sivusta seurannut Jätettyä miestä

Ihonalla64

Vaimo jätti jo toista vuotta sitten miehen ja lapset.

Muutti toiseen kaupunkiin.

Sietoraja miehen suhteen ylittynyt. Sekä henkisesti etttä fyysisesti.

Kuitenkin käynyt tasaisin väliajoin, lähes viikottain vanhassa kotona. On yötä ja viettää aika siellä. Lasten vuoksi(ko)!

Aviomies, kuten niin moni jätetty mies riutuu. Ei päästä irti, haluaa vaimon takaisin.
Kestää ihan mitä vaan, nimeen omaisuuden ja lapsien. Ehk vielä rakastaa vaimoaan, ehkä ei, ehkä ei tunne häntä enään.

Kaiken kohtelun jälkeen vaimo antaa yhteenpaluusta.
Kukaan ei voi tietää muuttaako he koskaan elämänsä aikana vielä samankaton alle.

Sivusta seuranneena tekee pahaa. Toinen on aina enemmän kiinni toisessa kuin toinen. Jätetty mies on aina jätetty ja tullaan aina uudelleen jättämään. Voiko toiseen koskaan enää luottaa, haluaako toinen loppupelissä sitoutua enää yhtä tiiviisti kun avioliitossa.
Nämä jätetyt miehet ovat pahimpia ihastuksen tai rakastumisen kohteita.
He ovat kiinni jääneitä ex vaimoihinsa.
Lopunelämää, eik koskaan pääsyä irti.

Minäkin petyin tällaiseen mieheen, joka oli minuun umpi ihastunut. Kun vaimo näytti hitusen vihreää valoa, jo takavalot vilkkui miehen peräsimessä.

Minua vaan ei takaisin uudestaan saa. En pelaa pelejä en ainakaan patisuhepeliä toisen tunteilla?

36

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka osaisi valottaa

      Kyseistä miestyyppiä olen itsekin sivusta seurannut.
      Mikä saa miehen toimimaan jonkun naisen kynnysmattona, jota nainen saa jatkuvasti kohdella huonosti, sitä ihmettelen suuresti.

      Rakkaus tai lapset eivät ole vastaus.
      Koska rakkaus, ei ole alistamista tai eikä kaltoinkohtelua.
      Ja lapset saavat vääristyneen kuvan parisuhteesta, jossa on alistaja ja alistuja.


      Mikä saa ap:n kuvaamalla tavalla, miehen olemaan tiukasti kiinni ex vaimossa, että rakastuessaan uuteen kääntääkin nokkansa kohti entistä, kun sieltä vähänkin vihreää valoa tulee?

      Miksi mies ei osaa päästää irti romuttuneesta menneisyydestä?

    • mek

      Sen verran miehllä pitää kanttia ollaettä kun sukset menee ristiin niin takisin ei oteta mutta niitä vanhoja hoitoja voi paneskella ihan rauhassa mutta yhteiseloa ei kannata tuuliviirin kanssa harkita ja onnetonta asennetta tuollainen että vielä yöksikin päästetään kun erottu ja ei asuta yhdessä. Naisia on mailama täynnä ja nurkantakana voi olla perempi ja se siitä.

    • VEM1

      tällaisessa tapauksessa mies ei ole mies

    • Miehen tunnustus

      Tunnistin tästä itseni. Vaimo otti ja jätti puolivuotta sitten. Taustalla toinen mies, ihastus mikä oli ja meni, mutta vaimo jo ehti muuttamaan pois kotoa. Vaimo oli sellainen pullantuksuinen ydinperheen superäiti ja vaimo ja nättikin vielä. Tällä hetkellä vaimo asuu yksinään pikku boxissaa ja etsii netin kontaktipalstoilla uutta miestä vimmatusti, kävi jo minuakin chattamassa tietämättään. Miksi mies haluaa petturivaimon takaisin, se on ihan hyvä kysymys. Elimme pitkässä nuoruuden liitossa, kuvittelin sen olevan hyvä liitto kunnes vaimo veti maton alta 25 vuoden jälkeen totaalisesti. Ensi eroilmoitus ja myöhemmin ilmeni tämä ihastus. Kyllä se pommi oli ja veti polvilleen, en osannut odottaa mitään vaimolta jota olin pitänyt ihanne naisena. Nätti kuin mikä, osasi hyvin hoitaa asiat niin kotona kuin työelämässä, mutta yks kaks en enää riittänytkään. Oli pelannut petturi peliään tämän toisen miehen kanssa jo hyvän aikaa. Kyllä siinä itsetunto romahti ja vaimo muuttui yht äkkiä arvokkaaksi, en 50 ikäisenä miehenä häntä halunnut menettää, mistä tässä iässä enää löytää uutta, kun oma habitus on jo harmaantunut, vaikka muuten mukava mies ystävien mielestä olenkin. En jaksaisi enää millään lähteä kapakoita ja tanssipaikkoja kiertämään tai netissä itseäni tarjoamaan.. Olisi kieltämättä ollut ihan eri asia tullut potkaistuksi pois 35 :na kuin 50 kymppisenä.

      Helpompi olisi kun vaimo tulisi järkiinsä ja palaisi kotiinsa mikä hänen kertomaansa luottaen ei tule toteutumaan. Pakko vaan se on uskoa, että ei tule takaisin vaikka tiedän että moni petetty nainenkin miettii mielessään, että olisi se kiva jos mies tulisi takaisin. Yksin jäämisen tuska se yksi tekijä joka jää mietityttämään. mitä jos en löydäkkään yhtään vaimoni tasoista naista, siihen kun olin jo niin vuosikymmenien aikan tottunut. Oltiin yhdessä jaettu elämän polut, tehty matkoja, mökkeilty ja tunsimme toisemme tavat. Kävin kesällä parilla nettitreffillä ja pakko on myöntää, että nämä jäivät laastareiksi kun koko ajan petturi vaimon kuva oli takaraivossa, se ei ollut nätä kahta kivaa naistakaan kohtaa oikein. Ei petetyillä miehillä kovin helppoa ole.

      • totuusSatuttaa

        Eikä petetyillä naisilla sen helpompaa..


      • Ihonalla64

        Niin, kuten sanoit tuttu ja turvallinen. Miten rakkaus ja onnellisuus?

        Mitä virkaa maksetuilla taloilla, mökeillä, autoilla, jos niiden sisällä asuvat ovat rikki ja onnettomia. Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella.

        Meitä reilunkerhon naisia on kulmantakana paljon.
        Jotka ovat saaneet potkuja päähän ja osaavat arvostaa hyvää miestä.

        Meillä synkkäsi erittäin hyvin jätetyn miehen kanssa. Sai huomiota ja tekoja, joita ei ollut koskaan saanut. Edes vaimoltaan.

        Hän oli tai on, toivottavasti vielä hyvä ystäväni. Meillä kaikki alkoi syvästä ystävyydestä, olin myös eroamassa, jossa olin jättäjä mutta en palaa enkä antanut toivoa paluusta ex miehelleni.

        Joka kerran on mennyt poikki, se ei enään palaa entisilleen.

        Kyllä sinä varmasti löydät paremman.

        Meillä oli ikäeroa 9v. Mies 5 kymppinen. Emme siis enää lapsia.

        Kyllä tämän ikäinen mies on parhaassa iässä. Vaimosi ei sinua ansaitse. Etkö pelkäisi ottaa takaisin ja miettiä joka ikinen päivä, koska hän lähtee uudestaan?


      • jään alla
        Ihonalla64 kirjoitti:

        Niin, kuten sanoit tuttu ja turvallinen. Miten rakkaus ja onnellisuus?

        Mitä virkaa maksetuilla taloilla, mökeillä, autoilla, jos niiden sisällä asuvat ovat rikki ja onnettomia. Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella.

        Meitä reilunkerhon naisia on kulmantakana paljon.
        Jotka ovat saaneet potkuja päähän ja osaavat arvostaa hyvää miestä.

        Meillä synkkäsi erittäin hyvin jätetyn miehen kanssa. Sai huomiota ja tekoja, joita ei ollut koskaan saanut. Edes vaimoltaan.

        Hän oli tai on, toivottavasti vielä hyvä ystäväni. Meillä kaikki alkoi syvästä ystävyydestä, olin myös eroamassa, jossa olin jättäjä mutta en palaa enkä antanut toivoa paluusta ex miehelleni.

        Joka kerran on mennyt poikki, se ei enään palaa entisilleen.

        Kyllä sinä varmasti löydät paremman.

        Meillä oli ikäeroa 9v. Mies 5 kymppinen. Emme siis enää lapsia.

        Kyllä tämän ikäinen mies on parhaassa iässä. Vaimosi ei sinua ansaitse. Etkö pelkäisi ottaa takaisin ja miettiä joka ikinen päivä, koska hän lähtee uudestaan?

        Järkevää pohdintaa. Täällä harvoin lukee tällaista.
        Elämänmakuista tekstiä ilman että haukut ketään.
        Samoin tuon miehen kirjoitus hän ei sortunut siinäkään osoittamaan sormellaan ketään muuta kuin vaimoaan ja heidän keskinäistä suhdettaan.
        Mutta nyt kyllä kannattaisi miettiä miksi vaimo lähti. Niin todella, miten rakkaus?


      • bshfhshnsh
        jään alla kirjoitti:

        Järkevää pohdintaa. Täällä harvoin lukee tällaista.
        Elämänmakuista tekstiä ilman että haukut ketään.
        Samoin tuon miehen kirjoitus hän ei sortunut siinäkään osoittamaan sormellaan ketään muuta kuin vaimoaan ja heidän keskinäistä suhdettaan.
        Mutta nyt kyllä kannattaisi miettiä miksi vaimo lähti. Niin todella, miten rakkaus?

        Toista mieltä olen. Minusta kirjoitus ei ole järkevä:
        Niin, kuten sanoit tuttu ja turvallinen (=vähättelyä).
        Miten rakkaus ja onnellisuus?(=haihattelua)
        Mitä virkaa maksetuilla taloilla, mökeillä, autoilla, jos niiden sisällä asuvat ovat rikki ja onnettomia. (= järjen vähyyttä, aliarvostamista, välinpitämättömyyttä korjata asioita ja haihattelua).
        Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella? (= haihattelua)

        Kaikenkaikkiaan keski-ikäisen rakkaus ja ihastus toiveisiin sortuvan naisihmisen lätinää. Niillä saa purjesisiinsa tuulta, mutta kovin järkeviä ajatukset eivät ole.

        Miehen tunnustus oli kirjoituksena rauhallinen ja rehellinen.


      • Elämä opettaa
        bshfhshnsh kirjoitti:

        Toista mieltä olen. Minusta kirjoitus ei ole järkevä:
        Niin, kuten sanoit tuttu ja turvallinen (=vähättelyä).
        Miten rakkaus ja onnellisuus?(=haihattelua)
        Mitä virkaa maksetuilla taloilla, mökeillä, autoilla, jos niiden sisällä asuvat ovat rikki ja onnettomia. (= järjen vähyyttä, aliarvostamista, välinpitämättömyyttä korjata asioita ja haihattelua).
        Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella? (= haihattelua)

        Kaikenkaikkiaan keski-ikäisen rakkaus ja ihastus toiveisiin sortuvan naisihmisen lätinää. Niillä saa purjesisiinsa tuulta, mutta kovin järkeviä ajatukset eivät ole.

        Miehen tunnustus oli kirjoituksena rauhallinen ja rehellinen.

        Juu kyllä oli puolueellista haihattelua jo 50v. naisen suusta! ( jos -64 synt. vuosi)
        Hän löysi mielestään hyvän miehen eikä nyt haluaisi kirveelläkään irroittaa. Häneltä puuttuu täydellisesti näkemys ja tuntemus jätetyn miehen sielunelämästä, mutta hänhän olikin itse jättäjä.

        Pettäjien ja jättäjien kannattaisi jättää petetyt ja jätetyt rauhaan sillä heidän rikkinäisestä tunne-elämästä heillä ei ole minkäänlaista näkemystä, joten empatiaa ei riitä. He rikkovat jo rikottua liikaa näissä elämänohjeissaan...
        Joku suree eroaan ja menetystään jopa 10v. ja sitähän pettäjä/jättäjiä ei ymmärrä!

        Liian pian eron jälkeen on vaarana joutua laastariksi! Kuten on käynyt Ihonalla64:lle.


      • Ihonalla64
        Elämä opettaa kirjoitti:

        Juu kyllä oli puolueellista haihattelua jo 50v. naisen suusta! ( jos -64 synt. vuosi)
        Hän löysi mielestään hyvän miehen eikä nyt haluaisi kirveelläkään irroittaa. Häneltä puuttuu täydellisesti näkemys ja tuntemus jätetyn miehen sielunelämästä, mutta hänhän olikin itse jättäjä.

        Pettäjien ja jättäjien kannattaisi jättää petetyt ja jätetyt rauhaan sillä heidän rikkinäisestä tunne-elämästä heillä ei ole minkäänlaista näkemystä, joten empatiaa ei riitä. He rikkovat jo rikottua liikaa näissä elämänohjeissaan...
        Joku suree eroaan ja menetystään jopa 10v. ja sitähän pettäjä/jättäjiä ei ymmärrä!

        Liian pian eron jälkeen on vaarana joutua laastariksi! Kuten on käynyt Ihonalla64:lle.

        Olen miestä 9 vuotta nuorempi eli vm 73.
        Asiat ei ole aina niin black and white. Erosin väkivaltaisesta miehestä.
        En samaista itseäni samanlaiseksi jättäjä naiseksi kuin jätetyn miehen vaimo on.

        Jättää hyvän, kiltin miehen. Sellaista miestä minä osaan arvostaa, koska olen käynyt omassa liitossani mankelin läpi.
        Sitten näyttää hieman vihreää valoa.
        Kuitenkaan ei lupaa kirjaimellista paluuta saman katon alle.

        Koskaan en leikkisi toisen tunteilla, antaisi toivoa turhasta, enkä pitäisi löyhässä hirressä.


      • 66666669999999
        bshfhshnsh kirjoitti:

        Toista mieltä olen. Minusta kirjoitus ei ole järkevä:
        Niin, kuten sanoit tuttu ja turvallinen (=vähättelyä).
        Miten rakkaus ja onnellisuus?(=haihattelua)
        Mitä virkaa maksetuilla taloilla, mökeillä, autoilla, jos niiden sisällä asuvat ovat rikki ja onnettomia. (= järjen vähyyttä, aliarvostamista, välinpitämättömyyttä korjata asioita ja haihattelua).
        Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella? (= haihattelua)

        Kaikenkaikkiaan keski-ikäisen rakkaus ja ihastus toiveisiin sortuvan naisihmisen lätinää. Niillä saa purjesisiinsa tuulta, mutta kovin järkeviä ajatukset eivät ole.

        Miehen tunnustus oli kirjoituksena rauhallinen ja rehellinen.

        "Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella? (= haihattelua)"

        Vai haihattelua. Aikamoista tunteiden ja rakkauden ym. vähättelyä ja aliarvostamista.


      • Kommentoija69

        Ihmissuhteet ovat surkea onnellisuuden lähde. Yhdenkään ihmissuhteen ei pidä antaa määrätä omanarvontuntoa, elämän tarkoitusta, mielenrauhaa eikä mitään muutakaan todella tärkeää. Helpommin sanottu kuin tehty, koska ihmismieli takertuu niin helposti varsinkin tuollaiseen neljännesvuosisadan kestäneeseen avioliittoon, jossa on perustettu yhteinen koti ja yleensä kasvatettu yhteiset lapset. Voimakkaimmat ihmissuhteita ohjaavat tunteet liittyvät sosiaaliseen statukseen ja lisääntymiseen. Niitä tunteita ohjaavat raa'at ja mekaaniset biologiset lainalaisuudet. Me olemme tunnetun maailmankaikkeuden ainoat olennot, joilla on kyky tiedostaa tilansa ja nähdä luonnon ja biologian kylmien mekanismien ulkopuolelle. On täysin hullua ja suorastaan rikollista tätä ominaisuuttamme kohtaan olla ajattelematta oman elämämme mielekkyyttä ja paikkaamme maailmassa laajemmasta perspektiivistä.

        Mihin sinä tarvitset jotain uutta "tasokasta naista"? Senkö takia, että tunnet itsesi huonoksi, jos sinulla ei ole sellaista? Millä mittarilla? Jollakin muulla kuin sellaisella, joka on lopultakin täysin tyhjänpäiväinen? Silmäsi ovat juuri avautuneet sille kuinka tasokas vaimosi oli ja kuinka tasokkaaseen tilanteeseen olette hänen hulluutensa takia joutuneet. Et sinä enää voi saada uutta naista, jonka kanssa olet ollut 25 vuotta nuoruudenavioliitossa kotia ja perhettä rakentamassa. Ei sille löydy mitään korviketta. Ja miksi pitäisi? Ajatus elinikäisestä parisuhteesta pullantuoksuisen ideaalivaimon kanssa osoittautui kohdallasi illuusioksi, kuten se on osoittautunut niin monen muunkin kohdalla. Neljä kymmenestä avioliitosta päättyy eroon ja eroon päättyneet avioliitot ovat pelkkä jäävuoren huippu epäonnistuneiden avioliittojen joukossa. Mikään elämässä ei ole pysyvää. Kaikki on väliaikaista. Sinä itsekin rappeudut ja kuolet eikä sinusta jää mitään jäljelle, kuten ei meistä kenestäkään. Jos opit näkemään asioiden todellisen luonteen, ehkä opit myös suhtautumaan niihin levollisemmin.


      • hyvästä pahaan
        66666669999999 kirjoitti:

        "Eikö olisi mukava kohdata ainut kertaisessa elämässä vielä jotain aitoja tunteita, rakkautta ja vaikkapa matkustella? (= haihattelua)"

        Vai haihattelua. Aikamoista tunteiden ja rakkauden ym. vähättelyä ja aliarvostamista.

        Hei. Mielestäni aitoja tunteita on arvostettava etenkin pitkäaikaisissa liitoissa. LIIHOTTELU tunteista tunteisiin on todellakin HAIHATTELUA.

        Mieti miten paljon PAHAA on hyvilläkin tunteilla saatu itsekkäissä käsissä!


    • mies ihmettelee

      "Ihonalla64 kirjoittaa: Minäkin petyin tällaiseen mieheen, joka oli minuun umpi ihastunut. Kun vaimo näytti hitusen vihreää valoa, jo takavalot vilkkui miehen peräsimessä."

      Miksi ylipäätään haikailet tuollaisen tuuliviirin perään? Mieshän kuulostaa aivan tahdottomalta ressukalta. Vetosiko juuri se ominaisuus sinuun?

      Monet miehethän käyttävät juuri tuollaista "ressukointia" hyväkseen, joka vetoaa hyvin vahvasti tietyntyyppisiin naisiin. Näillä "ressukka"miehillä on juuri näiden naisten tunnistamiseen melkein kuin ns. absoluuttinen silmä.

    • Voi onnistua

      Ihonalla 64, aloitustekstisi on kyllä miehiä masentava kappale: Sivusta seuranneena...

      Olemme molemmat jätettyjä. Löysimme toisemme eron melskeissä ja aluksi puhuimme paljon, oikein vatvoimme tunteitamme ja kurjuuttamme. Olimme molemmat niitä ressukoita. Kun pääsimme pahimman yli, aloimme seurustella. Tämän parempaa suhdetta ei voi olla. Emme ole kumpikaan kiinni kenessäkään, emme edes toisissamme rakkaudesta huolimatta. Kysyin mieheltäni tässä taannoin, mitä hän ajattelee ex-vaimostaan. Hän vastasi: Tunnen hänet lasteni äitinä, en minään muuna. Itselläni on ex-mieheeni sama suhde.

      Myötäelän pettymyksesi, kun sinun uuden kumppanisi takavalot vilkkui (hyvin ilmaistu). Toivoa ei kannata menettää, on täysin mahdollista löytää hyvä suhde, sekä jätetyn että jättäjän. Meillä on käsitys että myös jättäjäkumppanimme ovat hyvässä suhteessa, eikä meillä ole syytä ajatella mitään muuta.

      • tunteela eteenpäin

        Kaikista paras kun olet itserakas ,olet häikäiemätön teet mikä tuntuu hyvältä. Älä välitä muista,tunteet kun pelaa ja ne pelaa jos toteutat haaveet oman mielesi mukaan.Kun haluuttaa ,etsi kumppani.Kun vituttaa ota viinaa. Kun rahat loppuu käytä hyväuskoista hyväksi.Näillä elämänohjeilla selviät pitkälle. Näin toimin minä ,entinen rehti ihminen.


      • SamassaJamassa
        tunteela eteenpäin kirjoitti:

        Kaikista paras kun olet itserakas ,olet häikäiemätön teet mikä tuntuu hyvältä. Älä välitä muista,tunteet kun pelaa ja ne pelaa jos toteutat haaveet oman mielesi mukaan.Kun haluuttaa ,etsi kumppani.Kun vituttaa ota viinaa. Kun rahat loppuu käytä hyväuskoista hyväksi.Näillä elämänohjeilla selviät pitkälle. Näin toimin minä ,entinen rehti ihminen.

        Samassa jamassa kuin ap.
        Itse annoin kaikkeni.
        Nyt toinen onnellinen, hyvin menee hänellä.

        Ompa hienoa! Mulle saattoi valittaa ja nyt kun akka
        palaamassa niin ei mulla väliä.

        Taidanpa alkaa tekemään samaa.


      • Ihonalla64

        Voi Onnistua.
        Positiivinen viesti.
        Itse en kommentoi lakoonisiin, kylmiin kommentteihin joita luin juuri, kuinka sanani manipuloitiin tai räävittiin.
        Kylmiä ihmisiä.
        Itse elän tunteella sekä olen rehellinen.



        Hallelujah.


      • loukattu ego?
        SamassaJamassa kirjoitti:

        Samassa jamassa kuin ap.
        Itse annoin kaikkeni.
        Nyt toinen onnellinen, hyvin menee hänellä.

        Ompa hienoa! Mulle saattoi valittaa ja nyt kun akka
        palaamassa niin ei mulla väliä.

        Taidanpa alkaa tekemään samaa.

        Kun sua on kohdeltu huonosti, niin alat kohtelemaan muitakin huonosti?

        Tiedostat kait, et silloin tuo sua huonosti kohdellut itseasiassa päättää edelleen suhtautumisestasi muihin ihmisiin, etkä sinä itse. Miksi annat petollisen, ilkeäksi paljastuneen, edelleen ohjata mieltäsi? Eikö se nyt ole aivan älytöntä?

        Eikö ennemmin kannattaisi alkaa kohtelemaan muita hyvin, kun nyt tiedät miltä huono kohtelu tuntuu, niin ei mennyt hukkaan tuokaan kokemus.


      • yle
        tunteela eteenpäin kirjoitti:

        Kaikista paras kun olet itserakas ,olet häikäiemätön teet mikä tuntuu hyvältä. Älä välitä muista,tunteet kun pelaa ja ne pelaa jos toteutat haaveet oman mielesi mukaan.Kun haluuttaa ,etsi kumppani.Kun vituttaa ota viinaa. Kun rahat loppuu käytä hyväuskoista hyväksi.Näillä elämänohjeilla selviät pitkälle. Näin toimin minä ,entinen rehti ihminen.

        Siis jos pidät jotakin tai jotakuta typeränä, alat sellaiseksi itsekin? Onko järkee vai ei...?


    • Ihonalla64

      Sen verran haluisin vielä lisävirittää keskustelua laajemmin, että mieluusti kuulisin tällaisten jättäjänaisten kannan asiaan.

      Miten ja missä mittakaavassa toiselle on annettu toivoa.

      Vai onko kyse vaan siitä kun ei oikein itsekään tiedä ja onhan toinen "ihan hyvämies"asenteella, kunnes taas kyllästyy.

      • Xanadu/

        Toiselle annetaan toivoa koska pelätään jäädä yksin.
        Täytyy olla se portti taaksepäin vielä avoinna jos ei muuta löydä...
        Miehillä näin on useimmin kuin naisilla ja naisilla vain jos tavoittelevat taloudellista hyötyä miehestään tai tarvitsevat miestä joihinkin "miesten" hommiin.
        Miehet pitävät exiään narunpäässä, muutama esimerkki:
        - kun muuta ei sillä hetkellä tarjolla
        - ruokahuolto
        - pyykkäys
        - matkoille mukaan kokkaileen, maksamaan omia kulujaan


      • Katumus?

        Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää, että onhan miehen vaimo voinut alkaa katumaan ratkaisuaan varsinkin jos se on tehty äkkipikaisesti ja suutuksissa?
        Kun on ollut aikaa ajatella, niin huomaa asian todellisuuden!

        Voihan mies kertoa ja esittää asiat niin, että saa uusilta naisilta mahdollisimman paljon myötätuntoa ja juuri näille naisille joille kaikki negatiiviset kertomukset uppoaa.
        Totuus voikin olla ihan toinen ja niistä kertomuksista jää puuttumaan se oma osuus parisuhteeseen.

        Näkemykseni on, että hän ei ollut täysin sitoutunut vielä tähän uuteen suhteeseen ja eikä se olekaan ihme sillä erosta on TODELLA vähän aikaa! Hänelle ero nähtävästi tuli ns. puun takaa ja nyt hän haluaa nähdä vielä viimeisen kortin.

        On tietysti myös niitäkin ex-vaimoja jotka katuvat heti, kun miehelle ilmaantuu uusi nainen ja huomaa menetyksensä konkreettisesti.

        Yksi asia kannttaa ottaa huomioon, että juuri eronneen kanssa on riskaapelia alkaa rakentamaan mitään vakavampaa( varsinkin pienten lasten vanhempien kanssa) sillä joillakin kestää se erosta selviäminen hiukan pidempään. Se on yksilöllistä!


      • 666666669999999

        "jättäjänaiset" ovat harvoin samanlaisia. Itse olen myös jättänyt exän, mutten missään tapauksessa tapaa häntä, ellei ole pakko. Pakko on ainoastaan sukujuhlissa yms. Ei tulisi mieleenkään viettää viikonloppuja exän kanssa! Toisaalta tiedän, että monet miehet viettävät aikaansa ex-vaimonsa luona, muka lasten vuoksi.


    • Vaimonko syy?

      Vaimo jätti, mutta oliko avioero saanut lainvoiman? Oletko siis oikeasti kakkonen?
      Mielenkiintoista olisi tietää myös todellinen syy, miksi vaimo lähti. Tuskin kukaan ihan ilman syyttä lähtisi...

      Aloittajalle sanoisin, että ei mitään parisuhde-ja/tai muita pelejä kannata varatun kanssa tai juuri eronneen/ eroamassa olevan kanssa pelata!!
      Jokainen hiukankaan asioihin perehtynyt sen ymmärtää....ei kannata sotkeutua.

    • 40w

      Onko aloittaja ollut jurrissa kirjoittaessaan viestiä? En ymmärtänyt kuka muutti ja kuka kävi missä? Muut näyttivät kuitenkin ymmärtäneen. Hyvä niin.

      Pitkässä suhteessa on monenlaisia vaiheita ja rakkaus saattaa muuttaa muotoaan. Kumppanuus ja tasainen elämä on monelle samaa kuin rakkaus ja onnellisuus. Joskus voi tulla kriisi, jonka selvittämiseen tarvitaan omaa aikaa. Onhan avioeroissa harkinta-aikakin juuri tätä varten. Saadaan rauhassa pohtia tilannetta.

      Ap. On tainnut alkaa väärin motiivein toimia "tukihenkilönä" jätetylle.

      Älä koskaan aliarvioi pitkän suhteen, rakkauden ja kumppanuuden voimaa. Anna eroa harkitseville tai asumuserossa olevalle aidosti tilaa työstää asioitaan. Muuten voit päätyä laastariksi.

      • Ihonalla64

        40w: oletko kenties itse jättäjä tyyppi?

        Kiintoisaa olisi esittää kysymys, mitkä oli miehen
        motiivit aloittaa edes suhdetta juuri vaikean eron läpikäyneeseen naiseen, joka oli erittäin rikki ja mies tiesi tämän...

        naiseen joka nyt sattuu olemaan kiltti ja ystävällinen sekä uskoo hyvyyteen erittäin paljon. Edelleenkin vaikka on käynyt todellisen maanpäällisen hel....tin.

        Jos toinen jättää ilman syytä tai selitystä, niin ihmettelen miten voi olettaa toisten arvostan pitkää avioliittoa jos jättäjä ei tee sitä itse.

        Ei riitä ymmärrys.


      • 40w
        Ihonalla64 kirjoitti:

        40w: oletko kenties itse jättäjä tyyppi?

        Kiintoisaa olisi esittää kysymys, mitkä oli miehen
        motiivit aloittaa edes suhdetta juuri vaikean eron läpikäyneeseen naiseen, joka oli erittäin rikki ja mies tiesi tämän...

        naiseen joka nyt sattuu olemaan kiltti ja ystävällinen sekä uskoo hyvyyteen erittäin paljon. Edelleenkin vaikka on käynyt todellisen maanpäällisen hel....tin.

        Jos toinen jättää ilman syytä tai selitystä, niin ihmettelen miten voi olettaa toisten arvostan pitkää avioliittoa jos jättäjä ei tee sitä itse.

        Ei riitä ymmärrys.

        En ole jättäjä- tyyppi enkä edes ymmärrä mitä sellaisella tarkoitetaan? Joku uusi rotu tai ominaisuus, kenties? Mutta säästä minut selitykseltä, koska en välitä kuulla mitään keittiöpöytä-psykologin määritelmää jättäjätyypistä.

        Pitkä suhde on niin paljon muutakin kuin ero. Siihen mahtuu paljon yhteisiä kokemuksia ja läheisyyttä. Paljon kaikenlaisia tunteita. Kyllä lähtökohtaisesti meidän tulisi ymmärtää pitkän suhteen merkitys ihmiselle. Toki jokainen luo merkitykset itse,mutta yleisellä tasolla kuitenkin voidaan ehkä sanoa, että pitkät suhteet ovat merkityksellisiä ihmiselle. Muokkaavat meitä.. Riippumatta siitä, miten päättyvät. Enkä tässä pyri arvottamaan kenekään suhdetta hyväksi tai huonoksi. Vaan puhun suhteen merkityksellisyydestä ihmisen elämässä.

        En oikein ymmärrä kommenttiasi, ihonalla, mutta se lienee minun ongelmani.
        Hyvää syksyn jatkoa vaan.


      • yle
        Ihonalla64 kirjoitti:

        40w: oletko kenties itse jättäjä tyyppi?

        Kiintoisaa olisi esittää kysymys, mitkä oli miehen
        motiivit aloittaa edes suhdetta juuri vaikean eron läpikäyneeseen naiseen, joka oli erittäin rikki ja mies tiesi tämän...

        naiseen joka nyt sattuu olemaan kiltti ja ystävällinen sekä uskoo hyvyyteen erittäin paljon. Edelleenkin vaikka on käynyt todellisen maanpäällisen hel....tin.

        Jos toinen jättää ilman syytä tai selitystä, niin ihmettelen miten voi olettaa toisten arvostan pitkää avioliittoa jos jättäjä ei tee sitä itse.

        Ei riitä ymmärrys.

        "jättäjätyyppi"? Ei sellaista ole olemassa.


    • 66666999999

      Jotkut miehet ja myös naisetkin ovat tuollaisia: eivät halua päästää irti, vaan jäävät jumiin menneeseen. Asiat olisivat paremmin, jos jätettäisiin haikailut sikseen ja siirryttäisiin elämässä eteenpäin.

    • yle

      Mikä kirjoituksessasi oli pointtina? Vai oliko siinä sellaista tarkoitettukaan olevan?

      Elämässä on erilaisia eroja, miehillä ja naisilla. Joku tulee jätetyksi, joku jättää. Jotkut sopivat erosta yhteisymmärryksessä. Toiset riutuvat. Jotkut alkavat nauttia elämästään erottuaan. Joka tapauksessa erolla ei ole merkitystä, vaan sillä parisuhteella, joka on kestänyt x aikaa. Jokainen suhde jättää jälkensä, oli se sitten pidempi tai lyhyempi. Aika paljon ihmistä itsestä kiinni millainen jälki jää.

    • ressukka

      ihonalla64:
      Jälkeenpäin ajatellen, millainen tuo mies oli...epäilisin että ressukka-mies tyyppiä?

      • Ihonalla64

        No näinkin voi sanoa. Sitä hän on.


    • Ihonalla64

      Nyt on sitten vaimo sanonut, että ei palaa.

      Vaikka kuinka välitän miehestä, niin on vaikea virittää omaa tunnetasoa samalle tasolle kuin se oli aiemmin.

      Annan ajankulua, pysyn rinnalla, sopivan matkan päässä.

      En torju totaalisesti, mutta en päästä enää ihonalle. Vasta kun on sen aika, lopullisesti.

      Miten teillä muilla käynyt? Onko suhde mahdollisesti vahvistunut? Tykkään hänestä hirmuisesti, luonne on aivan ihana.

      Mutta en halua olla sätkynukke.

    • onnellinen mies

      Vaimoni löysi työpaikaltaan uuden miehen. Kaikki häneen kanssaan oli ihanaa ja jännittävää ja siihen loppui miltei 30-vuotta kestänyt suhde. Aluksi minäkin haikailin hänen peräänsä mutta aikansa kutakin. Ilmeisesti herra Jännittävä ei sitten halunnutkaan jättää perhettään tms. koska törmäsin ex-vaimoni profiiliin netin deittipalstalla.
      Ilmeisesti sieltäkään ei sitä onnea löytynyt ja niinpä hän halusi kerran keskustella kanssani. Oli miettinyt asioita ja halusi palata kotiin ja yrittää uudelleen. Tässä vaiheessa olin jo oppinut olemaan ja nauttimaan yksin olemisesta. Lisäksi mietin, että olisinko vain se viimeinen oljenkorsi ja entä jos uusi herra Jännittävä löytyisikin. Kiitin tarjouksesta ja kieltäydyin. Hänen itkunsekaiseen kysymykseen vastasin vain, että elämä on valintoja täynnä, joskus onnistuneita, joskus taas ei ja niiden päätösten kanssa vaan täytyy elää.

      • perse-Arska

        Hienosti toimittu !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1831
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1749
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1662
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1528
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      23
      1426
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1222
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe