantutkimus on osoittanut, että keisari Augustuksen aikana, ei pantu täytäntöön koko Rooman valtakunnan laajuista verollepanoa siten, että perhekunnittain olisi matkustettava kotipaikalle, esimerkiksi Betlehemiin. Minkäänlaista verollepanoa ei tuona aikana muutenkaan tapahtunut Lähi-Idässä Rooman valtakunnan alueella.
      Koska evankeliumin väite verollepanosta on väärä, tulee Augustinuksen mukaan evankeliumi hylätä.

      • -jarmo-

        Eikä Julius Caesaria ole koskaan ollutkaan, se on mielikuvituksen tuote.
        Sen sijaan olen käynyt Augustuksen haudalla, hän oli elävä Rooman keisari.


      • xyfg
        -jarmo- kirjoitti:

        Eikä Julius Caesaria ole koskaan ollutkaan, se on mielikuvituksen tuote.
        Sen sijaan olen käynyt Augustuksen haudalla, hän oli elävä Rooman keisari.

        No no.Missä todisteet? Julius Caesar oli Augustuksen isä historian mukaan.


      • -lapsi-

      • -jarmo-
        xyfg kirjoitti:

        No no.Missä todisteet? Julius Caesar oli Augustuksen isä historian mukaan.

        Hei missä on todisteet että Julius Caesar oli olemassa? Helppoahan se on heittää hatusta että Julius oli mutta kun ei ole mitään jäljellä. Augustuksen isä oli sitäpaitsi torinolainen pizzakuski ja sen mutsi sävelsi Ave Marian, josta syystä pizzakuski rakastu tähän ja sitte synty Augustus.


      • xyfg
        -jarmo- kirjoitti:

        Hei missä on todisteet että Julius Caesar oli olemassa? Helppoahan se on heittää hatusta että Julius oli mutta kun ei ole mitään jäljellä. Augustuksen isä oli sitäpaitsi torinolainen pizzakuski ja sen mutsi sävelsi Ave Marian, josta syystä pizzakuski rakastu tähän ja sitte synty Augustus.

        Heh heh!


      • -lapsi-
        -jarmo- kirjoitti:

        Hei missä on todisteet että Julius Caesar oli olemassa? Helppoahan se on heittää hatusta että Julius oli mutta kun ei ole mitään jäljellä. Augustuksen isä oli sitäpaitsi torinolainen pizzakuski ja sen mutsi sävelsi Ave Marian, josta syystä pizzakuski rakastu tähän ja sitte synty Augustus.

        Maria Callas laulaa kauniisti.
        https://www.youtube.com/watch?v=l5cF5GGqVWo


      • xyfg

      • -lapsi-
        xyfg kirjoitti:

        Aivan ihanaa. Minun mielilaulajani. Jopa Jenni Vartiainen jää pikkasen . Kiitos -lapsi- !

        Mukavaa kun maistuu sulle:)

        Tykkään piano laulu -yhdistelmästä. Jaakobin tyttären äidinkieli maistuu mulle:)
        https://www.youtube.com/watch?v=_BY-xTlPxck


      • -lapsi-

      • xyfg

      • -lapsi-
        xyfg kirjoitti:

        Aivan upeita nämäkin. Tuli mieleen juutalainen nuori nainen jonka kanssa vietettiin muutama ilta vuosia sitten. Kaukana etelän tummassa illassa ja yössä.

        Onnittelen! Jaakobin ja Raakelin tyttäret ovat kauniita. Ei ihme. Heidän äitinsä suorastaan tyrmäsi Jaakobin:)
        https://www.youtube.com/watch?v=x_Auc1x5MII
        http://www.artrenewal.org/artwork/067/3067/18202/rachel_at_the_well-large.jpg

        "Raakel synnytti Jaakobin 12 pojasta kaksi nuorinta, Joosefin ja Benjaminin, jonka synnyttäessään hän kuoli. Raakelin hauta sijaitsee lähellä Beetlehemiä ja on nykyään turistikohteena."
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Raakel


    • -lapsi-

      Suomi on hyvä maa. Täällä on Raamattuja 5/nokka. Hädän hetkellä tiedämme kenen puoleen kääntyä:)

      Jooel 2:32
      Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.

      Room. 10:13
      Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.10.html

    • Netpunk

      -lapsi-
      Historiallinen jeesus ja historiallinen Aleksanteri Suuri debatin olemme käyneet useammassa ketjussa jo aiemmin. Vastaukset voit kopioida sieltä, kun sinä näytät osaavan copy-pasten oikein hyvin.
      Tyhjä hauta on juuri aiemmin tässä ketjussa käsitelty apostolinen huijaus. Jeesuksen projektin epäonnistuttua jälkeen jääneet kehittävät uuden teologisen instrumentin pitääksen Jeesuksen projektin agendan toiminnassa. Tästä ovat meritoituneet historiantutkijat ja teologit paljolti yhtä mieltä pienine tulkintaeroineen. Heidän kompetenssinsa tyhjän haudan problematiikkaan on monta luokkaa päteveämpi kuin Kalevi Lehtisen. Kalevi Lehtinen siis kannattaa apostolista huijausta.
      Raamattua voi lukea vain potilaskertomuksena jahven hulluudesta ja pahuudesta seuraavaan tapaan:
      5Moos25: "11Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, 12 naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki. "

      • -jarmo-

        Kumpi on uskottavampi tarina, ns. haudan ryöstö, eli se että opetuslapset varastivat ruumiin vai ettei hautaa koskaan ollutkaan, vai peräti ettei koko Jeesusta ikinä edes ollut? Kerro kokemuksesta mikä tarina uppoaa parhaiten ihmisiin?


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Kumpi on uskottavampi tarina, ns. haudan ryöstö, eli se että opetuslapset varastivat ruumiin vai ettei hautaa koskaan ollutkaan, vai peräti ettei koko Jeesusta ikinä edes ollut? Kerro kokemuksesta mikä tarina uppoaa parhaiten ihmisiin?

        -jarmo-
        Harjoitellaanpa vähän vertailevaa raamatuntutkimusta.
        Ota kaikki neljä evenkeliumia, lue ne siitä hetkestä kun jeesus kuoli ristillä (vai kuoliko sittenkään) evankeliumin loppuun. Kirjoita paperille kaikki huomiosi tapahtumien kulusta. Vertaa neljän evankeliumin keskinäistä tapahtumien kulkua ja hnekilögalleriaa. Johtopäätös on, että tarinaa on muunneltu, korjattu, lisätty, poistettu ja tarina saattaa olla kokonaan keksitty.
        Tässä siis vastaus kysymykseesi, toisin sanoen kysymyksenasettelu määrää vastauksen painotuksen. Olen kokeillut ja saanut aika mielenkiintoisia vastauksia. Temaattisesti vastaukset ovat tiivistettynä: ylösnousemusta EI tapahtunut.


      • -jarmo-
        Netpunk kirjoitti:

        -jarmo-
        Harjoitellaanpa vähän vertailevaa raamatuntutkimusta.
        Ota kaikki neljä evenkeliumia, lue ne siitä hetkestä kun jeesus kuoli ristillä (vai kuoliko sittenkään) evankeliumin loppuun. Kirjoita paperille kaikki huomiosi tapahtumien kulusta. Vertaa neljän evankeliumin keskinäistä tapahtumien kulkua ja hnekilögalleriaa. Johtopäätös on, että tarinaa on muunneltu, korjattu, lisätty, poistettu ja tarina saattaa olla kokonaan keksitty.
        Tässä siis vastaus kysymykseesi, toisin sanoen kysymyksenasettelu määrää vastauksen painotuksen. Olen kokeillut ja saanut aika mielenkiintoisia vastauksia. Temaattisesti vastaukset ovat tiivistettynä: ylösnousemusta EI tapahtunut.

        Otappas sinä kynä käteesi ja piirrä ympyrä... onko se mielestäsi pyöreä vai kulmikas.

        Vastaat siis kysymykseeni ettei Jeesusta ollut olemassakaan?
        Vai ymmärsinkö sittenkin että olet kumminkin vähän sitä mieltä kuitenkin että kuoli muttei noussut? Vai olisko parempi että kuoli ja oli mutta kuoli.

        Onko "by tha way" se ullut uskottavaa? ...siis tuo mitä kerrot. Oletko onnistunut tavoitteissasi? En vielä kuitenkaan päässyt ihan jyvälle, kumpi on oli parempi konsti. Oikes se vai eikö ollu?


    • Netpunk

      -jarmo-
      Unohtui kysyä: Miksi varhaisimmat Jerusalemin "kristityt" eivät pyhittäneet Jeesuksen hautaa vaan hautapaikka jäi unohduksiin? Hautapaikka olisi ollut helposti paikannettavissa, koska Joosef Arimatialainen oli paikallinen pieni merkkihenkilö. Miksi raamatussa ei ole mitään haudasta oletetun ylösnousmeuksen jälkeen?

      • -jarmo-

        Todistit juuri väitteelläsi että hauta oli tyhjä!

        Ajattele: silloin kun Rooman keisari kävi nukkumassa yön tai pari jossain oudommassa kaupungissa vierailulla, niin pystytettiinkö joka paikkaan hänelle parituhatta vuotta kestävät monumetti? Eipä tainnu olla tapana, vaikka Jesse olikin isompi pomo, niin ei hänellekään pystytetty parin yön levon takia monumentteja.


    • Netpunk

      Apologiasi ontuu taas. Palaapa raamattusi pariin. Ehkä hautaa ei vain ollut. Tämä hautastoori on juuri niitä apostolisia huijauksia, joista on ollut puhetta. Kyseessä on neljä erilaista versiota hautatarinasta, jotka ovat muuttuneet ajan kuluessa.
      Kulmikkaita ympyröitä on tutkittu paljonkin.

      • -jarmo-

        Vetoat johonkin minun apukoululogiikkaan, joo´o hifaan sen mutta miksi näet vaivaa yhdestä haudasta todisteluun? Kyse oli että oliko Jeesus olemassa vai ei, kumpaa teoriaa sinä olet levittänyt? Ensinnäkin kun muodostaa jonkin käsityksen, niin täytyy olla edes jonkinlaiset perusteet väitteelle, oliko joku vai ei. Siksi minä peräsin tuolla yllä sitä että oliko Julius Caesar oikeasti olemassa vai ei? Osaatko tuoda mahdolliset DNA:t esiin ja kun sekään ei riitä oikeen.

        Sanalla sanoen minkä sortin rikollinen sinä oikein olet... sitä minä vaan utelen.

        Jos minulla olisi puhtaat housut jalassa ja skeida haisee ja kaikki katselee toisiaan, niin en minä näkisi vaivaa alkaa piilotella housujani, jos ne ovat kerran puhtaat, vaan nauraisin lähinnä ajatukselle. Miksi sinä piilottelet puhtaita housujas? (vain se piilottelee, jolla on tarve)


    • T A P S A
      • -lapsi-

        Kiitos Tapsa. Kiintoisa linkki:)


    • Netpunk

      jarmo, kävikö jeesus pas.kal.la oletetun ylösnousemuksen jälkeen?

    • -lapsi-

      Pähkinä

      Miksi ateistit karsastavat mm. näitä aiheita?
      - abortti
      - avaruuden muukalaiset
      - muinaiset korkeakulttuurit
      - ufot
      - uusi maailmanjärjestys (NWO)
      - väestön vähennys

      Näihinkään kysymyksiin ateistit eivät osaa vastata, koska evoluutio on mykkä:
      - Kumpi loi, Jumala vai olemattomuus?
      - Koostumme atomeista. Miksi tunnemme, ajattelemme ja luomme?
      - Miten kuu ja eka solu syntyivät?
      - Mikä on elämän tarkoitus?

      Summaus: Ateistit ovat epärealisteja. Miksi? Koska totuus ei kelpaa heille. Raamattu kertoo syyn: Lankeemus. Langennut maailma lymyää totuutta/Jumalaa.

      1Moos. 3:10
      Hän vastasi: "Minä kuulin sinun askeleesi paratiisissa ja pelkäsin, sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymysin."
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/1Moos.3.html

      Vielä. Jos uskoo evoluutioon, voi mahdolliset valitukset tilittää evoluutiolle. Jos uskoo luomiseen, voi tutkia Raamattua ja saada avun.

      Room. 10:17
      Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

    • Netpunk

      -lapsi-
      Kaikkiin edellä esittämiisi argumentteihin on vastattu viimeisen puolen vuoden aikana monta kertaa. Aktivoi vaikka joku monista multi-nikeistäsi ja käytä copy-paste tähänkin tarkoitukseen. Osaat sen hyvin.

    • Netpunk

      -lapsi- & -jarmo-
      Raamattukritiikin juuret juontavat keski-ajan kristittyihin teologeihin, esim. Riccoldo.
      He pyrkivät osoittamaan kategorisesti, että koraani ei voi olla jumalallista ilmoitusta virheiden, epäjohdonmukaisuuden jne takia. He onnistuivat oikein hyvin.
      1700-luvulla kristitty teologi Hermann S. Reimarus sovelsi samaa metodia raamattuun. Tulos oli sama kuin koraanin kanssa ja samoista syistä. Kristityt siis itse onistuivat osoittamaan, että raamattu on vain kertomuskokoelma vailla jumalallista vaikutusta.
      Sittemmin metodia on sovelletettu kaikkiin uskonnollisiin teksteihin, jotka esittävät jumal-hypoteesin. Ja taas tulos on sama kuin koraanin ja raamatun kanssa.

      • -jarmo-

        Reimarus ei soveltanut mitään Ramaattuun, vaan oli täysin samanlainen kopio sinusta, hyvä Netpunk. Te vaan vihaatte Jeesusta, koska teissä asuu/asui sellaiset henget, joiden mukaan sätkitte ja pompitte. Totuus ei kelpaa tietenkään, se on selvää, vaan sama kumma motivaattori, mikä hämmästyttäisi tavallista ihmistä.
        Eli teillä on pakonomainen tarve koettaa todistaa omasta mielestänne olematonta olemattomaksi, joka puolestaan todistaa nimenomaan sen päinvastaiseksi.

        Kuinka paljon sinä käytät aikaasi esimerkiksi Intian jumalaiin uskovien jumalkuvan mitätöimiseen, entäpä Allahiin uskovien, entäpä ufoihin uskovien ja skientologiseen uskontoon sotkeutuneiden uskovien käsitykseen olemattomasta? Et sitten sekuntiakaan, koskaan etkä ikinä ole uhrannut. Herää kysymys miksi et...? Eikös se ole ihan sama mihin olemattomaan joku uskoo?

        Kerro siis motiivisi, miksi vihaat Jeesusta niin paljon, ettet anna sille rauhaa?


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Reimarus ei soveltanut mitään Ramaattuun, vaan oli täysin samanlainen kopio sinusta, hyvä Netpunk. Te vaan vihaatte Jeesusta, koska teissä asuu/asui sellaiset henget, joiden mukaan sätkitte ja pompitte. Totuus ei kelpaa tietenkään, se on selvää, vaan sama kumma motivaattori, mikä hämmästyttäisi tavallista ihmistä.
        Eli teillä on pakonomainen tarve koettaa todistaa omasta mielestänne olematonta olemattomaksi, joka puolestaan todistaa nimenomaan sen päinvastaiseksi.

        Kuinka paljon sinä käytät aikaasi esimerkiksi Intian jumalaiin uskovien jumalkuvan mitätöimiseen, entäpä Allahiin uskovien, entäpä ufoihin uskovien ja skientologiseen uskontoon sotkeutuneiden uskovien käsitykseen olemattomasta? Et sitten sekuntiakaan, koskaan etkä ikinä ole uhrannut. Herää kysymys miksi et...? Eikös se ole ihan sama mihin olemattomaan joku uskoo?

        Kerro siis motiivisi, miksi vihaat Jeesusta niin paljon, ettet anna sille rauhaa?

        Kylläpä jarmoa taas vi.tut.taa.


    • Netpunk

      Tilastollisesti ainakin yhden jeesuksen opetuslapsen olisi pitänyt olla homo. Kuka se heistä oli? Ehkä -lapsi- ja -jarmo- osaavat valaista asiaa.

    • KTS (Ei kirj.)

      Ensimmäinen sana oli jo tää Jaahushuashuas, joka on paskalössin tekaisema taikasana ja niittaa koko aivopierun viemärin pohjalle!

    • Abdullah von Räkä

      Valitettavasti täällä ei ole kysymys islamista.
      22.5.2014 00:14

      Sulle olisi Porvoossa oikein nimikko lähiö "palestiina" missä on meno kuin terroristien hallitsemalla alueella
      https://www.google.fi/maps/place/Gammelbacka/@60.373418,25.641425,374m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4691f675ee2b36e9:0x32d3996ef7444f77?hl=fi


      KTS (Ei kirj.)23.8.2014 12:180 SULJE
      Meijän iranilaisten vallankumouskaarti oli Irakissa jo paljon ennen USA:n ilmaiskuja laittamassa esteitä Isixen etenemiselle, joten meillä on ensmäinen pelivuoro!

    • -lapsi-

      Mulla on hyvä missio. Onko ateisteilla? Paavali: "Ei ole aikaa jaaritella." Hyvä sanoma Jeesuksesta viedään kaikkeen maailmaan ja sitten tulee pahan ajan loppu ja alkaa 1000-vuotinen rauha maan päällä. WOW!

      Langennut maailma ei kiinnostu pelastuksesta, ellei Jumala kutsu ensin.

      > Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. Raamattu sanoo, että Herra kutsuu ihmisiä 2 ja jopa 3 kertaa Job 33:28. hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta'. 29. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle.

      Jeesus sanoo, että Isä on antanut (kutsunut) ihmisiä Hänelle Joh. 17:24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

      Rakas lukija. Jos Isä vetää sinua tai jotain tuttuasi Jeesuksen puoleen niin käänny tai anna tutullesi ohje kääntyä Jeesuksen puoleen heti ja ota vastaan pelastava usko. Raamattu sanoo miksi Jeesus, Kristus, Messias, Herra, Jumala, Jumalan Poika, syntiemme Sovittaja on tullut maailmaan Joh. 3:16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      Kuinka sitten voit ottaa vastaan Jeesuksen henkilökohtaisena pelastajana. Se on elämäsi tärkein asia. Alla on yksinkertaiset ohjeet. <
      http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

      Kovat ajat ovat kutsuja.
      http://kingsministries.fi/2012/02/06/presidentti-kallion-rukous-suomen-puolesta-talvisodan-aikaan/

    • Netpunk

      -lapsen missio on viime vuosina ollut Mission Impossible ainakin juttujen perusteella. Täsmälleen saman tekstin esitit puoli vuotta sitten.

      -lapsi- mikä on yksittäisen siittiösolun identiteetti? Kysytkö siittiöiltä näiden identiteettiä käytyäsi run.kul.la?

      Ja sitten sitaatti raamatusta:
      2Kun18:" 27 Mutta ylin juomanlaskija vastasi heille:
      Luuletko sinä, että minun herrani on lähettänyt minut puhumaan näitä sanoja vain sinulle ja herrallesi? Yhtä hyvin ne kuuluvat noille ihmisille, jotka istuvat muurilla ja joutuvat pian teidän kanssanne syömään omaa sontaansa ja juomaan omaa virtsaansa."

      • -lapsi-

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Jumala päättää ja säätää. Ihmisillä ei ole voimaa kääntää toisiaan.

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        9:22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        9:24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        9:26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        9:28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        9:29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

        1Kor. 9:16
        Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

        Room:
        1:14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
        1:15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
        1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html


      • Netpunk
        -lapsi- kirjoitti:

        http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm

        Jumala päättää ja säätää. Ihmisillä ei ole voimaa kääntää toisiaan.

        Room:
        9:14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        9:15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
        9:16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        9:17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
        9:18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        9:19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        9:20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        9:21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        9:22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        9:23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        9:24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        9:25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        9:26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        9:28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."
        9:29 Niinkuin Esaias myös on ennustanut: "Ellei Herra Sebaot olisi jättänyt meille siementä, niin meidän olisi käynyt niinkuin Sodoman, ja me olisimme tulleet Gomorran kaltaisiksi."
        9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,
        9:33 niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

        1Kor. 9:16
        Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

        Room:
        1:14 Kreikkalaisille ja barbaareille, viisaille ja tyhmille minä olen velassa;
        1:15 omasta puolestani minä siis olen altis teillekin, Roomassa asuvaisille, julistamaan evankeliumia.
        1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Room.1.html

        Raamatun perusteella jahve on ihan onneton sähläri; toinen toistaan surkeampia epäonnistumisia alkaen 1Moos1:sta.

        Kertomus jahven hulluudesta ja pahuudesta jatkuu. Rahalla tämäkin hoidetaan.

        5Moos22:28 "Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään, 29 miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan."

        Raiskaus on raiskaus näkipä sen joku tai ei. Ei tietenkään nimimerkki -lapsen- maailmassa.


      • -lapsi-
        Netpunk kirjoitti:

        Raamatun perusteella jahve on ihan onneton sähläri; toinen toistaan surkeampia epäonnistumisia alkaen 1Moos1:sta.

        Kertomus jahven hulluudesta ja pahuudesta jatkuu. Rahalla tämäkin hoidetaan.

        5Moos22:28 "Jos mies kohtaa koskemattoman tytön, jota ei ole kihlattu, ja pakottaa hänet makaamaan kanssaan ja jos heidät nähdään, 29 miehen on maksettava tytön isälle viisikymmentä hopeasekeliä. Miehen tulee ottaa häpäisemänsä tyttö vaimokseen, eikä hän saa hylätä tätä koko elinaikanaan."

        Raiskaus on raiskaus näkipä sen joku tai ei. Ei tietenkään nimimerkki -lapsen- maailmassa.

        Niin Netpunk. Valitettavasti sinua ei voi ottaa tosissaan, koska et halua ymmärtää kommenttejamme.

        "Jos uskoo evoluutioon, voi mahdolliset valitukset tilittää evoluutiolle. Jos uskoo luomiseen, voi tutkia Raamattua ja saada avun."

        Kumpaan siis uskot?
        - evoluutioon
        - luomiseen

        Olet hankalassa tilanteessa. Esitän toisen vastaavanlaisen kysymyksen. Kumpi tuli ensin?
        - muna
        - kana


    • Netpunk

      1)Evoluutio ei vaadi uskomista. Se on fakta
      2) Muna oli ennen kanaa. Munivia olioita oli jo miljoonia vuosia ennen kuin evoluutioprosessi oli edennyt siihen, että nykyisten kanojen varhaiset muodot ilmaantuivat. Vastaus on siis munia oli ennen kanoja.
      3) Evoluutiossa ei ole mitään valitettavaa.
      Näihinkin sinulle on vastattu jo ennen, mutta muistisi pätkii. Onko hippocampuksessasi vikaa?


      -lapsi- Sinuakaan ei voi ottaa vakavasti. Pari kuukautta sitten valistit minua, että et enää vastaa viesteihini ja nyt kuitenkin teite sen taas. Ja olethan vastaillut multinikeilläsi, mutta sitä ei kai lasketa.
      Argumentaatiosi polkee paikallaa, koska näytät kopioivan sanasta sanaa jopa vuosien takaisia tekstejäsi.

      -lapsi, olet hankalassa tilanteessa. Joko olet lopettanut sntisen huo.ri.en ajattelemisen?

      Vähän jatkoa jahven hulluudesta ja pahuudesta
      Jes13: "16 Heidän sylilapsensa lyödään murskaksi heidän silmiensä edessä, heidän talonsa ryöstetään ja naiset raiskataan."

      • -jarmo-

        Netpunk se vaan jaksaa yötä päivää taistella "olematonta" vastaan ja väittää että maailmassa jokin asia olisi faktaa.
        Mua ei evoluutio kiinnosta edes milligramman vertaa, se on kertakaikkiaan imbesilllien puuhaa. Tiedekin on niin läpinäkyvää fuulaa ettei voi ku nauraa sille. Esimerkiksi tieteellinen kieli on ku stadin slangi, joku keksii uuden sanan ja sitten sillä brassaillaan piireissä ja jos et ymmärrä, niin olet vähän tyhmä tai muuten ulkopuolinen. Media myllyttää joka vuosi muutamia raflaavia sanoja joista tulee ajallisesti trendikkäitä joissa yhdistyy vain sama vanha tarina "keisarin uudet kuteet".
        Olen tavannut tohtoreita ja jopa isosetäni oli Oulun Yliopistollisen Sairaalan professori ja tiäks mitä? Ne on ihan tavallisia ihmisiä, tavallisine asioineen, vaan maailma on tehnyt niistä jotain muiden silmissä.
        Juttelin tässä vastakin serkkupoikani kanssa, joka on huippukirurgi Tampereella ja juttelimme samoista asioista kuin mitä Netpunk väittää. Tosin ei Pasikaan usko mihinkään evoluutioon, vaan me juttelimme mielenkiintoisesta ilmiöstä, jonka tiede on havainnut, että Raamatun sana pisti jälleen evoluutioon USKOVILLE ns. luun kurkkuun, koska soluviljelyssä huomattiin että solua ei missään erikoisolosuhteissakaan saa elämään 120 vuotta pidempää.

        Toisin sanoen, kaikki mitä tämä Neptpunk täällä brassailee hienoilla sivistyssanoillaan ja vakuuttavalla kielenkäytöllään on vain keisarin vaatteet.


      • Netpunk
        -jarmo- kirjoitti:

        Netpunk se vaan jaksaa yötä päivää taistella "olematonta" vastaan ja väittää että maailmassa jokin asia olisi faktaa.
        Mua ei evoluutio kiinnosta edes milligramman vertaa, se on kertakaikkiaan imbesilllien puuhaa. Tiedekin on niin läpinäkyvää fuulaa ettei voi ku nauraa sille. Esimerkiksi tieteellinen kieli on ku stadin slangi, joku keksii uuden sanan ja sitten sillä brassaillaan piireissä ja jos et ymmärrä, niin olet vähän tyhmä tai muuten ulkopuolinen. Media myllyttää joka vuosi muutamia raflaavia sanoja joista tulee ajallisesti trendikkäitä joissa yhdistyy vain sama vanha tarina "keisarin uudet kuteet".
        Olen tavannut tohtoreita ja jopa isosetäni oli Oulun Yliopistollisen Sairaalan professori ja tiäks mitä? Ne on ihan tavallisia ihmisiä, tavallisine asioineen, vaan maailma on tehnyt niistä jotain muiden silmissä.
        Juttelin tässä vastakin serkkupoikani kanssa, joka on huippukirurgi Tampereella ja juttelimme samoista asioista kuin mitä Netpunk väittää. Tosin ei Pasikaan usko mihinkään evoluutioon, vaan me juttelimme mielenkiintoisesta ilmiöstä, jonka tiede on havainnut, että Raamatun sana pisti jälleen evoluutioon USKOVILLE ns. luun kurkkuun, koska soluviljelyssä huomattiin että solua ei missään erikoisolosuhteissakaan saa elämään 120 vuotta pidempää.

        Toisin sanoen, kaikki mitä tämä Neptpunk täällä brassailee hienoilla sivistyssanoillaan ja vakuuttavalla kielenkäytöllään on vain keisarin vaatteet.

        Niinkö?
        Koska solu ei älä kuin 120 vuotta, abrahamin, nooan jne. ikä on raamatullisen puppugeneraattorin tuotetta.


    • -lapsi-

      Netpunk: "-lapsi- Sinuakaan ei voi ottaa vakavasti. Pari kuukautta sitten valistit minua, että et enää vastaa viesteihini ja nyt kuitenkin teite sen taas."
      _______

      Sorry. Lankesin. Mutta onnittele vaan itseäsi. Olet terve.

      Mark. 2:17
      Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.2.html

      Koska Netpunk on Intomieli, saattaa hänen käydä hyvästi:)

      Ap.t. 26:14
      ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Ap.t.26.html

      Maranatha!
      https://www.youtube.com/watch?v=LAplJ0_jDFc

    • -lapsi-

      Ps. Raamattu on siitä hyvä, ettei se peittele. Se on peili. Se näyttää millaisia olemme. Toiset ottavat onkeensa ja saavat avun. Toiset suuttuvat ja kiukuttelevat.

      Kaikki eivät arvosta Jumalan hyvyyttä ja avokätisyyttä.

      5.Moos:
      32:14 Hän antoi voita lehmistä ja maitoa lampaista sekä karitsain ja oinasten rasvaa, Baasanin härkiä ja kauriita ja parasta vehnän ydintä; ja sinä sait juoda rypäleen verta, tulista viiniä.
      32:15 Ja Jesurun lihoi ja alkoi potkia, sinä tulit lihavaksi, paksuksi ja aloit äksyillä. Niin hän hylkäsi Jumalan, joka oli tehnyt hänet, ja halveksui pelastuksensa kalliota.
      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/5Moos.32.html

    • Netpunk

      -lapsi-
      Olen seurailut kirjoitteluasi pitkän aikaa. Sekoitat omaperäisesti gnostilaisuutta, Mestari Ekchartia, Nostredamusta, aasialaista spiritualismia,tietäjähenkiä, New Agea. Lopuksi heität muutaman sitaatin raamatusta. Vain voodoo puuttuu
      Kaikkea tätä markkinoit kristillisenä raamatunopetuksena.
      Olet pahemmin eksyksissä ja eksytät pahemmin kuin David Herzog ja kumppanit.
      Onneksi elämme sekulaarin humanismin aikaa. Keski-ajalla sinut olisi hirtetty tai poltettu elävältä.
      Sinulla on rakennusainekset omaan lahkoosi/kulttiisi. Kutsutaanko sitä lapsilaisuudeksi vai lapsellisuudeksi?
      Jos mahdolllista eskatologinen profesiasi toteutuisi samalla tavalla kuin Jonesin People' s Temple tapauksessa tai Koreshin Daavidin oksassa.
      Harvoin näkee palstalla niin verenhimoista kaveria kuin sinä. Kaiken tämän puet näennäiskristillisyyteen.
      Oletko lahkosi ainoa jäsen? Kuuluuko nimimerkki -jarmo- lahkoosi?
      Monet näyttävän varoittaneen sinua, mutta epäjumallinen rimpuilisi jatkuu. Omapa on asiasi. Mistä tuli mieleen, että paljon mainostamasi missio näyttää olevan harhaustus, suoranainen huijaus.

      • -lapsi-

        Netpunk. En ymmärrä motiivejasi, mutta vaikutat katkeralta.


    • Netpunk

      lapsi, sinä taas vaikutat vainoharhaiselta markkinamieheltä, jonka tuote ei käy kaupaksi.
      Katkeruus on pitkän elämäni aikana ollut minulle vieras käsite. Sinua sopii kuvailemaan termi turhutunut. Vaikka kuinka huudat palstalla misssiosi jää maŕginaaliseksi.
      Minä tarkkailen tekstejäsi ulkopuolisena. Sinä toivot niiden olevan totta, mutta epäonnistut kerta kerta jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe