Keravan halvimmat palvelut?

Pakko pärjätä!

Olen pienituloinen eläkeläinen ja etsin kukkarolleni sopivia kampaamo-, kuntosali yms. palveluja Keravalta. Vinkkejä säästämiseen, harrastamiseen ja muutaman viikkotunnin lisäansioihin. Kaikki keskustelu pienituloisen sinkkutalouden pyörittämisestä on tervetullutta!

21

2574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123asdt12

      Käyt kiertelemässä niintä paikkoja selviää hinnatkin.

      • Pakko pärjätä

        Ei millään pahalla, mutta ymmärrät varmaan, että vastauksesi ei paljon auttanut.
        Olisi hienoa jos me pienituloiset voisimme vaihtaa tietoa ja säästää näin jalkojamme. Ulkoilla voi muutenkin jos jalat on kunnossa.

        Joten kaikki keskustelu pienituloisen sinkkutalouden pyörittämisestä on tervetullutta!


      • Rutiköyhä
        Pakko pärjätä kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta ymmärrät varmaan, että vastauksesi ei paljon auttanut.
        Olisi hienoa jos me pienituloiset voisimme vaihtaa tietoa ja säästää näin jalkojamme. Ulkoilla voi muutenkin jos jalat on kunnossa.

        Joten kaikki keskustelu pienituloisen sinkkutalouden pyörittämisestä on tervetullutta!

        Olen ollut Keravalla vasta lyhyen ajan. Löysin edullisen parturin (Wellu) Kauppakaarelta. Miehen parturointi on halvempi kuin missään muualla. Vaikka muut tarjoavat esim. eläkeläisalennuksen.


    • Kullervo Pelli

      Keravalla kannattaa juosta taksin perässä.
      Ensinnäkin kunto kasvaa ilman kalliita salimaksuja jatoisekseen taksirahat jää omaan käyttöön.

      helppoa ja hauskaa. =)

      • rusakot vauhdittajin

        Juokseppa rusakoiden perässä. Siinä vasta kunto kasvaa ja luontokin tulee tutuksi.


    • Yritän olla avuksi

      Uimahallin yhteydessä on myös pari kuntosalia, joita voi käyttää kertamaksulla. Normihinta on muistaakseni jossain 5 euron kieppeillä, mutta eläkeläisille on alennukset. Kuntosalikäynnin hinnalla saa myös käydä uimassa, jos haluaa. (Pelkkä uinti on vähän halvempaa sitten.) Jos ahkerasti käy salilla, kannattaa ehkä vilkaista sitä keskustassa olevaa Active-kuntoklubia. Ainakin se mainostaa, että 30 euroa kuukaudessa riittää.

      Ja eikös täällä ole jonkinlainen kosmetologikoulu ainakin? Olisikohan kampaajiakin jossakin koulutuksessa? Niistähän yleensä saa oppilastyönä halvalla, kunhan vain on aikaa istua, kun opiskelijat ovat vielä aika hitaita. :)

    • kaikella kunnioituks

      Et oikeasti ole lähelläkään pienituloinen, jos sinulla on varaa kuntosaleihin ja kampaamoihin...

      Itselläni rahat ei riitä. Syötävä ajoittain näkkäriä, kaurapuuroa ja halpoja säilykkeitä, jotta selviää seuraavaan "palkkaan"...

      Kiturajalla elättäminen pitää alamaisen nöyränä...

      • köyhäksi määritetty

        2014 Uusi köyhyysraja on 13 990 euroa vuodessa eli 1 170 euroa kuukaudessa.


      • Kampaamot
        köyhäksi määritetty kirjoitti:

        2014 Uusi köyhyysraja on 13 990 euroa vuodessa eli 1 170 euroa kuukaudessa.

        Jos kampaajat satutte lukemaan ja asiakkaat tiedätte, voisitteko kertoa ne kampaamot, joissa on alennetut hinnat eläkeläisille!


    • Ruti K.

      Tekniikkalaji sano apina ku kookosta kuori.

      Menin tossa erääseen tunnettuun keravalaisravintolaan ja sanoin tarjoilijalle, että kovin on rahat vähissä, eikä oikein kehtais tilata, mutta pakko se on kun nälkä painaa.
      Naurettiin ja tarjoilija sano, että eiköhän sieltä jotain edullistakin löydy.

      Tilasin sitte kanaleikkeen höystöineen ja vielä kepukkatuopinkin.

      Hyvää oli ja voin suositella tätä keskustan ravintolaa. Oikeinkin sydämellisesti.
      Jälkiruokaa en tarjouiksesta huolimatta ottanut, vaan annoin tarjoilijalle ne 4 e, jotka olin mukaan ottanut, eikä minulla enempää ollutkaan.
      Ilme oli paljonkertova, etenkin kun sanoin maininneeni ravintolaan tullessani, ettei rahaa ole.
      Päällikkökin tuli paikalle ja poliisilla uhattiin, mutta sikseen se jäi, koska näin voi tehdä. Tarjoilija teki mokan, en minä.
      Vaatii toki kovaa pokkaa.

      Lupasin sitten tulla myöhemmin ja maksaa "velan" pois, mutta sanoivat ettei tarvitse.
      Ikinään, mikäli se heistä on kiinni.
      Saattoi vielä ovelle.

      • AppelsiiniK

        Tää oli hauska!


      • Kun on pokkaa!
        AppelsiiniK kirjoitti:

        Tää oli hauska!

        Kerran ulkoilmatapahtumassa, pyysin puoli kuppia kahvia, koska rahani eivät riittäneet koko kupilliseen. Sain täyden kupin puolen hinnalla.


    • Kuulitko

      Kuulin radiosta, että Helsingissä jotku kampaamo leikkaa hiukset 10€:lla aamupäivisin ja päivällä. Silloin kun ei ole työelämässä olevien ruuhka-aika.
      Tietääkö joku missä tämä kampaamo sijaitsee? En kuullut sitä ohjelmaa kokonaan ja kampaamon sijainti meni ohi korvien.
      Englannissa nämä halvat tunnit ovat kuulemma yleisiä.

    • edullisempaa

      Juho Kustin liiketalossa Paasikivenkadun varrella on varsinainen aarreaitta pienituloisille! Löysin sieltä aivan sattumalta aasialaisen elintarvikekaupan josta voi ostaa edullisemmilla hinnoilla mm. kaikenlaisia papuja, linssejä, mausteita ja mikä parasta, niin pakastettuna monenlaista kalaa.
      Se on selvää, että "Osta suomalaista, suosi kotimaista!" slogan vääristää kilpailua, eikä toimi ainakaan pienituloisten kansalaisten kohdalla.

    • Kampaamohinnat

      Naisten hiusten leikkaus! Isot erot hinnoissa.

      Tässä ketään erityisesti mainnostamatta, bongasin Googlesta montakin edullista kampaamoa Keravalla, Korsossa, Tikkurilassa ja muualla.
      Jotkut liikkeet markkinoivat vakiintuneita Tarjoustunteja, jotka ovat yleensä aamupäivisin ja tiettyinä viikonpäivinä esim. ma-ti klo 8-12. Toisilla on Non Stop -tarjontaa esim. klo 11-14, jolloin liikkeeseen voi poiketa ilman ajanvarausta. Naisten hiusten leikkuu maksaa näissä 24€. Tavallisella hinnoittelulla leikkuulle voi tulla hintaa jopa 47€ tai enemmän. Mikäli liikkeessä on kampaamo-oppilaita, he leikkaavat alennetuin harjoittelijahinnoin. Keudasta Tuusulassa, Vantaan ammattiopistosta Hiekkaharjusssa ja Stadin ammattiopistosta voi tilata edullisen, opettajan valvoman, oppilasajan kouluvuoden aikana.

    • ruokaostokset

      Hajautan ruokaostokseni ja haen tarjoustuotteita viikolla useasta eri kaupasta. Loppupelissä saan useimmiten Lidlistä tuoretuotteet, kuten hedelmät, kasvikset, salaatit, lihan ja kalan aina kaikkein edullisimmin.

      Tokmannin tarjoushinnat ovat usein harhaanjohtavia. Kannattaa olla tarkkana! Monasti ei tarjoustuote olekaan se edullisin, vaan halvin onkin vastaava rinnakkaismerkki samasta tuotteesta. Siinä talossa ei kannata seurata värikkäitä hintalappuja eikä kuunnella mainnoskuulutuksia!

      Näin kesällä kauppiaat tuputtavat halpoja ravintoarvottomia ja äkkisuolattuja rasvamakkaroita. Kyllä minäkin niitä joskus syön, mutta kannattaako niillä täyttää kupunsa joka päivä, kysyn vain?!

    • hintavertailua

      Lehdessä luki, että tutkimuksen mukaan Prisman ruokakassi on edullisin.
      En ole samaa mieltä. Mitä mieltä te olette?
      Olen yksin asuva pienituloinen eläkeläinen ja minun ruokakassini tulee aina vain edullisimmaksi jos täytän sen Lidl:issä.
      K-Citymarketkin on edullisempi kauppa kuin Prisma. Sen olen huomannut. Yksinäisenä en voi ostaa jättipakkauksia. Valmistan kaiken ruokani kotona tuoreista raaka-aineista. Käytän paljon juureksia, vihanneksia ja hedelmiä. Kalaa ja lihaa ostan vähän, mutta laadukasta.
      Jos olisin suurperheellinen ja ostaisin suuria eriä, isoja pakkauksia, paljon maitotuotteita, pieniä jogurttipurkkeja, mehuja ja leipää, niin silloin ehkä suosisin isompia marketteja ja Savion Oreganoa. Jos omistaisin auton, hakisin välillä tarjoukset Järvenpään ruokaTokmannilta. En suosi suomalaista enkä luomutuotteita, koska niiden suosiminen vääristää hintakilpailua ja tulee kalliimmaksi. Ei minun olemattomilla eläketuloillani luoda uusia työpaikkoja Suomeen. Hyvä kun itse pysyn hengissä. Hallitus ei näytä ymmärtävän, että köyhien kurjistaminen syö toistenkin leipää.
      Nostakoot nyt suurituloiset Suomen uuteen nousuun. Heillähän on siihen varaa!

    • kateellinenko

      Uuden tutkimuksen mukaan Suomalaiset käyttävät keskimäärin käsälomanviettoon 1 450 € henkeä kohden.
      Eivät kaikki kansalaiset ole kipeitä eikä köyhiä.

      Eläkkeelle siirtymisesta on vielä niin lyhyt aika, että olen fiksautunut loma-ajatukseen ja säästänyt lomaa varten. Sain kasaan 200 €, mikä on mielestäni hyvä rahasumma minun eläkkeestäni säästettynä.
      Tosin sillä ei taida päästä vielä minnekään. Pitää yrittää säästää muutama vuosi lisää.

      Mietin sitä, kuinka työ ja loma kuuluvat ikäänkuin yhteen. Koko elämänkaari on nivottu työntekoon. Lapsuus, työikä ja vanhuus työeläkkeineen. On työvuosi ja lomakausi. Työssäolevilla on joululoma, pääsiäisloma, kesäloma, työviikko ja viikonloppu. Loman saa palkintona raskaasta ja pitkästä työvuodesta ja eläkkeen palkintona ahkerasta työnteosta. Ihmisillä on elämälle kaksi tarkoitusta. Ensimmäinen on työn tekeminen ja toinen on uusien työntekijöiden saatavuuden varmistaminen tulevaisuudessakin. Mitä sitten tapahtuu!

      Eläkeläistä tulee eläkepommeja ja yhteiskunnan taakka, joilta odotetaan vähintääkin vapaaehtoistyöhön osallistumista.

      Onko eläkeläisellä oikeutta lomailuun?

    • Köyhyys-palstalla

      on paljon hyviäkin vinkkejä säästämiseen.

      Itse olen hyvin köyhä ja yksin asuva eläkeläinen. Tuolla edellä mainittiin köyhyysraja, 1.170 euroa kuukaudessa. Minulla on noin puolet siitä.

      Perunat ja kaurahiutaleet ostan Lidlistä. Lidlistä ei juuri koskaan saa mitään halpaa lihaa, joten ostan jauhelihan Prismasta, 1,99 euroa/400 g. En koskaan näe nälkää.

      Kuntosaleista en edes haaveile. Siitähän on tutkimuksiakin, että käveleminen on terveyden kannalta paljon tehokkaampaa kuntoilua kuin kuntosalihömpötys.

      Tuolla edellä joku kertoi menneensä ravintolaan 4 euron kanssa. Mitä tuhlausta! Tuolla neljällä eurollahan eläisi runtinaallisesti neljä päivää.

      • Anonyymi

        Työtön 40v. 508€/kk toimeentulotuki. Oon köyhempi


    • varoitus

      Tämä halvoilla ja yksipuolisilla tarjoustuotteilla eläminen ei ole ihan hyvä asia, vaikka pakon sanelemana on niin tehtävä, jotta saisi eläkkeen riittämään.

      Tuttavaani oli lääkäri varoittanut lihasten surkastumisen vaarasta varsinkin vanhemmalla iällä. Kun lihaskunto laskee, loppuu käveleminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe