Kumpi nimipari kaksosille?

Evalotta

Heinäkuussa syntyneille kaksosille (tyttö ja poika) pitäisi päättää pian nimet. Minulla on kaksi nimiparia, joiden suhteen en osaa päättää. Kaksoset saavat nimikseen joko Venla ja Joonatan, tai Tilda ja Edvin.

Kamalan vaikeaa päättää, koska olen aina rakastanut nimeä Joonatan ja ajatellut antavani sen poikalapselleni. Olen myös aina tykännyt tuollaisista kauniista ja pehmeistä nimistä. Sitten taas toisaalta pidän vanhanaikaisista nimistä, ja Tilda ja Edvin voisivat olla kivan erilaisia verrattuna vallitseviin muotinimiin.

Kaksosten nimet tulevat vaikuttamaan ratkaisevasti tulevien sisarustensa nimiin, koska jos nyt valitsen vanhanaikaisen linjan, täytyy sisarustenkin nimien olla sitten tulevaisuudessa samaa tyyliä. Siksi tämä onkin hankalaa. Kokonaisuudessaan nimivaihtoehdot ovat siis:

Venla Adalmiina
Joonatan Benjamin
Tilda Lydia
Edvin Aukusti/ Eino Edvin, kutsumanimi tod.näk Edvin

17

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo Kullinen

      Ja pah mokomille Joonataneille ja muille eunukki nimille. Yrpä & Illu. Siinä oivalliset nimet.

    • 8245

      Tilda ja Edvin ovat ihanat nimet :)

      • ...

        Minä annan myös ääneni Tildalle ja Edvinille. Lydian ja nimen Venla, muutettuna Vendla, säästäisin tuleville siskoille.

        Tilda Adalmiina
        Edvin Joonatan


    • pahoittelen

      Venla on ihana mutta tuo yhdistelmä ei. Joona on kiva Joonatan ei. Muutenkaan en välitä kulttuurikoktaileista.

    • Täti

      Minusta Joonatan on liian pitkä etunimeksi (siis kutsumanimeksi).

      Venla Adalmiina on ihan kiva yhdistelmä, mutta Joonatan Benjamin on vain kaksi pitkää nimeä peräkkäin; ne eivät soinnu kauniisti keskenään.

      Tilda Lydia on myös ihan OK, mutta mieluummin toiseksi nimeksi sellainen nimi, missä ei ole d-kirjainta.
      Lydian voisi säästää mahdolliselle seuraavalle tytölle, kuten joku täällä jo ehdottikin:)

      Edvin Aukusti ja Eino Edvin on molemmat hyvin yhteensopivia nimiä. Itse tykkään enemmän Edvin Aukustista.

      Tilda Elviira ja Edvin Aukusti olisi mukava sisaruspari.

    • &&&

      Venla Adalmiina (Venla on kansanomainen, vahva nimi. Adalmiina runollinen satuhahmo....tms.)
      Joonatan Benjamin (kumpikin päättyy n-kirjaimeen....toistoa)

      Tilda Lydia (kummaassakin nimessä d-kirjain....liikaa)
      Edvin Aukusti/ Eino Edvin, kutsumanimi tod.näk Edvin (Edvin August, Edvin Robert, Edvin Johannes, Johan Edvin, Joel Edvin)

      Entä:

      Venla Matilda ja
      Jonas Edvin (Joona, Joonas)

      Venla Johanna
      Juho Aukusti

      Matilda Linnea
      Edvin Joonatan

      Matilda Amalia
      Joonatan Alfred

      Minea Lydia
      Josua Edvin

    • NimiTäti

      Tilda & Edvin on suosikkinimiparini.

    • kokemustaon

      Tärkeää on, että myös lapsi pitäisi nimestään. En ole vakuuttunut noista vanhemmista nimistä.....kuulostavatko kauniilta?

    • kauniilta ?

      Eiköhän se teilläkin ole ihan teidän kahden oma asia.

      • Lyhyempiä nimiä?

        Sinä olet tämän kommentin todella moneen keskusteluun laittanut, etkä tunnu ymmärtävän, että tämän palstan tarkoitus on kysellä nimiehdotuksia. Raivostuttavaa.

        Joonatan ja Venla ovat ihania nimiä, mutta molemmat toiset nimet tuntuvat vähän turhan pitkiltä.


    • entäs nämä

      Venla Kaarina
      Eeti Aukusti

      • Evalotta

        Nimivalinnat on nyt tehty, ja kaksoset saavat nimikseen Else Amanda ja Eino Aukusti :)


      • justnäi
        Evalotta kirjoitti:

        Nimivalinnat on nyt tehty, ja kaksoset saavat nimikseen Else Amanda ja Eino Aukusti :)

        Eino haisee vanhalle juopolle, Else menettelee.


      • toinen täti
        Evalotta kirjoitti:

        Nimivalinnat on nyt tehty, ja kaksoset saavat nimikseen Else Amanda ja Eino Aukusti :)

        Hyvät suomalaiset nimet. Onnea kotiin!


    • Mielipide 1

      Ihanat nimet valitsitte! Tytön nimistä tykkän kovasti kummastakin. Eino on perinteinen miehinen nimi ja silti äänneasultaan lempeä nimi.

      Minä tykkään kyllä Venla Adalmiina nimestä.

      Joonatan on myös yksi omista suosikeista. Miehekäs suomalainen nimi.

      Joonatan Aukustia olisin ehdottanut.

      Tai jos Benjaminin olisi halunnut nimeen, niin esim. kolmen nimen sarja noista teidän ehdottamista: Joonatan Eino Benjamin ja Venla Lydia Adalmiina.

      Edvinissä ja Tildassa on myös hohtoa. Sopivat mielestäni yhä edelleen sisarusten nimiksi kun isosisarukset on Else ja Eino. Vendla on myös ihana nimi.

      • Kaksoset

        Edvin ja Tilda taitavat olla harvinaisemmat nimet ja siksi itse tykkään niistä ja myös ääntämyksen takia. Evin ja Tilda rimmaa kauniisti ja yksilö niminäkin hyvät.

        Tilda Amanda ja Edvin Aukusti.


    • tykkään

      Else Amanda ja Eino Aukusti ovat todella hyvät valinnat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1408
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      28
      1157
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1155
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1053
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe