Auvoista elämää

Tyyne taitava

Alkoi uusi aika! Rauhan ja Rakkauden nimissä!

Jutellaan mitä jutellaan mutta Rauhan merkeissä!

Kaikki tervetuloa jututelemaan!

Aloitetaan vaikkapa ilmoista kun vettäkin on sadellut, ja paljon helteiden jälkeen!

77

72

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tammikauris1

      Kiitos tervetulotoivotuksesta, Tyyne Taitava!.

      Tottahan me rauhaa rakastavat näin houkuttelevaan ketjuun tulemme ja joka säällä, oli tyyntä tai myrskyä.

      Mutta leppoisiahan nämä syyspäivät ovat, lempivuodenaikaani suorastaan. Viisitoista astetta on minulle sopivan lämmin, koska olen syntynyt legendaarisen kovissa talvipakkasissa.

      Ja rauhaa, ei mitään muuta toivoi äitinikin lapsivuoteellaan tuolla Pohjanmaalla, mutta sai sitä odottaa vielä viisi vuotta.

      Rauhan toivon olen imenyt äidinmaidossa, ensimmäisissä vellilusikoissa sen pistellyt sisääni.

      Ilmankos joskus kuohahdan kuin maitovelli, sillai lempeästi.

    • inger1

      Mikäs Tuo on kun ikkunssa somasti Ropisee? Etana - etana, näytä sarves, onko huomenna pouta!?

    • inger1

      No missä ne kaikkein etevimmät teeskentelijät taas ovat Uudesta ketjusta. Ei piä kuitenkaan ottaa kenenkään ihteesä? En mie ainakaan ota!

      • 1+1+1=2

        Johan sää ja " Tyyne" täälä olette.


      • inger1
        1+1+1=2 kirjoitti:

        Johan sää ja " Tyyne" täälä olette.

        Hurja miten heikko laskupää sulla! Miten saat aina vaan 2 vaikka ynnäsit 3 kertaa 1. yhteen?

        otappa matikan tunteja kokeeksi muutamat filosofiset erät!


      • 1+1=1
        inger1 kirjoitti:

        Hurja miten heikko laskupää sulla! Miten saat aina vaan 2 vaikka ynnäsit 3 kertaa 1. yhteen?

        otappa matikan tunteja kokeeksi muutamat filosofiset erät!

        Huijari palajasti itteensä, noloo o.


      • inger1
        1+1=1 kirjoitti:

        Huijari palajasti itteensä, noloo o.

        Sää palajastit kans ittees vieläki selevemmin. Tasapeli! Oot muuten eräälle kieliasiantuntijalle ainakin vähän sukkuu.luulen?


      • 1+1= i1
        inger1 kirjoitti:

        Sää palajastit kans ittees vieläki selevemmin. Tasapeli! Oot muuten eräälle kieliasiantuntijalle ainakin vähän sukkuu.luulen?

        Kielentuntijaankohan sukkuu? Häppeähän notta ilikiät alootuksia vastaki rustaella. Meirän pelliisä hävisit satanolla.


      • inger1
        1+1= i1 kirjoitti:

        Kielentuntijaankohan sukkuu? Häppeähän notta ilikiät alootuksia vastaki rustaella. Meirän pelliisä hävisit satanolla.

        Aurora Tammikauris vai mikä oletkaan..tule appuu tää tuntematon ynnättäjä matemaatikko laskettelee minut valhetellen ketjun aloittajaan ja ties vaikka sinuunkin tai ainakin lukemattomii nollii - vaa!


      • inger1
        1+1=1 kirjoitti:

        Huijari palajasti itteensä, noloo o.

        Miks tulit mua kiusaamaan tähänkin ketjuun? Häpeisit ite! Mee takasin sinne kesälomilles!


      • 1+1=i1
        inger1 kirjoitti:

        Miks tulit mua kiusaamaan tähänkin ketjuun? Häpeisit ite! Mee takasin sinne kesälomilles!

        Ei ny ota ittehesä, nuukemmin viel sotkia toisihin. Tarkoottaa notta miettisi ensin ja alottelis sen jäläkehen. Notta on ny Korkeemman käres uskottavuuren kans. "Rauhas ja Rakkaures" Tyyneki alootuksen pruukasi kirjuuttaa oikehen, sekin varmahan "Korkeemman kärel".

        Meirän suvus ei lomia tunnetaha ja nää itte tohon teirän yhtehen ketjuun vinkkejä laittelit. Minnekähän. Soon sillai jotta riittihi selvitä nämäkin raitit. Kaikessa Rauhas jätän teirät.


      • Tammikauris1
        inger1 kirjoitti:

        Aurora Tammikauris vai mikä oletkaan..tule appuu tää tuntematon ynnättäjä matemaatikko laskettelee minut valhetellen ketjun aloittajaan ja ties vaikka sinuunkin tai ainakin lukemattomii nollii - vaa!

        Heikot on mun sarveni tommosia vastaan taistelemaan. Luulin tulleeni rauhan ketjuun. Taidan loikkia pois.

        Vaik onki heimoveli paikal. Tunnistin sen siittä kun se sano 'täälä' eikä täällä. On nääs Alavurel sukulaisia.


      • inger1
        1+1=i1 kirjoitti:

        Ei ny ota ittehesä, nuukemmin viel sotkia toisihin. Tarkoottaa notta miettisi ensin ja alottelis sen jäläkehen. Notta on ny Korkeemman käres uskottavuuren kans. "Rauhas ja Rakkaures" Tyyneki alootuksen pruukasi kirjuuttaa oikehen, sekin varmahan "Korkeemman kärel".

        Meirän suvus ei lomia tunnetaha ja nää itte tohon teirän yhtehen ketjuun vinkkejä laittelit. Minnekähän. Soon sillai jotta riittihi selvitä nämäkin raitit. Kaikessa Rauhas jätän teirät.

        Mistä alottelemisesta mulle puhut? Mitä olen alottanut?


      • inger1
        inger1 kirjoitti:

        Mistä alottelemisesta mulle puhut? Mitä olen alottanut?

        Eikö ole huumorintajua vai eikö ole hoksottomia siihen? Tarkoitin ketjun alussa itseäni, A-raa, ja tyyneä, että ollaan varsinaisia " teeskentelijöitä " vissiinkin monien elämäläisten mielestä, kun pitkiä kejuja ollaan kolmisin rupateltu täyteen mittaansa. Siis tarkoitin meitä itsiä yleensä leikkiä haastaakseni. Niin sinä jo puolustusvoimat rintamineen kokomaa alaoit...hyvää jatkoa arvon pohojalaaset. En tuu juttuun teittin kanssa kuunaan..


    • Calvados

      En miekää ota ihteeni, vaikka en oo etevin teeskentelijä taatusti. Vaikka oisit sitä mieltä ite. Olen marraskuun lapsi, en siis rauhallinen, peruuttava rapu, mutta aika lailla sen näköinen. Äitini nimi oli Tyyne, ja rauhallinen hän olikin luonteeltaan. Oli oinas tai härkä, riippuen, horoskoopista. Oli juuri siinä rajalla.Oli kuin sorsa, joka ui tyynesti veden pinnalla mutta jalat pinnan alla räpiköivät lujasti? Siksi kai kuoli niin nuorena?

    • Tyyne-neiti

      nuorena mnää olun ja kaiketi kunthelin aamushattvuuen josa sanothin taittesta maaluksita sävel taittesta ja sitta mie juoksin oikho päätä pömnthlle

    • Tyyne taitaja

      Tyyne tavtainen tkeekke taide toksen käpysistä ja rauta lankgas verkosta jas siittä tulloo komia

    • inger1

      Uskon että siitä tulee hyvä ja hieno. Mihin sen sitten panet olemaan. Mistä se saa oman paikan? Pihalta vaiko verannalta. Aika suuri kun rautalangasta tehty. Kädet siinä tehdessä kärsii ja vuotaa verta! Mulla oli sellaista kalaverkko-rautalankaa kasvimaalla. Ei hyvä kunoli liian jäykkää taivuttaa pehkonkin päälle. Ymmärrätkös?! En puhu piikkilankaverkosta. Sellainen vasta onkin mahdotonta käsitellä ilman pihtejä ja rukkasia käsissä. Ei siitä " aidasta " läpi voinut kulkea ...kun se oli suurella jatkuvalla ketjulla eli rullakiepillä metsässä kilometerjä pitkälti.Pahaa aikaa ne piikkilanka-ajat!

      Tuossa oli yksi kumma..tyyppi joka haasto mun kanssa vaan umpimielistä politiikkaa: pelkuri - jostain karannut lie ollutki!!

    • inger1

      Voihan se Taideteos olla pienikin. - Minulla oli omia käpylehmiä, ne seisoivat puutikku-jaloillaan. Kävyistä saa hauskan Karjalauman. On monensorttisia kuin ovat puut metsässä niin ovat niillä käpynsäkin. Männynkäpy lehmät ovat luonnollisimman näköisiä. Oletko tyytyväinen nyt tämä'n päivän taiteen tekemisiisi ja iloitsetko, että tuli tehtyä omalla luovuudella ja lahjakkuudella, halulla ja innolla jotain..mikä on sitten myös hienosti silmillä näkyvissä eli Olemassa

      Hyvää yötä kaikille !

    • Tyyne taituri

      kaikille hyvvää humunte mie kulosttelin kui leena huovinen puhusi ammushatvuuessa ja pulisi anti ruuskaisesta kui ompi kiva mies

    • A-ra

      Aha, nyt selvis. Tämä taitaakin olla toivomaani jatkoa Tyynelle ja myrskylle. Kiitos Tyynelle, joka teki uuden aloituksen.

      Meillä alkaa myrsky lähestyä, juuri putkahti luukusta tiedotus putkisaneerauksen alkamisesta. Huhhuh, missähän kuusen oksalla sitä päiviään viettää, koska viemärirempan kemikaalit kuulemma haisevat pahalta. Muutenhan tämä vaihe uudella menetelmällä ei kestä asuntoa kohti kuin muutaman vedettömän ja vessattoman päivän.

      Itse asiassa olen keksinyt itselleni tyypillisen omituisen "luovan" ratkaisun niiden haisupäivien viettämiseen. Remonttimiesten tullessa ovesta klo 8 olen jo matkalla keskustaan, jonka maanalaisia tunneleita pitkin kuljeskelen koko päivän nähtävyydestä toiseen, Kampista Ateneumiin ja Sokoksesta Stokkalle, ja illalla paluubussia odotellessa katselen asemalla junia ja käytän legendaarista Assan Vessaa. Matkan varrella tunneleissa on noin sata ruokapaikkaa ja kymmeniä marketteja, joten nälkäkään ei päässyt yllättämään.

      Kyllä stadilainen aina keinot keksii olla poissa kotoa rempan tai minkä nyt hyvänsä jaloista! Sukulaisia en parin pätösen päivän takia viitsi vaivata saati hotelliin rahojani kuluttaa.

      • "Tämä taitaakin olla toivomaani jatkoa Tyynelle ja myrskylle"

        Näinhän se on et` hyvää kannattaa ain` oottaa!

        Minä tämän ketjun aloitin...mut` tuun katsoon välillä loppuukos se tähän vai jatkuukos`....

        Kirjoittelu iloja kaikil`....


      • A-ra
        sishill kirjoitti:

        "Tämä taitaakin olla toivomaani jatkoa Tyynelle ja myrskylle"

        Näinhän se on et` hyvää kannattaa ain` oottaa!

        Minä tämän ketjun aloitin...mut` tuun katsoon välillä loppuukos se tähän vai jatkuukos`....

        Kirjoittelu iloja kaikil`....

        Siis ei kuitenkaan ole jatkoa meidän ketjuille. No oli mikä oli, toivottavasti aloittaja pitää huolta velvollisuuksistaan eikä heti karkaa. Sinulla kun on kiireitä monessa ketjussa, huomasin.


      • inger1
        A-ra kirjoitti:

        Siis ei kuitenkaan ole jatkoa meidän ketjuille. No oli mikä oli, toivottavasti aloittaja pitää huolta velvollisuuksistaan eikä heti karkaa. Sinulla kun on kiireitä monessa ketjussa, huomasin.

        A-ra, olipahan " tilaisuus " tietyllä kiusanhengellä tulla taas tekemään minkä hän on ennenkin osannut tehdä: toisesta ihmisestä silmätikun!


    • Tyyne-taikuri

      tyyne tittikka ei olj alloittanut miitthään kekstuja

      • A-Ra-ra

        No se on sitten alkanut itsestään, taikavoimalla. Muuten, eipä ollut meidän Tyynen tuo 10:59 keksti, hah hah, yksi väliviiva paljasti huijauksen.


    • Marira
    • Tyyne-neiti

      nyt selevis miuta onnnii haramittaa kui mie en ees ossa aluotta ketskuste ja nytte joku sihililisko sannoi panevaans aulluueeen tyyne taitavaa ktketellu

      • "joku sihililisko"

        Lapsena sisareni "haukkuivat" sisiliskoksi minua kun sain suututettua heidät jostain ihmeen syystä....


    • Aattelin että tulisikohan mitään juttua aiheesta että:

      Vajaa kymmenen vuotta sitten Himasen Pekalta kysyttiin eräässä televisio ohjelmassa: "Mitä on filosofia?", hän vastasi miettimättä että jokaisella ihmisellä on oma filosofiansa.

      • Calvados

        Totta, kullakin on omansa. Toisten ajatukset purevat isompiin kansanjoukkoihin kuin toisten. Esim Stalin ja Lenin hurahtivat Marxin oppeihin. Meillä on kirjahyllyssä Leninin kirja Marxilaisuudesta, mutta en ole jaksanut lukea, on niin vaikeaselkoista.


      • Calvados kirjoitti:

        Totta, kullakin on omansa. Toisten ajatukset purevat isompiin kansanjoukkoihin kuin toisten. Esim Stalin ja Lenin hurahtivat Marxin oppeihin. Meillä on kirjahyllyssä Leninin kirja Marxilaisuudesta, mutta en ole jaksanut lukea, on niin vaikeaselkoista.

        Onhan filosofeja kautta aikojen ollut, osa saaneet nimensä historiaan ja toiset ei.

        Suomalaisista filosofeista on Maija-Riitta Ollila...Valtiotieteen tohtori jonka tuotoksia olen lukenut ja katsonut teeveestä ohjelmia mielelläni jos vain hän esiintyy. Maija-Riitta puhuu ja kirjoittaa selkokielisesti, kaunis hymyilevä nainen.

        Maija-Riitan kotisivuilla lukee näin: Tervetuloa kotisivuilleni, olen filosofi niin kuin sinäkin....eli samaa kuin Himasenkin ajatus että jokaisella on se oma filosofiansa...meillä tavallisilla tallaajillakin. Toiset vain lukevat enemmän ja opettavat esim. filosofiaa kanssakulkijoilleen. Aikoinaan kävin samalla salilla kuin Maija-Riitta.

        Olen lueskellut unilääkkeeksi ruotsalaisen oppineen/runoilijan Axel Fredenholmin kirjoitelmia: Näin olen kuullut. Mukavaa luettavaa...

        On näillä nykypäivän filosofeillakin hyvää sanottavaa ettei ainoastaan jo satoja vuosia sitten poistuneilla filosofeilla. Nuoremman veljeni vaimo on filosofian maisteri....ei sen kummempi ihminen kuin muutkaan, mutta mukava jutella hänen kanssaan....


      • Calvados
        sishill kirjoitti:

        Onhan filosofeja kautta aikojen ollut, osa saaneet nimensä historiaan ja toiset ei.

        Suomalaisista filosofeista on Maija-Riitta Ollila...Valtiotieteen tohtori jonka tuotoksia olen lukenut ja katsonut teeveestä ohjelmia mielelläni jos vain hän esiintyy. Maija-Riitta puhuu ja kirjoittaa selkokielisesti, kaunis hymyilevä nainen.

        Maija-Riitan kotisivuilla lukee näin: Tervetuloa kotisivuilleni, olen filosofi niin kuin sinäkin....eli samaa kuin Himasenkin ajatus että jokaisella on se oma filosofiansa...meillä tavallisilla tallaajillakin. Toiset vain lukevat enemmän ja opettavat esim. filosofiaa kanssakulkijoilleen. Aikoinaan kävin samalla salilla kuin Maija-Riitta.

        Olen lueskellut unilääkkeeksi ruotsalaisen oppineen/runoilijan Axel Fredenholmin kirjoitelmia: Näin olen kuullut. Mukavaa luettavaa...

        On näillä nykypäivän filosofeillakin hyvää sanottavaa ettei ainoastaan jo satoja vuosia sitten poistuneilla filosofeilla. Nuoremman veljeni vaimo on filosofian maisteri....ei sen kummempi ihminen kuin muutkaan, mutta mukava jutella hänen kanssaan....

        Ollilan olen nähnyt silloin tällöin tv:ssä, on kaunis nainen ja hänellä on todella hyvä ulosanti puhuessaan. Toinen kuuluisa suomalainen on Esa Saarinen, värikäs persoona, johon monet ovat ihastuneet, liiankin kanssa. Julistaa rakkautta, antoi jo anteeksi puukottajalleenkin.


    • Tyyne-neto

      himmasen sinisen kirjann kieli on paikkoin hyvin koukkeroista, sanooja pyrittelevää, asijoita toistavaa, huolimatoontakin.

      • A-ra

        Näin on Tyyne; Himasen kupla onkin jo puhjennut.


      • yx 2
        A-ra kirjoitti:

        Näin on Tyyne; Himasen kupla onkin jo puhjennut.

        Ei helmiä sijoille!

        Filosofia on iätöntä niin ehkä noinkin vielä nuori, itse filosofi?


      • Sillih
        yx 2 kirjoitti:

        Ei helmiä sijoille!

        Filosofia on iätöntä niin ehkä noinkin vielä nuori, itse filosofi?

        Ei niin. Sijoille eli peteille pannaan herneitä niinkus siin' prinsessasadus'.


    • Calvados

      »Minun täytyy tunnustaa, että en ole ihastunut niiden ihmisten elämänideaaliin, joiden mielestä ihmislajin normaali tila on taistelua selviytymisestä; joiden mielestä yhteiskuntaelämän vallitseva muoto, siis toisten ihmisten polkeminen, murskaaminen, tuuppiminen ja astuminen toisten varpaille, olisi ihmislajin toivottavin kohtalo tai ainakin jotakin muuta kuin erään teollisen kehitysvaiheen epämiellyttävä seuraus.[4]»

      MM näin on sanonut John Stuart Mill, 1800 -luvun filosofi ja ensimmäinen feministi.

      Kuinka ollakaan, tänään oli täyttämässäni ristisanatehtävässä tämän niminen filosofi kyseessä ja sain nimeensä M-ll, joten jouduin etsimään wikistä, kun en tiennyt puuttuvaa kirjainta.

    • Tyyne-neito

      kirjainta ehtin avvvisissita ja sitta kunhtrlim ammushatvuuesn ja siiinnä pentikäinrenn puhusi josttkki lapsesta joka menetttaäny isän äitin

      • A-ra

        Huomenta Tyyne-neito ja Inger, jos olet paikalla.

        Ehdin juuri rankkasateen alta lenkiltäni. Syyshortensiat kukkivat upeasti ja pihlajanmarjat hehkuvat punaisina "kuin verta niillä ois".


      • inger1
        A-ra kirjoitti:

        Huomenta Tyyne-neito ja Inger, jos olet paikalla.

        Ehdin juuri rankkasateen alta lenkiltäni. Syyshortensiat kukkivat upeasti ja pihlajanmarjat hehkuvat punaisina "kuin verta niillä ois".

        Löyty " paikka " myös Jonyn Hairstylingistä tänään neljän ruuhka-aikoihin. Mun päätä ei yksinkertaisesti osaa leikata kukaan muu tässä kaupungissa niin..hyvin kuin Jony. On vielä toinenkin syy miksi olen käynyt vuosikymmenen ajan hänen Galleriassa No siksi, kun me hänen kanssa osataan olla yleensä samaa mieltä Suomen politikoista, kuten viimeisin yksmielisyys löytyy Sipilästä. Jo osasimme äsken puhelimessa tarkistaa, että keitä me edelleen olemme ja että Juha Sipilä on fiksu ...Naurut päälle ja leikkauksesta tinkiminen siinä samalla. Eihän mun kannattas niin korkeen tason Salonissa käydä, mutta kun ei muut vaan onnistu saamaan kerralla hyväks nätiks kerityks. Mitähän kirjainta Tyyne-neito aamulla alkoi etsiä avvvisista. Toivottavasti löysi etsimänsä. Minä puolestani en löytänyt yhtä paksua Kirjaa omasta kodistani ja kirjahyllystä! En kyllä muista tarkkaan suomeksi vieraskielisestä käännöksestä tehdyn Hienon suomennos-teoksen nimeä 100 % oikein. Saattoi olla R tahi A kirjaimella alkava Nimi..Eiväthän minun kirjat ole kaapissa puukstavijärjestyksessä, niin pitäisi sellaisen paksun uuden teoksen ottavan omaan silmään..Siinä se päivä hupenee. Etsiessä.
        Onko kirja yleensä yhtä kuin ruumis. Mutta sen sisältö yhtä kuin sielu. Kumpaa etsin? Molempia tarvitsen elämässä....

        ps. täällä tahi täälä ollaan heimo-orjuudessa ja rakkauvessa sekasin! Kaikessa tuntuu olevan kaksi eri puolta. Kiitos


    • Yhteisö-heimorakkaus

      Ei tästä rauhan ja rakkauden ketjusta näköjään mitään tule. Kaksi vakikirjoittajaa tervehtivät vain toisiaan (muut jätetään huomiotta tai ilmoitetaan suoraan, että pohojalaasia tänne ei kaivata) ja toinen, joka aina ja iänkaikkisesti toivoo kirjoittajien välille rauhaa, yhteisöllisyyttä ja sopua, valitsee itse jopa hiustenleikkuun firmasta, joka on samaa mieltä politiikasta kuin hän itse! On siinä puolueeton Tyyne-neitokin ihmeissään.

      Ollaan siinä heimorakkauvessa tahi -orjuudessa kahta mieltä tääläkin, ei auta mikkään, miten sitten muualla?

      • E A

        " ... aina ja iänkaikkisesti toivoo kirjoittajien välille rauhaa, yhteisöllisyyttä ja sopua, valitsee itse jopa hiustenleikkuun firmasta, joka on samaa mieltä politiikasta kuin hän itse! "

        No aika pitkälle on hiustenleikkuun rajat vedetty. Itse käyn korjaamolla, missä kyllä ollaan aika samaa mieltä, siis siitä, kannattaako uskoa maahantuojaliikkeiden ehdotuksia auton korjaamisessa. Eilenkin oltiin samaa mieltä meidän tukipolitiikasta eli verovaroilla sitä tuetaan elintarvikkeiden myyntiä ulkomaille. Ja suomalaiselle riittää se, että saa sitten halvemmalla juustoa, jos tiettyyn suuntaan ei vienti vedä.

        Minulla on takatukkaan kumppani vetänyt rajat, itse hoidan tukan päältä ja sivuilta.
        http://kuvaton.com/k/yp8h.jpg


      • E A kirjoitti:

        " ... aina ja iänkaikkisesti toivoo kirjoittajien välille rauhaa, yhteisöllisyyttä ja sopua, valitsee itse jopa hiustenleikkuun firmasta, joka on samaa mieltä politiikasta kuin hän itse! "

        No aika pitkälle on hiustenleikkuun rajat vedetty. Itse käyn korjaamolla, missä kyllä ollaan aika samaa mieltä, siis siitä, kannattaako uskoa maahantuojaliikkeiden ehdotuksia auton korjaamisessa. Eilenkin oltiin samaa mieltä meidän tukipolitiikasta eli verovaroilla sitä tuetaan elintarvikkeiden myyntiä ulkomaille. Ja suomalaiselle riittää se, että saa sitten halvemmalla juustoa, jos tiettyyn suuntaan ei vienti vedä.

        Minulla on takatukkaan kumppani vetänyt rajat, itse hoidan tukan päältä ja sivuilta.
        http://kuvaton.com/k/yp8h.jpg

        Kiva kun laitoit kuvasi "EA"...tarraan heti hihaas kiinni jos näemme jossain....


      • E A
        sishill kirjoitti:

        Kiva kun laitoit kuvasi "EA"...tarraan heti hihaas kiinni jos näemme jossain....

        Jes, tarraa vaan. Moikkaan varmasti myös sinua, jos sellainen tilanne tulee.

        No nämä kuvani nyt ovat peitteleviä.

        Syyskuun 17. alkaa meidän kunnassa työväenopiston espanjankielen alkeet ja tuppasin mukaan. Eläkeläinen saa etua ja maksaa 30 € syys kevätkaudesta. Kumppanin kanssa harjoitellaan ruotsia.


    • A-ra

      "Tämä taitaakin olla toivomaani jatkoa Tyynelle ja myrskylle"

      " Näinhän se on et` hyvää kannattaa ain` oottaa!

      Minä tämän ketjun aloitin...mut` tuun katsoon välillä loppuukos se tähän vai jatkuukos`....

      Kirjoittelu iloja kaikil`...."

      Näin kirjoitti nimimerkki Sishill 28. 8 klo 12:24.

      Onhan täällä ennenkin nimimerkeillä leikitelty, mutta harvoin aloitettu ketjua niin harhauttavasti kuin tämä tyynetaituri teki. Hyvä, että sentään tunnusti, mutta kiusantekona minä tuollaista nimmarin lainailua pidän.

      Jätän feikkiketjun omaan arvoonsa..

      • Isoo- A.

        "Isoo Antti" täälä yrittää ny nöyrimmäs Anteheks pyyrellä notta epäilihi väärää Ihimistä aloottajaksi?
        Ei Ingerihin tarviitte hyväksyähä jollei taharo.

        Kärmemato ilikees tehrä tollaasen. Jääkää rauhahan ja Korkeemman eres häpiän ny.


      • Hyvää jatkoa vaan kaikille"tyynetaiturilta"...


      • E A

        "Hyvä, että sentään tunnusti, mutta kiusantekona minä tuollaista nimmarin lainailua pidän"

        Vitonen vetoo, että ei ollut kiusantekoa. Veikkaan sitä, että kun se yksi ketju tuli päätepisteeseensä, 500 merkintää, ja sinä toivoit jonkun muistaakseni jatkavan, niin S. teki näin tunnistettavasti (ei harhauttavasti) ja koska se ei sitten nimeltään ja allekirjoitukseltaan ollut just piiruntarkka, niin...jne. Tämä vain minun tulkintani


      • A-ra
        E A kirjoitti:

        "Hyvä, että sentään tunnusti, mutta kiusantekona minä tuollaista nimmarin lainailua pidän"

        Vitonen vetoo, että ei ollut kiusantekoa. Veikkaan sitä, että kun se yksi ketju tuli päätepisteeseensä, 500 merkintää, ja sinä toivoit jonkun muistaakseni jatkavan, niin S. teki näin tunnistettavasti (ei harhauttavasti) ja koska se ei sitten nimeltään ja allekirjoitukseltaan ollut just piiruntarkka, niin...jne. Tämä vain minun tulkintani

        Puolustele mitä puolustelet mutta ainakin minulle jäi paha maku suuhun tuollaisesta kieroilusta. Jokainen saa aloittaa minun puolestani vaikka kymmenen ketjua päivässä, mutta miksi S nyt juuri tällä kohdalla halusi lainata Tyyneen ja myrskyyn kirjoittavan nimimerkkiä, sitä en hyväksy.

        Miksi ihmeessä jokin pieni ketju voikin noin pahasti häiritä toisia? Jos joku tekisi Elämään aloituksen jonkun teikäläisen nimissä, siitä vasta älämölö nousisi.

        Vaikka S olisi ollutkin aloittamassa uutta ketjua hyvin aikein, seuraavalla hetkellä hän olisi kyllästynyt ja jatkanut matkaansa. Siitähän meillä on kokemusta, jopa äkillisistä ja omituisesta kommenttien, jopa kokonaisten "omien" ketjujen poistosta.

        Mutta mitä tätä nyt jauhamaan. Taas tuli vain uusi opetus siitä, kehen voi luottaa, kehen ei.

        PS Kerropa vielä oma motiivisi tämän ikävän asian esiin ottamiselle. Eikö hiljainen sienimetsä enää kiinnosta, vaan haluat saada aikaan kivan pikku riidan?


      • Whoever
        A-ra kirjoitti:

        Puolustele mitä puolustelet mutta ainakin minulle jäi paha maku suuhun tuollaisesta kieroilusta. Jokainen saa aloittaa minun puolestani vaikka kymmenen ketjua päivässä, mutta miksi S nyt juuri tällä kohdalla halusi lainata Tyyneen ja myrskyyn kirjoittavan nimimerkkiä, sitä en hyväksy.

        Miksi ihmeessä jokin pieni ketju voikin noin pahasti häiritä toisia? Jos joku tekisi Elämään aloituksen jonkun teikäläisen nimissä, siitä vasta älämölö nousisi.

        Vaikka S olisi ollutkin aloittamassa uutta ketjua hyvin aikein, seuraavalla hetkellä hän olisi kyllästynyt ja jatkanut matkaansa. Siitähän meillä on kokemusta, jopa äkillisistä ja omituisesta kommenttien, jopa kokonaisten "omien" ketjujen poistosta.

        Mutta mitä tätä nyt jauhamaan. Taas tuli vain uusi opetus siitä, kehen voi luottaa, kehen ei.

        PS Kerropa vielä oma motiivisi tämän ikävän asian esiin ottamiselle. Eikö hiljainen sienimetsä enää kiinnosta, vaan haluat saada aikaan kivan pikku riidan?

        Minua ei niinkään närästä oudot nimimerkit, koska yleensä tunnistan henkilöt niiden takana. Ja aika helposti sitäpaitsi.
        Tietysti on oudohkoa käyttää jo jonkun muun käyttämää nimeä tai nimen osaa.

        Tämän ketjun aloituksessa pikkuisen hymyilytti tuo "vaatimus" rauhan ja rakkauden nimissä keskustelemisesta. Mitähän se mahtaisi käytännössä tarkoittaa? Viittaus tuonne elämä -ketjuun kaiketi.

        Edelliset tyynet ja myrskyt ovat olleet tähänkin asti aika leppoisan rauhallisia.


      • E A kirjoitti:

        "Hyvä, että sentään tunnusti, mutta kiusantekona minä tuollaista nimmarin lainailua pidän"

        Vitonen vetoo, että ei ollut kiusantekoa. Veikkaan sitä, että kun se yksi ketju tuli päätepisteeseensä, 500 merkintää, ja sinä toivoit jonkun muistaakseni jatkavan, niin S. teki näin tunnistettavasti (ei harhauttavasti) ja koska se ei sitten nimeltään ja allekirjoitukseltaan ollut just piiruntarkka, niin...jne. Tämä vain minun tulkintani

        "Vitonen vetoo"

        Kuules AE...annan sulle kympin...ei kun kahvin leivoksen kera (ellet oo laihiksella) ja pusun poskelle kun tavataan jossain joskus!

        "Tämä on vain minun tulkintani"

        Hyvin tulkittu!

        Rauhaa ja rakkautta kohtihan sitä mennään omia polkujamme pitkin ja poikinkin vällee jokainen.....


      • A-ra
        Whoever kirjoitti:

        Minua ei niinkään närästä oudot nimimerkit, koska yleensä tunnistan henkilöt niiden takana. Ja aika helposti sitäpaitsi.
        Tietysti on oudohkoa käyttää jo jonkun muun käyttämää nimeä tai nimen osaa.

        Tämän ketjun aloituksessa pikkuisen hymyilytti tuo "vaatimus" rauhan ja rakkauden nimissä keskustelemisesta. Mitähän se mahtaisi käytännössä tarkoittaa? Viittaus tuonne elämä -ketjuun kaiketi.

        Edelliset tyynet ja myrskyt ovat olleet tähänkin asti aika leppoisan rauhallisia.

        Minä taas tunnistan pilkan missä sitä näen. Rauha ja rakkaus eivät viitanneet Elämään, sehän se varsinainen ystävyyden ketju on, vaan toiselle taholle, joka yritettiin tehdä naurettavaksi.


      • E A
        A-ra kirjoitti:

        Puolustele mitä puolustelet mutta ainakin minulle jäi paha maku suuhun tuollaisesta kieroilusta. Jokainen saa aloittaa minun puolestani vaikka kymmenen ketjua päivässä, mutta miksi S nyt juuri tällä kohdalla halusi lainata Tyyneen ja myrskyyn kirjoittavan nimimerkkiä, sitä en hyväksy.

        Miksi ihmeessä jokin pieni ketju voikin noin pahasti häiritä toisia? Jos joku tekisi Elämään aloituksen jonkun teikäläisen nimissä, siitä vasta älämölö nousisi.

        Vaikka S olisi ollutkin aloittamassa uutta ketjua hyvin aikein, seuraavalla hetkellä hän olisi kyllästynyt ja jatkanut matkaansa. Siitähän meillä on kokemusta, jopa äkillisistä ja omituisesta kommenttien, jopa kokonaisten "omien" ketjujen poistosta.

        Mutta mitä tätä nyt jauhamaan. Taas tuli vain uusi opetus siitä, kehen voi luottaa, kehen ei.

        PS Kerropa vielä oma motiivisi tämän ikävän asian esiin ottamiselle. Eikö hiljainen sienimetsä enää kiinnosta, vaan haluat saada aikaan kivan pikku riidan?

        " PS Kerropa vielä oma motiivisi tämän ikävän asian esiin ottamiselle. Eikö hiljainen sienimetsä enää kiinnosta, vaan haluat saada aikaan kivan pikku riidan?"

        Kivan pikku riidan, hih. Juupa juu. Mutta motiivistani sen verran, että olemme liki kaikki kirjoitelleet jo jonkin aikaa muutamissa ketjuissa ja minusta vaan tuntuu siltä, että yhteyttä on hauska pitää. Olen myös valmis riitelemään, mutta en just tässä nimenomaisessa tapauksessa.

        Sienimetsässä on motiivi joskus materialistinen, joskus rauhoittava, sillä olen kaksjakomielitautinen, vain mustan ja valkean tunnistava tyyppi.

        Luottamuksellisesti

        "pele kahella ällällä"


      • E A
        A-ra kirjoitti:

        Minä taas tunnistan pilkan missä sitä näen. Rauha ja rakkaus eivät viitanneet Elämään, sehän se varsinainen ystävyyden ketju on, vaan toiselle taholle, joka yritettiin tehdä naurettavaksi.

        Pilkka ja pilkkaaminen, jaa-a.

        Duoda duoda, mietti mustapartainen ja arveli, että pilkkaaminen ehkä sotketaan joskus suorastaan (vit***levaan) sanataiteen johonkin muotoon. Ehkä ivaan?


      • A-ra
        E A kirjoitti:

        Pilkka ja pilkkaaminen, jaa-a.

        Duoda duoda, mietti mustapartainen ja arveli, että pilkkaaminen ehkä sotketaan joskus suorastaan (vit***levaan) sanataiteen johonkin muotoon. Ehkä ivaan?

        Pilkka ja iva ovat melkein sama asia.

        Mitä tulee samoissa ketjuissa yhdessä kirjoittamiseen, sanotko sinä rakastavasi kaikkia joiden kanssa elät samassa kyläyhteisössä. Niinpä.

        Ymmärrän sovittelevan luonteenlaatusi, mutta sovitella voi käsittääkseni vain kahta osapuolta, jotka yhteisen intressin mukaan pitäisi saada yhteen. Täällähän vilisee kirjoittajia kuin Vilkkilässä kissoja ja yhteistä intressiä ei ole muuta kuin kirjasimien näpyttely.

        Ehkä pelkkä sopu ja samanmielisyys eivät pitäisikään yllä näin isoa kiehuvaa soppaa kuin Suomi24 on. Kitkaa tarvitaan vähintään sama määrä kuin kutkaa.


      • Whoever
        A-ra kirjoitti:

        Pilkka ja iva ovat melkein sama asia.

        Mitä tulee samoissa ketjuissa yhdessä kirjoittamiseen, sanotko sinä rakastavasi kaikkia joiden kanssa elät samassa kyläyhteisössä. Niinpä.

        Ymmärrän sovittelevan luonteenlaatusi, mutta sovitella voi käsittääkseni vain kahta osapuolta, jotka yhteisen intressin mukaan pitäisi saada yhteen. Täällähän vilisee kirjoittajia kuin Vilkkilässä kissoja ja yhteistä intressiä ei ole muuta kuin kirjasimien näpyttely.

        Ehkä pelkkä sopu ja samanmielisyys eivät pitäisikään yllä näin isoa kiehuvaa soppaa kuin Suomi24 on. Kitkaa tarvitaan vähintään sama määrä kuin kutkaa.

        Samaa mieltä tästäkin, "sopuilu" some palstoilla on yleensä epärehellistä yritystä miellyttää muita ja tappaa todellisen keskustelun.


      • E A
        A-ra kirjoitti:

        Pilkka ja iva ovat melkein sama asia.

        Mitä tulee samoissa ketjuissa yhdessä kirjoittamiseen, sanotko sinä rakastavasi kaikkia joiden kanssa elät samassa kyläyhteisössä. Niinpä.

        Ymmärrän sovittelevan luonteenlaatusi, mutta sovitella voi käsittääkseni vain kahta osapuolta, jotka yhteisen intressin mukaan pitäisi saada yhteen. Täällähän vilisee kirjoittajia kuin Vilkkilässä kissoja ja yhteistä intressiä ei ole muuta kuin kirjasimien näpyttely.

        Ehkä pelkkä sopu ja samanmielisyys eivät pitäisikään yllä näin isoa kiehuvaa soppaa kuin Suomi24 on. Kitkaa tarvitaan vähintään sama määrä kuin kutkaa.

        "...sanotko sinä rakastavasi kaikkia joiden kanssa elät samassa kyläyhteisössä. Niinpä."

        Miten niin niinpä? Kuka mistään rakkaudesta on kirjoittanut, häh.

        "...sovitella voi käsittääkseni vain kahta osapuolta ..."

        Niinpä ja olen vissiin joskus kirjoittanutkin, millaista veroeurojen tuhlausta on sovitella venäläisiä, putinilaisia, varsinaisia ukrainalaisia, separaattoreita ja joukossa juoksevia muita sekalaisia ryhmiä ... valkokauluksille mania vaan. Turhaa, niin turhaa.

        " ... yhteistä intressiä ei ole muuta kuin kirjasimien näpyttely."

        Riippuu mitä palstaa seuraa tai on seurannut, sillä kyllä vuosia sitten tapahtunut kiinnostus eräistä käytännön asioista oli antoisaa ja välihuutajien kommentteihin ei tarvinnut aikaansa kuluttaa.


      • E A
        Whoever kirjoitti:

        Samaa mieltä tästäkin, "sopuilu" some palstoilla on yleensä epärehellistä yritystä miellyttää muita ja tappaa todellisen keskustelun.

        " ... "sopuilu" some palstoilla on yleensä epärehellistä yritystä miellyttää ..."

        "Somepalstat" ovat liian karkea yleistys.


    • irti otto parasta

      Miksi siis jatkat..kiusaajan feikissä päästämättä sitä irti?

      • A-ra

        Ihan piruuttani kun edes noin viisas mies kuin EA ei ymmärrä, mistä tässä on kysymys.


      • irti otto parasta
        A-ra kirjoitti:

        Ihan piruuttani kun edes noin viisas mies kuin EA ei ymmärrä, mistä tässä on kysymys.

        Mkeaa silitystä edelleen. Kuin bensaa liekkeihin lisää


      • A-ra
        irti otto parasta kirjoitti:

        Mkeaa silitystä edelleen. Kuin bensaa liekkeihin lisää

        Menköön vaan bensaa liekkeihin. Kai tätäkin aihetta voi jatkaa aikansa kuluksi. Vai onko parempia ehdotuksia?


      • E A
        A-ra kirjoitti:

        Ihan piruuttani kun edes noin viisas mies kuin EA ei ymmärrä, mistä tässä on kysymys.

        "...noin viisas mies kuin EA ei ymmärrä ..."

        Mainio uusinta tuli Tarmo Mannista ja hän yhdessä kohtaa analysoi suomalaista jotenkin näin : " elää tunteella" eli ei missään nimessä viisaudella, mitä se sitten lieneekään.


      • irti otto parasta
        E A kirjoitti:

        "...noin viisas mies kuin EA ei ymmärrä ..."

        Mainio uusinta tuli Tarmo Mannista ja hän yhdessä kohtaa analysoi suomalaista jotenkin näin : " elää tunteella" eli ei missään nimessä viisaudella, mitä se sitten lieneekään.

        Mitä lienee? Vaikkapa Irti ottoa E:A:sta, eikä sen kummempaa.


      • E A
        irti otto parasta kirjoitti:

        Mitä lienee? Vaikkapa Irti ottoa E:A:sta, eikä sen kummempaa.

        Hih ja huh

        Hih tarkoittaa, että mulla on hilpee fiilis ja huh taas, että olikohan tilanne vakavakin.


    • inger1

      Tässä ketjussakos sitä jatketaankin mieluummin, vaikka näytti välillä ihan muulta?

      Samapa tuo mulle. Kyllä mun kiusaaja kannoilla yleensä on pysynyt!

    • A-ra

      Otetaan Inger siltä kannalta, että meillä "tyyneläisillä" on nyt kaksi ketjua. Joku varasti nimimerkin, me kaapataan koko ketju.

      • inger1

        Otetaan vaan vaikka miltäi kannalta. Tärkeintä etteivät tule " hujariksi " haukkumaan ja pilaamaan omine harhaluuloinensa meidän Tyyntä vaatimatonta rauhaa. Jota tieten tahtoin mieluummin tahdomme ylläpitää kuin sen vähän väliä antaa kiusaajien toimesta kadota. Hyvää loppuiltaa.

        Mulle kävi ihmeellinen " synergia " kun olen äskettäin puhunut Wieniin muutosta äkkiarvaamatta tarkkaan miksi niin haaveilin ja sanoin ääneenkin: siis kaipaavani sinne! Nyt mulle tuli seinänaapuriksi itävaltalainen henkiö Wienistä, kuin lämpimänä kesätuulahduksena: Eikä ihme lopu tähän, fb:ssa yksi naapuri-kaverini ilmoitti viestissään jo muuttaneensa Saksaan! Saatuaan opiskelupaikan sieltä Yliopistosta. - - Siinä oli minun synergiat - lahjana saatu melkein kuin olisin itse alkanut soittaa täällä kotona jotain ajatuksien synnyttämää oma Ilmakitaraa!! Saa nauraakin ja vaikka laulaakin.


      • "me kaapataan koko ketju"

        Eihän tätä ketjua tarvitse "kaapata" kunhan vain kirjoittelette!


    • A-ra

      Siitä sopuilusta vielä. Saahan toki ihailla ja myötäillä toisen saman ryhmän kirjoittajan sanomisia, mutta jos arkailee olla koskaan eri mieltä loukkaamisen pelossa, kuulostaa pelkästään välinpitämättömältä.

      Minusta Mauri Pekkarinen sanoi hyvin siinä Hesarin välihuutojutussa, josta mainitsin Tyyntä ja myrskyä -ketjussa, että välihuudot/vastaväitteet ovat vain merkki siitä, että kyseinen henkilö seuraa valppaasti kaikkia puheenvuoroja. Liian paljon on eduskunnassakin kännykän näpelöitsijöitä, jotka eivät huutele mutteivat myöskään kuuntele.

    • inger1

      Minä ymmärsin sopuilulla W:n tarkoittavan lisäksi ns jatkuvaa erityisen makeaa kehuskelemista tiettyjen samojen omien vaki kirjoittajien kesken, vastaan ottaessa postia normaalissa avoimessa yhteisessä juttelu tilanteessa. Kunkin kertoillessa omia kuulumisiaan ja asia keskusteluja käyden. Kuitenkin kaikkiin muihinkin luonnollisesti vaikka hienovaraisemmin, samalla ollen yhteydessä. Mutta jos siitä tulee sopuilu " sun ja mun " kesken: on Alma ja Aleksi ulkona koko jutusta eikä voi tai uskalla - osallistua ainakaan hetkeen keskusteluihn lainkaan!

      • Pläääh

        Mitä muuta kuin sopuilua on tämän ketjun kirjoitukset parin nimimerkin kesken?


      • Pöööö
        Pläääh kirjoitti:

        Mitä muuta kuin sopuilua on tämän ketjun kirjoitukset parin nimimerkin kesken?

        Parin? Onhan täällä ainakin neljä sinä, jolla ei ole edes asian tynkää.


    • Kipuna Taivaan

      Vartiossa seison sillä vaaran aikaa elämme. Siksi vartiossa sekoilen ja vartiossa istun ja sekoilen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe