Miksi yskittää?

kaksikorvaa

kun kaivelen pumpulitikulla korviani, yskittää aina vasemman korvan kaivelu, ei oikean korvan.
Onko kokemusta, selitystä?

27

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulehtuneet?

      Minulla on muutaman kerran ollut oikein kova flunssa johon olen saanut antibioottikuurin. Rään alkaessa irrota ovat korvani avautuneet samalla.

      Lapsellani oli oikein ärhäkkä yskä. Lääkäri totesi että korvat ovat tulehtuneet. Siihen ei olisi yskänlääke auttanutkaan.

    • ei saa kaivella

      Pumpulitikulla ei saa kaivella korvia, älä kaivele, ei yskitä.

      • -ohje

        Ei niin pitkällä että ylettyy korvasta kurkkuun


      • ei saa kaivella
        -ohje kirjoitti:

        Ei niin pitkällä että ylettyy korvasta kurkkuun

        Tai tulee toisesta korvasta näkyville.


      • kaksikorvaa
        ei saa kaivella kirjoitti:

        Tai tulee toisesta korvasta näkyville.

        tiedän ettei saa kaivella, lääkäri sanoi tv että korvia saa kaivaa ainoastaan kyynärpäällä, ei pienemmällä. Kastelen tupon aina sillä vaahtoavalla haavan puhdistusnesteellä mitä oxidia se oli nimeltään, sit kuivalla tikulla kuivaan, näin olen aina tehnyt, yskiminen ihmetyttää.
        Muuta yskää minussa ei juuri olekaan, kerran 10 vuodessa korkeintaan.


      • korvaa kaiken
        kaksikorvaa kirjoitti:

        tiedän ettei saa kaivella, lääkäri sanoi tv että korvia saa kaivaa ainoastaan kyynärpäällä, ei pienemmällä. Kastelen tupon aina sillä vaahtoavalla haavan puhdistusnesteellä mitä oxidia se oli nimeltään, sit kuivalla tikulla kuivaan, näin olen aina tehnyt, yskiminen ihmetyttää.
        Muuta yskää minussa ei juuri olekaan, kerran 10 vuodessa korkeintaan.

        Mulle taas, ettei halkoa pienemmällä.


    • ,,,,,,

      Etkös tiedä että korvaan ei saa laittaa kirvestä pienempää esinettä?

      • kaksikorvaa

        heh, ei ole kirvestä ja vois sattua vahinko kun timpuri taitoja ei ole.


    • Pumpulissa on samoja aines-osia kuin on Pontikassa.
      Huonossa Pontikassa on niitä enemmän.
      Ilmeisesti pumpulissa kasvaneellakin on.
      Yletöntä yskää tulee.

      Lapsille pitäisikin opettaa että Korvia kaivetaan ainostaan käytetyllä Tuli-
      Tikulla.
      Mieluummin tikulla jolla on sytytetty röökejä.

      H.

      • Oiskohan tuo oire vanhuudesta?
        Heidän oireistaan kirjoitellaan nykyään yrjöönkin asti.

        H.


      • kaksikorvaa
        hunksz kirjoitti:

        Oiskohan tuo oire vanhuudesta?
        Heidän oireistaan kirjoitellaan nykyään yrjöönkin asti.

        H.

        on yskittänyt jo tyttösenä ollessa, muistaakseni? oliko niitä pumpulitikkuja silloin?


      • Sopiva silmukka
        kaksikorvaa kirjoitti:

        on yskittänyt jo tyttösenä ollessa, muistaakseni? oliko niitä pumpulitikkuja silloin?

        Ennen vanhaan kaivettiin hiuspinnillä.


    • IP.N2O

      Mullakin on isot , ei laajat korvakäytävät ja kuivaan ne saunan ja suihkunjälkeen pumpulipuikolla. Ei ole yskittänyt. Jos sieraimeen työntäisi pumpulipuikon voisi se olla ihan nielun yleisärsytystä.

      Ainut selitys on että sinulla on jäykät hartialihakset ja tietyn käden tiettyasento ja korvan ruuvailu pumpulipuikolla saa kurkun ahtaalle ketjureaktiona. Vastaus/selitys on oikein tai väärin.

      • kaksikorvaa

        no hartiat on kyllä jumissa ja kaularangassa juuriaukonahtaumaa. Käden asento voi olla syy, sitä olen arvellut.


      • IP.N2O
        kaksikorvaa kirjoitti:

        no hartiat on kyllä jumissa ja kaularangassa juuriaukonahtaumaa. Käden asento voi olla syy, sitä olen arvellut.

        Se on tuo kurkunpää sellainen ärkimys, että pienestä pistää hinkumaan ja röhimään ja jos limaa pesii kurkunseudulle niin liemessä on enemmän kuin vain lentsujen aikaan tai kuivakurkkuna, kaikki ärsyttää, jopa kuivat sormet ja niillä hipaisu johonkin vielä kuivempaan. Tunnen läheisesti erään herkästi yskähtelevän.


    • reppuriika

      Olen allergikko ja minulla erikoisesti vasemman korvakäytävän kaivelu saa aikaa aivastuksia, vesi alkaa vuotaa simistä ja yskittää. Luulen että siinä limakalvon pintahermosolut ärsyyntyvät ja saa aikaan reagtion paikassa joka on erittäin ärsytysherkkä.

      • kaksikorvaa

        no löytyy kohtalokavereita, melkoinen pärske jos samassa kylppärissä kaiveltais korvia yhtäaikaa


      • €ero
        kaksikorvaa kirjoitti:

        no löytyy kohtalokavereita, melkoinen pärske jos samassa kylppärissä kaiveltais korvia yhtäaikaa

        Korvan kaivelu muuttui nuhaksi siihen auttaa nuussiminen, siis jos kaivelet korvaa alkaa yskittämmää sitten nuha kun on nuussittu olet terve, siinä ohje aloittajalle


      • kaksikorvaa
        €ero kirjoitti:

        Korvan kaivelu muuttui nuhaksi siihen auttaa nuussiminen, siis jos kaivelet korvaa alkaa yskittämmää sitten nuha kun on nuussittu olet terve, siinä ohje aloittajalle

        Eeron ohjetta en kyllä ymmärtänyt?
        Nuussiminen lienee sellaista hommaa jota ei voi tehdä yksin vaikka kuinka yyskittäis?


    • Minua alkaa yskittää välittömästi, jos olen makuulla tai muuten vaan vaakasuorassa asennossa silloin kun alkaa jokin asia naurattaa.

      Tämä alkoi ilmeisesti ensimmäisen/ensimmäisten keuhkokuumeiden jälkeen, jotain kiinnikkeitähän tuo tauti joka kerran jättää. Niinpä nauru pian hyytyy kurkkuun... muuttuu köhimiseksi.

      Mutta toisaalta: olen jostain lukenut että keuhkokuume on helppo tapa kuolla. Pitäneekö paikkansa? Toivottavasti en itse sitä edes huomaa, tai muista, kun aika koittaa.

      Nyt pitää mennä putsaamaan korvat ;-)

    • Hei kun keikuskelen

      Korvaan ei missään nimes saa tökätä pumpulitikkua tai mitään muutakaan työkalua. Jos on pakko jotakin laittaa, niin musiikkia voi sinne huoletta imasta. Kova musiikkikin on haittaamatonta.

      Äitini on elämänsä ajan tökkinyt korvia muka putsausmielessä.
      Noh, siinähän hän on linttaillut korvakäytävän seinämiin vaikkua tiiviiksi "laastiksi" ja voi hyvin kuvitella, että eipä se sieltä itsekseen ole lähtenyt köpöttelemään korvasta ulos. Lääkäriin, lääkäriin hällä kulku monesti ollut. Korvatippoja ämpärikaupalla ja sitä rataa kivaa, jos on kivaa semmonen homma.

      Mitä tuohon yskimiseen tulee, niin mahdollisuuksia lienee monta.

      Tuli mieleen kysymys, että onko aloittaja oikea-vai vasenkätinen?

      Jahka tuohon kysymykseen saan vastauksen, jatkan mieleen tullutta ajatustani.

      • silleen sit sipulit

        Syksyllä pujot kukkii, allergisille
        aiheuttaa heng.tieoireita ihan astmakohtauksiin asti.

        Tosta korviin ja silmiinkin tökkimisestä.
        Itsekin joutunut kohteeksi muutaman kerran, parin ryöstö- ja kiristystapahtuman
        yhteydessä, myös kansalaisopiston kuoroharjoituksessa,
        jäi sitten laulamiset sikseen, ihan vakavasta vammojen lisäämisestä
        luultavasti loppuiäksi. Surujen maailmast.


      • kaksikorvaa

        aloittaja on oikeakätinen


      • Hei kun keikuskelen
        kaksikorvaa kirjoitti:

        aloittaja on oikeakätinen

        Huomenta sinulle, jolla on kaksi korvaa.

        Niin, katsos kun juolahtelevi mieleeni, että jos vasenta korvaa krapsuttelee tikun nokalla ja on oikea kätinen, niin luultavimmatusti vasenta korvaa tökkii siis oikealla kädellä, eikä vasemmalla.

        Jos oikea käsi tökkii oikeaa korvaa, käden ja käsivarren asento on se, mikä se on jos koittaa asiaa demonstroida nostamalla kättä tökkäysasentoon.

        Oukkidoukki. Oikealla kädellä jos vasenta korvaa alkaa kolisuttelemaan, koittakaahan sekin kokeilla, niin käsivarsi menee rinnan yli reippaasti pläts pläts.

        No niin, nyt ollaan jo täs vaihees, että käsien asennot on tiedossa.

        JOS käsivarsi (vasenta korvaa krapsutelles) painaa etumusta, litistäen himpunverran keuhkoja tai muita kalusteita rinnan sisällä, niin VOI olla, että yskähdys tulee.

        Asiaa voi testata. Krapsuttaa oikealla vasenta korvaa, kuulostelee tuleeko yskä, jos tulee niin sit tulee, mut sen jälkeen vaihtaakin pumpulitikkua vasenpaan käteen ja tökkii sillä vasenta korvaa. Käsivarren asento täysin erilainen tietty tietty tietty. Jos silloin ei tulekaan odotettua yskähdystä, niin syy on selvitetty. Korvaan tökkäys ei ole yskän aiheuttaja, vaan rintaa painava käsi.

        Jos tämä ei ole yskän syy, niin sitten mun tarttee mietiskellä jotakin muuta syytä.


    • mene lääkäriin

      Empä tiedä, kerran erikoislääkäri totes, et mikään fyysinen ei aiheuta yskää eli olisko tulehdusta jossain, korvakäytävähän yhtyy nenänieluun.

    • Anonyymi

      Puukko avuksi

    • Anonyymi

      Yskä on ylähengitystieoire. Ts. joku ärsyttää kurkussasi, ylempänä tai ehkä alempananakin keuhkoputkissa. Vasemmassa korvassasi lienee siten yhteys hengityselimiisi. - Nm. Korvien kaivelu kielletty

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe