Ystävän pojalle ostin synttärilahjaksi vaatetta ja...

kummastuttaa.

on kuulema liian pienet. Kyseessä poika, joka täyttää 3 vuotta. Mulla itselläni on tytär, joka täytti 3 vuotta alkukesästä. Tyttäreni käyttää tällä hetkellä 98 cm vaatteita, mutta on hoikka ja sen vähän päälle 98 cm pitkä. Ystäväni poika on lyhyempi, eikä mikään hirveän roteva hänkään, mut vähän rotevampi, kuin tyttäreni. Ostin siis paidan ja housut 104 cm. Mittasin tyttärelläni ja housutkin lähes10 cm liian pitkät. Olen mitannu myös toisen ystäväni pojalla ja melkein sopivat hänellekin. Tästä mainitsin tälle ystävälle, että näyttäsivät olevan lähes sopivat, jopa 6-vuotiaalle pojalle, koska en löytänyt sopivaa uutta lahjaa hänen toivomastaan aiheesta. Tämä ystävä siihen vain totesi, että "eihän sen oo pakko olla vaatetta, kun voihan se olla joku pelikin" eli käsitin, että hänelle ei kelpaa nuo 104 cm:t vaatteet, jotka ostin jo yli 2 viikkoa sitten, koska eivät kuulema enää mahdu. Pitäisi olla 110/116 (?!) vaatteet.. minusta tämä menee jo törkeän kerjäämisen puolelle, varsinkin kun olen aivan varma, että nuo ostamani vaatteet sopivat kyllä tälle pojalle. Ei kai se auta, kuin vielä jatkaa etsimistä.. onneksi minulla on itsellänikin poika, jolle nämä ostamani vaatteet sopivat muutaman vuoden päästä?

Haluankin kysyä teiltä mielipidettä, tai miten itse toimisitte tilanteessa? Ostaisitteko uuden lahjan, vai veisittekö tuon jo ostetun lahjan äitinsä mielipiteestä huolimatta?

4

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummikummi

      Tietysti viet jo ostamasi lahjan, etkä suostu ystäväsi vaatimuksiin. Minulla on 5-vuotias pojanpoika, joka käyttää 110-116 cm vaatteita.

    • mina2

      Meillä mummo ostaa aina liian pieniä vaatteita lahjaksi. Kysyy kyllä ensin oikean koon, mutta ostaa sitten kuitenkin kokoa pienempiä. Harmittaa, kun ei niillä sitten mitään käyttöä ole, hihat ja lahkeet on lyhyet ym. Poika on ikäisekseen pitkä, 5-v. nlassa 117cm / 22kg. Nyt käyttää 122cm vaatteita 110/116 ollut käytössä 3-4-vuotiaana ja 110/116 auttamatta pieniä. Omasta mielestään tietää paremmin oikean koon niin ostaa sitten pieniä... Ja näin on ollut molempien lasten syntymästä saakka. ---suoraan kiertoon.. Harmittaa...

      Kysymykseenne mielipide: viekää sopivia. Pienillä ei ole mitään käyttöä.

    • kummastuttaa

      Kiitos vastauksista. Päätin antaa nämä ostamani vaatteet tyttäreni käyttöön ja sen jälkeen menevät vielä pojalleni. Onneksi ostin neutraalin väriset ;) Ostin sitten uuden puseron koossa 116 cm.. oli kyllä valtavan ison näköinen, mutta eipähän ainakaan ole sitten pieni.. vaikka olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että vallan mainiosti olisi nuo ostamani sopineet ystävänikin pojalle, koska ne sopivat myös tyttärelleni, joka oli jo alkukesästä 2 cm pidempi, kuin tämä poika nyt ja paino alkukesästä ainoastaan 1,5 kg pienempi, kuin tämän pojan paino nyt. Olivat tyttärelleni jopa aavistuksen isot.

      Tähän puseroon olisi ollut saman sarjan housutkin, mutta en raskinut enää niitä ostaa, koska meni jo mielestäni muutenkin rahaa tähän lahjaan.. pitihän mun ostaa se uusiksi :/ En ole kuitenkaan kummi, niin jospa se ei haittaa..

    • äiti minäkin

      Höh, no osta sitten peli. Vaikka muistipeli, pääset halvemmallakin. Jos se ei tykkää vaik sun tyylistä, mut ei kehtaa sanoa suoraan. Eipähön tarvi sitten itkeä pitämättömyyttä. Ei se niitä piä kahenkaan vuojen päästä jos ei nytkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe