Olenko jo pilannut itseni?

huolestunut93

Olen 21v tyttö, polttanut 14v asti eli 7 vuotta askin viikossa. Se ei kai ole ihan ihan kauheasti mutta polttanut olen kumminkin.
Päätin nyt lopettaa..
Olenko jo vaikuttanut huonolla tavalla hyvinvointiini?
Tiedän että olen tietenkin, mutta... Esim millaiseksi keuhkoni jäävät? Alkaako iho roikkumaan aikaisin? Kuinka suuri riski sairastua syöpään verrattuna ihmiseen joka ei ole koskaan polttanut? Paraneeko kasvavan hiuksen laatu polttamisen lopettamisen jälkeen? (kasvava hius tarkoittaa juurikasvua, latvat tuskin paranevat) Muuttuuko hampaiden väri?

Kaikki tieto on tervetullutta!
Kiitoksia kaikille jotka jaksaa vastata!

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi vasta nyt heräsit totuuksiin?

      • Vinku-Einari

        Tupakka on hyvää, en suosittele lopettamista kellekään.


    • oiuyt

      Kyllähän ne ihmiset joille on vanhempana tullut jotain ongelmia keuhkojen kanssa ovat tehneet vaarallisia töitä, jos niiltä henkilöiltä kyselis. niin ne kertoisivat että joo nuorena olin mineriitti levy tehtaassa töissä. tai laittelin niitä talojen seiniin. Sehän on asbestilevyä.

      • DeathSmokerr.

        Hellou, ihanaa kun täällä on kohtalotovereita kirjoittelemassa. Itse 19-vuotias nainen... Pystyisimpä sanomaan itseäni tytöksi, olisi hienoa tuntea itsensä feminiinisemmäksi. Olen kuitenkin siis polttanut nyt 7-vuotta itsekin ja kyllä: Kun lopetat, ensiksi yskit kuin hullu kaiken sen tervapaskan ym. mikä on jäänyt keuhkoihisi. Itse olen nyt ollut ilman ja ei tee edes mieli vaikka westin aski vieressä. Kyllä tää tuntuu upealta vaikka kurkkuun, keuhkoihin ja vatsaan sattuukin ja eilinen yö tuli valvottua. Nukuin sitten päivällä, koska ilman lepoa hermot ei missään tapauksessa kestä. Olen korvannut tupakkaa kuumilla juomilla. Nyt kahvilla, vaikkei sitä tupakoitsijoille suositellakaan koska mieliteot voivat siirtyä helpommin tupakkaan. Kurkku ja keuhkot kutittavat, nenästä tulee vettä, päässä paineentuntu ja päänsärky. Silti valitsen tämän koska kaikki meistä jossakin kohtaa lopettaessaan tyhjentää keuhkonsa olemalla ilman... Ja mitä pidemmälle tupakoit, sitä enemmän kärsit puhdistusprosessin ajan. Ironista että ihmiset kysyvät että ovatko pilanneet itsensä, eivätkä siltikään lopeta. Sanon sinulle että jos jatkat kauan, voit olla pilannut itsesi tajuamattasi.. Koskaan ei tiedä miten kroppa reagoi. Itse yskein verta kurkusta ja nenästä koska limakalvot ovat niin ärtyneet. Kestän kuitenkin tekojeni seuraukset ja näillä mennään... Näiden tupakointipäivien aikana jolloin en voinut kontrolloida itseäni, oli siis pakko polttaa vaikka tuntui kipua ja juoksin jnee ja happi ei kulkenut, tunsin itseni orjaksi jonka on pakko tyytyä paskempaan terveyteen. Elämä ei ole mitään ilman kykyä elää: Terveyttä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5168
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1343
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1036
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      948
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      727
    Aihe