E-Tecin puolaongelma

Evarimies

On 60 hv kone vuosimallia 2008 ja nyt jo toisen kerran sytytyspuola hajonnut. Remontin hinta 240 Eur ei nyt vielä konkurssiin vie, mutta pikkuisen ottaa päähän kun vene pitää mereltä hinata rampille ja viedä sieltä huoltoon. Ei tunnu kauhean luotettavalta peliltä jonka kanssa uskaltaa perheen kanssa lähteä pitkille veneretkille. Onko muilla omistajilla olut samoja ongelmia puolan kanssa.

Ja nyt kaikki Yamaha, Honda yms nelarimiehet voivat olla ihan rauhassa kommentoimatta tätä asiaa....

7

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evarimies

      Tuo puolaongelma on tyyppivika etec koneissa.
      Viallinen boksi ohjaa liian suurta jännitettä puolille. Ajan mittaan puola kärähtää.
      Samoin polttaa suuttimia ja lopuksi koko boksi ylikuumenee ja hajoaa.
      Harmi että sinulla ei ole enää takuu voimassa, laita kuntoon ja myy pois. Niin itsekin edellisvuonna tein.

      • Evarimies

        Mulle kävi tosiaan niin kuin kerroit. Ensin vuonna 2012 musta boxi pamahti kesken matkan ja paatti piti hinata korjaamolle. Uusi boxi 1200 Eur meni vielä takuuna mutta seuraavana keväänä ensimmäinen puola pamahti ja maksoi 220 Eur ja nyt sitten poksahti se toinenkin. Mahtaisiko jo olla lastentaudit korjattu vai mikähän tussahtaa seuraavaksi?


      • Puolille tuleviin
        Evarimies kirjoitti:

        Mulle kävi tosiaan niin kuin kerroit. Ensin vuonna 2012 musta boxi pamahti kesken matkan ja paatti piti hinata korjaamolle. Uusi boxi 1200 Eur meni vielä takuuna mutta seuraavana keväänä ensimmäinen puola pamahti ja maksoi 220 Eur ja nyt sitten poksahti se toinenkin. Mahtaisiko jo olla lastentaudit korjattu vai mikähän tussahtaa seuraavaksi?

        Johtoihin pitäisi asentaa ylivirtasuojat. Jos mahdollista. Se saattaisi ratkaista kaikki ongelmat.


      • Evari
        Puolille tuleviin kirjoitti:

        Johtoihin pitäisi asentaa ylivirtasuojat. Jos mahdollista. Se saattaisi ratkaista kaikki ongelmat.

        Voiko ne laittaa itte ja suuttimiin myös jos ei sit niitä polttelis vai laittaako ne evinrudella ne jos huoltomieheltä pyytää?


      • En osaa sanoa
        Evari kirjoitti:

        Voiko ne laittaa itte ja suuttimiin myös jos ei sit niitä polttelis vai laittaako ne evinrudella ne jos huoltomieheltä pyytää?

        Ajatus tuli vaan mieleen, kun niitä on olemassa muihin sähkölaitteisiin, ja isommillekkin virtamäärille.

        E-tecin laturihan on tositehokas, joka voi työntää liikaa virtaa sytytyslaitteille.
        Kannattaa ainakin kysyä, josko löytyisi, tai onko häriön syy just virran säätimissä.


    • Saitko

      huollossa ylivirtasuojat asennettua vai onko vielä samalla poksilla ja uudella puolalla vaan? Ite painin nyt saman ongelman parissa ja huollossa sanoivat että ylivirtasuojaa ei laiteta.

    • jokosat

      suojat paikallen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe