miksi työpaikkailmoitukset on niin epämääräisiä?

mikä missä millooin?

Miksi monet työpaikkailmoitukset on niin epämääräisiä? Ei sanota edes missä kyseinen työpaikka on ja millainen on työaika. "Haetaan myyjää helsinkiin, osa-aikainen" -Tuosta nyt ottaakin selvää. Kaiken kukkuraksi jossakin lukee, ettei puhelinsoittoja, hakemukset sähköpostiin. Miksi ei voi suoraan kirjoittaa, että haemme myyjää Lidliin? Täytyy sit sinne sähköpostiin alkaa kirjoittamaan, että "missäköhän tämä työapaikka sijaitsee, minulla ei ole autoa, joten en välttämättä pääse klo 6. aamuksi...mutta muuten kyllä tulisin".

Varsinkin autottomana tuo ärsyttää, kun ei koskaan tiedä missä se työpaikka on ja pääseekö sinne julkisilla.

7

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jep, mua kans ärsyttää kun suurin osa työpaikkailmoituksista on nykyään työntekijöitä hakevien firmojen mainoksia

      "että meidän firma on niiiin upee, kapee ja nopee ja meillä oli viime vuonna näin ja näin suuri liikevoitto ja kuinka meidän työntekijät niiiin tykkää olla meillä töissä ja liity nyt sinäkin meidän upeaan, iloiseen joukkoomme ja ja ja
      (monta riviä lisää tätä..)

      ai niin, me tarvitaan nyt siivoojaa/myyjää/whatever paikkakunnalle X

      (sitten ehkä vielä hieman lisää kyseisen firman mainostusta..)"

      oikeasti. kuka näitä jaksaa lukea..? jos jotakuta kiinnostaa kyseisen firman liikevoitot tms. niin kai jokainen osaa nykyään käyttää esim. googlea,

      erään siivoustyöpaikan tarkempia tietoja kysellessäni rekrytoija sanoi etteivät he saa paljastaa tarkkaa työkohdetta, en tiedä kuinka yleispätevä tämä sitten on..

      mut kai isompien kaupunkien ollessa kyseessä voisi mainita edes kaupunginosan
      ja edes jotain työkohteesta, esim. haetaanko myyjää päivittäistavara- vai vaatekauppaan, tai siivoojaa toimisto- vai teollisuuskohteeseen..
      ja työajat!

      • totta se on

        On se totta, eivät saa paljastaa esim. siivousfirmoissa siivottavaa kohdetta, erityisesti silloin kun siivousfirma ja asiakasyritys ovat erikseen sopineet, että tätä ei paljasteta työnhakuilmoituksissa tai ylipäätänsä missään. Tämä pätee myös monilla muillakin aloilla, se on siis liikesalaisuus. Moni yritys ei myöskään halua netissä mainostaa, että useasti hakevat työvoimaa, siitä välittyy kuva, että kukaan siellä ei viihdy kauaa kun hakevat niin useasti työvoimaa sinne.


      • ihmetyttää

        Olen päätynyt siihen tulokseen, ettei näitä työpaikkoja ole olemassakaan, vaan tosiaankin ne on firmojeen mainoksia.


    • 19+16

      Ehkä epämääräisin koskaan näkemäni työpaikkailmoitus sisälsi tasan yhden sanan: "Siivoustyötä." Ei siis mitään muita tietoja eikä edes yhteyshenkilöä jolta kysyä lisätietoja. Yhteystiedoiksi oli annettu pelkkä sähköpostiosoite, ja siitäkään ei voinut päätellä firman nimeä. Jäi kyllä kyseinen paikka hakematta.

      • yhteys ja koulutus

        Siinä ei kyllä työnantaja tai vuokrafirma osannut konekirjoitusstandardeja, kun rajoitti noin lyhyeksi. Olen useampien alojen ilmoituksissa miettinyt, että pitääkö olla alan perus-, ammatti- vai korkeakoulututkinto silloin, kun ei mainita koulutuksesta mitään. Jotkin mainitsevat puolestaan, että työssä koulutetaan ja/tai opastetaan.

        Yhteystiedot pitää ehdottomasti olla, sekä puhelin että email. Kuten joku mainitsikin, julkinen liikenne on tärkeää tietää etenkin orjatyövoiman aikana, kun on tietty työmatkan kesto.


    • kaikki menee sekavak

      Juuri tuommoista soopaa! On niin loistava yritys ja työntekijät ovat niin onnellisia... Joo ihan kiva juttu, mutta missä se työpaikka on ja mitkä ovat työajat? Onko se joku tehdashalli, kaukana kaikesta, jonne ei mikään bussi kulje milloinkaan vai onko se joku toimisto jonne pääsee vaikka kävellen? Olis ihan kiva tietää tuommoiset perusjutut, ennen kun alkaa mitään hakemuksia pistään, mutta näköjään on niin vaikeaa pistää ilmoitukseen näitä perustietoja.

    • Ei sitten

      Itse pistin sähköpostia ja kysyin, että pääseekö sinne työpaikka x:sään bussilla, kun ei ole autoa, ja asun 30km päässä, Mitään vastausta ei tullut, joten oletan, ettei sinne pääse bussilla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe