ulkoista asemaa ei voi poistaa

eiossaaa

Windows ilmoittaa, että joku ohjelma käyttää sitä. Kaikki ohjelmat pitäisi sulkea, jotta voin poistaa tuon. Mutta miten?

39

159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko se siis usb tikku tai ulkoinen levy?

    • jodsd

      Käynnistä kone uudelleen, siinähän ne sulkeutuu.
      Itsepäisesesti laite vaan irroittamalla saattaa johtaa vaikeuksiin

    • eiossaaa

      Levy. Poistin sieltä jonkin kansion. Kun ei voinut levyä irottaa, niin palautin kansion roskakorista sinne takaisin, mutta se ei auttanut.

    • a.v.

      Sammuta kone

    • eiossaaa

      Sammuttaminen-uudelleenkäynnistys auttoi!

      • huehuehue666

        Onneksi olkoon!


    • Reboottaus auttaa

      "Käynnistä kone uudelleen, siinähän ne sulkeutuu."

      -Tämä. En ole tähän mennessä löytänyt keinoa, jolla saisi helposti selvitettyä, mitkä ohjelmat kulloinkin käyttävät ulkoista asemaa kun tätä yrittää poistaa. Jos ongelma ei hellitä vaikka kaikki ohjelmat on suljettu, niin ainoaksi ratkaisuksi on joka kerta jäänyt uudelleenkäynnistäminen. Pitäisikin olla joku "force remove" -toiminto, jotta ulkoiset asemat saisi pakosta poistettua kuitenkaan tekemättä vahinkoa itse asemalle.

      • ksspfs

        Vähäinen järkeni sanoo, että se on resurssienhallinta, eli explorer.exe, mutta kuka menee sen sammuttamaan pakolla, tehtävienhallinnasta?
        Parempi sammuttaa kone


    • Itse olen vain irroittanut koko levyn usb paikasta ja mitään tuhoa ei ole siitä aiheutunut.

      • dippaadai

        Aika surkeata jaella "asiantuntijana" tuollaisia kokemuksia aloittelijoiden palstalla.


      • dippaadai kirjoitti:

        Aika surkeata jaella "asiantuntijana" tuollaisia kokemuksia aloittelijoiden palstalla.

        Hyvää jaella.


      • dasfasdf
        vapunen kirjoitti:

        Hyvää jaella.

        Antamasi neuvo ei ole kovin järkevä koska aseman irroittaminen järjestelmän kirjoittaessa sille voi sekoittaa koko aseman. Miksi poistat tästä viestit joissa siitä mainitaan?


      • dasfasdf kirjoitti:

        Antamasi neuvo ei ole kovin järkevä koska aseman irroittaminen järjestelmän kirjoittaessa sille voi sekoittaa koko aseman. Miksi poistat tästä viestit joissa siitä mainitaan?

        Yhtään sellaista viestiä en ole poistanut.


      • dasfasdf
        vapunen kirjoitti:

        Yhtään sellaista viestiä en ole poistanut.

        No palauta ne niin jutskaillaan porukalla siitä.


      • dasfasdf kirjoitti:

        No palauta ne niin jutskaillaan porukalla siitä.

        Ei ole mitään asiallista palautettavaa.


      • Win tietäjä.
        vapunen kirjoitti:

        Ei ole mitään asiallista palautettavaa.

        Saattaa Vapunen tuhota tärkeääkin kiintolevyltä jos vaan repii irti kun Windows sitä ei anna irrottaa oikein, on kokemusta.
        Usb tikut ei ole ikinä itsellä kadottanut mitään vaikka revin ne irti mutta kiintolevy on, jos kone kirjoittelee vielä jotain siellä.

        Se mediaplayerin sammutus auttaa, kokeilkaa.


      • Win tietäjä. kirjoitti:

        Saattaa Vapunen tuhota tärkeääkin kiintolevyltä jos vaan repii irti kun Windows sitä ei anna irrottaa oikein, on kokemusta.
        Usb tikut ei ole ikinä itsellä kadottanut mitään vaikka revin ne irti mutta kiintolevy on, jos kone kirjoittelee vielä jotain siellä.

        Se mediaplayerin sammutus auttaa, kokeilkaa.

        Ei ole koskaan tuhoutunut mitään tuolleen.


      • Win tietäjä.


      • Niin...

        "Itse olen vain irroittanut koko levyn usb paikasta ja mitään tuhoa ei ole siitä aiheutunut."

        -Tämä oli kyllä neuvo, jota ainakin itse välttelisin noudattamasta. Eikös juuri tästä voi aiheutua vahinkoa asemalle? Sekin on huomioitava, että esim. Linux ei oikein hallitse NTFS:ää, joten miten aikoisit korjata Linuxilla NTFS-virheet, jotka ovat aiheutuneet siitä, ettei asemaa ole poistettu USB:stä turvallisesti? Löytyy sieltä "ntfsfix" mutta ei nimenomaista täysin NTFS:ää tukevaa vastinetta CHKDSK -ohjelmalle.

        Sama juttu toisinpäin jos Macin asemaan tulee virhe ja viet sen kaverille, jolla on Windows.


      • Niin... kirjoitti:

        "Itse olen vain irroittanut koko levyn usb paikasta ja mitään tuhoa ei ole siitä aiheutunut."

        -Tämä oli kyllä neuvo, jota ainakin itse välttelisin noudattamasta. Eikös juuri tästä voi aiheutua vahinkoa asemalle? Sekin on huomioitava, että esim. Linux ei oikein hallitse NTFS:ää, joten miten aikoisit korjata Linuxilla NTFS-virheet, jotka ovat aiheutuneet siitä, ettei asemaa ole poistettu USB:stä turvallisesti? Löytyy sieltä "ntfsfix" mutta ei nimenomaista täysin NTFS:ää tukevaa vastinetta CHKDSK -ohjelmalle.

        Sama juttu toisinpäin jos Macin asemaan tulee virhe ja viet sen kaverille, jolla on Windows.

        Harvoin aiheutuu.


      • 0hm0
        vapunen kirjoitti:

        Voi mutta harvinaista. Ei ole vastaavaa tapahtunut yli 6 vuoteen.

        On tapahtunut.


      • äyäyäyäyä
        vapunen kirjoitti:

        Voi mutta harvinaista. Ei ole vastaavaa tapahtunut yli 6 vuoteen.

        Olisiko vapunen aika pitää vähän lomaa? Olet poistanut tästä ketjusta varmaan kymmenkunta neuvoasi arvostellutta viestiä ja lisäksi torpeedoinut järjestelmällisesti mahdollisuuden edes keskustella toimiesi mielekkyydestä.


    • eiossaaa

      Yritin nyt uudelleen poistaa sitä kansiota ulkoiselta asemalta. Windows sanoi, että siinä on liian pitkiä tiedostonimiä, että ei mahdu roskakoriin. Kansiossa oli jäljellä ehkä aikaisempien poistojen jäljiltä neljä tekstitiedostoa. Poistin ne erikseen ilman koko kansiota. Se onnistui. Kun skannasin sen tyhjän kansion F-securella niin siellä oli 2879 tiedostoa - ei viruksia. Siellä on mm. Thunderbirdin tiedostoja Java JRE:tä ym, kun kerkesin lukemaan skannauksen aikana, mutta ne eivät näy. Siinä on varmaan jotakin ohjelmtiedostojani, kun olen ehkä tehnyt sen varmuuskopiona joskus kauan sitten.

      Jos laitan, että piilotetut teidostot näkyvät, niin näkyisivätköhän ne tuollakin? En ole vielä koettanut poistaa sitä "tyhjää kansiota". Nimesin sen uudelleen.

      Ainakin osaan sotkea, jos en muuta osaa.

    • rohkeestivaan

      "Ainakin osaan sotkea, jos en muuta osaa."

      Oikee ote "käyttöjärjestelmän" "omituisuuksiin" tutustumiseen.
      ja "pahimmillaankin" sun täytyy opetella "käyttiksen" uudelleen asennus ja mitäs pahaa siinä että sen opettelee.

    • eiossaaa

      Ei sitä tyhmä opi. Eikä varmaan tarvitse uudelleenasentaa, kone toimii kyllä ihan hyvin.

    • eiossaaa
      • toni.

        voitko poistaa kansion sisällä olevia tiedostoja erikseen roskakoriin jolloin koko kansion koko pienenee?

        joskushan tulee ilmoitus että ei mahdu roskakoriin niin se tuhotaan niille sijoilleen


    • Win tietäjä.

      Hyvin usein, lähes aina olen huomannut mikä Windowsissa tuota pidättelee.
      Painappa CTRL, ALT ja Delete nappeja ja sulje käynnissä olevista ohjelmista Windows media player.
      Se jostakin syystä ei osaa irrottaa ulkoisia asemia, enkö ollutkin oikeassa, kokeileppa.

    • eiossaaa

      Kyllä pystyn poistamaan sen ulkoisen aseman.
      WIndows media playerin verkkojakamispalvelu on käynnissä. Prosessina Mozilla.

      Toni, poistin sieltä aiemmin jo omia tiedostoja, mutta loput ovat näkymättömiä. Niitä ei voi poistaa, kun ne eivät näy. En ole kylläkään deleteä käyttänyt.

      Kun kehotan nyt poistamaan koko kansion, niin alkaa tehtävän, mutta sitten varoittaa, että jos se poistetaan, niin Windows tai joku muu ohjelma ei ehkä toimi oikein.

      Ei kai ulkoiselta asemalta ohjata koko koneen Windowsia? Vai pitääkö asemalla olla oma Windows ohjaamassa sen toimintaa? Vai onko kansiossa jotakin haamuja windowsista, jotka pyytävät sitten kuitenkin koneelta apua, jotta niitä voisi käyttää tai edes postaa. Käyttääkö kone niitä ulkoisen aseman tiedostoja?

      Olen sitä mieltä, että siellä on piilotettuja tiedostoja. Koneen kovalevyllä samanniminen (omani) kansio on lukolla varustettuna, ja se aukeaa kuitenkin ihan ilman mitään salasanoja. Miksihän siinä on lukon kuva?

      Onhan tämä jotenkin sekavaa...

    • eiossaaaa
      • toni.

        en tiedä onko mutta voi nähdä niitä kansioita ja tiedostoja mahdollisesti


    • eiossaaa

      Jippii ongelma ratkesi sillä, että pistin näyttämään piilotetut kansiot ja tiedostot. En ollut muistanut kokeilla sitä, vaikka se oli jo ehdolla.
      Poistin sitten vähitellen ja tyhjensin roskakoria. Siellä oli jotakin application datoja ym. tiedostojen lisäksi. Luotu 2012, joten ikivanhoja varmuustallennuksia.

      Kiitti kaikille asiaa pohtineille.

    • 3Timo

      Sitä saattaa käyttää esim:
      Virustutka
      Joku muu haittaohjelma-tutka
      Windowsin levyneheytys
      Tai joku vastaava?
      Myös tiedonsiirto levylle saattaa olla vielä kesken, jos kopsailut sinne/sieltä jotain. Myös silloin, vaik ei kovalevyn (sen koneen oman) valo edes vilku, jos niitä tiedostoja on koneen levyvälimuistissa!

      Anna olla kiinni ja yritä tunnin päästä uudestaan?
      Onko sillä joku kiire?

      • win ongelma

        Vie huoltoon.


      • 3Timo
        win ongelma kirjoitti:

        Vie huoltoon.

        Tai: Jos kummankaan aseman valo ei o vilkkunu vähään aikaan, niin: IRTI VAAN! Ei se siitä totaalisesti hajoa, joten saa noi tiedostot sieltä pelastettua jollain levytyökalulka vaikka se huonossa lykyssä sekoaiskin! :/

        Wintous nyt vaan ON PA*KA!


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe