Aurikseen tottuminen

ostin Auriksen

Kyseessä 2010 facelift. Kuinka olette päässeet sinuiksi auton mittasuhteista? Ongelma on ettei kuskinpaikalta näe keulaa millään lailla eikä täten pysty tietämään missä auto tienpäällä "menee". Tämä on mulle ongelma ja harmittaa kun en kiinnittänyt tähän asiaan huomiota kun autoa ostin. Siis olen ajanut autolla vasta n.200km, pääseekö tämän kanssa sinuiksi kilometrien myötä? Tämä on stressaava asia. Vinkkejä, kiitos.

24

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostin Auriksen

      sori, tuli tupla

    • P e n t t i
      • Ostin Auriksen

        En usko että säädöillä saa keulan muotoja näkyviin, kuski on 160cm pitkä.

        Tarkoitin että miten ylipäänsä hahmottaa auton sijainnin sivusuunnassa tiellä kun auton keulasta ei saa mitään "kiintopisteitä". Nykyautoissa, tässä tapauksessa Auriksessa, keula on kovasti ilmanvastuskertoimen pienentämiseksi muotoiltu jyrkän viistoksi eikä keulaa tai muutakaan rakenntta autossa ei näe.


      • HSD -10
        Ostin Auriksen kirjoitti:

        En usko että säädöillä saa keulan muotoja näkyviin, kuski on 160cm pitkä.

        Tarkoitin että miten ylipäänsä hahmottaa auton sijainnin sivusuunnassa tiellä kun auton keulasta ei saa mitään "kiintopisteitä". Nykyautoissa, tässä tapauksessa Auriksessa, keula on kovasti ilmanvastuskertoimen pienentämiseksi muotoiltu jyrkän viistoksi eikä keulaa tai muutakaan rakenntta autossa ei näe.

        Kyllä siihen tottuu ajan kanssa, itse olen vajaa 170 cm ja ajelin 2010 Aurisilla kolmen vuoden ajan ja saman "ongelman" kanssa olin alussa mutta kaikkeen tottuu.


      • HSD-10
        HSD -10 kirjoitti:

        Kyllä siihen tottuu ajan kanssa, itse olen vajaa 170 cm ja ajelin 2010 Aurisilla kolmen vuoden ajan ja saman "ongelman" kanssa olin alussa mutta kaikkeen tottuu.

        Niin ja piti viellä sanoa että itse pidin tyynyä peppun alla, että näin ajaa Aurisilla.


      • HSD -10
        HSD-10 kirjoitti:

        Niin ja piti viellä sanoa että itse pidin tyynyä peppun alla, että näin ajaa Aurisilla.

        Melkoinen sankari sinä, Kopio-Kalle kyllä olet.


      • HSD -10
        HSD -10 kirjoitti:

        Melkoinen sankari sinä, Kopio-Kalle kyllä olet.

        Voiko YLLÄPITO muuten millään tavoin etsiä mistä tämä Kopio-Kalle lähettää näitä viestejä...mielenkiinnosta olisi kiva kuulla YLLÄPIDON kautta tietoa tänne palstalle.

        Pitäisiköhän tänne rekisteröityä jotta saa omat tekstit pidettyä "omana"?


      • olisiko aika?
        HSD -10 kirjoitti:

        Voiko YLLÄPITO muuten millään tavoin etsiä mistä tämä Kopio-Kalle lähettää näitä viestejä...mielenkiinnosta olisi kiva kuulla YLLÄPIDON kautta tietoa tänne palstalle.

        Pitäisiköhän tänne rekisteröityä jotta saa omat tekstit pidettyä "omana"?

        Kenties liittyä oikeille merkkifoorumeille, eikä itkeä kun suomi24 foorumilla ei saa kirjoitella rauhassa. Oikeita foorumeita löytyy myös toyotalle.


      • HSD -10
        olisiko aika? kirjoitti:

        Kenties liittyä oikeille merkkifoorumeille, eikä itkeä kun suomi24 foorumilla ei saa kirjoitella rauhassa. Oikeita foorumeita löytyy myös toyotalle.

        Toyota foorumille ei pääse kuin klubiin kuuluvat, rekisteröityminen ei ole tyypilliselle toyota miehelle se "must"-juttu vaan tämä ilmainen suolipalsta riittänee useimmille. ;))


      • lopettakaa itku.
        HSD -10 kirjoitti:

        Toyota foorumille ei pääse kuin klubiin kuuluvat, rekisteröityminen ei ole tyypilliselle toyota miehelle se "must"-juttu vaan tämä ilmainen suolipalsta riittänee useimmille. ;))

        Esim. Dynamiitti.com ja ei maksa mitään ,jos fintyos on muka liian kallista.


    • hyvin menee

      Jätät sen autosi sinne marketin parkkipaikan tyhjään peränurkkaan etkä ajele 5 metriä lähempänä edelläajavia. Jos kolahtaa niin sitten hieman takaisin.

      • oletpa vaativainen.

        "Ongelma on ettei kuskinpaikalta näe keulaa millään lailla "

        mistä kestävästä laatuautosta näkyy keula ?, ei mistää sellaisesta joka toimii ongelmitta ja on helppo myydä.

        itekin ostettuun tyttärille Aurikset, kun vanhemmat yli 70v olivat omaansa tyytyväisiä.

        en ole löytänyt täydellistä autoa, ei ainakaan 30ooo e hintaluokassa.


      • mistä näkyy
        oletpa vaativainen. kirjoitti:

        "Ongelma on ettei kuskinpaikalta näe keulaa millään lailla "

        mistä kestävästä laatuautosta näkyy keula ?, ei mistää sellaisesta joka toimii ongelmitta ja on helppo myydä.

        itekin ostettuun tyttärille Aurikset, kun vanhemmat yli 70v olivat omaansa tyytyväisiä.

        en ole löytänyt täydellistä autoa, ei ainakaan 30ooo e hintaluokassa.

        Joistakin näkee konepeltiä muttei mistään keulaa.


    • ikuisuuskysymys

      Konepelti ei ole sama kuin keula. Konepelti ei ota ensimmäisenä kiinni jos johonkin osutaan. Konepellin näkemisestä näin ollen ei oikeasti ole mitään hyötyä. Joku psykologinen vaikutus sillä voi olla. Olen aina ihmetellyt tuota "ei tästä näe keulaa"-kommenttia. Jos auto on vähänkin nykyaikaisesti muotoiltu, sitä konepeittoa ei oikeaoppisesta ajoasennosta näe, usko siihen hottentotti.

    • Millä ajoit aijemmin ? Ja miksi helvetissä auton keula pitäisi näkyä ratin takaa?!
      Eihän ajaessa auton keullaa tuijoteta vaan katsotaan eteenpäin mihin ollaan menossa ja peruuttaessa katsotaan sivupeilejä ja tausta peiliä mikäli mahdollista ! Ja eteenpäin parkkeratessa oppii kyllä tietämään ilman osumia missä etukulma menee vaikka sitä ei näkisikään suoraan tuulilasin läpi ! nykyään ei juuri edes ole autoja missä keula näkyy siinä määrin ,että sitä pystyisi lasin läpi seuraamaan!

      • hmmm?

        Onko sulla keula aina pystyssä?


      • The Köle
        hmmm? kirjoitti:

        Onko sulla keula aina pystyssä?

        Mulla on aina keula pystyssä, haluutko tulla koklaan.


      • Oeyusta

        Viekkaan, että keula on pakko nähdä, jos ajetaan maantieliikenteessä max. äböyt 3m päässä edellä ajavan takapuskurista.

        "Ongelma" etenkin monille naisille, jotka eivät itse sitä edes hoksaa...


    • eikö ole näitä

      Etu-ja takatutkat, peruutuskamera ja Park Assistant?

      • 1 + 14 = ?

        Ei ole etututkaa eikä park assistanttia tuossa 2010 mallissa, ne tulivat vasta seuraavan sukupolven Aurisiin.


    • tottuu kyllä :)

      Itseäni ei ole kertaakaan häirinnyt ettei mittoja näe.. olen mies ja tiedostan tilani toisin kuin naiseni joka kolhi auton. eli ei haittaa kyllä mitenkään :)

      • hmm?

        Olisko sun takaluukussa kuinka paljon tilaa?


    • Lunkkari

      Kyllä siihen tottuu, kuten anaaliseksiin. Ottaa vaan aikansa. enää ei välitä.

    • sisältä kompakti

      "Kyseessä 2010 facelift. Kuinka olette päässeet sinuiksi auton mittasuhteista?"

      En ihan mennyt tuommoista ostamaan. Autokaupassa tutustuin kyllä semmoiseen. Ihmettelinkin, että miten noin normaalikokoiseen autoon saadaankin mahtumaan niin pienet sisätilat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe