JHL:n toimintaan

tyytymättömät huom !

Olisiko aika koota voimat yhteen ja tehdä JHL:n kusetus maksavia jäseniänsä kohtaan julkiseksi ? Työkaveri irtisanottiin väärin perustein. Myös matkalaskuja jäi saamatta huomattavasti eikä liitto auttanut niidenkään perinnässä. Oma lomautukseni toteutettiin myös väärin perustein ja reklamoidessani siitä menikin suurin osa energiasta taistelemiseen oman liiton kanssa. Muutamia vuosia sitten irtisanouduttuani edellisen työnantajan palveluksesta 200 pv lomautuksen jälkeen en saanut lainmukaista irtisanoutumisajan palkkaa. Pyytäessäni liiton apua sanoivat vain "jos työnantaja edes jotakin tarjoaa, ota se". Oli pakko taistella itse asia loppuun ilman liiton apua ja sainkin lopulta sen mikä kuuluukin maksaa. Tarpeeksi hyviä kysymyksiä kun esitettiin liitolle, niin lakkasivat vastaamasta sähköposteihin ja puheluihin, jäsenmaksut kyllä kelpasivat. Myöskään puheenjohtaja Jarkko Eloranta ei vastaa s-posteihin. Olen kuullut muualtakin apua tarvinneilta, että kauniista lupauksista huolimatta eivät auta missään. Nyt olisi aikomus kerätä näitä tositarinoita ja esittää esim. MOT-ohjelmalle ohjelman tekemistä varten. Jos tunnet kuuluvasi tähän liiton huijaamien joukkoon, ilmoita halukkuutesi, niin katsotaan mitä saataisiin yhdessä aikaiseksi.

21

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puppelipoikia

      Koko porukka.

      • niinkö?

        Tiedoksei nyt vain että JHL.n jäsenistä noin 80% on naisia.


      • JHL johto, naiset?
        niinkö? kirjoitti:

        Tiedoksei nyt vain että JHL.n jäsenistä noin 80% on naisia.

        Puppelipoikia kravatti kaulassa, ainakaan hoitoala ei tiedä mitään johdon naisten saavutuksia jäsenistön eduksi


    • äksy ämmä

      Mihin voi ilmottautua ?

    • aloittaja_

      Katellaan tällä palstalla aluksi jonkun aikaa jos löytyy tarpeeksi meitä kusetettuja niin perustan vaikka fb-ryhmän tai ilmoitan s-postini mihinkä voi ottaa yhteyttä.

      • aloittaja_

        Ja lisäksi vielä pyyntö : kertokaa tätä viestiä eteenpäin, jotta saataisiin mahdollisimman laajalle tiedoksi.


      • trollitane
        aloittaja_ kirjoitti:

        Ja lisäksi vielä pyyntö : kertokaa tätä viestiä eteenpäin, jotta saataisiin mahdollisimman laajalle tiedoksi.

        Jos ei voi esiintyä omalla nimellä ja naamalla, voi olla hiljaa.


    • aloittaja_

      Kyllä esiinnytään omalla nimellä ja naamalla aikanaan. Tässä alkuvaiheessa ei nimellä ole vielä merkitystä.

      • ano ny mus

        On todella luottamusta herättävää toimintaa sinulta :))))


    • Vr Rail vituik menee

      Vr yhtymä irtisanoo 41 vuotta palvellut työntekijä 2kk ennen mahdollisuutta eläkeputkeen siirtymistä. firman toiminta sieltä mihin päivä ikinä paista. 58 minnus 2kk. Jhl varttihomot luottamusmiehet vetää vain käteen.

    • 7 milliä johdolle

      –Sekä Itella että VR ovat vakavaraisia, vähävelkaisia ja erittäin maksuvalmiita. Jos ajatellaan omistajan kannalta, niiden tuottavuus on aika heikko. Ne tuottavat omalle pääomalla erittäin heikkoa tuottoa. Valtio on kuitenkin sijoittanut 1,5 miljardia omaa pääomaa VR:ään, ja 700 miljoonaa Itellaan, Rajala sanoo.

      –Kyllä sieltä pitäis tulla osinkoina tai muina tuotoilla myös valtiolle rahaa. Kumpikaan yhtiö ei kuitenkaan ole jakanut osinkoa, VR ei moneen vuoteen.

    • KKO

      Olen kyllästynyt makselemaan JHL:n huonoja kyniä ja turhia avainnauhoja. Huonontavat jäsentensä työolosuhteita, kysymättä työntekijöiltä itseltään mitään.
      Koulumaailmassa ei toimi yleistyöaikalaki ja sen tuomat "etuudet", kuten kesken päivin puolen tunnin lepoaika.

      Perustellut lomautukset koululaisten lomien ajalta on ajettu alas. Vaihtoehtona muuta, ei omaan koulutukseen kuuluvaa työtä tai palkaton loma.

    • JHL merkkiteot kirja

      Yhtä ohut kirja kuin Ruotsalaisten merkkiteot toisessa maailmansodassa.

    • jhl lm itäsuomen vr

      Nyt uhrataan parhaita tovereita

    • HelsinkiJHL toimii

      VR Jhl painaa maakunnissa leuan rintaan niin että takatukkaan tulee jakaus niskan puolelle

    • Nusss poroja

      Takajalat kumikengän varsiin ja siitä sisään jhl lm

    • jäsen vähemmän

      Aina on peloteltu kuinka JHL on työnantajan puolella. No nyt tuli todellinen näyttö siitä. Työnantaja oli tekemässä minulle toistaiseksi sopimusta kunnes liiton edustaja alkoi hoitamaan asiaa "minun" edukseni. Käänsikin takkinsa kesken jutun käsittelyn, valehteli minkä kerkesi ja alkoi ajamaan työnantajan etuja! Ja näin, työnantaja tuli siihen tulokseen että määräaikainen saa riittää koska liittokin vastustaa toistaiseksi sopimusta! Tästäkö maksan satasia vuodessa?

    • näin se on aina

      Et näemmä ansaitse liiton panostusta mutta liitto ansaitsee sinun panostuksen jäsenmaksun muodossa!

    • suhmurointiako

      Mun keissini on maanut JHL:n jossain sopessa kohta vuoden.Työttömänä on tässä saanut uutta työpaikkaa etsiä ja taloudellisesti olla helvetin heikoilla. Kait tässä täytyy alkaa Oikeusasiamiehelle kantelemaan, koska kyse on kuntatyöntantajan tekemästä syrjinnästä ja työsopimuslain mielivaltaisesta tulkinnasta. En voi käsittää kuinka voidaan väittää olevansa etuja valvova liitto, kun ei sitä kuitenkaan tee. Ja työnantajapuolen johtoporras voi kuseksia liitonedustajien kintuille mielinmäärin.Jos olisin alunperin tehnyt asiasta tutkintapyynnön syyttäjänvirastoon olisi asi varmasti jo hoidettu.

    • Vattuuntunut

      Eipä taida olla ainut kusettaja liitto! Myös super kusettaa jäseniään ja tarvittaessa eivät auta muita kuin työnantajaa!! Työntekijältä/ jäseneltä kelpaa viedä raha joka ikisestä tilistä mutta kun jäsen tarvitsee apua irtisanomisen takia, niin apu loppuu ja liitto onkin työnantajan paras kaveri siinä vaiheessa. En ole ikinä nähnyt sitä ilmiötä, kun pääluottamusmiesten kieli on työnantajan perseessä ja syvällä, mutta nyt sekin on nähty!

    • ytkjääräpää

      YTK:hon mars.

      Jos joku urputtaa ved turpiin

      Maksakoot itse kelohuvilaillat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe