Volvo 740 2.0 Kat automaatti kulutus?

Volvomees

Eli meikäläisellä on kyseinen auto, ja kuluttaa kohtalaisesti, n.13-15l kaupungissa ja 10l matkassa, onko tuo nyt aivan kunnossa? Oon lueskellu juttuja että matkassa veisi normaalisti 7-8l. Ajelen aika kevyellä kaasujalalla, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Muuten on mahtava ja luotettava auto!

9

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan ok

      Saman verran meikäläisen katiton 760 2.9 automaatti syö.

    • Fghjghjh

      Vaiha tai tarkasta termostaatti ettei kone käy kauaa kylmänä ryyppy päällä.

    • Volvomees

      Termostaatti vaihettu vasta, mutta nyt kun tosiaan mainitset niin lämmöt nousee vaan puoleen väliin mittaria.. liekkö termostaatti viallinen.

      • Halpisautoilija

        Lämmöt on normaalit jos viisari on asteikon puolivälissä


    • Volvomees

      Eli mikä vois olla kulutukselle syynä, vai onko tuo ihan normaalia?

    • Moi, minusta kulutus ei ole ihan normaali, ellet sitten aja vain pelkkää pätkä ajoa kylmällä moottorilla.
      Itse mittasin nykyisen Volvo 940 turbo automaatin kulutuksen ja se oli 9,9 per sata km, ja ajan noin 30/70 suhteella kaupungissa ja moottoritiellä, eli ei tule edes kovin paljon optimaalista maantieajoa.
      Itse aion tämänkin turbo Volvon kulutusta saada vähän pienemmäksi, pitäisi mennä lähemmäs 9 litraa per sata km.

      Palaako sinulla lambda valo kojetaulussa?

      Entä onko sytytystulpat vaihdettu milloin, ja suodattimet ja hyvät öljyt?
      Laahaako jarrut?
      Tällaisia kyselen, koska nämä on helppo laittaa kuntoon, olen itse pelannut tämän hiljattain minulle siirtyneen 940 bensan lambdan kanssa, ja ruiskun kanssa, ja ne ovat sen verran hankalia että kannattaa minusta aloittaa näistä perusjutuista.

    • Volvomees

      Lambdavalo ei pala, sytytystulpista ei tietoa, öljyn ja suodattimet vaihdettu vasta. Ja jarrutkaan ei laahaa.

    • Volvomees

      Mainitaan vielä että tyhjäkäynti humppaa vähäsen, joku anturi rikki?? Ja vikakoodia 2-3-2 antoi, mutta mahto olla vielä perua kansipahvin puhkeamisesta kun pukkasi ilmaa jäähytysnesteen sekaan, mutta pitää vielä tarkistaa jahka pääsee autoon käsiksi. Jännä kyllä, lambdavaloa ei sytyttäny tuo vikakoodi, valo toimii kummiskin.

      • Humppaus

        Luultavasti tyhjäkäyntimoottori likainen ja säätö liikkuu liian hitaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe