Motonetin " asiakaspalvelu" hanurista

Blingnetit ja muut

Mikä hiivatin varaosaliike on sellainen, jolla on tavara hyllyssä, mutta eivät osaa sitä tarvitsevalle myydä????

Onko liikaa vaadittu että "varaosaliikkeellä" olisi edes jonkinlaiset muunto- ja referenssiluettelot eri valmisteiden välillä?

Esim. veneeni termari hajosi. Ei ollut paikallisella korjaamolla ja merkkiliike oli kiinni. Menin Motskariin termari kädessä ja myyjä levitteli käsiään! Kysyi mistä autosta. Sanoin, että merimoottori. Tähän myyjä että ei löydy.

Tuote oli muistaakseni Calorstat F-4. Poistuin liikkeestä ja selvisi, että ko. termari on sama monessa Saabissa, Volvossa, Alfa Romeossa jne. Selvisi myös, että kyseisessä Motskarissa oli hyllyssä näitä jopa useita kappaleita!!!

Kyllä tiedetään, kuinka paljon on autoissa ja venemoottoreissa yhteneväisiä osia, mutta on ilmeisesti liikaa vaadittu, että edes ihan peruskulutusosien soveltuvuustaulukoita voisi olla varaosaliikkeissa saatavilla. Myyvät sitten tietämättään ei oota. Esimerkiksi juuri termarvalmistaja Calorstatilla on soveltuvuustaulukko. Sama koskee filttereitä ja monia muita osia.

Ostin sitten "merkkiosan" viisinkertaisella hinnalla. Tai oikeastaan merkkiä ei ollut kuin rasia sillä termarissa oli sama Calorstatin leima.

Eli: kerrassaan paskaa palvelua. Oikea tuote oli, mutta jäi hyllyyn. Ja vielä: kuluttajan ei mielestäni kuulu olla asiantuntija, vaan sen on löydyttävä liikkeestä sieltä tiskin takaa.

28

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikahopea

      Sain viimeksi kohtuullista palvelua kun löysin myyjän. Mutta tyytymätön voi aina mennä merkkiliikkeeseen tai Maritimiin tai jotain sellaista.

      Etsin viimeksi Biltsun aj Moponetin hyllystä polttoaineletkua uuteen Mercuryyn, ja omiin silmiini sattui vain vanhojen Mercujen letkuja plus muita merkkejä. Kysyin, olivat avuliaita mutteivät olleet varmoja asiasta. En uskaltanut riskeerata kun on sitten sen 100 km palautusmatkaa. Menin sitten merkkiliikkeeseen ja ostin määrämittaiset letkut ja quicksilverin liittimet, oliko se nyt jotain viitisenkymppiä koko setti...varmuus (tässä tapauksessa yhteensopivuudesta) maksaa. 12-litrainen muovitankki kyllä jäi peltimaasta kyytiin, saa nähdä kestääkö yhtä kauan kuin quicksilverin osat.

    • MitaanTietamaton

      Nyt on mennyt asiantuntevat varaosaliikkeet ja biltema/motonet -tavaratalo sekaisin. Merkkiliikkeissäkään ei tiedetä tai haluta tietää, missä kaikissa moottoreissa on tietty termostaatti tai muu osa.

      Kunpa joskus näkisin asiantuntevan varaosaliikkeen, jossa on tavaratalohinnat ja ansaintalogiikka kunnossa.

      Jos liike käyttää vartin varmistaakseen, että löytyykö hyllystä sama termostaatti jonkin muun moottorin varaosana ja sen todella sopivan tiettyyn pannuun, niin paljonko olemme valmiit maksamaan varaosahinnan päälle kuluja?

      Vartti on olevinaan paljon, mutta kun sitä tiskillä pähkitään ja väännetään, niin äkkiäkös sitä malttamaton vartin pulputtaa.

      • Blingnetit ja muut

        "Jos liike käyttää vartin varmistaakseen, että löytyykö hyllystä sama termostaatti jonkin muun moottorin varaosana ja sen todella sopivan tiettyyn pannuun, niin paljonko olemme valmiit maksamaan varaosahinnan päälle kuluja?"

        Siis hetkinen... Oletko aivopesty tai muuten vain tahvo?

        Missäpäin tuotemyynnissä käytetään asiakaspalvelussa erillistä tuntihinnoittelua? Lienee myyjän tehtävä myydä, ja tietää mitä myy, vai?

        Enkä allekirjoita tuota varaosaliike / tavaratalo- jaotteluasi. Totuus on nimittäin se, että Motonetillä on Oikeasti hemmetin hyvä ja kattava yleisvaraosien valikoima. Ellei peräti maan paras.

        Mutta jos tilanne on se, ostaja kannattaa ennemmin käännyttää pois, kun hakea sieltä hyllystä tavara ja ottaa siitä rahat pois, niin jossakin mättää ja todella pahasti!!!!

        Niitä tapauksia, joissa oikean osan etsiminen vie muutamaa minuuttia pidempään ei voi olla kuin murto-osa, etenkään jos vanha osa vielä on kourassa.

        Mutta nähtävästi menee niin hyvin, ettei tarvitse vaivautua?


      • MitaanTietamaton
        Blingnetit ja muut kirjoitti:

        "Jos liike käyttää vartin varmistaakseen, että löytyykö hyllystä sama termostaatti jonkin muun moottorin varaosana ja sen todella sopivan tiettyyn pannuun, niin paljonko olemme valmiit maksamaan varaosahinnan päälle kuluja?"

        Siis hetkinen... Oletko aivopesty tai muuten vain tahvo?

        Missäpäin tuotemyynnissä käytetään asiakaspalvelussa erillistä tuntihinnoittelua? Lienee myyjän tehtävä myydä, ja tietää mitä myy, vai?

        Enkä allekirjoita tuota varaosaliike / tavaratalo- jaotteluasi. Totuus on nimittäin se, että Motonetillä on Oikeasti hemmetin hyvä ja kattava yleisvaraosien valikoima. Ellei peräti maan paras.

        Mutta jos tilanne on se, ostaja kannattaa ennemmin käännyttää pois, kun hakea sieltä hyllystä tavara ja ottaa siitä rahat pois, niin jossakin mättää ja todella pahasti!!!!

        Niitä tapauksia, joissa oikean osan etsiminen vie muutamaa minuuttia pidempään ei voi olla kuin murto-osa, etenkään jos vanha osa vielä on kourassa.

        Mutta nähtävästi menee niin hyvin, ettei tarvitse vaivautua?

        Kun kerran kysyit vähän offtopicia, niin vastaan, jotta muuten vain tahvo.

        Meilläpäin liikkeet laittaa varaosan oman ostohinnan päälle kulut, joihin kuuluu myös se varaosien superasiantuntijahemmo. Näin muodostuu myyntihinta. Jos on alhainen myyntihinta, se ei kovin montaa hemmoa palvelutiskille kestä.

        Kuinka paljon me haluamme maksaa hemmoista? Joko yhteisesti tai per palvelu?


      • realistiasiakas
        Blingnetit ja muut kirjoitti:

        "Jos liike käyttää vartin varmistaakseen, että löytyykö hyllystä sama termostaatti jonkin muun moottorin varaosana ja sen todella sopivan tiettyyn pannuun, niin paljonko olemme valmiit maksamaan varaosahinnan päälle kuluja?"

        Siis hetkinen... Oletko aivopesty tai muuten vain tahvo?

        Missäpäin tuotemyynnissä käytetään asiakaspalvelussa erillistä tuntihinnoittelua? Lienee myyjän tehtävä myydä, ja tietää mitä myy, vai?

        Enkä allekirjoita tuota varaosaliike / tavaratalo- jaotteluasi. Totuus on nimittäin se, että Motonetillä on Oikeasti hemmetin hyvä ja kattava yleisvaraosien valikoima. Ellei peräti maan paras.

        Mutta jos tilanne on se, ostaja kannattaa ennemmin käännyttää pois, kun hakea sieltä hyllystä tavara ja ottaa siitä rahat pois, niin jossakin mättää ja todella pahasti!!!!

        Niitä tapauksia, joissa oikean osan etsiminen vie muutamaa minuuttia pidempään ei voi olla kuin murto-osa, etenkään jos vanha osa vielä on kourassa.

        Mutta nähtävästi menee niin hyvin, ettei tarvitse vaivautua?

        On varmasti niin, että paljon kädestäpitoa vaativia asiakkaita on vain vähän. Lisäksi ne ovat aina ne samat.
        Vaativat paljon aikaa ja huolenpitoa ja ostavat vähän.

        Joku kuitenkin aina maksaa sen ajankäytön. Minä en halua maksaa muiden laskuja ja ostan sieltä, missä ei ole turhia kuluja. Jos tarvitsen konsultointia, niin menen kalliiseen liikkeeseen ja maksan siitä mielelläni.

        En kuvittele olevani tärkeämpi kuin olen.


      • Blingnetit ja muut
        realistiasiakas kirjoitti:

        On varmasti niin, että paljon kädestäpitoa vaativia asiakkaita on vain vähän. Lisäksi ne ovat aina ne samat.
        Vaativat paljon aikaa ja huolenpitoa ja ostavat vähän.

        Joku kuitenkin aina maksaa sen ajankäytön. Minä en halua maksaa muiden laskuja ja ostan sieltä, missä ei ole turhia kuluja. Jos tarvitsen konsultointia, niin menen kalliiseen liikkeeseen ja maksan siitä mielelläni.

        En kuvittele olevani tärkeämpi kuin olen.

        Morjens pönttö! Yksi "myyjä" levitteli käsiään, kaksi muuta notkui kädet taskuissaan.

        Maksatko nyt siis minun laskujani, vai mitä yrität selittää???

        Mistä niille "varaosamyyjille" mielestäsi maksetaan???


    • oaign

      Olen kerran istunut yli vartin varaosaliike/autokorjaamon tuolilla, kun myyjä on plärännyt vastaavuustaulukoita edestakaisin löytääkseen heidän valikoimistaan oikean polttoainesuodattimen. Suodatin taisi maksaa jopa pari kymppiä, mutta siihen mennyttä aikaa ei valiteltu. Olisi ollut arvokas suodatin tuntihinnoilla laskettuna.

      Toisen kerran on venemoottoriliikkessä etsitty puoli tuntia käytettyjen joukosta sopivaa virta-avainta. Hymyn kanssa siitäkin avaimesta joku euro sitten pyydettiin.

    • kamalaalaa

      Se bilteman muovitankki on kamala, korkki ja läpivienti vuotaa, sama juttu motonetin version kanssa, joutuu tekemään itse kumitiivisteet.

      • bilteman muovitankki

        Joo, tankki vaikuttaa tukevalta mutta korkin tiiviste on ohut korkkilevy. Ehkä noudatan neuvoasi ja laitan uudet tiivisteet Myös läpivienti tuntuu vähän kovamuoviselta. Onneksi tönkkä on omassa lokerossaan eikä joudu murjotuksi.


    • Ei mun tartte tietää

      Sama vika rahikaisella. Etsin kiilahihnaa jääkaapin kompuraan eikä löytynyt kompuran valmistajan referenssilistaa. On se kumma juttu. Kuitenkin oli hihnoja hyllyt notkeana.

      Minunko pitää muka tietää mitä ostan!

    • HÖLÖ HÖLÖ

      Missä maakuopassa sinä nykyään majailet ?
      Kaikki tarpeellinen on dokumentoitu ja löytyy netistä.
      Kassatyttö ei muissakaan liikkeissä tee muuta kuin ottaa maksun !

      • Blingnetit ja muut

        No eikö se dokumentaatio sitten pitäisi löytyä nimenomaan sieltä varaosaliikkeestä???

        Eikö siksi Motonetissäkin ole erikseen ne mainitsemasi kassatytöt ja ne " varaosamyyjät"?

        Vai soitatko sinäkin nuohoojan paikalle, ja teet sitten itse työt?


      • Itse pitää
        Blingnetit ja muut kirjoitti:

        No eikö se dokumentaatio sitten pitäisi löytyä nimenomaan sieltä varaosaliikkeestä???

        Eikö siksi Motonetissäkin ole erikseen ne mainitsemasi kassatytöt ja ne " varaosamyyjät"?

        Vai soitatko sinäkin nuohoojan paikalle, ja teet sitten itse työt?

        Itse asiassa ei tarvitse löytyä.
        Merkkikohtaiset osat löytyvät merkin perusteella, mutta vaikappa kiilahihna tai termostaatti löytyy mittojen mukaan.

        Eihän ruuveja ja muttereitakaan myydä Fordin tai Zetorin osina.

        Tämä uusavuttomuus ja vanhoillisdementoituminen on iskenyt pahasti kansaan


      • Blingnetit ja muut
        Itse pitää kirjoitti:

        Itse asiassa ei tarvitse löytyä.
        Merkkikohtaiset osat löytyvät merkin perusteella, mutta vaikappa kiilahihna tai termostaatti löytyy mittojen mukaan.

        Eihän ruuveja ja muttereitakaan myydä Fordin tai Zetorin osina.

        Tämä uusavuttomuus ja vanhoillisdementoituminen on iskenyt pahasti kansaan

        Älä jauha paskaa. Olet sitten varmasti myös sitä mieltä, ettei lääkäri voi auttaa potilasta, ellei potilas itse ensin selvitä sairauttaan!

        Tilanne nyt vaan oli se, että vanha osa oli tiskillä esillä, moottori tiedossa, ja kaiken kukkuraksi vielä oikea osa oli hyllyssä kädettömän "varaosamyyjän" selän takana!!!

        Jos tuossa ei mielestäsi ole jotakin pielessä, niin syvimmät osanottoni äärettömään idioottimaisuuteesi. Ai anteeksi... Oletko itse kenties "varaosamyyjä"?


      • Älä pelkää

        Saatan jopa hiiltyä jos vittuillaan. Mutta älä suotta pelkää! Olet turvassa, ressu kulta!


    • MOTONET rokkaa!  puslat ja nivelet pilkkahinnalla….
      => LUE KALLIILLA HINNALLA !!! Tulin juuri katsastuksen jälkitarkastuksesta. Kävin näyttämässä oikean puolen uuden alatukivarren. Ko. tukivarsi on vaihdettu aikaisemmin kaksi kertaa 3,5 vuoden aikana (noin 40000km pääkaupunki/asvalttiajoa). Motonetin hinta varaosasta on 59,90€, edullinen. Mutta köyhän ei kannata köyhäillä. Aamulla vaihdettu alatukivarsi maksoi asennuksen kanssa 210€ plus uusintakatsastus 25€. Ei loppujen lopuksi paljonkaan ammattitasosessa korjaamossa. Edelliset vaihdot oli n. 100€ per kappale kaverini kanssa asennettuna. Mun vertailukohde on vasen alapallonivel jonka vaihdoin noin 4 vuotta sitten, eli pelkän nivelen (luultavasti) alkuperäiseen alatukivarteen ja alkuperäisvaraosana. Laitoin tänään huoltokirjaan merkinnän vaihdosta ihan vertailun vuoksi. Saas nähdä haukuinko väärää puuta. Autoni on Renault Laguna II. Olen myös vaihtanut takatuennan puslat kolmeen kertaan. Puslat kakkonen kestivät alle KOLME KUUKAUTTA ja motonetistä tietenkin. Kolmannet hain Relluosasta Vantaalta ja yllätys ne olivat halvemmat kuin motonetin. Niin minulla ei OLE MITÄÄN Motonettiä VASTAAN, kunhan en enään osta sieltä puslia enkä niveliä ”halvalla”. Motonet on edullinen ostopaikka, muut tavarat OK ja saamani palvelu on ollut erittäin hyvää. He ovat hyvittäneet jopa itseni tekemät virheostokset. Toivottavasti Motonet lukee ”vuodatukseni” ja parantavat ko. osien laatua. Olen valmis maksamaan laatutavarasta oikean hinnan.
      Hyvää syksyn alkua ;-)

      • hyvää palvelua

        Itsellä on todella hyvät kokemukset asiakaspalvelusta Turun Motonetista. Infon kaveri on tullut kädestä pitäen näyttämään esim. oikean fillarikumin ostamisessa ilman, että olen edes pyytänyt! Tällaista palvelua voisin odottaa erikoisliikkeessä, mutta en todella Motonetin kaltaisessa yleiskaupassa. Se on totta, että esim. varaosien laatu vaihtelee paljon ja aina ei hintakaan ole halvin, mutta palvelu on ollut todella hyvää. Jotain ko. kauppa on tehnyt oikein, että on saanut noin hyviä työntekijöitä palkkalistoilleen.


      • Ahhhhaahhhaaaaaaa
        hyvää palvelua kirjoitti:

        Itsellä on todella hyvät kokemukset asiakaspalvelusta Turun Motonetista. Infon kaveri on tullut kädestä pitäen näyttämään esim. oikean fillarikumin ostamisessa ilman, että olen edes pyytänyt! Tällaista palvelua voisin odottaa erikoisliikkeessä, mutta en todella Motonetin kaltaisessa yleiskaupassa. Se on totta, että esim. varaosien laatu vaihtelee paljon ja aina ei hintakaan ole halvin, mutta palvelu on ollut todella hyvää. Jotain ko. kauppa on tehnyt oikein, että on saanut noin hyviä työntekijöitä palkkalistoilleen.

        Hyvää "asiakaspalvelua"!!! My ass!!! Siihen puljuun en enää mene. Tehkää muut mitä haluatte.


    • PuSe

      "Älä jauha ******. Olet sitten varmasti myös sitä mieltä, ettei lääkäri voi auttaa potilasta, ellei potilas itse ensin selvitä sairauttaan!"

      Juurikin näin. Potilaalla saattaa olla sairaus jonka kanssa elänyt vuosikausia ja sairauden oireet ja vaikutukset on jokapäiväinen tuttava. Lääkäri taas antaa diagnoosin viiden minuutin tutustumisen perusteella. Ellei potilas tuo omaa kokemustaan vaivoistaan esiin, on lääkärin diagnoosi turha. Monasti potilas tietää sairaudestaan enemmän kuin lääkäri. Lääkärillä on taas se reseptin kirjoittamisoikeus.

      • Valelääkäri PuSe

        Taas yksi palstan vakioidiootti suoltaa viisauksiaan. Potilas voi tietää miltä tuntuu, mutta jos olet sitä mieltä, että potilas määrittelee sairautensa ja pyytää vaan lääkäriä kirjoittamaan reseptit, niin idiootti on sinusta ehkä liian lievä ilmaisu.


    • -Mika-

      Suomessa on totuttu vuosien aikana liian hyvään palveluun.
      Menepä missä tahansa muualla ostamaan vaikka sitä polttoainesuodatinta, niin ne ei edes kysy, että mihin moottoriin vaan ne haluaa tietää suodattimen numeron!
      Tämän olen itse oppinut kantapään kautta maailmalla purjehtiessani.

      • Liian hyvää "palvelua"?

        Missä olet käynyt? Venäjällä vai Puolassa? Jenkeissä ainakin ymmärretään mitä palvelu tarkoittaa, eikä vaan levitellä käsiä.


      • Kaikkea paskaa

        Mikähän pultsarikommari tämä "Mika" oikein on? Suomihan on tunnettu tylsämielisestä yrmeästä ja paskasta palvelustaan. Varsinkin ravintoloissa tämän huomaa selvästi kun vertaa esim. Välimeren maihin.


    • -Mika-

      No tuollaista "palvelua" saa esimerkiksi välimerellä, portugalissa, espanjassa ja karibialla. Sama juttu joka paikassa. Jos et itse tiedä suodattimen numeroa, niin myyjä ei sitä kerro/tiedä.
      Saksassa ja hollannissa sentään löysivät oikeat suodattimet ihan koneen tyypillä, mutta vaan merkkiliikkeessä... Monessa paikassa olen hakenut suodattimet ihan kaivinkoneliikkeestä malli kourassa. Veneliikkeissä ei toivoakaan sellasesta vaihtoehdosta.

    • Kyllä itse

      saannut ihan hyvääkin palvelua karibialla ja välimeren maissa. En tiedä Mikan elämysmatkoista, mutta kyllä ihmiset jotka liikkuvat vakivissaan veneillä ja isommilla vehkeillä pitävät riittävää määrää suodattimia mukana. Jos veneily on sitä että haetaan suodattimia ympäri maailman satamia, niin kannattaa ruveta vaikka neuvomaan muita netissä.

    • -Mika-

      Ei meillä ollut varsinaisesti ongelmia suodattimien suhteen. Veneessä on mukana suodattimet puoleksi vuodeksi ja ihan oma "cross-reference" -taulukko, eli suodattimien numerot kaikilta tunnetuilta valmistajilta. Välillä sitäkin varastoa vaan pitää täydentää. Ja tuo suodatin nyt vaan oli yksi esimerkki erilaisesta tavasta toimia eri puolella maailmaa.

      Suomessakin oli aikaisemmine erilainen tapa toimi kuin nykyään. Kun myin autojen varaosia Hessumobiilissa 80 luvun alussa, niin jos asiakas tuli kysymään termaria, niin tiskin alta otettiin esiin valmistajan tai maahatuojan termarikirja ja osa etsittiin siitä. Samoin esim jarruosat etsittiin yhden valmistajan (tai maahantuojan) jarruosamapista ja jos siitä ei löytynyt (tai osaa ei ollut hyllyssä) niin otettiin esiin seuraavan maahantuojan mappi jne.

      Nykyään asiakkaan pitää itse tietää mitä on hakemassa. Tai käyttää nettiä sen tiedon saamiseksi. Tästä yksi esimerkki: Hain kuukausi sitten motonetista Mercuryn trimmimoottoriin uudet hiilet. Etsin ensin motonetin nettisivuilta erilaisia hiilisarjoja startteihin ja/tai latureihin, kunnes tajusin tutkia flektin moottoreiden hiilisarjoja. Sitä kautta opin, että koodilla 11-04xx on kaikki lämppärin puhaltimien hiilet ja oikean kokoiset löytyi tällä metodilla.

      Halpakauppa on halpakauppa juuri siksi, että se asiantuntijuus pitää löytyä asiakkaalta itseltään. Ei niillä myyjillä siellä kaupassa ole käytettävissään mitään muuta tietoa, kuin se mikä motonetin sivuilta on jokaisen asiakkaankin itse kaivettavissa.

    • 80 90 luvulla

      oli hyvinkin yleistä että varaosamyyjät olivat itsekkin kiinostuneita asiasta. Nykyään varaosamyyjät ovat vaan muutenvaan reippaita, jossain on näitä vanhanliiton myyjiäkin.
      Itse googlettamaa ja tilattua varaosaa on vain ikävä mennä palauttamaan, toisaalta jo kolmas kuvanmukaan samanlainen, varaosaliikkeen tilaama, syö miestä.

    • -Mika-

      No tuon esimerkkini hiilien kanssa tein niin, että kun olin kolmet, neljät eri vaihtoehdot katsonut netistä valmiiksi, menin espoon motonetin tiskille ja ojensin paperilapun, jossa oli koodit noille valitsemilleni hiilisarjoille ja pyysin ne kaikki nähtäväksi. Ostin kyllä sitten ne kaikki, kun maksoivat vaan jonkun euron/sarja.
      Sitä motonetin sivuston haku toimintoa voi käyttää myös koodeille tai osalle koodeja. Esim jos hakukenttään kirjoittaa vaan 11-0 niin saa listauksen hiilisarjoista ja niissä on mitat näkyvillä. Samaa metodia ei valitettavasti voi käyttää termostaatteihin, kun niistä ei ole kuvaa eikä mittoja.

      Ja kyllä, olet oikeassa tuossa asian harrastamisessa/mielenkiinnosta: Tuolloin 80-luvulla mulla oli harrasteautona Triumph Spitfire ja siihen etsin välillä hyllyiltä osia ihan silmämääräisesti osia arvioiden. Siten löysin esim takaiskareiksi Saab 96:n etuiskarit, kytkinlevyksi Vauxhallin kytkinlevyn ja ristikkoniveliksi muistaakseni Volvo Amazonin ristikot ym.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe