Juutalaisuudesta hieman

Jalat 3:ssa maassa

Puhdasveristä juutalaista ei ole olemassakaan. Näin kertovat itse juutalaiset, myös oma sukuni. Jo Raamatusta saamme lukea kuinka monen maan kansalaisiin juutalaiset ovat yhtyneet ja antaneet tyttäriään vaimoiksi, eli vaihtaneet maa-ja karjaomaisuuksiin. Jos nykyään keskustelet juutalaisen avioparin kanssa niin heidän sukujuuristaan löytyy yleensä jonkun muun kansan verta.
Omatkin juureni juontuvat egyptiläiseen ei-juutalaisuuteen.
En ymmärrä tätä juutalaisuuden ihannointia mitä ei-juutalaiset tekevät. Se tuntuu olevan monille kristityille jonkinlainen harrastus ja ajanviete.
Näitä ns, kristittyjä tapaa Israelissa ihan kyllästymiseen asti. He eivät hyväksy juutalaista juutalaisena vaan he ovat tyrkyttämässä Jeesustaan Jumalaksi joka kulman takana. Meitä juutalaisia on moneen lähtöön. Eri ryhmät kinastelevat keskenään siitä oikeasta tavasta olla juutalainen. Perinnäistapojakin on useita.
Menin naimisiin ei-juutalaisen kanssa ja otin hänen uskontonsa ja siitähän riittää sanomista joka jumalan kerta kun käyn sukuani tapaamassa.
Miksi te hämmennätte muutenkin sekavaa Israelin kansaa. Antaisitte jo olla.
He eivät Israelissa kaipaa teidän myötätuntoanne, sääliänne tai hurmahenkistä ihannointianne heitä kohtaan. Raamattukaan ei siihen kehoita.
He ymmärtävät sen että siinä tarkoitetaan Israelin perustajaa Jaakobia sekä myöhemmin kuvaavaa hengellistä Israelia jolla ei ole mitään tekemistä nykyisen Israelin valtion kanssa.

32

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvausteologiaa

      Abraham on juutalaisuuden perustaja. Hengellinen Israel on korvausteologiaa. Israel on kirjaimellisesti Israel kuten Raamattu sanoo.

      • Jalat 3:ssa maassa

        Abraham oli ensimmäisiä joiden kanssa Jumala teki liiton, sopimuksen.
        Se edellytti myös Abrahamilta jotakin. Myöhemmin Jumala teki liiton myös Jaakobin kanssa ja nimitti tämän Israeliksi josta tuli Israelin perustaja.
        Miten voidaan sanoa että joku on jonkun kansan perustaja? Ei mitenkään.
        Kuka perusti Suomen kansan, tai vaikkapa Kreikan.
        Raamattu kertoo hengellisestä Israelista johon kaikilla on mahdollisuus.
        Siinä ei eritellä juutalaista kreikkalaista tai muutakaan kansaa vaan se koskee kaikkia kansoja.
        Israel on Israel valtiona, että myös hengellisenä. Raamattu ei tosin tunne Israelin valtiota mutta me tunnemme sen näinä aikoina.
        Toisaalta on tietenkin vähän väärin sanoa että Jaakobkaan perusti Israelin koska se oli jo asutettu monilla kansoilla. Mutta tämä oli liitto Jaakobin ja hänen jälkeläistensä kanssa. Siksi Jumala nimitti Jaakobin Israeliksi.


      • Korvausteologian

        keskinen valhe juutalaisuudesta on se, että esitetään liiton poistumista Jeesuksen ja juutalaisten väliltä. Tietysti siihen liittyy myös kirkon pelastusopillinen harha vauvakasteen riittämisestä ja näin ihmisen uskonnollisuuden kaikkivoipaisuudesta. Tietenkään tämä ei pidä paikkaansa vaan ihmisen tulee syntyä vedestä ja Hengestä ja sydämen uskon tulee olla oman suun tunnustus totuudellisesti, ja rakkaus Jeesusta kohtaan on tärkeää myös ja saadaan Jumalan Hengen hyvänä hedelmänä.


      • Tietysti Jeesuksessa

        Israelin juutalaisten liitto on Mooseksen kautta solmittu, jos juutalainen ei ole uudestisyntynyt vedestä ja Hengestä Jeesukseen, mutta pakanakansoista myös Jeesukseen uudestisyntyneet ovat hengellistä Israelia ja juutalaisia kuten Paavali opettaa selvästi Roomalaiskirjeessä. Näissä teologisissa opeissa on tärkeää pysyä totuudessa, ettei mennä äärilaitaan tässä Jeesus-juutalaiset-uudestisyntyneet asiassa. Mooseksen kautta solmittu liitto juutalaisille oli myös Jeesuksen kanssa vaikka ei ollutkaan uusi liitto kuin apostoleille ja Jeesuksen tunnustaneille juutalasille, mutta tämän lisäksi pakanakansoista pelastuneet saivat ja saavat edelleen Pyhän Hengen ja tämä on hengellinen juutalaisuus. Vauvakaste on ihmisten uskonnollisuutta eikä todellinen uudestisyntyminen Raamatun opetuksen mukaan eikä totuudellisesti Jeesuksessa. Juutalaisten lihan ympärileikkaus on Jumalan heille antama ja voimassa nykyäänkin, mutta kirkkojen vauvakaste ei ole Raamatussa vaan Jeesus opettaa uudestisyntymisen Jumalan Sanasta eli itsestään Henkensä kautta.


      • Oli ennen sitä
        Jalat 3:ssa maassa kirjoitti:

        Abraham oli ensimmäisiä joiden kanssa Jumala teki liiton, sopimuksen.
        Se edellytti myös Abrahamilta jotakin. Myöhemmin Jumala teki liiton myös Jaakobin kanssa ja nimitti tämän Israeliksi josta tuli Israelin perustaja.
        Miten voidaan sanoa että joku on jonkun kansan perustaja? Ei mitenkään.
        Kuka perusti Suomen kansan, tai vaikkapa Kreikan.
        Raamattu kertoo hengellisestä Israelista johon kaikilla on mahdollisuus.
        Siinä ei eritellä juutalaista kreikkalaista tai muutakaan kansaa vaan se koskee kaikkia kansoja.
        Israel on Israel valtiona, että myös hengellisenä. Raamattu ei tosin tunne Israelin valtiota mutta me tunnemme sen näinä aikoina.
        Toisaalta on tietenkin vähän väärin sanoa että Jaakobkaan perusti Israelin koska se oli jo asutettu monilla kansoilla. Mutta tämä oli liitto Jaakobin ja hänen jälkeläistensä kanssa. Siksi Jumala nimitti Jaakobin Israeliksi.

        tietysti Hanok, ja kaikkea ei Raamattuunkaan ole kirjoitettu, joten emme tiedä kuinka monia ihmisiä oli, joiden kanssa Jumala oli tehnyt liiton. Melkisedek oli Saalemin eli Jerusalemin kuningas, ja siunasi Aabrahamin, ja oli liitto Jumalan kanssa.

        Uudesta Testamentista näemme idän tietäjät, joille Jumala antoi tiedon Jeesuksen syntymisestä Juutalaisten Kuninkaana, ja tietysti olilvat uudestisyntyneet Jumalan Sanasta ja liitto oli heilläkin Jumalan kanssa. Näin saivat käydä myös tässä liitossa kumartamassa Jeesusta ja lahjat antamassa, ja hyvä ymmrtää nämä asiat.

        Raamatussa ei tietenkään ole läheskään kaikkea kirjoitettu Jumalan ihmisten asioista, ja Apostolien Teoissakin käsitelään lähinnä Paavalin ja Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja Filipppuksen kohdalta ja jälkimmäisten hyvin vähäisesti, mutta tietysti kaikki Jeesuksen kaksitoista apostolia toimivat eri puolilla sen mukaan kuin Jumalan Henki heitä johdatti ja vaikutti.

        Olen kyllä kuullut, että ihminen esittää että olisi Raamatun henkilö jotenkin poistunut Jumalan teoista, kun ei enää esitetä Raamatussa mitään henkilöstä tietyn tapahtuman jälkeen, mutta on vain esittävän ihmisten ymmrätämättömyyttä tällainen. Johannes hyvin kirjoitti, että ei kaikkea ole ilmoitettu edes Jeesuksen teoista, ja niitä oli valtavasti hänen Israelissa toimiessaan Jumalan Poikana ja Herrana ja Kuninkaana.


      • Liitto Jumalan ja
        Oli ennen sitä kirjoitti:

        tietysti Hanok, ja kaikkea ei Raamattuunkaan ole kirjoitettu, joten emme tiedä kuinka monia ihmisiä oli, joiden kanssa Jumala oli tehnyt liiton. Melkisedek oli Saalemin eli Jerusalemin kuningas, ja siunasi Aabrahamin, ja oli liitto Jumalan kanssa.

        Uudesta Testamentista näemme idän tietäjät, joille Jumala antoi tiedon Jeesuksen syntymisestä Juutalaisten Kuninkaana, ja tietysti olilvat uudestisyntyneet Jumalan Sanasta ja liitto oli heilläkin Jumalan kanssa. Näin saivat käydä myös tässä liitossa kumartamassa Jeesusta ja lahjat antamassa, ja hyvä ymmrtää nämä asiat.

        Raamatussa ei tietenkään ole läheskään kaikkea kirjoitettu Jumalan ihmisten asioista, ja Apostolien Teoissakin käsitelään lähinnä Paavalin ja Pietarin ja Jaakobin ja Johanneksen ja Filipppuksen kohdalta ja jälkimmäisten hyvin vähäisesti, mutta tietysti kaikki Jeesuksen kaksitoista apostolia toimivat eri puolilla sen mukaan kuin Jumalan Henki heitä johdatti ja vaikutti.

        Olen kyllä kuullut, että ihminen esittää että olisi Raamatun henkilö jotenkin poistunut Jumalan teoista, kun ei enää esitetä Raamatussa mitään henkilöstä tietyn tapahtuman jälkeen, mutta on vain esittävän ihmisten ymmrätämättömyyttä tällainen. Johannes hyvin kirjoitti, että ei kaikkea ole ilmoitettu edes Jeesuksen teoista, ja niitä oli valtavasti hänen Israelissa toimiessaan Jumalan Poikana ja Herrana ja Kuninkaana.

        ihmisen välillä syntyy Jumalan Sanassa eli Jeesuksessa.


      • Myös tulevaisuuden
        Liitto Jumalan ja kirjoitti:

        ihmisen välillä syntyy Jumalan Sanassa eli Jeesuksessa.

        suhteen voimme Raamatusta nähdä mielenkiintoista ja toki voi ihmisillä olla tästäkin erilaisia tulkintoja, mutta täyttyy varmuudella tämäkin, kun kaikki Jumalan antamat profetiat:

        ´Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani".´ (Jesaja 19:23-25)

        Assur on nykyisten Syyrian ja Irakin ja Turkin alueita.


      • Ja tässä parhaimman
        Myös tulevaisuuden kirjoitti:

        suhteen voimme Raamatusta nähdä mielenkiintoista ja toki voi ihmisillä olla tästäkin erilaisia tulkintoja, mutta täyttyy varmuudella tämäkin, kun kaikki Jumalan antamat profetiat:

        ´Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa. Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata, sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani".´ (Jesaja 19:23-25)

        Assur on nykyisten Syyrian ja Irakin ja Turkin alueita.

        liiton täyttymisen hyvää armotaloutta:

        ´Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Uhrilampaan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".´ (Ilmestyskirja 7:9-10)

        Tietenkään ei Jumalan ja ihmisten välinen liitto ole yksin juutalaisten ja israelilaisten yksinoikeus vaan Jumalan kutsuu monia kaikista kansoista ja tästähän on kysymys Jeesuksen evankeliumissa, vaikka ensin juutalaiset sen saivatkin. Autuaat janoaa hyvää hengellistä juutalaisuutta Jeesuksessa, ja annetaan kaikille anoville ja tärkeä kiittää ja rakstaa Israelin hyvää Herraa ja Juutalaisten Kuningasta ihan jokaisen ihmisen, eikä yhtään poikkeusta ole yli 7 miljardin ihmisen suuressa joukossa.


    • SB233

      Oletko nyt sitten itse kristitty? Islamilainen?
      Minulle sillä ei ole mitään merkitystä ,kunhan et käy kristittyjen tai juutalaisten kimppuun tai tue ääri-islamisteja murhaajia.

      Israel kaipaa enemmän kristittyjen tukea: taloudellista, poliittista ja henkistä.
      Mitä enemmän sen parempi.Israel ei kaipaa käännyttäjiä tai väkisin ohjaajia politiikassa tai uskonnossa.

      • Jalat 3:ssa maassa

        Olen niinsanottu nimikristitty. Uskon omalla tavallani Jumalaan ja haluan että jokainen saa uskoa tavallaan. En todellakaan käy kenenkään kimppuun. Miksi kävisinkään. Perheessäni oli oikein uskontojen sekamelska sillälailla hyvässä mielessä. Vanhemmat ja isovanhemmat ovat hyvin avoimia ja suvaitsevia.
        Samaa ei voi sanoa naapureista siellä.
        Minusta olisi hyvä keskustella asioista monelta kantilta, ymmärtää kaikkia osapuolia tuossakin Israelin tilanteessa ja yleensä Lähi-idän asioissa.
        Ja mistä kaikki juontaa juurensa, miksi asiat on näin niinkuin ne nyt monissa maissa on.
        Ps, Minun oma perheeni se vasta melkoinen sekametelisoppa onkin. Ei tässä auta olla pipo tiukalla kun yksi miniä on Intiasta, toinen poika on rakastunut japanilaiseen ja tytär, niin no, hän seurustelee saksalaisen ateistin kanssa kun taas tytär itse on vahvasti kristitty. Ehkä hän kuvittelee käännyttävänsä rakkaan Gunterinsa.


      • Ei ole mahdollista
        Jalat 3:ssa maassa kirjoitti:

        Olen niinsanottu nimikristitty. Uskon omalla tavallani Jumalaan ja haluan että jokainen saa uskoa tavallaan. En todellakaan käy kenenkään kimppuun. Miksi kävisinkään. Perheessäni oli oikein uskontojen sekamelska sillälailla hyvässä mielessä. Vanhemmat ja isovanhemmat ovat hyvin avoimia ja suvaitsevia.
        Samaa ei voi sanoa naapureista siellä.
        Minusta olisi hyvä keskustella asioista monelta kantilta, ymmärtää kaikkia osapuolia tuossakin Israelin tilanteessa ja yleensä Lähi-idän asioissa.
        Ja mistä kaikki juontaa juurensa, miksi asiat on näin niinkuin ne nyt monissa maissa on.
        Ps, Minun oma perheeni se vasta melkoinen sekametelisoppa onkin. Ei tässä auta olla pipo tiukalla kun yksi miniä on Intiasta, toinen poika on rakastunut japanilaiseen ja tytär, niin no, hän seurustelee saksalaisen ateistin kanssa kun taas tytär itse on vahvasti kristitty. Ehkä hän kuvittelee käännyttävänsä rakkaan Gunterinsa.

        Ohhoh, juutalainenko kääntyisi nimikristityksi - Oy vey!!! EI koskaan!!!


      • Jalat 3:ssa maassa
        Ei ole mahdollista kirjoitti:

        Ohhoh, juutalainenko kääntyisi nimikristityksi - Oy vey!!! EI koskaan!!!

        Tässä on elävä todiste siitä ja meitä on paljon. Mitä erikoista tässä on?
        Ehkä jotkut katsovat juuri juutalaista ruusunpunaisten silmälasien läpi meidän historiamme vuoksi, mutta me olemme aivan samaa lihaa ja verta kuin muutkin kansat. Meissä on hyviä ja pahoja ihmisiä. Uskonnollisia ja ateisteja sekä kaikkea siltä väliltä. Yksinkertaisesti sanottuna, me olemme aivan tavallisia ihmisiä.
        Omasta uskostani vielä sen verran että uskon johonkin älylliseen luojaan.


      • Usko ilman kohdetta?
        Jalat 3:ssa maassa kirjoitti:

        Tässä on elävä todiste siitä ja meitä on paljon. Mitä erikoista tässä on?
        Ehkä jotkut katsovat juuri juutalaista ruusunpunaisten silmälasien läpi meidän historiamme vuoksi, mutta me olemme aivan samaa lihaa ja verta kuin muutkin kansat. Meissä on hyviä ja pahoja ihmisiä. Uskonnollisia ja ateisteja sekä kaikkea siltä väliltä. Yksinkertaisesti sanottuna, me olemme aivan tavallisia ihmisiä.
        Omasta uskostani vielä sen verran että uskon johonkin älylliseen luojaan.

        Omasta uskostani vielä sen verran että uskon johonkin älylliseen luojaan.

        Uskot johonkin älylliseen luojaan. Etkö tiedä mihin?


      • Jalat 3:ssa maassa
        Usko ilman kohdetta? kirjoitti:

        Omasta uskostani vielä sen verran että uskon johonkin älylliseen luojaan.

        Uskot johonkin älylliseen luojaan. Etkö tiedä mihin?

        Hän ei ole ilmestynyt minulle. Mistä siis tietäisin. Kerro sinä minulle kuka hän on, mikä on hänen nimensä.


    • aito israelson

      Puhdasveristä ihmistä ei ole olemassa eikä juutalaisuus perustu mihinkään "verenperintöön". Huono provo.

      • Jalat 3:ssa maassa

        Puhdasveristä juutalaista ei ole mikäli uskomme raamattuun ja perimätietoihin.
        Muista kansoista en tiedä vaikka siellä löytyisikin sellaisia.
        Jokatapauksessa mehän polveudumme kuitenkin kaikki samoista esi-isistä monen mutkan kautta suoraan, vai mitä. Joku tosin väittää että olemme olleet apinoita tai syntyneet alkuräjähdyksestä, sotkan munasta tai ties mistä.
        Tulkoon jokainen autuaaksi omassa uskossaan ja luulossaan.


      • Miksi ette usko?
        Jalat 3:ssa maassa kirjoitti:

        Puhdasveristä juutalaista ei ole mikäli uskomme raamattuun ja perimätietoihin.
        Muista kansoista en tiedä vaikka siellä löytyisikin sellaisia.
        Jokatapauksessa mehän polveudumme kuitenkin kaikki samoista esi-isistä monen mutkan kautta suoraan, vai mitä. Joku tosin väittää että olemme olleet apinoita tai syntyneet alkuräjähdyksestä, sotkan munasta tai ties mistä.
        Tulkoon jokainen autuaaksi omassa uskossaan ja luulossaan.

        Jeesus on Jumalan Poika.


      • ei tule
        Jalat 3:ssa maassa kirjoitti:

        Puhdasveristä juutalaista ei ole mikäli uskomme raamattuun ja perimätietoihin.
        Muista kansoista en tiedä vaikka siellä löytyisikin sellaisia.
        Jokatapauksessa mehän polveudumme kuitenkin kaikki samoista esi-isistä monen mutkan kautta suoraan, vai mitä. Joku tosin väittää että olemme olleet apinoita tai syntyneet alkuräjähdyksestä, sotkan munasta tai ties mistä.
        Tulkoon jokainen autuaaksi omassa uskossaan ja luulossaan.

        Ei jokainen tule autuaaksi omalla uskiollaan - se on itsensä pettämistä. On vain yksi totuus!


      • Jalat 3:ssa maassa
        ei tule kirjoitti:

        Ei jokainen tule autuaaksi omalla uskiollaan - se on itsensä pettämistä. On vain yksi totuus!

        Ja mikähän se yksi totuus on? Kerrohan se meille.


    • 119

      Vittu mikä feikki...

      • Jalat 3:ssa maassa.

        Jos minua tarkoitat niin oikeassa olet. Olen ollut aikoinani mm paskavarvas jutku, sekasikiö, muslimiterroristi, sika, koira ym ym. Kerrain sain jopa läimäytyksen poskelle eräältä ortodoksijuutalaiselta kun katsoin häntä hänenmielestään liian kauan silmiin. Minun, naisen olisi pitänyt kuulemma älytä painaa pääni hänen suuruutensa edessä. Joten feikki tosiaankin olen.
        Täällä Suomessa en ole törmännyt missään piireissä rasistisiin tai muihinkaan ihmisyytä alentavaan kohteluun mutta monissa maissa paljonkin kun on tullut ilmi juureni.


      • Jalat 3:ssa maassa
        Jalat 3:ssa maassa. kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat niin oikeassa olet. Olen ollut aikoinani mm paskavarvas jutku, sekasikiö, muslimiterroristi, sika, koira ym ym. Kerrain sain jopa läimäytyksen poskelle eräältä ortodoksijuutalaiselta kun katsoin häntä hänenmielestään liian kauan silmiin. Minun, naisen olisi pitänyt kuulemma älytä painaa pääni hänen suuruutensa edessä. Joten feikki tosiaankin olen.
        Täällä Suomessa en ole törmännyt missään piireissä rasistisiin tai muihinkaan ihmisyytä alentavaan kohteluun mutta monissa maissa paljonkin kun on tullut ilmi juureni.

        Yksi haukkumasana oli näköjään poistettu joksi minua on nimitelty.
        Kirjoitan sen nyt salakirjoituksella. Se oli j-u,t--k,,u.


    • 13+6

      Todella typerä provoilu aloittajalta.

      • Provo mikä provo

        "Todella typerä provoilu aloittajalta."

        Kyllä - tyylistä päätellen tämä "juutalaisnainen" on KTS:n ystävätär "Lindu" alias KTS:n alterego.

        LAINAUS:

        "Ps, Minun oma perheeni se vasta melkoinen sekametelisoppa onkin. Ei tässä auta olla pipo tiukalla kun yksi miniä on Intiasta, toinen poika on rakastunut japanilaiseen ja tytär, niin no, hän seurustelee saksalaisen ateistin kanssa kun taas tytär itse on vahvasti kristitty. Ehkä hän kuvittelee käännyttävänsä rakkaan Gunterinsa".

        KUKAAN ei netissä lavertelisi noin typerän paljon yksityiselämänsä juttuja - Ei kukaan...


      • 4+5

        Eikö ylläpito seuraa tätä palstaa mitenkään? Tuottaako joku yksi henkilö noita outoja horinoita jatkuvasti, ilmeisesti.


      • Luotsille tarvetta
        4+5 kirjoitti:

        Eikö ylläpito seuraa tätä palstaa mitenkään? Tuottaako joku yksi henkilö noita outoja horinoita jatkuvasti, ilmeisesti.

        Hämmästyttävää ettei täällä ole luotsia. Rasistisia viestejä tulee solkenaan ja osa muistakin on kuin suoraan suljetulta osastolta.


      • Jalat 3:ssa maassa
        Provo mikä provo kirjoitti:

        "Todella typerä provoilu aloittajalta."

        Kyllä - tyylistä päätellen tämä "juutalaisnainen" on KTS:n ystävätär "Lindu" alias KTS:n alterego.

        LAINAUS:

        "Ps, Minun oma perheeni se vasta melkoinen sekametelisoppa onkin. Ei tässä auta olla pipo tiukalla kun yksi miniä on Intiasta, toinen poika on rakastunut japanilaiseen ja tytär, niin no, hän seurustelee saksalaisen ateistin kanssa kun taas tytär itse on vahvasti kristitty. Ehkä hän kuvittelee käännyttävänsä rakkaan Gunterinsa".

        KUKAAN ei netissä lavertelisi noin typerän paljon yksityiselämänsä juttuja - Ei kukaan...

        Ai, se on lavertelua. Täytyykin sitten olla varovainen omista asioistaan.
        Jotkut ovat netissä kuvien ja henkilötietojen kera. Minusta se on rehellistä peliä.
        Minulla ei ole mitään salattavaa eikä luurankoja kaapissa. Ehkä joillakin on.
        Esiintyköön kukin omalla tavallaan.
        Voiko näillä kirjoittamillani tiedoilla joku käyttää tietoa väärin? Jos voi, niin miksi käyttäisi. Eikö tämä nyt ole jotain salaliittoteorioita tai muuta vastaavaa luulosairautta ja liioittelua.
        Tämähän on pelkkä keskustelukanava, vai mitä.


      • Jalat 3:ssa maassa
        Luotsille tarvetta kirjoitti:

        Hämmästyttävää ettei täällä ole luotsia. Rasistisia viestejä tulee solkenaan ja osa muistakin on kuin suoraan suljetulta osastolta.

        Tässäpä omituisia viestejä. Mikä kirjoituksessani on sellaista jota sinä et ymmärrä ja kaiketi peräti rikollista toimintaa johon ylläpidon pitäisi puuttua. En ymmärrä.
        Kerro se minulle.


      • 1+2+1

        Jatkuvaa provoilua ja solvaamista, kuka perskele tätä rallia pitää?


    • Tietysti on veren

      perintö isä-linjasta jokaisella ihmisellä, ja kaikki ihmiset Nooan jälkeläisiä, ja osa Jaakobin jälkeläisiä. Tietysti vaimoja on ollut sitten pakanakansoista, emmekä tiedä myöskään Nooan miniöiden taustoja.

      Korvausteologia on juutalaisuuden kannalta valheellinen siinä, että Jeesuksen ja juutalaisten liitto muka olisi katkennut, mutta tietenkään näin ei ole. Tietysti juutalaisuutta isä-linjassa voi olla myös olla siten, että emme sitä ymmärrä. Tietenkään ei Jeesuksen ja juutalaisten liitto Mooseksen kautta solmittuna ole katkennut koskaan ja Israeliin sisältyy juutalaiset.

      Hengellinen Israel on myös todellisuutta Jeesuksessa, mutta ei ole vauvakasteessa vaan todellisessa uudestisyntymisessä vedestä ja Hengestä. Korvausteologiaa edustavat pyrkivät nimenomaan opettamaan että Israelin ja Jeesuksen välillä ei ole enää mitään liittoa, ja tämä on valhetta. Paavali opettaa hyvin selvästi pakanakansoista pelastuneen lihassa ympärileikkaamattoman olevan juutalainen, Room. 2:28-29.

      Jaakobin jälkeläisiä juutalaisten lisäksi ovat myös pohjoisen Israelin yhdeksän sukukuntaa, kun Leevi on kolmantena Juudassa Benjaminen lisäksi. Tämä on se keskeinen Isän Jumalan lupauksien mukaan, sillä sai erokirjan, mutta silti Jumala yhdistää, ja hyvänä hedelmänä tulevat nimenomaan Jeesuksen 144 000 apostolia, ja 12 000 kustakin sukukunnasta, paitsi Daan poissa ja Joosefista 24 000 Efraim ja Manasse erotettuina.

      Ei isä-linjat Jumalassa voi tietenkään koskaan sekaantua mitenkään, sillä Jumala on Järjestyksen Jumala, ja hyvä ymmärtää ja ihan jokaista ihmistä koskevana. Tietysti mieleltään sairaat ihmiset voivat pyrkiä sekoittamaan kaikkea myös geenien alueella, mutta ei luonnostaan mies-nainen suhteessa.

      Jumalan valtakuntaan pääsemisen suhteen ei juutalaisuus tai israelilaisuus, jossa mukana on myös pohjoiset sukukunnat, ole tietenkään välttämätöntä sillä kaikista kansakunnista Jumala Isänä kutsuu monia pelastukseen, ja kaikki Jeesuksen nimessä hyvää tahtovat omaan elämäänsä myös sen saavat ja tämä on evankeliumi eli ilouutinen kaikille ihmisille ja varmuudella, sillä Jumala on hyvä eikä kiellä omaa olemustaan ja luontoaan, Jumala on rakkaus ja ihmisrakkautensa on esille tullut Jeesuksen ristinsovituksessa, eikä ole poikkeuksia ihmisten keskuudessa tässä asiassa vaan jokainen ihminen joka avukseen Jeesusta pyytää, sen myös saa, ja voi olla täysin varma. Tietysti on Jeesuksen vastustaja, joka pyrkii estämään ihmisiä uskomasta evankeliumia, ja tietysti ihmiset myös itse voivat sen väärin ymmärtää, mutta samasta asiasta lienee kysymys tässä.

    • Tietysti jo pelkkä

      erilaisten termien käyttö saa aikaan sen, että voidaan ymmärtää eri tavalla kirjoittajan ja lukijan toimesta, ja ihmisten vapaus käyttää erilaisia termejä eri merkityksissä on ihan hyväksyttävää vaikka tietysti voi aikaan saada sekaannusta.

      • Jalat 3:ssa maassa

        Näin näkyy olevan. Kirjoitinkohan minä kovinkin sekavasti kun tuolla on joitakin välihuomautuksia. Useimmat ovat kirjoittaneet minun mielestäni raamatunajan ja historian kuvan mukaisesti. Jotkut on tavallaan täydentäneet kirjoituksiani.
        Oikein hyviä kirjoituksia mielestäni.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe