Puolukan hinta 2014

Ämpäriympäri

Mihinkähän hintaan ostetaan tänä vuonna puolukkaa?
Puhdistamatonta siis. Yleensähän 4H sun muut järjestöt ovat ostaneet puolukkaa puhdistamattomana. Viime vuonna taisi olla 0,70€/kilo aloitushinta jota sitten syksyä vasten nostettiin noin euroon asti. Just kävin poimimassa ämpärin, painoi 4,8 kg.

67

7685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poimuri

      Eihän niitä vielä kukaan osta,raakoja(osittain vihreitä)kaiken lisäksi.Pitäisi lailla kieltää repimästä raakana!

      • jehova2

        tutustu poulukkaan niin tiedät miksi osittain raakoja ostetaan


      • K. A. I.

        Ja vaikka ostaskin, ei Suomalaista näytä kiinnostavan laillinen veroton tulo, kuten meitä jotka olemme tänään iältämme jo 75 vuotiaita, ja käymme vielä keräämässä mustikkaa ja puolukkaa myyntiin asti, sen minkä jaksamme.
        Mutta nuoremmat jopa työttömät sukupolvet eivät tunnu jaksavan käydä keräämässä marjoja myyntiin... Mutta Thaipojat onneksi jaksaa jotta marjoja ei jää mätänemään Suomen metsiin kohtuuttomasti, ja Suomalaisten tuotteena ostettavaksi kaupasta purkkiin säilöttynä!!!!!!!!


      • Ön niitä pyölyköitä
        jehova2 kirjoitti:

        tutustu poulukkaan niin tiedät miksi osittain raakoja ostetaan

        Kyl niitä pyölyköitä ön.


      • himonpoimija
        jehova2 kirjoitti:

        tutustu poulukkaan niin tiedät miksi osittain raakoja ostetaan

        Raakana poimitut puolukat muuttuvat mustiksi. Ja vaikkeivät muuttuisikaan ne ovat kitkeriä maultaan.
        Vähäinen määrä raakoja marjoja saa soseen hyytelöitymään, joten jos haluaa, voi kerätyissä marjoissa olla pieni %määrä raakojakin.


      • -nih-
        K. A. I. kirjoitti:

        Ja vaikka ostaskin, ei Suomalaista näytä kiinnostavan laillinen veroton tulo, kuten meitä jotka olemme tänään iältämme jo 75 vuotiaita, ja käymme vielä keräämässä mustikkaa ja puolukkaa myyntiin asti, sen minkä jaksamme.
        Mutta nuoremmat jopa työttömät sukupolvet eivät tunnu jaksavan käydä keräämässä marjoja myyntiin... Mutta Thaipojat onneksi jaksaa jotta marjoja ei jää mätänemään Suomen metsiin kohtuuttomasti, ja Suomalaisten tuotteena ostettavaksi kaupasta purkkiin säilöttynä!!!!!!!!

        Miksi aina vaan yleistetään?

        Olen itse käynyt koko ikäni marjassa.
        Olen 37 vuotias, työssä tai työttömänä, niin aina metsä on kutsunut.
        Ja tottakai olen lapsenikin sinne vienyt (13 & 18 ).

        Itse tunnen monia vanhempia henkilöitä, joita ei varpaan kärjelläkään saa astumaan metsään. Eipä ole silti tullut mieleen yleistää: "miksi vanhempi sukupolvi ei käy metsäsä, marjat mätänee mättäisiin. Onneksi on thaipoimijat"


      • puhutaanvaikkeitiedetä
        K. A. I. kirjoitti:

        Ja vaikka ostaskin, ei Suomalaista näytä kiinnostavan laillinen veroton tulo, kuten meitä jotka olemme tänään iältämme jo 75 vuotiaita, ja käymme vielä keräämässä mustikkaa ja puolukkaa myyntiin asti, sen minkä jaksamme.
        Mutta nuoremmat jopa työttömät sukupolvet eivät tunnu jaksavan käydä keräämässä marjoja myyntiin... Mutta Thaipojat onneksi jaksaa jotta marjoja ei jää mätänemään Suomen metsiin kohtuuttomasti, ja Suomalaisten tuotteena ostettavaksi kaupasta purkkiin säilöttynä!!!!!!!!

        Itse olen 27v työtön ja käyn metässä poimimassa sieniä ja marjoja omaan käyttöön kerran-kaksi viikossa säitten ja menojen mukaan. Ei ole täällä pääkaupunkiseudulla metsissä lääniä että saisi semmosta määrää kerättyä että menis myyntiin asti eikä kellään ole isoja pakkasia että saisi sinne kilotolkulla marjaa. Sienet tietty kuivaan ja purkitan mutta ei niitäkään nyt niin tuhottomasti löydy kun kilpailua löytyy ja muutenkin huonosateinen syksy. Kyllä meidän lähimmät kansallispuistot nuuksio ja sipoonkorpi on syksyisin todella suosittuja, erityisesti nuoria naisia ja lapsiperheitä näkyy, kaikki parkkipaikat on varattuna ja tienvierukset täynnä autoja.


    • eki6

      Puolukka on oikein kypsää hillomarjaksi laitettavaksi. Kävin eilen hakemassa n. 10 l puolukoita. Nami, nami...

      • en kehottais

        Käsin poiminta voi jo onnistua mutta ei poimurilla.
        On ruma tapa mennä käsin poimimaan kypsiä valiten ja pilata siten hyväkin paikka.


      • Marjat puhtaana
        en kehottais kirjoitti:

        Käsin poiminta voi jo onnistua mutta ei poimurilla.
        On ruma tapa mennä käsin poimimaan kypsiä valiten ja pilata siten hyväkin paikka.

        Tyhmänä kyselen, että miten pilaa paikan? Marjoja vähemmän? Polkeentuu?

        Nimittäin kun on vielä työelämässä ja tätä muutakin elämää, metsään täytyy mennä silloin kun sinne pääsee (varsinkin jos on vielä kiinni toisten autokyydeistä).

        Kenenkään hyvää marjapaikkaa en tietenkään haluaisi pilata, mutta kun niitä ei voi korvamerkitä itselleen! Puhtaana taas haluan poimia, koska kotiin tultua ei koskaan tiedä mikä on tilanne eli ehtiikö marjojen, varsinkaan mustikoitten, kanssa toimimaan.


    • kerääjä

      ite kyllä poimiin vaan viis litraa mutta katotaan paljon saahaan rahaa meillä siitä määrästä etin netistä vähän hinta vinkkejä ja varmasti on hyvää ja paremmin hyytyy ku on jonku verran raakoja marjoja:) ja huomenna taas lisää keräämään kyl tänä vuona oon tekemässä itelle ennätystä mutta ei sekään helppoa ole ku oon poiminu monesti yli 20 litraa:)

      • keräj..

        JAA ei täälä kukaan kerro torihintoja mutta olen myynyt mustikat 5e/litra samoin myyn puolukatkin 5/ litra. niin tei viime vuonna samoi tänä vuonna. muutama satalitraa saan tosta oman tontin kulmalta. samoin kanttarellit.
        ja nyt ostetaan myös pihlajan marjoja 2,50e kilo eräs marja firma . lappeenrannassa .ainakin, eli mettät täynnä rahaa.


      • Militantti Antti
        keräj.. kirjoitti:

        JAA ei täälä kukaan kerro torihintoja mutta olen myynyt mustikat 5e/litra samoin myyn puolukatkin 5/ litra. niin tei viime vuonna samoi tänä vuonna. muutama satalitraa saan tosta oman tontin kulmalta. samoin kanttarellit.
        ja nyt ostetaan myös pihlajan marjoja 2,50e kilo eräs marja firma . lappeenrannassa .ainakin, eli mettät täynnä rahaa.

        Älkää unohtako männyn käpyjä! Niistä olen saanut myös hyvät rahat. Tosin vasta kevättalvella paras aika.


      • ...puolukka poski..

        ...20 litraa ?? Tuon määrän poimii hetkessä... Kerään ainakin sata litraa, en itelleni kaikkea enkä myyntiin, tutuille vanhuksille vien niitä, edes joku hyvä työ tulee tehtyä.


      • Militantti Antti kirjoitti:

        Älkää unohtako männyn käpyjä! Niistä olen saanut myös hyvät rahat. Tosin vasta kevättalvella paras aika.

        Myös joulunalla käpykransseihin ja isoihin lasiastioihin ja sekaan valot,on tosi nätti


      • en kerro mistä
        ...puolukka poski.. kirjoitti:

        ...20 litraa ?? Tuon määrän poimii hetkessä... Kerään ainakin sata litraa, en itelleni kaikkea enkä myyntiin, tutuille vanhuksille vien niitä, edes joku hyvä työ tulee tehtyä.

        80l 3 tunnissa!


    • mistä löysit?

    • vaatii kehittelyä

      Kerrankin asiaa, tästähän voisi kehitellä samanlaisen palvelun, kuin aikoinaan oli -Aamulehden omenapörssi. Siinä myyjät ja ostajat kohtasivat toisensa ja kauppa kävi. Todella hienoa marjojen kauppaaminen, mutta tältä palstalta ei vain vanhempiväestö löydä myyjiä, he ovat halukkaita ostamaan jopa pieniäkin eriä itseleen. Kehitelkää joku marjapörssi -tyyppinen myyntijuttu.

    • puolukkaa

      ois myynnissä 100 litraa puolukkaa 150e eilen poimittua.

    • Talkoolaiset

      Ollan kerätty talkoilla jonkin verran ja
      annettu ilmaiseksi vanhuksille ja
      lapsiperheille,mut paras aikahan vasta tulossa,
      paikallinen yrittäjä jarjoaa ruoat talkoolaisille.
      Ei aina tarvii "kaikki mulle ajatusta"!
      Näin Satakunnassa!

      • entine satakuntalaine

        Jess!


    • Poimijat

      Jos on raakoja, niin eiku punainen maalipurkki käyttöön ja myyntiin kehäkolmosen sisään.

    • huvikerääjä

      Näin on, miks kuvassakin on karpaloita ? Jokainen kerää voimiensa mukaan, pääasia
      et mennään metsään.

    • tyyne3

      Oulun alueella on aloitushinta 0,80 e/kilo.

      • 2€/kilo

        Empä menis myymään!


    • puolukkaa

      4h pitää välivuoden puolukan ostossa.Varastot täynnä viime vuotista puolukkaa ja euroopan vienti ei vedä.Uskon tämän jopa polkevan puolukan hintaa alas päin.

    • pohojalaanen2

      Eipä ole varastot täynnä.Ei..Puolukan hinta hilataan alas koska isoilla toimijoilla omat ihmiskauppauhrit poimijoina..niiltä se marja pitää ostaa koska ovat tänne värvänneetkin.Se siitä jokamiesten oikeuksista..Oman metsän marjat ei kelpaa myytäviksi mutta thaimaalaisjoukot saavat melskata mielensä mukaan vieraalla maalla.

      • K. A. I.

        Ottakaamme huomioon, että jos metsämarjat Mustikka ja Puolukka jää vain Suomen kansalaisten kerättäväksi, niin marjat jää metsiin mätänemään ! Jos marjoista maksetaan Suomalaisten poimijoiden vaatima hinta, niin marjat jäävät ostavien yritysten varastoon, ja mahdolliset jalostee vähittäiskauppojen hyllyille !!! Kun tilanne on tämä niin miksi pyritään estämään thaipoikien tuonti hankkimaan 2.5 kuukaudessa Puolentoista vuoden palkkaa vastaavat ansio.


    • puolukkaa

      4H ei valitettavasti tänä syksynä osta puolukkaa ollenkaan. Syynä on Suomen 4H- liiton tauko ostosopimuksissa Polarican kanssa. Puolukan menekki on ollut normaalia heikompaa ja varastot ovat täynnä. Lisäksi halpatuonti Kiinasta heikentää puolukan menekkiä Keski-Euroopassa ja viimevuotista satoa on jäljellä Suomessa ja Ruotsissa. Ensi syksynä pyrimme jälleen jatkamaan puolukan ostoa.

      Aika monella 4h sivulla on sama tarina.
      Jotkut kyllä ostavat kai edelleen.

    • punkkimetsa

      Paikallislehti to04.09. rannikopohjanmaa ostohinta 80c/kilo.
      Eli ämpäri vajaa 5eur.
      Sienien hintaa en tiedä www.dallavalle.fi/ostopisteet/
      Juuei työtönkään vuokraa maksa puolukoilla.

    • bensa kallista

      Ei oo häävi hinta puolukalla.
      Paljon enemmän täytyy kerätä, kuin mitä selkä kestää, kun myyntihinnasta pitää vähentää polttoainekulut, auton käyttökulut, ruokamenot ym.
      Kukaan jaksa polkupyörällä marjoja kuskata metsästä myyntiin, kun kaksi äpäriä korkeintaan saa pyörän ohjaustangossa tuotua ihmismäisesti.

      Jos puolukoilla elannon meinaa tienata, niin pitää olla tosi hyvä puolukkapaikka, että 10-15 minuuttissa saa vähintään ämpärin puolukkaa.
      Ennemmin kannattaa yrittää kaupata netissä puolukkaa, jos ämpärillisestä puolukkaa saisi vaikka 10 euroa puhdistettuna, niin paljon paremman hinnan silloin puolukasta saa, kuin myydä välittäjille, jotka saa taas korkeamman hinnan puolukasta, eikä tarvi edes niitä kerätä, kun marjastajat tuo halvalla.

    • Itse en osta kun

      lapset eivät syö. Muutoin ostaja ja myyjä sopivat hinnasta, toki ostajilla voi olla oma normihintansa eivätkä tahdo neuvotella lainkaan muusta.

    • Jos tahtoo hyvän

      hinnan saada, kannattaa myydä yksityiselle joka ei jostain syystä itse pääse keräämään.

    • Näin meitillä...

      Ei Trokareille marjoja myydä kannata. Saa paremman hinnan kun myö yksityisille suoraan.

    • 19+3

      Tori-fi myyntipaikkaan kannatta laittaa ilmoitus.

    • 4 Hinttiä puskassa

      4H ja 70 senttiä
      taitaa olla tiineen teinin paras saavutus

    • Muka VeroVapaata tul

      Marketissa hillat eli lakat maksoi 149E/10litraa eikä kilogrammaa!
      Ehkä kannattaisi keskittyä poimimaan niitä.
      Mutta tuskin se ainakaan enää kaikilta nyt onnistuu miltään soilta?
      Tosin Suomessa menee kaupaksi hyvin niin ali kun yli hinnoteltu on melkein
      vaan valittava räkälän taikka "huippuravintolan" väliltä koska keskinkertaisuus
      ei kannata edes sellaisiksi koulutetuille tutuille oikeasti loppupeleissä.
      Jos köyhät marjanpoimijat kuolee niin joku jää rikastumatta niittenkin avulla sitten?
      Ei tossa puolukanpoiminnassa varmaa millekkään huippu tuntipalkoille pääsis mutta
      jos ottaa huomijoon sen et se on kunnon rehtiä hommaa toisin ku sellaset huu-haa
      feikki hommelit joista nykyää paljon palkkaa maksetaan pitäsin tarpeellisena ja terveellisenä jotta joku hakee marjat metsistä.
      Mutta siinävaihees ku ammattimaista kauppaa ja bisnestä tehään marjoilla se ei
      ookkaa enää kuititonta "verovapaata" vaan mitä?

    • selkä

      Sossusta saa selkää vaivaamatta.

    • Kova työ

      Puolukan hinta on surkea poimijalle, joka tekee sen raskaimman työn. Välittäjät vie rahat välistä, heille se on kannattavaa. Kenen kannattaa mennä kalliin bensan aikana kauas marjametsään. On toinen asia jos puolukkametsä on lähellä jonne pääsee pyörällä tai kävellen jolloin kuluja ei tule.
      Kummallisinta on että marjojen hinta on laskenut siitä mitä se on ollut ennen aikaan. Olen ikäni poiminut marjoja kauppaan ja omaan käyttöön, nyt ei sairauden takia jaksa. Selkärankaan on jääneet vammat raskaista taakoista, joita on kannettu kaukaakin metsästä. Aina niissä on sama työmäärä vaikka nyt autolla pääsee lähemmäs. Pieniä määriä ei kannata kaukaa hakea, kalliiksi tulee.

    • Mihin myydään

      Mihin ihmeeseen niitä voisi myydä? Täällä etelärannikolla ei mitään tietoa minne niitä voisi myydä?

      • kyllä käy

        Marketin pihassa saat äkkiä enemmän kuin trokareilta.

        Vaikket saisi kaikkia myytyäkään niin rahassa voitat.
        Ei muuta kuin marjat mukana kauppareissulla.
        Puhtaat marjat saa helposti myytyä mutta roskaisia on vaikea.


    • Pursu

      Olen myynyt suoraan tanskaan välittäjän kautta hinta 4.5.euroa litra käy hieman raakattiin olen noukinut jo ilta töinä n.700.litraa olen erittäin tyytyväinen lisä tienastiin

      • 3+098

        Elä nyt pursu noin reippaasti valehtele, vai 700 litraa puolukoita tänä vuonna. Höpö höpö.


      • laske siitä
        3+098 kirjoitti:

        Elä nyt pursu noin reippaasti valehtele, vai 700 litraa puolukoita tänä vuonna. Höpö höpö.

        Tällä viikolla yksi poimija oli tuonut kerralla 600 kg marjoja myyntiin. Ettei tuo 700l ole mikään ihme. Tähän aikaan syksystä puolukka ei paljon paina vielä...


      • Minä vain
        3+098 kirjoitti:

        Elä nyt pursu noin reippaasti valehtele, vai 700 litraa puolukoita tänä vuonna. Höpö höpö.

        Ei mikään ihme, anoppi kerännyt tänävuonna mustikkaa yli 600 litraa... Puolukoita vielä helpompi kerätä. :)


    • fileet rahaks

      Minusta marjatrokarit saa rikastua itse keräämällä puolukkansa, en näillä bensanhinnoilla lähde talkoohommiin! Kaloilla tienaa paremmin, kuhafileellä saa suoraan myydessä 15- 20 e kilolta, kaupassa kysyvät 30 e kilolta!
      On helpompaa kerätä kalaa kuin puolukoita!

    • eroja mättäät täynnä

      Kuusamossa 0,80 € Kg ja hyvästä marikosta haravoi sankollisen 10 minuutissa.

      Moottorikelkkakin hankittu marjarahoilla. Homma ei sovi laiskoille.

    • Mude _

      Huonon hinnan noista näyttää saavan. Itse voisin maksaa vaikka useammankin euron kilolta, jos joku vaan kävisi keräämässä. En pysty kerämään itse sairauden takia. Kannattaisiko ilmoitella erilaisilla nettikirpputoreilla tms. Voisin sieltä bongata jokun lähialueen kerääjän ja ostaa marjat pakkaseen talven varalle.

    • Marjojen, kuten myös sienten kerääminen myyntiin tai omaan käyttöön on hieno homma. Saapahan liikuntaa, josta saa jopa rahallista korvausta ja ruokaa varastoon. Meillä onkin sellaiset gourment-varastot metsät täynnä, että japsit ja italiaanot kuten myös fransmannit vinkuvat kateudesta. On myös suuri määrä kasveja, joita voi kuivattaa ja käyttää myöhemmin tai tuoreena samantien salaatteihin sekä keittoihin.

      • Minä vain

        Miten te pystytte niitä marjoja keräämään kun metsät on täynnä hirvikärpäsiä? Mun keräämistä ne tahtoo rajoittaa, en mee mielelläni metsään missä niitä on.


    • juoppohullu

      mulla olis 1000l kerättynä puolukkaa, 1,50kg..kuka ehtii ostaa?? tartteis viinarahaa

    • 95800

      Kyllä niistä maksetaan niin naurettavan vähän,ettei viitsi terveyttään menettää sillä raatamisella.Eri olis ,jos niillä jotain tienaisi.

      • talvet pattyalla

        ostaja pärjää aina :)


    • nainen24

      Itse olen 24-vuotias kotiäiti tällä hetkellä,
      ja kyllä joka syksy puolukkametsä kutsuu :)

    • metsään

      Meitä ihmisiä on paljon, jotka haluavat metsiin. Mutta kun asumme kaupungeissa, metsät
      tosi kaukana. Siis turha huudella, ettei suomalaiset viitsi poimia marjoja taik sieniä.
      Olispas hienoa, jos jokin liike taik taho järjestäis kuljetuksen eestaas jonnekin.
      Kyllä lähtijöitä löytyis !!

      • ruokaa on

        joo vihreitten politiikallahan ihmiset tungetaan taajamiin ja syödään keinomössöjä ja metsät petoja täynnä....no onneksi itse asun täällä sydänmailla ja olot täälä paranee ku väki vähenee...meinaan että susiturkki lämmittää ja pulukkasurvos on hyvä lisuke pottujen ja hirvikäristyksen kanssa ja valvovia silimiä ei mailla eikä halmeilla....ja kaupungin tytöt tulee tänne persie pitkällä......


    • Ämpäriympäri

      Aamulla vein n. 150kg myyntiin, 0,7€/kg sai puolukoista. Juuri ja juuri tuolla hinnalla viitsii metsään mennä vapaa-ajalla kun ei muutakaan tuottoista hommaa ole. -opiskelija

      • kirkas taivas

        Taitaa edellisen linkin jakaneelle olla levitty lääkkeitä ja myrkkyjä ihan jonkun muun kautta kun ilman. Itärajalla aurinko paistaa ainakin niin kirkkaana että v******a


    • KOP KOP TOSI ON

      VOI VITUN PASKANJAUHAJAT!!!!! Hyvästä paikasta puolukoita poimii noukkurilla 10l tunnissa ja jos perkaan ne ni en kyllä ala myymään niitä ALLE 2,5e/LITRA.

      VITTU EI KUKAAN POIMI PÄIVÄSSÄ 600LITRAA MUSTIKKAA EIKÄ PUOLUKKAAKAAN!!! EI EDES THAIPOIMIJA HARAVANOUKKURILLA..100-150L PÄIVÄSAALIS!!!

      JOKA MUUTA VÄITTÄÄ NI PASKAA JAUHAA!!!!!!

      • haravamies

        Puolukkaa 200l/7h eikä ollut edes hiki. Tarvitsee vain olla hyvä paikka ni lähtee aika keveästi.
        Onhan puolukanpoiminnan SM-kisoissakin tuntisaalis parhaillaan ollut yli 40kg mikä tekee n.70 litraa.

        Kyllä haravalla lähtee ja oikealla tekniikalla ei lähde edes varvut mukaan.


    • Flicky

      Itse poimin käsin. Tykkään ulkoilusta ja koirat menee siinä sivussa, saaden nekin kanssa raitista ilmaa :) Tällä hetkellä olemme vuokramökillä ja maanomistaja antanut, luvan poimia puolukkaa niin pal kun sielu sietää ja hyvä niin, koska sieltä mistä tulin, niin ei ole puolukkaa oikein nimeksikään. Nyt vaan mietin, et miten saan puolukan säilymään perjantaille? Aamulla täällä oli -4 astetta jo pakkasta.

    • 200kg/päivä

      Venesjärvellä maksavat 2e/kg puhdistetusta

      • marjastajamummeli

        Kainuussa 2 € puhdistetusta puolukasta maksaa välittäjä. Ei yksin saalis määrää metsään lähtemistä. Eläkeläinen saa hyvän kunnon (lihakset ja koordinaatiot vahvistuu), raitista ilmaa ja luonnossa olemista, missä mielikin rauhoittuu. Mikä ihanampaa kuin syksyinen metsä. Ja tietty veroton tulo iso tai pieni. Ei hirvikärpäset niin kauhea vaiva, hoidettavissa vaatetuksella.


    • marjanpoimija 5

      marjanmyynti laitettava verolliseksi.ei tämä yhteiskuna pyöri ilman verotuloja.kreikkalaisetkin voi vielä tarvita lisää rahaa.

    • Mummeli-100

      Mä keräsin kilon verran, enkä lähe kyl myymään niit kellekään. Oli meinaan sen verran kova duuni. Mut saisi niist kyl maksaa kympin, niin sit voiskin myydä.

    • Variksenmarjatkin

      Itäsuomessa saa nyt vasta poimia oikeasti kypsää puolukkaa. myynti on viisasta hoitaa putsattuna yksityisesti, parempi hinta. Ps. Kunnon eräalueilla on muutaman vuoden vanhoilla hakkuilla parasta aikaa hirvillä tohinaa- ja marjaa niin että saisi tulla poimijoita.
      Arkityö haittaa luontoelämää jnk verran, mutta- minäkin "talkoissa".

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe