Harkitseva mies?

Harkitseva nainen

En oikein tiedä mitä tehdä. Olen jo jonkin aikaa tuntenut tämän todella kivan miehen. Aluksi hän vaikutti jotenkin hyvin erilaiselta, kuin aikasemmat miesmieltymykseni, mutta pidin todella paljon hänen seurastaan! Ja pidän nytkin vielä enemmän, kun aikaa on kulunut ja olemme tutumpia toisillemme.
Hän tuntuu hyvältä, tuoksuu hyvältä (minulle tosi tärkeää), läheisyys ja seksi on hyvää (todella tärkeää), meillä on yllättävän samanlaisia mielipiteitä elämästä, meillä on hauskaa. Kaikki TUNTUU hyvältä.
Ongelma on siinä nyt, että meillä on molemmilla ollut hässäkkää elämässä, emmekä ole puhuneet paljoa meidän suhteesta, saati sen tulevaisuudesta. Ja olen ollut siihen tilanteeseen välillä tyytyväinen, välillä en. Kun olen hänen kanssaan, ei minulle tule edes mieleen puhua sellaisista asioista!
Tapaamme n 2-8 kertaa kuussa, vaihtelevasti.
Tiedän, että hän haluaa edetä rauhassa ja hänellä on ollut jo parikin pidempää suhdetta, avioliitto. Tiedän, että hän pitää minusta ja arvostaa minua.
Mutta en tiedä, millaisen tulevaisuuden hän meille ajattelee, jos nyt ajattelee. Joskus vaivihkaa kysyin sitä häneltä, enkä saanut kunnollista vastausta, luulen, että hän ei tiennyt mitä vastata.

Nyt minusta tuntuu, että haluan edetä ja en tiedä miten. En itsekään tiedä!! Meillä on lapsia molemmilla ja elämä täynnä kaikennäköistä. Toisaalta haluaisin suhteen, jossa nukkua samassa sängyssä ja rakastaa paljon, toisaalta tuntuu, että pitäisi edetä todella varovaisesti, tiedän mitä on juosta päätä pahkaa toisen syliin ja sitten ei käykään niinkuin luulee..
Välillä tuntuu, että tämä mies ei ole vaan tarpeeksi kiinnostunut minusta ja mietin, että pitäisi etsiä toinen, joka olisi. Mutta sitten huomaan, että ehkä itsekin vaikutan siltä!
Ja todellakin hänessä on kaikki, mitä miehessä toivon!! Eikä ole tänä aikana (vajaa vuosi) ilmennyt mitään mistä en pitäisi.
Tälläinen avautuminen, en tiedä mitä edes toivon saavani kun tänne kirjoitan. Ehkä selkiää jotain..

10

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymus

      Vähän samanlainen tilanne mulla. Ja ottaa aika riskin kysyä tulevaisuudesta, jos ei vastaakkaan omaa halua. Mutta olet vähitellen valmis kysymään, kun kyselet täällä. Eli tieto luo tuskaa, mitä mieltä hän on. Olet valmis kysymään parisuhteenne jatkosta, sitten kun olet valmis vastaanottamaan tiedon. Parempi kysyä kun olettaa mitään. Ja kaikki mielipiteet voi huomenna muuttua. Yleensä kannattaa edetä hitaasti. Eli kysy häneltä haluaisiko hän joskus ehkä...kihloihin, yhteen muuttamista, muuta. Eli välillä kannattaa päivittää tila, kysyä toiselta missä mennään ja mihin suuntaan toinen vie. Otin riskin ja kysyin, niin emme ole hänen mielestä edes seurustelleet, eikä hän halua seurustella eikä sitoutua. Olisi voinut luulla, että kaikki hyvin.

    • harkitseva nainen

      Niin just, parempi olla ehkä selvillä, kun olettaa jotain väärää.
      Mun mielestä me ei kyllä edes seurustella. Ja mulla on jopa välissä ollut treffit parin miehen kanssa ja vahvistuin vaan, että pidän juuri tästä miehestä!
      Ja mä luulen, että hän ei tiedä, mitä haluaa, tai haluaa ehkä vaan tätä ja että aika näyttää.
      Ja mun mielipide saattaa vaihdella viikoittain...
      mutta kyllä hän mulle vaikuttaa lähes täydelliseltä, mutta haluan, että tämä etenee jotenkin.

      • rakkaus tärkeintä

        Rakastatteko toisianne? Jos, niin oletteko sanoneet sen toisillenne?

        Noin pitkää aikaa en roikkuisi kenessäkään järkisyiden perusteella, että mies näyttää ja tuntuu hyvältä. Minä tarvitsisin aika pian tiedon, että rakastamme toinen toisiamme, se on omassa suhteessani tärkeintä.

        Jos olet tavannut kaksi miestä tämän suhteen aikana, niin mies ei ole sinulle oikea. Et katselisi muita, vaan olisit varma juuri tästä miehestä.
        Kyllä teillä suhde on, jos kerran tapaatte säännöllisesti ja seksikin on siinä mukana. Miehellä itsellään taitaa olla panosuhteita useampiakin, eli pelimies, jos hänen mielestään teidän suhteenne ei ole seurustelua.


    • kysymus

      Mulle mies sanonut ettei rakasta, ei voi puhua muutaman kuukauden jälkeen rakastamisesta. Ja että ei pysty sitoutumaan, koska ivähän aikaa erosta. Hänen luonaan käy muita naisia ystävinä kahvilla. Ja sanoi että joskus voisi sitoutua. Mielestäni johtuu myös luonteesta. Joku voisi, vaikka tuntisi samoin, sanoa että rakastaa kauheesti ja haluaa olla loppuelämän. Toinen vaan sanoon niinkuin asia on. Vai onko mulla pelimies?

    • Harkitseva nainen

      En ole järkisyiden kanssa hänen kanssaan vaan siksi, että tuntuu hyvältä. En tiedä, mitä hän tuntee, mutta itse voin sanoa, että on mulle rakas ja voisin rakastaa häntä.
      En halua enää sellaista nopeaa rakstumista, joka tekee sokeaksi toisen huonoille puolille, niille jotka ei mulle välttämättä sovi.
      Haluan suhteen, jossa tunnen ihmisen ja rakastan häntä, kaikkine vikoineenkin. Eli ne viat pitäisi olla minun hyväksyttävissä, ei sellaisia, että päätäpahkaa rakastuneena rupeaa huomaamaan erinäisiä piirteitä, jotka ei olekaan niin mieluisia.
      Tarkoittaa näköjään sitä, että haluan edetä hitaasti, mutta en ole sellaiseen tottunut,
      Ne pari muuta miestä, joita olen tavannut, vahvistaa sitä että pidän juuri tästä miehestä.
      Ja mun mielestäni tämä ei ole seurustelua, en tiedä, mitä hän on mieltä.
      Ei kai tässä ole muuta kun puhuttava hänen kanssaan, että mitä me oikein tahdomme.

      • rakkaus tärkeintä

        Jos ette seurustele, niin teillä on ainakin seksisuhde, mies voi olla samanaikaisesti jopa monessa seksisuhteessa.

        Merkitseekö sinulle mitään, rakastaako mies sinua? Ehkä mies ei uskalla edetä suhteessa, koska sinä et rakasta miestä, vaan pelkästään pidät hänestä.

        Joillekin voi sopia tuollaiset kaverilliset seksisuhteet, joissa vuosia katsellaan mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään. Itse kyllä haluan nopeaa rakastumista puolin ja toisin, vahvoja ja varmoja tunteita alusta asti.


    • Harkisteva nainen

      Mun mielestä tässä ei vaan voida puhua vielä rakkaudesta, sellasesta, mitä parisuhteessa on. Ja varmasti siitä hänkin on samaa mieltä. Kyllä hän minulle rakas on. Ja haluan alkaa rakastamaan häntä ja niin varmasti käy jos näemme toisiamme hiukan enemmän. Nyt haluan siis tietenkin, että hänkin olisi valmis siihen.
      Kuten sanoin alussa, niin meillä on molemmilla ollut paljon muuta mietittävää elämässä ja myös takana huonosti menneitä suhteita. Siksi minä ainakin mielummin etenen harkiten, kuin rakastun rytinällä. Ja kohta huomaan, että ei tuo ollutkaan ihan sitä mitä kuvittelin.
      OIkeastaan, jos olisimme heti alusta olleet tiiviisti yhdessä niin jurii niin olisi käynytkin, minä olisin rakastunut ryminällä.
      Kiitos paljon mielipiteistä. Jonkinlaista selkeyttä tämä pohdinta tuo.

      • rakkaus tärkeintä

        Miten joku voi olla rakas, jos häntä ei rakasteta?

        Toista ei voi oppia tuntemaan muuta kuin tiiviin yhdessä olemisen avulla. Tapaamiset kaksi tai neljä kertaa kuukaudessa ei näytä toisesta vielä oikein mitään. Voitte jatkaa vaikka kymmenen vuotta tuollaista vetkuttelua, ettekä siltikään oppisi tuntemaan toisianne kunnolla. Saattaa mennä kymmen vuotta jahkaillessa hukkaan, jos sitten yhdennen toista vuoden kohdalla huomaa, ettei toinen nappaakaan. Elämä on jäänyt täysillä elämättä.

        Itse ainakin haluaisin heti selvittää, millainen toinen on, rakastuminen ja rakkaushan ovat vain ihania tuntemuksia. Mitä sitten, vaikka suhde ei etenekään, onpahan saanut kokea ihania tunteita ja varmasti hienoja yhdessäolon hetkiä toisen kanssa, eikä ole hukannut aikaansa "väärään" kumppaniin.


    • Harkitseva nainen

      Tuo on kyllä totta.
      Ja nyt siis musta tuntuu juuri, että haluan tuntea häntä paljon enemmän! Ja missään nimessä hän ei tunnu väärältä. Mutta eipä tuntunut tietty myöskään kukaan heistä, joihinjoskus rakastuin ja olivat näin jälkikäteen Täysin Vääriä! Mutta nyt mulla on varmasti enemmän järkeä ja kokemusta, etten ajaudukaan väärän ihmisen kanssa (koputan puuta).
      Siis voi olla siten rakas, kuten voin rakastaa sukulaistani, hyvää työkaveria jne, mutta ei sitä rakkautta, johon sillä olisi mahdollisuus kasvaa, kuten parisuhteessa.
      Siis haluan ottaa askelia eteenpäin tämän kanssa, en vielä tiedä miten ja minkä kokoisia...
      Toisaalta haluan enemmänkin rakastaa, kuin rakastua.

      • rakkaus tärkeintä

        Itse en koe, että yksikään kohtaamani ihminen on ollut väärä. Jokaiselta on oppinut jotain, ja ainakin sellaisia asioita, mitä ei ainakaan suhteelta ja kumppanilta tulevaisuudessa toivo.

        Nämä ns. väärät ihmiset ovat siis tienviittana näyttäneet, millainen ihminen ja suhde on itselle sopivampi.

        Kuvailemasi tunne miestä kohtaan voi olla lähimmäisenrakkaudellinen, ja fyysisellä tasolla tunnet seksuaalista vetovoimaa. Voikohan intohimoista rakkautta koskaan tulla, jos siinä ei ensin ole rakastumisen huumaa.. vai jääkö suhde lähimmäisen rakkauden tasolle seksieduilla, jos rakastumista ei koskaan tule..

        En ymmärrä mitä pahaa rakastumisessa on. Sehän on vain ihanan tunne, josta harvoin elämässä saa nauttia. Kun sen tuntee, niin siitä kannattaa vain nauttia, eikä pelätä ja kieltää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe