Pitääkö paikkansa, että näissä kaukoidän-autossa on niin pehmeät koneet jo uutena, että niitä pitää vaihtaa jo vähän ajetuissa yksilöissäkin?
Kustannukset mootoorinvaihdoissa ovat ilmeisesti tuhansia euroja, etenkin jos takuuaika on jo mennyt "umpeen"?
Uskaltaako tälläistä "öljysyöppöä autoa" ostaa, jos niin minkä vuotiset tulisivat kyseeseen ´turvallisina-ostoksina`yleensä?
Avensiksen pehmeät moottori,
35
522
Vastaukset
- 2024
Osta joko aivan uusi tai riittävän vanha. Myy uusi ennen takuun loppumista ja kun ostat riittävän vanhan niin edelliset omistajat ovat kerinneet korjata viat pois kuleksimasta. Itse toimin viimeksi mainitulla tavalla - kun ei ole varaa ostaa uutta.
Eiköhän ne männänrengasviat joita oli niissä alkupään VVT moottoreissa ole jo korjattu. Korjasivat niitä kuullemma pitkään vielä takuun päättymisen jälkeenkin. Itselläni on alkupään Avensis ja katsastusmiehet melkein leimaavat otteen jo tervehtimisvaiheessa. Edellinen autoni oli 89- Corolla, mutta sen kanssa oli aivan toinen kohtelu - insinööri käveli jumalattoman iso meisseli ojossa suoraan helmaa kohti ja sanoi " tule viimeistään kuukauden kuluttua näyttämään paikattuna". - Ave4Life
Niin tai sitten vaan oikeasti ostat sen Avensiksen ja kokeilet, etkä usko korviisi kantautuvia kuulopuheita.
- hiukka vaikeeta
Nuo diiselviat, joista Aven kohdalla on puhuttu, eivät tule ehkä kokeilussa ilmi. Ellei sitten nimenomaan tiedä mitä hakee. Ja monasti pitäisi päästä ajamaan tarpeeksi pitkään, että näkee putoaako jäähdytysnesteen pinta.
Myyjä voi jo olla hyvin tietoinen, että koneessa joku mättää. Ostajalle vaikeampi havaita. Kaupan jälkeen voi sitten alkaa arpajaiset, että singahtaako vieteri heti vain tuonnempana.
- Tmnt
Kyllähän nuo uudemmat ketjukoneiset diisselit on surkeita esityksiä. Surkuhupaisaa hommassa on sekin, että sitä ei Toyotalla tunnusteta tyyppiviaksi vaan vaihdetaan vaan moottoreita tilalle joissa on sama kansivika odotettavissa. Onkohan uusissakin diisseleissä sama vika odotettavissa? Ite jos tuosta nykyisestä pääsen erilleen en Toyotaan sormiani sotke enää, vaikka nuita jo useita on tullut omistettua, mutta laatu on kyllä laskenut huimasti.
- The Köle
2.0D4D on huoleton, sitä ei nuo ongelmat koske.
- 3123213
Mitenkähän tuo eroaa erään Saksalaismerkin ketjuvikaisista bensakoneista... muuten kuin että kyseinen germaanimerkki ei suostu korjaamaan saatika vaihtamaan.
- Tmnt
Kyllä se vaan 2 litrastakin koskee. Ei ehkä niin heikko, mutta on niissäkin kansivikoja.
- rererreerrfddf
Ainakin bensakoneella varustetut Avensikset ovat erittäin luotettavia, ei mitään erityisiä ongelmia. Lähinnä se on VW jonka bensakoneet tuppaavat hajoamaan pienillä kilometreillä.
- Jutut
Taksikuskilla lienee pehmennyt jostain muualta.
- Pehmeitä ovat
Pitää paikkansa. Dieselit (2.0 ja 2.2 koneet etenkin) ovat täysiä susia. Huonoja ovat bensamoottorillakin varustetut, syövät öljyä hirveästi ja kestoikä on lyhyt.
- pehmenneet eväät
Muita susia ei ole kuin provot tällä palstalla.
- ikävä ilmiö
pehmenneet eväät kirjoitti:
Muita susia ei ole kuin provot tällä palstalla.
En usko, että se laatu puheillasi paranee!
- Tmnt
Vw nyt on tuttu kone ongelmistaan, mutta valitettavasti niin on nyky Toyotakin. Bensat luotettavampia, mutta ei niin luotettavia kuin ennen. Öljyn kulutus yksi ongelma, niinkuin edellinen jo kirjoitti.
- jo 15 tojotaa
Kyllä mulla ihan kovaa terästä olleet. Kopisee ja kilahtaa kovasti kun jakarilla kolauttaa. Rikki niitä ei saa millään.
- Tmnt
Vaan ketjukoneiset diiselit on alumiini lohkoisia ja siitä ne murheet alkoivat. Öljyn syöntiä, kansivikoja, egr vikoja ja hiukkassuodattimet temppuilee.
- ljhkjh
Kulku noissa on kovasti pehmeää. Uuden Tojon suoritusarvot olisivat ihan OK, jos eläisimme 70-luvulla.
- Tmnt
Joo moottorit on vielä kaiken lisäksi tylsiä ja puhdittomia. Tuossa 2 litran koneessa alavääntö puuttuu kokonaan ja välityksetkin on liian pitkät nuille väännöille.
- Onx pakko?
Onko pakko ajaa liian suurella vaihteella? 6nen on hyvä, kun nopeudet on 100-120 km/h ja kun ajelen paljon "huviveroalueella" niin menee 80 km/h rajoituksellakin 6lla.
- Kaurahattunen
Laakkosen lomautettavat Vokkelomyyjät täällä jauhavat paskaa kilpailijan autoista.
Mitä turhaan pelkäätte potkuja, keväällä pääsette Agrimarkettiin myymään paskaa, siitähän teillä on jo vuosien kokemus Vokkelomyyjänä. - Tmnt
Niin, totuus tekee joskus kipeää. On vaikea myöntää tehneensä vääriä valintoja auton ostossa. Itse olen omistanut useita Toyotia ja niiden kanssa pärjännyt, mutta tästä nykyisestä 2 litran diisselissä on ollut kyllä liikaa harmia, joten voin myöntää tehneeni typerän auton valinnan. En tiedä onko seuraava valinta sen parempi kestävyyden ja luotettavuuden osalta, mutta ajettavuudeltaan ja moottorin ominaisuuksiltaan se tulee olemaan parempi eli ei Toyotaa enää.
- Tarkemmin sitten
Mitä siinä on ollut harmina ja paljon ajettu ja minkälaista ajoa?
- Tmnt
Jatkuvaa vikavalojen polttelua mitä ihmeellisimmistä syistä, alaväännön puute, joskus puutuu aivan nuhaseksi, egr temppuilee, umpiot kerää huurua sisäänsä vaikka ehyet näyttäsi olevan, lämmityslaitteen säädin temppuilee ja sammuu omia aikojaan jos puhaltimen laittaa isolle, eberi pelaa miten sattuu ja nyt sippas kokonaan, nestevuodot, resonoinnit milloin mistäkin esim. Ilmanputsarin kotelo, ym..... Ajomäärä on yli 200000km. Vanhemman mallin Avensiksessa ei nuihin kilometreihin tarvinnut laittaa kuin kuluvaa osaa.
- Tmnt
Niin ja matka-ajossa ollut.
- Maanantai versioko
Tmnt kirjoitti:
Niin ja matka-ajossa ollut.
Alavääntö, se olisi selvinnyt koeajossa, onko omaan makuun vai ei, siinä ei ole mielestäni muuta ongelmaa kuin risteykseen kakkosella tultaessa ja jos vauhti laskee liiaksi, mutta ei niin paljon että saisi 1. sisään, niin silloin ei ole tehoa tarjolla lähtiessä. Automaatilla ei olisi sitä ongelmaa.
Minulla ja monella tutulla ei ole mitään mainisemiasi ongelmia 2.0 D4Deen kanssa, mutta itse laitankin auton vaihtoon 100 tkm kieppeillä, tutuilla pari 500 tkm ajettua vanhemman korimallistakin ilman suurempia vikoja.
Eberiä pitää pyrkiä käyttämään kesälläkin n. 1 krt/kk jotta ei ryydy ja kun käyttää niin aina kuumaksi asti, eli ei 5 min käyttöjä. Ja polttoainetoimiset lisälämmittimet eivät todellakaan kestä samaa aikaa kuin auton perustekniikka.
Resonointiakaan ei ole muutoin kuin parkkikiekot ja jääskarabat yms. ovitaskuissa sekä joskus talvella jäät jossain muovien välissä ritilöissä tms.
- Tmnt
Kyllähän tuo vanhempi kone kestää kilometrejä vaikka kuinka paljon, mutta nyt onkin kysymyksessä tuo uudempi ketjukoneinen. Kyllähän nyt 100000km kestää huonompikin auto ilman isompia ongelmia. Eberiä on kyllä käytelty kesälläkin. Ja yksi vaiva mikä jäi mainitsematta niin koelauta resonoi aina kylmemmillä ilmoilla (kun ilma pakkasen puolella) ennen kuin auto lämpiää.
- Tmnt:lle
kerroppas yksikin samanhinta luokan automerkki mikä ei nitise talvella jos on taivasalla yöt ja kerro se merkki missä ei ole vikoja?
Itselläkin ollut 4avea 2003-2014 aikana ja yhdessä yksilössä oli sellainen vika että polttimot meni rikki vähän väliä , kunnes takuuna uusittiin umpiot eli todella harmittomia ovat olleet.
Vaimoni käytössä on ollut volkkareita ja vaikka hyviä ovatkin ajaa niin ongelmat ihan eri luokkaa kuin avessa
- Tmnt
Enhän ole väittänytkään, että viatonta autoa olis, mutta ennen Toyota on ollut aika huoleton, mutta nykyään se ei sitä ole. Enkä puhu pelkästään omasta Avensiksestani vaan tutuillani on ollut suurempia murheita kuin minun autossa, kuten kansivikaa. Itse olen kyllä pettynyt uudempien diisseli Avensiksien laatuun täysin ja en vielä ostaessani voinut kuvitellakkaan kuinka alas se on laskenut.
- kokemusta on
Osta volkkari niin tiedät kuinka alas laatu voi laskea.
- Tmnt
kokemusta on kirjoitti:
Osta volkkari niin tiedät kuinka alas laatu voi laskea.
Ei tarvitse. Kyllä tuon nykyinen Avensis jo näyttää kuinka alas laatu voi mennä. Seuraava auto onkin jo hakusessa, mutta merkki on vielä vähän epäselvä. Jos Toyotan joskus vielä laitan niin ainoastaan vanhemman Lantikan tai Hiluxin kakkosautoksi.
- Tmnt:lle
jaa itsellä ei ole ollut vikoja lainkaan diesel avessani, toki ajettu vasta 110tkm vm.2013.
Toki samanikäisessä volkkarissa joka vaimollani on on ollut pikku vikaa jo riittävästi vaikka km. ei oo puoliakaan siitä(tsi).
Niin ja nitinöitä riittää saksanseisojassa siinä missä Toyotassakin. - Tmnt
Tmnt:lle kirjoitti:
jaa itsellä ei ole ollut vikoja lainkaan diesel avessani, toki ajettu vasta 110tkm vm.2013.
Toki samanikäisessä volkkarissa joka vaimollani on on ollut pikku vikaa jo riittävästi vaikka km. ei oo puoliakaan siitä(tsi).
Niin ja nitinöitä riittää saksanseisojassa siinä missä Toyotassakin.Volkareissa on kyllä vikoja varmastikkin enemmän kuin Toyotassa, mutta eniten nuissa uudemmissa diesel Toyotissa ottaa päähän, että tuota konetta ei oikeasti saada kestämään vaikka vika on ollut vuosikausia. Itselläni on kone vielä kestänyt, mutta monilla tuttavilla se on hajonnut. Kokoajan tuon kanssa on pelko, että milloin se porsii ja sen takia se vaihtoon lähteekin. Toyota vaatisi tulevaisuudessa kunnolliset tehokkaat diesel koneet, jotka kestää ja ovat nykyaikaisia käytettävyydeltään. Lisäksi niiden yhteyteen automaatti vaihteisto. Ajettavuuteen Toyotalla tulisi myöskin tulla parannusta ohjauksen ja suuntavakauden osalta. Vielä kun saataisiin pappamaisuus pois Toyotasta niin hyvä. Eli Toyota on monin paikoin perusvarma auto, mutta siinä on isoja puutteita diesel moottorin kestävyydessä ja ajettavuudessa.
- ex-tojo
Kyllä pitää paikkansa. Toyotan moottorit ovat vanhanaikaisia ja heikkoja.
- laskevat kassaa
Koko Avehan on poistumassa.. Ehkä ei niin satsata enää laatuun?
- seis metallirasismi
"Avensiksen pehmeät moottori"
Tojolla jo pidempään tavoiteltu pehmeysneutraaleja metalliosia. Mitä sitä tehdä kestävämpää moottorin lohkoa kuin mitä alusta kestää. Ennenkuin varisee maahan. Tasapuolisuutta myös tekniikkaan.- tulee uuet ajaat
Joo. teräksen käyttö on varmaan nykysin raudan riistoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta3025006Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2721490Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin661416eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1141282Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes1061268- 861209
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1321158Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä591096- 172918
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki15871