huoltomuistutusjärjestelmä

otettu käytöön

Honda siirtynyt siihen. Nyt tuli huoltoon käsky jo 12thkm. Kahdenkymmenentuhannen sijaa.. Alkaa huoltovälit lyhenee..

21

1178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • han uri

      Joo, nuo ovat kyllä hanurista. Olis pidetty vaan 'vanhanaikainen' systeemi, mut kun kaikilla muillakin on...

    • civic

      Huoltoväli 20000km tai 1 vuosi.Ilmoittaa kun jompikumpi tulee täyteen.
      Huoltomuistutuksen voi nollata itse.

      • just noin

        Olin laittanut. Alkoi vaatimaan huoltoa 12000km. Nollasin, mutta ei se huollontarve sillä katoa. Ilmeiseti öljy alkoi vaatia, kun tuli pitkää reissua heitettyä. Voi varautua 10thkm jälkeen huollon vaatimukseen.
        Siellä on eriksen sisäiset tunnistimet, jotka tutkii huollontarpeen.


      • Han uri
        just noin kirjoitti:

        Olin laittanut. Alkoi vaatimaan huoltoa 12000km. Nollasin, mutta ei se huollontarve sillä katoa. Ilmeiseti öljy alkoi vaatia, kun tuli pitkää reissua heitettyä. Voi varautua 10thkm jälkeen huollon vaatimukseen.
        Siellä on eriksen sisäiset tunnistimet, jotka tutkii huollontarpeen.

        Haisteleeko se muuta kuin jotakin öljyn sähkönjohtavuutta tms.? Jos öljy likaantuu, huoltoon.


      • Huonomuisti
        just noin kirjoitti:

        Olin laittanut. Alkoi vaatimaan huoltoa 12000km. Nollasin, mutta ei se huollontarve sillä katoa. Ilmeiseti öljy alkoi vaatia, kun tuli pitkää reissua heitettyä. Voi varautua 10thkm jälkeen huollon vaatimukseen.
        Siellä on eriksen sisäiset tunnistimet, jotka tutkii huollontarpeen.

        Ainakin yksi tunnistin on kello. Auto oli poissa liikennekäytöstä eikä kolometrejä juurikaan kertynyt. Huoltomuistutus tuli vuoden kuluttua kuten enemmänkin ajettaessa.


    • inssi12345

      jos huoltovälin muistuttaja on sitä "öljynhaistaja" tyyppiä niin paskoisin housuun jos se noin aikaisin jo ilmottelee.

      • en tiedä..

        Vain arvailen.. Mikä se uuden auton muu aikaistaisi huoltoon?
        Ohjekirjassa puhutaan 10thkm huolloista vaativissa olosuhteissa..

        Kyllä tällä huoltomuistutusjärjestelmällä jokin kriteeri pitää olla. Sehän bemuissa ja useseissa muissa käytösä.


    • ja vinkki

      Huoltomuistutusta ei saa itse nollata ennen huoltoa, vaikka ärsyttääkin!

      • Blublubluböu

        Mikä on tuon systeemin tarkoitus, eikä itse saa vaihtaa öljyjä vaan viedä valohoitoon? Jos ostan hondan vaihdan öljyt itse 10-15 tkm välein kuten viimeiset 25vuotta olen tehnyt ja öljy mobil 1 5w50.


      • Pöytä

        Systeemin tarkoitus on siirtää rahaa taskustasi merkkihuollolle ja rajoittaa kilpailua. Lainvastaista on, hyvin pyyhkii.


      • Farmaricivic_aut
        Pöytä kirjoitti:

        Systeemin tarkoitus on siirtää rahaa taskustasi merkkihuollolle ja rajoittaa kilpailua. Lainvastaista on, hyvin pyyhkii.

        Nykyään ei ole mikään pakko mennä merkkihuoltoon.

        Huoltomuistutus ottaa huomioon minkälaista ajoa ajat, onko esim. pelkkää lyhyttä katkoajoa.
        Itse päässyt 1. vuosi= 17500km ja 2. vuosi = lähes 19000km.

        Joko kerran vuodessa tai 20000 välein, voi mennä myös hiukan yli, jos pelkkää maantieajoa. Kumpi täyttyy ensin.


    • Cee

      Blubblubi ei taida ostaa muita kuin käytettyjä autoja?

      Toki uusi auto huollatetaan merkkihuollossa. Kun autolla on ikää niin silloin pääasia on että joku tekee huollot.

      • Civic Comfort

        Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.Sisäänajoöljyt vaihtoon,seuraava vaihtoväli sitten pitempi.


      • Nbbbblub

        Jep, tähtäimessä civic farmari mutta tuskin jaksan odottaa että ne vanhenee.
        Ps puitteet on huoltoihin


      • By582
        Civic Comfort kirjoitti:

        Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.Sisäänajoöljyt vaihtoon,seuraava vaihtoväli sitten pitempi.

        Seuraavakin vaihtoväli on kalenterin mukaan, vuoden kuluttua vaikka ei ajaisi ollenkaan.


    • civic4door

      KehnollaÖljyllä huoltoväli lyhenee,castrolia tai mobil esp moottoriin taikka mitä vaan suositellaan auton ohjeissa eiköhän hultomuistutuksetkin harvene.

      • siellä oli

        Tehtaanöljyt!


    • 2013civic

      7000 halusi automaatti civikki huoltoon. Tais tulla vuosi täyteen valmistuspäivästä.

    • muistuttajalla

      Öljynvaihto tulee siinä 13000km. Jo kolmasvuosi menossa!

    • Pätkisz

      Vaihtovälit on allakan mukaan kerta/ vuosi. Mikään ei pidennä, lyhentää kyllä.

      • onnormaali

        On parikertaa vuodessa.13000km. Tämä entinen 20000km ollut ilmeisrsti liian pitkä väli. Toinen raja vuosi, jos vähän ajaa. Vehon Shell öljyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4964
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3257
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1395
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1235
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      71
      929
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe