Esikuvista oppii

oppivainen lapsi

Sitte kun mää olen aikuinen niin sitten mää

1. otan avioeron tai miäs jättää mut tai sitte mää petän sitä tai se pettää mua

2. rupeen yh:ks ja mul on ainaki 2 lasta tai 3 ja ne voi olla vaikka 3:sta eri miähestä.

3. mää teen paljon töitä ja ne lapset on kotona keskenään sotkemassa paikkoja ja tappelemassa tai sitte mää jään tyättömäks ja saan sossusta ja Kelasta rahaa

4. mää riitelen mun ex-miesten kanssa lasten hakemisista jaa sitte me päätetää että ne asuukin viikon mun luona ja viikon iskällä

5. meil on aina rahat loppu

6. me ei käydä koskaan missään kun ei oo rahaa

7. sitte mää yritän ettiä uusia miehiä netistä tai jostain kapakasta

8. sitte mää tuon niitä näytille mun lapsille

9. sitte kun mun lapset tottuu niihi ne lähtee tai sitte me perustetaa niitten kans semmone uusioperhe ja mun lapset saa paljon uusia mummeja ja pappoja ja uusia sukulaisia ja sitte me tehdää sen miähen kans viel uusiaki lapsia ja voi olla, että sillä miähellä on niitä ennestääki ja ne muuttaa kaikki meille ja tulee aika ahdasta ja autoo ei mahuta kaikki koskaa kerralla ja ruoka on aina loppu

10. joskus mää juon siideriä tai lonkeroa tai kaljaa kun mää käyn mun yh-ystävien kanssa "ulkona" sillä aikaa kun mun lapset on hoidossa mammalla ja paapalla tai sitte ne on vaa keskenää kotona kunnes mää tuun kottiin joskus yöllä ja miäskin on jossai saunaillassa tai niin se ainaki sanoo

8

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "lapsen suusta"

      Aivan mahtava kirjoitus,tämä pitäisikaikkien lukea.

      • miesvm_1967x

        Samaa mieltä :P


      • RealistiN
        miesvm_1967x kirjoitti:

        Samaa mieltä :P

        Just. Tosta vielä jatkoa..sitte mää etin aina onnellisuutta ja huippuhetkiä uuden kumppanin kans. Kun tulee riitaa, ongelmia puolison kans ja elämä on ihan samaa tylsää vaan, turha niitä on selvittää, uutta putkeen vaan. Ei oo mun ongelma jos toisella on hankalaa. Nii kerta! Mulla on oikeus olla onnellinen.


      • vieläkö on toivo paremma
        RealistiN kirjoitti:

        Just. Tosta vielä jatkoa..sitte mää etin aina onnellisuutta ja huippuhetkiä uuden kumppanin kans. Kun tulee riitaa, ongelmia puolison kans ja elämä on ihan samaa tylsää vaan, turha niitä on selvittää, uutta putkeen vaan. Ei oo mun ongelma jos toisella on hankalaa. Nii kerta! Mulla on oikeus olla onnellinen.

        Mikähän se onni on? Hyppää sieltä mistä aita matalin? Sillä pahaolo on pyyhkäisty pois. Minkä kuvan lapsi saa vanhemmista/aikuisista. Jos kaikki on helppoa ,eroaminen ,jättääminen,kiusaaminen ,varastaminen,sairasloma(laiskuus)kaikki on yleisesti hyväksytty. Suur kiitos tasavallan päämiehelle ,kun otti blgissaan tämän kiusausjutun esille.


    • Todellisuutta tänään

      Todella kaikkien kannattaa lukea, oiva tilannekartoitus tämän päivän elämän mallista.

    • -vuokko-

      Hauskasti kirjoitettu. Tosin hyvin kärjistäen, joka lienee kirjoittajan tarkoituskin. Tällaistakin lienee, vaikka en kyllä lähipiiristä tiedä. Kirjoitus antaa turhan synkän ja yksipuolisen kuvan. Suurin osa ihmisitä on kuitenkin vastuuntuntoisia ihmisiä, joille on kunnia asia tulla toimeen omillaan. Lisäksi monet eroavat osaavat hoitaa kypsästi ja aikuismaisesti sekä eronsa, että lapsensa eron jälkeen.

      • ei teini+40

        Nimittäin olen ollut olkapäänä tutuile joskus vähemmän tutuille.Kuitenkin haluan keskustella asiasta "juurtajaksain",nyt en tiedä asiasta juurikaan mitään,hetkessä olen vieras tuntematon hyypiö,kuitenkin teinikatraan iskä. Eihän näin maailmaa rakenneta,minusta.Ei riitä että heitetäänjoku hömppälehti käteen,siinä syy. Vastuunkanto ei häviää äidiltä ,ei ainakaan pitäisi. Mikä oikeus hällä jättää perhe ja alkaa elämään kuin murkkuteini omassa boksissa. Olisi hyvä tietää mitä nämä terapeutit tällaiseen vastaa. Kyllä minullakin on tunne ja olisin voinut tätä tunnetta käyttä hyväksi/naisia.Miks hitossa oli niin mustasukkainen jos selvinpäin bongasin naisia? Jos saan terveen vastauksen tunneterapeuteilta niin riittä minulle.


    • kulkija 80

      Jos annat lapsellesi tuollaisen esimerkin, niin onhan se sääli :( Itse elän lapseni kanssa hiukan toisin. Oletko ikinä ajatellut, että kaikki (yksinhuoltajat) Eroneet vanhemmat eivät suinkaan ole itse aiheuttaneet, taikka haluneet erota? Oletko miettinyt, että osan mies/vaimo vaan kyltyi tylsään perhearkeen ja haki jotakin uutta ja kivaa elämäänsä? Oletko koskaan miettinyt millaista on olla se vastuullinen vanhempi, eron jälkeen? Oletko koskaan miettinyt millaisia elämäntarinoita yhteiskuntaamme mahtuu?

      Olet kyllä pelle ja säälin sinua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe