Psykiatreista

K+L=

Sellaiset tietämättömät ja osaamattomat puoskaripsykiatrit pilaavat myös niiden harvojen ammattitaitoisten ja osaavienkin psykiatrien maineen. Minä en luota enää yhteenkään psykiatriin kokemusteni perusteella.

18

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3-3

      Tietämätön ja osaamaton on pienempi paha kuin luonnehäiriöinen sadisti.

      • PysykääKaukana

        Molemmat yhtä pahoja, koska aiheuttavat potilailleen mittavaa vahinkoa, toinen tahallaan, ja toinen tietämättään.


    • Vertaistukea!

      Psykiatreja ja psykoterapeutteja on joka lähtöön ja psykoterapiapotilaan asema on luvattoman heikko. Potilaiden tulisi voida antaa palutetta johonkin, jotta asiaa voitaisiin kehittää ja yhteiskunnan varat käyttää tehokkaammin.

      Olin itse ryhmäterpiassa, missä yksi ryhmän jäsen varovasti pohti, sopisiko hänelle tietynlainen vertaistukiryhmä. Terapeutti suhtautui asiaan negatiivisesti ja totesi, että ei ole hyvä käydä kahdessa ryhmässä. Tämä vaikka kyseisellä henkilöllä oli suuria vaikeuksia selviytyä terapiakustannuksista, eikä ryhmäterapia edes tuntunut auttavan. Tämän nähtyäni vaihdoin itse (keskustelematta kyseisen terapeutin kanssa) ilmaiseen vertaistukiryhmään ja olen siitä todella kiitollinen. Siellä olen saanut kaipaamani tukea ja myös jopa apua löytämään parempaa terapiaa.

      En sano, että vertaistuki korvaa hyvää psykiatria, psykoterapeutia tai lääkkeitä, mutta se on todellä hyvä osatuki ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille. Vertaistukiryhmiä on monenlaisia. Googlaa selvittääkseksi mitä sinulle sopii!

    • kilo9098

      ^ Etpä tunnu itsekään tietävän mistään mitään, jos et todella tajua mitä esim. kahdessa erilaisessa psykoterapeuttisessa toiminnassa käyminen yhtä aikaisesti voi aiheuttaa.

      • Monia, monia hoitoja

        Minulla on ollut aikoja, jolloin on ollut päällekkäin useita eri hoitosuhteita. Osa ryhmiä, osa muuta. Ne on ollet aikoja, jolloin olen tarvinnut erityisen paljo ulkopuolista tukea ja homma on toiminut.

        Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, erilaisia kokemuksia ja eri asiat auttavat eri ihmisiä. Mielenterveyden alueella on vaikea tai mahdoton mennä sanomaan, että mikä auttaa toisella, se auttaisi myös toisella. Tai että jokin asia on automaattisesti kaikille vahingoksi.


      • Vertaistukea!

        Ongelmana tässä oli minusta se, että terapeutti piti potilasta kiinni sellaisessa hoidossa, joka ei hyödyttänyt häntä, vaan oli hänelle jopa vahingollista sekä henkisesti että taloudellisesti. Vastusti siis hoidon vaihtoa, vaikka potilas itse sanoi, että ei voi hyvin ryhmäterapiassa.

        Terapeutin tehtävänä on auttaa potilasta eteenpäin elämässä, tavallaan tehdä itsestä hyödyttömäksi. Tämä ei valitettavasti kaikkien terapeuttien itsetunnolle käy, vaikka se on kuulemma sellainen ammatti, että asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista.


      • Monia, monia hoitoja
        Vertaistukea! kirjoitti:

        Ongelmana tässä oli minusta se, että terapeutti piti potilasta kiinni sellaisessa hoidossa, joka ei hyödyttänyt häntä, vaan oli hänelle jopa vahingollista sekä henkisesti että taloudellisesti. Vastusti siis hoidon vaihtoa, vaikka potilas itse sanoi, että ei voi hyvin ryhmäterapiassa.

        Terapeutin tehtävänä on auttaa potilasta eteenpäin elämässä, tavallaan tehdä itsestä hyödyttömäksi. Tämä ei valitettavasti kaikkien terapeuttien itsetunnolle käy, vaikka se on kuulemma sellainen ammatti, että asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista.

        Millä tavoin terapeutti voi "pitää kiinni" potilasta? Eihän terapiaan tai muuhun hoitosuhteeseen, josta on enempi haittaa kuin hyötyä, kannata mennä. Se kannattaa lopettaa. Ihan samoin kuin lääkkeet, joista on haitallisia sivuoireita.

        Joskus kun lukee näitä juttuja, tuntuu että ihmiset ovat tahdottomia toimijoita. Valitettavasti on niin, ettei kukaan tee asioita puolestamme eikä kaikki ns. apu ole meille hyväksi. Itse on pidettävä itsestään huolta.


      • Olen jo vapaa
        Monia, monia hoitoja kirjoitti:

        Millä tavoin terapeutti voi "pitää kiinni" potilasta? Eihän terapiaan tai muuhun hoitosuhteeseen, josta on enempi haittaa kuin hyötyä, kannata mennä. Se kannattaa lopettaa. Ihan samoin kuin lääkkeet, joista on haitallisia sivuoireita.

        Joskus kun lukee näitä juttuja, tuntuu että ihmiset ovat tahdottomia toimijoita. Valitettavasti on niin, ettei kukaan tee asioita puolestamme eikä kaikki ns. apu ole meille hyväksi. Itse on pidettävä itsestään huolta.

        Psykiatri voi pitää kiinni potilaastaan tekemällä hänestä lääkenarkin.Ensin hoide-
        taan masennuslääkeillä unettomaksi ja sitten aletaan syöttämään bentsoja.


      • Monia monia hoitoja
        Olen jo vapaa kirjoitti:

        Psykiatri voi pitää kiinni potilaastaan tekemällä hänestä lääkenarkin.Ensin hoide-
        taan masennuslääkeillä unettomaksi ja sitten aletaan syöttämään bentsoja.

        Ei kukaan syötä kenellekään mitään avohoidossa. Itse te ne pillerit suuhun työnnätte.

        Lääkitys toimii, jos on toimiakseen. Jos ei, niin lopettakaa.


      • Olen jo vapaa
        Monia monia hoitoja kirjoitti:

        Ei kukaan syötä kenellekään mitään avohoidossa. Itse te ne pillerit suuhun työnnätte.

        Lääkitys toimii, jos on toimiakseen. Jos ei, niin lopettakaa.

        Minulla oli vaihtoehtoina joko valvoa niin että pää sekoaa tai pistää Tenox naama-
        riin.Ja olen satavarma että unettomuuden aiheuttivat mömmöt mitä minulle pakko-
        hoidossa syötettiin.Psykiatrit luonnollisesti kielsivät jyrkästi että psyykelääkkeet
        voisivat aiheuttaa unettomuutta.


      • Vertaistuki1
        Monia, monia hoitoja kirjoitti:

        Millä tavoin terapeutti voi "pitää kiinni" potilasta? Eihän terapiaan tai muuhun hoitosuhteeseen, josta on enempi haittaa kuin hyötyä, kannata mennä. Se kannattaa lopettaa. Ihan samoin kuin lääkkeet, joista on haitallisia sivuoireita.

        Joskus kun lukee näitä juttuja, tuntuu että ihmiset ovat tahdottomia toimijoita. Valitettavasti on niin, ettei kukaan tee asioita puolestamme eikä kaikki ns. apu ole meille hyväksi. Itse on pidettävä itsestään huolta.

        Ryhmäterapiassa on sääntö, että tulee osallistua 2 kk tapaamisiin sen jälkeen kun on ilmoittanut haluavansa lopettaa (tietynlainen "karenssiaika"). Ryhmäpaine on muutenkin ihmisille kova paine ja erityisesti niin avun tarpeessa olevalle ihmiselle. Kyllä terapeutti voi omaa ja ryhmäpainetta käyttämällä vaikuttaa avun tarpeessa olevaan ihmiseen.


      • Pelko
        Vertaistukea! kirjoitti:

        Ongelmana tässä oli minusta se, että terapeutti piti potilasta kiinni sellaisessa hoidossa, joka ei hyödyttänyt häntä, vaan oli hänelle jopa vahingollista sekä henkisesti että taloudellisesti. Vastusti siis hoidon vaihtoa, vaikka potilas itse sanoi, että ei voi hyvin ryhmäterapiassa.

        Terapeutin tehtävänä on auttaa potilasta eteenpäin elämässä, tavallaan tehdä itsestä hyödyttömäksi. Tämä ei valitettavasti kaikkien terapeuttien itsetunnolle käy, vaikka se on kuulemma sellainen ammatti, että asiakkaita tulee ovista ja ikkunoista.

        Kyllä näin on. Alalla työskentelevillä on usein iso ego. Eivät kestä kritiikkiä ja pitävät potilaat riippuvaisina itsestään. Sairasta hommaa! Valitettavasti monet potilaat on opetettu auktoriteettiuskovaisiksi joten nämä sairaat ihmiset saavat tehdä paljon tuhoa kun auktoriteettiuskovaiset alistetut potilaat eivät uskalla haastaa terapeuttia, lääkäriä tai sairaanhoitajaa. Psykiatrinen ala on sairas. Se aiheuttaa varmasti enemmän tuhoa kuin auttaa ihmisiä. Ihmiset eivät halua nähdä totuutta. Totuus on kamala. Psykiatria on tuhon voima. Taistelkaa itsenne vapaaksi kahleista ja opetelkaa ajattelemaan itsenäisesti. Se on mahdollista.


      • Pelko
        Monia monia hoitoja kirjoitti:

        Ei kukaan syötä kenellekään mitään avohoidossa. Itse te ne pillerit suuhun työnnätte.

        Lääkitys toimii, jos on toimiakseen. Jos ei, niin lopettakaa.

        Periaatteessa kukaan ei pakota mutta henkisesti painostetaan ja kytätään. Valmiiksi alistettu ja väsynyt ei jaksa taistella vastaan!!! Opetelkaa hyväksymään tosiasiat ja ymmärtäkää että nämä ihmiset on sairaita. Ei ne välitä potilaista. Ne tekee vain sitä mitä niiden on käsketty tehdä tai mitä itse haluavat.


      • Pelko
        Monia monia hoitoja kirjoitti:

        Ei kukaan syötä kenellekään mitään avohoidossa. Itse te ne pillerit suuhun työnnätte.

        Lääkitys toimii, jos on toimiakseen. Jos ei, niin lopettakaa.

        Onko alistetun ihmisen vika että kun hän yrittää taistella itsensä irti alistamisesta ja päästä normaalielämään joutuu hän näiden sairaiden ihmisten painostettavaksi ja alistettavaksi? Ei se ole. Te syytätte vääriä ihmisiä. Ne jotka tekee väärin on ne koulutetut ihmiset jotka ovat valta-asemassa joiden tehtävä olisi auttaa mutta jotka painavat ihmisiä vain alaspäin!!! Mitäpä jos te vapaaksi päässeet joskus oikeasti auttaisitte niitä jotka on alistettuja. Sen sijaan te vain vittuilette päivät pitkät ettekä tee asialle mitään! Paljon parempi olisi olla hiljaa jos ei ole mitään hyvää sanottavaa.


      • olinoli

        "Olen satavarma että unettomuuden aiheuttivat mömmöt mitä minulle pakko-
        hoidossa syötettiin."

        Psyykenmömmöt voivat aiheuttaa unettomuutta. Lue vaikka pakkausseloste. Monen sivuoireena ja vieroitusoireena sitä. Itselläni alkoi krooninen unettomuus juuri lääkkeiden ja niiden vieroituksen takia. Sitä tuskin tulee kukaan psykiatri myöntämään mutta itsepä tiedän totuuden.


    • kilo90978

      ^ Ilmankos edes perinteisimpiä hoitoyksikköpaikkoja ei riitä kaikille, kun osa vaatii itselleen kaiken.

    • äitiskitso

      Ite oon kokenut psykiatrit arviointeineen myös varsin osaamattomiksi. Sairausdiagnoosini taitaa tosin olla ainakin melkein oikein, mutta saamani sanalliset arviot itsestäni ovat olleet täyttä potaskaa ja oman kokemukseni mukana terveydenhoitajat ja sairaanhoitajat osaavat arvioida ihmistä kouluttautuneita psykiatreja paremmin.

    • Pelko

      Puoskarit pitää kiertää kaukaa. Ne kääntää asiat ylösalaisin ja tekee uhrista syyllisen. Ongelmana taitaa olla heidän oma kieroutunut mielensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe