Sähkönjakelu

Apuv a

Kiersin ensimmäistä kesää leirintäalueilla, sähkön käyttö ihmetytti! Toiset antoivat neuvoja ottaa viereisten vaunujen jatkojohtojen pistokkeista sähköä, toiset neuvoi kierrättämään mun sähkösavustimen virran vaunun omasta liittimestä, joku lisä lähtö sisäänmenevän pistokkeen yhteydessä, että ei joudu liikaa maksamaan, mikä olisi oikea tapa toimia kun en tiedä, neuvoja yhtä paljon kuin alueita.

9

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköö..

      Heh.. tarkotushan on että kun menee alueelle ottaa omaan vaunuun /autoon sähkön tolpasta??? mitä hemmettiä horiset viereisten vaunujen jatkojohdoista?? tuohan kuulostaa jo vaaralliselta, ylikuormitusta ja sulakkeet palaa.. sähkösavustin ehkä 1500w tai jotain ..

      • Sivuleikkurit

        Ne on niitä persaukisia mitkä varastaa sähköä leirintäalueella. Piuha poikki piittareilla vaan...


    • zäläm

      Tosiaanko tuollaista tapahtuu? Sähkömaksu yleensä 3-5 euroa niin kannattaako?

    • säästäähän siinäkin

      Naapuri ottaa vaununi ulostulosta sähkön silloin kun siinä ei ole kylmälaukku kytkettynä, joskus jopa omalla haaroitusrasialla, ovat kuulemma niin persaukisia ettei raaski tolpasta omaa narua vetää.

    • Paljon nähnyt

      Tollaisten kierojen vätyksien, jotka eivät oikein sähköistä maksa (alue mikä tahansa), alueilla joilla on kiinteitä mittareita sellaiselle paikoille vain ja ainoastaan. Epärehelliset vaunuilijat, itse kyllä poistaisin alueelta heti jos moista käytöstä havaitaan, sen ovat ansainneet, koska vaunun omistaja kyllä tietää mitä pitää maksaa ja millainen kulutus on, jos ei ole rahaa maksaa niin ei ole rahaa matkaillakkaan, vai pitääkö vätyksien vain näyttää kuinka hienon prameasti voidaan sähköä käyttää, josta ei tarvitse maksaa, sehän on myös varastamista, omistaja taholta.

    • outsa3

      Kaikki sähkö kuuluu tietääkseni ottaa omasta sähköliitännästä. Mut ei kai oma sähkösavustin oikein kuulu leirintäalueelle. Tai sit sitä varten pitäs ottaa ja maksaa oma sähköpaikka. Sulakkeet ei oikein kestä tollasii ylimääräsii kulutuksii, vain valot, jäkaappi ja muu välttämätön ja ehkä lämmitys tavittaessa. Jatkojohdot on lain mukaan ja turvallisuuden nimissä leirintäalueilla kielletty!!

    • Outoa_on

      Kiertelet ilmeisesti Suomessa, tuntuu kovin vieraalta Via Baltican matkaajalle, joka siis kiertelee sivistysmaissa.

    • karavaanari99

      Suomen monilla leirintäalueilla on monenmoisia kausipaikkalaisia, joiden tavoitteena on vain ja ainoastaan, harhauttaa sähkön kulutuksen minimoimista eri tavoin jopa ohittamalla mittari, ja se ei kuulu sivistyneiden ihmisten periaatteisiin. Leirintä alueille yhteinen tiedonantokanava ja näillä epärehellisillä karavaanareilla ei olisi mitään asiaa millekkään alueelle.

      • häirikötkuriin

        Sähkömittarin ohittaminen on rikollista toimintaa, koska silloin käytetään sähköä, jota ei edes aiota maksaa. Leirintäalueen valvojana ilmoittaisin tuollaiset heti poliisille. Samalla tavalla sen varkaus kuin myymälävarkauskin.

        Sitten on tämä kausipaikoilla asustava porukka, joka käyttäytyy kuin omistaisivat koko sen leirintäalueen. Ne ovat aina sotkeutumassa muiden leirintäalueella olevien asioihin, ja työntävät nokkansa toisten vaunuihin ja telttoihin.

        Kausipaikoista pitää luopua, vain seitsemän vuorokauden oleskelu sallitaan, sen jälkeen voivat hinata autonsa ja vaununsa muualle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe