Viimeviikolla käytin Ladaani ruostesuojauksella.

Kanto.

Ruostesuojaus oli näihin takuihin liittyviä suojauksia. Tämän kertainen suojaus oli kolmas minun teettämä suojaus. Ensimmäisellä kertaa kun käytin silloin joutuivat pikkasen hiekkapuhaltaan ja laittamaan uutta massaa. Siihen oli varmaan sellainen syy kun huonoja teitä joudun ajamaan työni puolesta ja pohja kosketuksia tuli aika monta kertaa. Kahdella viimeisellä kertaa ei ole tarvinnut tehdä mitään. Siellä kerrottiin että tämän ikäisiin länsikulkimiin joudutaan käymään pohja läpi melkeimpä jokaisessa autossa vaikkei kilometrejä ole vielä puoltakaan sinun Ladan kilometri määrästä. Tämäkin todistaa Ladan lujuudesta ja varmuudesta. En ihmettele ollenkaan miksi deltta auto oli haluton myymään Ladoja. Mukavampihan heidän kannalta on myydä auto jonka omistaja tulee parin- kolmen vuoden kuluttua vaihtaan sen uudempaan.

19

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Runko.

      Ladan pohjahan on jo tehtaalta tullessaan umpiruosteessa. Mutta jokavuotisella neliön tai kahden peltien uusimisella Ladankin saa kestämään jopa viisi vuotta ennen kuin sitä ei enää pysty korjaamaan.

      Länsiautoja ei tarvitse paikkailla ensimmäisen kahdenkymmenen vuoden aikana ja monet ovat silloinkin vielä uuden veroisia.

      • 87k

        Mitenkäs sitten ajelen vm96 samaralla ja leimakin 03/15 voimassa. Mittarissa lähenee 250tkm ja öljynpaineanturin ilmansuodattimen olen uusinut omassa ajossa. (20tkm). Hyvin pelittää vaikkea kauhea kaljuuna ajettavaksi onkin, mutta kestävyys omassa luokassaan. :)


      • 87k
        87k kirjoitti:

        Mitenkäs sitten ajelen vm96 samaralla ja leimakin 03/15 voimassa. Mittarissa lähenee 250tkm ja öljynpaineanturin ilmansuodattimen olen uusinut omassa ajossa. (20tkm). Hyvin pelittää vaikkea kauhea kaljuuna ajettavaksi onkin, mutta kestävyys omassa luokassaan. :)

        Piti vielä täsmentää, että uusittujen osien hinta 11€. Muuten vain RE85 tankkiin ja kovaa ajoa.


    • Eurosamara

      Länsikulkimien pohjissa on monenlaista muovikoteloa. Hiekka,ja savi menee kotelon,ja pellin väliin, pysyy kosteana. Ruostuttaa hyvin. Pohja pitäisi säännöllisesti pestä,ottaa herkästi rikkoontuvat,ja vaikeasti irroitettevat muovikotelot pois,ja puhdistaa.Moniko tekee niin.?
      Länsikulkimien pohja on herkästi ruostuvaa,ohutta peltiä.
      Länsikulkimien pohja,ja pellit on suunniteltu ruostumaan nopeasti,ja onnistuneet hyvin.
      Ladan pohjat on peltiä,ei muovia.
      Ladojen pohja,ja pellit on suunniteltu kestämään on suunniteltu kestämään,ja ne kestää,kestää...
      Joka kerran katsastuksessa kehuvat Samaran pohjaa. Ei ole hitsattu,eikä tule hitsattavaa pitkään aikaan.

    • ladamiäs

      Lada on maailman huonoimmasta pellistä ja huonoiten tehty. Se on totta, mutta kovalla työllä sen saa kestämään yli viisikin vuotta. Tekniikan kanssa on paljon suurempia ongelmia.

      • Kanto.

        No ei anakaan minun Ladaani ole tarvinnut tehdä kuin nuo mitkä mainitsin. Minä uskon täysin mitä sielä liikkeessä minulle kerrottiin. Tuo mitä nimimerkki Eurosamara kertoi pitää mielestäni paikkansa. Olipa länsikulkimen pelti sitten parempaa kuin Ladan pelti on, mutta on se myös ruosteelle maukasta purra jos ruostesuojaajan puheisiin on luottaminen. Mitä Ladan tekniikkaan tulee niin se vetää vertoja laijasta laitaan kaikki automerkit mitä täältä Suomessa on myytävänä. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa.


      • Korjaamon esimies
        Kanto. kirjoitti:

        No ei anakaan minun Ladaani ole tarvinnut tehdä kuin nuo mitkä mainitsin. Minä uskon täysin mitä sielä liikkeessä minulle kerrottiin. Tuo mitä nimimerkki Eurosamara kertoi pitää mielestäni paikkansa. Olipa länsikulkimen pelti sitten parempaa kuin Ladan pelti on, mutta on se myös ruosteelle maukasta purra jos ruostesuojaajan puheisiin on luottaminen. Mitä Ladan tekniikkaan tulee niin se vetää vertoja laijasta laitaan kaikki automerkit mitä täältä Suomessa on myytävänä. Minulla ei ole ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

        Tänne meille tuodaan yleensä noin päivän vanhoja länsikulkimia. Ovat siinä vaiheessa jo pitkällä kohti lopullista maatumista eli ns. "raatotasolla". Asiakkaat haluavat kuitenkin täydellisen suojauksen vaikka näillä raadoilla olisi vain viikkoja elinaikaa. Ladoja tänne tuodaan harvoin. Ne joita tuodaan eivät välttämättä suojausta tarvitsisi koska pelti on kirkasta ja kovaa kuin kivi edelleen. Nyt täytyy taas mennä asiakkaita vastaanottamaan kun jonoksi asti näyttää taas olevan oven ulkopuolella. Se on heij.


    • Pohjasta läpi

      Ostin aikanaan uuden Ladan. Humps vaan kun jalka meni läpi lattiasta jo kaupan pihalla. Pelti oli täysin haperaa. Myyjän mukaan auto on täysin Ladan laatuvaatimusten mukainen mutta suostui kuitenkin hitsauttamaan pohjaan neljä puolen neliön paikkaa omaan piikkiinsä.

      Lada oli meillä kuusi vuotta ja siihen hitsattiin sinä aikana 6.5 neliötä peltiä ja kaikki lokasuojan kaaret sekä tunnelit ja monia pienempiä korjauspeltejä. Myös ovet, konepelti ja takapelti uusittiin pariin kertaan. Kattoa ei tarvinnut uusia paria pienempää paikkaa lukuunottamatta.

    • Eurosamara.

      Monet uuden auton ostajat valitsevat autoihinsa monenlaista liävaruste turhaketta tonnien edestä,ja säästävät alustansuojauksessa,joka maksaa joitakin satasia. Luottavat autonmyyjän puheisiin auton ruostumattomuudesta,ja kaiken kattavasta pitkästä takuusta. Liikenteessä näkyy melko uusia länsiautoja, joitten helmat,lokasuojan kaaret kukkii. Pari viikkoa sitten samana päivänä näin kaksi kalliin näköistä,ei vanhaa mersua,jotka oli ruostevammaisia.
      Suomen olot vaativat kunnon suojauksen,ja määräajoin tarkastuksen.
      Auto on myös helpompi myydä,ja saa paremman hinnan.

      • Kanto.

        Ruostesuojaus kannattaa teetää vanhempaankin Ladaan, sillä se on tae hyvästä hinnasta kun sen vaihtaa uudempaan Ladaan sitten aikanaan. Kyllähän joihinkin länsikulkimiinkin vois harkita vielä ruostesuojausta kahdenkin välivuoden jälkeen. Voi olla jo liian myöhäistä, mutta yrittää voi. Liikkeestä neuvovat siinä asiassa auliisti että kannattaako vai ei teettää ruostesuojausta enään.


      • vihane
        Kanto. kirjoitti:

        Ruostesuojaus kannattaa teetää vanhempaankin Ladaan, sillä se on tae hyvästä hinnasta kun sen vaihtaa uudempaan Ladaan sitten aikanaan. Kyllähän joihinkin länsikulkimiinkin vois harkita vielä ruostesuojausta kahdenkin välivuoden jälkeen. Voi olla jo liian myöhäistä, mutta yrittää voi. Liikkeestä neuvovat siinä asiassa auliisti että kannattaako vai ei teettää ruostesuojausta enään.

        mää omistan auton (ei ladaa) ja neuvottiin ettei kannata enään ruoste suojata ennen hitsausta nyt peltiä pohjaa ja kylkeen sitten suojaus


    • Kumma juttu

      Länsiautot kestävät ilman lisäsuojausta yleensä koko käyttöikänsä, 15-25 vuotta. Ladat eivät kestä ilman isoja peltiremontteja edes omaa lyhyttä muutaman vuoden käyttöikäänsä.

      Ladassa huokuu aito venäläinen itälaatu.

      • vihane

        mää omistan auton (lada -09, ei oikea auto) ja neuvottiin ettei kannata enään hitsata nyt lähti lada paaliin


      • Runko.
        vihane kirjoitti:

        mää omistan auton (lada -09, ei oikea auto) ja neuvottiin ettei kannata enään hitsata nyt lähti lada paaliin

        Kylläpä on taas sekavaa tekstiä. Omstat auton mutta et sitten omistakaan ?


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Kylläpä on taas sekavaa tekstiä. Omstat auton mutta et sitten omistakaan ?

        Häiriköt houraa ja sotkee juttuja. Ehkä pieni tauko poistai ne täältä.


      • Kanto.
        Runko. kirjoitti:

        Kylläpä on taas sekavaa tekstiä. Omstat auton mutta et sitten omistakaan ?

        Kaveri omistaa Ladan, ei oikeaa autoa. Siinähän se selvästi lukee.


    • Räty.

      En ole ruosteista Ladaa nähnyt,enkä valehtele niinkuin

      • Räty.

        Siis en ole ruosteetonta Ladaa nähnyt. Johtuu varmaan siitä, ettei sellaista ole nähty Togliattin tehtaallakaan.


      • Räty.
        Räty. kirjoitti:

        Siis en ole ruosteetonta Ladaa nähnyt. Johtuu varmaan siitä, ettei sellaista ole nähty Togliattin tehtaallakaan.

        Siis en kadu mitä sanoin vaikka sana asetelma olikin väärä ja valetta kakki.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe