peräkamarinpoikia?

Pasi898

Onko tällä palstalla peräkamarinpoikia tai -tyttöjä? Haluaisin kuulla elämäntarinanne, jos vain haluatte kertoa sen.

Itse olen maalta kotoisin ja aikuistuminen osui 90-luvun lamaan ja olin kotona vanhempien nurkissa pitkään työttömänä ja vailla mitään näkymiä mistään paremmasta. Elelin jonkinmoisessa tyhjyyden tilassa, uneksin jonkinlaisesta paremmasta elämästä, mutta olin ahdistunut ja kärsin mielenterveyden ongelmista muutenkin. Päivästä päivään sitä samaa, lukemista, syömistä, telkkarin katselua, tupakalla käyntiä. Joku kaveri oli jota saatoin harvakseltaan tavata. Joskus kävin kahvilla jossain baarissa ihan vain vaihtelun vuoksi. Häpesin elämääni ja itseäni.

Sain hieman opiskeltua ja kehitettyä itseäni työttömyyden ohessa vaikka työtä ei millään meinannut löytyä. Yhdellä kurssilla tapasin sitten naisen jonka kanssa seurustelin vähän aikaa vaikka se päättyikin sitten. Se oli ensimmäinen seurustelusuhteeni ja olin kuitenkin taitamaton ihmissuhdeasioissa ja muutenkin huonoitsetuntoinen hölmö.

Pääsin lopulta työnsyrjään kiinni, vaikka minulla oli paljon henkisiä vaikeuksia. Töissä olin useamman vuoden, kunnes tuli sitten lopullinen romahdus. Olin siinä pisteessä, että ei ollut muita vaihtoehtoja kuin tappaa itsensä tai hakea apua.

Kirjoitanpa sekavasti. Olisin halunnut kuulla tarinanne. Ja jos pystyn niin sanomaan jotain ymmärtäväistä. Jokaisen ihmisen takana on omanlaisensa kertomus ja tuntuu niin pahalta kaikenlainen iva ja pilkka.

29

1490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+11

      mun mielestä koko peräkamarinpoika on niin negatiivissävytteinen sana ettei siitä tee mieli keskustella mitään

      • Pasi898

        Se on totta, tuo nimitys on todellakin yksilöä halventava, itselläni ei ollut tarkoitus ketään halventaa, vaikka tuota nimitystä käytinkin. Helppohan se on ihmisten vitsailla onnettomien ihmisten kustannuksella.


      • VoitonJumala
        Pasi898 kirjoitti:

        Se on totta, tuo nimitys on todellakin yksilöä halventava, itselläni ei ollut tarkoitus ketään halventaa, vaikka tuota nimitystä käytinkin. Helppohan se on ihmisten vitsailla onnettomien ihmisten kustannuksella.

        Miten voit alentaa itseäsi vapaaehtoisesti??
        Ei sun elämäntilanteessa ole mitään hävettävää.
        Se nyt on vaan niin, että Suomen asiat on kustu, ja kaikille ei ole edes asuntoa.
        Sä sanot itseäsi peräkammarinpojaksi.
        Älä sano!

        Sano itseäsi mieluummin vaikka terveeksi hienoksi nuoreksi mieheksi, joka elää elämäänsä niin kuin itse haluaa. Eikä niin kuin muut vaatii.
        Valehtele aina naisille ja pane niitä niin alat tykkäämään elämästä.
        Kyllä naiset lähtevät lähes aina panemaan jos olet tarpeeksi hyvä supliikkimies.
        Ja naiset lähtevät nimenomaan naisen luokse.
        Aivan vitun sama missä sinä asut. Eikä monet miehet saa pildeä vaikka omistaisivat luksuskämpän. Ei se ylenpalttinen materia, vaan ne ihmissuhteet.
        Ja saat helvetin kauniita naisia jos käyt vaikkapa latinomaissa "lomalla".


      • Per.S.Ii
        VoitonJumala kirjoitti:

        Miten voit alentaa itseäsi vapaaehtoisesti??
        Ei sun elämäntilanteessa ole mitään hävettävää.
        Se nyt on vaan niin, että Suomen asiat on kustu, ja kaikille ei ole edes asuntoa.
        Sä sanot itseäsi peräkammarinpojaksi.
        Älä sano!

        Sano itseäsi mieluummin vaikka terveeksi hienoksi nuoreksi mieheksi, joka elää elämäänsä niin kuin itse haluaa. Eikä niin kuin muut vaatii.
        Valehtele aina naisille ja pane niitä niin alat tykkäämään elämästä.
        Kyllä naiset lähtevät lähes aina panemaan jos olet tarpeeksi hyvä supliikkimies.
        Ja naiset lähtevät nimenomaan naisen luokse.
        Aivan vitun sama missä sinä asut. Eikä monet miehet saa pildeä vaikka omistaisivat luksuskämpän. Ei se ylenpalttinen materia, vaan ne ihmissuhteet.
        Ja saat helvetin kauniita naisia jos käyt vaikkapa latinomaissa "lomalla".

        Tuleeko ihminen siitä ehjemmäksi jos saa helvetin kauniita latinonaisia paneskeltavaksi käydessään lomalla latinomaissa? Persiissäkö se ihmisyys asustaa?


      • Tsirppis
        VoitonJumala kirjoitti:

        Miten voit alentaa itseäsi vapaaehtoisesti??
        Ei sun elämäntilanteessa ole mitään hävettävää.
        Se nyt on vaan niin, että Suomen asiat on kustu, ja kaikille ei ole edes asuntoa.
        Sä sanot itseäsi peräkammarinpojaksi.
        Älä sano!

        Sano itseäsi mieluummin vaikka terveeksi hienoksi nuoreksi mieheksi, joka elää elämäänsä niin kuin itse haluaa. Eikä niin kuin muut vaatii.
        Valehtele aina naisille ja pane niitä niin alat tykkäämään elämästä.
        Kyllä naiset lähtevät lähes aina panemaan jos olet tarpeeksi hyvä supliikkimies.
        Ja naiset lähtevät nimenomaan naisen luokse.
        Aivan vitun sama missä sinä asut. Eikä monet miehet saa pildeä vaikka omistaisivat luksuskämpän. Ei se ylenpalttinen materia, vaan ne ihmissuhteet.
        Ja saat helvetin kauniita naisia jos käyt vaikkapa latinomaissa "lomalla".

        Kivoille naisille ei tarvitse valehdella, muut VoitonJumala ei selvästi hae kuin panopuita itsetuntonsa nostamiseksi. Mikä kellekin toimii...


    • 909

      Olin kyllä pitkään peräkammarintyttö samoista syistä kuin sinäkin. Pahin lama ja työttömyys osui myös kohdalleni ja siitä kaikki lähinnä johtui. Nyt olen päässyt omilleni ja kiinni omaan elämään, mutta jälkensä se on minuun jättänyt.

    • 16+17

      Itse en usko että mikään muuttuu kun muutan kohta omilleni ensimmäistä kertaa, edelleenkään ei ole naista eikä juuri kavereitakaan..

      • Absoluuttinen totuus

        No eihän teillä onnettomilla tietenkään ole kavereita/juttuseuraa/naisia, koska ette ikinä kuuna päivänä ole valmiita ottamaan vastaan ystävyyttä. Ette siitäkään huolimatta, vaikka ystäviä tulisi ovista ja ikkunoista! Mieluummin vietätte kaiken ajan täällä netissä ruikuttamassa, vaikka oikea elämä odottaisi neljän seinän ulkopuolella.


      • 16+17
        Absoluuttinen totuus kirjoitti:

        No eihän teillä onnettomilla tietenkään ole kavereita/juttuseuraa/naisia, koska ette ikinä kuuna päivänä ole valmiita ottamaan vastaan ystävyyttä. Ette siitäkään huolimatta, vaikka ystäviä tulisi ovista ja ikkunoista! Mieluummin vietätte kaiken ajan täällä netissä ruikuttamassa, vaikka oikea elämä odottaisi neljän seinän ulkopuolella.

        kyllä mulla kesällä oli hetken ajan nainen mutta sain pakit, ei ole musta kiinni, mieluusti olisin itse jatkanut..


    • wannabe homeboy

      Tekis joskus mieli itsekin muuttaa takasin äitin luo, ei vaan jaksais käydä ees missää työkkärissä kun oon nii väsynyt aina.

    • ikäsinkkunen

      Minusta on myös tuollaiset jaottelut ja ihmisten luokittelut tiettyihin ryhmiin typeriä. Meitä on monenlaisia ja jokainen on ainutlaatuinen ja yhteiskunta koostuu kaikenlaisista henkilöistä. Ei kaikkien tarvitse lukea ja juosta tehoyhteiskunnan oravanpyörässä.

      Olen maalta ja tunnen aika monta, ikäluokkaani kuuluvaa, siis noin 60-kymppistä sinkkua, jotka ovat elelleet pääosin lapsuudenkodissaan, olleet pätkätöissä ja autelleet vanhempiaan. Sitten kun vanhemmat ovat kuolleet tai muuttaneet laitokseen ovat jääneet lämmittämään kotisavua.

      Uskon, että olemme Luojan luomia ja meillä jokaisella on ihmisarvo ja tietty paikka ja suunnitelma Hänen aivoituksissaan. Ainakin minun tuntemat ikäsinkut ovat ihan mukiinmeneviä, rehellisiä kunnonkansalaisia. Varmaan monet heistä ovat ihan tyytyväisiä elämäänsä.
      Olen nainen. Nuorena olin naimisissa ja nyt keski-iän jälkeen olen tehnyt pätkätöitä, elelen yksikseni ja minulle riittää tällainen vaatimaton arki ja elämä.

      • Muuten järkevän oloista, mutta kun sanoit "Luoja" alkoi mielessäni pyöriä: "Ei kai taas näitä sankareita..."

        BTW tunnen kanssa paljon henkilöitä jotka ovat vielä kodossaan...
        Eihän se mikään häpeä ole, kummakos kun tällaset p*ka-ajat päällä ni sitä uskalla varmaa muuttaa ku ei oo varmaa mitä tapahtuu jos yrittää mennä kepillä jäätä koputteleen...


      • ....................
        idompsu kirjoitti:

        Muuten järkevän oloista, mutta kun sanoit "Luoja" alkoi mielessäni pyöriä: "Ei kai taas näitä sankareita..."

        BTW tunnen kanssa paljon henkilöitä jotka ovat vielä kodossaan...
        Eihän se mikään häpeä ole, kummakos kun tällaset p*ka-ajat päällä ni sitä uskalla varmaa muuttaa ku ei oo varmaa mitä tapahtuu jos yrittää mennä kepillä jäätä koputteleen...

        "Eihän se mikään häpeä ole..."

        Niinpä, mutta kunpa ne muut tajuaisivat sen. Heille kun on kaikkein tärkeintä se, että asuu omillaan ja siten näyttää muille, että: "Kattokaa, kun mä osaan ja pärjään, olen ihan aikuinen!". Heille sitten kypsyys tarkoittaa tuota.


      • .................... kirjoitti:

        "Eihän se mikään häpeä ole..."

        Niinpä, mutta kunpa ne muut tajuaisivat sen. Heille kun on kaikkein tärkeintä se, että asuu omillaan ja siten näyttää muille, että: "Kattokaa, kun mä osaan ja pärjään, olen ihan aikuinen!". Heille sitten kypsyys tarkoittaa tuota.

        Juu...


    • kohtasin ihmisen

      No, jos edelleen käytämme termiä "peräkammarin" pojat/ tytöt, niin sos-terveysalalla työurani tehneenä voin omana huomionani sanoa, että näiksi kutsutut ihmiset ovat usein niitä kilteimpiä ihmisiä, heistä varsin monet ovat jääneet kotinurkkiin koska heitä on siellä tarvittu, he ovat hoitaneet ja auttaneet vajaakuntoisia omaisiaan ja luopuneet paljosta heidän vuokseen. Kun iso osa elämää on eletty toisten hyväksi ja sitten lopulta jää yksin, on vaikeaa saada elämästä otetta kaikin tavoin, myös itsetunnon, omanarvontunnon, ihmissuhdetaitojen tasolla. Maailma on muuttunut
      kolkoksi ja julkinen julmuus senkun lisääntyy, kiirehdimme pilkkanauramaan jotain toista jotta välttyisimme itse pilkan kohteena olemiselta.
      Aloittajan teksti on ihan selkeää ja sujuvaa ja itsearviointi ja havannointi koskettavaa. Iva ja pilkka satuttaa ja silloin on vaikea jaksaa ajatella, että ivaaja ja pilkkaaja on se joka oikeastaan on eniten avun ja ohjauksen tarpeessa.
      Aloittajan asenteella mennään eteenpäin, aukaistaan solmuja, kasvetaan ihmisenä. Kaikkea hyvää kaikille, erityisesti niille jotka ovat uskaltaneet, uskaltamassa astua ulos epätyydyttävän elämänsä ahtaasta kehästä!

      • 13+12

        itse asun vieläkin kotona vaikka olen 28v mutta ei mun tapauksessa ole kyse siitä että mun olisi ketään tarvinnut auttaa. En vaan missään vaiheessa ole ollut mitenkään motivoitunut asumaan yksin, se on ollut ihan yksi ja hailee koska luonnollisesti tyttöystävästä ei ole ollut tietoakaan.
        Kohta muutan pois ja se on ihan ok.
        Tuskin olen yksin tällaisella asenteella, ehkä jos silloin teini-iästä alkaen olisi ollut tosi sosiaalinen ym saanut tyttöystäviä niin olisin varmasti "itsenäistynyt" aikaisemmin


    • Hhjbh

      Kouluaikaisesta kaverijoukostani poikia (8 kpl) seitsemän muutti kotoa yhteiseen asuntoon tyttöystävän kanssa. Olisin itsekkin ollut valmis muuttamaan, jos olisi ollut tyttöystävä.

      • Mitenkähän on ?

        Kuinkahan moni heistä on yhdessä enään ? Monelta pojalta on ne taloustaidot hukassa.


    • Ensin yksin

      Kyllä ensin pitäisi asua itsekseen ja oppia tulemaan toimeen yksin, eikä suinkaan muuttaa heti tyttöystävän kanssa yhteen. Yksin asuessa oppii ymmärtämään jokapäiväisen siivouksen, ruuanlaiton, vaatehuollon ja talouden pidon aivan eri lailla, kun vastuuta ei voi vain sysätä toiselle, "kun ei nyt kiinnosta".

    • kari 55v.

      Olen 55v. mies. asustelen pientä maatilaa yhdessä 80 vuotiaiden vanhempieni kanssa. Toimeentulo on kohtalainen mutta naisen kaipuu on kova. Pillunpuuteon ehkä pahin mahdollinen sairaus mitä voi olla. Baareissa käyn mutta ei naiset ole koskaan lähteneet minun mukaan.
      Huoria ei näillä seuduilla ole.
      Jos pillua saisin joskus niin muuta en tarvitsisi.

      • 15+12

        Kai sä joskus sentään olet pillua saanut? Mun mielestä pelkkä läheisyys naisen kanssa voittaa itse seksin.


    • 60-luvun kasvatti

      Mielestäni peräkammarien asukkien ei todellakaan tarvitse hävetä. "Ikäsinkkunen" ja "kohtasin ihmisen" kirjoittavat aiheesta hyvin ja lämpimästi.

      Itsekin olen entinen peräkamarityttö, nyttemmin omillaan elävä vanhapiika. Monien kaltaisteni tavoin olin hyvin arka nuorena, mikä vaikeutti ihan kaikkea opiskelusta ihmissuhteisiin. Huonoilla todistuksilla ajauduin jatkoopiskelemaan heppoisia aloja ja kursseja. Sittemmin sain pätkätöitä, mutta olin myös usein työttömänä. Omillaan pääsin asumaan lähemmäs kolmekymppisenä. Vakinaisen työsuhteen alkaessa olin liki 40v. Läpi vuosien auttelin vanhempiani ja nytkin vielä yritän pitää huolen, ettei äitimuorin tarvitse mennä vanhainkotiin ennen kuin on aivan pakko. Elämäntarinani ei ole tavanomainen ja silloin tällöin minua on tietenkin pilkattu miehettömyydestä, lapsettomuudesta ja jopa vanhempieni hoitamisen vuoksi. Tosiaankin meitä on täällä joka junaan ja kaikille on tilaa. Vaatimatonkin elämäntyyli voi sopia meille joillekin.

    • hyi hemmetti

      Voi herran jestas sentään!Lähes 3kymppiset asuvat vielä kotona hävetkää!!Minä olen 29 on lapsia ja olen jo eronnutkin!!!!!Kotoota muutin pois 10 vuotta sitten.Eikö teitä helvetti edes hävetä!!

      • 16+19

        Eikö sua hävetä että oot mennyt tekemään lapsia ja eronnut ja rikkonut lapsilta kodin.


      • niilo22

        Samoin sinne! Oikein syvään...syvästi sinne samoin sinne. Oikeen kunnolla sinne. Samoin sinnepäin laitetaan terveisiä sinne, täältä pesee!


      • 19+19

        Mikä siinä hävettäisi että on lähes 30 v ja vielä kotona? Jos ei ole tyttöystävää niin en näe varsinaista syytä sille miksi pitäisi olla oma paikka.


      • hyi hemmetti itelles

        Just tuollaisten ahdasmielisten ihmisten takia "peräkammarinpoikuus" on stigma. Kaikille tämä ei ole oma valinta. Onneksi jotkut osaavat arvostaa ikääntyvistä vanhemmista huolehtivia. Itse olen perheen nuorimpana joutunut tähän tilanteeseen enkä todellakaan siitä nauti, muttei ikääntyvää voi tuosta vaan jättää tai passittaa vanhainkotiin.


    • 8+4

      Minä olenjo vanhapoika, eikä harmita , hävetä yhtään nautinyksinäisyydestä ja olen huomannut että tääjos mikä ON luksusta. En jaksa selittää mutta olen varma jotta on muitakin samanhenkisiä , , se että joile on kärsimys olla yksinäinen , ymmärrän heitäkin

    • 1000

      En minäkään kärsi yksinäisyydestä, mutta ihmisistä saa kyllä kaikenlaisia traumoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe