Onko kaksi linjaa?

merituuli kivi

Kun lukee tätä keskustelupalstaa, niin tulee väistämättä törmäämään syntien anteeksisaamiseksi kahteen tapaan: joko synnit saadaan anteeksi vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen tai että joku jo uskovainen julistaa toiselle Jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi.

Kumpi on oikein vai molemmat yhdessä?

27

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vl pappi iistä

      Aloittajalle sanon, että me luterilaisuudessa uskotaan, että usko Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana ja anteeksiantajana tuottaa syntien anteeksisaamisen. Sen voi uskoa yksinänsä tai toisen julistamana sanomana.

      • älä tule paha pappi

        On valepappi asialla.

        Iin papeilla pahamaineinen historia vuodelta 1885.


      • etsivä-xx

        Niin ei pappi opetettu luterilaisessa katekismuksessa joka oli voimassa vuoteen 1999 asti. Siihen asti ihan evl kirkon piirissäkin on opetettu uskomaan se synninpäästö mikä julistetaan jumalanpalveluksessa, sillooin oli enemmän sanajumalanpalveluksia ja messuja harvoin. Kun nyt olet lähtenyt sille tielle mistä kirjoittelet (jos nyt pappi oletkaan tai sitten hyvin nuori pappi) niin mikset samantien kirjoittele, että synnit saa anteeksi nauttimalla ehtoollisen.

        Siinä mielessä on totta että usko Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana ja anteeksiantajana tuottaa syntien anteeksisaamisen. Uskovainen uskoon näin jolloin synnit ovat koko ajan anteeksi annetut, eli tipoittain ei periaatteessa haeta synninpäästöä eikä Kristuksen vanhurskauden vaateeseen tule tahroja, Tulee vain omat jalat likaiseksi ja siitäkin Jeesus kehoittaa että peskää toinen toistenne jalat.


      • vl pappi Iistä. Tottakai kun olette oluenjuoja Lutherin komennuksessa, te uskotte häntä ettekä esimerkiksi Jeesusta. Ette siis ole uskovaisia lainkaan koska uskotte ennemmin ihmistä kuin jumalaa.


      • yöpaidassa tässä sisar
        lappix kirjoitti:

        vl pappi Iistä. Tottakai kun olette oluenjuoja Lutherin komennuksessa, te uskotte häntä ettekä esimerkiksi Jeesusta. Ette siis ole uskovaisia lainkaan koska uskotte ennemmin ihmistä kuin jumalaa.

        Jumalan sanan julistajana tiedän, että Jumala antaa anteeksi. Jos synnit tunnustetaan, anteeksianto on ehdoton, selittää pastori ja Helluntaiseurakuntien Julistajat ryn puheenjohtaja Tapio Sopanen.

        - Kysymys on sitten siitä, voiko luottamus palautua tämmöiseen Jumalan sanan julistajaan.


    • R.T MV

      Nyt on pappi oikeilla jäljillä! Siunausta sinulle!

    • vl pappi iistä

      """" niin mikset samantien kirjoittele, että synnit saa anteeksi nauttimalla ehtoollisen. """"

      Etsivä-xx:lle sanoisin, että voisin aivan hyvin näin kirjoittaakin teologisen koulutuksen saaneena pappina ja voin myös kirjoittaa, että kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen on mahdollista myös niinkuin kirkkomme sanoo: hiljaisessa rukouksessa . Turhaan ei Jeesus kehoittanut menemään yksin kammioon rukoilemaan Isää, joka on vanhurskas antamaan katujalle synnit anteeksi Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden.

      Tässä ote kirkkomme sivulta:

      """Kasteessa ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen puhtauteen. Ehtoollisen sakramentti merkitsee syntien anteeksiantamisen ja sovituksen ateriaa (Matt. 26:28). Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai hiljaisessa rukouksessa ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja saada ne anteeksi. """"

      • Reinikainen..

        Taidatpa vl-pappi Iista laiteilla SRK-opin mukaan mutta keskellä Jumalan Sanaa -hienoa.


      • etsivä-xx

        Pappi iistä.

        Vanha kirkon katekismus vuodelta 1948 sanoo rukouksesta näin:
        78 Rukous
        Rukous on sydämen nöytää ja vilpitöntä puhetta Jumalan kanssa. Kun rukous on sydämen välitöntä tuntoa Jumalan läheisyydestä, sitä sanotaan hartaudeksi. Rukouksessa saamme myös pyytää Jumalalta itsellemme tai lähimmäisellemme hengellistä ja ruumiillista hyvää. Me kiitämme Jumalaa hänen hyvyydestään ja ylistämme hänen pyhää nimeänsä.

        Hiljenny Herran edessä ja odota häntä (Ps 37:7
        Avuksi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdo auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaman minua Ps 50:15
        Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. Jaak. 5:16
        Rukoilkaa lakkaamatta. Kittäkää joka tilassa. !. Tess. 5: 17-18
        Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen! Ilm. 7. 12

        ei tässä mitään syntejä anteeksi saada.

        Mikä tekee sinusta vanhoillislestadiolaisen? Rauhansanan vanhoillislestadiolainen voisit täällä opettamasi mukaan ollakin paitsi että en ole kuullut sielläkään opetettavan syntien anteeksantamusta (parannuksen tekemisen mielessä) yksin rukoilemalla.


      • 44+33
        etsivä-xx kirjoitti:

        Pappi iistä.

        Vanha kirkon katekismus vuodelta 1948 sanoo rukouksesta näin:
        78 Rukous
        Rukous on sydämen nöytää ja vilpitöntä puhetta Jumalan kanssa. Kun rukous on sydämen välitöntä tuntoa Jumalan läheisyydestä, sitä sanotaan hartaudeksi. Rukouksessa saamme myös pyytää Jumalalta itsellemme tai lähimmäisellemme hengellistä ja ruumiillista hyvää. Me kiitämme Jumalaa hänen hyvyydestään ja ylistämme hänen pyhää nimeänsä.

        Hiljenny Herran edessä ja odota häntä (Ps 37:7
        Avuksi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdo auttaa sinua ja sinun pitää kunnioittaman minua Ps 50:15
        Vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras. Jaak. 5:16
        Rukoilkaa lakkaamatta. Kittäkää joka tilassa. !. Tess. 5: 17-18
        Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen! Ilm. 7. 12

        ei tässä mitään syntejä anteeksi saada.

        Mikä tekee sinusta vanhoillislestadiolaisen? Rauhansanan vanhoillislestadiolainen voisit täällä opettamasi mukaan ollakin paitsi että en ole kuullut sielläkään opetettavan syntien anteeksantamusta (parannuksen tekemisen mielessä) yksin rukoilemalla.

        "" ei tässä mitään syntejä anteeksi saada. """

        Mitäh! Etsivä-xx itse kirjoittaa: " Rukouksessa saamme myös pyytää Jumalalta itsellemme tai lähimmäisellemme hengellistä ja ruumiillista hyvää."

        Eikö syntien anteeksipyytäminen ole hengellistä hyvää? Kun katuva vielä sitä pyytää, niin Raamattu itse todistaa, että Jumala vanhurskaudessaan antaa synnit anteeksi. Sitä paitsi nim. "vl pappi iistä" lainasi kirkon omaa tekstiä: "Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai HILJAISESSA RUKOUKSESSA ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja SAADA NE ANTEEKSI.. """"

        Oletko luterilainen ja uskot sen oppiin?


      • Elma Riihimäeltä
        44+33 kirjoitti:

        "" ei tässä mitään syntejä anteeksi saada. """

        Mitäh! Etsivä-xx itse kirjoittaa: " Rukouksessa saamme myös pyytää Jumalalta itsellemme tai lähimmäisellemme hengellistä ja ruumiillista hyvää."

        Eikö syntien anteeksipyytäminen ole hengellistä hyvää? Kun katuva vielä sitä pyytää, niin Raamattu itse todistaa, että Jumala vanhurskaudessaan antaa synnit anteeksi. Sitä paitsi nim. "vl pappi iistä" lainasi kirkon omaa tekstiä: "Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai HILJAISESSA RUKOUKSESSA ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja SAADA NE ANTEEKSI.. """"

        Oletko luterilainen ja uskot sen oppiin?

        Syyttäävätkö ne Jeesusta valehtelusta kun Jeesus opettaa Isä Meidän rukouksessa pyytämään Isältä syntejä anteeksi.

        Ei kait Jeesus sellaista opettaisi ellei se olisi totta !

        En minulla ainakaan ole kanttia mennä olemaan eri mielta Vapahtajani kanssa.


      • etsivä-xx
        44+33 kirjoitti:

        "" ei tässä mitään syntejä anteeksi saada. """

        Mitäh! Etsivä-xx itse kirjoittaa: " Rukouksessa saamme myös pyytää Jumalalta itsellemme tai lähimmäisellemme hengellistä ja ruumiillista hyvää."

        Eikö syntien anteeksipyytäminen ole hengellistä hyvää? Kun katuva vielä sitä pyytää, niin Raamattu itse todistaa, että Jumala vanhurskaudessaan antaa synnit anteeksi. Sitä paitsi nim. "vl pappi iistä" lainasi kirkon omaa tekstiä: "Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai HILJAISESSA RUKOUKSESSA ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja SAADA NE ANTEEKSI.. """"

        Oletko luterilainen ja uskot sen oppiin?

        Uskon vuoden 1948 kristinopin mukaan. Nykykirkossa on jo pitkälti kyse ihan toisesta uskonnosta.

        Miten Isä meidän rukouksen rukous on. Se uskovaisen rukous, sellaisen jolla jo on Kristuksen vanhurskaus. Kun on uskonvanurskaus ja silloin jo syntien anteeksiantamus on syytä tunnustaa Jumalalle ja katua syntejään. Parannusta ei kuitenkaan tehdä yksikseen rukoilemalla.

        Ne jakeet, joita katekismuksessa on tässä kohden mainittu, ovat sisällöltään avun pyytämistä ja kiittämistä ja ylistämistä.


      • Elma Riihimäeltä
        etsivä-xx kirjoitti:

        Uskon vuoden 1948 kristinopin mukaan. Nykykirkossa on jo pitkälti kyse ihan toisesta uskonnosta.

        Miten Isä meidän rukouksen rukous on. Se uskovaisen rukous, sellaisen jolla jo on Kristuksen vanhurskaus. Kun on uskonvanurskaus ja silloin jo syntien anteeksiantamus on syytä tunnustaa Jumalalle ja katua syntejään. Parannusta ei kuitenkaan tehdä yksikseen rukoilemalla.

        Ne jakeet, joita katekismuksessa on tässä kohden mainittu, ovat sisällöltään avun pyytämistä ja kiittämistä ja ylistämistä.

        #Miten Isä meidän rukouksen rukous on. Se uskovaisen rukous, sellaisen jolla jo on Kristuksen vanhurskaus. Kun on uskonvanurskaus ja silloin jo syntien anteeksiantamus on syytä tunnustaa Jumalalle ja katua syntejään. #

        Niin - uskovaisille se oli ja meidänkin pitää pyytää uskovaisina syntejä anteeksi rukoillen kuten Jeesus opetti.


      • Vl papille;

        Sinulle teologisen koulutuksen saaneena, kollegana en voi olla puuttumatta muutamaan kysymykseen.

        >>että kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen on mahdollista myös niinkuin kirkkomme sanoo: hiljaisessa rukouksessa . ***
        Kirkkoko tarjoaa enemmän mitä itsessään Jumalan Sana, Raamattu.
        Ehkä selkäranka pitäisi olla Raamattu, eikä se puu, jonka alla vaikutat.
        Toinen, >> kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen***
        Hieman erikoista? Jatkat, että mennä yksin kammioonsa?
        Miten ”mysteerio”, jota sakramentti alkukielellä mm. tarkoittaa voi olla ratkaisu, vaikka itse Kaikkivaltias Herra sanoo, Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. ( Joh 14,6).
        Ei se voi teologilla olla enää mysteerio, tietämättömyyttä.

        >>"""Kasteessa ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen puhtauteen. ** Tarkoitatko näitä luterilaisia ripotteluja? Vai Sanan mukaista uskovan kastetta, josta olet varmaan lukenut?
        Minkä synnin vauva saa anteeksi ripottelussa? Synnillähän on aina nimi.

        >>Ehtoollisen sakramentti merkitsee syntien anteeksiantamisen ja sovituksen ateriaa (Matt. 26:28). ** Amen. Tämä romuttaa sen vilkuttelun, jossa katumus on näennäinen.
        >>Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai hiljaisessa rukouksessa ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja saada ne anteeksi. """"** Juuri näin.
        Meidän tehtävä on julkistaa syntien anteeksi antamusta Kristuksessa, eikä jakaa, tai kuten VL myös tekee pidättää niitä.
        Kes.


      • helluntai valtuutetulle
        Kesitas kirjoitti:

        Vl papille;

        Sinulle teologisen koulutuksen saaneena, kollegana en voi olla puuttumatta muutamaan kysymykseen.

        >>että kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen on mahdollista myös niinkuin kirkkomme sanoo: hiljaisessa rukouksessa . ***
        Kirkkoko tarjoaa enemmän mitä itsessään Jumalan Sana, Raamattu.
        Ehkä selkäranka pitäisi olla Raamattu, eikä se puu, jonka alla vaikutat.
        Toinen, >> kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen***
        Hieman erikoista? Jatkat, että mennä yksin kammioonsa?
        Miten ”mysteerio”, jota sakramentti alkukielellä mm. tarkoittaa voi olla ratkaisu, vaikka itse Kaikkivaltias Herra sanoo, Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. ( Joh 14,6).
        Ei se voi teologilla olla enää mysteerio, tietämättömyyttä.

        >>"""Kasteessa ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen puhtauteen. ** Tarkoitatko näitä luterilaisia ripotteluja? Vai Sanan mukaista uskovan kastetta, josta olet varmaan lukenut?
        Minkä synnin vauva saa anteeksi ripottelussa? Synnillähän on aina nimi.

        >>Ehtoollisen sakramentti merkitsee syntien anteeksiantamisen ja sovituksen ateriaa (Matt. 26:28). ** Amen. Tämä romuttaa sen vilkuttelun, jossa katumus on näennäinen.
        >>Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai hiljaisessa rukouksessa ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja saada ne anteeksi. """"** Juuri näin.
        Meidän tehtävä on julkistaa syntien anteeksi antamusta Kristuksessa, eikä jakaa, tai kuten VL myös tekee pidättää niitä.
        Kes.

        Kesitas kirjoitti toukokuussa:

        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.
        Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan


      • reps ;)
        helluntai valtuutetulle kirjoitti:

        Kesitas kirjoitti toukokuussa:

        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.
        Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

        :D


      • 33+00
        Kesitas kirjoitti:

        Vl papille;

        Sinulle teologisen koulutuksen saaneena, kollegana en voi olla puuttumatta muutamaan kysymykseen.

        >>että kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen on mahdollista myös niinkuin kirkkomme sanoo: hiljaisessa rukouksessa . ***
        Kirkkoko tarjoaa enemmän mitä itsessään Jumalan Sana, Raamattu.
        Ehkä selkäranka pitäisi olla Raamattu, eikä se puu, jonka alla vaikutat.
        Toinen, >> kirkon tarjoamien sakramenttien ohella syntien anteeksisaaminen***
        Hieman erikoista? Jatkat, että mennä yksin kammioonsa?
        Miten ”mysteerio”, jota sakramentti alkukielellä mm. tarkoittaa voi olla ratkaisu, vaikka itse Kaikkivaltias Herra sanoo, Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. ( Joh 14,6).
        Ei se voi teologilla olla enää mysteerio, tietämättömyyttä.

        >>"""Kasteessa ihminen saa kaikki syntinsä anteeksi ja hänet puetaan Kristuksen puhtauteen. ** Tarkoitatko näitä luterilaisia ripotteluja? Vai Sanan mukaista uskovan kastetta, josta olet varmaan lukenut?
        Minkä synnin vauva saa anteeksi ripottelussa? Synnillähän on aina nimi.

        >>Ehtoollisen sakramentti merkitsee syntien anteeksiantamisen ja sovituksen ateriaa (Matt. 26:28). ** Amen. Tämä romuttaa sen vilkuttelun, jossa katumus on näennäinen.
        >>Myös jumalanpalveluksen yhteisessä ripissä, yksityisessä ripissä tai hiljaisessa rukouksessa ihminen voi tunnustaa ja katua syntejään ja saada ne anteeksi. """"** Juuri näin.
        Meidän tehtävä on julkistaa syntien anteeksi antamusta Kristuksessa, eikä jakaa, tai kuten VL myös tekee pidättää niitä.
        Kes.

        Hyvä Kes! Nyt panet "vl pappi iin" suuhun sellaista, mitä hän ei itse sanonut omin sanoin ja välttämättä yhtynyt siihen, vaan lainasi tekstiä Ev. Lut. Kirkon omalta sivulta. Ylempänä hän kirjoitti (suora lainaus); "me luterilaisuudessa uskotaan, että usko Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana ja anteeksiantajana tuottaa syntien anteeksisaamisen. Sen voi uskoa yksinänsä tai toisen julistamana sanomana"


      • 201+14
        33+00 kirjoitti:

        Hyvä Kes! Nyt panet "vl pappi iin" suuhun sellaista, mitä hän ei itse sanonut omin sanoin ja välttämättä yhtynyt siihen, vaan lainasi tekstiä Ev. Lut. Kirkon omalta sivulta. Ylempänä hän kirjoitti (suora lainaus); "me luterilaisuudessa uskotaan, että usko Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana ja anteeksiantajana tuottaa syntien anteeksisaamisen. Sen voi uskoa yksinänsä tai toisen julistamana sanomana"

        >Missä kohti niin kävi?

        Taidat puhua hieman pas..kaa?


      • helluntaiklovnille
        201+14 kirjoitti:

        >Missä kohti niin kävi?

        Taidat puhua hieman pas..kaa?

        Kesitas kirjoitti toukokuussa:

        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.
        Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan


      • 201+14
        helluntaiklovnille kirjoitti:

        Kesitas kirjoitti toukokuussa:

        ""Kaikesta näkee, että mielesi on saastainen.
        Näet kaikessa vain seksuaalisuutta.
        Sairastat ilmeisesti samaa addiktiota, kun valtaosa koko VL liikkeen isistä, jotka raiskaavat kesäisesti pukeutuneita ala- ikäisiä lapsiaan

        Sinähä se kopioit, ei Kessi


    • 44+33

      Upeaa! Kumpa on parempaa: olla keskellä Jumalan Sanaa vai laiteilla SRK:n sanassa?

    • Jeesus ei kieltänyt korvakorujen käyttöä eikä lukenut sitä synniksi. VL-liikkeellä on siis omat "synnit", joten ei niitä Jumalalta tarvitse pyytää anteeksi, nekun eivät ole syntejä.
      Voisiko joku vl listata mitkä ovat "oikeita syntejä" ja mitkä liikkeen itsensä listaamia syntejä.

      • seurakuntalainen ii

        Tunnen henkilökohtaisesti molemmat iin vl. papit ja kumpikaan ei ole noiden kirjoitusten takana. Taisipa löytyä palstalta valepappi. Hänelle suosittelisin pysymään omassa persoonassaan.


    • herätys keskiyöllä

      Mikähän siinä on niin vaikeaa kun Raamattu sanoo ettei hullukaan eksy joka tahtoo löytää laitumen.

      Mitä ihmettä tämä etsiväkin täällä oikein soutaa ja huopaa ja kaksin käsin riippu ukatkismuksissa ja luttereissa ja tunnustuskirjoissaa !!

      Eikö teillä ole ollenkaan Raamattua, hakekaa kirjastosta lainaan ja lukekaa sieltä mailman yksinkertaisin asia.

      Ja puhukaa joskus siitä uudestisyntymästäkin jota ilman ei kukaan ole Herraa näkevä, oletteko kuulleet koskaan sellaisesta mitään, ainakaan ette siitä puhu !

      Sitä enemmän te puhutte tuosta lapsellisesta vauvakasteesta josta on tullut teille Jumalan sijainen ja kaiken autuuttava rituaali ja talismaani.

      Tuntekaa syntinne ja huutakaa avuksi Herran nimeä, siinä kaikki alkaa, vauvat ei mitään huuda kuin ruokaa, sellainen kuuluu päätökseen kykeneville ja ttoville ihmisille.

    • empiläinen

      ¤¤¤¤ Mitä ihmettä tämä etsiväkin täällä oikein soutaa ja huopaa ja kaksin käsin riippu ukatkismuksissa ja luttereissa ja tunnustuskirjoissaa !! ¤¤¤¤

      Vielä jopa yrittää näytellä vanhoillista! Hänen vaan pitäisi saada parannuksen armo ja synnit anteeksi ja päästä todella jumalan valtakunnan sisään ja ruveta vaeltamaan yhteisessä rakkaudessa!

      • etsivä-xx

        Uskovaisen tunnusmerkki on, että vaeltaa totuudessa.
        Tämä palsta on täynnä niitä, jotka kirjoittavat olevansa vanhoillislestadiolaisia. Jos kuitenkin tunnustuksessaan todellisuudessa ovat jotakin muuta kirkkokuntaa, eivät ole kristittyjä.

        Sen sijaan vanjoillislestadiolaisuus saattaisi ihmisiä yllättääkin, siellä reaalimaailmassa. Tämä "yhteisen rakkauden" vaatimus täällä netissä on jotakin aivan muuta reaalimaailmassa. "yrittää näytellä vanhoillista", näytellä mitä? Netin kirjoituksia kymppilestasta joidenkin 40-50 -vuoden takaisten asioiden perustellako?


    • Yhdessä

      Alussa, uskoon tullessa ja tunnustaessani Jeesuksen Jumalan Pojaksi minulle julisti synnit anteeksi neljä uskovaa vapaaseurakunnan jäsentä.

      Sen jälkeen olen ollut suorassa yhteydessä Jeesuksen kanssa ja uskon ne synnit anteeksiannetuiksi Jeesuksen veren tähden. Siis uskon sen.
      Seurakunta ev.lut., mutta minulle kaikki uskovat ovat sisaria tai veljiä Jeesuksessa.

      Molemmat rukoukset ovat hyviä. Tilanne ja tarve käy tuomarista.

      Itse asiassa rukoilen Isä meidän rukousta, missä pyydetään anteeksi ja anteeksisaamiselle on laitettu ehto, niinkuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

      On tärkeää toimia sen rukouksen mukaan. Pitää Jumala kaiken edellä, kunnioittaa Häntä ja Hänen tahtoaan. Hän vastaa huolenpidolla ja estää joutumasta kiusaukseen. Omaa tahtoakin tarvitaan.

      Muistetaan rukouksin myös valittua kansaa, Israelia. Israelia siunaavat ovat turvassa, vaikka ei sitä oman edun vuoksi muisteta:) Siitä on kyllä lupaus.
      Omatkin päättäjämme ovat rukouksen tarpeessa. Itse asiassa koko maailman tilanne on huono. Polvilleen vaan, sano, jos polvet kestävät:)))

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe