Voi kun pääsis jo eläkkeelle...

50/50

Saavuttamaton unelma on unelmista kaunein, sanoi joku aikoinaan. Siis kertokaahan onko se niin kivaa olla eläkkeellä, vai kaipaatteko eläkeläiset työelämään.

41

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokohan nousis

      Ei ole muistunut työt enään nykyään ne ovat askareita ajanviettoa, loma alkaa 1.1. Päättyy tammikuun lopussa on siinä lomaa, lomalla voi tulla aika pitkäsi, työssä ollessa ei kerinny et lomailussa on varjopuolia.

      Terve tuloa kun aikas koittaa...lomalla sataa aina niinkuin nyt.

      • staka*

        Ai että kuukausi lomaa ja 11 kuukautta töitä? On se eläkkeellä olo joillekin
        kovvoo hommoo ;-). Minä jo tekisin rotestin niinku Ruuskanen.


    • Vajaa neljäkymmentä vuotta työelämää takana ja mukaavaahan tämä elämä on ollut kun en ole ollut kuuteen vuoteen työelämässä.

      En kaipaa työelämään.

      • lentokapteeniko?

        Mistä ammatista niin nuorena pääsee eläkkeelle, että 55v?


      • 6n7m
        lentokapteeniko? kirjoitti:

        Mistä ammatista niin nuorena pääsee eläkkeelle, että 55v?

        armeijasta ainakin...


      • lentokapteeniko? kirjoitti:

        Mistä ammatista niin nuorena pääsee eläkkeelle, että 55v?

        Balettitanssijat pääsevät yli nelikymppisenä...

        Kansanedustajat kahden kauden jälkeen...

        Minulle maksaa Ilmarinen eläkkeen....


      • kuka ny alle 40?
        sishill kirjoitti:

        Balettitanssijat pääsevät yli nelikymppisenä...

        Kansanedustajat kahden kauden jälkeen...

        Minulle maksaa Ilmarinen eläkkeen....

        Yli nelikymppisenä? Mitä se tahtoo sanoo?Yli nelikymppisenä minäkin jäin eläkkeelle, olin nimittäin 66v.


      • 60+- 0
        kuka ny alle 40? kirjoitti:

        Yli nelikymppisenä? Mitä se tahtoo sanoo?Yli nelikymppisenä minäkin jäin eläkkeelle, olin nimittäin 66v.

        Miepä olin alle 50.


    • L - L

      Hae koemielessä tuntumaa joutenolosta, työttömyydestä!

      Jos tuntuu sopivan sinulle niin tee siitä pysyvä olotila! Kyllä se eläkeikä ajastaan tulee.

      Joutilaisuuteen sopeutuminen vaihtelee yksilöittäin.
      Aktiivisista, itsensä toteuttajista turhautuviin alkoholisteihin.

      • täti vihreä

        Miksi eläkkeellä pitäisi olla jouten, kekseliäs löytää antoisaa tekemistä jos sitä kaipaa.
        Saahan olla joutenkin, mutta onko se vaihtoehto työlle. Harrastukset ja muu puuhastelu sitä on. Tekee sitä mitä työn ohella ei ehtinyt tai jaksanut tehdä.


      • L - L
        täti vihreä kirjoitti:

        Miksi eläkkeellä pitäisi olla jouten, kekseliäs löytää antoisaa tekemistä jos sitä kaipaa.
        Saahan olla joutenkin, mutta onko se vaihtoehto työlle. Harrastukset ja muu puuhastelu sitä on. Tekee sitä mitä työn ohella ei ehtinyt tai jaksanut tehdä.

        Lue! " Joutilaisuuteen sopeutuminen vaihtelee yksilöittäin".
        "Aktiivisista itsensä toteuttajista turhautuviin alkoholisteihin".

        Voiko tuon enää selvemmin sanoa? En pysty neuvomaan ketäänb. Jokainen tekee omat valintansa.


      • täti vihreä
        L - L kirjoitti:

        Lue! " Joutilaisuuteen sopeutuminen vaihtelee yksilöittäin".
        "Aktiivisista itsensä toteuttajista turhautuviin alkoholisteihin".

        Voiko tuon enää selvemmin sanoa? En pysty neuvomaan ketäänb. Jokainen tekee omat valintansa.

        Niin? Joutilaisuuteen sopeutuminen? Ellei ole työiässään ollut joutilas, miksi siihen pitäisi eläkkeelle jäädessään oikein sopeutua? Jatkaa harrastuksiaan ja puuhastelee mitä mieleen tulee. Laiska on laiska, oli hän sitten työiässä tau eläkkeellä.


    • eppu2

      On tämä mukavaa, kun ei tarvitse kellon mukaan elää.
      Voi tehdä mitä haluaa tai olla tekemättä mitään.

    • Turhakeko?

      Mä pelkään että mut ajetaan eläkkeelle kun olen täyttänyt jo 63v. vaikka olen tosi nuorekas, mutta työttömänä.
      En ole uskaltanut kysyä töitä kun ajattelen että nauravat kippurassa. Kuitenkin pätkätöiden takia tuleva eläke on niin olematon, että edes jonkinlaisen pikku karttuman kun sais vielä.
      Olen tottunut elämään tässä tosi pienellä rahalla mutta jos hinnat vain jatkavat nousuaan, niin mikähän tulee eteen? Kaikkia lääkkeitäni ja terveystarkastuksiani en ole pystynyt hoitamaan.
      Pitää aina miettiä että pystynkö tässä kuussa ostamaan 60€ maksavan lääkevoiteen kun on tulossa hammaslääkärilasku ja gynekologilla käynnistäkin yli 2 vuotta jne. Kuukausi kerrallaan pitää harkiten käyttää pieni työttömyyskorvaus ja priorisoida asiat.
      Mitään vakavaa sairautta ei ole. mikä estäisi työn teon.

      • häh

        Hauskaa kun jotkut puhuu aktiivi-vuosista, mitä ne muut vuodet on? Onko ne passiivi-vuosia?


    • olin sinisilmäinen

      Kaikista mukavinta, kun on naapurien kanssa vain hyvän päivän tuttu, eli ei omia asioita kannata kertoa ainakaan juoruavalle.
      Ainakin jos täm juoruava leimaa naapureita negatiivisesti.

    • 60+++++

      Kunpa voisi vielä olla pitkään työelämässä!!!

      • ++++++++

        Totta, kun jäin eläkkeelle, jossain kukkui ja kukkuu tarpeettomuuden tunne.


    • L - L

      Vapaa-ajan kaipuu ja mammonan himo lyövät toisiaan korville.
      Siitähän vain on kyse jos ei raaski jäädä pois työelämästä odottamatta jotain kalenterin ajankohtaa.

      • <||>

        Kaikilla ei ole etuoikeutta valita eläkkeellepääsypäivää.


      • jo eläkkeellä
        <||> kirjoitti:

        Kaikilla ei ole etuoikeutta valita eläkkeellepääsypäivää.

        Tuo oli kukkua mammonan luo kyllä arvot on pielessä, eläkkeelle mentäessä ansaittua olotilaa kun ei ole riipuvainen työssä käymisestä.


      • |<>|
        jo eläkkeellä kirjoitti:

        Tuo oli kukkua mammonan luo kyllä arvot on pielessä, eläkkeelle mentäessä ansaittua olotilaa kun ei ole riipuvainen työssä käymisestä.

        En tajua, mitä tarkoitat.
        Minun tarkoitus oli sanoa, että kun työkyky loppuu kerralla, ei voi mietistellä eläkkeelle vai ei.


      • jo eläkkeellä
        |<>| kirjoitti:

        En tajua, mitä tarkoitat.
        Minun tarkoitus oli sanoa, että kun työkyky loppuu kerralla, ei voi mietistellä eläkkeelle vai ei.

        Anteeksi kauhiasti tarkoitin L-L sori


      • Ei kaikkien kohralla,musta oli mukavaa olla hyöryksi yhteiskunnalle ,olla kunnon veronmaksaja oli jo lapsuuren haave.
        Sen haaveen toteutin ja vasta pomon tiukka käsky särki sen unelman.


      • |___|
        jo eläkkeellä kirjoitti:

        Anteeksi kauhiasti tarkoitin L-L sori

        Kiitos kun kerroit! :)


      • jo eläkkeellä
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Ei kaikkien kohralla,musta oli mukavaa olla hyöryksi yhteiskunnalle ,olla kunnon veronmaksaja oli jo lapsuuren haave.
        Sen haaveen toteutin ja vasta pomon tiukka käsky särki sen unelman.

        Onhan se niinkin jos on mieltynyt työhön tuntuu oudolta jos asettaa mammonan etusijalle, tietysti jos on pakoitettu mutta uskoakseni se on suomessa harvinaista.
        Itse jäin suhteellisen pienellä eläkkeellä pois työelämästä, mutta oli vapauttava olo kun pääsi.


      • L - L
        <||> kirjoitti:

        Kaikilla ei ole etuoikeutta valita eläkkeellepääsypäivää.

        Eläköityminen ei ole ainoa tapa lopettaa työssä käyminen!Eikä sairastuminen!

        Selvyyden vuoksi. Kun on valmis tinkimään kulutuksensa tasosta, vaikka ei olisi
        riittävää puskuria, niin yksinkertaisesti katsoo kalenterista sopivan lopetusajankohdan ja ilmoittaa sen ajoissa työnantajan edustajalle.


    • vapaus

      Nuo nuoret nelikymppiset kansanedustajat jotka saavat sopeutumiseläkettä ja sitten tekevät itselleen mielenkiintoisia tv ohjelmia, ovat veronmaksajien loisia.

      Itse nautin vapaudesta. Vihdoinkin pystyn pelaamaan sulkapalloa, pelaan sakkia, luen, katson tv.tä, lomailen ym., mutta silti ei ole tarpeeksi aikaa.

    • Pääsishän tästä vaikka joka päivä, mutta en ole vielä viitsinyt lähteä kuin puoliksi. Yt-kierros on nytkin päällä ja aion tietysti piruuttani jatkaa siitä huolimatta, vaikka se vaatiikin työpaikan vaihtumista, uusien tehtävien opettelua ja uusia työvuorojärjestelyjä. Kyllähän terveen ja hyväkuntoisen ihmisen kuuluisi elättää itsensä työllään ja tehoa minussa on edelleen enemmän kuin nuorissa.

      • Pirre*

        Nyt nyt, tulikohan ehkä pikkasen liioiteltua, muka enemmän kun nuorissa :)


      • Pirre* kirjoitti:

        Nyt nyt, tulikohan ehkä pikkasen liioiteltua, muka enemmän kun nuorissa :)

        Jos tuloksilla mitataan...


      • L - L

        Kyllähän vanhan kuuluisi lähteä työeleämästä pois ennen eläkeikää, jättää työpaikkansa nuoremmille ja alkaa nauttimaan eläkepäivistään terveenä ja hyväkuntoisena.

        Terve, hyväkuntoinen vetäytyjä nauttisi työvuosiensa hedelmistä ennen kuukahtamistaan.


      • Eläkeikä 76 vuoteen
        L - L kirjoitti:

        Kyllähän vanhan kuuluisi lähteä työeleämästä pois ennen eläkeikää, jättää työpaikkansa nuoremmille ja alkaa nauttimaan eläkepäivistään terveenä ja hyväkuntoisena.

        Terve, hyväkuntoinen vetäytyjä nauttisi työvuosiensa hedelmistä ennen kuukahtamistaan.

        Vielä helpommin terve ja hyväkuntoinen voi nauttia työvuosiensa hedelmistä pysymällä töissä eikä muiden elätettävänä.


      • oikeutta myös nuorille
        Eläkeikä 76 vuoteen kirjoitti:

        Vielä helpommin terve ja hyväkuntoinen voi nauttia työvuosiensa hedelmistä pysymällä töissä eikä muiden elätettävänä.

        Olen ollut työelämässä 40 vuotta, vielä pitäis jaksaa raskaassa työssä, en ole ollut kenenkään elätettävänä koskaan. Olen tullut aina omillani toimeen ja mielestäni olen tienannut/säästänyt oikeutetun eläkkeen kun sille jään. Jos itse olet tehnyt jotain simppeliä töitä johon ei tarvitse kroppaa tai päätä, eli ns. apinatyötä, voisi sitä jatkaakin, ja toisaalta toivon että kun jään eläkkeelle paikkani saa joku toinen jolla on elämää vielä enemmän edessä kun mulla ettei tarttisi olla työttömänä eikä tyytyä pätkä- tai sijaistöihin.


      • kna.
        Eläkeikä 76 vuoteen kirjoitti:

        Vielä helpommin terve ja hyväkuntoinen voi nauttia työvuosiensa hedelmistä pysymällä töissä eikä muiden elätettävänä.

        Saahan se olla vaikka 200 vuotta, kun tänälläänkin moni jää eläkkeelle nykyistä ikärajaakin aiemmin.
        Siinä taas yksi laki, jota vatvotaan vuosikymmenestä toiseen.
        Mahtaa olla kallista lystiä.


      • Eläkeikä 76 vuoteen
        oikeutta myös nuorille kirjoitti:

        Olen ollut työelämässä 40 vuotta, vielä pitäis jaksaa raskaassa työssä, en ole ollut kenenkään elätettävänä koskaan. Olen tullut aina omillani toimeen ja mielestäni olen tienannut/säästänyt oikeutetun eläkkeen kun sille jään. Jos itse olet tehnyt jotain simppeliä töitä johon ei tarvitse kroppaa tai päätä, eli ns. apinatyötä, voisi sitä jatkaakin, ja toisaalta toivon että kun jään eläkkeelle paikkani saa joku toinen jolla on elämää vielä enemmän edessä kun mulla ettei tarttisi olla työttömänä eikä tyytyä pätkä- tai sijaistöihin.

        Minun mielestäni ei ole apinatöitä tai paskaduuneja tai mitä työtäpelkäävät muita nimittelyjä keksivät. Asennevamma pilaa useimpien ihmisten työilon ja työuran.


    • Oravanpyörälle EI!!!

      No minä en kaipaa oravanpyörää pätkääkään! Olen 50v ja eläkkeellä, mahtavaa kun on aikaa tehdä ja matkustella pitkin maailmaa :) Olen nytkin lähdössä nykiin viikoksi :) En vittu tajuu ihmisiä jotka jopa viihtyvät töissä? silloin jos näin on niin kotiolot ovat viturassa! Elämässä on muutakin kuin materia ja raha! Minä nautin vapaudesta puiston penkillä ja siihen ei rahaa tarvita :) Mua on aina vituttanu jokku saakelin työnsankarit!!

      • kapula62

        Viiskymppinen eläkeläinen on kyllä siipiveikko, ellei sitten ole aiheellisella sairausläkkeellä tai ei enää saa ammattiaan vastaavia töitä.

        Pahimpia siipeilijöitä tietenkin entiset kansanedustajat ja muut johtoportaan elätit, jotka paasaavat eläkeiän nostosta ja itse lähtevät mahdollisimman varhain nauttimaan isoista eläkkeistään, joissa monesti vielä meidän tavisten eläkerahoista kupattu lisäeläke


      • MrsHedgehog
        kapula62 kirjoitti:

        Viiskymppinen eläkeläinen on kyllä siipiveikko, ellei sitten ole aiheellisella sairausläkkeellä tai ei enää saa ammattiaan vastaavia töitä.

        Pahimpia siipeilijöitä tietenkin entiset kansanedustajat ja muut johtoportaan elätit, jotka paasaavat eläkeiän nostosta ja itse lähtevät mahdollisimman varhain nauttimaan isoista eläkkeistään, joissa monesti vielä meidän tavisten eläkerahoista kupattu lisäeläke

        Mieidän työpsykologi sanoi et kestää keskimäärin viisi vuotta päästä ennenaikaiselle eläkkeelle.


      • niitäki nähty
        MrsHedgehog kirjoitti:

        Mieidän työpsykologi sanoi et kestää keskimäärin viisi vuotta päästä ennenaikaiselle eläkkeelle.

        Semmone sykolooki. Jotkut "pääsee" eläkkeelle heti kun tulevat täysi-ikäisiksi.


      • auttakaa heitä raasuja
        niitäki nähty kirjoitti:

        Semmone sykolooki. Jotkut "pääsee" eläkkeelle heti kun tulevat täysi-ikäisiksi.

        Samana päivänä vielä kun lapsilisä loppuu, ei maar siihen jää onneton vuoden tauko. Milläköhän sen vuoden pärjää, pappa betalar.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe