Todelliset viikot?

Tää outoa on

Mä en nyt ymmärrä yhtään. Tein eilen Clearbluen digitaalisen testin, jonka mukaan olen raskaana ja hedelmöityksestä 1-2 viikkoa. Kuitenkin mulla on aika vahvat raskausoireet, nimittäin niiden ja kuukautisten puuttumisen perusteella aloin raskautta epäillä. Toisaalta taas viikonloppuna tekemäni Pregcheck-testi näytti vielä negaa. Mutta olen epäillyt olevani raskaana jo vaikka kuinka monta viikkoa eli fiilis kyllä puhuu sen puolesta, että raskaus olisi pidemmällä. Kuukautisista laskettuna tänään tulisi jo 6 viikkoa täyteen. :O
Olen vähän huolestunutkin noista testin vähäisistä viikoista, onko joku vialla kun testi mitä ilmeisimmin näyttää liian vähän? Tai sitten olen kuvitellut ensimmäiset oireet tai ne ovat olleet jotain muuta, ja hedelmöitys on todella tapahtunut pari viikkoa oletettua myöhemmin. Mutta siinä tapauksessa myös ovis on ollut aivan sekaisin.
Niin, ja entäs nämä kaikki oireet (arat rinnat, etominen, kylmä-kuuma, finnit...), eikös ne viittaa siihen että raskaushormonia erittyisi jo enemmänkin ja mitä todennäköisimmin myös pidemmällä ollaan? Eli uskaltaisiko tästä vetää varovaisen johtopäätöksen, että kaikki olisi kunnossa?
Kellään ei tietenkään tähän valmista vastausta ole ja varhaisultra olisi paras ratkaisu, mutta mielelläni kuulisin kommentteja ja mahdollisia omia kokemuksia vastaavasta ennen kuin ultraan pääsen?

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tää outoa on

      Ja hei, jatkoa vielä. Kannattaako varhaisultraa vielä varailla? Jos tuo testi näyttääkin oikeita viikkoja, niin eihän raskausviikkojakaan sitten vielä kovin montaa ole. Missä vaiheessa varhaisultraan kannattaa mennä, jotta siitä olisi hyötyä?
      Voi ei, en nyt kestä tätä huolta. Toinen raskaus kysymyksessä, mutta en jotenkin muista miltä musta tuntui silloin yli kolme vuotta sitten. Kaikki nipistelyt, poltteet ja muut tuntuu nyt niin huolestuttavilta, varsinkin kun tuo testikin vielä näytti mitä näytti. Takana myös yksi varhainen keskenmeno tässä välissä, joten osaan nyt pelätä aivan eri tavalla kaikkea mahdollista kuin silloin ekalla kerralla...

    • miimiimii1

      Kannattaa tosiaan mennä varhaisultraan kun alkaa vko 6 niin siellä todennäkösesti näkyy jo sydämen syke :) ja kannattaa siis varailla noitten varhaisempien viikkojen mukaan :)

      Voithan kokeilla tota clearbluen testiä vaikka viikon päästä uudestaan ja katsoa nouseeko viikot niin saat vähän varmuutta että ainakin raskaushormoni nousee :)

      Ja luulen että tää testi näytti ihan oikein jos kerta vknloppuna testi on ollu vielä nega, eli hedelmöittyminen on vaan tapahtunu oletettua myöhemmin :)

      Onnea jokatapauksessa paljon ja toivotaan että kaikki on kunnossa! Tule vaikka ilmoittelemaan varhaisultran jälkeen :)

    • Tää outoa on

      Kiitos sinulle miimiimii1! :) Onhan tuo tosiaan mahdollista, että testi näyttääkin viikot oikein. Mutta mun mielessä vaan on yhtä voimakkaana se vaihtoehto, että jos Clearblue on tarkempi kuin aiemmin tekemäni Pregcheck ja näyttää siksi positiivisen noilla vähäisillä viikoilla tuulimunasta tai kohdun ulkopuolisesta, joista ensin tehty testi ei saanut hajuakaan. En kyllä tiedä miten jaksan oottaa... pakko varmaan tehdä vaikka tuollainen Pregcheck tai joku muu tavallinen testi uusiksi ihan pikapuoliin. Viikon päästä voisi sitten tosiaan tarkastaa digitestillä nouseeko viikot.
      Mutta jos nuo viikot pitää paikkansa, niin sitten kyllä ihmettelen kovasti mun oireita tai niiden kestoa. Jotenkin olen oikeasti tiennyt raskauden jo monta viikkoa, odotellut epäsäännöllisen kiertoni kanssa että pääsen testaamaan ja niin edelleen.
      Äh. Harmittaa vietävästi sekin, kun en osaa nyt yhtään nauttia tästä kovin toivotusta plussasta, fiilis ei ole yhtään sellainen kun toivoisin.

    • miimiimii1

      Jeps! Tiedän kyl tin tunteen kun ei malttais odottaa. Mulla varhasessa keskenmenossa alkoi tosiaan noi viikot laskemaan kun olivat jo näyttäneet sitä 2-3vko. Siitä vähän arvelin ettei tässä hyvin käy :(
      Kohdunulkosessahan raskaushormonia erittyy ihan samalla tavalla kuin normaalissa raskaudessa kun alkiohan siellä on vaikkakin väärässä paikassa :/

      Ja monesti kun raskautta oikein toivoo niin kaikki oireetkin tuppaa tulemaan, se on tää ihmisen mieli :)'

      Mutta tosiaan, ilmottele miten kävi :)

    • Tää outoa on

      Joo, palaan asiaan. :)
      Mulla on jo vähän parempi mieli, kun eilen Kaksplus-sivuilla olevan laskurin avulla selvitin noin suunnilleen (ihan tarkkaan ei pysty epäsäännöllisen kierron takia) viime kierron hedelmälliset päivät. Niistä ei ole kuin vähän yli pari viikkoa! Olin itse laskenut ne jotenkin hassusti ja rv:t arvioinut menkkojen perusteella. Eli periaatteessa saattaisikin suunnilleen mahtua tuohon cb:n antamaan haarukkaan. :)
      Muistan kun kiinnitin huomiota runsaaseen valkovuotoon, jota ajattelin raskausoireeksi, mutta se olikin ehkä vasta ovis!
      Tällä hetkellä siis aika toiveikas olo, kun Pregcheck-liuskakin antoi tänä aamuna vaaleanpunaisen testiviivan. Nyt taidan olla viikon verran kokonaan testailematta (onhan sitä jo tässä tullut tehtyäkin), ja sitten katsotaan nouseeko viikot digitestissä. :) Kiitos vielä sulle miimiimii1, susta oli paljon apua pahimman huolen hetkillä!

    • miimiimii1

      Hyvä että pystyit vähän jo rauhottumaan ja kiva jos musta oli apua :) Itsellä tosiaan samoja tunteita oli alkuraskaudessa mutta kaikki kuitenkin hyvin ja nyt mennään jo rv 34 :)

    • llllll

      Hei! Nyt kommentoin ihan asian vierestä, mutta itse täällä keskusteluja lähinnä seurailevana olen huomannut, että miimiimii1 vastailee tosi mukavasti ihmisille! ja nyt kun kerroit olevasi rv 34 niin aattelinpa kertoa, että minä synnytin silloin! oisko sinusta miimiimii1 ihan hassua, jos antaisit s-postiosoitteesi niin saisin kertoa mieltä askarruttavat asiani sinulle? Oon niin huono kirjoittamaan tänne yleisesti. Ymmärrän toki, jos et halua. :)

    • Moikka! Mä tein nyt ihan uuden sähköpostin mihin voit kirjotella :) eli se on [email protected].

      Mä vastailen mielelläni aina jos osaan eees vähän auttaa : ) täällä kotona istuessa kun tuppaa aika tylsää olemaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1495
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe